Print side | Luk vindue

Popcorn Hour reminder-spørgsmål

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=51795
Udskrevet den: 24-April-2025 kl. 13:42

Emne: Popcorn Hour reminder-spørgsmål
Skrevet af: petrucci
Emne: Popcorn Hour reminder-spørgsmål
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 09:40

Har lige købt mig en Popcorn Hour A110 og en 1tb WD harddisk til at smide i den...men hukommelsen spiller mig pludselig et puds...samt jeg kan ikke rigtig få søgefunktionen til at vise mig de rigtige info hverken her eller på google.  Derfor denne reminder tråd for lige at få nogen hurtige spørgsmål og facts på bordet til PCH ejere:

1. Den interne HDD i PCH...kan vistnok både formateres med ext2 og ext3. Hvad er forskellen på disse 2 rent praktisk ifm. hastighed og filstørrelse limits osv.?

2. På A110'eren er der en USB-PC udgang som man kan slutte til ens PC så man kan overføre filer fra PC til den interne HDD hurtigt. Er dette stabilt og hurtigt nok på XP eller kræver det Vista? Specielle drivere..hvor?

3. Er der en liste over hvilke NAS, som Myihome kan blive installeret på?  Og kan den installerede Myihome (på NAS) også katalogisere filer på den interne PCH hdd og en extern USB-disk koblet til PCH?  (Er ude efter den der MovieCollector-baserede html-løsning)

Vi mangler en sticky-tråd med frequently asked questions til NMT maskiner ;)

Svar:
Skrevet af: hvemmig
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 10:37

Jeg har også lige købt mig en Popcorn A-110 :D

1. ext3 er nyere end ext2, derudover indexere ext3 vidst på en anden måde... så længe du kører med en standart harddisk og ikke et flashkort skal du bare vælge ext3 (en eller anden ret mig hvis jeg tager fejl!)

2. du kan tilslutte alle computere, windows, linux og macs, så længe de kan læse et ext2 filsystem, xp og vista (sikkert også mac) skal bruge et lille program for at kunne dette (download det her http://www.fs-driver.org/index.html - http://www.fs-driver.org/index.html ) Der er ikke forskel på hastighed mellem xp og vista, men forskel på usb 1.1 og usb 2.0 - tjek din hardware

3. det kan jeg desværre ikke hjælpe med :(

Skrevet den: 13-December-2008 kl. 13:49

Takker for svar. Har besluttet mig at smide en Western Digital 500gb harddisk i istedet som er på compatible-listen. 

Har du et bud på hvor store filer man kan smide på den interne ext3-formatterede harddisk?   Og er FTP ikke den hurtigste måde hvis man ikke gider flytte boksen hver gang?

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Har du et bud på hvor store filer man kan smide på den interne ext3-formatterede harddisk?   Og er FTP ikke den hurtigste måde hvis man ikke gider flytte boksen hver gang?

ext3 har ikke nogen (praktisk) begrænsning på filstørrelsen. Men videofiler over 50 GB får du nok svært ved at finde.

FTP er nok hurtigere end SMB og NFS (men regn ikke med ret meget mere end 5 MByte per sekund), men fordelen ved SMB og NFS er at PCH kan afspille filer på en ekstern filserver, som kan have større kapacitet end den ene harddisk som kan sidde i PCH.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 13-December-2008 kl. 16:24

Jesper,

jep, men jeg tænkte også mere på hvis man skulle overføre filer fra ens PC til PCH harddisken kun.  Har både en HDD i PCH nu, en ekstern usb-harddisk og en NAS med plads til 2 harddiske...såå der skulle være nok af muligheder. Forhåbentlig er det nemt at opsætte shares så alle film bare bliver vist i en liste uden at man skal ind på hver enkelt enhed og lede først (tænker her på html-jukebox tingen) :)

Skrevet den: 13-December-2008 kl. 16:56

3. Er der en liste over hvilke NAS, som Myihome kan blive installeret på?  Og kan den installerede Myihome (på NAS) også katalogisere filer på den interne PCH hdd og en extern USB-disk koblet til PCH?  (Er ude efter den der MovieCollector-baserede html-løsning)

MyiHome bliver kun distribueret til Windows, Mac og Linux x86 computere i binær form (ingen source kode). Der er ikke binære filer til nogle NAS'er. Du er nødt til at køre en home server med Windows (f.eks. Windows Home Server) eller Linux (f.eks. Ubuntu Server).

Men der er andre HTTP streamere, som måske kan bruges. Kig på Llink som Lundman har lavet. Der er http://www.lundman.net/wiki/index.php/Llink#BINARIES - binære udgaver til Synology, ReadyNAS m.v. og source koden er tilgængelig, så hvis man kan installere software på sin NAS, bør det være muligt at compile Llink.

Vi mangler en sticky-tråd med frequently asked questions til NMT maskiner ;)

Skal det være på dansk? Hvis engelsk er ok, er der en masse information på www.networkedmediatank.com, herunder denne http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page - wiki (udgør reelt brugermanualen). Der er også et glimrende http://www.networkedmediatank.com/index.php - forum på networkedmediatank.com.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 13-December-2008 kl. 16:58

Jesper,

jep, men jeg tænkte også mere på hvis man skulle overføre filer fra ens PC til PCH harddisken kun.  Har både en HDD i PCH nu, en ekstern usb-harddisk og en NAS med plads til 2 harddiske...såå der skulle være nok af muligheder. Forhåbentlig er det nemt at opsætte shares så alle film bare bliver vist i en liste uden at man skal ind på hver enkelt enhed og lede først (tænker her på html-jukebox tingen) :)

Der er masser af muligheder... det største problem er at vælge hvad man synes bedst om. Jeg foretrækker NFS til min Linux server, da mine ting ligger logisk organiseret i et directory hierarki, og derfor passer det basale interface hvor man skal browse directories mig fint.

-------------

Skrevet den: 13-December-2008 kl. 21:52

Nu har jeg en Qnap TS-209 Pro II NAS så jeg må prøve at se om jeg kan få et eller andet til at spille der.

Ja jeg mente en dansk FAQ, evt. her på dette forum. Jeg synes networkedmediatank.com's søgefunktion er for tricky og man får oftest ikke relevante threads frem når man søger.

Skrevet den: 13-December-2008 kl. 22:41

Ja jeg mente en dansk FAQ, evt. her på dette forum. Jeg synes networkedmediatank.com's søgefunktion er for tricky og man får oftest ikke relevante threads frem når man søger.

Måske, men mange spørgsmål er besvaret i wiki'en.

-------------

Skrevet den: 15-December-2008 kl. 19:35

Hmmm...var det ikke meningen at PCH skulle kunne afspille .iso filer fra et SMB-share på ens NAS server?

Har prøvet med 4 forskellige iso'er nu og PCH går bare i sort hver gang, dvs. den fryser så jeg bliver nødt til at genstarte boksen.

Skrevet den: 15-December-2008 kl. 20:29

Hmmm...var det ikke meningen at PCH skulle kunne afspille .iso filer fra et SMB-share på ens NAS server?

Har prøvet med 4 forskellige iso'er nu og PCH går bare i sort hver gang, dvs. den fryser så jeg bliver nødt til at genstarte boksen.

Jo, det er meningen. Gør det nogen forskel om du afspiller ISO filer eller om der er tale om VIDEO_TS mapper?

-------------

Skrevet den: 16-December-2008 kl. 08:53
Først virkede ISO-filerne ikke fra min NAS.  Den frøs simpelthen så jeg blev nødt til at reboote boksen.  Prøvede så at opdatere firmwaren via PCH's indbyggede firmware-update funktion.  Efterfølgende kunne jeg godt køre ISO-filerne, dog var den sorte farve pludselig erstattet af en lilla farve både i dvd-menuerne og i selve filmen.  Prøvede at genstarte PCH igen og lege lidt rundt i indstillingerne, dog uden at ændre på noget. Og pludselig virkede iso'erne.  Mærkeligt.

Skrevet af: riise_hansen
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 11:03
Hvis du vil spille ISO filer, skal du connecte via NFS el. Myihome i stedet for SMB.

Skrevet den: 18-December-2008 kl. 12:51
Jeg har installeret Myihome på min PCH i forbindelse med installationen af harddisken...men det eneste jeg kan se/gøre i menuerne er at jeg kan slå de enkelte servere til eller fra (dvs. ftp, upnp osv.) - andre muligheder er der ikke?

Print side | Luk vindue