-
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=50300
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 18:16
Emne: -
Skrevet af: slettet.18124
Emne: -
Skrevet den: 14-November-2008 kl. 16:51
Svar:
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 14-November-2008 kl. 17:03
Jan.Larsen skrev:
Forudbestil.
Release Date: Dec 8, 2008
http://www.zavvi.co.uk/The-Dark-Knight-Batman-Begins/885824/p.jsf - http://www.zavvi.co.uk/The-Dark-Knight-Batman-Begins/885824/ p.jsf
Med danske tekster, pris incl. fragt 31.95 £ = 277,- kr.
Findes de billigere.
|
jeg har bestilt her
http://www.dvdstrax.dk/index.php?m=100&p=160&SCREEN=item&sid=CIbiMDSC95OAJh9Q&item=171947&department=46 - http://www.dvdstrax.dk/index.php?m=100&p=160&SCREEN= item&sid=CIbiMDSC95OAJh9Q&item=171947&department =46
169,-
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 14-November-2008 kl. 17:04
Det Jan linker til er en boks med begge film.
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 14-November-2008 kl. 17:08
lunddal skrev:
Det Jan linker til er en boks med begge film. |
ja,så er det sku billigt
|
Skrevet den: 14-November-2008 kl. 17:09
Skrevet af: Palmolive
Skrevet den: 14-November-2008 kl. 17:17
Desværre ikke dts-HD, nogen der ved om den findes med det?
------------- Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
|
Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 14-November-2008 kl. 18:24
Palmolive skrev:
Desværre ikke dts-HD, nogen der ved om den findes med det? |
Jeg er lidt nysgerrig efter, hvorfor det er vigtigt for dig?
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-November-2008 kl. 18:37
Palmolive skrev:
Desværre ikke dts-HD, nogen der ved om den findes med det? |
Der kommer én udgave af filmen på Blu-ray, og den har TrueHD i alle regioner. TrueHD kan i øvrigt være ligeså tabsfrit som DTS-HD MA, så hvorfor det er så vigtigt med dét, forstår jeg egentlig ikke...
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-November-2008 kl. 18:42
Jan.Larsen skrev:
Forudbestil.
http://www.zavvi.co.uk/The-Dark-Knight-Batman-Begins/885824/p.jsf - http://www.zavvi.co.uk/The-Dark-Knight-Batman-Begins/885824/ p.jsf
Findes de billigere.
|
27,99£ gratis porto.
http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/6860891/The-Dark-Knight-Batman-Begins-Double-Pack/Product.html - http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/6860891/The-Dark-Knight-B atman-Begins-Double-Pack/Product.html
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet af: sickchild
Skrevet den: 14-November-2008 kl. 18:49
satans da også.. Nu bestilte jeg lige batman begins igår og de sendte den idag, og så læser jeg idag at man kan få en boks med begge i. :(
|
Skrevet af: Rob801
Skrevet den: 14-November-2008 kl. 19:59
flemming larsen skrev:
Jan.Larsen skrev:
Forudbestil.
Findes de billigere.
|
27,99£ gratis porto.
http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/6860891/The-Dark-Knight-Batman-Begins-Double-Pack/Product.html - http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/6860891/The-Dark-Knight-B atman-Begins-Double-Pack/Product.html
|
Men du skal betale med Euro hos Play (når du køber uden for UK) http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/6860891/The-Dark-Knight-Batman-Begins-Double-Pack/Product.html - http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/6860891/The-Dark-Knight-B atman-Begins-Double-Pack/Product.html ...så er prisen 39,49 x 7,44=293,80dkk så er zavvi stadivæk lidt billigere (har selv 5 film på vej fra Play, so it's nothing personal) .
------------- Pioneer 5090H/ SC-LX71 Elac FS-247/CC-241/IW1230 Sony BDP-S370
|
Skrevet den: 14-November-2008 kl. 20:14
fuck. det har jeg da slet ikke lagt mærke til, at det bliver dyrere når man laver det om.
nu har jeg selv lige bestilt supernatural, da den var billigst der. men det skal jeg da lige have tjekket.
jeg tager ikke sådan noget personligt, det gælder jo bare om at få det billigt.
|
Skrevet den: 14-November-2008 kl. 20:31
Skrevet den: 14-November-2008 kl. 20:35
Jan.Larsen skrev:
flemming larsen skrev:
fuck. det har jeg da slet ikke lagt mærke til, at det bliver dyrere når man laver det om.
nu har jeg selv lige bestilt supernatural, da den var billigst der. men det skal jeg da lige have tjekket.
|
Da jeg startede med at købe hos dem for en del år siden, var der ingen problemer med at bestille og betale i £, men en dag jeg var inde og bestille, fik jeg besked på at de ikke kunne levere til min adresse, så at de havde lavet det om til Euro for lande udenfor England, så kunne de godt levere ved at vælge i Euro, tror det har med portoen at gøre.
|
det er da irriterende.
jeg fandt lige ud af at supernatural steg med 50kr når det bliver euro.
|
Skrevet af: bony
Skrevet den: 14-November-2008 kl. 20:53
Man skal også lige huske på, at man kan risikerer at skulle betale told af pakker fra Play. Derfor kan det hurtigt blive endnu dyrere og med endnu større ventetid end normalt.
------------- —
|
Skrevet den: 14-November-2008 kl. 21:17
bony skrev:
Man skal også lige huske på, at man kan risikerer at skulle betale told af pakker fra Play. Derfor kan det hurtigt blive endnu dyrere og med endnu større ventetid end normalt. |
det skal man jo ved de fleste derovre fra. men når det er 1 af 200 pakker, så er jeg sku ligeglad.
|
Skrevet den: 14-November-2008 kl. 21:41
Naiera skrev:
Der kommer én udgave af filmen på Blu-ray, og den har TrueHD i alle regioner. TrueHD kan i øvrigt være ligeså tabsfrit som DTS-HD MA, så hvorfor det er så vigtigt med dét, forstår jeg egentlig ikke...
|
Okay, jeg troede at der normalt var væsentlig kvalitetsforskel på TrueHD og dts-HD, da ikke alt jeg har hørt i TrueHD har været lige godt. Men hvis de principielt burde være lige gode (tabsfri) har jeg ingen præferencer (længere)... :o)
------------- Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
|
Skrevet den: 15-November-2008 kl. 01:31
På nær noget 'dialogue normalization' der kan gøre TrueHD-lydspor lidt flade i udtrykket, er der ingen forskel. Den forskel du hører, kommer fordi dem der har mixet de DTS-HD MA-lydspor du har hørt, har været bedre til at udføre deres arbejde.
|
Skrevet af: RenisseD
Skrevet den: 15-November-2008 kl. 11:13
flemming larsen skrev:
bony skrev:
Man skal også lige huske på, at man kan risikerer at skulle betale told af pakker fra Play. Derfor kan det hurtigt blive endnu dyrere og med endnu større ventetid end normalt. |
det skal man jo ved de fleste derovre fra. men når det er 1 af 200 pakker, så er jeg sku ligeglad.
|
Så må jeg godt nok ha' været uheldig... Jeg købte min allerførste Blu-ray skive (Hulk) hos Play, til 20,50 € inkl. porto.. så langt så godt, men så kom der lige en told-seddel med på kr. 189,-
Det blev sgu' en dyr skive!!!
|
Skrevet den: 15-November-2008 kl. 13:49
Skrevet den: 15-November-2008 kl. 13:51
RenisseD skrev:
flemming larsen skrev:
bony skrev:
|
Så må jeg godt nok ha' været uheldig... Jeg købte min allerførste Blu-ray skive (Hulk) hos Play, til 20,50 € inkl. porto.. så langt så godt, men så kom der lige en told-seddel med på kr. 189,-
|
så se sådan på det, at nu sker der nok ikke noget de næste 199 gange.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-November-2008 kl. 14:02
flemming larsen skrev:
RenisseD skrev:
flemming larsen skrev:
bony skrev:
|
|
så se sådan på det, at nu sker der nok ikke noget de næste 199 gange.
|
Og det tør du godt garantere?
|
Skrevet den: 15-November-2008 kl. 14:07
der er aldrig nogen garantier, men jeg taler ud fra egen erfaring.
|
Skrevet af: pgrundl
Skrevet den: 15-November-2008 kl. 14:30
Her op til jul er det anderledes. De (tolderne) lavede samme stunt sidste jul (razzia). Der er langt større risiko lige for tiden end ellers.
|
Skrevet den: 15-November-2008 kl. 15:53
Skrevet den: 15-November-2008 kl. 16:56
Jeg har haft i alt fire afsendelser fra Play som var over toldgrænsen på de 80 kroner. Tre af dem røg i fælden - kun én er sluppet "uberørt" igennem tolden. Så jeg holder mig for eftertiden, udelukkende til de sikre bestillinger derfra.
Det er spørgsmål om held og uheld. Ligemeget hvad, så tvivler jeg stærkt på at Flemming kan bestille 199 bestillinger over toldgrænsen uden at blive nuppet. 0,5 % er det omregnet til. Imponerende - men ikke desto mindre, en klar overdrivelse langt fra hvad der er teoretisk muligt.
------------- —
|
Skrevet den: 15-November-2008 kl. 17:02
bony skrev:
Jeg har haft i alt fire afsendelser fra Play som var over toldgrænsen på de 80 kroner. Tre af dem røg i fælden - kun én er sluppet "uberørt" igennem tolden. Så jeg holder mig for eftertiden, udelukkende til de sikre bestillinger derfra.
Det er spørgsmål om held og uheld. Ligemeget hvad, så tvivler jeg stærkt på at Flemming kan bestille 199 bestillinger over toldgrænsen uden at blive nuppet. 0,5 % er det omregnet til. Imponerende - men ikke desto mindre, en klar overdrivelse langt fra hvad der er teoretisk muligt.
|
så du kalder mig en løgner?
jeg har bestilt over 200 gange derfra, og er kun taget den ene gang.
og at du så måske er taget 3 af 4. det tvivler jeg så kraftigt på. medmindre det er kæmpe pakker du bestiller.
prøv at lave en afstemning, om hvor mange gange folk her har fået derfra, og hvor mange gange de er taget.
|
Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 15-November-2008 kl. 22:43
Er der nogle der har bestilt boksen fra Zavvi?
Der er angivet på http://hdfreak.dk/forhandlere.htm - http://hdfreak.dk/forhandlere.htm , at man ved bestilling kan se om pakken sendes fra Gurnsey . Jeg lavede en "prøveordre", men fik ikke besked om pakken kommer fra GB eller kanaløerne. Betyder det så at pakken kommer fra GB?
------------- Semper fidelis
https://onedrive.live.com/?invref=e8a3e0efed806092&invsrc=90" rel="nofollow - Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
|
Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 15-November-2008 kl. 23:00
pgrundl skrev:
Her op til jul er det anderledes. De (tolderne) lavede samme stunt sidste jul (razzia). Der er langt større risiko lige for tiden end ellers. |
Det er ikke så meget det at få pakken taget i tolden - Har ikke så meget imod at betale momsen og told'en, men udgiften til Postdanmarks dummebøde er helt horribel. Værre endnu er det at der ingen måde er at lave en frivillig indbetaling, så man slap for dette høje gebyr. SKAT har bare givet Postdanmark noget nær et monopol hvor de selv bestemmer prisen
------------- Med venlig hilsen, Thomas
|
Skrevet den: 16-November-2008 kl. 10:05
Skrevet den: 16-November-2008 kl. 10:09
Skrevet den: 16-November-2008 kl. 10:42
Naiera skrev:
På nær noget 'dialogue normalization' der kan gøre TrueHD-lydspor lidt flade i udtrykket, er der ingen forskel. . |
Hvilket bare klares med at skrue op.
Har man i øvrigt kalibreret sine højtalere med HD Basics (der så vidt jeg husker bruger DialNorm) afspiller man faktisk DTS for højt.
|
Skrevet den: 16-November-2008 kl. 19:20
flemming larsen skrev:
bony skrev:
|
og at du så måske er taget 3 af 4. det tvivler jeg så kraftigt på. medmindre det er kæmpe pakker du bestiller.
prøv at lave en afstemning, om hvor mange gange folk her har fået derfra, og hvor mange gange de er taget. |
Nej, jeg kalder dig ikke en løgner. Jeg beklager hvis det har fremstået sådant, det var ikke min mening. Synes dog bare det lyder helt utroligt at du åbenbart ligger udenfor eventuelle risici der er forbundet med køb fra steder udenfor EU. Men det er da bare godt for dig så - tillykke med det.
At mine pakker er blevet taget "3 af 4" som du siger, betyder selvfølgelig at det kun er tre ud af de fire pakker, som har været OVER grænsen på de 80 kroner. Jeg har selv haft +250 afsendelser fra Play - kun fire af disse havde en købsværdi over 80 kroner. Tre af disse, blev taget i tolden. Derfor giver det mig et usikkert billede på om jeg "tør" forsøge mig med flere store forsendelser derfra. Om du tror på det eller ej må være din egen sag. Måske er jeg bare uheldig og du heldig. Man må dog stadig indregne risikoen som en mulig faktor - ligegyldig hvor mange og hvor tit, ens forsendelser så bliver taget i tolden.
------------- —
|
Skrevet den: 16-November-2008 kl. 19:46
bony skrev:
flemming larsen skrev:
bony skrev:
Ligemeget hvad, så tvivler jeg stærkt på at Flemming kan bestille 199 bestillinger over toldgrænsen uden at blive nuppet. |
|
Nej, jeg kalder dig ikke en løgner. Jeg beklager hvis det har fremstået sådant, det var ikke min mening. Synes dog bare det lyder helt utroligt at du åbenbart ligger udenfor eventuelle risici der er forbundet med køb fra steder udenfor EU. Men det er da bare godt for dig så - tillykke med det.
|
er det ikke dig som har skrevet det med blåt?
det vil jeg kalde det samme som at kalde, det for løgn at jeg kan bestille 199 gange uden at ryge i tolden. det er hvad der er sket indtil nu.
og jeg bestiller aldrig noget under toldgrænsen, da jeg har de film i forvejen.
|
Skrevet den: 17-November-2008 kl. 01:27
Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 20:57
Og nu er zavvi lukket.
------------- http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">
|
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 21:53
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 22:01
Naiera skrev:
På nær noget 'dialogue normalization' der kan gøre TrueHD-lydspor lidt flade i udtrykket, er der ingen forskel. Den forskel du hører, kommer fordi dem der har mixet de DTS-HD MA-lydspor du har hørt, har været bedre til at udføre deres arbejde. |
Det lader til at Transformers, som jeg havde meget store forhåbninger til, har været udsat for noget normalization... Den lydmand skulle klynges op!
|
Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 22:02
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 22:10
Naiera skrev:
På nær noget 'dialogue normalization' der kan gøre TrueHD-lydspor lidt flade i udtrykket, er der ingen forskel. Den forskel du hører, kommer fordi dem der har mixet de DTS-HD MA-lydspor du har hørt, har været bedre til at udføre deres arbejde. |
Et eller andet må de/mit anlæg gøre bedre - for oplever en klar bedre lyd med DTS-HD MA end med Dolby True HD. Har lige set Master & Commander på Bluray (Dts-HD MA) og fuck en fed lyd . Men der er dog også film med Dolby True HD, der lyder godt, men der er stor forskel fra film til film, hvor film med DTS-HD MA ikke har skuffet mig endnu.
|
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 22:17
Du kan ikke sammenligne DTS-HD MA og TrueHD på den måde, da det i så fald er filmens lydmix du sammenligner, og ikke de to formaters potentiale til lydkvalitet. Selv hvis du havde en film med DTS-HD MA og TrueHD (mig bekendt findes det ikke, da man i så fald skulle betale 2x licenser til lyd, og det er der jo ingen grund til) lyd på, så er det stadig ikke sikkert, at du bare kan sammenligne lydkvaliteten, og derfra bestemme hvilket format der er bedst.
Men det her har jeg som sagt forklaret i det indlæg du citerer. Du kan ikke bruge forskellige film til at konkludere, at DTS-HD MA er et bedre lydformat end TrueHD, for de to formater har potentiale til præcis samme lydkvalitet.
|
Skrevet af: A_Nielsen
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 22:19
Naiera skrev:
Du kan ikke sammenligne DTS-HD MA og TrueHD på den måde, da det i så fald er filmens lydmix du sammenligner, og ikke de to formaters potentiale til lydkvalitet. Selv hvis du havde en film med DTS-HD MA og TrueHD (mig bekendt findes det ikke, da man i så fald skulle betale 2x licenser til lyd, og det er der jo ingen grund til) lyd på, så er det stadig ikke sikkert, at du bare kan sammenligne lydkvaliteten, og derfra bestemme hvilket format der er bedst.
Men det her har jeg som sagt forklaret i det indlæg du citerer. Du kan ikke bruge forskellige film til at konkludere, at DTS-HD MA er et bedre lydformat end TrueHD, for de to formater har potentiale til præcis samme lydkvalitet.
|
Til orientering findes begge lydformater på blu ray filmen Close Encounters Of The Third Kind (Nærkontakt af tredje grad), så her kan man da lave en direkte sammenligning
-------------
|
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 22:22
DTS-sporet der er på Close Encounters er DTS-HD High Resolution, ikke Master Audio, så det er ikke tabsfri lyd, og kan derfor under alle omstændigheder ikke bruges.
|
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 22:31
Naiera skrev:
|
Ved godt det ikke er bedre i teori, for som du siger er de jo tabsfri begge to, men min lydoplevelse er bare bedre med DTS-HD MA generelt Iøvrigt giver 5.1 PCM mig også en bedre oplevelse
|
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 07:32
Den eneste forskel jeg synes der er mellem PCM, Dts HD MA og TrueHD, er at ved TrueHD skal man skrue lidt højere op, da volumen er lavere. Prøv at se Transformers, Iron MAn og BAtman BEgins samt spiderman 3 - der sparker TrueHD sporet virkelig røv.
-------------
|
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 08:20
A_Nielsen skrev:
Den eneste forskel jeg synes der er mellem PCM, Dts HD MA og TrueHD, er at ved TrueHD skal man skrue lidt højere op, da volumen er lavere. Prøv at se Transformers, Iron MAn og BAtman BEgins samt spiderman 3 - der sparker TrueHD sporet virkelig røv. |
Synes der generelt mangler dynamik i forhold til de to andre og jeg var lidt skuffet over Transformers lydspor, men giver dig ret i, at lyden på Spiderman 3 (og de to andre) er ganske god og det er den også på I Am Legend og Batman Begins. Men lyden på bl.a. Black Hawk Down (5.1 PCM), Master & Commander (5.1 DTS-HD MA) og Shoot´em Up (7.1 DTS-HD MA) er det bedste jeg har hørt.
Har fået købt Iron Man, men mangler at se den, men vil da se frem til den
|
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 13:54
Vær opmærksom på at Transformers (og Iron Man) slår Dynamic Range Control til hvis din afspiller eller receiver står til Auto.
Måske er det derfor du mangler dynamik.
|
Skrevet af: zirio
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 14:35
A_Nielsen skrev:
Prøv at se Transformers, Iron MAn og BAtman BEgins samt spiderman 3 - der sparker TrueHD sporet virkelig røv.
|
Fuldstændig enig
|
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 14:54
lunddal skrev:
Vær opmærksom på at Transformers (og Iron Man) slår Dynamic Range Control til hvis din afspiller eller receiver står til Auto.
Måske er det derfor du mangler dynamik. |
Hej Lunddal, det lyder da interessant. Det vil jeg da hjem at lege med, ville da være fedt, at det kun var det. Jeg havde store forventninger til lyden på Transformers.
|
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 15:26
lunddal skrev:
Meget vigtigt - slå denne funktion fra i din afspiller. Synes også lyden var meget flad og lav i Transformers, da jeg havde DRC slået til på min PS3. Da jeg slog DRC - voila, og pludselig var lyden i Transformers overvældende, og sindsyg god
-------------
|
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 17:07
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 17:31
Må jeg forslå jer at oprette en ny tråd med emnet Tranformers DTS-HD or
WTF, istedet for at blive ved med at skrive i en tråd med overskriften The
Dark Knight/Batman Begins blu-ray.?!
|
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 17:38
Godt at høre, og jeg garanterer for at TrueHD sagtens kan konkurre med DTS HD MA
-------------
|
Skrevet af: Egede
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 18:51
Naiera skrev:
Virker til, at du har styr på det der med lyden. Har spurgt et andet sted i forumet, men der var ikke en der kunne svare..
Jeg har et gammelt anlæg, som kun kan klare DTS og 5-1 lyd. Når nu lydsporet er eks. DTS-HD-Ma, får jeg så DTS lyd ud? Min receiver, skriver det ikke som DTS lyd, når jeg har den stående på auto.
Har også hørt, at lyden skulle blive lidt bedre ved DTS-HD-MA, selvom min reciever kun kan klare DTS lyd. Passer den påstand?
------------- Sony KLD-52W4500
Zepto 32
Sony BDP-S350
Pioneer DVR-520H
Pioneer Surround XV-DV990
XBOX 360
Joytech AV Control Center A502
Synology 207+ NAS
Popcorn Hour 2xA100
Logitch harmony one
Nintendo Wii
<
|
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 18:54
'Indbygget' i alle DTS-HD MA-lydspor er et 'full rate' DTS spor, hvilket vil sige 1,5 mbps. Det er en væsentlig forbedring over den slags DTS man finder på normale dvd'er.
|
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 19:22
OFF TOPIC GUYS!!!!
Kom nu tilbage til emnet!
|
Skrevet af: Egede
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 20:09
Naiera skrev:
'Indbygget' i alle DTS-HD MA-lydspor er et 'full rate' DTS spor, hvilket vil sige 1,5 mbps. Det er en væsentlig forbedring over den slags DTS man finder på normale dvd'er.
|
Takker..
------------- Sony KLD-52W4500
Zepto 32
Sony BDP-S350
Pioneer DVR-520H
Pioneer Surround XV-DV990
XBOX 360
Joytech AV Control Center A502
Synology 207+ NAS
Popcorn Hour 2xA100
Logitch harmony one
Nintendo Wii
<
|
Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 04-December-2008 kl. 09:26
A_Nielsen skrev:
lunddal skrev:
Meget vigtigt - slå denne funktion fra i din afspiller. Synes også lyden var meget flad og lav i Transformers, da jeg havde DRC slået til på min PS3. Da jeg slog DRC - voila, og pludselig var lyden i Transformers overvældende, og sindsyg god |
Kan man så bare slå drc fra hele tiden eller gør det noget godt nogen gange?
For hvis ikke det gør noget godt på noge tidspunkt så vil jeg da sætte det på off istedet for auto
------------- 7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
Skrevet af: Apros
Skrevet den: 04-December-2008 kl. 10:54
Hvor slog du det fra på din 3808? Jeg har en 4308 og vil lige tjekke, da jeg også synes lyden er noget tynd på transformers.
|
Skrevet den: 04-December-2008 kl. 23:10
A_Nielsen skrev:
Meget vigtigt - slå denne funktion fra i din afspiller. Synes også lyden var meget flad og lav i Transformers, da jeg havde DRC slået til på min PS3. Da jeg slog DRC - voila, og pludselig var lyden i Transformers overvældende, og sindsyg god |
Hvor fandt du den indstilling på PS3? Jeg har lige kigget i alle menuerne og jeg kunne ikke finde nogen "DRC" eller "Dynamic Range Control" på den?
Heller ikke på Onkyoen, for den sags skyld. Så hvis der er nogen der ved om dette er en feature på 606'eren man kan slå fra, må de meget gerne sige til. Det er ret essentielt om man rent faktisk gør brug af de lækre lydformater eller om man bare snyder sig selv.
------------- —
|
Skrevet den: 04-December-2008 kl. 23:44
Med hensyn til din receiver kan det tænkes at menupunktet først kommer frem når den rent faktisk får TrueHD input, sådan er det ihvertfald på min Denon.
|
Skrevet den: 05-December-2008 kl. 07:52
bony skrev:
A_Nielsen skrev:
Hvor fandt du den indstilling på PS3? Jeg har lige kigget i alle menuerne og jeg kunne ikke finde nogen "DRC" eller "Dynamic Range Control" på den?
Heller ikke på Onkyoen, for den sags skyld. Så hvis der er nogen der ved om dette er en feature på 606'eren man kan slå fra, må de meget gerne sige til. Det er ret essentielt om man rent faktisk gør brug af de lækre lydformater eller om man bare snyder sig selv.
|
Det skal slås fra på PS3'en. Du skal ind BD/DVD indstillinger, og så ned til BD/DVD Dynamic Range Control (ligger tredje sidst i menuen)
-------------
|
Skrevet den: 05-December-2008 kl. 07:54
furious jt skrev:
A_Nielsen skrev:
lunddal skrev:
Kan man så bare slå drc fra hele tiden eller gør det noget godt nogen gange?
For hvis ikke det gør noget godt på noge tidspunkt så vil jeg da sætte det på off istedet for auto |
Slå det helt fra - synes ikke det har imponeret mig på nogle måder.
-------------
|
Skrevet den: 05-December-2008 kl. 12:15
Skrevet den: 05-December-2008 kl. 12:41
Jan.Larsen skrev:
Ja, så fik jeg en mail fra zavvi, de har slettet min ordre, så de dukker ikke op nu hvor de har lukket ned. |
Så bestil den hos amazon.co.uk -det har jeg gjort
-------------
|
|