Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=50853 Udskrevet den: 10-Februar-2025 kl. 23:59
Emne: HDD boks: Hvor mange har problemer?Skrevet af: AndyK
Emne: HDD boks: Hvor mange har problemer?
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 11:13
Hejsa
Jeg har ikke kunnet finde en afstemning om dette emne. Jeg er ude efter at finde at af hvor står en del af HDD boks brugerne, der har problemer og hvor mange, der ikke har. Folk med problemer skal jo nok gøre opmærksom på dem, men folk uden problemer oftest bare holder mund.
Jeg har selv ingen boks, men eftersom jeg regner med snart at anskaffe mig en vil jeg lige have styr på hvad jeg skal forvente. Det skal dog siges, at jeg vil gøre hvad jeg kan for at gøre livet surt for yousee, hvis de ikke kan afhjælpe evt. problemer.
Svar: Skrevet af: dkwolf
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 11:36
well ved ikke helt hvordan jeg lige skal stemme. Har selv en boks, samt jeg købte en samtidig til mine forældre. Dog lidt af de små hakke problemer på min egen, men intet på deres. Det samme viste sig med Sagem 81 som min forældre også havde før. Intet problem hos dem og kun få hos mig igen.
Så der må gælde et eller andet problem i nettet, som TDC også har udtalt. Men hvad er for et stort spørgsmål for mig.
men stemmer for min egen boks.
------------- Thomas
Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 11:48
dkwolf skrev:
well ved ikke helt hvordan jeg lige skal stemme. Har selv en boks, samt jeg købte en samtidig til mine forældre. Dog lidt af de små hakke problemer på min egen, men intet på deres. Det samme viste sig med Sagem 81 som min forældre også havde før. Intet problem hos dem og kun få hos mig igen.
Så der må gælde et eller andet problem i nettet, som TDC også har udtalt. Men hvad er for et stort spørgsmål for mig.
men stemmer for min egen boks.
Har du prøvet at bytte boks med dine forældre - for så er det jo nemt at konstatere om det er boksen som er problemet ?
Skrevet af: srnkrkgrd
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 12:30
Jeg har enkelte gange oplevet en hakken, som er forsvundet af sig selv hver gang. Derudover har jeg et generelt problem med undertekser, som ofte mangler, stopper og "hænger fast" inden de nogle minutter efter fortsætter. Det hele er i småtings afdelingen, og jeg er overordnet set glad for den lille sag, der gør det let og simpelt at optage de ønskede programmer i god kvalitet.
Skrevet af: Think-T-wice
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 12:59
måske en ide at udvide svarmulighederne lidt, så det ikke er enten eller?
F.eks har jeg en, jeg oplever i det store hele ikke de store problemer, dog har jeg som andre har nævnt en gang i mellem div hakkeri, og problemer med tekst tv ved optagelser på canal + Jeg kunne bedre lide tv guiden i den gamle Sagem, men dette er jo ikke en fejl på boksen..
Men intet som gør at jeg er utilfred med boksen som helhed! Og jeg vil klart anbefale, dem som evt spurgte mig til råds, at de skulle leje/købe den, pga billedekvaliteten, og PVR, den uden PVR er i mine øjne klar til at udgå, men dette er mit behov
Har undladt at stemme.
------------- Mvh
Think-T-wice
Skrevet af: AndyK
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 15:23
Think-T-wice skrev:
måske en ide at udvide svarmulighederne lidt, så det ikke er enten eller?
F.eks har jeg en, jeg oplever i det store hele ikke de store problemer, dog har jeg som andre har nævnt en gang i mellem div hakkeri, og problemer med tekst tv ved optagelser på canal + Jeg kunne bedre lide tv guiden i den gamle Sagem, men dette er jo ikke en fejl på boksen..
Men intet som gør at jeg er utilfred med boksen som helhed! Og jeg vil klart anbefale, dem som evt spurgte mig til råds, at de skulle leje/købe den, pga billedekvaliteten, og PVR, den uden PVR er i mine øjne klar til at udgå, men dette er mit behov
Har undladt at stemme.
Grunden til at jeg har været så rigid er, at jeg ikke vil acceptere nogen form for fejl. Når man køber et TV accepterer man jo heller ikke, at det hakker en gang i mellem fordi TVets hardware er underdimensioneret eller fordi firmwaren er fejlbehæftet. Hvad med et digitalt videokamera? Hvis det rutinemæssigt producerede hakkende optagelser ville folk jo ikke eje det, og det ville blive returneret med det samme. At folk accepterer at det er anderledes for en set top boks er i min mening et stort problem. At lave en set top boks, der fungerer er absolut ikke rocket science – det er kun et spørgsmål om korrekt ressourceallokering – noget som yousee/samsung åbenbart ikke prioriterer. Nogen gange kan man ikke få alt til spotpris, og jeg ville med glæde give 500 kr. mere for en boks, der fungerer. Det vil dog være en dårlig forretning for yousee, idet de så ikke får solgt så mange bokse. De tjener nok ikke rigtig penge på boksene, men færre bokse betyder færre indtægter fra HD-pakker, smartcard gebyr etc.
Alt i alt et godt eksempel på hvorfor monopoler (eller de-factomonopoler i dette tilfælde) er noget skidt. Hvis folk havde nogle reelle valgmuligheder (der er ganske få af disse, de understøtter ikke alle yousee’s tilbud, og den almindelige forbruger kender ikke til dem), ville yousee’s bokse ryge tilbage i hovedet på dem med det samme.
Hr. og fru Danmark, der lige har investeret i en digitalboks, som de jo bliver nødt til for at undgå sort skærm (fantastisk informationskampagne, yousee), oplever jo med al sandsynlighed de samme fejl brugerne af recordere gør – de aner bare ikke hvad de skal gøre ved det. De ringer måske til yousee og får at vide at ”de liiige skal vente opdateringen, så bliver alt godt – og uret vil oven i købet gå rigtigt!”. De kan ikke gøre andet end at vente, for hvis de returnerer boksen, så får de jo sort skærm!!!
En anden i dette forum startede en tråd med en titel om at yousee er useriøse. Det er de ikke. Det er overordentligt seriøse i deres udnyttelse af monopolsituationen. Vores eneste redning er når boxer forhåbentligt giver yousee konkurrence med digital-bokse, der rent faktisk fungerer.
Jeg håber dog, at de ansvarlige hos yousee ændrer en smule kurs efter at et mainstream blad som GEAR har skrevet kritisk om boksen. Derudover håber jeg, at en eller anden højt oppe i yousee selv skaffer sig en digitalboks og bliver så træt af problemerne, at vedkommende får sat ordentlig skub i fejlretningen. Til sidst håber jeg, at de ansvarlige på et eller andet tidspunkt får en rigtig dårlig smag i munden af kun at tjene ejerne i stedet for at tænke på kunderne, men det kan selvfølgelig være, at de efter år hos TDC/yousee er blevet så hårdkogte og gennemkyniske, at de overhovedet ikke kan smage mere.
Det værste må næsten være at arbejde som ingeniør i ”afdelingen for digitalboksfirmware” hos yousee. Prøv at forestille dig at vide, at den software du har udviklet umuligt kan være færdigtestet men at den alligevel bliver tvunget på markedet fordi en eller anden chef siger, at sådan skal det være. Den chef har så sikkert fået besked på at gøre det af hans chef, som har fået stillet en håbløs deadline med en håbløs ressourceallokering af en samling kyniske, bruntungede idioter, der har travlt med at sørge for, at en eller anden kapitalfond kan få nogle penge hjem fordi de har været så rare at købe TDC for lånte penge og derfor har en masse renter, der skal betales, selv efter at de har suget en voldsom masse penge ud af TDC og sørget for at firmaet pludselig er blevet dybt forgældet.
Nå det var så vist så enden på mit ræverøde indlæg. Jeg er ikke engang kommunist, bare en anelse arrig :o)
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 17:17
Jeg synes det er et smukt indlæg
Jeg har ikke stemt men er pænt utilfreds efterhånden. I nat optog jeg fx NFL kampen på TV2 Sport HD ............. og der er ingen lyd på den første time Og er der nogen forklaring - næ nej.
Og iøvrigt skal man huske at sætte start og slut manuelt på denne kamp. I guiden står udsendelsen til 2.30 - 5.30 og optagelsen slutte sharp 5.30 hvis man optager via guiden .................... MEN DET GØR KAMPEN IKKE. De første to gange jeg optog mandagskampen gik jeg glip af hhv de sidste 7 og 5 minutter - var jeg lige pænt
Da der heller ikke er resume play, er jeg nødt til manuelt at dele optagelsen til 2 timer ad gangen, så jeg slipper for at spole i 15/20/25 minutter for at komme til hvor jeg stoppede. Jeg har overvejet at optage i biddet a 1 time. Og nu kommer det mystiske. Jeg ser første optagelse og kan spole i den uden problemer. Så starter jeg på anden optagelse og vil spole i den, det kan jeg godt men når jeg trykker play igen .................. så starte den første optagelse fra starten Jeg er nødt til at slette den første optagelse for at kunne spole i den anden.
Og hakkeriet - det svinger meget men irriterende og frustrerende er det, især i en optagelse. Live bruger jeg tricket med en straksoptagelse i ca 10 sec.
Og nu kommer pointen - med store bogstaver: FOR AT KUNNE BRUGE BOXEN TILFREDSSTILLENDE ER JEG SOM BRUGER NØDT TIL AT FINDE FORSKELLIGE WORKAROUNDS, DA DEN ER FYLDT MED FEJL SOM ÅBENBART IKKE BLIVER UDBEDRET
DET KAN SAFTSUSME IKKE VÆRE RIGTIG
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 17:31
Stampe skrev:
Jeg har ikke stemt men er pænt utilfreds efterhånden. I nat optog jeg fx NFL kampen på TV2 Sport HD ............. og der er ingen lyd på den første time Og er der nogen forklaring - næ nej.
Her skal du rette skytset mod TV2 SPORT HD. Det nummer med manglende lyd, har de prøvet før. De har også prøvet med svenske kommentatorer, hvor der var danske på TV2 SPORT.
Skrevet af: dkwolf
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 19:42
Ullum skrev:
Har du prøvet at bytte boks med dine forældre - for så er det jo nemt at konstatere om det er boksen som er problemet ?
har overvejet at prøve på et eller andet tidspunk, men hey jeg er doven
------------- Thomas
Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 20:29
joern.loenborg skrev:
Stampe skrev:
Her skal du rette skytset mod TV2 SPORT HD. Det nummer med manglende lyd, har de prøvet før. De har også prøvet med svenske kommentatorer, hvor der var danske på TV2 SPORT.
Jeg kan godt lide den måde hvorpå du undgår de andre fejl. Jeg glemte en (sikkert flere, de kommer som jeg kommer i tanke om dem/oplever dem): nu og næste guide der kommer nederst i billedet ved kanalskifte - på trods af at jeg har sat den til 5 sec sker det regelmæssigt at det ikke forsvinder, heller ikke ved kanalskift. For at slippe må jeg slukke og tænde boxen igen: DET ER EN OMMER
Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 21:10
AndyK skrev:
Grunden til at jeg har været så rigid er, at jeg ikke vil acceptere nogen form for fejl.
Og det er jo fair nok. Det betyder så bare at jeg ikke gider bruge din afstemning. Jeg har oplevet små problemer og irriterende fejl, bla. hakkeri en enkelt gang i de måneder jeg har haft den og uret der taber tid. Men det er altså ikke nok til at jeg gider stemme: ' eller 'Ingen problemer her' - ingen af delene er korrekt for mit vedkommende. For havde jeg vidst om disse fejl inden leje af boksen, havde jeg stadig lejet boksen. De positive elementer ved boksen overskygger de problemer jeg har oplevet.
Kan man forvente at der ingen fejl er overhovedet: nej, det kan man ikke når der er tale om software og hardware. Der er fejl og sådan er det. Kan man forvente at mængden af fejl i den nuværende boks er mindre: ja helt klart! Der er en del fejl og flere af dem er irriterende!
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 21:47
Stampe skrev:
joern.loenborg skrev:
Stampe skrev:
Jeg kan godt lide den måde hvorpå du undgår de andre fejl. Jeg glemte en (sikkert flere, de kommer som jeg kommer i tanke om dem/oplever dem): nu og næste guide der kommer nederst i billedet ved kanalskifte - på trods af at jeg har sat den til 5 sec sker det regelmæssigt at det ikke forsvinder, heller ikke ved kanalskift. For at slippe må jeg slukke og tænde boxen igen: DET ER EN OMMER
Det er skam ikke fordi, jeg har noget ønske om at undgå, de fejl du skriver om. Min opfattelse af denne tråd er ikke, at de problemer, der opleves med boksen, skal kommenteres. Jeg kom "kun" med et indspark, fordi jeg sekv har oplevet en lignende lydfejl, som skyldes TV2 SPORT HD og ikke boksen. Har prøvet at optage fodbold delt op i flere portioner og vil så prøve, om jeg kan fremprovekere den fejl du skriver om, når du trykker på play.
Skrevet af: Panfan
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 22:13
AndyK skrev:
En anden i dette forum startede en tråd med en titel om at yousee er useriøse. Det er de ikke. Det er overordentligt seriøse i deres udnyttelse af monopolsituationen. Vores eneste redning er når boxer forhåbentligt giver yousee konkurrence med digital-bokse, der rent faktisk fungerer.
Det var pointen i mit indlæg - men jeg ændrer gerne rubrikken til "YouSee er uforskammede".
Jeg bliver i øvrigt nødt til at skuffe dig. Boxer bliver ikke nogen konkurrent - i hvert fald ikke når det kommer til HD-kanaler. Der kommer nemlig ikke nogen. Der vil være mulighed for at sende enkelte udsendelser - eller begivenheder som OL i HD - men der er ikke plads til regulære HD-kanaler. http://www.comon.dk/news/ingen.hd-kanaler.til.danskerne_35410.html - http://www.comon.dk/news/ingen.hd-kanaler.til.danskerne_3541 0.html
Vi kan med andre ord ikke gøre andet end at krydse fingrene for at YouSee opper sig.
Suk...
PanFan
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 23:16
joern.loenborg skrev:
Har prøvet at optage fodbold delt op i flere portioner og vil så prøve, om jeg kan fremprovekere den fejl du (Stampe) skriver om, når du trykker på play.
Ikke fra TV2 SPORT HD, men TV2 SPORT: 1 stk. fodboldkamp optaget i fire dele via manuel optagelse. Første del afspillet med at spole m.m. Anden del afspillet med at spole m.m - herefter tryk på play og den fortsætter med at afspille anden del. Har også afspillet tredje og fjerde del med samme resultat. Vil en af dagene prøve med TV2 SPORT HD.
Skrevet af: SandSand
Skrevet den: 25-November-2008 kl. 23:45
Stampe skrev:
Da der heller ikke er resume play, er jeg nødt til manuelt at dele optagelsen til 2 timer ad gangen, så jeg slipper for at spole i 15/20/25 minutter for at komme til hvor jeg stoppede. [snip]
Jeg synes dog man må skelne mellem deciderede fejl, og utilfredshed med designet.
Fejl er f.eks. hakken i billeder, fejl i optagelser, fejl i brugergrænsefladen, og det skal selvfølgelig ikke eksistere.
Men at f.eks. resume play ikke findes er jo ikke en fejl, men et design valg/afgrænsning. Og mht. design kan man aldrig stille alle helt tilfredse. Dog er jeg da enig i at der savnes flere nice-to-have funktioner i boksen. Men jeg ville langt hellere have en boks der bare virker, uden nogen nice-to-have funktioner, end omvendt.
Og det håber jeg at yousee indser, så vi ikke får en masse nye funktioner (start forfra er vist på trapperne) og ingen forbedring af det som det i første omgang handler om; nemlig helt almindelig TV-kiggeri og zapperi, og for HDD boksens vedkommende; problemfri optagelse og afspilning.
Mvh. Martin
Skrevet af: mrots
Skrevet den: 26-November-2008 kl. 02:28
Jeg har hakkeri på SD, et ur der taber tid, og knald i lyden. Det er fundamentale fejl, som gør at boksen er upålidelig - og derfor reelt værdiløs i forhold til at kunne optage udsendelser for at se dem senere - man ved jo aldrig hvornår en optagelse er hakkemad garneret med lynkinesere. Så jeg har stemt JA til at jeg har problemer med boxen.
Dertil kommer at den som udgangspunkt er designet som om den optog på video-bånd og ikke en harddisk - mulighederne (eller rettere mangel på samme) for at springe rundt i en optagelse er da dybt godnat i år 2008.
Og der er NUL feedback fra fjernbetjeningen på langsomme operationer - hvilket er højst irriterende når den samtidig er så retningsfølsom at den ofte misser et tastetryk i ny og næ. Fx.
- Det tager adskillige sekunder før power-lampen skifter fra rød til grøn efter man har trykket på STB, og trykker man igen er boxen så flink at huske det og slukke igen.
- Når man sletter en optagelse kunne den godt lige sige "sletter optagelse - vent..."
Desuden er 160 GB alt alt for lidt til digitalt tv - det var hvad man brugte for 5 år siden på analoge HDD optagere. Så disken løber fuld hver anden dag - men det er der jo en anden tråd, der beskiver en løsning på.
Skrevet den: 26-November-2008 kl. 08:00
SandSand skrev:
Stampe skrev:
Da der heller ikke er resume play, er jeg nødt til manuelt at dele optagelsen til 2 timer ad gangen, så jeg slipper for at spole i 15/20/25 minutter for at komme til hvor jeg stoppede. [snip]
Jeg synes dog man må skelne mellem deciderede fejl, og utilfredshed med designet.
Fejl er f.eks. hakken i billeder, fejl i optagelser, fejl i brugergrænsefladen, og det skal selvfølgelig ikke eksistere.
Men at f.eks. resume play ikke findes er jo ikke en fejl, men et design valg/afgrænsning. Og mht. design kan man aldrig stille alle helt tilfredse. Dog er jeg da enig i at der savnes flere nice-to-have funktioner i boksen. Men jeg ville langt hellere have en boks der bare virker, uden nogen nice-to-have funktioner, end omvendt.
Og det håber jeg at yousee indser, så vi ikke får en masse nye funktioner (start forfra er vist på trapperne) og ingen forbedring af det som det i første omgang handler om; nemlig helt almindelig TV-kiggeri og zapperi, og for HDD boksens vedkommende; problemfri optagelse og afspilning.
Mvh. Martin
Enig i at manglende resume play ikke er en fejl men en funktionalitet man har besluttet at udelade. Og jeg ville helle ikke savne den hvis: 1) man kunne spole betydeligt hurtigere eller 2) der blev sat kapitelmærker hvert 10 minut eller 3) man kunne spole i en efterfølgende optagelse uden problemer
Ang. spoleproblemet i to på hinanden følgende optagelser, så efter at tænkt mig om tror jeg ikke den kommer i to manuelle optagelser men i en manuel optagelse som boxen deler i flere dele pga guiden. Fx mandags NFL kampen der stopper 05.30. Her starer så en ny optagelse med titlen "ophold i sendeflade" og hvis jeg spoler i denne starter den første del så forfra.
Skrevet den: 26-November-2008 kl. 08:56
Panfan skrev:
AndyK skrev:
Det var pointen i mit indlæg - men jeg ændrer gerne rubrikken til "YouSee er uforskammede".
Jeg bliver i øvrigt nødt til at skuffe dig. Boxer bliver ikke nogen konkurrent - i hvert fald ikke når det kommer til HD-kanaler. Der kommer nemlig ikke nogen. Der vil være mulighed for at sende enkelte udsendelser - eller begivenheder som OL i HD - men der er ikke plads til regulære HD-kanaler. http://www.comon.dk/news/ingen.hd-kanaler.til.danskerne_35410.html - http://www.comon.dk/news/ingen.hd-kanaler.til.danskerne_3541 0.html
Vi kan med andre ord ikke gøre andet end at krydse fingrene for at YouSee opper sig.
Suk...
PanFan
At jeg henviste til din tråd var dog ikke et udtryk for, at jeg havde misforstået din pointe, jeg havde bare lyst til at bruge titlen i min pointe :o).
Ja, desværre kommer der ikke HD med boxer, men hvis de er i stand til at levere digitalbokse, der "bare virker", kan det jo være at nogle menesker vil vælge at se bort fra manglende HD-kanaler.
Men GUD hvor yousee trænger til konkurrence. Telia/stofa er en sørgeligt konkurrent - de er ikke bedre selv, og det er ret sjældent at man verhovedet har valget mellem de to (hvem kan i øvrigt vælge mellem pest eller kolera?).
Skrevet af: sbache
Skrevet den: 26-November-2008 kl. 09:58
mrots skrev:
Og der er NUL feedback fra fjernbetjeningen på langsomme operationer - hvilket er højst irriterende når den samtidig er så retningsfølsom at den ofte misser et tastetryk i ny og næ. Fx.
- Det tager adskillige sekunder før power-lampen skifter fra rød til grøn efter man har trykket på STB, og trykker man igen er boxen så flink at huske det og slukke igen.
Hehe...ja, der gik noget tid før jeg havde vendet mig til dette (eller rettere: lært at leve med det, for det er godt nok stadig irriterende). Det er grotesk dårlig feedback
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 26-November-2008 kl. 13:28
Med de priser som yousee tager for deres digital TV og især HDTV, så
burt deres boxe virker uden problmer, og med de problmer der er med
disse boxe, tro jeg ikke er god for digital TV i DK.
Skrevet af: Fakker
Skrevet den: 26-November-2008 kl. 14:06
Jeg kom desværre til at stemme (Ingen problemer her)
Og det var en fejl fra min side af, fordi alle de fejl som bliver beskrevet her i tråden, har jeg mere eller mindre også.
Boksen i sig selv er egentlig ok, men der er alligevel alt for mange fejl/manglende features i boksen, Og kan derfor kaldes for utilregnelig hjemme hos mig. Man kan ihvertfald aldrig vide sig sikker på om den optagelse man nu har lavet, er afspilnings værdig, hvis jeg kan se at den begynder at hakke i afspilningen, begynder jeg at spole, og kan derefter se at den bliver ved med at hakke, ja så sletter jeg den.
Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 27-November-2008 kl. 01:15
Jeg har denne boks, og har også haft deres Samsung boks uden HDD.
Man kan sige mange grundlæggende ting, men en sætning er rimelig rammende. "Boksen er simpelthen ikke færdigbagt".
Det svare til, hvis man køber 10 rundstykker også modtager 8 rundstykker og 2 klumper dej.
Jeg døjer med flg.
- Periodiske HAK i optaget udsendelser. Jeg kan optage f.eks 5 ting uden problemer også, kan jeg komme ind i en periode, hvor den hakker i 2 udsendelser. Det er fuldstændig uforudsigeligt, hvilket gør den skide upålidelig. - Uret går som vinden blæser. - TV guiden virker ofte ikke. - Fjernbetjeningen justere lyden som den lyster, hvis man skifter kanal og bladre rundt. - HD hakker af helvedes til, og optagning af dette er fuldstændig umuligt.
Derudover der jo en masse "Designmæssige" issues som man kan sige om, hvad man vil. Vi er vel alle sammen bekendt med vi betaler 59 kr i leje, 50 kr for et digitalt tv abbonement pr månede og ikke mindst deres 199 kr x 2 gebyre om året. i Alt smider jeg 1708 kr om året eller 142 kr / mdr. for at se digitalt TV. Derfor er der mange ting, man burde have styr på. Der er som bekendt ikke tale om en billig ting.
Jeg håber snart at HDD boksen vil blive ordnet.
Skrevet af: SilverLine
Skrevet den: 27-November-2008 kl. 16:41
DiscomanDK skrev:
Man kan sige mange grundlæggende ting, men en sætning er rimelig rammende. "Boksen er simpelthen ikke færdigbagt".
Det svare til, hvis man køber 10 rundstykker også modtager 8 rundstykker og 2 klumper dej.
Jeg døjer med flg.
- Periodiske HAK i optaget udsendelser. Jeg kan optage f.eks 5 ting uden problemer også, kan jeg komme ind i en periode, hvor den hakker i 2 udsendelser. Det er fuldstændig uforudsigeligt, hvilket gør den skide upålidelig. - Uret går som vinden blæser. - TV guiden virker ofte ikke. - Fjernbetjeningen justere lyden som den lyster, hvis man skifter kanal og bladre rundt. - HD hakker af helvedes til, og optagning af dette er fuldstændig umuligt.
Derudover der jo en masse "Designmæssige" issues som man kan sige om, hvad man vil. Vi er vel alle sammen bekendt med vi betaler 59 kr i leje, 50 kr for et digitalt tv abbonement pr månede og ikke mindst deres 199 kr x 2 gebyre om året. i Alt smider jeg 1708 kr om året eller 142 kr / mdr. for at se digitalt TV. Derfor er der mange ting, man burde have styr på. Der er som bekendt ikke tale om en billig ting.
Plus det almindelige tv abb på enten grund/mellem/fuld pakken. Så det er sgu mange penge...
------------- DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Skrevet den: 27-November-2008 kl. 17:16
SilverLine skrev:
DiscomanDK skrev:
Jeg døjer med flg.
Plus det almindelige tv abb på enten grund/mellem/fuld pakken. Så det er sgu mange penge...
Har du også problemer med det almindelige TV? Hvis ikke fatter jeg ikke sammenblandingen.
Skrevet den: 27-November-2008 kl. 17:25
DiscomanDK skrev:
Jeg døjer med flg.
Ikke alle lejer boksen. Jeg havde en Sagem 81 HD, der i sin tid kostede 1.000 kr. Mod betaling på 500 kr. og returnering af den gamle, betyder det, at 1 stk. Samsung med HDD står mig i 1.500 kr. Afskrevet over 3 år incl. kortafgift må jeg slippe 75 kr. pr. md. Derfor må den da godt virke optimalt.
Skrevet af: skyblue
Skrevet den: 27-November-2008 kl. 21:38
Jeg kan 100% tilslutte mig kritikken. Den her boks er noget hø der aldrig burde være solgt i almindelig handel!
Jeg tror jeg har alle problemer beskrevet her:
1) Hakken i både lyd, billede og HD. 2) Ingen programinformation 3) Ingen optagelser virker
Og som kronen på værket, er alle kanalerne forsvundet her til aften. Kun sort skærm.
- Et opkald til yousee gav følgende muligheder: sluk den i 10 sekunder eller gendan fabriksindstillinger. .. Det virker selvsagt heller ikke :(
Skrevet af: poulsan
Skrevet den: 28-November-2008 kl. 00:28
Observerede et nyt problem med dette makværk her til aften: Havde programmeret en optagelse v.hj. af guiden. Måtte konstatere, at den kun havde optaget sidste time af filmen på TV1000. Til gengæld inkluderede optagelsen de velkendte hak i billedet - på en SD kanal!
Understreger endnu en gang, jeg har fået checket mit signal som iflg. teknikeren er 100% i orden. Fabriks indstillingerne blev gendannet for 3 dage siden. HDD'en er formatteret for 1 uge siden.
Hvad gør man så? Fejlmelder til Yousee? Ja, det skal nok hjælpe...
Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 28-November-2008 kl. 20:34
Jeg har fremsendt en klage til Yousee, hvor jeg kræver nogle penge tilbage. Dog er jeg klar over at fejlretning af dette stykke udstyr ikke sker over en nat, hvorfor der ej heller er grund til at trække i langdrag.
Jeg vil ha refunderet mit kort gebyr, samt leje af boks indtil den virker tilfredstillende.
Skrevet den: 28-November-2008 kl. 20:42
DiscomanDK skrev:
Jeg har fremsendt en klage til Yousee, hvor jeg kræver nogle penge tilbage. Dog er jeg klar over at fejlretning af dette stykke udstyr ikke sker over en nat, hvorfor der ej heller er grund til at trække i langdrag.
Jeg vil ha refunderet mit kort gebyr, samt leje af boks indtil den virker tilfredstillende.
Godt initiativ . Jeg har tænkt mig at gøre det samme hvis den jeg får opfører sig på samme måde
Skrevet af: Phil
Skrevet den: 28-November-2008 kl. 22:17
Knap 88% oplever fejl i større eller mindre grad......
Det kan jo ikke forsvares på nogen måde, og det hænger ikke sammen med udtalelsen den anden dag fra YouSee, om "at en del oplevede fejl, men langt fra alle"!! Jeg har samme fejloplevelse som der er beskrevet flere gange før. Jeg har skiftet til et dyrere færdigsamlet kabel, og indrømmet, nu går der nogen gange helt op til en halv time før lortet begynder at hakke.....på samtlige kanaler. HD kanaler er helt umulige, ihvertfald hvis man ynder at have lyd på de udsendelser man ser.
Håber godtnok, at den længe ventede opdatering kan afhjælpe bare en lille smule, for ellers ryger den retur når det halve års bindingsperiode er udløbet. Når alle de sure opstød er leveret, så skal det også siges, at når den engang imellem fungerer, så er det dælme et lækkert billede.
Mvh. Phil
Skrevet den: 30-November-2008 kl. 13:29
Ville det ikke værre et god træk fra Yousee at trække denne box ud af
market, og betale kunder alle deres penge tilbag ?
Og at politiker får en finge ud af et hvis sted, og finder en anden til at
tage sige af digital TV over kable end Yousee, ellers så dør digital kablet
TV.
Et fakta er at Yousee aldrig har kunne få digital TV til at virke, hverken
den komme box eller de ny boxe.
Skrevet den: 30-November-2008 kl. 13:40
Startrek skrev:
Ville det ikke værre et god træk fra Yousee at trække denne box ud af market, og betale kunder alle deres penge tilbag ?
Og at politiker får en finge ud af et hvis sted, og finder en anden til at tage sige af digital TV over kable end Yousee, ellers så dør digital kablet TV.
Et fakta er at Yousee aldrig har kunne få digital TV til at virke, hverken den komme box eller de ny boxe.
Hvad har politikere med den sag at gøre? YouSee er da ikke alene om at levere digitalt TV. Kan du finde et alternativ til digitalt kabel TV, der er bedre end YouSee? God fornøjelse.
Skrevet den: 30-November-2008 kl. 13:49
Nu er det jo politikere der har bestemt at vi skal havde digital TV i DK, og
det er også dem der kan lægge press på YouSee, for at få det til at virke,
da det som YouSee lave lige nu med digital TV, er den væste reklame som
digital TV kan få.
Men i må gerne komme men nogle god iden, til hvem der kan lev. beder
og billige digital kable TV end YouSee.
Desværre er der mange der er bunde til YouSee´s digital kable TV, på
grund af ejendommen har bunde sig til YouSee kable TV.
Skrevet den: 30-November-2008 kl. 14:16
Startrek skrev:
Nu er det jo politikere der har bestemt at vi skal havde digital TV i DK, og det er også dem der kan lægge press på YouSee, for at få det til at virke, da det som YouSee lave lige nu med digital TV, er den væste reklame som digital TV kan få.
Men i må gerne komme men nogle god iden, til hvem der kan lev. beder og billige digital kable TV end YouSee.
Desværre er der mange der er bunde til YouSee´s digital kable TV, på grund af ejendommen har bunde sig til YouSee kable TV.
Hvis alle i din ejendom er lige så utilfredse som dig, må det da være en smal sag at få vedtaget et leverandørskifte. Inden du går i gang med det, vil det jo være godt, hvis du finder en bedre leverandør først. Vi hører gerne fra dig.
Skrevet af: micoep
Skrevet den: 30-November-2008 kl. 23:39
joern.loenborg skrev:
Hvis alle i din ejendom er lige så utilfredse som dig, må det da være en smal sag at få vedtaget et leverandørskifte.
Det lyder som noget sagt af en, der aldrig har prøvet at få sådan et forslag igennem. Faktum er (i hvert fald i min forening) er at langt de fleste ikke engang ved hvad digital TV er, og sidder og ser det analoge signal, og synes det står "fint nok" på deres gamle TV. Når der så kommer en som mig (og nogle få andre) og brokker os over at det digitale TV ikke virker ordentligt, så er de ikke ligefrem parate til at skulle skifte noget ud :)
Så nej, de andre er ikke ligeså utilfredse, fordi de ikke benytter sig af de funktioner der ikke virker.
I øvrigt ser det ud til at langt de fleste har problemer på grund af Samsung boksene, så hvis det (stort set) er det eneste problem, så kan jeg ikke fatte at det tager så lang tid at få det ordnet.
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 06:21
micoep skrev:
et lyder som noget sagt af en, der aldrig har prøvet at få sådan et forslag igennem. Faktum er (i hvert fald i min forening) er at langt de fleste ikke engang ved hvad digital TV er, og sidder og ser det analoge signal, og synes det står "fint nok" på deres gamle TV. Når der så kommer en som mig (og nogle få andre) og brokker os over at det digitale TV ikke virker ordentligt, så er de ikke ligefrem parate til at skulle skifte noget ud :)
Så nej, de andre er ikke ligeså utilfredse, fordi de ikke benytter sig af de funktioner der ikke virker.
I øvrigt ser det ud til at langt de fleste har problemer på grund af Samsung boksene, så hvis det (stort set) er det eneste problem, så kan jeg ikke fatte at det tager så lang tid at få det ordnet.
Der tager du fejl. Vores ejerforening (216 ejerlejligheder) havde Stofa og vi skiftede til YouSee. Til din orientering var det mig, der begrunde forslaget om at skifte leverandør på generalforsamlingen, der havde deltagelse af ca. 130 personer.
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 08:57
joern.loenborg skrev:
Vores ejerforening (216 ejerlejligheder) havde Stofa og vi skiftede til YouSee. Til din orientering var det mig, der begrunde forslaget om at skifte leverandør på generalforsamlingen, der havde deltagelse af ca. 130 personer.
Jamen tillykke med det. Lad dog være med at antage at alle er i samme heldige situation.
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 09:02
micoep skrev:
joern.loenborg skrev:
Vores ejerforening (216 ejerlejligheder) havde Stofa og vi skiftede til YouSee. Til din orientering var det mig, der begrunde forslaget om at skifte leverandør på generalforsamlingen, der havde deltagelse af ca. 130 personer.
Jamen tillykke med det. Lad dog være med at antage at alle er i samme heldige situation.
Nu var det jo ikke mig, der antog norget, men dig der antog, at jeg ikke havde prøvet at skifte leverandør. I bund og grund mener jeg, at ALT for mange ikke reelt forsøger at ændre forholdene.
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 09:27
joern.loenborg skrev:
Nu var det jo ikke mig, der antog norget, men dig der antog, at jeg ikke havde prøvet at skifte leverandør.
Det er korrekt, men du skriver som om det burde være en smal sag at skifte leverandør hvis man er utilfreds, og det kan jeg så meddele at det ikke er.
Har prøvet at få to boligforeninger til at overveje ny leverandør (en med Stofa og en med Yousee) og resultatet har været det samme begge gange. Jeg tror desværre ikke at min situation er unik. Mange hænger på Yousee eller Stofa, hvad enten de vil eller ej, og argumentet med blot at skifte leverandør hvis man er utilfreds holder desværre ikke i mit (og sikkert også andres) tilfælde.
Men det er da rart at høre at det kan lykkes for nogen :) Jeg er deværre nødt til at fortsætte min kamp med Yousee.
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 10:34
micoep skrev:
joern.loenborg skrev:
Nu var det jo ikke mig, der antog norget, men dig der antog, at jeg ikke havde prøvet at skifte leverandør.
Det er korrekt, men du skriver som om det burde være en smal sag at skifte leverandør hvis man er utilfreds, og det kan jeg så meddele at det ikke er.
Har prøvet at få to boligforeninger til at overveje ny leverandør (en med Stofa og en med Yousee) og resultatet har været det samme begge gange. Jeg tror desværre ikke at min situation er unik. Mange hænger på Yousee eller Stofa, hvad enten de vil eller ej, og argumentet med blot at skifte leverandør hvis man er utilfreds holder desværre ikke i mit (og sikkert også andres) tilfælde.
Men det er da rart at høre at det kan lykkes for nogen :) Jeg er deværre nødt til at fortsætte min kamp med Yousee.
Det er ikke let, men kan man få en dialog i gang med bestyrelsen (det er vigtigt) og herefter få indhentet tilbud fra en anden leverandør, så er første skridt taget. Problemet er naturligvis at man skal finde en leverandør af kabel TV, der er bedre en den nuværende. Ofte ser man også den forhindring, at mange har Internet via kabel TV og så vil de ikke til at skifte e-mailadresse. Jeg har dog set et sted i Aalborg, hvor YouSee er leverandør af TV og Stofa er leverandør af Internet.
Skrevet af: Jacob_Hesse
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 15:10
Må også melde mig som en meget utilfreds kunde. Syntes der er RIGTIGT mange design mangler og nogle enkelte fejl, som der bare skal være tjek på inden man sender den på gaden!!
Det er lidt "morsomt" for da TDC TV lige var kommet på gaden, var der også virkelig mange problemer med den, men efterhånden fik de løst rigtigt mange af dem. Og til sidst blev det til en rigtig god boks Er virkelig ked af at TDC TV er så dyr og at de ikke har HD kanaler, for så var valget da nemt
Mvh Jacob
Skrevet af: Ulle
Skrevet den: 05-December-2008 kl. 22:13
Har egentlig ikke de store problemer. Udover problemer med at billedet kan give et ordentligt hak (og lyden også til tider) på en optagelse. Ting som jeg ikke engang har haft oplevet på koreanske HDD optagere. Altså, før nu. ;)
Dette er selvfølgelig ikke godt nok da det jo ligesom ødelægger den store idé bag optage-funktionen. Så jeg har stemt på at "jeg har problemer med boksen".
Og ja, teksterne på Canal+ er da ikke kønne. ;)
Ellers er den da en klar forbedring over den fejlbehæftede Sagem HD boks, som jeg var tvunget til at bruge indtil for to dage siden da youSee havde været så søde at 'glemme' at sende mig Samsungen. En Sagem boks som ikke har kunne forbinde sig til guiden via nettet i den sidste 1½ månes tid.
Det er så ikke en fejl, men man kunne godt ønske at man kunne skifte TV-guide stil, så det var muligt at scrolle igennem en enkelt kanals program - hurtigere, som på Sagemerne.
Skrevet af: moller
Skrevet den: 06-December-2008 kl. 15:59
Havde ikke problemer i starten, men nu er det begyndt:
1. Boksen Fryser
2 Ingen Billede, sort skærm.
3. Peridioske problemer med mange, rigtig mange støjstriber efter at have set optaget tv, og støjstriberne er der fortsat på live tv.
4. manglede tekst.
pkt. 1-3 kan kun afhjælpes hvis boksen rebootes.
Skide irriterende, jeg bliver mere og mere glad for at boksen kun er lejet. Det ville dog hjælpe hvis Yousse tog os alvorligt og kom med en softwareopdatering meget snart, ellers er jeg på Boxer 1. feb.
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 16:45
I takt med at den er blevet brugt noget mere, så stiger problemerne også til nye højder. Afspilning af optagede programmer, optagelse af programmer, kigning af programmer - alt sammen fyldt med hak og dropouts. Man fatter jo ikke hvordan noget så enkelt som en set-top box ikke kan de helt elementære ting den er lavet til. Det er ligefør jeg overvejer at sætte Sagemem til igen til NFL, da 3+ jo nærmest ikke er til at have med at gøre.
Update: Yes, og nu syntes den så slet ikke at jeg må se TV. Så en optaget udsendelse, og så sprang jeg tilbage i den, og så... ja... så frøs billedet og lyden. Det eneste der virker nu er grafikken for hvilken kanal jeg 'ser' og menuerne. Bliver spændende at se om "The Bill" jeg var ved at optage fra Charlie rent faktisk bliver optaget. Men sort skærm som jeg ser nu er da bedre end TV3 i mange tilfælde...
Update2: Hov! Jeg får teksterne fra TCM på min sorte skærm nu!
Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 17:14
Startrek skrev:
Nu er det jo politikere der har bestemt at vi skal havde digital TV i DK, og det er også dem .....
Nej, det har politikerne IKKE bestemt, det har det private firma youSee der ejes af TDC. Det står youSee helt frit kun at fortsætte med analogt kabeltv; men det ville nok ikke være god forretning for dem.
Det er rigtigt at politikerne har bestemt noget andet - nemlig om overgang fra analogt til digitalt tv via antenner.
Men det har absolut intet med youSee at gøre - intet. Og derfor retter du bager for smed
Det er iøvrigt helt rigtigt, at youSee skulle få styr på deres bokse mht. kvalitet og især programfejl.
Lars
------------- Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 19:42
Update3: Da jeg ville se om "The Bill" var optaget, så gik den i stå igen. Så slog jeg strømmen fra, trak netkablet ud, og trak antennekablet ud (som foreskrevet i 'manualen'), hvilket resulterede i årets rap over nallerne. Og da jeg ville sætte antennekablet i igen - stadigvæk med net-kablet trukket ud? Så slog HPFI'en fra og mørklagde huset. Nu tror jeg lige jeg ser de ting som er optaget på Samsung, hvis man må for den, og ellers sætter jeg da vist Sagem til igen, og ringer og klager til youSee i morgen.
Nu er jeg ikke elektriker... men når enheden er taget fra strøm-nettet? Gik der strøm igennem mig og ind i en anden enhed som fik relæet til at slå fra?
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 19:59
Ulle skrev:
Update3: Da jeg ville se om "The Bill" var optaget, så gik den i stå igen. Så slog jeg strømmen fra, trak netkablet ud, og trak antennekablet ud (som foreskrevet i 'manualen'), hvilket resulterede i årets rap over nallerne. Og da jeg ville sætte antennekablet i igen - stadigvæk med net-kablet trukket ud? Så slog HPFI'en fra og mørklagde huset. Nu tror jeg lige jeg ser de ting som er optaget på Samsung, hvis man må for den, og ellers sætter jeg da vist Sagem til igen, og ringer og klager til youSee i morgen.
Nu er jeg ikke elektriker... men når enheden er taget fra strøm-nettet? Gik der strøm igennem mig og ind i en anden enhed som fik relæet til at slå fra?
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 20:39
joern.loenborg skrev:
Ulle skrev:
Har du en antenneforstærker i, der går på el?
Nej. Jeg er meget forvirret over hvordan det endte med at HPFI'en slog fra. Med mindre at jeg førte strøm gennem den frataget Samsung og videre op i den næste enhed som får antennekabel - i dette tilfælde en Panasonic DVD optager, og det så var den som fik HPFI'en til at slå fra. Jeg kan ikke forestille mig at en enhed der ikke er sat til strømnettet kan slå en HPFI fra.
Anyway, update 4: Ingen fejl under Danmark - Rumænien kampen (endnu).
Skrevet af: Chris2500dk
Skrevet den: 08-December-2008 kl. 06:31
Jeg har lige anskaffet HDD boksen da jeg regnede med at YouSee havde fået styr på sagerne nu hvor den har været på markedet i et stykke tid. Nå ikke...
Jeg har brugt den gamle Sagem boks i over et år uden problemer og hvis der ikke snart sker forbedringer med Samsung boksen ryger den retur.
Lige nu betaler jeg 100 kr/måned (59 kr for boksen og 40 kr i strøm) for Discovery HD og en harddisk optager der er voldsomt begrænset funtionsmæssigt. Det er ikke godt nok YouSee!
Skrevet af: Habakuk
Skrevet den: 09-December-2008 kl. 21:38
Jeg har simpelthen fået ombyttet boxen, idet den første kiksede alt for mange optagelser. Ikke bare med de obligatoriske kendte hak, men at optagelsen endte temmelig ufuldstændigt, og boxen frøs hvorved man fik programmer uden slutning, eller programmer der ikke kunne ses da man jo måtte slukke den frosne maskine. En enkelt gang gik det så galt at disken måtte formatteres, og efter den tid blev alt bare værre og værre. Til sidste brugte vi den ikke som tuner samtidig med optagelse, og turde dårligt gå forbi den imens den optog.
Jeg klagede til YouSee over produktet idet vi ikke vil betale for noget der er så upålideligt. Hvis den nye box, samt den lovede opdatering (ca. 15/12) ikke løser de basale funtionelle problemer, bliver den enten gratis eller ryger retur i utide. Indtil videre virker den nye box ok, men den har tilsyneladende mindre HD 121Gb med 115Gb fri ved første opstart, og der vises ikke noget reserveret plads til system.
Skrevet af: EnClair
Skrevet den: 11-December-2008 kl. 22:22
Jeg oplever også, at den hakker. Den blev købt for få dage siden, og var ekstremt nem at sætte op. Den er også nem at bruge, men nu hakker den i optagelserne fra dagens håndboldkamp. Kan man gøre noget, eller skal den byttes? Og vil det hjælpe at bytte?
Skrevet af: mrtex
Skrevet den: 12-December-2008 kl. 06:41
Er der nogen der har oplevet at jeres boks har (brændt) lydudgangen af
på jeres tv(hdmi). billedet virker okay men ingen lyd.. det er nu 3gang
jeg skal have skiftet indmad i mit 42* tommer Zepto Full HD. Og
YouNOTsee er jo overhovedet ikke til at danse med. ringede sidste uge
til Digital fejlservice bad damen om at hive fadt i en tekniker eller
en person der stod for den HD boken og forklarer problematikken og min
tese var at boksen overførere overflødigt strøm til mit tv der
resultere i en kortslutning. hun vente så tilbage efter noget tid og
lød rigtig smart i munden, hun sagde så at boksen ikke overførere noget
størm overhovedet (i samme sætning) et hdmikabel smider kun billed og
lyd samt noget svagstørm. hvilket jeg lige forklarede hende i spiselig
forstand, men det viser bare de er så fulde af L*** hos youNOTsee. og
som kunde skal man bare rette sig ind. det var ikke hendes problem og
det stod jeg selv med. Nu står jeg så her som kunde har ingen mulighed
for at kontakte en tekniker som ren faktisk kunne løsse dette ved
rettelser i en firmware. Jeg kan umuligt være den eneste i Danmark der
har en Ps3 en Samsung HDboks samt et Zepto 42 tommer tv..
Skrevet den: 30-December-2008 kl. 13:18
Så har jeg (trådstarteren), efterhånden haft min boks i 3 uger. I løbet af det først døgn frøs min boks to gange, men den var fejlfri indtil jeg for nogle dage siden skulle se noget jeg havde optaget fra BBC HD. Her var eneklte billedfejl mens fejl i lyden skete en del gange - heldigvis ødelagde det ikke min fornøjelse ved at se programmet. Jeg har så også set en optagelse fra NG HD, somjeg har indtryk af at mange har problemer med, og her var der slet ingen problemer .
I går skulle jeg så se Oceans 13 optaget fra C+ tror jeg nok, og her var seriøse problemer med underteksterne, som jeg dog fik fixet ved at spole og skippe tilbage.
Alt i alt ser det dog heldigvis (7-9-13) ud til, at min boks har relativt få fejl i forhold til andres .
Jeg glæder mig meget til den kommende opdatering, og jeg håber virkelig, at den bl.a. vil inkludere en "source direct"/auto output indstilling.
Skrevet af: EnClair
Skrevet den: 30-December-2008 kl. 14:50
Jeg har opevet endnu et problem - når sætter live-tv på pause, forsvinder teksterne når jeg starter op igen. Det gælder dog ikke alle kanaler. Er det et problem andre har oplevet? Er der en løsning?
Skrevet af: kimols
Skrevet den: 30-December-2008 kl. 15:06
Stampe skrev:
Og iøvrigt skal man huske at sætte start og slut manuelt på denne kamp. I guiden står udsendelsen til 2.30 - 5.30 og optagelsen slutte sharp 5.30 hvis man optager via guiden .................... MEN DET GØR KAMPEN IKKE. De første to gange jeg optog mandagskampen gik jeg glip af hhv de sidste 7 og 5 minutter - var jeg lige pænt
Da der heller ikke er resume play, er jeg nødt til manuelt at dele optagelsen til 2 timer ad gangen, så jeg slipper for at spole i 15/20/25 minutter for at komme til hvor jeg stoppede. Jeg har overvejet at optage i biddet a 1 time. Og nu kommer det mystiske. Jeg ser første optagelse og kan spole i den uden problemer. Så starter jeg på anden optagelse og vil spole i den, det kan jeg godt men når jeg trykker play igen .................. så starte den første optagelse fra starten Jeg er nødt til at slette den første optagelse for at kunne spole i den anden.
Og hakkeriet - det svinger meget men irriterende og frustrerende er det, især i en optagelse. Live bruger jeg tricket med en straksoptagelse i ca 10 sec.
Og nu kommer pointen - med store bogstaver: FOR AT KUNNE BRUGE BOXEN TILFREDSSTILLENDE ER JEG SOM BRUGER NØDT TIL AT FINDE FORSKELLIGE WORKAROUNDS, DA DEN ER FYLDT MED FEJL SOM ÅBENBART IKKE BLIVER UDBEDRET
DET KAN SAFTSUSME IKKE VÆRE RIGTIG
Jeg har osse oplevet en del af det du skriver,og når man kommer igennem til kundeservice(efter40)min,ja så kan de ikke svare på noget som helst,da de jo har hørt alle fejlene før,og intet af det de siger man kan gøre hjælper....Så da jeg har oplevet det før med den gamle hd-boks jeg byttede 4gange,har jeg sagt til mig selv OPSIG .. jeg skal ikke prøve 4 bokse engang til...
------------- Mvh KimOlsen LG G1 77” LG G1 65” dmr-ubc90 Integra DRX-8.4 Elac Atmos TS 30.30 Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Skrevet af: Quarker
Skrevet den: 30-December-2008 kl. 20:43
Jeg har ingen boks men har fuldt lidt med på sidelinien. Jeg har bevist ventet med at købe den nye HDD boks, da jeg synes det lyder som om for mange har problemer.
Dog lyder det godt med en opdatering. Er det meldt noget ud ang. en dato ? Eller i det mindste en ca. dato ?
Skrevet af: kimols
Skrevet den: 30-December-2008 kl. 20:51
Hvis du spør kundeservice så siger de til næste år. Men jeg nægter at tro på en opdatering af boksen kan løse alle de problemer der er med den... jeg ventede osse et stykke tid inden jeg hoppede på,og fortrød da osse jeg lejede en..har skam opsagt med detsamme...
------------- Mvh KimOlsen LG G1 77” LG G1 65” dmr-ubc90 Integra DRX-8.4 Elac Atmos TS 30.30 Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Skrevet af: kenneth4200
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 15:26
Det eneste problem jeg har, er at billede og lyd hakker i det.
På alle kanaler.
Og har et dyrt kabel, og de er tætte.
Så håber snart de får løst dette problem, fordi det er ikke til at holde ud, at se på..
Skrevet af: Slipknot
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 18:15
mrtex skrev:
Er der nogen der har oplevet at jeres boks har (brændt) lydudgangen af på jeres tv(hdmi). billedet virker okay men ingen lyd.. det er nu 3gang jeg skal have skiftet indmad i mit 42* tommer Zepto Full HD. Og YouNOTsee er jo overhovedet ikke til at danse med. ringede sidste uge til Digital fejlservice bad damen om at hive fadt i en tekniker eller en person der stod for den HD boken og forklarer problematikken og min tese var at boksen overførere overflødigt strøm til mit tv der resultere i en kortslutning. hun vente så tilbage efter noget tid og lød rigtig smart i munden, hun sagde så at boksen ikke overførere noget størm overhovedet (i samme sætning) et hdmikabel smider kun billed og lyd samt noget svagstørm. hvilket jeg lige forklarede hende i spiselig forstand, men det viser bare de er så fulde af L*** hos youNOTsee. og som kunde skal man bare rette sig ind. det var ikke hendes problem og det stod jeg selv med. Nu står jeg så her som kunde har ingen mulighed for at kontakte en tekniker som ren faktisk kunne løsse dette ved rettelser i en firmware. Jeg kan umuligt være den eneste i Danmark der har en Ps3 en Samsung HDboks samt et Zepto 42 tommer tv..
Jeg er ked af at sige det, men jeg er ret sikker på det ikke er din Yousee boks som brænder HDMI porten af på dit Zepto TV. Men derimod Zepto som bruger for dårlige komponenter, og dermed de reelt ikke kan håndtere signaler på HDMI stikket. Måske er det kun HD-kanaler hvor informationen bliver for stor.
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 19:23
Finder der overhovde en HDTV (DVB-C) box, med HDD, der virker ?
Det kunne vel værre en god ide, at kunne få fat i en, der virklig virket, og ikke den som YouSee lev. ?
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 20:10
[/QUOTE] Jeg er ked af at sige det, men jeg er ret sikker på det ikke er din Yousee boks som brænder HDMI porten af på dit Zepto TV. Men derimod Zepto som bruger for dårlige komponenter, og dermed de reelt ikke kan håndtere signaler på HDMI stikket. Måske er det kun HD-kanaler hvor informationen bliver for stor.[/QUOTE]
Så er jeg ked af at fortælle dig Zepto ikke har oplevet det her før, ved NOGEN af deres tver. Og som jeg selv skriver kan jeg umuligt være den eneste i dk der har en PS3 og en HDboks samt et Zepto tv. Har læst om andre burger der har skrevet til Yousee angående der var skiftespændinger på AV udgangen. hvor yousee svarer personen ja det var de klar over, samt de havde sagt det videre til samsung se (hvis nu) det samme sker ved HDMI udgangen er det no wonder den står af .. og efter alle de fejl/mangler på boksen er mit bud 100% på, at de kager så meget rundt i den hos yousee`s softwareprogramør at testning af boksen på diverse tver samt den nye software aldrig sker. der ved udsender de en SW de mener virker hvilket resultere i mit tv står af.. tvet er gået i stykker 3gange, og der er blevet udgivet 3 software updates til boksen. men læs mit http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51744&%20PN=1 - emne
Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:30
Dit TV har da gået i stykker inden opdateringen? Har du fundet ud af at YouSee opdateret inden dit TV gik i stykker? Leif
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 23:15
Nej eller til dels, det har jeg ikke. Ville hjælpe en hel del hvis nogen vidste hvordan Yousee`s firmware updates fungere i henhold til hvornår de ligger den op på deres server med andre ord (hvornår boksen ved der er noget i gære). Der er jo noget der ikke stemmer når ens boks skriver at firmwaren er blevet bygget "02-12-08 kl.20:04" og den er blevet udsendt "11-12-08"
Men for at finde de specifikke datoer, for hvornår mit tv er gået istykker kræver det en samtalespecifikation over de sidste 12mnd, hvor jeg så må gå igennem og se helt præcis hvornår jeg har ringet til zepto og yousee, men jeg kan med 90% sikkerhed sige mit tv er stået af 1uge til 1 dag før boksen opdateres men tjek mit http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51744&%20PN=1 - Emne
Skrevet af: Thomas_H
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 16:30
Jeg har fået udskudt betaling af leje af boks samt hd-kanaler frem til 1/4, der regnede de med at det skulle virke - men lad os nu se, ellers må jeg ringe og snakke for min syge moster igen til den tid :)
------------- --
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 16:50
VAR..... Thoms_H den må du lige uddybe (: hvad sagde du og hvad sagde de?? og hvordan... hvor snyd
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 17:03
Jeg har sendt en mail, at jeg synes det er urimeligt at jeg skal betale for noget der ikke virker, og at de bliver ved med at love en software opdatering. Så kom der svar at mailen var videresendt til deres regningservice og at jeg kunne ringe til dem, de vidste intet om det, og mente bestemt at boksen virkede perfekt, det fik jeg så forklaret dem at den IKKE gjorde og aldrig havde gjort, efter lidt snakken frem og tilbage lykkedes det :)
...han lovede mig et brev hvor det stod, og det vil jeg lige se før jeg tror 100% på det.
------------- --
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 17:30
(: det lyder da nice .... har du et forslag til mig Thomas_H jeg var så (SNOTdum) og købte den første boks lige da den udkom mener det var 1600kr.. og de første 4-5 mnd var der ingen upscalerings/zoom muligheder favoritlisten virkede ikke, HD kanalerne hakkede og fuldstændig ubruligt. Jeg ville mener jeg skulle have et eller andet tilbage, eller i det mindste muligheden for leje HHDboksen istedetfor. For i terorien har jeg betalt 1600kr for at være ufrivillig Beta-tester for yousee/samsung og det kan ikke være rigtigt. men nu ved jeg så ikke hvor lang tid du har haft din boks og sådan?
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 19:29
Jeg ved ikke hvad du skal gøre, det er jo også forskelligt hvem man taler med derinde, de fleste aner jo intet. Jeg har haft den siden den kom i September, og den har aldrig virket, den er blevet skiftet en enkelt gang, og den nye virkede heller ikke - ingen HD-kanaler kan optages uden hak i billede og lyd, og de fleste hakker også live.
------------- --
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Skrevet den: 10-Januar-2009 kl. 07:04
Lyder som et rigtig kvalitetsprodukt ufatteligt man kan sælge sådan noget i DK....
------------- Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Skrevet af: shaman
Skrevet den: 10-Januar-2009 kl. 14:59
Jeg er også lidt overvældet - tror jeg vil læse videre og forsøge at finde ud af om HD boksen uden harddisk mon er lige så fejlbehæftet?
Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 10-Januar-2009 kl. 16:35
Så blev det min tur. Efter 3 mdr stod min boks af. Der står boot i displayet konstant. Enkelte gange lykkes det at få den op og køre i nogle minutter inden den automatisk rebooter. Yousee ombytter når de engang får den på lagerom ca. 2 uger
Ærgeligt at man mister sine optagelser på disken.
Skrevet den: 10-Januar-2009 kl. 16:49
Fatte ikke at YouSee ikke trække denne HDD box, ud af market
Der er jo så ustabil som noget kan værre, den kan virke findt i 3-4
månder og så er det sket, og ødlægge jo fidusen med HDTV fra YouSee,
og især HDD
Nogle der ved om det er YouSee eller samsung der udvikler firmware til
denne HD box, man kunne let få mistanke til at det er YouSee der gør
det, og det er de så ikke sælig god til ?
Et andet dum problme der er med samsung HD box, er at de skal stå
tændt hele tide, for at man kan værre sikke på at de virker (når de da
virker), og de er hvis ikke helt billig i strømforbrug.
Skrevet den: 10-Januar-2009 kl. 17:12
Startrek skrev:
Der er jo så ustabil som noget kan værre, den kan virke findt i 3-4 månder og så er det sket, og ødlægge jo fidusen med HDTV fra YouSee, og især HDD
Nogle der ved om det er YouSee eller samsung der udvikler firmware til denne HD box, man kunne let få mistanke til at det er YouSee der gør det, og det er de så ikke sælig god til ?
Et andet dum problme der er med samsung HD box, er at de skal stå tændt hele tide, for at man kan værre sikke på at de virker (når de da virker), og de er hvis ikke helt billig i strømforbrug.
Skrevet den: 10-Januar-2009 kl. 17:16
Startrek skrev:
Der er jo så ustabil som noget kan værre, den kan virke findt i 3-4
månder og så er det sket, og ødlægge jo fidusen med HDTV fra YouSee,
og især HDD
Nogle der ved om det er YouSee eller samsung der udvikler firmware til
denne HD box, man kunne let få mistanke til at det er YouSee der gør
det, og det er de så ikke sælig god til ?
Et andet dum problme der er med samsung HD box, er at de skal stå
tændt hele tide, for at man kan værre sikke på at de virker (når de da
virker), og de er hvis ikke helt billig i strømforbrug.
Du kan være pænt sikker på, det er YOUCOCKSEE der laver firmwaren, og problemet er, de har fyldt begge bokses hukommelse op med det der LORT cinema/Billeder crap. så ethvert forsøg på at rette fejl skaber flere.. Og du har fuldstændigt ret det er utroligt man kan sælge sådan en omgang BETA crap i DK...
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Skrevet den: 10-Januar-2009 kl. 17:26
shaman skrev:
Jeg er også lidt overvældet - tror jeg vil læse videre og forsøge at finde ud af om HD boksen uden harddisk mon er lige så fejlbehæftet?
Shaman gør dig selv den tjeneste " DO NOT BUY IT " ingen af de 2bokse... Ingen af dem virker som man kunne forvente, af et færdigudviklet produkt!! Det mangler de lige og nævne i deres tv reklamer / medarbejder i divs TDC butikker
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Skrevet den: 10-Januar-2009 kl. 17:28
Samsung HD box, med eller ude HDD, skal stå tændt hele tid, da de bla.
selv gå ind og opdater firmwaren, plus de er meget, meget lange tid om
at starte op, efter at de har værre slukke, plus at jeg har høre om at de
bliver mere og mere ustabil hver gange at de har værre slukket.
Et andet dum problem med de HD boxe fra Samsung, er de er super
følsom overfor andet udstyr, så man kan bare ikke sætte den oven på en
DVD eller Blu-ray afspiller, noget kunne tyde på at disse boxe, ikke er
afskærmet nok, og så der jo det kente problme med lange antenne kable
og hvilken antenne kable man bruge, samme med disse HD boxe.
En gode ide, kunne værre at de bruge af disse HD boxe fra YouSee,
kontake DR KONTANT, med deres problme, tro ikke at der sker noget før
at TV har haft disse historie oppe, som forbruge kan man ikke ligge nok
press på YouSee, men det kan TV
Skrevet den: 10-Januar-2009 kl. 17:33
Startrek skrev:
Samsung HD box, med eller ude HDD, skal stå tændt hele tid, da de bla. selv gå ind og opdater firmwaren, plus de er meget, meget lange tid om at starte op, efter at de har værre slukke, plus at jeg har høre om at de bliver mere og mere ustabil hver gange at de har værre slukket.
Et andet dum problem med de HD boxe fra Samsung, er de er super følsom overfor andet udstyr, så man kan bare ikke sætte den oven på en DVD eller Blu-ray afspiller, noget kunne tyde på at disse boxe, ikke er afskærmet nok, og så der jo det kente problme med lange antenne kable og hvilken antenne kable man bruge, samme med disse HD boxe.
Det direkte usand, når du skriver, at den selv går ind og opdatere firmwaren. En sw opdatering kommer når boksen tændes fra STB, hvor man så bliver spurgt, om man ønsker den nye sw.
Skrevet den: 10-Januar-2009 kl. 17:40
Det var nu YouSee kunder service, der gave mig den info. om at de selv
gå ind og opdater FW, men at YouSee kunder service ikke ved nok om
disse HD boxe, komme skam ikke bag på mig, og er bare med til at skape
flere problmer.
Skrevet af: M-P-A
Skrevet den: 10-Januar-2009 kl. 18:04
Bimsen skrev:
Så blev det min tur. Efter 3 mdr stod min boks af. Der står boot i displayet konstant. Enkelte gange lykkes det at få den op og køre i nogle minutter inden den automatisk rebooter. Yousee ombytter når de engang får den på lagerom ca. 2 uger
Ærgeligt at man mister sine optagelser på disken.
Velkommen i klubben - min døde midt november, fik så lovning på ny boks tilsendt via postdk, 9. dec modtager jeg en "bekræftigelse" på at jeg skal modtage en ny lejeboks med hd + programkort + hd pakke. Dette var jeg meget forundret over da boksen jeg skulle have byttet var en jeg havde købt og betalt på lancerings dagen (min største fejl) - efter en snak med kunde service og support fik de annulleret faktureringen men desværre kunne de ikke stoppe udsendelsen af boksen. Snakkede med dem igår for at få en udmelding om hvor i verdenen at de sender min boks(e) fra da jeg ingen har modtaget, fik så at vide at min nye lejeboks boks og min erstatningsboks var i restordre og at jeg selvfølgelig ikke skulle betale for leje indtil jeg modtog den (jamen forhelvede) det kunne jeg så regne ud at det betød at yousee stadigvæk havde planer om jeg at jeg skulle leje en boks som jeg aldrig havde bestilt.
Mange dybe suk senere fik jeg en godtgørelse af min leje af hd pakke og programkort pakke for de måneder jeg ikke har kunne bruge min defekte hd-boks - og en lovning på at jeg indenfor 2 uger ville have en ny boks med posten.
FilServer/ xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Skrevet den: 10-Januar-2009 kl. 19:37
Er man sikre på at det er software fejl og ikke relaterer sig til underdimensioneret hardware? Boksen bruger som jeg har forstået en hel del strøm, så det måske kan være varme som gør den ustabil og til sidst decideret defekt. F.eks. dårlige kondensatorer. Blot en tanke.
Generelt fatter jeg slet ikke hvorfor digital TV i Danmark skal være så problematisk. Ser ud til at Stofa kunder har lignende problemer. Jeg kender et par stykker i Sverige som har HD kabel TV. Humax boks fra ComHem og de har aldrig haft problemer. Sååh det ER altså muligt at lave noget der fungerer.
Skrevet af: personalrecord
Skrevet den: 10-Januar-2009 kl. 21:38
Det ser ud til at comhem har registreret comhem.dk, så det kan måske ses som et varsel til YouSee..
Jeg bestilte en YouSee HDD boks gennem min antenneforening i slutningen af december for at komme på det der moderne digital-tv, men jeg har netop fået at vide, efter at jeg spurgte om hvornår den blev leveret, at jeg får den "måske nok først i februar måned".
Fair nok, det er vel ude af deres kontrol hvornår Samsung kan levere, kan jo endda være at de har sagt til Samsung at de må tage sig lidt sammen.. Måske er der i virkeligheden ikke et leveringsproblem, måske venter YouSee bare med at sende flere HDD bokse ud til de har software-opdateringen klar? belært af bitre erfaringer.
Skrevet af: shaman
Skrevet den: 10-Januar-2009 kl. 22:06
mrtex skrev:
Shaman gør dig selv den tjeneste " DO NOT BUY IT " ingen af de 2bokse... Ingen af dem virker som man kunne forvente, af et færdigudviklet produkt!! Det mangler de lige og nævne i deres tv reklamer / medarbejder i divs TDC butikker
Ja, jeg har ingen intentioner om at købe lige nu - vil fortsætte med at følge med herinde og beslutte mig endeligt engang til Maj, hvor det er meningen min antenneforening går over til YouSee... håber situationen vil være markant forbedret til den tid
Skrevet den: 11-Januar-2009 kl. 00:00
personalrecord skrev:
Det ser ud til at comhem har registreret comhem.dk, så det kan måske ses som et varsel til YouSee..
Jeg bestilte en YouSee HDD boks gennem min antenneforening i slutningen af december for at komme på det der moderne digital-tv, men jeg har netop fået at vide, efter at jeg spurgte om hvornår den blev leveret, at jeg får den "måske nok først i februar måned".
Fair nok, det er vel ude af deres kontrol hvornår Samsung kan levere, kan jo endda være at de har sagt til Samsung at de må tage sig lidt sammen.. Måske er der i virkeligheden ikke et leveringsproblem, måske venter YouSee bare med at sende flere HDD bokse ud til de har software-opdateringen klar? belært af bitre erfaringer.
Du siger noget dèr... den der HD-box - Humax HDPVR-1000C ser da pænt lovende ud... optur
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Skrevet den: 11-Januar-2009 kl. 01:09
mrtex skrev:
Du siger noget dèr... den der HD-box - Humax HDPVR-1000C ser da pænt lovende ud... optur
Tekniska fakta: Humax HDPVR-1000C
Möjlighet att spela in och spela upp filmer och program i HD-format. 320 GB hårddisk som motsvarar 160 timmar i inspelningstid för SD-material eller 50 timmar för HD-material. Användarvänlig och snabb programguide. Möjlighet till 5 favoritlistor. Svenska menyer. Du kan alltid spela in minst 2 program samtidigt, i tv-guiden ser du vilka program som är tillgängliga för yttligare inspelningar. Maximalt kan du spela in 4 st program samtidigt. HD-användargränssnitt. Time shift upp till 2 timmar. Chasing playback. Stöder 1080i, 720p, 576p, 576i.
Jag vill tacka dem varmt, og lære svensk om nødvendigt.
Pris:
"Kampanjpriset är 3 995:- när man samtidigt tecknar sig för Com Hems Digital-tv-abonnemang ”Medium 8 favoriter HD", abonnemang 24 mån. Abonnemangsavgift: 159:-/mån."
Den kan også købes i detailhandlen, tilsyneladende uden abonnement men så virker den kun med ComHem? http://www.dagspris.se/PartDetail.aspx?q=p:2220424;c:36377 - http://www.dagspris.se/PartDetail.aspx?q=p:2220424;c:36377
Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 11-Januar-2009 kl. 11:14
Ser spændende ud. Jeg overvejer at købe en Technisat HD K2 ( http://www.technisat.de/indexb09d.html?nav=Kabel_DVB_C_,de,67-247-443 - http://www.technisat.de/indexb09d.html?nav=Kabel_DVB_C_,de,6 7-247-443 ) men
jeg skal da vist lige have sammenlignet de to først. Designet er faktisk påfaldende ens, så de er muligvis baseret på samme produkt.
(Jeg skal godt nok bruge den til Stofa, men med den rette CAM tvivler jeg på det bliver noget problem)
Humax' fordele og ulemper:
+ Mulighed for at sende tv-signal igennem uden skalering
+ Billigere
- Ingen mulighed for at redigere optagelser
- Kun en disk størrelse (Technisat fås både med 160 og 500gb)
Andre der kan se nogle væsentlige forskelle?
------------- /Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Skrevet den: 11-Januar-2009 kl. 13:21
Pas på med Humax'en, bare et par minutter søgning på 'Humax HDPVR-1000c' gav for eksempel:
Jag har också "läppsynk-buggen" och jag tycker den är allvarligare än "29min-buggen"
og
Ringde ComHem under kvällen och felanmälde boxen för 29-min buggen. Hon på tekn.support/felanmälan fattade inte vad jag pratade om. Hon hade inte hört något. Påpekade för henne att det fanns info ang detta på hemsidan. Hon skulle återkomma.
I det mindste holder ComHem ikke den slags fejl skjult for kunderne:
Humax HDPVR-1000C: Information om senaste mjukvaruuppdatering
Vi har identifierat ett problem på vår inspelningsbara HD-box Humax HDPVR-1000C som drabbar vissa av våra kunder på oregelbunden basis. Problemet yttrar sig genom att vissa kunder ibland har problem med inspelningar när boxen står i standby läge. Vi tittar på en lösning på detta problem och råder tillsvidare alla kunder att ha sina boxar påslagna när inspelning skall ske.
Skrevet den: 11-Januar-2009 kl. 13:23
Her er linket hvor jeg fandt brugernes kommentarer: http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=25803f48dabcafb333b1fff30a2bd0d3&showtopic=215864&st=1620&p=2218908 - http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=25803f48dabcafb33 3b1fff30a2bd0d3&showtopic=215864&st=1620&p=22189 08
^ siden kan tage et minut eller to om at indlæse.
Skrevet den: 11-Januar-2009 kl. 15:43
Min nye boks, som jeg fik ombyttet for 1 månede siden, er begyndt at gå i stå i optagelserne, vi skulle se en film i går, men den stod bare stille efter 15 min., boksen låste og eneste udvej var at slukke den bagpå.
Så i dag havde jeg sat den til at optage, da jeg komhjem var den gået i stå igen og havde tilsyneladende stået sådan i mange timer, for den var sindssygt varm - 69 grader og blæseren kørte for fuld drøn. Ved ikke om det er varmen, for samtidig sagde den at kortet ikke virkede!
En genstart virkede og nu har jeg formateret harddisken, så må jeg se om det virker .....så endnu engang har jeg mistet en masse optagede programmer :o(
Den virker bare ikke den boks, så jeg håber stadig at jeg slipper for at betale indtil april, jeg har dog stadig ikke modtaget den bekræftelse, så jeg får nok bare en rykker i stedet.
------------- --
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Skrevet af: Sketchpad
Skrevet den: 11-Januar-2009 kl. 21:02
Min gik lige hen til de evige jagtmarker iaften
Da jeg kom hjem, kunne jeg ikke længere tænde for den, og når jeg fysisk slukkede for den (med hardware-on-off knappen) kommer der YOUSEE logoet kort....efterfulgt af LOAD i selve displayet og med følgende fejlmelding:
"The resource could not be accessed"
The resource could not be opened. This may be because the resource is temporarily unavailable or due to a transient network failure.
?????
Skrevet af: Sketchpad
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 18:05
Nå - de sender en ny Boks. Første fejl hos dem af denne art (!)
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 20:55
Jeg synes stadig det er uklart om det er YouSee (softwaren) eller Samsung (hardwaren) der er kilden til problemerne.
Mon denne afstemning er dækkende for for alle YouSee kunder. For så må det da udvikle sig til en rigtig dårlig forretning for YouSee.
Skrevet den: 13-Januar-2009 kl. 12:46
Tro at problmet er YouSee (softwaren), dårlig udviklet FW og Samsung (hardwaren), ustabil elektronik, hænge meget god samme med at den skulle blive meget varme, der er de stor kilden til problemerne.
Som det se ud nu, så er det ikke et spørsmål om Samsung HD Boxen bryder samme, men et spørsmål om hvornår den gør det.
At YouSee har valg Samsung som leverandør HD Boxen, kan god gå hen og blive en dårlig foretning for YouSee, og det blive forbruge der sidde med en ubrugelig HD Box, faktis gå det ud over hele ide med Digital TV over kable i DK, så længe at YouSee lever det bras som de gør.
Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 15:42
Nu har min 2. boks løbet løbsk tre gange, sidst i går aftes hvor der pludselig blev sort skærm, det hjalp ikke at slukke/tænde så jeg gik i seng i stedet for. I morges var uret så fastfrosset på 23:15 og boksen var sindssygt varm, jeg slukkede og tænte igen så bootede den og stoppede på 8, prøvede igen så var den der. Gik i menuen og kiggede, den var 69 grader! Siden har den virket.
Da der er 3 ugers leveringstid, har jeg i dag ringet og fået bestilt en ombytter så ikke jeg skal vente 3 uger fra den bryder sammen, for det gør den med garanti på et tidspunkt. Det er så min 3. boks
Kanaler og optagelser har hakket på de to første, er spænt på om den også gør på den 3.
....måske skulle jeg 3 uger før LeMans bestille endnu en ombytter, så jeg har en i baghånden hvis den ikke kan klare 24 timer i træk - gutter bliver tosset på mig hvis den bryder ned
------------- --
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 23:11
Jeg har modtaget min første Samsung HDD i dag,
det bliver spændende at se hvor længe den holder.
Skrevet af: Niels H.
Skrevet den: 21-Januar-2009 kl. 12:32
joern.loenborg skrev:
Startrek skrev:
Samsung HD box, med eller ude HDD, skal stå tændt hele tid, da de bla. selv gå ind og opdater firmwaren, plus de er meget, meget lange tid om at starte op, efter at de har værre slukke, plus at jeg har høre om at de bliver mere og mere ustabil hver gange at de har værre slukket.
Et andet dum problem med de HD boxe fra Samsung, er de er super følsom overfor andet udstyr, så man kan bare ikke sætte den oven på en DVD eller Blu-ray afspiller, noget kunne tyde på at disse boxe, ikke er afskærmet nok, og så der jo det kente problme med lange antenne kable og hvilken antenne kable man bruge, samme med disse HD boxe.
Det direkte usand, når du skriver, at den selv går ind og opdatere firmwaren. En sw opdatering kommer når boksen tændes fra STB, hvor man så bliver spurgt, om man ønsker den nye sw.
Jeg slukker min boks HVER aften og det er der ingen problemer i. Selvfølgelig skal den så stå lidt længere når den atter tændes, idet den skal boote op først næste gang. Jeg vælger at gøre det sådanne, da der ofte går dage imellem at jeg ser fjernsyn. Det har heller ingen betydning for opdateringerne, da den blot kommer frem og fortæller at den lige opdaterer først.
Skrevet af: seadog
Skrevet den: 22-Januar-2009 kl. 07:08
Efter jeg har klaget til YouSee over at boksen hakkede hele tiden, har de sendt mig en ny boks. Jeg har kørt med den i 2 dage helt uden nogle former for hak.
Skrevet af: obdrup
Skrevet den: 22-Januar-2009 kl. 13:42
Hej
Vi har haft lidt hakkeri på forskellige - primært HD kanaler. Det skiftede hele tiden med hvilke der kører fint og hvilke der hakker.
De sidste par uger har alle kanaler kørt fint og helt uden hakkeri. jeg opfatter det som YouSee har justeret på nogle parametre og nu fundet en god balance.
Mvh.
Morten
Skrevet af: Fabrin
Skrevet den: 22-Januar-2009 kl. 13:54
Synes faktisk HD-kanalerne bliver mere og mere ubruglige. De hakker mere og mere. Især MTV HD er totalt ubruglig - den hakker hver 3. min.
Tror jeg skifter ned til mellempakken og skrotter min HD-pakke.
Skrevet den: 22-Januar-2009 kl. 19:19
Er der nogle der tro på at YouSee nogle sinde få deres HD box (med og uden HDD) til at virker (fejfri) ???????
Skrevet den: 22-Januar-2009 kl. 19:28
Startrek skrev:
Er der nogle der tro på at YouSee nogle sinde få deres HD box (med og uden HDD) til at virker (fejfri) ???????
Nej Startrek tror jeg ikke... ihvertfald ikke til at virke, som kunderne ønsker det. De er jo ikke åben for nye tiltag overhovedet - Eller har nogen form for idè-boks eller forum, hvor deres kunder kunne hjælpe dem en hel del istedet... Vi er jo blevet tvangsindlagt som Betatesters for deres produkt... så skal der osse være mulighed for feedback eftersom produktet ikke er færdigudviklet..
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb