Print side | Luk vindue

Fælleskøb #3 af surroundsæt fra Focal

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=51285
Udskrevet den: 18-September-2024 kl. 02:33


Emne: Fælleskøb #3 af surroundsæt fra Focal
Skrevet af: Lars
Emne: Fælleskøb #3 af surroundsæt fra Focal
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 10:38

Hej Alle

Efter ønske er det populære Fælleskøb af Focals surround sæt åbnet for 3. gang, så er julegaven til dig selv måske sikret

 

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2027">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2027 - Focal JMlab´s Sib + Cub 2 - et lækkert og meget rost højtaler sæt til både stue og hjemmebiograf.

 

Spørgsmål herunder >>>

 



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 11:57
Er der et sted i Kbh, hvor man kan hoere dem?

-------------

BORING!


Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 12:39

Hej amorbavian,

Nej, vores lave priser er baseret på at vi sælger direkte til dig, uden fordyrende mellemled. Vi har trods alt sat prisen ned fra 9995,- som var prisen hos den gamle distributør. Vi håber succesen af de 2 foregående fælleskøb viser det er et kvalitetsprodukt, at de kommentarer der er kommet fra de øvrige ejere viser det, og samtidig har vi 14 dages fuld returret, så helt galt kan det ikke gå .



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: Dr. Jones
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 15:49

Hvor sjovt, jeg var netop inde på Freak's hjemmeside og se på disse højttalere i går!

Hvor lang tid kører sådan et fælleskøb?



-------------
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 15:51

Oprindeligt skrevet af Dr. Jones Dr. Jones skrev:

Hvor lang tid kører sådan et fælleskøb?

Det er ikke aftalt, men måneden ud er et godt bud

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 17:32

Hvad med vægophæng. Følger de med eller skal der penge på bordet?



Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Hvad med vægophæng. Følger de med eller skal der penge på bordet?

Foden er lavet så den også kan bruges som vægophæng, hvor man så kan vinkle og dreje højttaleren. (Foden kan også bruges som fod, hvis den står på en reol).

Vælger man de større Sib XL højttalere, medfølger der beslag, så de kan monteres fladt på væggen, det ser ganske coolt ud sammen med fladskærme synes jeg

Skal Sib XL stå på et bord, skal man bruge Bop standen. http://hifi-freaks.dk/webshop/freaks/sibstand_1.jpg - http://hifi-freaks.dk/webshop/freaks/sibstand_1.jpg

Skal Sib XL monteres på en gulvstander skal man bruge Hop standen: http://hifi-freaks.dk/webshop/freaks/sibstand_2.jpg - http://hifi-freaks.dk/webshop/freaks/sibstand_2.jpg

Skal den "normale" Sib monteres på en gulvstand, skal man bruge Hip Standen: http://hifi-freaks.dk/webshop/freaks/sibstand_3.jpg - http://hifi-freaks.dk/webshop/freaks/sibstand_3.jpg

 

 

 

 

 



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: Pilgaard
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 19:58

Jeg har et spørgsmål.

Jeg var faktisk på vej ind og bestille et sæt KEF 5005.2 5.1 sæt, men ville lige kigge herind først, for at se om der var noget interessant. Og ganske rigtigt, et nyt fælleskøb. Eller rettere, en gentagelse af andet fælleskøb. Sidste gang var jeg også ved at hoppe med på vognen, men blev i tvivl i sidste øjeblik. Så nu til mit spørglsmål: hvordan spiller Sib XL i forhold til KEF'en? Altså, sådan til dagligdags brug, hvor man spiller lidt musik om eftermidagen, og ser en fed actionfilm på 5090H'eren? 

Qnr2:

Hvad ville et setup koste, hvis det skulle være: 3 sib XL, 4 alm. sib'er og en sub til?

På forhånd tak

 



Skrevet af: Henrik_s
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 21:35
Og hvad koster det evt uden sub..?

-------------
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........


Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 21:58

Hej Pilgaard,

Jeg kender ikke KEF sættet, men det er utvivlsomt fremragende.

T3 i england, har testet Sib sættet i udgaven med 5 stk XL og Cub subben her:

http://www.focal.tm.fr/catalogue-docs/FR/9/files/458.pdf - http://www.focal.tm.fr/catalogue-docs/FR/9/files/458.pdf

(Billederne i testen er af den gamle finish af Sib produkterne, idag er det en kombination af højglans sort, og "nupret" gummi finish)

I england koster 5 stk XL og Cub subben £1199,- mens Kef 5005.2 koster ca 1249,- så Ihvertfald prismæssigt er de nogenlunde det samme.

Vi sælger jo direkte til kunden udenom forhandlere, så vore priser er lidt anderledes, vi tager for 3 Sib XL, 4 almindelige Sib, og 1 stk Cub subwoofer kr 7877,-

Håber det besvarede dine spørgsmål.

 

 

 



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 22:04

Hej Henrik S,

Hvis du ikke ønsker Cub subwooferen kan du fratrække 1800,- fra prisen.

 



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: Dr. Jones
Skrevet den: 04-December-2008 kl. 08:24

Ved ophæng af Sib'en: Kan den drejes 90 grader omkring Y-aksen?

Forklaring: Jeg overvejer at hænge L+R fronthøjttalerne på siden af det hi-fi skab, hvorpå TV'et står... Det kræver jo, at højttaleren kan drejes 'frem mod' sofaen...

Og hvad med XL'en, vil man kunne gøre noget tilsvarende med den?



-------------
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500


Skrevet af: M.Guldager
Skrevet den: 04-December-2008 kl. 12:07

Hej Dr. Jones

Som jeg forstår dig, så vil du gerne sætte sib høttalerne på siden af dit skab og så drejer dem 90 grader, så de peger ind mod dig?

I så fald er det ikke muligt, da  højttalerne vil gå imod skabet, ved en vinkel på 45 grader

Med sib xlen har du ikke muligheden for at vinkle, da beslaget som medfølger, får xlen til at pege lige ud!

Har du overvejet situationen med et sæt standere? 

Hilsen Michael Guldager

Daglig leder af hififreaks



-------------
Michael Guldager
Daglig leder af Hififreaks


Skrevet af: Dr. Jones
Skrevet den: 04-December-2008 kl. 12:25

Oprindeligt skrevet af M.Guldager M.Guldager skrev:

Har du overvejet situationen med et sæt standere?

Tjah, jeg er bange for, at de bliver for høje... Da mit TV-skab står lige ved siden af et vindue, skal de helst ikke rage særligt meget op over skabets højde...

Men jeg kan da prøve at måle lidt op...

Lige for at uddybe: Er det også beslaget, der begrænset bevægelsen til max 45 grader, eller ville jeg kunne opnå det ønskede ved f.eks. at montere dem på en klods (så hæjttaleren selv ikke går mod skabet)?



-------------
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500


Skrevet af: M.Guldager
Skrevet den: 04-December-2008 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Dr. Jones Dr. Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af M.Guldager M.Guldager skrev:

Har du overvejet situationen med et sæt standere?

Tjah, jeg er bange for, at de bliver for høje... Da mit TV-skab står lige ved siden af et vindue, skal de helst ikke rage særligt meget op over skabets højde...

Men jeg kan da prøve at måle lidt op...

Lige for at uddybe: Er det også beslaget, der begrænset bevægelsen til max 45 grader, eller ville jeg kunne opnå det ønskede ved f.eks. at montere dem på en klods (så hæjttaleren selv ikke går mod skabet)?

Det er beslaget der begrænser bevægelsen

Mvh

Michael Guldager



-------------
Michael Guldager
Daglig leder af Hififreaks


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 04-December-2008 kl. 14:49

Hej Alle

Antal bestillinger:  1

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2027 - Mere om tilmelding her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 04-December-2008 kl. 15:14

Dr. Jones,

Nu er det jo en noget speciel montering du efterspørger. Kan de ikke stå på selve reolen på hver sin side af fladskærmen ?

For som sagt kan du kun få dem til at pege lige fremad når de monteres på siden af skabet, ved at montere dem vandret, istedet for på højkant som de normalt står på foden. (foden kan så skrues i skabet).

Men ellers er foden på Sib fremragende, du kan bukke højttaleren op og ned, og hænger den på bagvæggen kan du vinkle højttaleren op til 45 grader og samtidig bukke den op eller ned.

 

 



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: LiquiDelta
Skrevet den: 04-December-2008 kl. 15:20
Hvis den lille sib skal bruges som center, kan den så vendes 90 grader eller står den oprejst som de andre?


Skrevet af: Dr. Jones
Skrevet den: 04-December-2008 kl. 15:52

Oprindeligt skrevet af Thomas Sillesen Thomas Sillesen skrev:

Nu er det jo en noget speciel montering du efterspørger.

Det ved jeg

Oprindeligt skrevet af Thomas Sillesen Thomas Sillesen skrev:

Kan de ikke stå på selve reolen på hver sin side af fladskærmen?

Desværre... Mit skab passer helt perfekt til TV'et, da det er nøjagtigt samme bredde, har den helt rigtige højde osv... Men altså ikke optimalt til opbevaring af højttalerne.

Nå, jeg må tygge lidt på det.

By the way -  hvad siger anbefalingen egentlig, hvis man skulle skifte en eller flere af højttalerne til XL? Hvad giver bedst gevinst? Er den vigtigste centeren eller de to front-højttalere? Jeg skal ikke bruge setup'et til hi-fi (musik), kun surround (primært film).



-------------
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500


Skrevet af: Mkmikka
Skrevet den: 04-December-2008 kl. 20:24
Hej alle på Recordere

Jeg har i længere tid gået og tænkt på, at købe et surround sound system. Nu har jeg så endelig fået sparet nogle penge op!

Troede faktisk jeg ville have haft pengene, til det gamle fælleskøb på Harbo sound sat10 + sub10, men desværre kom en flytning lige i vejen.

De skal bruges til at spille et rum på ca 20 kvm2 op, mest til film og mp3 filer. Jeg har ikke rigtig nogen erfaring med god lyd - har kun haft en billigt jvc 5.1 system til en 1000.

Kæreste vil gerne have at de er så pæne som muligt og helst ik for store gulvhøjtalere. Hun kan forhåbentlig overtales til nogen, hvis i har nogle gode som holder sig inden for prisrammen.

Nu til spørgsmålet: Hvad er det bedste sæt for mig, ved det er nærmest er umuligt, når der ik er mere at gå efter. Harbosound eller Focal - skal man bruge en reciever som Onkyo 706 til focal, eller hvordan?

Nogle som har nogle super gode højtalere til omkring samme pris (10000 kr), som jeg bare skal høre!

På forhænd tusind tak! -Morten
Ps, håber ik det er blevet for langt.


Skrevet af: HarBrug for 32
Skrevet den: 04-December-2008 kl. 22:09
skal man også have en receiver eller surroundforstærker før man kan sætte den til sit TV/bluray afspiller og få glæde af systemet? for så bliver det jo lige en smule dyrere...?

-------------
Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se...


Skrevet af: Bla Blasen
Skrevet den: 05-December-2008 kl. 13:42

Som jeg læser spec. er det "kun" et højtaler sæt.

5 x satelit højtalere + 1 sub.

Så det kræver en surround receiver for at få surround.

Selvom jeg ikke har en surround receiver, overvejer jeg alligevel at købe sættet til min gamle B&O Master 5500, og så senere (når finanserne er til det) skifte den ud med en Harmon Kardon 255?

Disse højtalere skulle, ifølge anmeldelsen, have en ret kraftig diskant, hvor HK's skulle være "Lidt tilbageholdende i diskantområdet "

Nu er jeg ikke HI-FI ekspert, men det lyder til at HK er svag hvor højtalerne er kraftige - så de burde vel kompensere hinanden godt ? eller hvad ?



Skrevet af: mackniels
Skrevet den: 06-December-2008 kl. 10:55

Hejsa!

Jeg overvejer ligeledes at hoppe på følleskøbet, men har et spørgsmål til beslagene som følger med.

Jeg vil gerne montere baghøjtalerne i loftet bag ved sofaen, da den står skævt i rummet i forhold til væggene. Er der nogen der ved, om det er muligt at vende beslaget, så SIB'en kan blive vinklet rigtigt, når den sidder fra loftet?

Ligeledes har jeg et spørgsmål til højtalerkablet. Jeg skal have trukket 2 kabler (til baghøjtalerne) igennem ét tomrør (normal Vavin rør). Har I et forslag til et tyndt kabel? Det skal ikke være "state of the art", men stadig et godt kabel.



Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 06-December-2008 kl. 11:20

Oprindeligt skrevet af HarBrug for 32 HarBrug for 32 skrev:

skal man også have en receiver eller surroundforstærker før man kan sætte den til sit TV/bluray afspiller og få glæde af systemet? for så bliver det jo lige en smule dyrere...?

Hej, Du skal ganske rigtigt have enten en reciever eller en surroundforstærker også.

 



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 06-December-2008 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af mackniels mackniels skrev:

Hejsa!

Jeg overvejer ligeledes at hoppe på følleskøbet, men har et spørgsmål til beslagene som følger med.

Jeg vil gerne montere baghøjtalerne i loftet bag ved sofaen, da den står skævt i rummet i forhold til væggene. Er der nogen der ved, om det er muligt at vende beslaget, så SIB'en kan blive vinklet rigtigt, når den sidder fra loftet?

Ligeledes har jeg et spørgsmål til højtalerkablet. Jeg skal have trukket 2 kabler (til baghøjtalerne) igennem ét tomrør (normal Vavin rør). Har I et forslag til et tyndt kabel? Det skal ikke være "state of the art", men stadig et godt kabel.

Hej,

Du kan ganske rigtigt vende beslaget/foden en halv omgang...det er faktisk meningen man gør det, og det ser væsentligt pænere ud når det er monteret så.

Med hensyn til kabler, kan vi fra HIFI Freaks hjælpe dig med kabel i forbindelse med en eventuel handel.

 



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: HarBrug for 32
Skrevet den: 06-December-2008 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Thomas Sillesen Thomas Sillesen skrev:

Oprindeligt skrevet af HarBrug for 32 HarBrug for 32 skrev:

skal man også have en receiver eller surroundforstærker før man kan sætte den til sit TV/bluray afspiller og få glæde af systemet? for så bliver det jo lige en smule dyrere...?

Hej, Du skal ganske rigtigt have enten en reciever eller en surroundforstærker også.

 

Hvad er at foretrække? reciever eller surroundforstærker? Så skal man senere også have en afspiller til CD også til radio også. Det bliver til sidst en omfattende invistering som heldigvis kan deles op i etaper!



-------------
Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se...


Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 06-December-2008 kl. 12:45

hej "HarBrug for 32"...det kunne jo være 32 af de store

Nej, spøg til side, var det mig, ville jeg købe en fornuftig surround reciever og en DVD eller BlueRay. Onkyo er jo velanskrevet her på forum, et alternativ er Pioneer, som jeg også finder er fremragende, og som vi kan levere gennem HiFi Freaks hvis det har din interesse. Med hensyn til DVD/BlueRay ville jeg personligt gå efter en PS3. Den er blueRay, og den virker godt + du kan spille på den, not a bad combination.

Håber det var et fornuftigt svar, hvis du vil have mere info, så spørg endeligt.

 



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 06-December-2008 kl. 12:46

Oprindeligt skrevet af HarBrug for 32 HarBrug for 32 skrev:

Hvad er at foretrække? reciever eller surroundforstærker? Så skal man senere også have en afspiller til CD også til radio også. Det bliver til sidst en omfattende invistering som heldigvis kan deles op i etaper!

Det er meget normalt at vælge en receiver første gang. Så kan du også høre radio. Og så bruge en DVD- eller blu-ray afspiller, til også at høre CD.

Du skal dog gøre op med dig selv ingen, om det skal være det "store" setup med "HD lyd" og HDMI ind/ud, eller du nøjes med "DVD lyd" på digital coax/optisk. Det har stor betydning for, både hvilke komponenter du skal investere i, og ikke mindst prisen.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 06-December-2008 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af HarBrug for 32 HarBrug for 32 skrev:

Hvad er at foretrække? reciever eller surroundforstærker? Så skal man senere også have en afspiller til CD også til radio også. Det bliver til sidst en omfattende invistering som heldigvis kan deles op i etaper!

Det er meget normalt at vælge en receiver første gang. Så kan du også høre radio. Og så bruge en DVD- eller blu-ray afspiller, til også at høre CD.

Du skal dog gøre op med dig selv ingen, om det skal være det "store" setup med "HD lyd" og HDMI ind/ud, eller du nøjes med "DVD lyd" på digital coax/optisk. Det har stor betydning for, både hvilke komponenter du skal investere i, og ikke mindst prisen.

  /Lars

Eller 5.1 analogt fra en bd-afspiller der kan dekode HD-lyd. Dog kan en reciever med HDMI også bruges som switch, så der kun skal eet kabel til tv´et. Jeg har fx lige købt en brugt Denon 1808 (den har HDMI, men kan ikke afkode HD-lyd). Jeg har en BD-1400 (blu-ray afspiller) som kan afkode HD-lyd og også har analog 5.1 udgang. På denne måde kan jeg nu få HD-lyd uden at købe en ny og mere dyr reciever.



Skrevet af: LiquiDelta
Skrevet den: 06-December-2008 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af LiquiDelta LiquiDelta skrev:

Hvis den lille sib skal bruges som center, kan den så vendes 90 grader eller står den oprejst som de andre?


Hvordan lyder Onkyo 606 eller H/K 255 sammen med sib-systemet? (:


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 06-December-2008 kl. 23:04

Hejsa

Ville være super lækkert med en sammenligning mellem fælleskøbet og Focal's Dome højttalere. Ville også være lækkert med en anmeldelse af disse

Mvh

Frank



Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 09:53

Oprindeligt skrevet af LiquiDelta LiquiDelta skrev:

Oprindeligt skrevet af LiquiDelta LiquiDelta skrev:

Hvis den lille sib skal bruges som center, kan den så vendes 90 grader eller står den oprejst som de andre?


Hvordan lyder Onkyo 606 eller H/K 255 sammen med sib-systemet? (:

Hej,

I sidste Focal fælleskøb mener jeg der var nogen der brugte Onkyoen, og var rigtigt glad for kombinationen. Men jeg kan ikke huske hvem, men man kan da håbe de selv skriver lidt i tråden her. Ellers er der jo 14 dages returret på fælleskøbet, så man kan prøve det selv.



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Hejsa

Ville være super lækkert med en sammenligning mellem fælleskøbet og Focal's Dome højttalere. Ville også være lækkert med en anmeldelse af disse

Mvh

Frank

Hej Frank,

Det er en god ide, men jeg ved Recordere redaktionen er ganske ophængt, og at en sådan test derfor vil tage nogen tid. Til gengæld tror jeg snart der kommer udenlandske test, og vi skal nok smide dem op på http://www.hififreaks.dk - www.hififreaks.dk når de kommer.



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 08-December-2008 kl. 16:43

Hej Alle

Antal bestillinger:  3

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2027 - Mere om tilmelding her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: H990067
Skrevet den: 09-December-2008 kl. 11:02

Hey!

Hvad koster et sæt med 2 x Sib XL, 3 x Sib og 1 sub? (5.800,-?)

Hvad koster en stand til Sib XL så den kan stilles eks. på en reol?

Der er vel ikke mulighed for at opgradere til en større sub?

/Morten



Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 10-December-2008 kl. 11:12

Hej Morten,

Det du spørger om, er jo i virkeligheden fælleskøbet af Sib sættet til 4495,- + 2 stk Sib XL opgraderinger. Disse koster 650,- stk = 4495,- + 1300,- = 5795,-

Hvis du vil bruge en anden Sub, kan du fratrække kr 1800,- i pakkeprisen. Vi har et stort udvalg af subs på vores side: http://www.hififreaks.dk - www.hififreaks.dk

Alternativt kan du købe en ekstra sub, (hvis din amp kan klare 2), det vil så i forbindelse med fælleskøbet også koste 1800,-

Jeg vil dog pointere at selvom Cub2 subben måske ser lidt klein ud, er den fænomenal god til pengene, og passer perfekt til systemet.

 

Standen du efterlyser til Sib XL hedder Bop, og koster 295,-

 



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 11-December-2008 kl. 18:43

Hej Alle

Antal bestillinger:  4

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2027 - Mere om tilmelding her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: H990067
Skrevet den: 11-December-2008 kl. 19:27

Hej igen!

Hvornår skal man senest bestille og er transport med i prisen (bor i Jylland)?



Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 12-December-2008 kl. 01:34

Levering er med i prisen.

Vi har ikke aftalt det med recordere endnu, men vil tro vi lukker salget omkring juleaften.

 



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: TopDuck
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af Thomas Sillesen Thomas Sillesen skrev:

Oprindeligt skrevet af LiquiDelta LiquiDelta skrev:

Oprindeligt skrevet af LiquiDelta LiquiDelta skrev:

Hvis den lille sib skal bruges som center, kan den så vendes 90 grader eller står den oprejst som de andre?


Hvordan lyder Onkyo 606 eller H/K 255 sammen med sib-systemet? (:

Hej,

I sidste Focal fælleskøb mener jeg der var nogen der brugte Onkyoen, og var rigtigt glad for kombinationen. Men jeg kan ikke huske hvem, men man kan da håbe de selv skriver lidt i tråden her. Ellers er der jo 14 dages returret på fælleskøbet, så man kan prøve det selv.

 

Jeg har et setup med 3 XL og 2 sib og Cup2 med en Onkyo 606 og det lyder super godt, men nu er jeg nok også nem at gøre indtryk på, da det er mit første surround setup.

dog syntes jeg at mine 2 sib som baghøjtaler er lidt lave og center (XL) er lav ved tale i film, men det er helt sikkert et spørgsmål om at sætte det korrekt op, fordi de 2 små sib kan virklig spille højt og min sub har fået forbud mod at blive sat til mere end [kvart i 12] idet den så får vores træloft til at rumle i hele huset...

/Topper



-------------
Nintendo Wii
Panasonic 46PZ85
Onkyo SR-TX606B
Panasonic DMP-BD 55
YouSee HDrecorder
Focal 3 X SIB XL 2 X SIB CUB2


Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af TopDuck TopDuck skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas Sillesen Thomas Sillesen skrev:

Oprindeligt skrevet af LiquiDelta LiquiDelta skrev:

Oprindeligt skrevet af LiquiDelta LiquiDelta skrev:

Hvis den lille sib skal bruges som center, kan den så vendes 90 grader eller står den oprejst som de andre?


Hvordan lyder Onkyo 606 eller H/K 255 sammen med sib-systemet? (:

Hej,

I sidste Focal fælleskøb mener jeg der var nogen der brugte Onkyoen, og var rigtigt glad for kombinationen. Men jeg kan ikke huske hvem, men man kan da håbe de selv skriver lidt i tråden her. Ellers er der jo 14 dages returret på fælleskøbet, så man kan prøve det selv.

 

Jeg har et setup med 3 XL og 2 sib og Cup2 med en Onkyo 606 og det lyder super godt, men nu er jeg nok også nem at gøre indtryk på, da det er mit første surround setup.

dog syntes jeg at mine 2 sib som baghøjtaler er lidt lave og center (XL) er lav ved tale i film, men det er helt sikkert et spørgsmål om at sætte det korrekt op, fordi de 2 små sib kan virklig spille højt og min sub har fået forbud mod at blive sat til mere end [kvart i 12] idet den så får vores træloft til at rumle i hele huset...

/Topper



Har samme setup som dig mht. receiver og højtalere (3 xl+2 sib) og synes  også tale i film er lavt men har på fornemmelsen det er onkyoen, ikke højtalerne der er skyld i det.



Skrevet af: TopDuck
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 10:02

Dorf: du må lige sige til hvis du finder en opsætning eller anden løsning på problemet, og jeg gør naturligvis det samme.
/Topper



-------------
Nintendo Wii
Panasonic 46PZ85
Onkyo SR-TX606B
Panasonic DMP-BD 55
YouSee HDrecorder
Focal 3 X SIB XL 2 X SIB CUB2


Skrevet af: A_Nielsen
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 10:07
I kan da bare skrue op for centerhøjtaleren

-------------


Skrevet af: TopDuck
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 10:12

A_nielsen: jeg må så lige få fedtet lidt mere rundt i menuen, syntes godt nok ikke at jeg har kunne finde en VOL for hver højtaler, kigger lige på det i aften.

Hvordan skal det lige være med VOL på baghøjtalerne, skal de være så lave eller skal de skrues op så de matcher fronterne bedre jeg har ikke rigtig nogen reference.

NB: måske skulle vi få lavet en anden tråd, for denne omhandler kun fælleskøbet.

/Topper

 



-------------
Nintendo Wii
Panasonic 46PZ85
Onkyo SR-TX606B
Panasonic DMP-BD 55
YouSee HDrecorder
Focal 3 X SIB XL 2 X SIB CUB2


Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

I kan da bare skrue op for centerhøjtaleren


Ja det kan man og gøre det også men så bliver musikken i filmene meget højere i forhold til tale.

Oprindeligt skrevet af TopDuck TopDuck skrev:

A_nielsen: jeg må så lige få fedtet lidt mere rundt i menuen, syntes godt nok ikke at jeg har kunne finde en VOL for hver højtaler, kigger lige på det i aften.

Hvordan skal det lige være med VOL på baghøjtalerne, skal de være så lave eller skal de skrues op så de matcher fronterne bedre jeg har ikke rigtig nogen reference.

NB: måske skulle vi få lavet en anden tråd, for denne omhandler kun fælleskøbet.

/Topper



Du sagtens skrue op og ned for en bestemt højtalere.


Skrevet af: A_Nielsen
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af TopDuck TopDuck skrev:

A_nielsen: jeg må så lige få fedtet lidt mere rundt i menuen, syntes godt nok ikke at jeg har kunne finde en VOL for hver højtaler, kigger lige på det i aften.

Hvordan skal det lige være med VOL på baghøjtalerne, skal de være så lave eller skal de skrues op så de matcher fronterne bedre jeg har ikke rigtig nogen reference.

NB: måske skulle vi få lavet en anden tråd, for denne omhandler kun fælleskøbet.

/Topper

 



Min erfaring er at volumen skal være højest på center (pga. dialog som nogle kan være lavt), derefter kommer fronterne, og til sidst bag (der skal man jo kun høre surround effekterne). Indstllingen finder du ved at gå ind i setup - speakersetup - level calibration.


-------------


Skrevet af: jenshk
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 09:32

Hey

Overvejer meget seriøst dette sæt højtalere til en NAD Vivo 5 Surround Receiver. Har også fået anbefalet HIFI-Klubbens Dali sattelit højtalere til denne Receiver... så:

Er der nogen der kan fortælle mig, om der er meget stor forskel på Focal's Sib'er og Dali's Elegance højtalere?!



Skrevet af: Looklight
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 14:26
Har lige bestilt 5 x XL + CUB2.
Glæder mig til de kommer hjem.



-------------
Panasonic TH-42PZ85

Panasonic DMP-BD55

Kiss VR-588

Onkyo TX-SR706

PS3 m500Gb hdd

Focal Sib XL 5.1


Skrevet af: HarBrug for 32
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Thomas Sillesen Thomas Sillesen skrev:

hej "HarBrug for 32"...det kunne jo være 32 af de store

Nej, spøg til side, var det mig, ville jeg købe en fornuftig surround reciever og en DVD eller BlueRay. Onkyo er jo velanskrevet her på forum, et alternativ er Pioneer, som jeg også finder er fremragende, og som vi kan levere gennem HiFi Freaks hvis det har din interesse. Med hensyn til DVD/BlueRay ville jeg personligt gå efter en PS3. Den er blueRay, og den virker godt + du kan spille på den, not a bad combination.

Håber det var et fornuftigt svar, hvis du vil have mere info, så spørg endeligt.

 

Hifipriser har en NAD T755 surroind receiver på tilbud til 5000 kr. for tiden. Er det noget der vil gå godt i spænd med jeres tilbud?

mvh



-------------
Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se...


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 20-December-2008 kl. 18:36

Hej Alle

Antal bestillinger:  5

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2027 - Mere om tilmelding her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: LiquiDelta
Skrevet den: 21-December-2008 kl. 15:40
Spørger lige igen:
Kan den lille centerhøjtaler-sib vendes vandret?

Og er det besluttet hvornår fælleskøbet varer til?


Skrevet af: pointwood
Skrevet den: 22-December-2008 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Hejsa


Ville være super lækkert med en sammenligning mellem fælleskøbet og Focal's Dome højttalere. Ville også være lækkert med en anmeldelse af disse


Mvh


Frank


Helt enig - dem er jeg ret interesseret i og efter hvad jeg kan forstå af de anmeldelser der er på Focals hjemmeside (de er alle på fransk ), så skulle de spille ganske godt. Hvis det havde været dem der var fælleskøb på, så havde jeg nok slået til

-------------
Jramskov


Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 22-December-2008 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af HarBrug for 32 HarBrug for 32 skrev:

Hifipriser har en NAD T755 surroind receiver på tilbud til 5000 kr. for tiden. Er det noget der vil gå godt i spænd med jeres tilbud?

Jeg kender ikke den NAD, men NAD plejer at lave fornuftige produkter, så den vil sikkert gå godt sammen med Focal.

 



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 22-December-2008 kl. 21:41

Oprindeligt skrevet af LiquiDelta LiquiDelta skrev:

Spørger lige igen:
Kan den lille centerhøjtaler-sib vendes vandret?

Og er det besluttet hvornår fælleskøbet varer til?

 

Hej,

Sib KAN hænges vandret, men kun hvis beslaget monteres på væggen. Hvordan det vil se ud, ved jeg ikke rigtigt :)

Vi har ikke sat en slutdato endnu.. men det er nok snart :)



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 12:00

Hej Alle

Antal bestillinger:  9

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2027 - Mere om tilmelding her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: KayDK
Skrevet den: 25-December-2008 kl. 20:10
Jeg har lagt en bestillig via linket, og jeg fik d.
24/12 en mail om at ordren var blevet afsendt d. 23/12.
Er fælleskøbet afsluttet eller hvordan?


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 27-December-2008 kl. 04:46

Oprindeligt skrevet af KayDK KayDK skrev:

Jeg har lagt en bestillig via linket, og jeg fik d.
24/12 en mail om at ordren var blevet afsendt d. 23/12.
Er fælleskøbet afsluttet eller hvordan?

Nej, det kører fortsat.

Så du skulle nok modtage sættet næste gang posten er på arbejde (mandag?)

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Denner
Skrevet den: 27-December-2008 kl. 10:55
Er meget interesseret at bestille sættet uden SUBWOOFER og med 3xSib XL og 2xSib, men er det muligt og hvad ender prisen så på ?

Hvis det er muligt at bestille denne kombination, hvordan fungere det så i praksis ?


Skrevet af: KayDK
Skrevet den: 28-December-2008 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af KayDK KayDK skrev:

Jeg har lagt en bestillig via linket, og
jeg fik d.
24/12 en mail om at ordren var blevet afsendt d. 23/12.
Er fælleskøbet afsluttet eller hvordan?


Ok på den måde.

Dvs. bestillinger bliver sendt ud til kunder løbende som
bestillingen kommer ind. Jeg troede ellers man skulle
vente runden var afsluttet og i vil så lave en samlet
bestilling hos leverandøren, hvor fra vi først kunne
modtage bestillingen.


Skrevet af: Looklight
Skrevet den: 28-December-2008 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Denner Denner skrev:

Er meget interesseret at bestille sættet uden SUBWOOFER og med 3xSib XL og 2xSib, men er det muligt og hvad ender prisen så på ?

Hvis det er muligt at bestille denne kombination, hvordan fungere det så i praksis ?


Citér

Det du spørger om, er jo i virkeligheden fælleskøbet af Sib sættet til 4495,- + 2 stk Sib XL opgraderinger. Disse koster 650,- stk = 4495,- + 1300,- = 5795,-

Hvis du vil bruge en anden Sub, kan du fratrække kr 1800,- i pakkeprisen. Vi har et stort udvalg af subs på vores side: http://www.hififreaks.dk/ - www.hififreaks.dk

Alternativt kan du købe en ekstra sub, (hvis din amp kan klare 2), det vil så i forbindelse med fælleskøbet også koste 1800,-

Så i din tilfæld ville det koste 4495,- + 1950,- -1800,- = kr.4645,-

Som jeg har forstået det.



-------------
Panasonic TH-42PZ85

Panasonic DMP-BD55

Kiss VR-588

Onkyo TX-SR706

PS3 m500Gb hdd

Focal Sib XL 5.1


Skrevet af: Denner
Skrevet den: 28-December-2008 kl. 23:02
Ok, takker 


Skrevet af: KayDK
Skrevet den: 29-December-2008 kl. 10:48
Hej. Jeg har gennem Hififreaks bestilt følgende ordre
(ordre nr. 169):

Produkter
1 x     SIB Pack
- Modeller: 3XL + 2SIB + Sub     6445,00
2 x     Sib Stands
- Modeller: Hip     990,00

og jeg har idag modtaget to pakker. Den ene pakke består
af subwooferen, den anden pakke består af 2 sib stands
og 2 sib satelit højtallere, men i pakkerne mangler
altså 3XL sib! Jeg har idag også forsøgt at ringe ind
til Hififreaks, men jeg får bare en telefonsvar retur.
Er der tale om en leveringsfejl, eller kommer de tre 3XL
sib i en anden levering/pakke?

Jeg har ikke fået oplyst noget herom hverken fra posten
eller fra Hififreaks.

Jeg kan se at pakkerne kommer fra Densen.com i Esbjerg.


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 29-December-2008 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af LiquiDelta LiquiDelta skrev:

Spørger lige igen:
Kan den lille centerhøjtaler-sib vendes vandret?

Du skal være opmærksom på, at den ikke bliver højre-/venstre-symmetrisk, hvis du lægger den ned. Krumningen bagpå har en form for dråbefacon.


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 29-December-2008 kl. 11:42

Oprindeligt skrevet af KayDK KayDK skrev:

Hej. Jeg har gennem Hififreaks bestilt følgende ordre
(ordre nr. 169):

Produkter
1 x     SIB Pack
- Modeller: 3XL + 2SIB + Sub     6445,00
2 x     Sib Stands
- Modeller: Hip     990,00

og jeg har idag modtaget to pakker. Den ene pakke består
af subwooferen, den anden pakke består af 2 sib stands
og 2 sib satelit højtallere, men i pakkerne mangler
altså 3XL sib! Jeg har idag også forsøgt at ringe ind
til Hififreaks, men jeg får bare en telefonsvar retur.
Er der tale om en leveringsfejl, eller kommer de tre 3XL
sib i en anden levering/pakke?

Jeg har ikke fået oplyst noget herom hverken fra posten
eller fra Hififreaks.

Jeg kan se at pakkerne kommer fra Densen.com i Esbjerg.

Umiddelbart vil jeg tro dine spørgsmål bedst egner sig til at blive besvaret af Hififreaks. Siden der er telefonsvarer på, holder de jo nok juleferie, lissom halvdelen af Danmarks befolkning.



-------------
mvh Christian


Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 29-December-2008 kl. 12:04

Oprindeligt skrevet af KayDK KayDK skrev:

Hej. Jeg har gennem Hififreaks bestilt følgende ordre
(ordre nr. 169):

Produkter
1 x     SIB Pack
- Modeller: 3XL + 2SIB + Sub     6445,00
2 x     Sib Stands
- Modeller: Hip     990,00

og jeg har idag modtaget to pakker. Den ene pakke består
af subwooferen, den anden pakke består af 2 sib stands
og 2 sib satelit højtallere, men i pakkerne mangler
altså 3XL sib! Jeg har idag også forsøgt at ringe ind
til Hififreaks, men jeg får bare en telefonsvar retur.
Er der tale om en leveringsfejl, eller kommer de tre 3XL
sib i en anden levering/pakke?

Jeg har ikke fået oplyst noget herom hverken fra posten
eller fra Hififreaks.

Jeg kan se at pakkerne kommer fra Densen.com i Esbjerg.

Hej Kay,

Det er mig der har pakket og sendt ordren. Jeg skal ikke afvise jeg har lavet en fejl, men synes dog jeg pakkede det korrekt. Vi er ikke helt på ferie, om end vi er lidt sløve disse dage  Hvis du får telefonsvarer skyldes det at vi har alle linjer optaget. Du kan eventuelt ringe på mit direkte nr: 41 96 13 12.

 



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: KayDK
Skrevet den: 29-December-2008 kl. 13:05
Hej Thomas. Jeg har forsøgt at ringe til dit direkte nr.
flere gange den seneste times tid, men den siger hele
tiden "der er i øjeblikket ingen forbindelse til
telefonen...", og på jeres nr. oplyst på shoppet er der
konstant telefonsvar. Vil du venligst ringe til mig.


Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 29-December-2008 kl. 13:16

Hej Kay,

 

Prøv igen :)



-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: KayDK
Skrevet den: 29-December-2008 kl. 14:04
Så var der hul igennem. Jeg har fået talt med Thomas,
han lovede at følge op på det i løbet af dagen .


Skrevet af: KayDK
Skrevet den: 29-December-2008 kl. 16:44
Jeg vil bare sige alt er i orden nu.

Thomas har som han har sagt sendt varerne korrekt efter
min ordrebestilling. Fejlen lå blot hos Postdanmark.
Postmanden havde åbenbart en ekstra pakken i bilen, som
han glemte at give mig, og den har jeg netop lige fået
leveret til mig.

Så nu har jeg fået alle varerne.

Jeg vil også gerne sige tak til Thomas som har være
behjælpelig med at finde fejlen, som de havde gjort
deres job korrekt. Tak for det og godt nytår til alle


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-December-2008 kl. 16:50

Hej Alle

Antal bestillinger:  12

../indhold/templates/?a=2027 - Mere om tilmelding her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Majgaard
Skrevet den: 31-December-2008 kl. 15:02
Jeg har lige bestilt dette sæt og de er mega fede  

Jeg har tilmed oprettet en tråd, hvor jeg søger råd til køb af kabler m.m. Da jeg også overvejer at købe et stk. Onkyo 606. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52665&PN=1&TPN=1 - Tråd

Glæder mig rigtig til at opleve hele systemet er samlet


-------------
Vi hygger :)


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 12:39

Hej Alle

Antal bestillinger:  14

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2027 - Mere om tilmelding her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: mackniels
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 18:00

Hejsa!

Jeg modtog mine højtaler i løbet af julen - godt timed!
I øjeblikket har jeg stillet dem op i en midlertidig position og testet dem. De spiller godt  Jeg er meget tilfreds med købet!!

Nå, men inden længe skal de så placeres i deres endelige position - loftet! Jeg har forgæves søgt på nettet for hjælp til placeringen, så nu prøver jeg her.

1. Er det en meget dum idé at placere både front- og baghøjtalerne i loftet og så vinkle dem imod lytteposition? Det er det mest optimale for min stue, da der ikke er vanvittig god plads lige ved siden af tv'et. Centeren placerer jeg under tv'et.

2. Hvis det er ok med de 4 højtaler i loftet, er der så nogen retningslinier for vinklingen i forhold til lyttepositionen eller er det at prøve sig frem?

3. Kabler. Jeg har læst Majgaards tråd om hans valg af kabler og de forslag der er kommet der. Vil det give en anstændig lyd at bruge Supra mini 1.6 til både front og baghøjtalere? Vil det kunne lade sig gøre at få "presset" 4 af denne type kabler igennem ét elektrikkerrør for at skjule kablet i vægen?

Håber nogen kan svare på bare lidt af ovenstående.

Venlig hilsen og på forhånd tak!

/Martin



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af mackniels mackniels skrev:

1. Er det en meget dum idé at placere både front- og baghøjtalerne i loftet og så vinkle dem imod lytteposition? Det er det mest optimale for min stue, da der ikke er vanvittig god plads lige ved siden af tv'et. Centeren placerer jeg under tv'et.


Ja, det er nok en dum idé.

Årsagen er at panoreringer af lyden, fra side til side, vil lyde helt forkert, hvis ikke front venstre-center-højre er nede i lyttehøjde.

Så når en bil kører forbi, en dør lukker, to personer snakker sammen henover midten ect... vil ikke være det samme at lytte til. Der foregår også panoreringer af lyden bag til, men det er forekommer meget mere hyppigt imellem front højttalerne.

Baghøjttalerne kan du bedre placere højt, uden at det ødelægger alt for meget. Alternativt kan du købe flere baghøjttalere senere, for at de kan "hjælpe" hinanden.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Myrup
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 01:33
Hej,

Jeg har lige bestilt et sæt. Bare lige for at være på den sikre side - følger der kabler med til dette sæt eller skal det købes ved siden af?

På forhånd tak.

Andreas Myrup


Skrevet af: Looklight
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 01:55
Kabler skal du nok ude og køb.



-------------
Panasonic TH-42PZ85

Panasonic DMP-BD55

Kiss VR-588

Onkyo TX-SR706

PS3 m500Gb hdd

Focal Sib XL 5.1


Skrevet af: Majgaard
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af mackniels mackniels skrev:

1. Er det en meget dum idé at placere både front- og baghøjtalerne i loftet og så vinkle dem imod lytteposition? Det er det mest optimale for min stue, da der ikke er vanvittig god plads lige ved siden af tv'et. Centeren placerer jeg under tv'et.


Ja, det er nok en dum idé.

Årsagen er at panoreringer af lyden, fra side til side, vil lyde helt forkert, hvis ikke front venstre-center-højre er nede i lyttehøjde.

Så når en bil kører forbi, en dør lukker, to personer snakker sammen henover midten ect... vil ikke være det samme at lytte til. Der foregår også panoreringer af lyden bag til, men det er forekommer meget mere hyppigt imellem front højttalerne.

Baghøjttalerne kan du bedre placere højt, uden at det ødelægger alt for meget. Alternativt kan du købe flere baghøjttalere senere, for at de kan "hjælpe" hinanden.

  /Lars


Så har jeg lige et spørgsmål til

Hvilken højde er så den optimale? Går ud fra, at der er en del teorier om dette, men kan da forstå på det hele, at jeg skal lave min ordre om af kabler.

Planen var ellers, at jeg også ville ha' placeret dem helt op ved loftet, men det går ikke rigtig nu, kan jeg forstå..

Hvor skal centeren placeres? Over eller under tv'et? Evt. samme højde som front?


-------------
Vi hygger :)


Skrevet af: LiquiDelta
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 19:33
Kan XL-højtaleren vendes vandret på Hop-standen? Og i hvilken højde kommer den så til at være i?
Jeg tænker lidt på at placere en XL på en hop-stand og stille den oven på tv-møblet, bag ved fjernsynet (Panasonic 37px80) som centerhøjtaler. Ville dette være muligt, eller er standen for lav, osv.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 19:52

Oprindeligt skrevet af Majgaard Majgaard skrev:

Hvilken højde er så den optimale? Går ud fra, at der er en del teorier om dette, men kan da forstå på det hele, at jeg skal lave min ordre om af kabler.

Planen var ellers, at jeg også ville ha' placeret dem helt op ved loftet, men det går ikke rigtig nu, kan jeg forstå..

Hvor skal centeren placeres? Over eller under tv'et? Evt. samme højde som front?

Det mest optimale er placering i lyttehøjde. Altså der hvor du har ørene, når du sidder ned. Men det er samtidig den mest optimale plascering af TV, så de fleste har vist center højttaleren nede under TV'et.

Men igen, det vil også afhænge af hvordan dit TV står. Står det lavt, ville jeg overveje at placere højttaleren ovenover.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Majgaard
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Myrup Myrup skrev:

Hej,

Jeg har lige bestilt et sæt. Bare lige for at være på den sikre side - følger der kabler med til dette sæt eller skal det købes ved siden af?

På forhånd tak.

Andreas Myrup


Du skal ud at købe kabler til højtaler og subwoofer


-------------
Vi hygger :)


Skrevet af: Majgaard
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det mest optimale er placering i lyttehøjde. Altså der hvor du har ørene, når du sidder ned. Men det er samtidig den mest optimale plascering af TV, så de fleste har vist center højttaleren nede under TV'et.

Men igen, det vil også afhænge af hvordan dit TV står. Står det lavt, ville jeg overveje at placere højttaleren ovenover.

  /Lars



Har du set højtalerne? Jeg har de små.. Jeg tænker nemlig, at jeg kunne placere front i lyttehøjde, mit tv i sehøjde og så centeren lige over tv'et og så vinkle den lidt nedad, som man nu kan med højtalerne.. Det lyder fornuftigt i mine øre hehe

Hvor "højt" skal baghøjtalerne så være med denne opsætning?


-------------
Vi hygger :)


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af Majgaard Majgaard skrev:

Har du set højtalerne? Jeg har de små.. Jeg tænker nemlig, at jeg kunne placere front i lyttehøjde, mit tv i sehøjde og så centeren lige over tv'et og så vinkle den lidt nedad, som man nu kan med højtalerne.. Det lyder fornuftigt i mine øre hehe


Ja, det lyder fint

Oprindeligt skrevet af Majgaard Majgaard skrev:

Hvor "højt" skal baghøjtalerne så være med denne opsætning?


Igen, det mest optimale er lyttehøjde. Men baghøjttalerne er mindre kritiske, de kan godt hænge højere.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Myrup
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 21:05
Så er der bestilt Supra kabler til hele systemet fra Sverige (3 x Sib XL og 2 x Sib + sub). Hele herligheden forbindes til Onkyo 606, som er bestilt fra Tyskland og så skal der ellers afspilles bluray film som Iron Man, The Dark Knight og Transformers, som gerne skulle være på vej fra England.

Kan slet ikke vente til at komme igang!


Skrevet af: Majgaard
Skrevet den: 05-Januar-2009 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af Myrup Myrup skrev:

Så er der bestilt Supra kabler til hele systemet fra Sverige (3 x Sib XL og 2 x Sib + sub). Hele herligheden forbindes til Onkyo 606, som er bestilt fra Tyskland og så skal der ellers afspilles bluray film som Iron Man, The Dark Knight og Transformers, som gerne skulle være på vej fra England.

Kan slet ikke vente til at komme igang!


Hehe Myrup har du også bestilt pixxbay.de ligesom jeg?

Hvilken blueray bruger du?

Jeg glæder mig også bare til at komme i gang med at sætte det op og så med at game call of duty: modern warfare hehe


-------------
Vi hygger :)


Skrevet af: Myrup
Skrevet den: 05-Januar-2009 kl. 16:38
Ja, Majgaard, jeg har også bestilt ved pixxbay.de. Så håber de er lidt hurtige om det!
Som bluray afspiller bruger jeg bare min PS3. Den virker upåklageligt.


Skrevet af: Majgaard
Skrevet den: 05-Januar-2009 kl. 17:31
Jeg betalt penge i dag, så går der 2 bankdage før, de er overført til dem, og så går der vel 5 arbejdsdage, og så har jeg den endelig

Nu har jeg en xbox i forvejen, så en ps3 vil nok være lidt dyr som BR..


-------------
Vi hygger :)


Skrevet af: Myrup
Skrevet den: 05-Januar-2009 kl. 19:46
Jeg overførte pengene i fredags, så jeg håber lidt på, at de får den sendt i løbet af imorgen. Burde de!


Skrevet af: Majgaard
Skrevet den: 05-Januar-2009 kl. 20:31
hehe håber det sgu for dig  fortæl mig endelig, når du har fået sat det op.. hopper nærmest af spænding selv hehe

-------------
Vi hygger :)


Skrevet af: LiquiDelta
Skrevet den: 05-Januar-2009 kl. 20:31

Oprindeligt skrevet af LiquiDelta LiquiDelta skrev:

Kan XL-højtaleren vendes vandret på Hop-standen? Og i hvilken højde kommer den så til at være i?
Jeg tænker lidt på at placere en XL på en hop-stand og stille den oven på tv-møblet, bag ved fjernsynet (Panasonic 37px80) som centerhøjtaler. Ville dette være muligt, eller er standen for lav, osv.


Prøver lige igen


Skrevet af: Majgaard
Skrevet den: 05-Januar-2009 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af LiquiDelta LiquiDelta skrev:


Oprindeligt skrevet af LiquiDelta LiquiDelta skrev:

Kan XL-højtaleren vendes vandret på Hop-standen? Og i hvilken højde kommer den så til at være i?
Jeg tænker lidt på at placere en XL på en hop-stand og stille den oven på tv-møblet, bag ved fjernsynet (Panasonic 37px80) som centerhøjtaler. Ville dette være muligt, eller er standen for lav, osv.


Prøver lige igen


hehe det er okay

Jeg skulle lige til at se, at det kan den ikke, men så tænkte jeg mig lige om, da jeg mente, at jeg havde set noget på et tidspunkt under mine mange søgninger..

Tror du finder dit svar her i denne pdf fra focal's egen hjemmeside http://www.focal.tm.fr/catalogue-docs/EN/9/files/210.pdf">Lige her

-------------
Vi hygger :)


Skrevet af: LiquiDelta
Skrevet den: 05-Januar-2009 kl. 22:28

Tak for linket, fandt dette vha. dit. http://www.focal.tm.fr/catalogue-docs/EN/9/files/213.pdf

Der bliver snakket en del om at polyfix-systemet kan vendes både vandret og lodret i forbindelse med Bop-standen, men har bare ikke fundet det i forbindelse med Hop-standen. Men går ud fra at polyfix er polyfix?

EDIT/ det bliver sgu droppet at lave det på den måde, foden på fjernsynet rager bagud og foden kommer til at rage frem = centerhøjtaleren bliver placeret for langt bagude.


Skrevet af: justme,
Skrevet den: 06-Januar-2009 kl. 14:31
Er salget sluttet?? Eller hvornår gør det det?? Jeg venter på at få solgt mine podspeakers og skal ha noget der er billigere. Havde egentlig regnet med z5500 men vil hellere give 2500,- mere og få dette her.

Men bange for jeg ikke når det =(


-------------
sss


Skrevet af: Myrup
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 08:33
Så modtog jeg mit Focal-sæt! Ser super lækkert ud. Har dog ikke haft chancen for at afprøve dem endnu, da jeg stadig mangler min reciever samt kabler.


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 09:47

Oprindeligt skrevet af justme, justme, skrev:

Er salget sluttet?? Eller hvornår gør det det?? Jeg venter på at få solgt mine podspeakers og skal ha noget der er billigere. Havde egentlig regnet med z5500 men vil hellere give 2500,- mere og få dette her.

Men bange for jeg ikke når det =(

Den står stadig åben under Fælleskøb, så salget kører vel videre for nu :)

Til hvornår ved jeg dog ikke. Der blev sagt til jul, men man kan jo håbe på det for lov til at stå åben noget længere så :-)

Har selv sættet, og er super glad for det.



-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: specctrum
Skrevet den: 08-Januar-2009 kl. 09:33
Hejsa,

Har bestilt et sæt i går:) hvor lang tid kan man forvente der går før man modtager det på et fælleskøb?


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 08-Januar-2009 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Til hvornår ved jeg dog ikke. Der blev sagt til jul, men man kan jo håbe på det for lov til at stå åben noget længere så :-)

Der er da ellers rimelig lang tid til jul :-)

-------------
mvh Christian


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 08-Januar-2009 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Til hvornår ved jeg dog ikke. Der blev sagt til jul, men man kan jo håbe på det for lov til at stå åben noget længere så :-)

Der er da ellers rimelig lang tid til jul :-)

Well når man ser på det på den måde - så ja! :)



-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Majgaard
Skrevet den: 08-Januar-2009 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af specctrum specctrum skrev:

Hejsa,

Har bestilt et sæt i går:) hvor lang tid kan man forvente der går før man modtager det på et fælleskøb?


Det kommer an på, hvornår på dagen du bestilte, men ellers burde du modtage den senest fredag.. Så du har det inden weekenden, hvor du kan rode med det


-------------
Vi hygger :)


Skrevet af: specctrum
Skrevet den: 09-Januar-2009 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Majgaard Majgaard skrev:


Oprindeligt skrevet af specctrum specctrum skrev:

Hejsa,

Har bestilt et sæt i går:) hvor lang tid kan man forvente der går før man modtager det på et fælleskøb?
Det kommer an på, hvornår på dagen du bestilte, men ellers burde du modtage den senest fredag.. Så du har det inden weekenden, hvor du kan rode med det


fantastisk:)


Skrevet af: specctrum
Skrevet den: 09-Januar-2009 kl. 18:50
Pokkers, der var ikke kommet noget:(



Print side | Luk vindue