Print side | Luk vindue

...

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=50589
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 20:24


Emne: ...
Skrevet af: higher
Emne: ...
Skrevet den: 19-November-2008 kl. 16:32

...



-------------
Med venlig hilsen



Higher



Svar:
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 19-November-2008 kl. 21:01

Mener at eksperterne plejer at sige max 5-6 uger for reparation. Så synes du skal kontakte butikken og kræve at handlen bliver hævet og du får pengene tilbage.

Tag evt. en snak med forbrugerklagenævnet!



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 19-November-2008 kl. 21:06
Mon ikke at TV er i en tur i tolden, og her kan der jo let gå nogle uger eller mere ?


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 19-November-2008 kl. 21:09
Jeg synes også 8 uger for en rep er for lang tid.. for mit vedkommende er 4 uger min max grænsen. tager det længere end det, ville jeg blive negativ.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 19-November-2008 kl. 21:46

Du kan desværre ikke gøre andet end, at vente til dit tv dukker op. Evt. kontakte din forhandler én gang om ugen. Så de ikke glemmer dig. Ellers hjælper det ikke meget, at ringe og klage din nød over, at det har taget for lang tid med dit tv, selvom du har retten på din side. En hel del forhandler er total ligeglade med kunden, når der opstår problemer. Og det hjælper heller ikke med forbrugerklagenævnet og andre instanser. Fordi de har lang behandlings tid og dels fordi de ingen reel magt har bag deres afgørelser.


Jeg har selv været turen igennem med min Samsung dvd afspiller, efter 10 uger rep. Gav de sig til sidst og vil betale pengene tilbage. Og det er selvom jeg tidligere fortale dem, at de ikke overholdte købe loven. Hvilket de selvfølgelig ikke svarede på.



Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 20-November-2008 kl. 00:18

Jo du kan gøre noget

Skriv til dem at du forlanger købet ophævet og dine penge udbetalt.

Sådan som du beskriver sagen, så er jeg 99.9% sikker på du vil vinde en evt. sag i forbrugerklagenævnet.

Med hensyn til alle de undskyldninger, de kommer med og sådan noget som fanget i tolden eller ligende, det har ingen betydning for dig.

Det er firmaets ansvar, de skal stadig overholde den såkaldte "rimelig tid" grænse (som er meget svævende men 8 uger er for lang tid)

Og at du selv har måtte ringe rundt og finde dit tv, trækker også i din retning.

Det skal kun være en sag mellem kunden og forretningen hvor produktet er købt, ikke en 3. mand.

Det var bl.a. nogle af de punkter jeg vandt min sag på.

Har selv været igennem hele møllen, (læs på http://www.enfrustreretforbruger.dk - www.enfrustreretforbruger.dk ), det tog mig godt nok omkring et år, endda uden fjernsyn, men jeg vandt sagen til sidst og firmaet måtte give sig.

Sjovt nok lyder din gennemgang af sagen meget bekendt og jeg har på fornemmelsen. hvilken butik der kunne være tale om, men da det kun er en fornemmelse holder jeg bøtte :-)

Men kæmp din sag, selv om det kan være hamrende frustrerende!



-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: higher
Skrevet den: 24-November-2008 kl. 18:04

...



-------------
Med venlig hilsen



Higher


Skrevet af: enand
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 09:46

Det er meget mystisk, at der ikke er nogen reparationsrapport. Du har nemlig ret til at få fornyet to års reklamationsret på de dele, der er repareret/udskiftet. Jeg har en lignende sag med Jaman (=NOman), hvor han efter en reparation skrev til mig, at "der var en ordentlig liste over udskiftede dele". Men da jeg gjorde mit krav om fornyet garanti gældende, blev den væk!

Jeg synes, du skulle nævne, hvem det er. Din fornemmelse af, at det er et engangstilfælde kan jo ikke rigtig blive prøvet, hvis du ikke gør det. Og det er netop i din situation, man lærer en forhandler at kende. Det vil vi andre også gerne lære. Din historie ville gøre, at jeg i hvert fald ikke ville handle dér. Jeg ville jo risikere at blive éngangstilfælde nr. to.

Mvh.



Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 13:30
Synes også du skal nævne forhandlern. Ikke fordi forhandleren skal hænges ud, men det kan da være der er andre som har oplevet lign med forretningen.

Det er da rart at vide hvilke der er hænger i bremsen med reklemations sager.




Skrevet af: higher
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 13:52

...



-------------
Med venlig hilsen



Higher


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 14:01
De skal da ikke have et valg om de vil nævnes, når de yder så ussel service.
Kan ikke være rigtig at de levere din skærm tilbage i ridset tilstand

Når de yder så dårlig service, vil vi andre gerne undgå den forhandler



Skrevet af: higher
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 14:05

...



-------------
Med venlig hilsen



Higher


Skrevet af: higher
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 15:23
Jeg har i dag indgået aftale med forhandler om en helt ny uåbnet skærm inkl. forsikring (havde jeg ikke før), og jeg må indrømme, at servicen har været på højt niveau her til sidst... Jeg har med forhandler lavet en fair aftale for begge parter, hvori jeg har lovet stadig ikke at nævne navn, da det som sagt har været et engangstilfælde, hvilket jeg også tror på, og med dette lukker jeg denne tråd, og jeg vil gerne takke for alle svar, samt den støtte jeg har fået. Og nu ser jeg frem til et tv uden problemer, så man kan få set nogle blueray film igen.

-------------
Med venlig hilsen



Higher



Print side | Luk vindue