Print side | Luk vindue

Hvilket sd-kort

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Digital Foto
Forumbeskrivelse: Foto med digital kamera, digital spejlrefleks, tilbehør mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=51573
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 05:00

Emne: Hvilket sd-kort
Skrevet af: Dallian
Emne: Hvilket sd-kort
Skrevet den: 08-December-2008 kl. 23:47
Hejsa..

Jeg står for at skal købe et Canon ixus 870IS, men er dog lidt i tvivl om hvilket hukommelses-kort jeg skal vælge til dette.
For nogen har jo kun en en læse / skrive hastidhed på 2 megabyte/s (class2 efter hvad jeg har læst mig til) , og nogen har 6 megabyte/s (class6) mens andre har lidt mere.

Ville et kingston-kort på 4gb, på class6, til 80 kr med forsendelse, være fint nok til det kamera, eller skal man op og investere i et af de dyrer sandisk ultra kort og hvad de ellers hedder?

Nogen der har lidt viden omkring dette, har ikke rigtig kunne finde noget info om hvilken hastighed der bør være mindst, for at det ikke tager 1000 år for at tage et billed, og til man kan tage et nyt..

Svar:
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 09-December-2008 kl. 06:22

Kameraet kan sikkert ikke udnytte de hurtige Sandisk kort. Kortet har ikke indflyelse på, hvor hurtoigt du kan tage et billede. Når du har taget et eller flere billede ligges de først ned i en intern buffer. Herefter overføres de først til kortet.

Men når du overfører billederne til pc'en vil du kunne udnytte den lidt hurtigerer overførelseshastighed, hvis du har en god/hurtig kortlæser. Men tit vil det være maginale forskelle.

Skrevet af: Dallian
Skrevet den: 09-December-2008 kl. 08:25
Okay, så tror jeg, jeg tager et af de lidt hurtigere kort, da det jo ville være rart når man lige skal overføre 4gb til ens pc :-)

1000tak for hjælpen.

Print side | Luk vindue