Print side | Luk vindue

Hvad skal jeg købe?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=50732
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 09:13

Emne: Hvad skal jeg købe?
Skrevet af: Ulla
Emne: Hvad skal jeg købe?
Skrevet den: 22-November-2008 kl. 17:31

Hej.

Jeg er på jagt efter en projektor til min gildesal, men er total blank på dette område, så jeg håber at få hjælp i dette forum.

Projektoren skal overvejende bruges til karaoke og billedvisning, men må også gerne kunne bruges til film. Den skal helst stå klart, selvom der er hyggebelysning tændt. Fremvisningen skal ske på et hvidt lærred, idet jeg allerede er i besiddelse af dette. Pris: Så billig som mulig, men max. 10.000.

Med venlig hilsen

Ulla

Svar:
Skrevet den: 29-November-2008 kl. 13:58
Er der virkelig ingen hjælp at hente blandt alle eksperterne her?

-------------
Venlig hilsen Ulla

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 30-November-2008 kl. 07:51

Du bliver nok nødt til at skrive hvor stort dit lærred er og hvor stor afstand der er mellem lærred og projektor.

Desuden skal vi måske vide, hvilke forventninger du har, og hvor meget du forventer at bruge den.

Skal du f. eks. bruge den til Blu-Ray, vil nogle nogle nok anbefale en 1080p projektor, selvom det bliver svært at finde noget ordentligt til dit budget.

Hvordan har du det med støj?! Der kan være stor forskel på støjniveau'et fra de projektorer der er på markedet.

Skrevet den: 01-December-2008 kl. 10:42

Som sagt har jeg ikke meget forstand på projektorer, men jeg har læst snart alt, hvad jeg har kunnet finde om dem. Mit problem er, at jeg så nødig vil investere i noget, jeg ikke kan bruge alligevel.

Jeg har forestillet mig, at den skal kunne tilsluttes min bærbare pc og ind imellem også til en dvd afspiller. Altså ikke noget med Blu-ray. Afstand til lærred kan tilrettes efter projektoren, idet der er tale om et meget langt rum (en ombygget stald). M.h.t. støj er jeg ikke sart, men den skal selvfølgelig ikke være alt for dominerende. Jeg har kigget lidt på BenQ5000, som jo får en pæn omtale i dette forum, men er stadigvæk i tvivl.

-------------
Venlig hilsen Ulla

Skrevet den: 01-December-2008 kl. 10:47
Glemte at sige at lærredet er 3 x 2 meter.

-------------
Venlig hilsen Ulla

Print side | Luk vindue