Print side | Luk vindue

Styring af IKKE B&O hjemmebio med Beo5 ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=51282
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 12:54


Emne: Styring af IKKE B&O hjemmebio med Beo5 ?
Skrevet af: Weebyx
Emne: Styring af IKKE B&O hjemmebio med Beo5 ?
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 10:14

Hejsa

Jeg er nu nået så langt i min trediepartsstyring med Beo5, at jeg godt kunne tænke mig at vide hvor mange der egentligt kunne finde på at bruge en Beo5 som deres multifjernbetjening.

Beo5 kan styre alle produkter på markedet, og det seje ved den er at man kan ændre på de fysiske knapper også, så det ikke kun er touchskærmen. Den kan lave makroer osv, dvs tænde for tv'et/dvd/starte film, osv ved et tryk.

Hvor mange er/kunne være interreseret i at bruge Beo5 ?

/Weebyx




Svar:
Skrevet af: JFalkenberg
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 12:31

Det kunne jeg da helt sikkert. De eneste minuser for mit vedkommende er prisen, og så ved jeg ikke hvor omstændigt det hele er. Plus om der skal købes noget andet udstyr ud over selve remoten...

Grunden til jeg købte min nuværende remote (se signatur) var fordi jeg gerne ville prøve en "almindelig" remote uden display. Derudover kan jeg rigtig godt lide designet og kvaliteten. Men den lever 100 % op til mine forventninger mht. funktionalitet.



-------------






Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af JFalkenberg JFalkenberg skrev:

Det kunne jeg da helt sikkert. De eneste minuser for mit vedkommende er prisen, og så ved jeg ikke hvor omstændigt det hele er. Plus om der skal købes noget andet udstyr ud over selve remoten...

Grunden til jeg købte min nuværende remote (se signatur) var fordi jeg gerne ville prøve en "almindelig" remote uden display. Derudover kan jeg rigtig godt lide designet og kvaliteten. Men den lever 100 % op til mine forventninger mht. funktionalitet.

Jeps, Beo5 er jo ikke billig, desuden kræver det jo at man har adgang til konfigurationssoftwaren, og den er B&O ikke helt glad for at udlevere. Jeg vil dog sige at i disse tider, burde B&O være glade hvis de fik solgt en masse Beo5'ere, så hvis man er på udkig efter den, så vil jeg tro man kan stille som krav at forhandleren medleverer konfigurationsværktøjet.

Ud over det så kræver adgang til en lintronic box, eller anden måde at dekode de rå ir signaler fra den remote som Beo5 skal styre.

Jeg har i samarbejde med en gut i england, lavet et program der kan generere de XML filer som B&O configtoolet skal bruge for at opsætte Beo5.

Så derfor er der 2 muligheder, man kan gøre det selv, hvis man har adgang til de nødvendige værktøjer, eller man kan få f.eks mig til at gøre det.

Det er desværre mere lukket end f.eks logitech og de andre deciderede multifjernbetjeninger. Men når det først funker, så er det fantastisk :)

Jeg styrer et oldgammelt Prosonic tv i køkkenet med min Beo5, og har kanallister med ikoner osv til det tv også :)

/Weebyx



Skrevet af: zeryus
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 13:07
Hvilket prisleje snakker vi om her?


Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 13:29

Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Hvilket prisleje snakker vi om her?

Beo5 ligger på ca 4200kr mener jeg :)

 

/Weebyx



Skrevet af: JFalkenberg
Skrevet den: 04-December-2008 kl. 20:43
Findes der andre muligheder end en lintronic box?

Og så tror jeg desværre også at den desværre er uden for midt budget
Så kunne det evt. være interessant med en beo4 i stedet for


-------------






Skrevet af: frankmj
Skrevet den: 04-December-2008 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

Hejsa

Jeg er nu nået så langt i min trediepartsstyring med Beo5, at jeg godt kunne tænke mig at vide hvor mange der egentligt kunne finde på at bruge en Beo5 som deres multifjernbetjening.

Beo5 kan styre alle produkter på markedet, og det seje ved den er at man kan ændre på de fysiske knapper også, så det ikke kun er touchskærmen. Den kan lave makroer osv, dvs tænde for tv'et/dvd/starte film, osv ved et tryk.

Hvor mange er/kunne være interreseret i at bruge Beo5 ?

/Weebyx

Jeg syntes det er et flot stykke arbejde du og Keith har lavet. Der er kun et lille minus, og det er hvis man vil betjene en STB fra et link-rum. Så hjælper de fine IR-koder ikke en dyt, med mindre man kan distribuere IR-signalerne til hovedrummet. Hvis B&O var lidt mere op på mærkerne og hurtigere fik implementeret div. STB's i deres PUC-lister, så var der måske håb for os alle (både Beo4 og Beo5 brugere).  Jeg ser frem til XML-filer til Vantage samt alle Viasat og Canal Digital modtagere.

/Frank

 

 



Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 05-December-2008 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af frankmj frankmj skrev:

Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

Hejsa

Jeg er nu nået så langt i min trediepartsstyring med Beo5, at jeg godt kunne tænke mig at vide hvor mange der egentligt kunne finde på at bruge en Beo5 som deres multifjernbetjening.

Beo5 kan styre alle produkter på markedet, og det seje ved den er at man kan ændre på de fysiske knapper også, så det ikke kun er touchskærmen. Den kan lave makroer osv, dvs tænde for tv'et/dvd/starte film, osv ved et tryk.

Hvor mange er/kunne være interreseret i at bruge Beo5 ?

/Weebyx

Jeg syntes det er et flot stykke arbejde du og Keith har lavet. Der er kun et lille minus, og det er hvis man vil betjene en STB fra et link-rum. Så hjælper de fine IR-koder ikke en dyt, med mindre man kan distribuere IR-signalerne til hovedrummet. Hvis B&O var lidt mere op på mærkerne og hurtigere fik implementeret div. STB's i deres PUC-lister, så var der måske håb for os alle (både Beo4 og Beo5 brugere).  Jeg ser frem til XML-filer til Vantage samt alle Viasat og Canal Digital modtagere.

/Frank

Du har ret mht linkrum, men som jeg ser det så er det ikke et problem. Hvis man har linkrum, så har man somregel købt de ting som B&O understøtter, desuden kan du altid for 2-3000kr få B&O til at lave en PUC kode til det du har som tv'et ikke kan styre.

Alt efter hvor mange B&O mener der har brug for lige præcis PUC styring af det specielle produkt, kan det tænkes de vil gøre der omkostningsfrit for dig.

Det som Keith og jeg ser en fremtid i mht Beo5 og 3 parts styring, er jo til de personer der kun har lidt, eller slet intet B&O, dvs folk der har hjemmebio med pio tv/sony blu-ray osv osv. Jeg vil vove den påstand at Beo5 er til dags dato den fedeste multiremote der findes på markedet, bare synd den er så "lukket", og det er det vi prøver at åbne lidt op for.

/Weebyx



Skrevet af: lahan
Skrevet den: 05-December-2008 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

Hejsa

Jeg er nu nået så langt i min trediepartsstyring med Beo5, at jeg godt kunne tænke mig at vide hvor mange der egentligt kunne finde på at bruge en Beo5 som deres multifjernbetjening.

Lyder som et udmærket projekt, da de fleste multiremote i dag har en lav kvalitet. Dog vil jeg også mene at Beo5 er rimelig speciel.

En Beo3 eller Beo4 ville være væsentligt mere interssant.




Skrevet af: JFalkenberg
Skrevet den: 05-December-2008 kl. 13:23
Hvis man køber fra nyt. Er der så nogen der ved hvad et setup løber op i, hvor man styrer med beo4?

-------------






Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 05-December-2008 kl. 14:09

Oprindeligt skrevet af JFalkenberg JFalkenberg skrev:

Hvis man køber fra nyt. Er der så nogen der ved hvad et setup løber op i, hvor man styrer med beo4?

Så skal du have en Beo4 = ca 1500kr, plus en Lintronic boks til 1900.

/Weebyx



Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 05-December-2008 kl. 19:48

Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Jeg er bestemt interesseret for beo5 kan stor set alt, og er en utrolig dejlig fjernbetjening

Det eneste det mangler er styring af Sonos eller Squeezebox

Ja, wireless får vi nok ikke til at virke :)

/Weebyx



Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 06-December-2008 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Jeg er bestemt interesseret for beo5 kan stor set alt, og er en utrolig dejlig fjernbetjening

Det eneste det mangler er styring af Sonos eller Squeezebox

Ja, wireless får vi nok ikke til at virke :)

/Weebyx


Nej desværre, men ellers har B&O vel også sin egen løsning til musik, nemlig BeoMedia, for det burde vel også kunne styres via beo5, ved dog ikke om det er sådan at man kan vælge musik på selve beo5 skærmen, så man ikke behøves tænde sit tv.

Ja, Beomedia er "en mulighed" men kun for hr og fru hansen, ikke for nogle i dette forum, det er den kedeligste brugergrænseflade man nogensinde har set, det kræver tv'et tændt, og der er f.eks ikke covers eller andet "gejl" at se på.

Det nye Beosystem5 er noget sejere, men det er jo et desideret musiksystem, der dog bruger en PC som baggrund, denne pc kører en ny udgave af Beomedia, hvor man på sit tv nu også har covers på sine cd'ere, men ellers er det det samme.

/Weebyx



Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 03:46

Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Jeg spørger måske lidt dumt, men hvad er det helt præcis fordelene er ved beo5 kontra beo4?

Ved beo5 kan man på en smart måde se logoerne  på de forskellige kanaler. Man kan selv kalde sine forskellige makroer egne navne som HTPC, hvor man ved beo4 måske bliver nødt til at bruge "sat" knappen. Ved beo5 vil der kun være præcis de knapper man har behov for, hvor der på beo4 godt kan være fx en knap der hedder "ratio" som ingen funktion har. Beo5 holder kun strøm i ca. 12 dage, hvor beo4 holder væsentlig længere. Er der andre forskelle? For ellers er det lige før jeg overvejer at starte med en beo4, og så må vi se om jeg nogensinde får købt en beo5

Forskellen er at en Beo4 kan kun styre B&O produkter, man kan ved hjælp af en Lintronic box styre 3 parts produkter via Beo4, men med Beo5 kan man styre 3 parts produkter direkte, UDEN ekstra bokse osv. Den kan fungere 100% som f.eks en logitech harmony, eller en hvilken som helst anden multifjernbetjening. Det kan en Beo4 ikke.



Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 13:23

Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:


Forskellen er at en Beo4 kan kun styre B&O produkter, man kan ved hjælp af en Lintronic box styre 3 parts produkter via Beo4, men med Beo5 kan man styre 3 parts produkter direkte, UDEN ekstra bokse osv. Den kan fungere 100% som f.eks en logitech harmony, eller en hvilken som helst anden multifjernbetjening. Det kan en Beo4 ikke.

Ok så er jeg lidt klogere I dag findes der jo guides mm til hvordan man får det til at virke med en Lintronic har du tænkt dig at lave guides evt. imod betaling, så den almindelige bruger også kan få den til at virke?
Hmm et andet problem ved at droppe Lintronic er vel at man nu ikke kan gemme alt sit teknik ned i skabet, da beo5 fjernbetjeningen skal kunne se enhederne?

Der ligger en manual her til hvordan man bruger vores værktøj til at generere Beo5 XML'en.

http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads/Beo5_3rd_Party_XML_Generator_HELP_file.zip - http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads/Beo5_3 rd_Party_XML_Generator_HELP_file.zip

Og her ligger den en del information til Beo5 3rd party funktionalitet

http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads.htm - http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads.htm

Indtil videre er vores program kun tilgængeligt for guld/sølv medlemmer på beoworld.org, men jeg er ved at finde ud af med ham jeg har lavet det med, om vi bare skal gøre det fuldt tilgængeligt.

Mht lintronic boksen, så er der helt sikkert stadig tidspunkter hvor lintronic boksen vil være et bedre valg end Beo5. Bl.a som du selv siger, hvis du gerne vil have det hele gemt godt væk.

 

/Weebyx



Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:


Der ligger en manual her til hvordan man bruger vores værktøj til at generere Beo5 XML'en.

http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads/Beo5_3rd_Party_XML_Generator_HELP_file.zip - http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads/Beo5_3 rd_Party_XML_Generator_HELP_file.zip

Og her ligger den en del information til Beo5 3rd party funktionalitet

http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads.htm - http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads.htm

Indtil videre er vores program kun tilgængeligt for guld/sølv medlemmer på beoworld.org, men jeg er ved at finde ud af med ham jeg har lavet det med, om vi bare skal gøre det fuldt tilgængeligt.

Mht lintronic boksen, så er der helt sikkert stadig tidspunkter hvor lintronic boksen vil være et bedre valg end Beo5. Bl.a som du selv siger, hvis du gerne vil have det hele gemt godt væk.

/Weebyx


Ser ud til at være et rigtig flot stykke arbejde I har lavet og synes derfor fint I kan tillade jer at tage en form for betaling for det, hvilket også motivere jer til at holde det opdateret og yde support. Ellers gør evt. som Binnerup med my movies, hvor man har mulig for at donere penge til projektet.

Jeg synes det er forholdsvis vigtig at gemme sit teknik som forstærker, PS3, dreambox, HTPC mm ned i fx en skænk, da det ikke er ret pænt at se på. Vil der være nogen ulemper ved at bruge lintronic med beo5 kontra at bruge beo5 direkte med jeres software? Altså kunne man forstille sig der er større forsinkelse når signalet først skal igennem en lintronic boks?

Vi kunne selvf gøre det muligt at donere penge til projektet, det var ikke en dårlig idé :) Vi har ikke lavet det fordi vi skal tjene penge på det, men mere som en service til folk der gerne vil kunne udnytte det potentiale som Beo5 faktisk har, men som B&O holder kortene tæt til kroppen omkring.

I mit setup er alt også skjult, men jeg har igså et B&O tv, og kan igennem den indbyggede STB controller, jo styre 3 parts produkter igennem min Beo4/5, men gennem tv'et. Man kan faktisk sige at tv'et har sin egen LinTronic boks indbygget. Så derfor bruger jeg kun de nye muligheder med Beo5 i de rum hvor jeg ikke har 100% B&O.

Mht forsinkelse når det skal igennem LinTronic boksen, så er min erfaring at LT boksen er så hurtig at du ikke lækker mærke til det. Det er en rigtig fed box han har lavet der.

/Weebyx



Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

Vi kunne selvf gøre det muligt at donere penge til projektet, det var ikke en dårlig idé :) Vi har ikke lavet det fordi vi skal tjene penge på det, men mere som en service til folk der gerne vil kunne udnytte det potentiale som Beo5 faktisk har, men som B&O holder kortene tæt til kroppen omkring.

I mit setup er alt også skjult, men jeg har igså et B&O tv, og kan igennem den indbyggede STB controller, jo styre 3 parts produkter igennem min Beo4/5, men gennem tv'et. Man kan faktisk sige at tv'et har sin egen LinTronic boks indbygget. Så derfor bruger jeg kun de nye muligheder med Beo5 i de rum hvor jeg ikke har 100% B&O.

Mht forsinkelse når det skal igennem LinTronic boksen, så er min erfaring at LT boksen er så hurtig at du ikke lækker mærke til det. Det er en rigtig fed box han har lavet der.

/Weebyx


Ok jeg siger tak for informationen Kan se en brugt beo5 koster ca. 3.000-4.000 kr, og en beo4 ligger i ca. 700-800, så når eksamenerne her i december og januar er overstået vil jeg prøve at gå i krig med en LinTronic boks og en beo4 fjernbetjening

Og så ser jeg frem til en fremtidig "beo6" med forhåbentlig indbygget wifi, så den også kan komme til at styre musik delen i form af Squeezebox/Sonos

Beo4 + Lintronic er helt klart et fantastisk setup. På mange måder er Beo5 lidt uhandy, men det er en fed remote, og hvis man kan bruge den direkte i sit setup uden linitronic er det cool.

Hvis du får fat i en LinTronic box, så er du også godt udstyret til hvis du går Beo5 vejen senere.

 

/Weebyx



Skrevet af: lahan
Skrevet den: 08-December-2008 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Weebyx:


Jeg kom til at tæne på nu når du har lavet sådan et stort stykke arbejde
for at få den perfekte remote, har du så slet ikke overvejet iPhone/iPod
touch som remote? Jeg synes på mange måder det kunne være en utrolig
god remote, hvilket tydlig ses i disse to youtube klip:


AppleTV: http://www.youtube.com/watch?
v=W9v9wPpLyeE
- http://www.youtube.com/watch?
v=W9v9wPpLyeE


XBMC: http://www.youtube.com/watch?
v=GhaQws13frI
- http://www.youtube.com/watch?
v=GhaQws13frI


Forstærkeren kan ikke styres via hifi, men det burde være nok at
regulere lyden i fx XBMC. Der er desværre ikke nogen tvdel i XBMC
endnu, men med en dreambox til tv skulle det være muligt at skifte kanal
over wifi mm. Fjernsynet ved jeg dog ikke lige hvordan man skulle slukke
og tænde med wifi.


Men vil da gerne lige høre dine tanker om iPhone/iPod touch som
remote?

Problemet med Touch/Iphone er jo manglende ir.

Weebyx: Er Beo5 ikke utrolig uhandy. Den ligger vel ikke godt i hånden,
ligesom f.x. en Beo3 ?


Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 08-December-2008 kl. 19:36

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Weebyx: Er Beo5 ikke utrolig uhandy. Den ligger vel ikke godt i hånden,
ligesom f.x. en Beo3 ?

Jeg vil ikke sige utrolig uhandy, men den er ikke så ergonomisk dejlig som Beo4, derom skal der ikke herske tvivl.

Det fede bed Beo4 er jo at man aldrig skal se på den når man bruger den. Beo5 bliver man ligesom nød til at se på for at ramme de rigtige knapper, og man kan godt blive lidt træt i hånden af lang tids brug. Men til hverdag har jeg ingen problemer med at bruge den.

/Weebyx



Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 08-December-2008 kl. 19:39

Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Problemet med Touch/Iphone er jo manglende ir.

Ja er klar over det er et problem der ikke er ir i Touch/Iphone, men som beskrevet før er det nærmest kun til sluk og tænd af tv'et, at man har behov for det. Jeg er sandsynligvis lidt for langt ude i fremtiden, men som det er i dag er det muligt at skifte kanal over wifi på alle dreambox, og mon ikke det kan lade sig gøre i MCE, og andre fronter til HTPC også.

Jo, men styring med Beo5 er jo baseret på at styre en fysisk blu-ray afspiller f.eks, ikke et decideret mediecenter, eller dvs det kan den jo godt, man lærer den bare MCE remoten.

Hele ideen med at kunne styre 3 parts produkter er at man kan tage sin Beo5 med rundt i huset, og når man kommer til et nyt rum, så vælger man det rum på beo5, og så styrer man de produkter man har der som ikke er B&O.

Beo5 er jo som udgangspunkt designet til B&O, og jeg mangler stadig det store proof-of-concept project for at finde ud af om Beo5 styring af 3 parts produkter(i et større setup end bare et tv) også holder vand. Men indtil videre ser det lovende ud.

/Weebyx



Skrevet af: JFalkenberg
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 13:01
Hvordan er det helt præcist det fungerer med en Lintronic box. Er det ir fra remoten den skal kunne opfange eller kan den være helt skjult eller?

-------------






Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 14:36

JFalkenberg

LinTronic box TT455-RT-238 konvertere Beo4/5 fjernbetjening som sender IR signaler i 455 KHz, til infrarød 36-40 KHz IR signaler som andre fjernbetjeninger sender sådan at et non B&O produkt opfatter din kommando som var den sendt fra den originale fjernbetjening, men LinTronic box skal kunne se Beo4 inden for en radius af ca. 100 grader. Hvis ikke det er muligt må man købe et IR link øje som tilsluttes LinTronic box. 



-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 14:39

Jeg har også et spørgsmål

Jeg mangler et IR kode (tal).
 
Min "Digiality Acoustic DAB tuner" modtager infrarød 36-40 KHz IR signaler, og en kode vil
jeg gerne kende, nemlig den der tager min DAB tuner ud af  standby mode, så den tænder.
 
Jeg betjener mit øvrige setup med en Beo 4 fjernbetjening som sender IR signaler i 455 KHz,
så en "LinTronic" universal signal konverter vil nok blive aktuel for at få det til at virke,
TT455-RT-238 kittet er jo et must for enhver der ønsker problem fri at integrering non B&O
udstyr med B&O's forskellige produkter. Men samtidigt er det også lidt af en udskrivning, når
jeg kun mangler at kunne aktivere en funktion.
 
Måske det findes på dette link: http://www.lintronic.dk/ - http://www.lintronic.dk/ jeg har bare ikke kunne finde det.
Hvis der er en her, der kan finde den kode jeg søger, er jeg da lidt på vej.

Evt. mere simple men funktionelle alternativer til LinTronic vil jeg også meget gerne høre om.


-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: JFalkenberg
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 20:08
Peter Pan: Tak for godt og præcist svar.

Så ville et ir øje nok blive det aktuelle engang.
Har hørt at den er lidt svær at programere?

-------------






Skrevet af: lindholdt
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

Hejsa


Jeg er nu nået så langt i min trediepartsstyring med Beo5, at jeg godt
kunne tænke mig at vide hvor mange der egentligt kunne finde på at
bruge en Beo5 som deres multifjernbetjening.


Beo5 kan styre alle produkter på markedet, og det seje ved den er at
man kan ændre på de fysiske knapper også, så det ikke kun er
touchskærmen. Den kan lave makroer osv, dvs tænde for tv'et/dvd/starte
film, osv ved et tryk.


Hvor mange er/kunne være interreseret i at bruge Beo5 ?


/Weebyx




Meget interesseret. Jeg overvejer at købe en Lintronicbox til at konvertere
ir til min Youseebox, Samsung LCD tv, og Mac mini. En brugt Beo5 koster
ca. det samme som en lintronicbox (som jeg ikke rigitig ved hvor jeg skal
gøre af).
En ren beo 5 løsning ville være mere elegant. Det lyder - desværre -som
om, den er så svær at konfigurere - uden en lintronic box...
Men hvis I fik lavet et program til beo5'eren og gjorde alle coder
tilgænglig så ville det være fint...

Jesper

-------------
Jesper


Skrevet af: martin0045
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 11:03

Har købet en Beo5 for at kunne udnytte muligheden for at kunne betjene 3 parts produkter. Har forsøgt at generere en xml fil til et Samsung LED TV, men kan ikke rigtig få det til at virke. Kanse at der i BeoConfig toolet er koder til styring af YouSee HD boks, så det er ikke noget problem. Er der nogle der har genereret en fungerende XML fil til et Samsung LED TV?

 

MVH Martin



Skrevet af: MoTiNI
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

Der ligger en manual her til hvordan man bruger vores værktøj til at generere Beo5 XML'en.

http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads/Beo5_3rd_Party_XML_Generator_HELP_file.zip - http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads/Beo5_3 rd_Party_XML_Generator_HELP_file.zip

Og her ligger den en del information til Beo5 3rd party funktionalitet

http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads.htm - http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads.htm

Indtil videre er vores program kun tilgængeligt for guld/sølv medlemmer på beoworld.org, men jeg er ved at finde ud af med ham jeg har lavet det med, om vi bare skal gøre det fuldt tilgængeligt.

Mht lintronic boksen, så er der helt sikkert stadig tidspunkter hvor lintronic boksen vil være et bedre valg end Beo5. Bl.a som du selv siger, hvis du gerne vil have det hele gemt godt væk.

 /Weebyx



Hej Weebyx

Hvad er det for et program til at lave XML filer til Beo5

Fortæl fortæl, det kunne jeg godt tænke mig at eje, men hvordan kommer jeg til det ?


Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af MoTiNI MoTiNI skrev:

Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

Der ligger en manual her til hvordan man bruger vores værktøj til at generere Beo5 XML'en.

http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads/Beo5_3rd_Party_XML_Generator_HELP_file.zip - http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads/Beo5_3 rd_Party_XML_Generator_HELP_file.zip

Og her ligger den en del information til Beo5 3rd party funktionalitet

http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads.htm - http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads.htm

Indtil videre er vores program kun tilgængeligt for guld/sølv medlemmer på beoworld.org, men jeg er ved at finde ud af med ham jeg har lavet det med, om vi bare skal gøre det fuldt tilgængeligt.

Mht lintronic boksen, så er der helt sikkert stadig tidspunkter hvor lintronic boksen vil være et bedre valg end Beo5. Bl.a som du selv siger, hvis du gerne vil have det hele gemt godt væk.

 /Weebyx



Hej Weebyx

Hvad er det for et program til at lave XML filer til Beo5

Fortæl fortæl, det kunne jeg godt tænke mig at eje, men hvordan kommer jeg til det ?
 
For det første skal du have fat i configurationsprogrammet til Beo5, det kan være du kan få det fra din forhandler.
 
Derefter skal du på en eller anden måde have fat i IR koderne til de bokse du gerne vil have Beo5 til at styre.
 
Du kan se efter om dine bokse findes her :
http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/rcfiles.cgi?area=professional&db=discrete - http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/rcfiles.cgi?area=professional&db=discrete
 
Hvis de gør det, og der er koder for de knapper du vil bruge på Beo5, så er det ret "nemt" at lave en XML fil, hvis ikke, så skal vi have lært koderne fra dine remotes.
 
Hvor bor du ? Det kan være jeg kan hjælpe dig.
/Weebyx


Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af martin0045 martin0045 skrev:

Har købet en Beo5 for at kunne udnytte muligheden for at kunne betjene 3 parts produkter. Har forsøgt at generere en xml fil til et Samsung LED TV, men kan ikke rigtig få det til at virke. Kanse at der i BeoConfig toolet er koder til styring af YouSee HD boks, så det er ikke noget problem. Er der nogle der har genereret en fungerende XML fil til et Samsung LED TV?

 

MVH Martin

 
Hvad er det du ikke kan få til at virke, jeg har lige lavet styring af et Samsung LCD tv til mig selv, så det kan sagtens virke.
 
/Weebyx


Skrevet af: MoTiNI
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

For det første skal du have fat i configurationsprogrammet til Beo5, det kan være du kan få det fra din forhandler.
 
Derefter skal du på en eller anden måde have fat i IR koderne til de bokse du gerne vil have Beo5 til at styre.
 
Du kan se efter om dine bokse findes her :
http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/rcfiles.cgi?area=professional&db=discrete - http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/rcfiles.cgi?area=professional&db=discrete
 
Hvis de gør det, og der er koder for de knapper du vil bruge på Beo5, så er det ret "nemt" at lave en XML fil, hvis ikke, så skal vi have lært koderne fra dine remotes.
 
Hvor bor du ? Det kan være jeg kan hjælpe dig.
/Weebyx


Jeg bor tæt på Slagelse (vestsjælland)

Jeg har Beo5 CT v3.** samt det XML værktøj fra Beoworld.org, så udstyret er på plads.

Men den vejleding på Beoworld.org er ikke særlig hjælpsom, det er ligesom der mangler linket hvor hjælpe filen skal hente oplysningerne fra.




Skrevet af: fumper
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Jeg har også et spørgsmål

Jeg mangler et IR kode (tal).
 
Min "Digiality Acoustic DAB tuner" modtager infrarød 36-40 KHz IR signaler, og en kode vil
jeg gerne kende, nemlig den der tager min DAB tuner ud af  standby mode, så den tænder.
 
Jeg betjener mit øvrige setup med en Beo 4 fjernbetjening som sender IR signaler i 455 KHz,
så en "LinTronic" universal signal konverter vil nok blive aktuel for at få det til at virke,
TT455-RT-238 kittet er jo et must for enhver der ønsker problem fri at integrering non B&O
udstyr med B&O's forskellige produkter. Men samtidigt er det også lidt af en udskrivning, når
jeg kun mangler at kunne aktivere en funktion.
 
Måske det findes på dette link: http://www.lintronic.dk/ - jeg har bare ikke kunne finde det.
Hvis der er en her, der kan finde den kode jeg søger, er jeg da lidt på vej.

Evt. mere simple men funktionelle alternativer til LinTronic vil jeg også meget gerne høre om.


Hej Peter,

med selvsamme lintronic box kan du afkode stort set alle IR signaler, jeg ville f.eks. temmelig sikkert kunne forsyne dig med adskillige forskellige udgaver af ir koden hvis jeg havde fjernbetjeningen hos mig.

/Ole


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:



Hej Peter,

med selvsamme lintronic box kan du afkode stort set alle IR signaler, jeg ville f.eks. temmelig sikkert kunne forsyne dig med adskillige forskellige udgaver af ir koden hvis jeg havde fjernbetjeningen hos mig.

/Ole
 
Tak Ole, men nu har jeg vendt mig til at placere DAB tunerens fjernbetjening
så den ikke ses Tongue, men ligger lige ved Digiality Acoustic DAB radioen.


-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af MoTiNI MoTiNI skrev:

Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

For det første skal du have fat i configurationsprogrammet til Beo5, det kan være du kan få det fra din forhandler.
 
Derefter skal du på en eller anden måde have fat i IR koderne til de bokse du gerne vil have Beo5 til at styre.
 
Du kan se efter om dine bokse findes her :
http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/rcfiles.cgi?area=professional&db=discrete - http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/rcfiles.cgi?area=professional&db=discrete
 
Hvis de gør det, og der er koder for de knapper du vil bruge på Beo5, så er det ret "nemt" at lave en XML fil, hvis ikke, så skal vi have lært koderne fra dine remotes.
 
Hvor bor du ? Det kan være jeg kan hjælpe dig.
/Weebyx


Jeg bor tæt på Slagelse (vestsjælland)

Jeg har Beo5 CT v3.** samt det XML værktøj fra Beoworld.org, så udstyret er på plads.

Men den vejleding på Beoworld.org er ikke særlig hjælpsom, det er ligesom der mangler linket hvor hjælpe filen skal hente oplysningerne fra.


Det du mangler er en eller anden måde at få udlæst koderne fra dine fjernbetjeninger på, hvilke ting drejer det sig om du gerne vil styre ?
 
/Weebyx


Skrevet af: MoTiNI
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 20:03
@ Weebyx

Hmm, jeg har en Amitech HDD/DVD recorder som det kunne være sjovt at lave en XML til.

Jeg er ret nysgerige efter at vide hvordan man selv kan lave XML filer til div udstyr.


Skrevet af: Holtz-dk
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 19:12
Jeg ville være mere en intrasseret i at benytte en Beo5 som universel fjernbetjening. Mit problem er at finde de IR koder som skal bruges.
 
Følger med her helt sikkert.


Skrevet af: MoTiNI
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Holtz-dk Holtz-dk skrev:

Jeg ville være mere en intrasseret i at benytte en Beo5 som universel fjernbetjening. Mit problem er at finde de IR koder som skal bruges.
 
Følger med her helt sikkert.


En mulighed er at købe sådan en fætter http://www.lintronic.dk/ - her som LinTronic har lavet. Den kan aflæse koderne i alle fjernbetjeringer og så kan du lave XML-filer som kan overføres i Beo5

Jeg har godt nok ikke selv sådan én endnu, men det kommer Smile


-------------
Mit Bang & Olufsen http://www.tinyurl.dk/12104" rel="nofollow - HD Cinema

Mine http://www.tinyurl.dk/12103" rel="nofollow - DVD film /


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 23:17
www.lintronic.dk skrev:
 



BEO5 is TradeMark of Bang&Olufsen

Control your non-B&O devices from the BEO5 by means of our TT455-RT-238

Our TT455-RT-238 and RELAY 108 detect commands from the BEO5 and converts into:
- InfraRed, RS232, power line carrier signals (TT455-RT-238)
- timer controlled relays (RELAY 108)

for control of:

http://www.lintronic.dk/asp/LinTronic_SupportedDevices.asp - Amplifiers/Tuners/DAB, CD/DVD players, VCR/HDD players/recorders, etc, etc.

http://www.lintronic.dk/asp/LinTronic_SupportedDevices.asp - SAT/CABLE decoders, MediaCenters, MP3 players, Soundprocessors, etc, etc.

http://www.lintronic.dk/asp/LinTronic_SupportedDevices.asp - TVs, Screens, Projectors, etc, etc.

http://www.lintronic.dk/asp/LinTronic_SupportedDevices.asp - Airconditioners, Fireplaces, Light systems, etc, etc.

http://www.lintronic.dk/LinTronic-Relay-108.htm - Curtains, Blinders, Relays, etc. etc.

http://www.lintronic.dk/x10.htm - X10 Light dimmers and relays

http://www.lintronic.dk/TT455-RT-238.htm - TT455-RT-238 ... read more

http://www.lintronic.dk/LinTronic-Relay-108.htm - RELAY 108 ... read more



-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: frankmj
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 07:55
Hvis der er nogen der skal bruge en XML-fil til styring af Sagem ITSD81HD (Canal Digital HD satellit modtager), så findes den her: http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads/Sagem%20ITSD81HD.zip - http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Downloads/Sagem%20ITSD81HD.zip
 
I det hele taget er Beoworld stedet, hvis man vil udvide/dele sin viden om B&O.
/Frank


Skrevet af: Holtz-dk
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 22:09

Hejsa

Jeg har haft Weebyx på besøg  i aften, og har nu fået min Beo5 programmeret til at styre både mit Samsung LED fjernsyn, min blu-ray og mit stereoanlæg. Dam det virker bare og der er ingen problemer.
Weebyx det er fantastisk gået, håber der er flere der får øjnene op for hvad man kan med en Beo5 og beder om din hjælp, super service!!!
 
Endnu engang tusind tak for hjælpen!!


Skrevet af: Korsbæk
Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 23:09
Det kan godt ske at det har været oppe før men hvad er status på programmering af en beo5?
Hvis jeg nu køber en beo5, hvad skal jeg så bruge til at programmer den? Hvordan virker det?


Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 08:42
Hej
 
Du skal bruge configurationsværktøjet fra B&O, og hvis du så skal kunne styre andre produkter end B&O, skal du have fat i IR koderne fra de fjernbetjeninger til produkterne den skal kunne styre.
 
Derefter er det bare at forbinde Beo5 og din PC via et USB kabel, og så sætte den op via configurationsværktøjet
 
Mvh
Weebyx


Skrevet af: MoTiNI
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 13:09

http://www.megaupload.com/?d=PEG04S6U">


Nyheder i Beo5 CT3.57 software

- firmware 1.42a

- BeoVision 7-55 added
- BeoVision 10-40 added
- BeoVision 8-40 DTV2 update
- Logo templates for Norway
- BeoSound 5 - RADIO and CD



-------------
Mit Bang & Olufsen http://www.tinyurl.dk/12104" rel="nofollow - HD Cinema

Mine http://www.tinyurl.dk/12103" rel="nofollow - DVD film /


Skrevet af: sblo
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 17:30
Hej... 

Fantastisk at folk har så meget viden inden for Beo5. 

Vi har et LG PS8000 plasma tv.


Jeg har fundet nogle (hexa) IR koder, er det de rigtige?


Er der nogle der kan hjælpe med IR koder hertil, eller som har en guide til hvordan man programmere?

På forhånd tusind tak.

MVH

SBlo


Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af sblo sblo skrev:

Hej... 

Fantastisk at folk har så meget viden inden for Beo5. 

Vi har et LG PS8000 plasma tv.


Jeg har fundet nogle (hexa) IR koder, er det de rigtige?


Er der nogle der kan hjælpe med IR koder hertil, eller som har en guide til hvordan man programmere?

På forhånd tusind tak.

MVH

SBlo
 
Prøv at sende mig de koder du har fundet til dit tv.
 
Mvh
Weebyx
 
 


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 09:02
lige til info, til kommentaren om ikke at bruge Iphone / touch som remote, så kan man købe en lille dock med wifi i, så konvertere denne dock wifi signal til IR, og du  kan bruge den som ren multi remote.
 
eneste issue er, at jeg ikke ved om denne dock også får din iphone på nettet, fordi XBMC kræver net adgang, eller du kan trække det over 3g men det kan blive en dyr fornøjelse..


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: sblo
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 16:20
Hej Weebyx.

Hermed sendt en mail til dig, med alt det info jeg har pt.

På forhånd tusind tak for det flotte arbejde.

Mvh
Sblo


Skrevet af: Schlengerich
Skrevet den: 13-Juli-2010 kl. 22:40

Nogen som kan hjælpe med koderne, gerne i xml format, til mit Philips 37PFL9632D?? Så jeg kan bruge Beo5 til det.....

/Jonas


Skrevet af: lindskrog
Skrevet den: 14-August-2010 kl. 18:28

Hej Peter

Jeg har tænkt mig at skifte mit gamle beovision 3 tv ud med lidt nyt...

Så jeg har tænkt mig at købe en NADT557GR blu-ray, NADT175GR forstærker, SAMSUNG UE55C8705 led tv, og derudover har jeg en you-see digital box.

Nu er mit problem det, at jeg vil have det hele gemt væk i skabet ude i gange, så mand kun kan se tv'et og højtalerne.

Kan mand betjene det hele med min Beo5 og hvordan gør mand??????

På forhånd tak

M.v.h.

Torben



Skrevet af: lindskrog
Skrevet den: 14-August-2010 kl. 18:31
Eller er der andre der kan hjælpe?????


Skrevet af: nkbitsch
Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 16:06
Jeg beklager at jeg optager en gammel tråd, men sad og søgte efter en xml fil til at kontrollere min Sagem ITD84 HD boxer modtager, og faldt over denne.

Jeg kan se at der bliver linket til en ITSD81 som jeg har prøvet at hente, men som detsværre ikke virker til ITD84 - øv bøv.

Hvis nogen ligger inde med denne XML fil ville jeg blive lykkelig.

De bedste hilsner
Niels Kristian


Skrevet af: CyberHouse
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 18:32
€Holtz
Jeg har netop fået en beo 6. Er der mulighed for at du kan sende xml filen på dit samsung?

-------------
Pioneer LX5090H | Pioneer SC-LX72 | B&W - Cm 7, Front | B&W - CMC2 - Center | B&W - CCM65, Surround | B&W - ASW CM10 - Sub | Samsung BDP-1500


Skrevet af: BJEPSEN.COM
Skrevet den: 31-Oktober-2018 kl. 23:48
Hej 

Har lige fået en brugt Beo5 og butikken vil gerne sælge mig config tool softwaren til mig for 500 kr men syntes det er lidt mange penge og vil høre om det er muligt at downloade software køb (billigt/gratis) et eller andet sted 

MVH
BJepsen 


-------------
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks



Print side | Luk vindue