Jeg genopvækker lige denne tråd da jeg syntes det er en fantastisk tanke. Var igang med at skrive et forumindlæg, men kom til lige at kigge igennem listen og så at et emne allerede eksisterede. Copy/Paster derfor lige mit indlæg ind, så beklager hvis noget fra ovenstående indlæg går igen - mit indlæg var jo oprindeligt tiltænkt som oplæg til nyt emne, og jeg var lige for doven til at sidde og rette det igennem:
Har længe gået og tænkt over at der i kommentarene nogen gange foregår nogle ganske interessante diskussioner. Problemet med disse er bare at det kan være svært at følge med i, da man ikke kan modtage e-mails på dem, og ikke altid får kigget på dem. Vi kommer også nogen gange i situationer hvor der kører sideløbende diskussioner i både kommentarer til en nyhed, samt i forummet.
Samtidigt er jeg af den mening at diskussioner bør foregå i forummet.
Mit forslag (eller ide, hvad man nu kan kalde det) er derfor at flytte kommentarene over i forummet. Lav et subforum, der hedder nyheder. Når der klikkes på kommentarer i en nyhed, så linkes der direkte over i forummet hvor der på forhånd er oprettet en tråd med nyhedens navn, til diskussion af selvsamme nyhed (faktisk lidt ala hvad det bliver gjort når det drejer sig om fælleskøb). Uden at jeg kender så meget til forum-koden, så kunne jeg da godt forestille mig at man sagtens stadigvæk kunne have stående hvor mange kommentarer/indlæg der er skrevet og man burde vel også stadig kunne have en liste over de seneste 5 indlæg i bunden (jeg kan dog sagtens tage fejl).
Hvis argumentet imod er at så kan vi jo ikke "Stjerne-markere" længere, så synes jeg personligt tværtimod at dette er et argument for. Stjernerne fungerer ikke, sålænge man ikke kan vælge en mulighed der ligger imellem "thumbs up / Thumbs down". Det er også tit et problem at det ikke altid er til at sige om der bliver stemt på om nyheden er god/godt skrevet/relevant eller om man synes at produktet er godt/relevant.
Lad os prøve at få "bumpet" denne tråd, indtil vi får svar fra en admin/moderator.
|