Er Elgiganten den næste der går konkurs?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Nyheder, anmeldelser & omtaler
Forumbeskrivelse: Til nyheder, anmeldelser, omtaler (links også velkomne)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=50162
Udskrevet den: 27-November-2024 kl. 08:12
Emne: Er Elgiganten den næste der går konkurs?
Skrevet af: Startrek
Emne: Er Elgiganten den næste der går konkurs?
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 20:28
Føst var det Marlin der gik konkurs og nu er Elgiganten på vej til at gå
konkurs, hvilken butik kæde blive det næste der gå konkurs ?
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 20:35
Sådan som den gennemsnitlige betjening/vejledning, hovedsaglig vildledning af kunder er, så kan det da være totalt ligegyldigt om de går på røven. Der er jo slet ikke seriøse i de butikker.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 21:01
Radiomanden skrev:
Sådan som den gennemsnitlige betjening/vejledning, hovedsaglig vildledning af kunder er, så kan det da være totalt ligegyldigt om de går på røven. Der er jo slet ikke seriøse i de butikker. |
Måske lige bortset fra reklamationer fra de kunder som har købt et eller andet hos ElMutanten
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 21:07
De sælger jo desværre egen importerede varer, så den officielle importør kan ikke hjælpe.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 21:49
Radiomanden skrev:
Sådan som den gennemsnitlige betjening/vejledning, hovedsaglig vildledning af kunder er, så kan det da være totalt ligegyldigt om de går på røven. Der er jo slet ikke seriøse i de butikker. |
Ja og for dem der er ligeglad med priser og konkurence. Vi har da alle en masse med penge at bruge. Leif
|
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 21:57
Man skal være saglig, seriøs, imødekommende, god/rigtig vejledning, er de ikke det, så er der sgu ligegyldigt om de er der eller ej.
|
Skrevet af: Smurf
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 22:00
Radiomanden skrev:
Man skal være saglig, seriøs, imødekommende, god/rigtig vejledning, er de ikke det, så er der sgu ligegyldigt om de er der eller ej.
|
Ja hvis man lever med skyklapper på og glemmer at gennemsnittet IKKE ser de samme problemer som du fx gør i at handle i elgiganten :)
------------- PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
http://www.itrends.dk - Itrends.dk
|
Skrevet af: Helmuth
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 22:06
Radiomanden skrev:
... sgu ligegyldigt om de er der eller ej. |
Slap nu af ... Man kan sige meget om Elgiganten, men positivt set skaber de stor konkurrence i branchen, og deres 30-dages-fulde-returret er jo enestående. Jeg synes de har skabt et fint wake-up-call i branchen, for eksempelvis Expert-kæden, som nu endelig (og jævnligt) har rimelige tilbud.
|
Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 22:06
Det er da fint med dem, de har da kanon tilbud og jeg ved hvad jeg vil have. Har da lige købt et pana 42pz80 for 9 tkr. for en kollega. Så skal alle internet butikker jo også lukke, der kan man ikke engang se på varerne før man køber.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 22:10
Hvem vil dog handle et sted, hvor man ikke behandles ordentligt, og ikke får en god og rigtig vejledning, får bundet urigtige oplysninger på ærmet, samt bliver flået for ofte unødvendige forsikringer, samt kan komme til at gå derfra med en anden var end den man måske kom efter, fordi, en "smart" sælger siger at den anden vare er bedre. Dybt useriøst, og latterligørelse af kunderne.
|
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 22:17
Radiomanden skrev:
Hvem vil dog handle et sted, hvor man ikke behandles ordentligt, og ikke får en god og rigtig vejledning, får bundet urigtige oplysninger på ærmet, samt bliver flået for ofte unødvendige forsikringer, samt kan komme til at gå derfra med en anden var end den man måske kom efter, fordi, en "smart" sælger siger at den anden vare er bedre. Dybt useriøst, og latterligørelse af kunderne.
| Det sker da alle steder, da der altid er forskel på de ansatte medarbejdere.
Var selv engang inde i Tapeconnection, som må anses for at vide hvad de taler om. Ville høre hvad prisen på et pio lx508d ville være, beskeden var at det kunne han ikke sige for man kunne ikke se forskel i forhold til 508xd (full hd kontra ikke full hd), hvorfor lader de så ikke være med at sælge 5090 i dag :-) Det havde da været seriøst at sige at de ikke solgte det grundet prisforskellen.
------------- SVP03
|
Skrevet af: rexuz
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 22:23
Man kan sige meget negativt om elgiganten men tror nu de skaber en sund konkurrence i markedet, så jeg er overbevist om, at vi ville mærke hvis de ikke var her i danmark.
Så jeg håber nu de klare den. Eller der kommer en ny og overtager som kan være konkurrent til ekspert. For Fona har vidst ikke det der skal til for at være en konkurrent.
|
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 22:26
Gifanten ligger på et konstant temmelig lavt stadie. Det kan andre nok ikke helt sammenlignes med.
|
Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 22:45
Nu er vi jo nogle som typisk ikke har brug for den "gode vejledning".
Jeg ved typisk hvad jeg er på udkig efter inden jeg går ind i en butik. Og har jeg brug for råd, er det alligevel de færeste butikker der kan give en vejledning som er god nok. Her er Hifi-klubben og andre heller ikke meget værd.
Så når man nu ved hvad man vil have, så er det da fin El-giganten ofte kan sælge det billigt.
Har f.eks. lige købt min nu HP printer der. Havde i forvejen valgt hvilken model det skulle være. Og El-giganten havde den stående, og kunne sælge til stort set samme pris som edbpriser.
|
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 22:53
ZackGem skrev:
Nu er vi jo nogle som typisk ikke har brug for den "gode vejledning".
|
Korrekt, men der var jo i dette tilfælde tale om gennemsnittet af befolkningen, de vil jo vær helt i hænderne på en eller anden tilfældig ind fra gaden sælger, som får at vide, at hvis du sælger den og den vare, så får du mest i provision, det er jo helt ud i tovene.
|
Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 22:54
Måske AV-precision er på vej? Syntes ikke jeg kan finde ham registreret længere på CVR længere, han er ophørt pr. 30/09 - 08...
http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=30232143 - http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.as px?cvrnr=30232143
------------- De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
Skrevet af: Kief
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 22:55
Synes det er vigtigt at fokusere på at du ikke får en bedre service i banken!
Alle forretninger plejer deres eget bedste og vil da medgive at Elgiganten ikke er de bedste, men når de tilbyder fuld returret i 30 dage, så kan det da ikke gå helt galt..
De folk der bliver snydt i Elgiganten er dybest set folk som ikke gider sætte sig ind i tingene. Hr. og Fru. Danmark må sq bevæge sig mere end et sted hen hvis de vil have flere råd..
Du går jo heller ikke kun hen i én bank når du skal optage huslån?
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet af: Arthur
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 23:20
De 30 dages fuld returret er nu nede på 14 dage, ifølge deres seneste avis og har såvidt jeg kan huske det, været det et stykke tid.
------------- Sony 32V2000, Pioneer DVR-545HX-S (HDMI), Pace DS810 (HDMI), Belkin 3-1 HDMI Switch, PS3 (HDMI), Pinnacle PCTV 200e, Hauppage Win TV-PVR-250, NAD C 315BEE, BEOVOX S55
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 23:35
Av-Precision har da stadig en hjemme side op at køre www.av-precision.dk
Men hvorfor at Otto ikke har et CVR nummer er et god spørsmål, måske
fordi at det ikke går så god med regnskabet ???????
TC ville jo ikke værre nogle der ville savne hvis de lukket, det samme med
HIFI-Klubben
|
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 23:38
Startrek skrev:
TC ville jo ikke værre nogle der ville savne hvis de lukket, det samme med HIFI-Klubben |
Nej det ville ikke gøre så meget...! Der er langt imellem de gode produkter, men de har da nogle der er værd at kigge nærmere på. Men dem kan de "rigtige" forretninger vel overtage forhandlingen af...
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
Skrevet af: Darkwing
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 11:08
Startrek skrev:
Men hvorfor at Otto ikke har et CVR nummer er et god spørsmål, måske
fordi at det ikke går så god med regnskabet ???????
|
Så er det meget nemmere med moms, a-skat og alt den slags
|
Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 11:11
Startrek skrev:
Men hvorfor at Otto ikke har et CVR nummer er et god spørsmål, måske fordi at det ikke går så god med regnskabet ???????
TC ville jo ikke værre nogle der ville savne hvis de lukket, det samme med HIFI-Klubben |
Han har da et CVR nr lige her: http://www.av-precision.dk/av-precision---kontakt.html - http://www.av-precision.dk/av-precision---kontakt.html
|
Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 11:12
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 11:15
ashdk skrev:
Startrek skrev:
Men hvorfor at Otto ikke har et CVR nummer er et god spørsmål, måske fordi at det ikke går så god med regnskabet ???????
Han har da et CVR nr lige her: http://www.av-precision.dk/av-precision---kontakt.html - http://www.av-precision.dk/av-precision---kontakt.html
| Ja, men det er ophørt.
http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=30232143 - http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.as px?cvrnr=30232143
Har hørt at Otto har slået sig sammen med Bigture, men det er nok bedst at Otto selv kommer på banen med en udmelding, i stedet for de her gætterier.
------------- SVP03
|
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 11:46
Kief skrev:
Du går jo heller ikke kun hen i én bank når du skal optage huslån? |
OTT: Men jo det gør du med mindre du har råd til selv at betale de sidste 20% i et huslån, som du ikke kan låne i en kreditforening.
|
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 11:49
SVP03 skrev:
ashdk skrev:
Startrek skrev:
| Ja, men det er ophørt.
Har hørt at Otto har slået sig sammen med Bigture, men det er nok bedst at Otto selv kommer på banen med en udmelding, i stedet for de her gætterier. |
Tja Bigture tager ihvertfald samme pris for en kalibrering som Otto
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 11:51
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 11:54
Jeg undskylder mig med at jeg ikke har fået min kaffe endnu .
Jeg beklager.
|
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 12:06
AV Precision er pr. 1/10-08 officielt overtaget af Medlyd/Bigture, men fortsætter med samme profil som hidtil. Den beslutning er taget for at jeg kan koncentrere mig om dét jeg er bedst til - det faglige - og andre kan tage sig af administration, økonomi, markedsføring osv. Samtidig føler vi at det styrker vores "kamp" for at udbrede kendskabet til bedre billedkvalitet, at slå pjalterne endnu mere sammen end vi havde i forvejen. Så korrekt, AV Precision som selvstændigt firma eksisterer ikke længere, men konceptet AV Precision fortsætter som hidtil.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 14:07
AV Precision skrev:
AV Precision er pr. 1/10-08 officielt overtaget af Medlyd/Bigture, men fortsætter med samme profil som hidtil. Den beslutning er taget for at jeg kan koncentrere mig om dét jeg er bedst til - det faglige - og andre kan tage sig af administration, økonomi, markedsføring osv. Samtidig føler vi at det styrker vores "kamp" for at udbrede kendskabet til bedre billedkvalitet, at slå pjalterne endnu mere sammen end vi havde i forvejen. Så korrekt, AV Precision som selvstændigt firma eksisterer ikke længere, men konceptet AV Precision fortsætter som hidtil.
|
Al respekt for det arbejder du udføre.
|
Skrevet af: Naim
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 16:03
Ejer Elgiganten ikke 40% af Fona?
------------- Naim Nova Dynaudio Heritage Special ZEN MK.II STD
http://www.uwsonline.com/index.php
|
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 16:22
AV Precision skrev:
AV Precision er pr. 1/10-08 officielt overtaget af Medlyd/Bigture, men fortsætter med samme profil som hidtil. Den beslutning er taget for at jeg kan koncentrere mig om dét jeg er bedst til - det faglige - og andre kan tage sig af administration, økonomi, markedsføring osv. Samtidig føler vi at det styrker vores "kamp" for at udbrede kendskabet til bedre billedkvalitet, at slå pjalterne endnu mere sammen end vi havde i forvejen. Så korrekt, AV Precision som selvstændigt firma eksisterer ikke længere, men konceptet AV Precision fortsætter som hidtil. |
Ok, så er jeg også med... Fortsæt endelig med dit gode arbejde...
Atlas Cables
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 16:31
Naim skrev:
Ejer Elgiganten ikke 40% af Fona? |
Jo, eller moderselskabet Dixon. Såvidt vides er den ejerandel uændret.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 17:28
Er det ikke bare fordi Elgiganten i højere grad er begyndt at køre "McDonald/Coca Cola"-stilen?
Altså den hvor det på papiret i DK ser ud somom man ikke tjener nogen penge, men i stedet "mister" alt overskudet til moderselskabet, der ligger i et land, hvor skat og moms osv er noget mere fordelagtigt. McD gør det ved, at McD Dk optager store lån hos moderskibet med så høj rente, at alt overskudet i DK ryger. Man kunne forestille sig, at Elgiganten gør noget lignende, eller måske med vilje køber varene for dyrt af moderskibet for på den måde at flytte overskudet fra DK til UK eller Cayman Islands eller hvor den endelige bankkonti nu er....
- Snedigt
|
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 19:15
Langemor84 skrev:
Er det ikke bare fordi Elgiganten i højere grad er begyndt at køre "McDonald/Coca Cola"-stilen?
Altså den hvor det på papiret i DK ser ud somom man ikke tjener nogen penge, men i stedet "mister" alt overskudet til moderselskabet, der ligger i et land, hvor skat og moms osv er noget mere fordelagtigt. McD gør det ved, at McD Dk optager store lån hos moderskibet med så høj rente, at alt overskudet i DK ryger. Man kunne forestille sig, at Elgiganten gør noget lignende, eller måske med vilje køber varene for dyrt af moderskibet for på den måde at flytte overskudet fra DK til UK eller Cayman Islands eller hvor den endelige bankkonti nu er....
- Snedigt | Det tror jeg ikke du skal regne med. Debitorforsikring har du vist ikke forstand på. Det er ganske alvorligt det her for dem. Så kan de kun købe vare kontant og ikke på kredit, typisk under normale forhold og i særdeleshed i disse tider
------------- SVP03
|
Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 19:23
En anden årsag til at kreditten er vigtig er at man får mængderabat på hele beløbet.
------------- mvh Infinity
|
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 19:29
Infinity skrev:
En anden årsag til at kreditten er vigtig er at man får mængderabat på hele beløbet. |
Eller endda kontantrabat.
------------- SVP03
|
Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 22:12
SVP03 skrev:
Debitorforsikring har du vist ikke forstand på. |
Nej - HELDIGVIS!
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 22:23
Lidt hurtigt,at finanskrisen rystet elektronik varehusene ?. Måske det i virkeligheden er netbutikkernes effekt vi ser. . .? ?
|
Skrevet af: Maestro
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 23:44
http://www.macworld.co.uk/business/news/index.cfm?newsid=234 77
Nu ro på Ingen grund til den store panik
|
Skrevet af: Fonzelius
Skrevet den: 13-November-2008 kl. 10:56
Langemor84 skrev:
- Snedigt |
Denne snu forretningsmodel har faktisk et navn, og det er "Transfer Pricing". Og ja, det er ganske snedigt at se hvordan de store multinationale selskaber "flytter" deres overskud gennem datterselskaberne indtil det havner i det land med de mest gunstige skatteregler. Jeg mener også, at det var Nyrup der kritiserede dem voldsomt for at være så engageret på det danske marked, uden at betale nogen som helst selskabsskat. McD blev så vidt jeg husker også nævnt i den forbindelse
------------- Mvh Fonzelius
Panasonic TH42PX80E - Samsung SMT-H3106 - LG RH188B - Sony PS3 - Yamaha RXV620RDS - Cayin CD252 - Cayin 252B - Dynaudio Audience 52SE
|
Skrevet af: Brasch
Skrevet den: 15-November-2008 kl. 14:56
Fonzelius skrev:
Langemor84 skrev:
- Snedigt
|
Denne snu forretningsmodel har faktisk et navn, og det er "Transfer Pricing". Og ja, det er ganske snedigt at se hvordan de store multinationale selskaber "flytter" deres overskud gennem datterselskaberne indtil det havner i det land med de mest gunstige skatteregler. Jeg mener også, at det var Nyrup der kritiserede dem voldsomt for at være så engageret på det danske marked, uden at betale nogen som helst selskabsskat. McD blev så vidt jeg husker også nævnt i den forbindelse
|
MCD er et utroligt dårligt eksempel i den forbindelse. Faktum er at McDonald's Danmark A/S rent faktisk kun har givet overskud en gang siden det startede. Grunden er store udgifter til huslejer (McDonald's Danmark A/S ejer alle bygningerne), administration/løn og manglende evne til at drive deres egne restauranter ordentligt. Da McDonald's Danmark A/S kun selv ejer 6 restauranter er der ikke penge til at få det til at løbe rundt. De enkelte franchisetagere som ejer langt størstedelen af restauranter har alle hver deres lille firma som betaler skat af overskuddet. Så for at finde ud af hvor meget MCD i virkeligheden betaler i skat skal du finde frem til alle de enkelte franchisetagers firmaer. Alle restauranterne betaler royalties til McDonald's Cooporation og husleje til McDonald's Danmark A/S (begge dele er omsætningsbestemt og er forhandlet individuelt for alle restauranterne og de fleste steder står huslejen slet ikke mål med den reelle husleje).
|
Skrevet af: henrikbk
Skrevet den: 24-November-2008 kl. 13:59
Jeg tror de styrer sikkert mod en konkurs. Se bare det dårlige regnskab Elgiganten præsterede.
Har nu i en måned ventet på 1 Stk. Wii Fit og en pink Nintendo DS til datteren og de bliver ved med at rykke leveringstiden. Undskyldningen på DS'en er at de skulle have fået stjålet en hel container med dem ved afskibning. Med den sikkerhed der er omkring havnene i hele verden efterhånden lyder denne forklaring yderst usandsynligt.
Andre der har ventet længe på deres varer ?
|
Skrevet af: Zulu
Skrevet den: 24-November-2008 kl. 18:47
henrikbk skrev:
Har nu i en måned ventet på 1 Stk. Wii Fit og en pink Nintendo DS til datteren og de bliver ved med at rykke leveringstiden. Undskyldningen på DS'en er at de skulle have fået stjålet en hel container med dem ved afskibning. Med den sikkerhed der er omkring havnene i hele verden efterhånden lyder denne forklaring yderst usandsynligt.
|
Tjaa, så god er sikkerheden vist heller ikke. Nintendo fik i hvert fald stjålet en masse DS fra havnen i Göteborg for nylig: http://www.comon.dk/news/nintendo.maskiner.til.dansk.julehandel.stjaalet_38467.html - http://www.comon.dk/news/nintendo.maskiner.til.dansk.julehan del.stjaalet_38467.html
|
Skrevet af: Maestro
Skrevet den: 29-November-2008 kl. 14:10
henrikbk skrev:
Jeg tror de styrer sikkert mod en konkurs. Se bare det dårlige regnskab Elgiganten præsterede.
Andre der har ventet længe på deres varer ? |
God tillid du har til folk
|
Skrevet af: henrikbk
Skrevet den: 10-December-2008 kl. 12:43
Ja min tillid er gjort til skamme Har nu langt om længe fået både wii-fit & nintendo DS, så julen er reddet
|
|