Print side | Luk vindue

YouSee TV2 på Sony TV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=51681
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 10:17

Emne: YouSee TV2 på Sony TV
Skrevet af: hummelmose
Emne: YouSee TV2 på Sony TV
Skrevet den: 10-December-2008 kl. 23:02
Hej venner.

Er der andre end mig, der har mistet TV2 (ikke DTT versionen) på jeres kanaloversigt på digitalt TV her den 10. december ?

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Svar:
Skrevet af: pkylle
Skrevet den: 10-December-2008 kl. 23:12

Ja det er der. Den er helt tom på 594MHz.

Hvad mon de har gang i?

P Kyllesbeck

Skrevet den: 10-December-2008 kl. 23:15
De havde jo varslet nogle kanalomlægninger på kabelnettet, men troede kun det galt de analoge kanaler.

-------------

Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 11-December-2008 kl. 00:21
Jeg er i gang med en blind scan på min modtager, for at finde ud af om de har oprettet et nyt MUX hvor den gemmer sig.

DTT udgaven har forøvrigt fået EPG, så hvis du ikke har problemer med TV2's undertekster, kan du jo bruge den i stedet. Den er også i en højere billedkvalitet end udgaven med hardmattede undertekster, som var helt nede på 3.5 mbit inden den forsvandt.

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 01:30
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

De havde jo varslet nogle kanalomlægninger på kabelnettet, men troede kun det galt de analoge kanaler.

Desværre - Den er bare pist væk.

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 09:20
Så kom den officielle udmelding fra YouSees driftsinfo:

"Der har gennem længere tid været 2 versioner af TV2 => [TV2 Regionsudgaven] og [TV2]. Versionen [TV2] er fjernet 10-12-2008. Har du YouSee digitalboks skal du intet gøre. Har du CA-modul, enten fra YouSee ell. anden udbyder skal du finde [TV2 Regionsudgaven] i dit TVs kanalliste og flytte til ønsket plads. Bemærk der kan mangle Guide og Nu&Næste info i en periode."

-------------
Mvh Hans

Skrevet af: JensenAmager
Skrevet den: 11-December-2008 kl. 09:44

Hej

Kontaktede yousee her til morgen, da jeg aldrig har kunnet finde den anden version af TV2 og iøvrigt heller ikke DR Update.  Fik at vide, at både TV2 regionsudgave og Update ligger på Qam 30 og at en de kunne sende en opdatering til mit programkort, som måske kunne løse problemet. Det kræver dog, at man er hjemme og har indstillet TV på DR1! Vil så prøve at kontakte dem igen i aften.

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af JensenAmager JensenAmager skrev:

Hej

Kontaktede yousee her til morgen, da jeg aldrig har kunnet finde den anden version af TV2 og iøvrigt heller ikke DR Update.  Fik at vide, at både TV2 regionsudgave og Update ligger på Qam 30 og at en de kunne sende en opdatering til mit programkort, som måske kunne løse problemet. Det kræver dog, at man er hjemme og har indstillet TV på DR1! Vil så prøve at kontakte dem igen i aften.

Du finder QAM30 pakken på 370 MHz.

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 09:59

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Hvordan gør jeg det. Scanner normalt med netværksnr. 00101 og på 143 MHz som anbefalet af Sony. Har også prøvet fuld scan. Det hjalp heller ikke.

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 10:13

Hvordan gør jeg det. Scanner normalt med netværksnr. 00101 og på 143 MHz som anbefalet af Sony. Har også prøvet fuld scan. Det hjalp heller ikke.

Har du prøvet med startfrekvensen 370 MHz.?

Det burde ikke have noget med dit kort at gøre, da kanalerne i denne QAM pakke er ukodede.

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 10:17

Det burde ikke have noget med dit kort at gøre, da kanalerne i denne QAM pakke er ukodede.

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 10:20

Undskyld, hvis jeg spørger lidt dumtWink Hvis jeg scanner på 370 MHz, får jeg så alle kanaler med, eller kun dem, der ligger i denne pakke?

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 10:25

Undskyld, hvis jeg spørger lidt dumtWink Hvis jeg scanner på 370 MHz, får jeg så alle kanaler med, eller kun dem, der ligger i denne pakke?

Du får alle kanaler med fra 370 MHz. og op.

Du har kun brug for at scanne fra 143 MHz. hvis du har abonnemment på TV1000 og Canal+ filmkanalerne, da de ligger på henholdsvis 143 og 156 MHz.

Finder den de 4 kanaler, så hedder de: DR1, DR2, TV2 L og UPD/Te.

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 10:30

Du får alle kanaler med fra 370 MHz. og op.

Du har kun brug for at scanne fra 143 MHz. hvis du har abonnemment på TV1000 og Canal+ filmkanalerne, da de ligger på henholdsvis 143 og 156 MHz.

OK, vil så prøve det i aften - prøvede med en fuld scanning i går og havde troet, at den så ville finde alle tilgængelige kanaler.

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 10:34

OK, vil så prøve det i aften - prøvede med en fuld scanning i går og havde troet, at den så ville finde alle tilgængelige kanaler.

Jeg ved så ikke hvordan dit TV udfører en fuld scan, men der er også den mulighed at jeres antenneforening har valgt en helt anden frekvens til de 4 public kanaler, og måske endda helt udenfor det normale kanalraster, og i såfald bliver det nok mere problematisk at finde dem.

-------------
Mvh Hans

Skrevet af: Hbar
Skrevet den: 11-December-2008 kl. 18:56
Jeg har kørt en fuld scan og mit Sony D3000 finder overhovedet ikke TV2. Jeg har prøvet at komme igennem til Yousee, men var nr 25 i køen, det gider jeg sku ikke. Så må være andre med samme problem.

Skrevet af: peterfj
Skrevet den: 11-December-2008 kl. 19:25

Jeg brugte en time i køen og fik følgende link:

http://bravia.dk/Default.aspx?ID=39 - http://bravia.dk/Default.aspx?ID=39

Så YouSee sender aben videre til Sony, som kan sende en opdatering på en memory stick...

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 19:31
Er jo noget fis, mit fjernsyn har ingen memory stick tilgang og den der oplysning er rimelig gammel. Så det skal de ikke prøve på. Er jo DEM der har ændret noget, da det virkede til igår eftermiddag.

Skrevet af: wizdk79
Skrevet den: 11-December-2008 kl. 19:55

Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

Er jo noget fis, mit fjernsyn har ingen memory stick tilgang og den der oplysning er rimelig gammel. Så det skal de ikke prøve på. Er jo DEM der har ændret noget, da det virkede til igår eftermiddag.

Jo d3000 har en memory stik indgang det hedder bare service only og sidder bag ca-modulet indgangen.

Skrevet af: peterfj
Skrevet den: 11-December-2008 kl. 20:09

Uanset hvad er det ualmindelig dårlig kundeservice. I stedet for at have samtlige Sony-kunder hængdende i telefonkø i en time kunne de jo have skrevet noget på deres "driftsstatus"-side - eller lagt en automatisk besked ind i ventekøen. Og så i øvrigt overveje at informere kunderne på forhånd, når de laver om på kanalerne.

Grr.. Jeg hader YouSee - og nu desværre også Tina Dickow efter at have måttet høre brudstykker af den samme sang igen og igen i en time.

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 20:12
Ja - er helt enig. Jeg modtog en brev om at de ville ændre noget d. 15 december og da min TV2 så pludselig ikke virker d. 10. Så tænker man at de har ændret noget før tid. Men havde de så ikke, de har bare valgt at ændre det uden oplyse deres kunder om det.

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af peterfj peterfj skrev:

Jeg brugte en time i køen og fik følgende link:

Så YouSee sender aben videre til Sony, som kan sende en opdatering på en memory stick...

Brugte også lang tid i kø og fik samme link. Så må vi jo håbe, at det kan virke. Det ligner sgu ren chikane fra YouSee for at de kan få solgt nogle flere bokse

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 11-December-2008 kl. 20:27

Jeg havde heller ikke TV2 på mit W4500.

Jeg lavede en søgning og fandt alle TV2 regional programmer. Nu har jeg lagt TV2 Lorry ind som min TV2. Der kommer info i guiden, så det er vel sådanne det skal være.

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 20:28
Ja, men kan også være en fejl i nogle Sony fjernsyn, jeg kan ihvertfald ikke få det til at fungere i mit Sony D3000

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 20:35

Ja, men kan også være en fejl i nogle Sony fjernsyn, jeg kan ihvertfald ikke få det til at fungere i mit Sony D3000

Virker heller på mit D3000

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 20:36

Virker heller på mit D3000

Virker heller ikke på mid D3000

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 20:47
Jeg har TV2 Lorry, men har NADA info.

TRÆLS

-------------

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 20:53

Jeg har TV2 Lorry, men har NADA info.

TRÆLS

Mail fra YouSee:

Der har gennem længere tid været 2 versioner af TV2 => [TV2 Regionsudgaven] og [TV2]. Versionen [TV2] er fjernet 10-12-2008. Har du YouSee digitalboks skal du intet gøre. Har du CA-modul, enten fra YouSee ell. anden udbyder skal du finde [TV2 Regionsudgaven] i dit TVs kanalliste og flytte til ønsket plads. Bemærk der kan mangle Guide og Nu&Næste info i en periode.

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 20:57
Ja. jeg så det godt, men det er stadig træls :-)

-------------

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 21:01

Ja. jeg så det godt, men det er stadig træls :-)

Ja, men du har da i det mindste stadig et digitalt signal

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 21:05
Ja. det er rigtigt. Mit X3500 har ingen problemer med at finde DTT kanalerne.

-------------

Skrevet af: Jann Knudsen
Skrevet den: 11-December-2008 kl. 21:30
Jeg har også mistet mit TV2 indenfor de sidste par dage på mit D3500 og kan ikke finde TV2 regionsprogrammet. Brugte hele aftenen igår. Er der nogen som kan forklare mig det? Jeg kører med CA modul, men har ikke den store forstand på det?

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 21:39

Desværre Jann, ser ud til at man er lidt alene på dette område og det muligvis kun berører de 'gamle' sony fjernsyn (D3000 + D3500), folk med nyere W4xxx ser ikke ud til at have problemer.

Jeg har skrevet til Sony for at hører dem omkring en opdatering eller noget, da jeg opgav at komme igennem til yousee og kunne se at folk herinde, som var kommet igennem, har fået en henvisning til sony hjemmeside. Har også skrevet til yousee for at hører dem. Men det tager sikkert lidt tid før de svarer.

Skrevet den: 11-December-2008 kl. 21:59

Ok mange tak for tilbagemeldingen :-). Vi må jo væbne os med tålmodighed men det er rystende, at Sony og TDC ikke kan finde ud af og tale sammen. 

Desværre Jann, ser ud til at man er lidt alene på dette område og det muligvis kun berører de 'gamle' sony fjernsyn (D3000 + D3500), folk med nyere W4xxx ser ikke ud til at have problemer.

Jeg har skrevet til Sony for at hører dem omkring en opdatering eller noget, da jeg opgav at komme igennem til yousee og kunne se at folk herinde, som var kommet igennem, har fået en henvisning til sony hjemmeside. Har også skrevet til yousee for at hører dem. Men det tager sikkert lidt tid før de svarer.

Skrevet af: Figaro
Skrevet den: 12-December-2008 kl. 00:59
Jeg har et Sony 46X3500. Jeg mangler også TV2 signal på 2 modtagne kanaler, men har dog signal på TV2 (Lorry), dog uden programguide.

Jeg har netop sendt en mail til Sony. Så må vi bare håbe, at de har en software opdatering, der kan afhjælpe problemet.

Skrevet den: 12-December-2008 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Figaro Figaro skrev:

Jeg har et Sony 46X3500. Jeg mangler også TV2 signal på 2 modtagne kanaler, men har dog signal på TV2 (Lorry), dog uden programguide.

Jeg har netop sendt en mail til Sony. Så må vi bare håbe, at de har en software opdatering, der kan afhjælpe problemet.

Dit TV fejler ikke noget. Det er bare YouSee, der p.t. ikke udsender EPG på DTT versionerne af kanalerne.

Så du skal bare væbne dig med tålemod

-------------

Skrevet den: 12-December-2008 kl. 09:09
JEg har et W4500 og jeg har EPG. Det har jeg haft de sidste 2 dage. Så det er vel ikke Yousee der har problem.

Skrevet den: 12-December-2008 kl. 09:41

Oprindeligt skrevet af Figaro Figaro skrev:

Dit TV fejler ikke noget. Det er bare YouSee, der p.t. ikke udsender EPG på DTT versionerne af kanalerne.

Der har været EPG på DTT kanalerne i over en måned nu, så det undrer mig at dit TV ikke viser den.

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 12-December-2008 kl. 09:48

Har talt med Sony support, de sender en opdatering til mit D3000

Skrevet den: 12-December-2008 kl. 11:09

Jeg håber også de svarer mig i løbet af idag, så jeg kan få en opdatering. Sagde du noget specielt til dem, jeg skrev nemlig bare en mail, men er måske bedre hvis jeg ringer ?

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 12-December-2008 kl. 11:24

Gad vide om YouSee har samme tålmodighed hvis kunderne kun betaler 90% af regningen...

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 12-December-2008 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Gad vide om YouSee har samme tålmodighed hvis kunderne kun betaler 90% af regningen...

Hvad har det lige med Yousee at gøre, at der er en fejl på Sony TV??

Skrevet den: 12-December-2008 kl. 12:30

Jeg håber også de svarer mig i løbet af idag, så jeg kan få en opdatering. Sagde du noget specielt til dem, jeg skrev nemlig bare en mail, men er måske bedre hvis jeg ringer ?

Jeg kom igennem med det samme, og den flinke svensker i supporten sagde straks, at de ville sende mig den opdatering, som de lavede, da der var problemer med, at folk udenfor København modtog TV2 Lorry i stedet for deres egen regions lokal-TV2. Mente også, at den ville virke på dette problem. Den bliver dog sendt fra Sverige, derfor kan der godt gå et par dage, inden jeg modtager den.

Skrevet den: 12-December-2008 kl. 14:22

Dem med d3000 Hvad for en softwarevision og indlæser har i.

Mit hedder 2.12.106 og 0.15.9.

Skrevet den: 12-December-2008 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af wizdk79 wizdk79 skrev:

Dem med d3000 Hvad for en softwarevision og indlæser har i.

Mit hedder 2.12.106 og 0.15.9.

Er ikke hjemme nu men mener, at jeg har 2.12.105 og 0.15.9

Skrevet den: 12-December-2008 kl. 15:22
Julefrokosten starter om lidt, så det må blive i morgen at jeg tjekker mit. God jul og forhåbenlig gode tømmermænd

Skrevet den: 12-December-2008 kl. 15:27

Hej alle. Undrer mig meget, at folk får forskellige beskeder. Jeg talte med Sony idag, og de lkendte godt til problemete men havde ikke en løsning på det. De tilbød ikke mig at sende opdatering, da hjemmesiden som der tidligere er henvist til her på forumet var en gammel side, som ikke længere var aktuel. De kunne sende mig en e-mail, hvor jeg beskrive problemet, og så ville de samle folks -emails sammen og få deres ingenører til at se på det.

Jeg er ved at eksploderer over at være kastebold på denne måde og være fanget mellem inkompetente folk hos både Sony og Yousee.

Hvis der er nogen som har et navn eller noget hos Sony på én som har hjulpet dem, så er jeg MEGET interesseret i at få dette.

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Skrevet den: 12-December-2008 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Jann Knudsen Jann Knudsen skrev:

Hej alle. Undrer mig meget, at folk får forskellige beskeder. Jeg talte med Sony idag, og de lkendte godt til problemete men havde ikke en løsning på det. De tilbød ikke mig at sende opdatering, da hjemmesiden som der tidligere er henvist til her på forumet var en gammel side, som ikke længere var aktuel. De kunne sende mig en e-mail, hvor jeg beskrive problemet, og så ville de samle folks -emails sammen og få deres ingenører til at se på det.

Jeg er ved at eksploderer over at være kastebold på denne måde og være fanget mellem inkompetente folk hos både Sony og Yousee.

Hvis der er nogen som har et navn eller noget hos Sony på én som har hjulpet dem, så er jeg MEGET interesseret i at få dette.

Det fatter jeg ikke en bønne af. Jeg regner med at få tilsendt opdateringen, som er beskrevet her  

Set i min optik er det da lige den, vi står og mangler!

Skrevet den: 12-December-2008 kl. 17:43

[/QUOTE]
Der har været EPG på DTT kanalerne i over en måned nu, så det undrer mig at dit TV ikke viser den.
[/QUOTE]

Min tv2 lorry har heller ikke EPG...

Skrevet den: 12-December-2008 kl. 17:59

[/QUOTE]

Min tv2 lorry har heller ikke EPG...

[/QUOTE]
Det må så være en softwarefejl i dit TV, da begge mine modtagere har EPG på TV2 L.

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 12-December-2008 kl. 18:42

ja det må det være.

Hvad for nogen modtager har du???

Skrevet den: 12-December-2008 kl. 18:44

ja det må det være.

Hvad for nogen modtager har du???

Vantage HD 7100C og Arion 9410PVR

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 12-December-2008 kl. 18:46

må skrive til sony igen og høre hvad de siger.

Har lige lavet en ny fuld søgning og den finder 209 kanaler. Hvor mange har du?

Skrevet den: 12-December-2008 kl. 19:24

må skrive til sony igen og høre hvad de siger.

Har lige lavet en ny fuld søgning og den finder 209 kanaler. Hvor mange har du?

Det kan jeg ikke huske, men noget siger mig at det antal du har fundet er inklusive radiokanalerne.

-------------
Mvh Hans

Skrevet af: kinga52
Skrevet den: 12-December-2008 kl. 23:32

Da det er et gammelt og velkendt problem forstår jeg ikke hvorfor Sony ikke udsender en generel opdatering via kabeltvnettet??, når man løber de fundne kanaler igennem kan jeg da se at der er en kanal der hedder Samsungdownload. Så hvorfor ikke Sony????

Iøvrigt synes jeg det er pisse irriterende at man skal sortere kanalerne hvergang man har lavet en søgning.

Ellers glad for mit 46X3000

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-December-2008 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af kinga52 kinga52 skrev:

når man løber de fundne kanaler igennem kan jeg da se at der er en kanal der hedder Samsungdownload. Så hvorfor ikke Sony????

Fordi, det jo er den kanal der bruges til opdatring af deres egne STBer.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: kinga52
Skrevet den: 12-December-2008 kl. 23:39
Ok så er det opklaret.

Skrevet af: kbking
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 11:02

[/QUOTE]
Det må så være en softwarefejl i dit TV, da begge mine modtagere har EPG på TV2 L.
[/QUOTE]

på yousees hjemmeside står der:

Har du CA-modul, enten fra YouSee ell. anden udbyder skal du finde [TV2 Regionsudgaven] i dit TVs kanalliste og flytte til ønsket plads. Bemærk der kan mangle Guide og Nu&Næste info i en periode.

Skrevet den: 13-December-2008 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af kbking kbking skrev:

[/QUOTE]

på yousees hjemmeside står der:

Har du CA-modul, enten fra YouSee ell. anden udbyder skal du finde [TV2 Regionsudgaven] i dit TVs kanalliste og flytte til ønsket plads. Bemærk der kan mangle Guide og Nu&Næste info i en periode.

[/QUOTE]
Det har jeg læst. Det er så spørgsmålet hvad de mener med den sidste sætning, for både EPG og Nu & Næste er tilstede på kanalen, hvilket de ikke var for lidt over en måned siden.

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 14-December-2008 kl. 20:40

Jeg snakkede med Sony om denne, og de sagde, at dette var en gammel side fra i sommers som ikke var aktuelt længere og ikke omrørte det pågældende problem. I mellem tiden så finder jeg stadig ikke nogen TV2 eller TV2 regional. Min software version er  2.12.105. Lad mig endelig vide, hvis der er nogen som har samme problemer - eller endnu bedre - en løsning.

[/QUOTE] 

Det fatter jeg ikke en bønne af. Jeg regner med at få tilsendt opdateringen, som er beskrevet her  

Set i min optik er det da lige den, vi står og mangler!

[/QUOTE]

Skrevet af: MT1974
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 01:09

Jeg har et D3000 og har samme problem. Kan hverken finde TV2 eller Tv2 med regional programmer. Heller ingen versioner uden EPG. Ret træls, men jeg synes alligevel TV2 er noget lo.. så jeg lever med den analoge udgave indtil videre. De går sikkert konkurs inden længe alligevel

Men jeg er alligevel spændt på at høre om nogen faktisk får løst problemet....

Skrevet den: 15-December-2008 kl. 08:57

Min software version er  2.12.105. Lad mig endelig vide, hvis der er nogen som har samme problemer - eller endnu bedre - en løsning.

Tror du skal have en opdatering fra sony da min version er 2.12.106 og kan finde tv2 lorry men ingen epg

Skrevet den: 15-December-2008 kl. 09:12

Min software version er  2.12.105. Lad mig endelig vide, hvis der er nogen som har samme problemer - eller endnu bedre - en løsning.

Mi version er også 2.12.105. Venter som tidligere sagt på en softwareopdatering fra Sony. Er ret sikker på, at den vil løse problemet. De omtalte jo netop på hjemmesiden, at opdateringen sikrede, at man kunne søge og finde TV2's regionsprogram.

Skrevet den: 15-December-2008 kl. 09:41

Citér

Min version er også 2.12.105. Venter som tidligere sagt på en softwareopdatering fra Sony. Er ret sikker på, at den vil løse problemet. De omtalte jo netop på hjemmesiden, at opdateringen sikrede, at man kunne søge og finde TV2's regionsprogram.

Lad os endelig få en status, når du har fået sonys opdatering, hvis den kommer på USB stik, kan du så ikke lave et image af den og smide på nettet til os andre. :)

Skrevet den: 15-December-2008 kl. 10:54

den kommer på et memory stick duo med adapter.

Skrevet den: 15-December-2008 kl. 10:55
Har netop talt med Sony Support. Her er proceduren:

Send en email til support@sony.dk med følgende info:

Model nummer på TV'et
Software version

Samt navn og adresse, så svarer de på din henvendelse og sender opdateringen.

-------------

Skrevet den: 17-December-2008 kl. 16:56

Model nummer på TV'et
Software version

Jeg sendte dem en mail for 2 dage siden med overstående info, men jeg fik bare en mail tilbage, hvor jeg skulle angive det jeg skrev i den forrige mail + om jeg havde prøvet at søge efter kanalen igen (DOH!!!). Så nu afventer jeg at de igen skriver tilbage, så jeg kan komme til at se TV2.

Nogen andre der har fået det til at virke ?

Skrevet den: 17-December-2008 kl. 17:44

Model nummer på TV'et
Software version

Jeg sendte dem en mail for 2 dage siden med overstående info, men jeg fik bare en mail tilbage, hvor jeg skulle angive det jeg skrev i den forrige mail + om jeg havde prøvet at søge efter kanalen igen (DOH!!!). Så nu afventer jeg at de igen skriver tilbage, så jeg kan komme til at se TV2.

Nogen andre der har fået det til at virke ?

Ja, jeg er i samme sitiation - og venter på tilbagemelding/svar. Jeg har ellers ikke tidligere manglet hverken kanaler eller programguide før jeg mistede min guide på TV2 for ca. en uge siden. Har YouSee kabel og bruger CA-modul.

Nuværende softwareversion på mit X3500 er 2.14.583

Skrevet den: 17-December-2008 kl. 18:14

Jeg modtog en opdatering til mit D3000 fra Sony i går. Må have været heldig og fået fat i en af deres smartere medarbejdere, da jeg ringede i fredags. Har lige opdateret og har nu TV2 igen, dog uden EPG. Dette er dog til at leve med. Min softwareversion hedder nu 2.12.205.

Skrevet den: 17-December-2008 kl. 18:38
Jeg kan som sagt godt finde TV2 Lorry og de andre DTT kanaler, men ikke se EPG. Er der nogen der KAN se guide på DTT kanalerne, eller er det i virkeligheden et YouSee problem.

-------------

Skrevet den: 17-December-2008 kl. 19:51

Jeg kan som sagt godt finde TV2 Lorry og de andre DTT kanaler, men ikke se EPG. Er der nogen der KAN se guide på DTT kanalerne, eller er det i virkeligheden et YouSee problem.

Jeg har, som jeg skrev tidligere, ingen problemer med Nu&Næste og EPG på YouSees DTT spejl.

Det er en Vantage og en Arion modtager.

-------------
Mvh Hans

Skrevet af: Sert
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 20:03
Jeg kan godt se EPG, men lavet også en update for en stykke tid siden ved ikke om det er derfor...?

Skrevet af: Tempsto
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 20:17
Damn.

Jeg har også mistet TV2 på mit W4500. Der ryger en mail
afsted til Sony, men hvordan er det lige man finder
software version? Er det i servicemenuen?

På forhånd tak,
TS

Skrevet den: 17-December-2008 kl. 21:52

Oprindeligt skrevet af Sert Sert skrev:

Jeg kna godt se EPG, men lavet også en update for en stykke tid siden ved ikke om det er derfor...?

Hvad er din software version????

Skrevet af: pkylle
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 22:23

Jeg mangler EPG på TV2 Lorry (stadig). Netværk 147, 370Mhz.

Har KDL-40W4000 Software B.M-EI-BO-C.T.GC-A.CY.T

Hvor har andre TV 2 Lorry?

Og så kan Yousee stadig ikke finde ud af det med 4:3 <-> 16:9, TV2 Zulu kom ind i mellempakken men 16:9 klemt sammen til 4:3, er dog OK på analog. Den kom ind den 15/12.

Pft
Peter

Skrevet af: kiss_alo
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 03:15
Undskyld, forkert tråd:

Skrevet den: 18-December-2008 kl. 15:20
Software version 2.14.587

indlæser 0.27.9

Skrevet af: toerholm
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 16:05

Hej

Jeg har talt med Sony Support ang. den manglende TV2.

Iflg ham jeg fik fat i vil Sony sende en updatering ud via YouSee's net til alle 4XXX modeller, "engang" i det nye år. Han ville ikke komme det nærmere.

Mit 40W3000 kunne ikke opdateres via YouSee og her måtte jeg afvente en memory stick fra dem. De var så løbet tør for memory sticks,.... og jeg kunne ikke få en afklaring på hvornår de fik flere.

Support bad mig sende en mail med software version og model, via email.

Det har jeg så gjort, men svarene fra deres email medarbejder, er parade agtige ala.: prøv at skanne igen, send os model & software version (selvom de var med i den første mail) osv..

Så indtil videre må jeg vel væbne mig med tålmodighed, suk

Skrevet den: 18-December-2008 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af toerholm toerholm skrev:

Hej

Jeg har talt med Sony Support ang. den manglende TV2.

Iflg ham jeg fik fat i vil Sony sende en updatering ud via YouSee's net til alle 4XXX modeller, "engang" i det nye år. Han ville ikke komme det nærmere.

Mit 40W3000 kunne ikke opdateres via YouSee og her måtte jeg afvente en memory stick fra dem. De var så løbet tør for memory sticks,.... og jeg kunne ikke få en afklaring på hvornår de fik flere.

Support bad mig sende en mail med software version og model, via email.

Det har jeg så gjort, men svarene fra deres email medarbejder, er parade agtige ala.: prøv at skanne igen, send os model & software version (selvom de var med i den første mail) osv..

Så indtil videre må jeg vel væbne mig med tålmodighed, suk

Hvis du gider at komme forbi albertslund må du godt få min

Skrevet af: sapi100
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 19:44

Jeg har fået memorystick fra Sony til mit 52X-3500,fordi den kan ikke opdatere ny kanaler kun ved manual søgning,men det lykkes mig ikke at opdatere Tv´et. Hvad sker under opdatering?

Mit fjersyn viser sort billeder og slukker efter 7-8min og stadig gammel Software: 2.14.581.Skal man fjerne alle tilslutet udstyr eller måske fejl i memorystick.Jeg har send mail til Sony men der ikke kommet svar.

-------------

Skrevet af: Sonyfan
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 19:54
Problemer med Sony Fladskærme ? Ja, det er der nogle tusinder forbrugere som fortiden spilder en masse tid og ærgelser over enten sort skærm, kanaler der falder ud og masse andre problemer. Mit eget KLD32D3000 kan ikke tage TV2 på det digitale net, You See kabeltv. Sony undskylder sig med en ændringer af kabelnettet hos You See, og oplyser, at man vil sende softwareopdatering på et memorystick. Hvornår det memorystick kommer er der ikke nogen der ved ? Det er formodenligt kommet bag på Sony, det som er foregået ved You See, og først nu er man i gang med at udvikle en opdatering.   

Skrevet den: 18-December-2008 kl. 22:15

De har sendt mig en opdatering og en instruktion til at bruge den, som ankommer om nogle dage. Hvis den kommer på USB stick, kan man så ikke bare lave et ISO image af den, så kan folk sku selv smide den på en memory stick. Selvfølgelig på eget ansvar og selvfølgelig kun for den fjernsyns model som passer til.

Skrevet den: 18-December-2008 kl. 23:25
Jo det kan jeg ikke se nogen problermer i at gøre, jeg har da også taget backup af den jeg har fået, så bare sig til så kan jeg sende den på mail, den fylder ca.4 mb....Men der skal bruges en memory stick duo adaptor

Skrevet af: o0Breaker0o
Skrevet den: 19-December-2008 kl. 09:49

Jo det kan jeg ikke se nogen problermer i at gøre, jeg har da også taget backup af den jeg har fået, så bare sig til så kan jeg sende den på mail, den fylder ca.4 mb....Men der skal bruges en memory stick duo adaptor

Har du modtaget en opdatering fra sony til dit W3000 som virker?

Skrevet den: 19-December-2008 kl. 10:06
Jeg har også kæmpet længe med min manglende TV2 men kontaktede Sony Center i hellerup som skrev mine kontaktoplysninger ned og jeg blev dagen efter kontaktet af en Sony tekniker som kom forbi og fiksede opdateringen for mig, så nu virker det. Jeg skulle blot fremvise faktura som viste, at min skærm var inden for garanti - den behøvede ikke engang være købt hos Sony centeret i Hellerup. Virkelig god service....endelig !  

Skrevet af: o0Breaker0o
Skrevet den: 19-December-2008 kl. 11:06

Jeg har også kæmpet længe med min manglende TV2 men kontaktede Sony Center i hellerup som skrev mine kontaktoplysninger ned og jeg blev dagen efter kontaktet af en Sony tekniker som kom forbi og fiksede opdateringen for mig, så nu virker det. Jeg skulle blot fremvise faktura som viste, at min skærm var inden for garanti - den behøvede ikke engang være købt hos Sony centeret i Hellerup. Virkelig god service....endelig !  

Jeg har netop snakket med Sony center Hellerup, de yder ikke denne service længere og henviser til Sony support.
Sony support siger de har meget travlt og siger, at der kan gå tid få man modtager sin opdatering.

Skrevet den: 19-December-2008 kl. 11:36

Hvad har du på memorystick?Filstrukture? Mit fjersyn vil nemlig ikke indlæse den ny firmware fra memorystick som Sony har send mig.

Jeg kan ellers se TV2 Lorry.Mit firmware er 2.14.581.Jeg kan ellers se at den ny skulle være 2.14.587

-------------

Skrevet af: Lassefr
Skrevet den: 19-December-2008 kl. 13:57

Hej Sert.

Jeg har lige læst, at du allerede har modtaget opdateringen til dit sony tv. Jeg kan simpelthen ikke få hende Sille inde fra Sony Support til at sende den til mig. Tror ikke hun aner hvad hun laver. Gider du være flink at sende den til mig? Jeg har nemlig allerede en memory stick duo adaptor. Min email er: mailto:lassefroehlich@gmail.com - lassefroehlich@gmail.com

Jeg håber virkelig du gider. Det er ret irriterede ikke, at kunne modtage tv2 digitalt, når man nu betaler for det.

Med venlig hilsen Lasse

Skrevet den: 19-December-2008 kl. 14:20

Det glæder mig at din opdatering lykkedes således at du igen kan se tv2, men har du også fået programguiden til at virke?

Kunne du ikke også lige skrive hvad nummer din softwareversion har. 

Skrevet den: 19-December-2008 kl. 14:26

Virker di EPG også?

Skrevet den: 19-December-2008 kl. 14:44

Min EPG virkede ikke lige efter, men da jeg så kørte den automatiske program indstilling igen, så virkede det. Meget mærkeligt. Jeg tjekker lige software versionen når jeg er hjemme og vender tilbage.

Virker di EPG også?

Skrevet den: 19-December-2008 kl. 15:55

Jeg har lige talt med Sony support igen. Lige nu har de 300 + mails liggende vedrørende manglende TV2 kanal / manglende TV2 EPG. Så køen er lang

Proceduren er at man ringer ind - oplyser email adresse og så sender de deres informationsskema - dette udfyldes og returneres. Herefter må man væbne sig med lidt tålmodighed.

Det synes uklart for mig om en opdatering af softwaren kan løse problemet med manglende EPG på TV2 - især for 3xxx modellerne.

Hvis så mange virkelig mangler EPG på TV2 og en softwareopdatering ikke kan løse problemer så burde nogen fortælle YouSee, at det at flytte TV2 til en kanal uden mulighed for EPG er en OMMER.

SONY henviser i øvrigt fortsat til http://bravia.dk/Default.aspx?ID=39 - http://bravia.dk/Default.aspx?ID=39  

Da denne information ikke hjælper alle foreslog jeg at SONY Support kom med noget mere fyldestgørende information her på dette forum. 

Skrevet af: mickey_nygaard
Skrevet den: 19-December-2008 kl. 16:35
Jeg har et 52w4500 hvor jeg netop har rescannet og
fundet TV2 (Østjylland) - Dog uden EPG.

Software version: 0004305434 (i guess? det jeg kan finde
under produktoplysninger)

Mickey

Skrevet den: 19-December-2008 kl. 16:53

Oprindeligt skrevet af mickey_nygaard mickey_nygaard skrev:

Mickey

Det er ikke software version,men dit Serie nr.

-------------

Skrevet den: 19-December-2008 kl. 17:13

Mickey

Hvor mange udgaver af TV2 får du, hvis du scanner med Netværks ID: 1000 ?

-------------
Mvh Hans

Skrevet af: Kimbo
Skrevet den: 19-December-2008 kl. 20:05

Har også haft problemer med manglende TV2 EPG på mit X3500 efter YouSee droppede den ene version, men her til aften var der sket lidt.

TV2 var væk, men til gengæld havde jeg fået 7 nye TV2 versioner, uden at scanne igen, de lå blot i bunden af kanallisten. Alle 7 regionsversioner har EPG.

Jeg har softwareversion 2.14.581 og indlæser 0.27.9

Skrevet af: mickey_nygaard
Skrevet den: 19-December-2008 kl. 22:04

Jeg har et 52w4500 hvor jeg netop
har rescannet og

Mickey
Hvor mange udgaver af TV2 får du, hvis du
scanner med Netværks ID: 1000 ?

Jeg kan ikke vælge netværks id 1000 - men 10.000?
(plejer der ikke være en streg man kan vælge istedet for
et tal?)

Og der får jeg intet - Alle andre indstillinger er på
standard.

Mickey

Skrevet den: 19-December-2008 kl. 22:15

Jeg har et 52w4500 hvor jeg netop
har rescannet og

Mickey
Hvor mange udgaver af TV2 får du, hvis du
scanner med Netværks ID: 1000 ?

Jeg kan ikke vælge netværks id 1000 - men 10.000?
(plejer der ikke være en streg man kan vælge istedet for
et tal?)

Og der får jeg intet - Alle andre indstillinger er på
standard.

Mickey

Kan du ikke sætte nogle nuller foran, f.eks. 001000

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 20-December-2008 kl. 20:08
Jeg har modtaget memory stick fra Sony idag med posten - men har fået fixet problemet, så hvis der er nogen som ikke har fået sticken og vil låne min, så giv mig en melding på mailto:jannknudsen@hotmail.com - jannknudsen@hotmail.com . Bor selv i København.

Skrevet den: 20-December-2008 kl. 20:23

Jeg har modtaget memory stick fra Sony idag med posten - men har fået fixet problemet, så hvis der er nogen som ikke har fået sticken og vil låne min, så giv mig en melding på mailto:jannknudsen@hotmail.com - jannknudsen@hotmail.com . Bor selv i København.

Du skulle måske nævne PRÆCIS hvilken fjernsyns model du bruger, da jeg tror det er meget vigitgt, så folk med et andet fjernsyn ikke smadre deres fjernsyn med forkert software.

Jeg venter stadig på min opdatering fra sony, så vil jeg også meget gerne dele den med andre. Evt ved at lave et image folk kan download... Men mere om det, når jeg modtager den.

Print side | Luk vindue