Chance for at få pengene tilbage?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=50822
Udskrevet den: 04-Maj-2025 kl. 00:04
Emne: Chance for at få pengene tilbage?
Skrevet af: Ziggy Starman
Emne: Chance for at få pengene tilbage?
Skrevet den: 24-November-2008 kl. 18:26
Hey folkens, jeg har været en kæmpe-mega-mongol og rodet mig ind i handel med en privat person, som uden tvivl har snydt mig på det groveste.
Varm lattermusklerne op, for når man skærer handlen ud i detaljer, bliver jeg totalt til grin! XD
Jeg lever efter et motto, der lyder, at man "aldrig skal sige nej til et godt tilbud". Så da jeg snublede over en "ny Playstation 3 80 GB med 1 Dual Shock 3 + GTA4 og Fifa 09 til 1800 kroner på papkassen.dk, tænkte jeg, at det næsten var for godt til at være sandt - eller, jeg tænkte så kun, at det bare var godt. (-_-) Under kontaktoplysninger stod der "område: København" og nedenunder persons e-mail, som indeholdt ordet "copenhagen". Spøjst tænkte jeg, men fair nok, whatever.
Jeg skrev til den oplyste mail, men fik et svar tilbage fra en anden e-mail. Jeg blev også meget overrasket over, at svaret nu var på gebrokkent engelsk, selvom annoncen jo var på dansk, omend meget sparsommeligt formuleret.
Vi udvekslede kontoinformtioner, og det kom frem, at sælgeren er bosat i Rumænien... dér burde jeg nok være stået af, men nej, jeg øverførte dumt nok 250 Euro til ham. Efter et par dage vidste jeg, at pengene burde være dukket op på hans kontoudtog, men han begyndte at blive sløv til at svare tilbage på e-mails.
Han svarede så en dag, at der var et problem med handelen, idet at han nu ville sælge mig 5 konsoller i stedet! Lidt e-mails røg frem tilbage, mens jeg også prøvede at finde ud af, om han allerede havde sendt den første konsol (som han havde sagt ville være 5 dage om at blive sendt efter han havde modtaget betaling).
Sidste opdatering er så, at han har sat handlen i stå, da han ikke er sikker på, om jeg var interesseret i de 5 konsoller. Han skrev dog til allersidst, at hvis jeg sendte 250 Euro mere, ville han sætte det i gang igen, og så kunne jeg altid sende resten af pengene for de andre konsoller... @_@
Jeg har nu gjort udtryk for, at jeg officielt trækker mig ud af handlen, og jeg har direkte sagt til ham, at jeg er overbevist om, at han er en svindler. I forgårs spurgte jeg, om han selv ville sende mine penge retur, eller om jeg måtte gå til min bank/politiet med det. Intet svar endnu, så nu har jeg lige skrevet til ham, at jeg går til politiet, hvis jeg ikke har hørt fra ham inden i morgen eftermiddag.
PUH, lang smørre! Hvad tror I, mine chancer er i denne sag for at få pengene tilbage? Det skal siges, at jeg oprindeligt overførte pengene den 3. november, så min bank kan nok ikke annullere overførslen og trække pengene tilbage, da der er gået over en uge.
Men kan jeg ikke gå til politiet og anklage ham for brug af falsk identitet, brud på skriftlig aftalt handel og afpresning, m.m.?! :S
PS: Han har nu lavet en ny annonce på papkassen.dk, magen til den, som jeg bed på (samme annoncetekst og billede). Nu bruger han bare en tredje e-mail adresse, og "området" er nu Aalborg i stedet for KBH. http://www.papkassen.dk/BuyAndSell/show.asp?adid=189827
På forhånd tak for hjælp/support! :S
|
Svar:
Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 24-November-2008 kl. 18:37
Du skal selvfølgelig kontakte både banken, politiet og papkassen.dk...
Du ved nok selv hvad du skal oplyse de 3 forskellige parter om... Men helt ærligt, så skal du slå dig selv meget hårdt i hovedet... For du beder jo næsten om at blive snydt... Du skal nok ikke regne med at se hverken penge eller PS3...
|
Skrevet af: Thomas1974
Skrevet den: 24-November-2008 kl. 20:42
Damn, tror din chance er nul :-(
Foreslår du kontakter papkassen så i hvert fald ikke flere hopper i.
Og undskyld, men kan ikke lade være med at sige det - hvor dum kan man være.
|
Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 24-November-2008 kl. 20:55
Har du overført pengene til en dansk bankkonto? Hvis dette er tilfældet, er det muligt at finde ud af, hvem der har oprettet kontoen. Denne person kan du så anmelde til politiet for bedrageri. Men tror ikke du skal regne med det helt store.
------------- "Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
Skrevet af: Ziggy Starman
Skrevet den: 24-November-2008 kl. 23:45
Nah, det var en rumænsk bank. >_>
Og I know, jeg giver kvajebajere! @_@
|
Skrevet af: enand
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 09:32
Jeg vil da gerne ha' en kvajebajer - bor i Copenhagen area
Mvh.
|
Skrevet af: jrued
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 09:41
Hvis du lige læser din tekst igennem ville du også kunne se hvor hjernedødt det er, men hvad satan jorden går vel ikke under.
men klart poltianmeld det, men chancen for du ser en krone, er meget lille. det er en udenlands konto du har overført til jo. der er så mange af disse typer på nettet. en god regl er at an ikke skal begynde at overføre penge til udenlandske konti hvis man vil have noget igen.
jeg ville personligt aldrig handle med en udlændning med mindre det var Ebay
Held og lykke, håber du får dine penge igen selvom det ser sort ud
|
Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 09:43
Ziggy Starman skrev:
Nah, det var en rumænsk bank. |
Så kan du lige så godt droppe det og vinke farvel til de penge.
Hvis du igen får lyst til at indsætte penge på en fremmeds konto, så sig lige til, så kan du godt på mit kontonummer 
------------- "Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 27-November-2008 kl. 14:48
Rent judridisk mener jeg dine penge er tabt. Men det er værd at nævne en smule moral og sund fornuft i den her tråd.
Fremover når du skal lede efter gode tilbud, så gør dig selv den tjeneste, at hold dig langt væk fra alt der har med østeuropa at gøre. Specielt rumænien er et rigtigt kedeligt land at handle med. Spørger man en inkarneret rumanier, så vil denne svare, at det skyldes sigøjnerne, (de får altid skylden dernede), men faktum er, at selv de steder hvor sigøjnerne ikke kommer, der drives plat og svindel som aldrig før.
Jeg var udstationeret i Bukarest i nogle uger i forbindelse med mit arbejde i sommeren 2006. Jeg er normalt rimelig påpasselig med mit visa kort, og brugte det kun i pengeautomater samt på de større store spisesteder dernede. ½ år efter jeg kom hjem, der begyndte pludselig at blive trukket underlige beløber fra min konto, og i løbet af en uges tid, så blev der trukket alt fra 5 dollars til 2500 dollars flere gange om dagen.
Nu har jeg heldigvis netbank og følger rimelig tit min konto, så derfor gik der ikke så længe så blev det lukket. Sagen blev anmeldt og jeg fik da også mine penge igen efter et stykke tid. Alle betalinger kunne spores til rumænien.
Nu har jeg rejst rundt i steder i verden, bla. asien og afrika/ægypten. Der har aldrig været problemer der overhovedet, selvom man måske skulle tro det. Men østlandene, dem synes jeg altid man høre om problemer. Så derfor betaler jeg altid kontant disse steder, og kunne aldrig drømme om at lave en kontooverførelse eller internet handel med dem.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 27-November-2008 kl. 21:50
Kandersen skrev:
Sagen blev anmeldt og jeg fik da også mine penge igen efter et stykke tid. |
Hvorfor først efter et stykke tid?
|
Skrevet af: niepe
Skrevet den: 27-November-2008 kl. 22:05
Du kan da altid glæde dig over at den var så billig.
Tænk hvis du skulle have giver 3600 kr for den....
+ Du må da være sjællænder?
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 27-November-2008 kl. 22:21
Det er folk som dig der gør at der findes folk som ham rumænieren.
Når jeg læser indlæg som dit er der altid to udtryk der popper op: 1) når noget lyder for godt til at være sandt ..... så er det heller ikke sandt 2) den sidste idiot er ikke født endnu.
Et minumum af fornuft og klarsyn udviser du dog ved ikke at overføre yderligere 250 euro 
|
Skrevet af: diazz
Skrevet den: 28-November-2008 kl. 19:20
Tjae, at anmelde det til politiet gør bare at du bruger tid på noget de alligevel bare ligger i en bunke sammen med alle de andre sager de ikke vil gøre noget ved. Tror desværre ikke svindelnumre som disse har særlig høje prioritet hos politet.
1. Betal aldrig med bankoverførsel. 2. Handel kun med personer du kender eller stoler på.
:D
|
|