Print side | Luk vindue

Onkyo 606 og HKTS 11?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=51185
Udskrevet den: 06-Oktober-2024 kl. 14:37


Emne: Onkyo 606 og HKTS 11?
Skrevet af: LiquiDelta
Emne: Onkyo 606 og HKTS 11?
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 17:05
Har mere eller mindre besluttet mig for Onkyo 606 fra tyskland, selvom Harman Kardon 255 er væsentlig flottere. Er der andre forskelle?

Ville så bestille et HKTS 11 højtalersæt til (også fra tyskland), som skulle være ganske rimeligt. Størrelsen er en meget vigtig faktor, og det er kun et værelse på 13 kvadratmeter med skrå væg til den ene side der skal spilles op.

Er der nogen der har erfaringer med disse to? Er Onkyoen overkill i forhold til højtalerne? Og er der andre 5.1 højtalersæt inkl. sub i 3000-kronersklassen der er anbefalelsesværdige?

På forhånd tak :)



Svar:
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 17:54
Hvis du kan klemme 1000kr mere ud af budgetet, vil jeg da gerne anbefale Harbo Sound Sat10/Sub10 sættet - Jeg tror ikke det fåes bedre til prisen. Synes jeg har set folk lufte nogle lunkne kommentare om HKTS11 sættet herinde, men det kan de nok bedre selv huske


Skrevet af: LiquiDelta
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 21:59
Hmm, det er bare ret meget større det sæt. 
Pladsen er yderst trang, så det skulle helst være nogle små satellite speakers.


Skrevet af: Haapanen
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 22:05
Der er ikke pre-out på 606'eren så vidt jeg ved. Så du kan ikke smide en effektforstærker på hvis du får brug for mere engang når pladsen bliver til det.


Skrevet af: LiquiDelta
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 22:07
Så det vil gøre H/K 255 at foretrække?


Skrevet af: Haapanen
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 07:58
Jeg har selv h/k 255 og har ikke hørt 606'eren, så jeg ved ikke hvilken der er bedst, men jeg er glad for min forstærker =)


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 09:13

Oprindeligt skrevet af LiquiDelta LiquiDelta skrev:

Hmm, det er bare ret meget større det sæt. 
Pladsen er yderst trang, så det skulle helst være nogle små satellite speakers.

Så meget størrer er det nu heller ikke

Harbo satteliterne er knapt 9cm højere og 2cm bredere, tilgengæld er Harman lige over 1cm dybere.

Sub10 måler 35x35x35 og harmans sub 48x34x34.

Så jo lidt større, men ikke meget Mit lytte område er nok ca. på størrelse med dit.



Skrevet af: LiquiDelta
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 13:56
Ah okay, troede især subben var markant større, men det er jo ikke tilfældet.

Men jeg er sgu noget nervøs for selve højtalerne, de fylder virkelig meget hos mig.

Ved du om der er mulighed for at blande farver, således det blev hvide baghøjtalere? Altså uden det gik ud over tilbuddet.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 19:28
Nej det ved jeg ikke om man kan, men send dem en mail - der er virkelig fin betjening på den front


Skrevet af: LiquiDelta
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 20:03
Jah det må jeg prøve, ellers kunne det evt købes hvidt, så det ikke ser alt for tydeligt ud på væggene.

Er det muligt at montere baghøjtalerne vandret, uden at lyden bliver underlig?



Print side | Luk vindue