Print side | Luk vindue

Hvid og støjsvag ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=50629
Udskrevet den: 10-Januar-2025 kl. 21:57

Emne: Hvid og støjsvag ?
Skrevet af: Djaz
Emne: Hvid og støjsvag ?
Skrevet den: 20-November-2008 kl. 12:20

Er der nogen der har nogen gode forslag til mig. Indtil nu har jeg haft en Sanyo Z4, som dog skal have ny lampe nu.
Men da min kæreste og jeg nu er flyttet i hus er hun ikke meget for en stor grim "Grå" og larmene projektor hængene i loftet. Skal dog siges at vores projektor vi har lige nu larmer ikke. :-D

Nogen der har et forslag til en "hvid" og støjsvag projektor ?
Der må gerne være forslag i økonomi klasse under 7000 kr. da vores budget nok ikke kan klare mere end det.
Jeg er selvfølgelig også interesseret i at høre hvis der evt skulle ligges noget oven i prisen og hvorfor det kan betale sig.

Djaz

Svar:
Skrevet af: betho
Skrevet den: 20-November-2008 kl. 13:34
Hvad har du ellers af udstyr? Og hvad er dine fremtidige ønsker fx. Full HD mm.

Skrevet af: jake51
Skrevet den: 20-November-2008 kl. 16:12

Sanyo PLV-Z2000, hvid og støj 19 dB... har selv en

Eller den nye model PLV-Z700 med lavere kontrast og organiske paneler (også hvid, støj er nok ca. det samme)

Z700 er utroligt billig: 9K for en Full HD-projektor

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Skrevet den: 21-November-2008 kl. 08:23

Jamen der er da ingen tvivl om at man tænker fuld HD.

Men så læser jeg jo at ens lærred har rigtig meget at sige. Og jeg har ikke rigtig forstand på om mit lærred er noget værd, selv om det funker fint.

Min projektor er tilsluttet Media Center, så det bliver brugt til både tv, se dvd film, playstation og mangler så kun lige at installere et blue-ray drev i den. 

Skrevet den: 21-November-2008 kl. 10:23

Først og fremmest synes jeg du skal læse http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48479&KW=PLV%2DZ700+ - denne tråd om PLV Z700. Læs Ottos svar.

Dernæst vil jeg forslå dig at opgradere dit budget, eller vente lidt, og så spare lidt mere op, så du kan få en BenQ W5000. Det er en stor dreng, og den er ikke 100 % lydsvag, men tilgengæld laver den et fantastisk billede, og den smule støj den producere forsvinder helt i baggrunden, når først filmen er igang. Pris 13.995,- Læs denne http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47510&KW=BenQ+w5000&PN=1&TPN=2 - tråd .

Hvad angår lærred så kan man jo kun anbefale dig det bedste (og dyreste), men jeg mener nu også at du sagtens kan nøjes med et godt lærrede fra Quality Screen. Hvis du kan bruge et fastramme lærrede, eller nøjes med et lærrede uden motor, kan du gøre det for ganske fornuftige penge.

Skrevet af: Brian321
Skrevet den: 21-November-2008 kl. 12:42

Jeg har selv en Z4 og vil have en 1080p pj. Den skulle være støjsvag, uden regnbuer, 2.0x zoom og både horisontal og vertikal lens shift.

Jeg har haft kig på Panasonc AE-3000 og Sanyo Z3000, men jeg har også andre ting jeg gerne vil bruge de små 10.000kr til som forskellen er ned til en Z2000 fra tyskland.

Både AE3000 og Z3000 har ny 120hz teknologi (interpolerede frames), som nogle er begejstrede for og andre synes ødelægger mere end det gavner. Jeg har ikke selv set det i aktion, men antager at det nok er hertil en stor del af merudgiften ift. AE2000 / Z2000 går.

Bestilte en sort Z2000 i formiddags, som med levering koster 10.000kr.

Skrevet den: 21-November-2008 kl. 12:49

Jeg er selvfølgelig ikke i tvivl om jeg kan få super luxus ved at bruge 10.000 kr mere. Men det er pt ikke penge jeg har og det er heller ikke noget vi bare lige kan lægge til siden, da vi har nok at bruge penge på i vores nye hus.

SÅ det jeg bliver nød til at få noget vi kan være glad og tilfredse med og mindst 1 år frem til vi ser hvad budget vi så kan poste i dette projekt?

Lige nu tror jeg faktisk den vigtigste ting for min kæreste er at vi får den i hvid så man ligger så lidt mærke til den som muligt. Næste skridt er selv billede kvalitet og til sidst støj.

1: Pris omking 7000 kr
2: Den skal være "Hvid"
3: Billede kvalitet "Evt HD"
4: Støj 20- 26 db måske ?
5: Lille :-D

Skrevet den: 22-November-2008 kl. 19:13
Har jeg forstået det rigtigt, at du er villig til at spendere 7.000 kr. på noget du alligevel overvejer at skifte ud om 1 år? Så synes jeg du skal vente et år endnu, og så spare lidt mere op. Man kan jo lige så godt gøre tingene rigtigt første gang. 

Lad os antage at du ikke vil høre efter, så synes jeg du skal lede efter en ikke HD projektor. Fx. den http://www.techhaus.dk/product_info.php?cPath=200_202&products_id=4595 - her .

Skrevet den: 24-November-2008 kl. 08:20

Ja kan godt se det lyder dumt. Men den jeg har lige nu opfylder ikke kravene da pæren er gået og den ikke er hvid.

Måske ville der også gå længere tid hvis vi blev tilfredse med hvad vi købte. Men alle folk snakker om at skulle spendere op til 15.000 kr for noget af det bedste.. så man bliver jo helt i tvivl her :-D

Skrevet den: 24-November-2008 kl. 09:53

Som det ser ud nu har vi fået 2 forslag indtil nu.

1: Sanyo PLV-Z700 til ca 9000 kr
2: Panasonic PT-AX200 til ca 7500 kr

Hvad siger folk til disse 2 ?

Og der er virkelig ikke nogen til under 7000 kr der er værd at overveje ??

Skrevet den: 16-December-2008 kl. 13:48

Jeg mangler stadig lige at blive overbevist og få et endeligt svar....

Eller er der lige kommet noget alternativt på falderebet ?

Skrevet af: Thyge
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 16:22

InFocus X9 til 5500,- Ikke hvid, men meget lille og kraftfuld.

Det med opgivne db-målinger skal du tage med et meget stort gran salt. Jeg har oplevet projektorer med lavere opgivne måling larme væsentligt mere, end andre med et højere angivet db-tal. Hør den i aktion, både i hi/low mode, og vurder ud fra hvad du ser om du kan leve med det billede du opnår ved at køre i low-mode.

Skrevet den: 16-December-2008 kl. 16:25

Inden du kaster dig ud i den der Sanyo, så synes jeg lige du skal læse denne http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48479&KW=PLV%2DZ700+ - tråd ...  Bare så du ikke går ud og køber noget skrammel.

Skrevet den: 11-Oktober-2009 kl. 12:18

Så er der gået næsten 10 mdr. og jeg har fået sparet lidt mere op og kan nu gå op til ca. 15.000 kr.

Jeg ved jo der er sket en smule siden sidst med mine krav er stadig uændret.

1: Hvid
2: Støjsvag
3: HD
4: Den skal også kunne klare at se film som ikke er 100 % mørklagt.

Nogen der har nogen nye forslag til mig ?

Skrevet af: s0ad
Skrevet den: 11-Oktober-2009 kl. 20:27
Jeg ville da mene, at en BenQ w5000 er et oplagt valg, selvom den ikke er fuldstændig hvid.

Eller hvad med en Optoma HD20 den er os hvid.

Ved dog ikke om de er specielt støjsvage, så det er lidt svært at finde frem til noget der opfylder dine krav.

Skrevet den: 11-Oktober-2009 kl. 22:14

Det er godt at se, at du har gjort lidt ved budgettet.

En W5000 er stadig et rigtig godt valg. Men det er svært at vide, hvad du mener når du siger støjsvag. Må den intet sige? En W5000 lyder ret voldsom når den starter op, men når den har kørt et kvarterstid, så er det som om den "falder til ro". Men lydløs er den altså ikke.

Du må ud og opleve nogle projektorer live. :o)

Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 08:49

Jeg har selv en Sanyo Z4 lige nu, og den er ok lydmæssigt.
Den er dog sølvfarvet... Men hvis de bedste kun fås i alt andet end hvide går det nok også. Det skal ihvertfald ikke være der man går på kompromi.

Hvad med mit krav om at den også skal kunne lave et ok billede i et rum som ikke er 100 % mørklagt ?

Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 09:40

Det er jo nogle meget specifikke krav du stiller.

Men jeg mener stadivæk at W5000 er et godt bud, selvom den ikke er helt lydløs. Lydgener er jo forskelligt fra os alle. Som sagt så giver den da lidt lyd, men når først filmen kører, hører man det ikke.

Den har også en god nok kontrast til at lave et fornuftigt billede, selvom lyset er tændt.

Dog må man jo nødvendigvis acceptere at mørke scener ikke bliver mørkere end lærredets farve. Dvs. at mørke scener bliver grålige når lyset er tændt, uanset om vi taler gråt eller hvidt lærred. Men jo bedre kontrast projektoren har, desto pænere billede, selvom lyset er tændt.

Som jeg har sagt før. Se at komme ud og se én live.

Skrevet af: sani
Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 10:27

djaz

hvis den skal vere hvid samt haver de egenskaber som du afterlyser så er Epson oplagt mulighed.. de har et par modeler som du skal måske kigger på... de er næsten lydlyse samt deget diskrete de får fine anmendelse rund omkrig i verden

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 12:10
hvis du havde været lidt hurtigere havde jeg en w5000 til salg, som var kalibreret. Til prisen er den svær at komme uden om.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Skrevet af: s0ad
Skrevet den: 13-Oktober-2009 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

djaz

hvis den skal vere hvid samt haver de egenskaber som du afterlyser så er Epson oplagt mulighed.. de har et par modeler som du skal måske kigger på... de er næsten lydlyse samt deget diskrete de får fine anmendelse rund omkrig i verden

Ja, Epson er et oplagt bud. Støjsvage og i et hvidt kabinet.

Skrevet den: 14-Oktober-2009 kl. 08:04

Jeg har kig på http://www.epson.dk/internetLive/dctm/content/DK/da_DK/products/video_projectors/DNK-Product-Model-EHTW3800-DA.inter.jsp - Epson EH-TW3800 , men synes det er lidt blandede anmeldelser den får.

Men spec mæssigt opfylder den alle mine krav... nogen der kender noget til den ?

Print side | Luk vindue