Print side | Luk vindue

STABLE-griffin-26 - Build 1.0.5pl1

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=50145
Udskrevet den: 08-April-2025 kl. 11:22

Emne: STABLE-griffin-26 - Build 1.0.5pl1
Skrevet af: zulfo
Emne: STABLE-griffin-26 - Build 1.0.5pl1
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 15:12

Hej Alle

Hermed en tråd til feedback på softwareopdateringen der retter de fejl der var med sort skærm i forbindelse med opdateringen d. 30.10

Opdateringen kan hentes nu - ellers opdateres Zaptorboksen automatisk i standby i nat.

Software opdatering den 11. November 2008

Den seneste software opdatering den 30. oktober bevirkede, at nogle brugere oplevede en fejl, som resulterede i at boksen hyppigt gik i sort og skulle genstartes. Denne fejl er løst ved denne softwareopdatering.

Der ud over indeholder softwaren de samme ændringer som 1.0.5 fra d. 30. oktober med:

• Introduktion af FilmPakker på anlæg, hvor der er adgang til interaktive tjenester.
  • Introduktion af StartForfra
  • Support for Zaptor wireless USB modtager (kræver StofaNet wireless abonnement). Kan anvendes i stedet for netværkskabel mellem Zaptor-boks og kabelmodem.
  • Forbedret HDMI support
  • Fjernelse af copy protection forventes løst. Visse typer optagere har fejlagtigt spærret for optagelse på programmer, som er tilladt at optage fra.

Opdateringen den 11november har følgende versioner, som kan ses under Menu > Indstillinger > Teknik:

Software version: STABLE-griffin-26
Build date: 20081110
Build configuration: zaptor-1.0.5pl1
GUI version: 1.58

Husk at tråden er til feedback - ikke til diskution om diverse "kundeserviceuhensigsmæssigheder" (langt ord!) osv.

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Svar:
Skrevet af: summer
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 17:33

Foreløbig ingen kanaler med sort skærm nu

DVB BER hamrer op og ned 0-400 - Noise ratio 36,5-37,5 - stadig extrem lang zappetid på mange kanaler. Før 31/10-08 var DVB BER stabil på 0 og Noise ratio stabil mellem 38-39, samt langt hurtigere zappetid. Om der dukker andre ting op, vil vise sig.

2166601

Hals Antenneforening

Skrevet af: detlef
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 18:04
Ingen problemer so far, BER er et nice 0, og Noice Ratio ligger på 40+ ( tjekket på TV2 for 5 siden...)

Skrevet den: 11-November-2008 kl. 18:17
18:15 Billed/lyd frysning på TV2 Zulu...

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af summer summer skrev:

Foreløbig ingen kanaler med sort
skærm nu

DVB BER hamrer op og ned 0-400 - Noise ratio 36,5-
37,5 - stadig extrem lang zappetid på mange kanaler. Før
31/10-08
var DVB BER stabil på 0 og Noise ratio stabil mellem 38-
39, samt langt hurtigere zappetid. Om der dukker andre
ting
op, vil vise sig.

2166601

Hals Antenneforening

Ekstrem lang zappe tid. Igen hvordan oplever du det - som jeg hvis har skrevet før er det tydeligvis lavet om
således at når du nu trykker CH+/- så går der lige et sekund eller deromkring før den skifter kanal - det er hvis
gjort for at folk skal bruge mini guiden mere - hvis du f.eks. trykker 1 og trykker ok - hvor lang tid tager det så før
der er billede på fra du trykker ok.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...

Skrevet den: 11-November-2008 kl. 18:33

DVB BER hamrer op og ned 0-400 - Noise ratio 36,5-37,5 - stadig extrem lang zappetid på mange kanaler. Før 31/10-08 var DVB BER stabil på 0 og Noise ratio stabil mellem 38-39, samt langt hurtigere zappetid. Om der dukker andre ting op, vil vise sig.

2166601

Hals Antenneforening

Hvad er "Extrem lang Zappetid"?

Når jeg trykke ch+ eller ch- her, er boksen 1 - 3 sekunder om at skifte, og det er klart da den også skal vise mini EPG'en for kanalen....

Trykker jeg et tal, og så ok, tager det lidt kortere tid...

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet den: 11-November-2008 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Umiddelbart oplever vi ikke det samme i afdelingen i Horsens, og jeg kan ikke lige checke i dit område...

Analogt i Kolding ser dog fint ud....

-------------
Lars B

Skrevet den: 11-November-2008 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Umiddelbart oplever vi ikke det samme i afdelingen i Horsens, og jeg kan ikke lige checke i dit område...

Retfærdigvis skal siges at det er den eneste jeg har set indtil videre, mod flere i timen før... kan vel være et tilfælde....

Analogt rager mig en høstblomst, det er ikke det jeg betaler stofa for, med al respekt som altid...

Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 19:17

Ingen forskel her i Næstved, men der virkede det også fint efter 1.58.

Der er dog stadig store udsving i DVB BER som svinger fra 0-400 og Noise Ratio er også stadig lavere end før 1.58 opdateringen.

Hvad betydning har det Zulfo?

Har ikke oplevet sort skærm her, men mit tekst tv driller og lyden hakker når jeg vælger tekst tv, dette virkede perfekt før 1.58.

Men hvis det er prisen for ikke at have alle de lydudfald jeg havde tidligere kan jeg leve med det, men ser gerne at det virker

3062932/Næstved

-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v

Skrevet den: 11-November-2008 kl. 19:17

Retfærdigvis skal siges at det er den eneste jeg har set indtil videre, mod flere i timen før... kan vel være et tilfælde....

Analogt rager mig en høstblomst, det er ikke det jeg betaler stofa for, med al respekt som altid...

Hvis nu jeg kunne se problemer på det analoge, kunne der være en sammenhæng - det var derfor jeg nævner det, ikke for at foreslå at du skal se den analogt... lad være med at læse mere end jeg skriver, ikke?

-------------
Lars B

Skrevet af: dataho
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Der er dog stadig store udsving i DVB BER som svinger fra 0-400 og Noise Ratio er også stadig lavere end før 1.58 opdateringen.

Det samme her i Århus.

P.t ingen sort skærm

1405745

Skrevet den: 11-November-2008 kl. 19:26
Generelt set skal man ikke sidde og stirre sig blind på BER og Noise Ratio tallene.

1. Er der synlige eller lydbare problemer - hvis ikke hvorfor så kigge på det?
2. Hvis der er problemer er det Uncorrected blocks der er spændende - hvis den svinger op
er det et problem - men igen den kan godt stå og svinge lidt uden man oplever det.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 11-November-2008 kl. 19:43

Som Mike S. skriver, er der ingen grund til at gå og stire sig blind på BER så længe man ikke oplever problemer. Informationerne er der til at fejlsøge efter.

Min formodning, som dog ikke er bakket op af fakta (men skal nok undersøge det) er, at boksens samplerate er blevet bedre måske, altså at den aflæser eller viser aflæsningen oftere end før, og derfor vil der være små udsving - men altså, det er ikke noget jeg har fået bekræftet - men da udsvingene ingen betydning har, formoder jeg bare.

Noise Ratio'en som før lå på 38-39+ er heller ikke problematisk helt ned til 32 (så vidt jeg husker) - og igen, oplever ham ikke lydudfald eller pixeleringer, så er der heller ingen grund til at stire sig blind på Noise Ratio.

Uncorrected blocks er interessant - men igen, kun hvis man oplever fejl.

Citér

Har ikke oplevet sort skærm her, men mit tekst tv driller og lyden hakker når jeg vælger tekst tv, dette virkede perfekt før 1.58.

Men hvis det er prisen for ikke at have alle de lydudfald jeg havde tidligere kan jeg leve med det, men ser gerne at det virker

3062932/Næstved

Jeg må indrømme at jeg ikke helt har fokuseret på de problemer du nævner med tekst tv - jeg har faktisk hørt fra en kollega der har Yousee, at hun på deres Sonytv oplevede de samme lydudfald som du nævner når hun slog over på tekst tv - men jeg har ikke observeret det her, og du har ikke Sony

-------------
Lars B

Skrevet af: Smash
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 19:58
Er det mig der er utålmodig mht. opdateringen, eller er det fint nok der er sort skærm i pt. 6 minutter efter genstarten?

Den nåede lige til 3. ud af de 5 da det skete.

Edit: Nå, det var bare mig. Man burde da også lige kunne vente 10 minutter, når man nu har ventet 12 dage i forvejen

Skrevet den: 11-November-2008 kl. 20:02

Hvis nu jeg kunne se problemer på det analoge, kunne der være en sammenhæng - det var derfor jeg nævner det, ikke for at foreslå at du skal se den analogt... lad være med at læse mere end jeg skriver, ikke?

Jamen hvad skal jeg så læse? Seriøst så vil jeg aldrig forbide et enkelt lyd/billed udfald med problemer på det analoge, da vi jo fx havde store problemer med BBC digitalt, men ingen analogt.... der har ikke været mere, så indtil videre regner jeg det for en "klump" i ledningen.....

Skrevet den: 11-November-2008 kl. 20:14
Æv, det har ikke hjulpet. Der er udfald (hak i lyd, pixelering eller fryse billede kortvarigt) ca. hvert 15-20. sekund. Det er desværre på alle kanaler.

Mellem analog pakke, Digital sportspakke, Aalborg

Skrevet den: 11-November-2008 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Smash Smash skrev:

Æv, det har ikke hjulpet. Der er udfald (hak i lyd, pixelering eller fryse billede
kortvarigt) ca. hvert 15-20. sekund. Det er desværre på alle kanaler.Mellem analog pakke, Digital
sportspakke, Aalborg

Det lyder meget som et signal problem - har du snakket med support? Er dit signal blevet undersøgt
at service?

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 20:25

Min ville ikke starte op her til aften - sikkert pga opdateringen.

Så koldstart og så var den oppe - men kun i 10 min. før den frøs på TV3.

Kort ind / ud - gik 1 min. så kom kanalen igen. Men kun i 2 min.

Koldstart igen - oppe igen i nu 5 min.¨så frys den igen.

Konen har opgivet det. Og nu smutter jeg i biffen i stedet for :o)

-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.

Skrevet af: SorensenS
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 21:04

I går oplevede jeg for første gang (efter opdateringen pr. 30 okt.) at der var hyppige lydudfald.

Dette skulle der jo ikke være ændret på med dagens opdatering, men problemet er der ikke mere - "på det generelle plan". Men desværre er lyden forsvundet på Canal + Hit. Har ikke checket om den kan "findes" ved at gå tilbage til coax-forbindelse.

/Jan
(Horsens) 

Skrevet den: 11-November-2008 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Og du har hentet opdateringen?

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: Typhoon
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 22:27

Der er stadig billed og lyd udfald efter den nye opdatering, sådan ca. en gang i minutet. Så tilbage til analog.......

Det fungerede ellers udemærket før STABLE-griffin opdateringen så noget er galt.

Kundenummer : 3428224

Helsingør Antenneforening

Skrevet den: 11-November-2008 kl. 22:33
Og alle der har problemer er opdateret til den nye:

Man kan se det inde i Indstillinger->Teknik menuen.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: Brivani
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 23:09

Jeg Har ikke EPG på TV2 ingen data skriver den
Kundenummer : 9318888

-------------
Brian Nielsen

Panasonic TH-42PZ85E / Panasonic SA-XR59 / Zaptor Motorola

Skrevet den: 11-November-2008 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Og alle der har problemer er opdateret til den nye:

Man kan se det inde i Indstillinger->Teknik menuen.

Ja.

Jeg havde havde kun perioder med udfald før opdateringen d. 30/10, der var desværre intet mønster i det. Nu er det hele tiden.
Support foreslog genstart af boksen, det hjalp nogle gange.

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 05:12
Oprindeligt skrevet af Brivani Brivani skrev:

Jeg Har ikke EPG på TV2 ingen data skriver den
Kundenummer : 9318888

Det er rapporteret før. Har ikke virket siden skift til vintertid.

Skrevet af: Sianth
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 07:29
Virker rigtig godt her. Jeg har dog et spørgsmål til "Forbedret HDMI support"
- hvad vil det sige, helt nøjagtigt?

-------------
Panasonic TH-42PX80
Samsung LE-32R71W
Bose 3.2.1 GS II
Apple TV (Hacked)
XBox 360
Wii
Zaptor (Motorola)
Joytech 245C A/V Switch
Logitech Harmony 895 "to control it all"

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 07:32

2166601

Hals Antenneforening

Når jeg trykke ch+ eller ch- her, er boksen 1 - 3 sekunder om at skifte, og det er klart da den også skal vise mini EPG'en for kanalen....

I går målte jeg zappetiden til 3,97 sec.

Her til morgen var der mere fred i huset til at undersøge evt. ændringer efter de seneste to opdateringer kontra før disse.

Jeg tjekkede igen zappetiden som ikke havde ændret sig siden i går.

Nu kørte jeg så alle kanalerne igennem. Der var sort skærm DK4, National Geografic Channel  og alle tyske kanaler. Kort ud/ind. Servicen kodet. Proceduren igen. Nu var DK4 der igen og alle tyske undtagen VIVA. DK4 var igen faldet ud - Kort ud/ind og DK4 var der igen, men gik i sort igen efter kanalskift.

Så genstartede jeg boksen og lige nu virker alle kanaler (tror jeg nok)

Efter genstarten observerede jeg hurtigere zappetid og tjekkede igen. Nu ligger gennesnittet på 2,7 sec - DR og TV2 1 sec hurtigere.

Med henvisning til Mike S, er det ligegyldig hvilken måde jeg zapper på.

Jeg savner et kvalificeret teknisk svar på, hvorfor DVB BER svinger op og ned - Noise ratio svinger mellem 36,5 - 37,5. Disse tal var før seneste to opdateringer stabile på henholdsvis 0 og  38,5 - 39. 

Der forekommer sporadiske pixeleringer, men ikke ret mange længere.

Uncorrected Block er ganske vist 0, men ovennævnte udsving må vel alligevel være tegn på en vis ustabilitet - uden at jeg ved en dyt om det.

Skrevet af: PerChristiansen
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 08:06

Som Mike S. skriver, er der ingen grund til at gå og stire sig blind på BER så længe man ikke oplever problemer. Informationerne er der til at fejlsøge efter.

Min formodning, som dog ikke er bakket op af fakta (men skal nok undersøge det) er, at boksens samplerate er blevet bedre måske, altså at den aflæser eller viser aflæsningen oftere end før, og derfor vil der være små udsving - men altså, det er ikke noget jeg har fået bekræftet - men da udsvingene ingen betydning har, formoder jeg bare.

Noise Ratio'en som før lå på 38-39+ er heller ikke problematisk helt ned til 32 (så vidt jeg husker) - og igen, oplever ham ikke lydudfald eller pixeleringer, så er der heller ingen grund til at stire sig blind på Noise Ratio.

Uncorrected blocks er interessant - men igen, kun hvis man oplever fejl.
......

Hej Zulfo

Jeg kan godt være enig i din betragtning om at ændringer i sample-raten kan betyde at vi ser små udsving i BER vi ikke så før. Men jeg køber ikke, at det også skulle medføre at S/N bliver ca. 2 dB ringere.

Hos mig i Aalborg er tendensen den samme som MichaelA beskriver. Fald i S/N fra 39-40 til 36-37! Af og til kommer der uncorrected blocks, hvilket udarter sig i billedfrysninger, og billedfrysninger er lige præcist hvad folk rapporterer efter opdateringen til "knap så"stable-griffen-26.

Mvh Per Christiansen

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 08:34
Har her til morgen igen haft en billed/lyd frysning, denne gang på Viasat History... så helt i vinkel er den altså ikke endnu....

EDIT: har set flere, forskellige kanaler.... opdateringen er hentet og indlæst, så det er ikke det. Havde ikke disse frysninger før 30 oct updaten.

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 09:01

Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Og du har hentet opdateringen?

Tjekkede her til morgen - og du har ret - den havde ikke opdaterede sig selv, da den hentede pakken fra nettet. Ser lige i aften hvordan det går.

Tak for info.

-------------

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 10:05
Efter gendan alt ( for at prøve at komme billedfrys til livs) melder den nu servicen kodet.

Er der overhoved rettet noget ud over at den gik i sort? Og vil man fejlrette på resten af fejlene er er blevet (re)introduceret med seneste software snarest?

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 10:10

Efter gendan alt ( for at prøve at komme billedfrys til livs) melder den nu servicen kodet.

Er der overhoved rettet noget ud over at den gik i sort? Og vil man fejlrette på resten af fejlene er er blevet (re)introduceret med seneste software snarest?

Øh, nej - det fremgår også af både hvad jeg har skrevet her - og hvad der står på Stofa.dk:

"Den seneste software opdatering den 30. oktober bevirkede, at nogle brugere oplevede en fejl, som resulterede i at boksen hyppigt gik i sort og skulle genstartes. Denne fejl er løst ved denne softwareopdatering."

Det der er rettet, er boksens problemer med pludselig at gå i sort, hvor den så skulle genstartes - der er ikke foretaget andre ændringer i forhold til den "oprindelige" software fra d. 30.

Hvis der er andre generelle fejl (herunder ikke pixeleringer osv. som formegentlig skyldes de sædvanlige ting som teknikere skal checke hos kunden) bliver de rettet ved fremtidige opdateringer...

-------------
Lars B

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 10:12
Ok, men hvad så med anden del af spørgsmålet, fejlretter man på resten af fejlene pt?

Kan iøvrigt meddele at nu er TV2 Film og TV3 ramt af servicen kodet, resten af betalingskanalerne kører igen... sært....

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 10:17

Ok, men hvad så med anden del af spørgsmålet, fejlretter man på resten af fejlene pt?

Kan iøvrigt meddele at nu er TV2 Film og TV3 ramt af servicen kodet, resten af betalingskanalerne kører igen... sært....

Det synes jeg nu også jeg at jeg forsøgte at svare på, så klart som det er mig muligt lige nu

"Hvis der er andre generelle fejl (herunder ikke pixeleringer osv. som formegentlig skyldes de sædvanlige ting som teknikere skal checke hos kunden) bliver de rettet ved fremtidige opdateringer..."

-------------
Lars B

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 10:31

"Hvis der er andre generelle fejl (herunder ikke pixeleringer osv. som formegentlig skyldes de sædvanlige ting som teknikere skal checke hos kunden) bliver de rettet ved fremtidige opdateringer..."

Ikke for at være en kværulant, men mere for at forstå det rigtigt, vil det sige at man IKKE arbejder målrettet på en snarlig løsning af de problemer der eller er, men snare på en langsigtet løsning, vi så ser når der igen introduceres nye features?

Og disse fejl skylde IKKE noget som en teknikker skal ud og tjekke, vi oplever jo allesammen at de er kommet med den nye software. Medmindre stofa ( ikke dig specielt ) vil hævde at de er opstået i vores installationer ved et mægtigt tilfælde samtidig med den nye software?

Jeg har personligt fået tjekket mit signal og min installation 3 gange, alle gange har de ikke fundet en disse der var galt, og hver gang har det kostet mig penge at tage fri fra arbejde for at kunne være hjemme når de kom.

Meget ontopic:

Fejl jeg oplever, der ikke var der før den STABLE softwaren, og som ikke er rettet i seneste version:

Servicen kodet
Billed/lyd frysninger

9287318 AFIK Kolding

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 12:32

Kære Zulfo

Du siger det eneste der er ændret med den sidste opdatering, er at softwaren nu er som før ultimo oktober 2008.

Enten er det ikke rigtigt eller så må vores Antenneforening have lavet et eller andet.

I henhold til nedennævnte, ville jeg så lige se TV her til middag:

Sort skærm på DK4, SV4, Discovery, ARD, ZDF og RTL. Sædvanlige procedure: ud/ind kort= Kun DK4 fik billede - genstart boks: Så er alle kanaler der igen - Det var de jo også i morges efter nedennævnte gennemgang.

Der er ikke foretaget nogen forandringer i min opsætning, kabler, m.m. så efter dit udsagn, burde boksen vel fungere lige så godt nu, som før STABLE opdateringen ultimo oktober. Den gang var det dejligt at have zaptor.

DVB BER svinger stadig meget.

Noise ratio er nede på 35,5 db - altså en forringelse på mere end 3 db

Men det betyder jo åbenbart intet.

Kan du ikke forstå, hvis der er nogle der synes det er træls?

2166601

Hals Antenneforening

I går målte jeg zappetiden til 3,97 sec.

Her til morgen var der mere fred i huset til at undersøge evt. ændringer efter de seneste to opdateringer kontra før disse.

Jeg tjekkede igen zappetiden som ikke havde ændret sig siden i går.

Nu kørte jeg så alle kanalerne igennem. Der var sort skærm DK4, National Geografic Channel  og alle tyske kanaler. Kort ud/ind. Servicen kodet. Proceduren igen. Nu var DK4 der igen og alle tyske undtagen VIVA. DK4 var igen faldet ud - Kort ud/ind og DK4 var der igen, men gik i sort igen efter kanalskift.

Så genstartede jeg boksen og lige nu virker alle kanaler (tror jeg nok)

Efter genstarten observerede jeg hurtigere zappetid og tjekkede igen. Nu ligger gennesnittet på 2,7 sec - DR og TV2 1 sec hurtigere.

Med henvisning til Mike S, er det ligegyldig hvilken måde jeg zapper på.

Jeg savner et kvalificeret teknisk svar på, hvorfor DVB BER svinger op og ned - Noise ratio svinger mellem 36,5 - 37,5. Disse tal var før seneste to opdateringer stabile på henholdsvis 0 og  38,5 - 39. 

Der forekommer sporadiske pixeleringer, men ikke ret mange længere.

Uncorrected Block er ganske vist 0, men ovennævnte udsving må vel alligevel være tegn på en vis ustabilitet - uden at jeg ved en dyt om det.

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 12:35

Kære Zulfo

Du siger det eneste der er ændret med den sidste opdatering, er at softwaren nu er som før ultimo oktober 2008.

Nej, jeg skriver at softwaren nu er den der blev udgivet d. 30 - bare uden problemet med sort skærm - altså er softwaren nu som den var efter d. 30....

-------------
Lars B

Skrevet af: JonasRask
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 12:57
Vil lige melde tilbage og sige at de sorte fastfrysninger er væk her. Så tak for
det. Føler med jer som stadig har problemer. Det er sgu irriterende.

Århus Antenneforening.

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 13:11
Zulfo, du sidder efter eget udsagn lige ved siden af udviklerne. Hvad siger de til billed frysningerne?

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 13:15

Zulfo, du sidder efter eget udsagn lige ved siden af udviklerne. Hvad siger de til billed frysningerne?

Vi har kort talt om det - og vi kan ikke rigtig genskabe det, hverken på egne bokse i afdelingen, eller hos os selv. Men der bliver forstsat undersøgt...

I har tidligere checket om det evt. skete i forbindelse med login - kunne du evt. checke det igen?

-------------
Lars B

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 13:32
Skal jeg nok... hvis jeg kan vriste fjernbetjeningen fra konen når det sker..... ( havde nok været nemmere hvis ikke zaptor Tv kørte henover menu'en, men det er jo en ganske anden sag....).

Et andet spørgsmål, hvorfor der der hvid baggrundskærm på txt tv nogen gange, og andre gange sort?

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 14:25
Hvid baggrundsskærm ved Tekst TV, er der første gang efter genstart.

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 14:29
hmmm lader ikke til at være en rød tråd på hvornår den er hvid her... vil prøve at ligge nærmere mærke til det... sort er klart at fortrækker....

... havde en billed frysning kl 14.06 på TV3+ 3 minutter efter seneste login ( hvis altså login tiden følger den på epg'en..) så det er nok ikke der humlen er....

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 16:08

Hvid baggrundsskærm ved Tekst TV, er der første gang efter genstart.

Hvis du har haft tv-guiden åbnet, vises text-tv med hvid baggrund første gang. Luk og åben text-tv igen, så vises den med sort baggrund.

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 18:25

Hmm, ser ud til jeg igen har problemer med lyden der falder ud.

Sidder lige nu og kigger på den nye (for mig) kanal Vh1 hvor lyden falder ud periodisk.

Pis, nu troede jeg lige det hele endeligt virkede efter "kun" næsten 12 måneder som testkunde, det kan sgu ikke være rigtigt

3062932/Næstved

PS Jeg ser frem til at deltage på en Stofa event 19. november hvor alle de smarte ting med Zaptor skal vises frem...

-------------
Beovision Avant 55"

Skrevet af: airfrede
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 18:36

Stadigvæk ingen problemer her hverken siden den nyeste eller næstnyeste opdatering.

BER svinger lidt mellem 0-36 hvor den tidligere, medio september lå mellem 0-88000.

Noise ratio svinger fra kanal til kanal men gennemsnit siger 36-38.

Og vigtigt af alt Uncorrected Blocks=0 på alle kanaler. Ved ikke om det skyldes at jeg skiftede antennekablerne eller opdateringen.

Aalborg.

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 19:27

Jeg oplever det samme men det virker som om at Stofa ignorere os. Har sendt fejlmelding til Zaptor support men får blot svar tilbage at de iøjeblikket oplever fejl på Zaptor og der arbejdes på sagen. Og så hører man ikke mere fra dem ................

Så Stofa må se at tage os seriøst. Vi gider snart ikke at være Beta testere mere.

3428224 Antenneforeningen Helsingør

Meget ontopic:

Fejl jeg oplever, der ikke var der før den STABLE softwaren, og som ikke er rettet i seneste version:

Servicen kodet
Billed/lyd frysninger

9287318 AFIK Kolding

[/QUOTE]

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 19:58

Sidder lige nu og kigger på den nye (for mig) kanal Vh1 hvor lyden falder ud periodisk.

Pis, nu troede jeg lige det hele endeligt virkede efter "kun" næsten 12 måneder som testkunde, det kan sgu ikke være
rigtigt

3062932/Næstved

PS Jeg ser frem til at deltage på en Stofa event 19. november hvor alle de smarte ting med Zaptor skal vises
frem...

Der kan jo stadig godt være centrale fejl på en enkelt kanal ikke ;)

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 19:59
Positivt: Har lige skiftet tilbage til HDMI fra component, og kan meddele at Marantz recievere nu også kan modtage AC3 over HDMI.

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Typhoon Typhoon skrev:

Jeg oplever det samme men det virker
som om at Stofa ignorere os. Har sendt fejlmelding til
Zaptor
support men får blot svar tilbage at de iøjeblikket
oplever fejl på Zaptor og der arbejdes på sagen. Og så
hører man
ikke mere fra dem ................

Så Stofa må se at tage os seriøst. Vi gider snart
ikke at være Beta testere mere.

Meget ontopic:Fejl jeg oplever, der ikke var der før
den STABLE softwaren, og som ikke er rettet i seneste
version:Servicen kodetBilled/lyd frysninger9287318 AFIK
Kolding

Og du har også updated til den nyeste version af
softwaren?

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:

Hvis du har haft tv-guiden åbnet, vises text-tv med hvid baggrund første gang. Luk og åben text-tv igen, så vises den med sort baggrund.

Det kan jeg ikke genskabe her....

Skrevet af: boyBand
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 21:20

Feedback:

Før 30/10: glad og tilfreds Zaptor bruger.

30/10-11/11 : sort skærm osv.

11/11- .... : glad og tilfreds Zaptor bruger.

Dvs. ingen pix, frys, sort osv. siden opdatering i går. Virker perfekt her !

Jeg vover at liste et off-topic spgs.mål ind her: nok primitivt for de erfarne - men hvor ser man tallene for noise ratio osv. - de statistikker der ofte refereres herinde ??

-------------
Pioneer 428XD || Samsung LE32B650 || Stofa Zaptor siden 13/3-2008 || Kundenr: 9332462 || Taulov Antenneforening

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 21:33
Tryk på info+info+grøn cirkel

-------------
Beovision Avant 55"

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 21:40
Har slukket boksen 3 gange idag!

Sort skærm, frossen billede og manglende epg på tv2, det er ikke så sjovt at
være Zaptor kunde..

Århus antenneforening

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 22:04

Pis, nu troede jeg lige det hele endeligt virkede efter "kun" næsten 12 måneder som testkunde, det kan sgu ikke være
rigtigt

3062932/Næstved

PS Jeg ser frem til at deltage på en Stofa event 19. november hvor alle de smarte ting med Zaptor skal vises
frem...

Der kan jo stadig godt være centrale fejl på en enkelt kanal ikke ;)

Klart det kan, og det håber jeg virkeligt - for det er sgu ikke sjovt at skulle bruge så meget tid på noget der bare burde virke.

Iøvrigt virker MTVHD ikke hos mig p.t.

-------------
Beovision Avant 55"

Skrevet den: 13-November-2008 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Sort skærm, frossen billede og manglende epg på tv2, det er ikke så sjovt at
være Zaptor kunde..

Århus antenneforening

Og du er 100% sikker på du har updated til den nye firmware? Tjek Indstillinger->Teknik menuen og se efter:

Hvis du har noget andet så tryk to gange til højre og vælg søg efter opdatering. Af alle dem jeg er bekendt med der
stadig har sort skærm har de alle sammen ikke fået opdateret - fordi de ikke sætter boksen i standby.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 13-November-2008 kl. 07:58

Jeg oplever det samme men det virker som om at Stofa ignorere os. H

Seriøst? Ignorere jer ligefrem?

Jeg synes godt nok at vi lytter til jeres fejlmeldinger, og  behandler dem temmelig seriøst - at vi ikke altid kan rette evt. fejl på 2 dage er altså ikke det samme som at ignorere...

-------------
Lars B

Skrevet den: 13-November-2008 kl. 08:07
Der er flere der skriver at DVB BER nu ligger og svinger lidt, og at SNR er lavere end før osv. - så længe I ikke oplever problemer med lydudfald, pixeleringer og helt sort skærm på flere kanaler, er det ikke noget I bør bekymre jer væsentligt om.

DVB BER på mellem 0 og 1000 er ikke længere noget problem, og SNR er ikke et problem helt ned til 32. Oplever I ikke uncorrected blocks, har det ingen betydning.

Som Mike S. skriver, så vil en ny software selvfølgelig ikke rette op på de problemer som opstår på enkelte kanaler i løbet af en dag.

Generelt vil jeg gerne bede til, at når I skriver feedback checke, og melde tilbage om problemet rammer flere kanaler end blot en, og beskrive hvilke kanaler - og husk at skrive hvor I er fra, evt. kundenummer. Selv om jeg efterhånden ved hvor et par stykker er fra, så er jeg ind i mellem glemsom

-------------
Lars B

Skrevet af: mhårhus
Skrevet den: 13-November-2008 kl. 08:49

Det ser ud til at problemet med "kanalen er kodet" er løst efter den sidste opdatering. Det har ihvertfald kørt stabilt siden.

Men problemet med at billedet indimellem fryser, og lyden forsvinder, når der anvendet tekst tv er der stadig, og det var ikke et problem der var der inden opdateringen d. 31.

Antenneforeningen Århus

Skrevet den: 13-November-2008 kl. 08:50

Jeg synes godt nok at vi lytter til jeres fejlmeldinger, og  behandler dem temmelig seriøst - at vi ikke altid kan rette evt. fejl på 2 dage er altså ikke det samme som at ignorere...

Klart men du må også forstå at når man læser at I har kort talt om billedfrysningerne, og I ikke kan genskabe dem, så bliver man altså en anelse fustreret... Hvis I ikke kan genskabe dem, hvad så? Lad man os sejle vores egen sø? ( ikke at jeg tror det ), kikker I i de lokale anlæg? eller noget helt treide?

For hvad det er værd, så som tidligere skrevet, så berører det alle kanaler, nogen gange flere gange i timen, andre gange kan der nemt gå 2 timer uden at man ser nogen.

I går, da jeg skiftede til HDMI fra component oplevede jeg at der ikke var frysninger resten af aftenen ( +2timer ). Jeg havde i den forbindelse haft både boks og modem slukket ved kontakten. Hertil morgen så jeg så en lille frysning på 3+.

Kan frysningerne relatere til boksens kontakt med modemet. Der der evt flere slags ( modeller ) modem derude, og er det muligt at vi der oplever problemer sidder med samme type?

Skrevet den: 13-November-2008 kl. 09:04

Klart men du må også forstå at når man læser at I har kort talt om billedfrysningerne, og I ikke kan genskabe dem, så bliver man altså en anelse fustreret... Hvis I ikke kan genskabe dem, hvad så? Lad man os sejle vores egen sø? ( ikke at jeg tror det ), kikker I i de lokale anlæg? eller noget helt treide?

Jeg blev spurgt om jeg havde talt med udviklerne om problemet - det har jeg, men det stopper da ikke der - I skal altså ikke forvente at jeg ligefrem aflægger rapport på hvad vi taler om, og hvad vores planer så er, her i headquarters

Citér
For hvad det er værd, så som tidligere skrevet, så berører det alle kanaler, nogen gange flere gange i timen, andre gange kan der nemt gå 2 timer uden at man ser nogen.

I går, da jeg skiftede til HDMI fra component oplevede jeg at der ikke var frysninger resten af aftenen ( +2timer ). Jeg havde i den forbindelse haft både boks og modem slukket ved kontakten. Hertil morgen så jeg så en lille frysning på 3+.

Kan frysningerne relatere til boksens kontakt med modemet. Der der evt flere slags ( modeller ) modem derude, og er det muligt at vi der oplever problemer sidder med samme type?

P.t. kan jeg ikke komme med et bud på hvad det kan være - men "rest assured", I bliver ikke bare ladt i stikken....

-------------
Lars B

Skrevet den: 13-November-2008 kl. 09:53

men "rest assured", I bliver ikke bare ladt i stikken....

Det frygter jeg som sådan heller ikke, men derimod en lang tidshorisont. Derfor er alle updates der kan sendes videre til "hende der må adlydes" mere end bare kærkommende.

Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 13-November-2008 kl. 10:04

zulfo, du har vel ikke nogen idé om hvornår i introducerer nye kanaler i startforfra?

Kundeservice lovede mig nærmest alle de danske kanaler før jeg tog imod pakken. Men er stadig kun DR1 og DR2 som jeg havde gratis i et år :(

Skrevet den: 13-November-2008 kl. 11:17

Sort skærm, frossen billede og manglende epg på tv2, det er ikke så
sjovt at
være Zaptor kunde..

Århus antenneforening

Og du er 100% sikker på du har updated til den nye firmware? Tjek
Indstillinger->Teknik menuen og se efter:

Hvis du har noget andet så tryk to gange til højre og vælg søg efter
opdatering. Af alle dem jeg er bekendt med der
stadig har sort skærm har de alle sammen ikke fået opdateret - fordi de
ikke sætter boksen i standby.

Ja der er ikke nogle opdateringer tilgængelig, den gjorde det igen i aftes.

Århus antenneforening.

Skrevet den: 13-November-2008 kl. 11:33

sjovt at
være Zaptor kunde..

Århus antenneforening

Århus antenneforening.

Men hvad hedder din build og builddate?

-------------
Lars B

Skrevet den: 13-November-2008 kl. 13:49

Jeg oplever det samme men det virker
som om at Stofa ignorere os. Har sendt fejlmelding til
Zaptor
support men får blot svar tilbage at de iøjeblikket
oplever fejl på Zaptor og der arbejdes på sagen. Og så
hører man
ikke mere fra dem ................

Meget ontopic:Fejl jeg oplever, der ikke var der før
den STABLE softwaren, og som ikke er rettet i seneste
version:Servicen kodetBilled/lyd frysninger9287318 AFIK
Kolding

Og du har også updated til den nyeste version af
softwaren?

Ja, har opdateret til sidste nye version. Oplever også at billedet "hopper" på skærmen men en kold start af Zaptoren får det på plads igen. Kører via Scart (ingen HDMI på tv) havde ikke disse problemer før Stable opdateringen.

Skrevet af: flemsehj
Skrevet den: 13-November-2008 kl. 14:56
Jeg har opdateret til sidste version, og det har kørt fint de sidste par dage.

I dag oplever jeg så pludselig at den helt spontant opdaterer kanallisterne.
Det er sket to gange indenfor de sidste ca. 2 timer (12.30-14.30)

Efter opdateringen er der sort skærm, som dog forsvinder ved kanalskifte.

??????? Forvirret er jeg

/Flemming

EDIT:
Aalborg - AN/TV
Kundenummer: 1089280

Skrevet den: 13-November-2008 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af flemsehj flemsehj skrev:

Jeg har opdateret til sidste version, og det har kørt fint de sidste par dage.I dag oplever jeg så pludselig at den helt spontant opdaterer kanallisterne.Det er sket to gange
indenfor de sidste ca. 2 timer (12.30-14.30)Efter opdateringen er der sort skærm, som dog forsvinder ved kanalskifte.??????? Forvirret er jeg/Flemming

Den fejl er kendt - den har jeg også oplevet og fået af vide de kender til.

Generelt husk at smid dit kundenummer med ;)

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: splint
Skrevet den: 13-November-2008 kl. 19:06

18.00 - 19.00...

Lyd udfald på kanaler:
DR1, TV2, TV3, 3+, Zulu, DR2, Kanal 5....

orker ikke mer' hopper på ANALOG....

(med seneste zaptor opdatering)
Kundernr. 2126381
Aalborg

Skrevet af: GAL1950
Skrevet den: 13-November-2008 kl. 19:14

Jeg har opdateret til sidste version, og det har kørt fint de sidste par dage.

I dag oplever jeg så pludselig at den helt spontant opdaterer kanallisterne.
Det er sket to gange indenfor de sidste ca. 2 timer (12.30-14.30)

Efter opdateringen er der sort skærm, som dog forsvinder ved kanalskifte.

??????? Forvirret er jeg

/Flemming

Oplever samme problemer med nyeste software og opdatering, har endvidere sporatiske frysninger samt hyppige udfald  hvor min primær og slave boks siger ukendt zaptor kort. Eneste løsning er at slukke og tænde for boksene. Bemærk jeg har fået tilsendt 2 helt nye zaptor kort.

Havde ingen problemer før opdateringen 30/10.

Konen har opgivet og vi afventer nu en alternativ løsning fra profiber eller boxer.

2196475 Horsens Syd.

Skrevet den: 13-November-2008 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af splint splint skrev:

18.00 - 19.00...Lyd udfald på kanaler:DR1, TV2, TV3, 3+, Zulu, DR2, Kanal 5....

orker ikke mer' hopper på ANALOG....

(med seneste zaptor opdatering)Kundernr. 2126381Aalborg

Og du har fået målt dit analog signal igennem - jeg sidder også i Aalborg og har ingen problemer på nogen af de nævne
kanaler i tidsrummet... Fruen har ikke brokket sig.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 13-November-2008 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af GAL1950 GAL1950 skrev:

Jeg har opdateret til sidste version, og det har kørt fint de sidste par dage.I dag
oplever jeg så pludselig at den helt spontant opdaterer kanallisterne.Det er sket to gange indenfor de sidste ca. 2
timer (12.30-14.30)Efter opdateringen er der sort skærm, som dog forsvinder ved kanalskifte.??????? Forvirret er
jeg/Flemming

Oplever samme problemer med nyeste software og opdatering, har endvidere sporatiske frysninger samt hyppige udfald 
hvor min primær og slave boks siger ukendt zaptor kort. Eneste løsning er at slukke og tænde for boksene. Bemærk jeg har
fået tilsendt 2 helt nye zaptor kort.

Konen har opgivet og vi afventer nu en alternativ løsning fra profiber eller boxer.

2196475 Horsens Syd.

Det problem med opdateringer af kanallisterne er en central fejl som der arbejdes på AFAIK.

Det med sporadiske frysninger lyder som den gamle fejl - du er 100% sikker på du har den nyeste firmware, "pl1" inden i
build configuration. Hvis ja så skal du nok enten have en montør ud eller have dine bokse ombyttet.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: broeman
Skrevet den: 13-November-2008 kl. 20:19
Jeg har ikke haft nogen problemer siden sidste nye opdatering. Takker Stofa for den hurtige løsning på de tidligere problemer, jeg håber ikke der kommer nye

-------------
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC

Skrevet den: 13-November-2008 kl. 20:32

Det med sporadiske frysninger lyder som den gamle fejl - du er 100% sikker på du har den nyeste firmware, "pl1" inden i
build configuration. Hvis ja så skal du nok enten have en montør ud eller have dine bokse ombyttet.

Mike, nu må du altså stoppe! Vi oplever disse frysninger EFTER at ha opdateret til nyeste firmware ( ja, vi har!!!!). Det kræver sgu ikke en montør eller en ny boks  ( min er mindre end en uge gammel ), det kræver en fungerende firmware og/eller et check af det lokale anlæg... det er IKKE hos slutbrugeren problemet er denne gang! Har stofa ændret på parametre der giver problemer i de lokale anlæg, så må de rette dem.

Og gerne igår.

Skrevet den: 13-November-2008 kl. 21:21
Jeg har en signal quality på -1, er det ok?

DVB BER svinger mellem 0 og ~150.
Noise ligger på 37-38
Uncorrected blocks svinger mellem 0 og 30.

Oplever hyppige lydudfald og pixellering, kortvarige billedfrysninger i Aalborg.

Tyder det ikke på det kræver en tekniker? - Desuden, kan stofa-butikkerne måle et antennekabel for at se om det er ok? - eller er det kun de kørende teknikere?
Jeg har prøvet med 2 forskellige kabler, hvor det er ca. lige ringe, men begge kabler er nogle jeg selv har lavet - man kan jo fejle.

Skrevet den: 13-November-2008 kl. 21:28

Jeg har en signal quality på -1, er det ok?

DVB BER svinger mellem 0 og ~150.
Noise ligger på 37-38
Uncorrected blocks svinger mellem 0 og 30.

Oplever hyppige lydudfald og pixellering, kortvarige billedfrysninger i Aalborg.

Tyder det ikke på det kræver en tekniker? - Desuden, kan stofa-butikkerne måle et antennekabel for at se om det er ok? - eller er det kun de kørende teknikere?
Jeg har prøvet med 2 forskellige kabler, hvor det er ca. lige ringe, men begge kabler er nogle jeg selv har lavet - man kan jo fejle.

Havde du disse problemer før oktober/november opdateringen, ja så skal du bruge en tekniker. Kørte det fint før, tja så er det stofa der skal fejlrette deres software.. IMO.

Tror kun de er de kørende teknikere der kan måle, men jeg kan tage fejl....

Skrevet den: 13-November-2008 kl. 21:52

Jeg har en signal quality på -1, er det ok?DVB BER svinger mellem 0 og ~150.Noise ligger på 37-
38Uncorrected blocks svinger mellem 0 og 30.Oplever hyppige lydudfald og pixellering, kortvarige billedfrysninger i
Aalborg.Tyder det ikke på det kræver en tekniker? - Desuden, kan stofa-butikkerne måle et antennekabel for at se om
det er ok? - eller er det kun de kørende teknikere?Jeg har prøvet med 2 forskellige kabler, hvor det er ca. lige
ringe, men begge kabler er nogle jeg selv har lavet - man kan jo fejle.

Et kundenummer ville hjælpe supporten der kigger med - men ellers tag din boks med ind i Stofa butikken - hvis den
virker derinde skal du nok have dit signal checket igennem.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 13-November-2008 kl. 22:10

Jeg har en signal quality på -1, er det ok?DVB BER svinger mellem 0 og ~150.Noise ligger på 37-
38Uncorrected blocks svinger mellem 0 og 30.Oplever hyppige lydudfald og pixellering, kortvarige billedfrysninger i
Aalborg.Tyder det ikke på det kræver en tekniker? - Desuden, kan stofa-butikkerne måle et antennekabel for at se om
det er ok? - eller er det kun de kørende teknikere?Jeg har prøvet med 2 forskellige kabler, hvor det er ca. lige

Et kundenummer ville hjælpe supporten der kigger med - men ellers tag din boks med ind i Stofa butikken - hvis den

5437934

Skrevet den: 14-November-2008 kl. 05:56
Jeg oplever også stadig frysninger og sort skærm efter pl1. Dog sker det muligvis ikke så tit mere.

Skrevet den: 14-November-2008 kl. 05:59
Problemer med TV2 efter opdatering, Onsdag Kl. 20:25 billede frøs, kom igen, men uden lyd, måtter tænde og slukke boksen.
Torsdag var den gal igen på TV2 Kl. 21:50 samme problem.
Kundenummer 9318888

-------------
Brian Nielsen

Skrevet den: 14-November-2008 kl. 07:32
Efter lang tids tv kikkeri igår ( +4 timer ) så jeg kun 2 frysninger, en klar forbedring, men stadig ikke godt nok.

Skrevet af: flemsehj
Skrevet den: 14-November-2008 kl. 07:39

Jeg har opdateret til sidste version, og det har kørt fint de sidste par dage.I dag oplever jeg så pludselig at den helt spontant opdaterer kanallisterne.Det er sket to gange
indenfor de sidste ca. 2 timer (12.30-14.30)Efter opdateringen er der sort skærm, som dog forsvinder ved kanalskifte.??????? Forvirret er jeg/Flemming

Den fejl er kendt - den har jeg også oplevet og fået af vide de kender til.

Generelt husk at smid dit kundenummer med ;)

OK. Tak.
Jeg mindes bare ikke at have oplevet den før, så det var jo nærliggende at tro, at den kom med nyeste opdatering.

/Flemming

Skrevet den: 14-November-2008 kl. 14:19

Helt enig med detlef. Havde perfekt signal på Zaptoren før opdateringen og har INTET rørt såååå den holder ikke med tekniker besøg og skift af Zaptor boks.

Claus - 3428224 Antenneforeningen Helsingør

Mike, nu må du altså stoppe! Vi oplever disse frysninger EFTER at ha opdateret til nyeste firmware ( ja, vi har!!!!). Det kræver sgu ikke en montør eller en ny boks  ( min er mindre end en uge gammel ), det kræver en fungerende firmware og/eller et check af det lokale anlæg... det er IKKE hos slutbrugeren problemet er denne gang! Har stofa ændret på parametre der giver problemer i de lokale anlæg, så må de rette dem.

Og gerne igår.

Skrevet af: GAL1950
Skrevet den: 14-November-2008 kl. 17:21

Oprindeligt skrevet af GAL1950 GAL1950 skrev:

Jeg har opdateret til sidste version, og det har kørt fint de sidste par dage.I dag
oplever jeg så pludselig at den helt spontant opdaterer kanallisterne.Det er sket to gange indenfor de sidste ca. 2
timer (12.30-14.30)Efter opdateringen er der sort skærm, som dog forsvinder ved kanalskifte.??????? Forvirret er
jeg/Flemming

Oplever samme problemer med nyeste software og opdatering, har endvidere sporatiske frysninger samt hyppige udfald 
hvor min primær og slave boks siger ukendt zaptor kort. Eneste løsning er at slukke og tænde for boksene. Bemærk jeg har
fået tilsendt 2 helt nye zaptor kort.

2196475 Horsens Syd.

Det problem med opdateringer af kanallisterne er en central fejl som der arbejdes på AFAIK.

Glem det boksene virkede før opdateringen d. 30/10. Jeg er uddannet radiomekaniker og mit signal fejler intet, desuden virker min samsung boks uden problemer, forklar hvorfor?.

Skrevet den: 14-November-2008 kl. 20:43

Hmm, jeg har stadig problemer med billede/lyd på Vh1 som hakker periodisk, har ikke set det på andre kanaler

Måske kun denne kanal med det er sgu træls det ikke bare virker...

-------------
Beovision Avant 55"

Skrevet den: 14-November-2008 kl. 21:49

Har slukket boksen 3
gange idag!

sjovt at
være Zaptor kunde..

Århus antenneforening

Århus antenneforening.
Men hvad hedder din build og builddate?

Build date er 20081110
Build er zaptor-1.0spl1

Kan det hjælpe..

Skrevet den: 14-November-2008 kl. 21:50
fejl

Skrevet den: 16-November-2008 kl. 00:38

Fejl i billede og lyd på DR1 & TV2 her i aften, det er sgu aldrig set hos mig før.

Min Internet forbindelse røg også på et tidspunkt, så der er sikkert noget der er stået af på centralen.

-------------
Beovision Avant 55"

Skrevet den: 16-November-2008 kl. 07:32
Havde ekstremt mange billed frysninger igår, måske omkring 5-7 i timen. En genstart af Zaptor OG modem satte dette ned til omkring 1 hver anden time....

9287318 AFIK Kolding

Skrevet den: 16-November-2008 kl. 16:21

5437934

I dag startede det ud med at køre perfekt, så i løbet af OB-Vejle kampen blev det gradvist værre med jævnlig pixelring, der endte på flere gange i minuttet. I starten af Aab-Esbjerg kampen blev det så helt galt, hvor billedet stod mere stille end det bevægede sig.

En genstart af boksen og vupti, så kører det perfekt igen.

Skrevet den: 16-November-2008 kl. 16:36

Oplever desværre også flere lydudfald og pixeleringer/billedfrys.
Ca. hvert 5 minut for lydudfald og ca 1 gang i timen for pixeleringer eller kortvarig billedfrys.

Er værst på HD-kanalerne.

Jan
(Horsens)

Skrevet den: 16-November-2008 kl. 16:50
Døjer med statisk støj på alle lydspor, på alle kanaler i dag... kan afhjælpes med at slukke og tænde boksen igen.

Skrevet den: 16-November-2008 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af SorensenS SorensenS skrev:

Ca. hvert 5 minut for lydudfald

Og det er hvert 5 minut boksen laver et login... det er en mistanke jeg ikke helt kan komme af med......

Skrevet den: 16-November-2008 kl. 18:44

Og det er hvert 5 minut boksen laver et login... det er en mistanke jeg ikke helt kan komme af med......

Hvis jeg fåer tid til lidt TV-kiggeri i aften - og hvis priblemet består - så skal jeg prøve at se om der er tidsmæssigt sammenfald. Har ikke haft TVet tændt idag

Skrevet den: 16-November-2008 kl. 20:12

Problemer med TV2 efter opdatering, Onsdag Kl. 20:25 billede frøs, kom sort skærm, billede kom igen, men uden lyd, måtter tænde og slukke boksen.
Torsdag var den gal igen på TV2 Kl. 21:50 samme problem.

Kundenummer 9318888
og igen her idag søndag kl. 15:50

-------------
Brian Nielsen

Skrevet den: 16-November-2008 kl. 21:32

Pixelering og lydproblemer på DR1 under Sommer, hvad fanden sker der Stofa det kan sgu ikke blive ved det her.

Update, billede/lyd hakker også på TV2

Hvorfor går det så galt, jeg vil bare se tv - DR1 og TV2 har ALDRIG tidligere lavet fejl hos mig, kæft det er ringe...

-------------
Beovision Avant 55"

Skrevet den: 17-November-2008 kl. 05:10
Det var helt tosset med billedfrysninger igår aftes. ( Canal+HD og First )

Skrevet den: 17-November-2008 kl. 08:53

Tilfælde eller fremgang?

En helt weekend uden sort skærm og genstart/visa versa. Ingen pixeleringer - ja zaptor opførte sig faktisk godt.

Jeg ved godt at zulfo og andre tekniske begavelser er uenige i dette: Jeg undersøgte DVB BER og Noise ratio på de fleste kanaler.

DVB BER plejer at svinge voldsomt hos mig - i weekenden kun lidt udsving.

Noise ratio har siden opdateringen ultimo oktober svinget meget mellem 34,8-37,5. I weekenden næsten ingen udsving på 37,5

Jeg sagt igen og igen, at disse tal må være indikator for stabilitet eller det modsatte, men er hver gang blevet kraftigt modsagt. Det er jeg uvidende bruger nu ligeglad med, bare det virker.

2166601

Hals Antenneforening

Skrevet den: 17-November-2008 kl. 10:21

Havde en del frysninger i Sommer på DR1 og Starwars 2 på TV2 i går.

Omkring 3-4 små frysninger på 1-2 sek i timen.

-------------

Skrevet af: thomas_fogh
Skrevet den: 19-November-2008 kl. 12:02
Jeg oplevede i går DVB BER på 1000-4000, og billedet og lyden hakkede voldsomt

- Århus antenneforening

Print side | Luk vindue