Print side | Luk vindue

Hjælp til køb af Canonkamera

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Digital Foto
Forumbeskrivelse: Foto med digital kamera, digital spejlrefleks, tilbehør mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=51490
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 05:29

Emne: Hjælp til køb af Canonkamera
Skrevet af: cccd
Emne: Hjælp til køb af Canonkamera
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 16:35

Jeg har brug for hjælp til at finde det rette kamera til min mands julegave. Han har ikke meget forstand på kameraer så det må ikke være forsvært at indstille, med andre ord det skal nok være idiot-sikkert. Men tage rigtige gode billeder i god kvalitet. Jeg ved han har kigget meget på disse modeler, hvad for en mener i jeg skal købe til ham ?? Det skal være et Canon !!

Canon Ixus 870is

Canon Ixus 980is

Canon powershot G 10

-------------

Svar:
Skrevet af: klander
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 16:40
Tjae han ikke forstand på kameraer skal han ikke have G10, vælg 1 af de andre 2 de er rigelige avancerede. Men de kan også kører auto det kan G10 også, meen den skal bruges mest til manuelt

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 07-December-2008 kl. 17:51

Af de 3 modeller ville jeg i denne situation vælge 870IS.

De ekstra pixels i 980IS gør ikke kvaliteten bedre. Tværtimod. Desuden har 870IS bedre vidvinkel og er også billigere.

G10 er det bedste kamera hvis man vil lege med indstillingerne, men billed-kvaliteten er ikke vanvittig meget bedre end IXUS modellerne, så man kan diskutere om den er merprisen værd, hvis ikke man er specielt foto interesseret.

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 08-December-2008 kl. 10:10
Overvejer selv 870 pga vidvinkel. Det synes jeg ofte man har mere brug for end så meget andet...

-------------
mvh Christian

Skrevet af: cccd
Skrevet den: 08-December-2008 kl. 13:54

Okey -det bliver Canon Ixus 870 IS. Det har jeg fundet til KR.1795,- Nogen der har set det billigere ??

Mange TAK for jeres hjælp

-------------

Print side | Luk vindue