Print side | Luk vindue

Ps3 imod x360

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=51825
Udskrevet den: 16-September-2024 kl. 20:54


Emne: Ps3 imod x360
Skrevet af: Peter1205
Emne: Ps3 imod x360
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 20:08
Hvad er bedst........
Til at spille på -----
Til at se film på ----

???



peter




Svar:
Skrevet af: A_Nielsen
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 20:31
Hardwaremæssigt er PS3 x360 overlegen. Dog findes de fedeste spil til x360.

-------------


Skrevet af: Ulrikwich
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 20:37
Hardwaremæssigt måske - men når alt kommer til alt ser det ens ud, og ifølge tests hvor der er sammenlignet, bl.a. på Gamspot.com, er Xbox i visse tilfælde, fx Fallout 3, væsentlig bedre på grafiksiden.

Til film, tja... Skal du se BR film, så er det PS3, hvis det er alt andet som er downloadet fra nettet, så er det sgu det samme. Jeg foretrækker personligt xbox'ens navigering fremfor PS3 (jeg har begge konsoller).


Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 20:45
PS3 er bedst på alle punkter, uden tvivl.
Alt fra hardware (regnekraft, BD drev, lagerkapacitet, controller, osv.) til systemtes software opbygning og mange valgmuligheder (du kan F.eks. selv vælge hvilket styresystem du vil bruge) er X360 overlegent. 


Skrevet af: Ulrikwich
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 20:49
Hvis dine hænder ikke tilhører en 7-årig, så er controller i hvert fald bedre på xbox. Lagerkapacitet, har du nogensinde fyldt de 80gig op der er på ps3. Og når det er sagt får xbox med 120...

Hvad vil du bruge den regnekraft til, når der ikke er en skid forskel på spillene, og de ser mere ller mindre ens ud.

Desuden er spil udvalget MARKANT bedre til xbox, og den er noget billigere...


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

PS3 er bedst på alle punkter, uden tvivl.
Alt fra hardware (regnekraft, BD drev, lagerkapacitet, controller, osv.) til systemtes software opbygning og mange valgmuligheder (du kan F.eks. selv vælge hvilket styresystem du vil bruge) er X360 overlegent. 


Sikke dog et fanboy svar uden mindste argumentation

Her er så et par svar fra folk der rent faktisk ved hvad de taler om:
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-348-1.htm - En udviklers perspektiv
Citat: "Performance: On paper, the PS3 is more powerful. In reality, it’s quite inferior to the 360."

http://www.gamespot.com/features/6162742/index.html - Konkrete spilsammenligninger

Et eller andet sted må man sige at det er sølle at en konsol der på papiret er så meget stærkere ikke preformer bedre



Skrevet af: ainG
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 21:03

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

PS3 er bedst på alle punkter, uden tvivl.
Alt fra hardware (regnekraft, BD drev, lagerkapacitet, controller, osv.) til systemtes software opbygning og mange valgmuligheder (du kan F.eks. selv vælge hvilket styresystem du vil bruge) er X360 overlegent. 


Sikke dog et fanboy svar uden mindste argumentation

Her er så et par svar fra folk der rent faktisk ved hvad de taler om:
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-348-1.htm - En udviklers perspektiv
Citat: "Performance: On paper, the PS3 is more powerful. In reality, it’s quite inferior to the 360."

http://www.gamespot.com/features/6162742/index.html - Konkrete spilsammenligninger

Et eller andet sted må man sige at det er sølle at en konsol der på papiret er så meget stærkere ikke preformer bedre

Aktiklen der er jo totalt outdated.

Og så skal det jo også siges, at PS3'en har været ude i mindre tid og er langt sværere at programmere til. Dog ikke helt så svær som PS2'en var. Bare vent at se, snart tager PS3 føringen (hvilket den allerede er godt igang med).



Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 21:49

Xbox 360'eren har et større katalog af titler at give sig i kast med, så som spillemaskine alene, ville den måske være at foretrække lige nu, selv om PS3'en er godt på vej med fede titler også!

Jeg har selv begge maskiner, men bruger så kun min PS3 - fordi min omgangskreds også har PS3....

Som udgangspunkt kan jeg også bedst lide PS3'en, simpelthen fordi den er så "no-nonsens" som den kan være!

Hvis du skal opgradere din Xbox 360 med et eller andet, f.eks. en større harddisk, så skal du ud og købe Microsofts egen proprietære harddisk - du kan ikke bare købe den første, bedste og billigste SATA disk og sætte i... det er noget skrammel, for en 120Gbyte disk fra MS, koster alt for meget i forhold til den plads du får....

Hvis du skal tilkoble din Xbox 360 til noget trådløst, skal du ud og købe Microsofts proprietære netværksadapter - ikke noget med bare at købe en billig trådløs dongle, nej - du SKAL spændere 600,- på en adaptor fra MS... det er også noget skrammel...

På PS3'en er alt bare ganske almindeligt standard udstyr - køb en 2 1/2" Sata disk, og prop den i... mangler du lige et kabel til et eller andet, så har du det nok liggende til din pc - strømkabler, USB kabler, HDMI kabler osv osv...

Og så er PS3'en til dels et "åbent" system - du kan vælge at afsætte 10Gbyte af harddisken til Linux, som du så kan boote direkte fra PS3'en XMB...

Og så skal man altså ikke kimse af BluRay drevet - det åbner op for en hel ny verden af fede BluRay film....



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: centric
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af ainG ainG skrev:

Bare vent at se, snart tager PS3 føringen (hvilket den allerede er godt igang med).


Det har PS fanboys jo sagt lige siden PS3 kom ud.

Så kan man jo passende købe en Xbox og få en bedre oplevelse nu mens man venter på det sker.



Helt konkredt: Hvis man ønsker at spille online er Xbox langt overlegen. Hvis man ønsker at se BD er der kun PS3. Alt andet er et spørgsmål om smagssag.

Eller sagt på en anden måde. Hvis man ønsker at spille ofte vil Xbox'en formentlig være det bedst valg da de fleste af dem på de danske spil fora der ejer begge konsoller primært spiller xbox'en når de spiller et multiplatform spil. Men igen, det er et spørgsmål om præferencer.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Oprindeligt skrevet af ainG ainG skrev:

Bare vent at se, snart tager PS3 føringen (hvilket den allerede er godt igang med).




Eller sagt på en anden måde. Hvis man ønsker at spille ofte vil Xbox'en formentlig være det bedst valg da de fleste af dem på de danske spil fora der ejer begge konsoller primært spiller xbox'en når de spiller et multiplatform spil. Men igen, det er et spørgsmål om præferencer.


Der falder jeg så meget ved siden af - jeg har begge konsoller, og ejer ikke et eneste spil til Xbox'en :)


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: centric
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Der falder jeg så meget ved siden af - jeg har begge konsoller, og ejer ikke et eneste spil til Xbox'en :)

Du er nok heller ikke den eneste.

Som skrevet: Det er en smagssag. Bare fordi flere foretrækker Xbox 360 til multiplatform betyder jo ikke det er den bedste løsning for alle.


Men en xbox uden spil kan da ikke være særlig underholdende? Bruger du den som extenter?


Skrevet af: Ponduus
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 22:24
Som de andre siger, det er et spørgsmål om smag og
brugsvaner. Jeg bruger min langt overvejende til at se
BD, derfor var PS3 et oplagt emne.

Desuden har jeg altså haft en Playstation :)


Skrevet af: ainG
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Oprindeligt skrevet af ainG ainG skrev:

Bare vent at se, snart tager PS3 føringen (hvilket den allerede er godt igang med).


Det har PS fanboys jo sagt lige siden PS3 kom ud.

Så kan man jo passende købe en Xbox og få en bedre oplevelse nu mens man venter på det sker.



Helt konkredt: Hvis man ønsker at spille online er Xbox langt overlegen. Hvis man ønsker at se BD er der kun PS3. Alt andet er et spørgsmål om smagssag.

Eller sagt på en anden måde. Hvis man ønsker at spille ofte vil Xbox'en formentlig være det bedst valg da de fleste af dem på de danske spil fora der ejer begge konsoller primært spiller xbox'en når de spiller et multiplatform spil. Men igen, det er et spørgsmål om præferencer.

Tjah, Mirror's Edge er da en fin begyndelse at være langt overlegen i ift. Xbox.

I øvrigt må Home da rette lidt op på den ubalance, der har været mellem de to online dele - tror helt sikkert de ender med at blive lige gode om kort tid - handler bare mest om, hvad man er til.



Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Der falder jeg så meget ved siden af - jeg har begge konsoller, og ejer ikke et eneste spil til Xbox'en :)

Du er nok heller ikke den eneste.

Som skrevet: Det er en smagssag. Bare fordi flere foretrækker Xbox 360 til multiplatform betyder jo ikke det er den bedste løsning for alle.


Men en xbox uden spil kan da ikke være særlig underholdende? Bruger du den som extenter?


Næh - vandt den i konkurrence.... den spiser jo ikke brød ved bare at stå :)

Min PS3 virker jo fint som medie extender også :)


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: nuaa
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af ainG ainG skrev:

Tjah, Mirror's Edge er da en fin begyndelse at være langt overlegen i ift. Xbox.

I øvrigt må Home da rette lidt op på den ubalance, der har været mellem de to online dele - tror helt sikkert de ender med at blive lige gode om kort tid - handler bare mest om, hvad man er til.



Ikke lige se hvad du mener med første del(Faktisk lige fået mirror´s edge til 360). Eneste forskel her er 360 har 2xAA og PS3 version har ingen AA, men det er generalt svært at se forskel.

Kan sige HOME er nok mest skuffene jeg har set, deres "open beta" var måske største fejl de gjordet med HOME. Og nej HOME vil ikke hjælpe med online delen. Da MS NXE system jo er dashboard og alt kan bruges inde fra spillet. Hvorimod HOME er et program man skal starte og giver ingen fordel til spil efter hvad jeg kan se(tro også bliver lukket ned i spil? ikke helt sikker). Var enlig tæt på slette HOME igen, men kom tanke om der nok plads på min HDD(modsat 360, som er fyldt med RB2 sange. Køber for meget DLC ><)
Faktisk kan man ikke sammenligne HOME med MS online del.

Men som mange har sagt så er det enlig en smag sag og ikke meget andet. 360 har generalt fordel multiplatform spil, men den er så lille ikke værd bruge den som eneste grund, vis der andet på 360 man ikke kan lide. Kontroller, venner, online del og flere spil er hvad fik mig til vælge 360 som hovedplatform.
Min PS3 er blevet til rene blu-ray afspiller (Til MGS4 falder i pris eller jeg har penge til valkyrie spillet fra sega)


-------------
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB


Skrevet af: mickey_nygaard
Skrevet den: 13-December-2008 kl. 23:35
Folk glemmer at nævne at Xbox'en larmer som en jetjager,
og hver 3. skal man bøvle med at få sendt afsted til
rep.

Xbox'en er sandt nok billigere end PS3'eren - Men det er
jo udelukkende fordi Xbox'en er ultra skrabet.

PS3 har indbygget trådløst netværk
PS3 kommer med controllers med indbygget genopladeligt
batteri
PS3 kommer med indbygget Blu-Ray drev.
PS3 kommer med en væsentlig større HDD end Xbox.

Mickey


Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 06:41
Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Hvis dine hænder ikke tilhører en 7-årig, så er controller i hvert fald bedre på xbox. Lagerkapacitet, har du nogensinde fyldt de 80gig op der er på ps3. Og når det er sagt får xbox med 120...

Hvad vil du bruge den regnekraft til, når der ikke er en skid forskel på spillene, og de ser mere ller mindre ens ud.

Desuden er spil udvalget MARKANT bedre til xbox, og den er noget billigere...


Jeg har været tilhænger af PS controlleren siden PS1, så det er nok en vanesag. Men IMO er den langt skønnere, lettere, bedre i brug en ditto til X360 der simpelthen er for klodset.

PS3 er jo fantastisk som mediacenter, så 80gb kan hurtigs sættes til livs. Der er PS3 så så smart indrettet, at man for få hundrede kroner kan smide en 320gb disk i, og skulle det ikke være nok, kan en ekstern ket tilkobles vis USB.

Spiludvalget er nok igen et spørgsmål om smag. Alle de spil jeg ønsker til konsol frem for PC findes til PS3, så det kan da være at jeg bare har været heldig, eller har bedre smag end dig

Regnekraften skal nok komme i brug, når udviklerne tager mulighederne i brug. Men oldnordiske konsoller som X360 og WII, med regnekraft som en Texas TI-106 lommeregner, gør jo sit til at spænde ben for udviklingen.


Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 06:50
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

PS3 er bedst på alle punkter, uden tvivl.
Alt fra hardware (regnekraft, BD drev, lagerkapacitet, controller, osv.) til systemtes software opbygning og mange valgmuligheder (du kan F.eks. selv vælge hvilket styresystem du vil bruge) er X360 overlegent. 


Sikke dog et fanboy svar uden mindste argumentation

Her er så et par svar fra folk der rent faktisk ved hvad de taler om:
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-348-1.htm - En udviklers perspektiv
Citat: "Performance: On paper, the PS3 is more powerful. In reality, it’s quite inferior to the 360."

http://www.gamespot.com/features/6162742/index.html - Konkrete spilsammenligninger

Et eller andet sted må man sige at det er sølle at en konsol der på papiret er så meget stærkere ikke preformer bedre



Som jeg lige har skrevet én gang, så er det jo udelukkende et spørgsmål om at programmørerne skal op i fart. Spillene kan ikke blive bedre end den kode de er baseret på, og er udgiveren samtidig  lige en tand for hurtig med at få dem losset ud på markedet til alle platforme, kan resultatet let blive en uheldig omgang.

Artiklen du henviser til er heller ikke just tidssvarende, med lidt over et par år på bagen. Men ikke der er sket en held del siden!


Skrevet af: Ponduus
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 09:17
Angående programmørerne og programmeringen så skulle det
nye Uncharted 2 bruge noget nær 100% af kraften i
PS3'en.

http://www.gamesection.dk/nyheder.asp?nid=5062


Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Ponduus Ponduus skrev:

Angående programmørerne og programmeringen så skulle det
nye Uncharted 2 bruge noget nær 100% af kraften i
PS3'en.

http://www.gamesection.dk/nyheder.asp?nid=5062

Ja det bliver spændende at se hvad de kan hive ud af den. Der er, efter min vurdering, et ret stort potientiale.

Videosekvenserne i Resistance 2 er, så vidt jeg kan se, grafik der afvikles og ikke bare animerede filmklip. Ser man F.eks. det afsluttende klip og lægger mærke til mundingen på pistolens løb, kan man se en anelse pixel flickering i de runde former, som netop tyder på at der er tale om grafik der afvikles af konsollen.
Hvis vi fremover kan forvente spil med grafik af den kaliber, er jeg lykkelig over at være PS3 ejer!


Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 14:30
Uha med det spørgsmål har du åbnet en vipserede

Det er som så meget andet et spørgsmål om præference.

Jeg ejer begge og er glad for begge.

Grundet larm, nervøsitet for de 3 røde ringe (har en ældre X360) og manglende hardware (mindre HDD, ingen trådløs forbindelse og intet Blu-ray drev) bruger jeg den "kun" til spil og ikke som MediaCenter.

De fleste multiplatform titler køber jeg til PS3eren da jeg betragter den som min Main maskine. Kontroller- mæssigt er jeg også mere til ps3eren, men ved at en del af mine venner er mest til X360'eren.

Online er X360 stadig foran, men mange får det til at lyde som om PS3eren er ringe. Jeg synes PS3eren er kommet rigtig godt efter det og er efterhånden rigtig tæt på at levere samme oplevelse.

Interface mæssigt er jeg helt klart mest til PS3eren. Det er bare et mere rent og stilet interface. X360 har lige fået nyt dashboard og det er blevet Meget federe end det gamle.

Grafisk synes jeg de er ens. Begge har flotte spil og jeg gider ikke side 2cm fra fjernsynet for at finde ud af hvilken maskine gør det bedst. På sigt tror jeg måske lidt på PS3eren (har intet at have det i). Det er mest baseret på at flere er begyndt at bruge den som lead platform ved udvikling af multiplatform og Blu-ray kapacitet.

Startede med at købe PS3eren fordi det var den mine venner havde og fordi de titler, som kom til den tiltalte mig mere. Jeg endte så med også at købe en brugt X360 for 4 måneder siden, fordi jeg ville spille nogle af eksklusiv titlerne til den (Gears, Halo og Fable) og så er den jo rimeligt prissat.

Køb begge


Skrevet af: geuken
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 15:26

Kære Peter,

Jeg vil blot sige, som indehaver af både wii, ps3 og xbox360 er der ingen tvivl om, at XBX360 tidligere klart var bedst til, at afvikle grafisk krævende spil. Mange ps3 titler led tidligere af dårlig framerate og lav opløselig teksturer og var bare lidt noget møg.

Men nu synes jeg faktisk at ps3 er kommet rigtig godt efter det. Min fortrukne spillekonsol er dog stadige Xbx360, mens ps3 er den klart bedste multimedie-maskine for mig (opskalere DVD fint til HD og blu-ray afspiller).

Så hvis jeg skulle vælge én spillekonsol i dag ville det være xbox 360 der vinde i kraft af pris, udbud af titler og ikke mindst er den stadigvæk det der leverer den bedste grafik (de fleste glemmer at den har det stærkeste grafikkort mens ps3 har bedste 'cpu'). Til film m.m. vil den klare vinder være PS3... Og hvis jeg kun skulle købe én samlet maskine til det hele, vil min vinder være PS3 i håbet om at den snart kommer mere i omdrejninger som rigtig next-gen spillekonsol.

Det er blot mine overvejelser... God fornøjelse med dit køb!

 



Skrevet af: Peter1205
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 15:47
Takker for alle de gode råd,
Jeg har haft en 360 men den er blevet stjålet ved et indbrud, Samt alle
mine spil !!!

Nu har jeg så læst og besluttet min for at købe en ps3`er ,

Takker endnu engang !!!!

Mvh
Peter







Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 15:59
PS3 er den bedste..  Killzone trækker ca. 60 % af kræfterne i ps3 og ca. 90% i en xbox360


Skrevet af: Nickell
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 16:11

Gå da ned i en spilbutik, og prøv begge maskiner. Især kontrolleren er nok et afgørende punkt i dit valg.

Jeg har en Xbox360 (Elite/Falcon), og den larmer næsten ikke. Derudover så gør spilinstallationsfunktionen maskinen lydløs. Og så er onlinedelen så integreret i maskinen og spillene, at PS3'erens udformning virker som en hovsa-løsning (har ikke prøvet Home betaen). Der giver jeg gerne 25 kr. for om måneden for Xbox Live.

Ja, Blu-Ray er da en fed feature, men priserne på standalone modellerne nærmer sig det bløde punkt (1000 kr), og så vil jeg da foretrække af have mine enheder adskilt. Derfor bør man mere fokusere på det andet end den feature, da den kan tilkøbes hvis man vælger en Xbox.

Men ja, PS3'eren virker som en bedre multimediemaskine, men du får ikke en bedre spillemaskine end Xbox. Medmindre du absolut må spille MGS4 (og det skal man da!) og LBP, så synes jeg at Xbox'en har et større, bredere og mere interessant spilbibliotek end PS'en.

Ironisk nok spiller jeg mest Worms HD og Bomberman Live på min Xbox... Så meget for next-gen gaming...



-------------
| 32" LG LC42
| Technics SA-DX750
| Technics SL1210 MKII
| Panasonic DMP-BD 60
| Xbox 360 Slim


Skrevet af: neuhaus
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 16:29

jeg kan godt se det er svært at vælge hvilken maskine man skal købe

jeg har begge maskiner

hvad støj angår er der ikke længere nogen forskel da man kan kopiere spil ind 360 hardisk ps3 har trådløs net 360 ikke online er 360 langt foran det kan jo være at ps3 kommer op på siden af 360 når ps4 kommer ps3 kontrolleren er efter min mening så små at den bedst passer til børn og man kan ikke så vidt jeg ved ikke skifte batterier i den

hvad home angår jeg har prøvet det en kæmpe skuffelse det er muligt det er en beta men det er en beta der har været 2 til 3 år undervejs der er arcade spil der er bedre lavet og meget større jeg fatter ikke at de vil sådan noget ud

man kan ikke lave private spil online på ps3

det kan godt være at ps3 er mere lækker og mere stabil rent hardware mæsittigt men den er langt bag efter 360 alting bliver udsat hele tiden på ps3 det eneste hvor den er bedre end 360 er på filmsiden

 

 

 



Skrevet af: Callie
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 16:39

3Et vigtigt aspekt i den her diskussion er jo, at det stort set kun er ved eksklusiv titler, at det betyder noget som at ps3 kun bruger 60% og xbox 360 bruger 90% når der spilles killzone - hvorfor? - Ja, det er fordi, at så længe at et givent spil udvikles til både xbxo360 og ps3, så vil der ikke være den store forskel hverken grafisk eller ydelsesmæssigt, da det vil være for dyrt for udviklerne, at bruge tid og penge på at optimere spillene til begge konsoler. Det er derfor kun ved ekslusiv titler, at de ekstra krafter i en ps3 er relevante.

Derfor skal valget foretages ud fra enkelte stikord ting efter min overbevisning. Om BD er vigtigt, online spil, eksklusiv titler, controllere, økonomi - og om man kender nogen der har en konsol, da det bliver sjovere at spille mod nogen man kender.



Skrevet af: neuhaus
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 16:43
det er rigtigt der er ikke meget ved at have en ps3 hvis ens venner har en 360 eller omvendt en ting jeg savner ved online spil er muligheden for at finde spillere kun fra dk alså en søge fuktion af en slags


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af neuhaus neuhaus skrev:

jeg kan godt se det er svært at vælge hvilken maskine man skal købe

jeg har begge maskiner

hvad støj angår er der ikke længere nogen forskel da man kan kopiere spil ind 360 hardisk

Det har desværre kun fjernet støjen fra drevet - den larmer stadig synes jeg..

Citér Ps3 har trådløs net 360 ikke online er 360 langt foran det kan jo være at ps3 kommer op på siden af 360 når ps4 kommer

Home giver nogle nye onlinemuligheder - bl.a. at man nu fra community kan invitere tilfældige andre brugere til en gang online spil, når man render  rundt i home... det er cool nok..

Citér

ps3 kontrolleren er efter min mening så små at den bedst passer til børn og man kan ikke så vidt jeg ved ikke skifte batterier i den

Så ved du forkert :)

Man kan faktisk købe nye batterier til controlleren...

Citér hvad home angår jeg har prøvet det en kæmpe skuffelse det er muligt det er en beta men det er en beta der har været 2 til 3 år undervejs der er arcade spil der er bedre lavet og meget større jeg fatter ikke at de vil sådan noget ud

Man skal tage Home for det det er - det er et community, hvor du har en stor del af frihed til at bevære dig rundt, chatte med tilfældige eller venner, tage et spil bowling, billard osv. osv. og med tiden tror jeg nok det skal blive til mere...

Citér

man kan ikke lave private spil online på ps3

Øh, det kommer altså an på spillet - der er nogle spil man sagtens kan spille i Lan, f.eks. Warhawk!

Citér

det kan godt være at ps3 er mere lækker og mere stabil rent hardware mæsittigt men den er langt bag efter 360 alting bliver udsat hele tiden på ps3 det eneste hvor den er bedre end 360 er på filmsiden

Jeg er langt langt fra enig - At PS3 skulle være langt bag efter er vist efterhånden kun på spil-udvalgssiden, og også der er den ved at være godt med....

 

 




-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: neuhaus
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 17:11

jeg mener at når de fremstiller home som den helt store ting det bliver udsat gang på gang og når det så endelig er der ikke mere at komme efter 2 til 3 års udvikling eller snare mangel på samme sådan virker det

og ps3 kom senere på market der burde have været mere. når ps3 er færdig udviklet er der sikkert kommet en ny xbox

jeg synes da også det er noget lort når min xbox skal til rep. en gang om året

min gik i stykker en aften så sagde jeg til at jeg da stadig havde min ps3

dagen efter gik den også stykker nu havde jeg ingenting  sådan kan det gå men den ps3 jeg fik tilbage var ikke den jeg sendte af sted den jeg fik larmer næsten lige så meget som min xbox



Skrevet af: Nickell
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 17:23

Hvordan i hulen har du ødelagt din ps3?

Zulfo, den falcon-udgave jeg har larmer utrolig lidt, og det gør de nye Jasper nok endnu bedre...



-------------
| 32" LG LC42
| Technics SA-DX750
| Technics SL1210 MKII
| Panasonic DMP-BD 60
| Xbox 360 Slim


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af neuhaus neuhaus skrev:

jeg mener at når de fremstiller home som den helt store ting det bliver udsat gang på gang og når det så endelig er der ikke mere at komme efter 2 til 3 års udvikling eller snare mangel på samme sådan virker det

og ps3 kom senere på market der burde have været mere. når ps3 er færdig udviklet er der sikkert kommet en ny xbox

Du mener ikke at PS3 er færdigudviklet?

Eller mener du Home? Det er ikke helt let at blive klog på...

MircroSoft sender jo også opdatering ud til Xbox 360 - så jeg ved slet ikke hvor du vil hen med det....




-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Nickell Nickell skrev:

Hvordan i hulen har du ødelagt din ps3?

Zulfo, den falcon-udgave jeg har larmer utrolig lidt, og det gør de nye Jasper nok endnu bedre...



Okay - vi har haft 2 her i afdelingen hvor jeg sidder, de larmer begge, og ikke kun fra drev. Og den jeg har derhjemme, som godt nok er meget sjældent tændt, larmer også en del....

Min PS3 er dog ikke nogen helgen :) - den siger en hel del, men det er den første 60Gbyte version, købt på launch....


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: BUGz
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 17:58

Jeg overvejer at sælge min PS3 pga. næsten alle spil er i 720p oplysningen, hvilket jeg er meget skuffed over, når nu PS3en og de fleste tv har 1080p, hvad så med at udnytte det ?

skulle spille Silent Hill 5 (home comming) afspilled på Pio LX5090 med PS3

men grafik mæssigt bliver det langt overgået af forgængeren

Silent Hill 4(the rume) afspilled på 19" lcd med pc (1280x1024)



-------------
Pioneer PDP-LX5090




Skrevet af: Ponduus
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af BUGz BUGz skrev:

Jeg overvejer at sælge min PS3 pga.
næsten alle spil er i 720p oplysningen, hvilket jeg er
meget skuffed over, når nu PS3en og de fleste tv har
1080p, hvad så med at udnytte det ?



Hvis jeg så sagde,at du ikke kan se forskel på 720 og
1080P på skærme under 46"?

Man kunne da også sagtens forestille sig, at som tiden
går vil flere og flere spil være i 1080P?


Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 19:20
Well jeg har launch modellen af PS3eren (60gb) og jeg kan da høre blæseren, hvis der er stille i lokalet. Det skulle være den PS3 som larmede mest.
X360eren larmer mere, selv efter den nye update med installation. Den er blevet meget bedre, men stille er den ikke (sammelignet med PS3).

Vedr. udvalg af spil, så er det jo ikke sådan at der mangler spil til nogen af konsollerne. Det er en smagssag om man er mere til eksklusiv titlerne til X360 (Gears, Halo, Fable osv..) eller til PS3 (GT 5, Resistance, LBP, MGS4 osv..)

Jeg kan ikke se forskel på mit 42" fjernsyn ved 720p eller Full HD.



Skrevet af: nuaa
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af BUGz BUGz skrev:

Jeg overvejer at sælge min PS3 pga. næsten alle spil er i 720p oplysningen, hvilket jeg er meget skuffed over, når nu PS3en og de fleste tv har 1080p, hvad så med at udnytte det ?

skulle spille Silent Hill 5 (home comming) afspilled på Pio LX5090 med PS3

men grafik mæssigt bliver det langt overgået af forgængeren

Silent Hill 4(the rume) afspilled på 19" lcd med pc (1280x1024)



Kan ikke sige mig du valgte at tro på sony lort om 1080p på alt(fra før PS3 udkom)? 1080p kræver for meget ram til de stor og kendte spil. Hvilket er derfor spil som CoD og halo3(nævner halo, da på papiret har 360 mere ram) er UNDER 700p en nogen er kun lige 600p.
Det er sgu ikke noget om at udnytte det, vis der ikke er ram til de stor texture der skal bruges. Mange vælger at sætte focus på alt muligt andet (Halo 3 in singleplayer er stadig kun 600p, med de faver de valgt og den lightning effect fik mig til sige WOW et par gange!(og jeg er halo hater!!!)).
Så opløsning er ikke alt. Skal ikke regne med 1080p før næste generation. Og tro faktisk ikke engang alle spil bliver 1080p der!

Skal nok komme et par 1080p spil, men så mangler de i andre punkter!(eller bare være mindre spil)


-------------
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB


Skrevet af: Mutantius
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

PS3 er den bedste..  Killzone
trækker ca. 60 % af kræfterne i ps3 og ca. 90% i en
xbox360


Sgu meget godt klaret når Killzone ikke engang er til
X360
Anyway PS3ens GPU (altså grafikkort) er blevet bestemt
til at være væsentligt dårligere end Xbox 360eren:
http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=19237

Derudover konkludere denne rapport fra Anandtech at de
begge har deres fordele og ulemper og i det lange løb
vil forskellen være minimal med det givne spilmarked de
næste par år:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2453&p=13

ufatteligt at der er så mange der smider postulater ud
herinde :P



Skrevet af: ainG
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af nuaa nuaa skrev:

Oprindeligt skrevet af ainG ainG skrev:

Tjah, Mirror's Edge er da en fin begyndelse at være langt overlegen i ift. Xbox.

I øvrigt må Home da rette lidt op på den ubalance, der har været mellem de to online dele - tror helt sikkert de ender med at blive lige gode om kort tid - handler bare mest om, hvad man er til.



Ikke lige se hvad du mener med første del(Faktisk lige fået mirror´s edge til 360). Eneste forskel her er 360 har 2xAA og PS3 version har ingen AA, men det er generalt svært at se forskel.

Tjek evt. IGN's head-to-head review af de to.



Skrevet af: nuaa
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 21:04
Hvorfor skulle jeg dog bruge en a verdenest dårligest spil sider? :p

-------------
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB


Skrevet af: ainG
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 21:07

Den er da for nice!

Men under alle omstændighed bliver styringen, frameraten og grafikken kritiseret på Xbox versionen, mens den ikke gør på PS3 (så længe opløsningen holdes på 720p).



Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Mutantius Mutantius skrev:

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

PS3 er den bedste..  Killzone
trækker ca. 60 % af kræfterne i ps3 og ca. 90% i en
xbox360


Sgu meget godt klaret når Killzone ikke engang er til
X360
Anyway PS3ens GPU (altså grafikkort) er blevet bestemt
til at være væsentligt dårligere end Xbox 360eren:
http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=19237

Derudover konkludere denne rapport fra Anandtech at de
begge har deres fordele og ulemper og i det lange løb
vil forskellen være minimal med det givne spilmarked de
næste par år:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2453&p=13

ufatteligt at der er så mange der smider postulater ud
herinde :P


Nej nu må du simpelthen holde op! Materialet du henviser til er henholdsvis 2½ og 3½ år gamle, og er, som de endda selv påpeger (i forumindlæget!), skrevet før konsollernes endelige specifikationer overhovedet er fastlagt. Og dermed er vi jo også forlængst ude over perioden for Anandtechs spådomme.
Kildekritik for pokker, KILDEKRITIK!

At PS3's 8-kernede 128-bit CPU lammetæver X360's 3-kernede 64-bit ditto, er der heldigvis ikke nogen der forsøger at modbevise med forældede artikler, så lad os gå direkte til GPU delen.

De er meget svære at sammenligne på hardware plan, fordi systemerne er bygget rimelig forskelligt op. Så lad os prøve at forholde os til fakta af betydning og rå ydelse, og ikke definere bedste ydelse ud fra hvilken producent (hhv. ATI og nVIDIA) der har fundet på de smarteste navne og måder at opstille teoretisk ydelse på.

ATI Xenos (X360)
48 shaders/2 ALUs pr. pipeline = 96 floating-points pr. cycle.
Maximum shader operations: 48 milliarder/sek.
Maximum Dot product operations: 24 milliarder/sek.
Maximum texel fillrate: 8 GigaTexels/sek.

nVIDIA RSX (PS3)
24 shaders/5 ALUs pr. pipeline = 120 floating-points pr. cycle.
Maximum shader operations: 136 milliarder/sek.
Maximum Dot product operations: 54 milliarder/sek.
Maximum texel fillrate: 13.2 GigaTexels/sek.

Konklusion: PS3's GPU har væsentligt større regnekraft.


Skrevet af: nuaa
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 21:45
erm bliver lige nåd til at sige. Om hardware ændre sig ikke i en konsol (bliver højest mindre, hvilket kun er strøm brug og varme vi snakker om). Så de artikler er stadig lige  så holdbar som dengang.
Du siger det jo selv og så gåt du alligevel ind og sammenligner det hele på ren data. Og jeg tvivler stadig på du er geni inde for hardware, ved jeg ikke er.(hvilket er grund til jeg holder mig for bruge ord som fakta)

Først angående CPU´er. Så det vidste ingen hemmelig Cell faktisk er en dårlig cpu til spil og HELT forskelligt hardware, hvorimod 360´s kører med en mere eller mindre kendte cpu OG har ms directX software bag ved den. Hvilket gør de er letter at programmer til.
Problemmer er jo ikke altid regne kraft, men derimod hvor meget de forskellig feature tager af krafterne- Jeg læste 360 GPU var en del bedre som grafikkort. Men når folk så finder ud af bruge CELL´s krafter rigtig, skulle begge manskiner gerne ende samme sted. Men andre ord grafik på begge ender nok omkring det samme vis man kigger på ren kraftmæssing. Så i sidste ende kommer ned til hvilket konsol har bedste udvikler, da jo dem der skal få meste ud af de krafter de har

ainG: hader IGH, gamespot og eurogamer. såååå
Kan ikke læse hvad IGN siger da det er insider halløj. Men kan læse på eurogamer spillene er ens udover 360 har 2xAA(Det er pågrund unreal engine 3 bare kører bedre på 360(Pågrund af gears serien, ingen tvivl om der deres focus er med den motor)), Og lige gennemført mirror´s egde idag, enest felj jeg så var et smule screen tearing her og nu.♠



-------------
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB


Skrevet af: neuhaus
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 21:59

min ps3 holdt bare op med læse spillene

jeg mente at det var home der godt kunne have været noget mere kød på

ps3 er da en fin og velbygget maskine ingen tvivl om det

jeg synes bare der mangler noget bla. online der er xbox alså meget nemmere at gå til

jeg har da haft 4 eller 5 xbox 360 til rep inkl. en elite

angående spil der kommer mange af de samme spil til ps3 og xbox

men xboxen er billigere i indkøb

hvad angår online dele den koster penge på xboxen men det virker også noget bedre og mon ikke det bare er et spørgsmål om tid før den på den ene eller anden mådeogså  gør på det ps3



Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af nuaa nuaa skrev:

erm bliver lige nåd til at sige. Om hardware ændre sig ikke i en konsol (bliver højest mindre, hvilket kun er strøm brug og varme vi snakker om). Så de artikler er stadig lige  så holdbar som dengang.
Du siger det jo selv og så gåt du alligevel ind og sammenligner det hele på ren data. Og jeg tvivler stadig på du er geni inde for hardware, ved jeg ikke er.(hvilket er grund til jeg holder mig for bruge ord som fakta)

Først angående CPU´er. Så det vidste ingen hemmelig Cell faktisk er en dårlig cpu til spil og HELT forskelligt hardware, hvorimod 360´s kører med en mere eller mindre kendte cpu OG har ms directX software bag ved den. Hvilket gør de er letter at programmer til.
Problemmer er jo ikke altid regne kraft, men derimod hvor meget de forskellig feature tager af krafterne- Jeg læste 360 GPU var en del bedre som grafikkort. Men når folk så finder ud af bruge CELL´s krafter rigtig, skulle begge manskiner gerne ende samme sted. Men andre ord grafik på begge ender nok omkring det samme vis man kigger på ren kraftmæssing. Så i sidste ende kommer ned til hvilket konsol har bedste udvikler, da jo dem der skal få meste ud af de krafter de har

ainG: hader IGH, gamespot og eurogamer. såååå
Kan ikke læse hvad IGN siger da det er insider halløj. Men kan læse på eurogamer spillene er ens udover 360 har 2xAA(Det er pågrund unreal engine 3 bare kører bedre på 360(Pågrund af gears serien, ingen tvivl om der deres focus er med den motor)), Og lige gennemført mirror´s egde idag, enest felj jeg så var et smule screen tearing her og nu.♠


Ydelse er ydelse, uanset om vi snakker regnekraft eller hestekræfter. Den absolut eneste variabel, der kan gøre ydelsen bedre på X360 end PS3, er programmørernes evner og vilje - måske nogle multiplatform titler ligefrem bliver gjort kunstigt bedre på X360 frem for PS3, ved ikke at lade sidstenævnte gør brug af sin råstyrke, pga. uofficielle aftaler og indflydelse via ejerskaber? Den slags er jo set en del gange før på PC markedet.

Uanset hvordan den vendes og drejes, er PS3 bare en ydelsesmæssigt stærkere konsol - hvilket prisen på sin vis også burde være en indikator for. Og gav M$ brugerne samme frihed som Sony gør, var det jo også meget nemt at bevise ved at køre en række ens test under identiske OS'er - men det er jo bare endnu en af X360's mangler.


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 22:50

Hold da halvt kæft folk snakker meget om alting.. :b

 

Okay.. Jeg er ligeglad med tal. Floating points, ghz, kerner.. Skidt være med det alt sammen. Tal kan fordrejes, og at bruge alle de der tal i en diskussion er ligesom at bruge Kontrast tallet på TV i en TV diskussion. Der er jo ingen der påstår at et samsung LCD slår Pioneers Plasma bare fordi Samsungen er opgivet til at have højere kontrast.... Og da specielt når man ikke engang har fakta rigtig (PS3 har eksempelvis IKKE 8 kerner. Den har 1 kerne og 7 SPE'er.. Der er stor forskel).

Det jeg er interesseret i er real life performance - and i'm sorry to break it to ya, men de to konsoller ligger grafisk så tæt at det er komplet irrelevant at diskutere.

Når man skal ud og vælge konsol er der flere faktorer der skal overvejes;

1; Hvem har de bedste eksklusiver (dermed hvilke tiltaler mig mest?)

2; Pris i forhold til hvad de tilbyder?

3; Hvad har mine venner? Online multiplayer er imo klart sjovest sammen med folk man kender. Hvis alle dine venner har Xbox.. Så må det også være et argument for dig.

Begge konsoller tilbyder fede spil med super grafik. Begge har solide online offerings. Begge har fede kommende titler..

Hvad angår at vise film, så burde der ikke være tvivl om at PS3 har fordelen. De har trods alt smidt et Blu-Ray drev i dyret.. Men så er den til gengæld også det dyrere, det må man så gøre op med sig selv. Der er jo ikke meget fis ved det hvis du i forvejen har stand-alone DVD og Blu-Ray afspiller...

Personligt? Så er jeg til Xbox360. Jeg foretrækker controlleren, og jeg foretrækker de eksklusive titler. Jeg er eksempelvis stor Lionhead fan, så et spil som Fable2 trækker meget i mig :) Indtil videre har den haft visuel "fordel" i multiplatform, men igen, jeg har svært ved at se forskel på billeder side by side. Så fordelen er så minimal at den er fuldstændig ligegyldig...

Så, for at konkludere, mener jeg at man skal vælge efter hvad der tiltaler dig. Sådan en diskussion her fører ingen vegne.



Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Hold da halvt kæft folk snakker meget om alting.. :b

 

Når man skal ud og vælge konsol er der flere faktorer der skal overvejes;

1; Hvem har de bedste eksklusiver (dermed hvilke tiltaler mig mest?)

2; Pris i forhold til hvad de tilbyder?

3; Hvad har mine venner? Online multiplayer er imo klart sjovest sammen med folk man kender. Hvis alle dine venner har Xbox.. Så må det også være et argument for dig.



Fuldstændig enig!

Havde mine kolleger og venner Xbox 360, var min nok også tændt lidt mere end tilfældet er (har faktisk ikke engang hentet den nye frontend).

Men der er mange ting der stadig taler for PS3'en - dens åbenhed er simpelthen elegant :)


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: neuhaus
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 23:00
det kan have fuldstændig ret i jeg hælder også mest til xbox jeg køre nu mest bilspil og der er controllren nu bedst  jeg købt nu ps3 pga grand turismo 5 men det lidt udsigter men så må jeg spille noget race pro når det kommer i januar


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 23:00
Ja, det er jo så et andet argument :) Hvis man har lyst til at sidde og rode med linux, så er det jo PS3'eren man skal gå efter. Det er bare mit indtryk at det er et fåtal der har mod på sådan noget, personligt er det eksempelvis ikke noget jeg bekymrer mig om :) Er fint tilfreds med hvordan min 360'er fungerer nu :)


Skrevet af: Mutantius
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:




Oprindeligt skrevet af Mutantius Mutantius skrev:

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

PS3 er den
bedste..  Killzone
trækker ca. 60 % af kræfterne i ps3 og ca. 90% i en
xbox360


Sgu meget godt klaret når Killzone ikke engang er til
X360
Anyway PS3ens GPU (altså grafikkort) er blevet bestemt
til at være væsentligt dårligere end Xbox 360eren:
http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=19237

Derudover konkludere denne rapport fra Anandtech at de
begge har deres fordele og ulemper og i det lange løb
vil forskellen være minimal med det givne spilmarked de
næste par år:
    http://www.anandtech.com/video/showd oc.asp x?
i=2453&p=13



ufatteligt at der er så mange der smider postulater ud
herinde :P

Nej nu må du simpelthen holde op! Materialet du
henviser til er
henholdsvis 2½ og 3½ år gamle, og er, som de endda selv
påpeger (i <span style="font-style:
italic;">forumindlæget</span>!),
skrevet før konsollernes endelige specifikationer
overhovedet er
fastlagt. Og dermed er vi jo også forlængst ude over
perioden for Anandtechs spådomme.
Kildekritik for pokker, <span style="font-weight:
bold;">KILDEKRITIK</span>!

At PS3's 8-kernede 128-bit CPU lammetæver X360's 3-
kernede 64-bit
ditto, er der heldigvis ikke nogen der forsøger at
modbevise med
forældede artikler, så lad os gå direkte til GPU delen.

De er meget svære at sammenligne på hardware plan, fordi
systemerne er
bygget rimelig forskelligt op. Så lad os prøve at
forholde os til fakta
af betydning og rå ydelse, og ikke definere bedste
ydelse ud fra
hvilken producent (hhv. ATI og nVIDIA) der har fundet på
de smarteste
navne og måder at opstille teoretisk ydelse på.

ATI Xenos (X360)
48 shaders/2 ALUs pr. pipeline = <span style="font-
weight: bold;">96</span> floating-points pr. cycle.
Maximum shader operations: 48 milliarder/sek.
Maximum Dot product operations: 24 milliarder/sek.
Maximum texel fillrate: 8 GigaTexels/sek.

nVIDIA RSX (PS3)
24 shaders/5 ALUs pr. pipeline = <span style="font-
weight: bold;">120</span> floating-points pr. cycle.
Maximum shader operations: 136 milliarder/sek.
Maximum Dot product operations: 54 milliarder/sek.
Maximum texel fillrate: 13.2 GigaTexels/sek.

Konklusion: PS3's GPU har <span style="font-style:
italic;">væsentligt</span> større regnekraft.


Ikke den samme konklusion der skabes over hele nettet.

This is a sticky subject for a lot of fanboys. A very
common argument in most flame wars is that the
Playstation 3 simply “has better graphics”. I’m not sure
where that argument came from; Sony obviously did a good
job of marketing the system. However, the argument is
entirely false. The Xenos GPU on the XBOX 360 is
superior the RSX on the PS3. This is one thing that
didn’t change in the past year.

Xenos simply has more power - higher fillrate, higher
pixel processing power, higher vertex processing power,
and better memory architecture. If you look at
multiplatform games and contrast the graphics on the two
consoles, XBOX 360 almost always leads. Whether they use
a higher resolution or higher quality antialiasing,
games often look better and/or play smoother on the 360.
We looked at a handful of multiplatform games a while
back, and this was always the case.

Again, we have to consider that Cell has the potential
to help with graphics on the Playstation 3. As
developers become more familiar with the platform, they
are going to come up with new tricks to help games run
smoother, and allow them to look better. However, one
year after its introduction we aren’t seeing huge leaps
(or even baby steps) towards this, except on a couple
exclusive titles.
http://www.hardcoreware.net/playstation-3-vs-xbox-360-
one-year-later/

Jeg har ingen tvivl om at PS3eren har meget potentiale
også indenfor grafisk specielt hvis de får flettet cell
processoren ordentlig ind i den grafiske process. Men så
længe Xbox, og Wii for den sags skyld, vil vi ikke se
noget gennembrud, grafisk that is.
Udover er det meget ærgeligt at se Sony mister deres
førsterettigheder til deres spil; Tekken, Final Fantasy,
GTA IV og nu måske Metal Gear Solid...


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af Mutantius Mutantius skrev:



Ikke den samme konklusion der skabes over hele nettet.

This is a sticky subject for a lot of fanboys.


En artikel der starter med at kalde folk Fanboys gider jeg end ikke bruge 5 sekunder på!!!

En anden ting der sikkert gør både Wii og Xbox 360 mere populær end PS3'en er piratmarkedet (jeg har lige skrevet det samme i en lignende diskution på Newz)...

Monter en chip/ny firmware i din Xbox 360, og åben for et stort markede af pirat-spil.... historien har vist, at de maskiner hvor det har været muligt, har været de maskiner der har overlevet... helt tilbage fra C-64'erens tid.....


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: nuaa
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 23:32
Jaaa det rigtig. Pirat halløj hjælper med at sælge konsoller, siden den ikke kan fåes som "piratkopi". Men det mister man hele 360 online del på(bare lille software opgradering til dvd drev for regionfri film er ikke tiladt).
Men skal så siges 360 har en attachrate på 8,1 spil per konsol som i sig selv er et stort nummer. Så selv vis der pirater så går det godt med spillene per konsol.


-------------
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 23:41
Ja, tror egentlig heller ikke pirateri har så meget at skulle have sagt som det har haft. Simpelthen fordi du fravælger for mange ting ved at chippe.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af Mutantius Mutantius skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:




Oprindeligt skrevet af Mutantius Mutantius skrev:

[QUOTE=McNiklas] PS3 er den
bedste..  Killzone
trækker ca. 60 % af kræfterne i ps3 og ca. 90% i en
xbox360


[....]

[...}...


Min far kan også tæske din far - det er et postulat, og jeg kan ikke med sikkerhed sige det ud fra faktiske tal.

Dit indlæg er nøjagtig det samme - ingen fakta på bordet, kun postulater fra en fanboy-side.

Kan vi ikke bare konkludere at PS3'eren har det bedste hardware, men at spillene lider under dårlig portning fra Xbox?


Skrevet af: nuaa
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:


Kan vi ikke bare konkludere at PS3'eren har det bedste hardware, men at spillene lider under dårlig portning fra Xbox?


Den holder heller ikke helt. En del spil er jo lavet med PS3 som Lead platformer(den som spillet laves til også bliver portet til 360).
Men som sagt før så er hardware så forskellig i de 2 maskiner, lige meget hvilket den bliver lavet første på så vil den lide på den anden.

Kan vi ikke bare blive ening om de er ens lige nu OG INGEN af os kan se ud i fremtid! :p


-------------
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 00:05

Kan vi ikke bare blive enige om, at uanset hvilken en af dem vi vælger, så er der kanon fed grafik og lyd?

Ergo: Vælg konsol efter de spil man søger og evt. features. For mig er det PS3 da alle spil jeg spille er på PS3 plus jeg får samlet alt mit film og musik via samme enhed.

Ergo nr.2: X360 kan ikke levere varen for mig - uanset hvor mange my-hår ekstra pixels og grafik den måtte kunne præstere så er det uinteressant.

Det er jo heller ikke interessant om en bil har 140 eller 150HK, men om hvordan det hele spiller sammen. Den med de 140 kan jo ende med, at være hurtigst hvis den er optimeret bedst muligt.... så fuck det, nyd spillene!



Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 00:07

den her debat er vidst næsten kun lavet for at provokere haha.

Det kan debateres fra nu af og indtil jorden går under også er vi stadigvæk ikke nået til enighed!

skal det være bmw eller audi?

øl eller vin?

ps3 eller xbox?

det er alt sammen forskelligt fra person til person og der vil altid være for eller mod argumentationer.

personligt ville jeg dog helst ha' en audi og drikker ikke vin samt at jeg ejer en ps3

gør det de andre ting dårligere? næh men jeg har bare en anden holdning.

Sony og Microsoft har 2 ens og alligevel forskellige produkter, microsoft har en væsentlig billigere konsol som man godt kan sige er "skrabet" hvorimod sony har den noget dyere ps3 med indbygget wifi og bluray afspiller.

Spillene er en anden sag og jeg orker ikke og skrive noget om dem nu



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 00:32
Ahhh det ender altid med at folk brænder sammen

TobiasKM godt sagt (blot bruger jeg mest min PS3).

Anima jeg er helt enig.


Skrevet af: Denner
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 07:46
Jeg har valgt Xbox 360 ud fra at den har de eksklusiv titler som jeg gider at spile ( Gears Of War, Halo, Fable, Mass Effect osv )  og at den i starten havde den bedste grafik og stadig ( efter min mening ) har det i de spil jeg spiller.

Fallout 3 er et godt eksempel på at 360 stadig levere varen bedre end Ps3 gør det, i nogle spil, da det på Ps3 er plaget af dårlig framerate og textures.

Men det er så omvendt i andre spil.....

Desuden er jeg klart mest til 360's online del, for mig har de ramt plet og det fungere som det skal!

Det skal siges at jeg har haft Ps3 i to omgange, først ved lunch af konsollen, hvor jeg blev slemt skuffet over spillene og senere som Blu-Ray afspiller, begge er nu solgt da de aldrig rigtigt blev brugt.

For mig er 360 det rigtige valg da jeg først og fremmest vil ha' et fuld blods spille konsol som levere det jeg skal bruge et til, nemlig spil og ikke et multi media konsol som man også kan spille på og som ikke rigtigt levere nogle af delene ( ud over Blu-Ray ) fuldt ud.

Men sådan er det for mig og andre vil sikkert mene det modsatte......

Det er desuden sjovt, som det vigtigste for et spille konsol er blevet glemt, i denne debat om hvilket konsol der er bedst til at afvikle grafik, her tænker jeg på gameplayet i de spil der er ude til den.
Et spil kan efter min mening ha' fotorealistisk grafik, men hvis gameplayet stinker så er det så uendeligt ligegyldigt hvor flot spillet er!


Skrevet af: tobywan
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Hvis dine hænder ikke tilhører en 7-årig, så er controller i hvert fald bedre på xbox. Lagerkapacitet, har du nogensinde fyldt de 80gig op der er på ps3. Og når det er sagt får xbox med 120...

Hvad vil du bruge den regnekraft til, når der ikke er en skid forskel på spillene, og de ser mere ller mindre ens ud.

Desuden er spil udvalget MARKANT bedre til xbox, og den er noget billigere...


Jeg har været tilhænger af PS controlleren siden PS1, så det er nok en vanesag. Men IMO er den langt skønnere, lettere, bedre i brug en ditto til X360 der simpelthen er for klodset.



Jeg har begge konsoller og har tidligere haft ældre modeller af begge. Jeg  må sige, at jeg bare ikke _kan_ vende mig til controlleren fra playstation, hvorimod xbox modeller ligger perfekt i hånden og har den helt rigtige størrelse. De gamle xbox controllere var alt for store og klodsede, men her har MS virkelig oppet sig, hvor PS3 modellen har samme design som for XX antal år siden - det er sgu en ommer fra Sony.

Når det så er sagt er det da helt sikkert en vanesag, men helt objektivt har der ikke været så meget udvikling i controllerne fra Sony, og jeg synes helt ærligt ikke at de har ramt rigtigt i første hug.



-------------
Panasonic VT50 - B&W CMs2


Skrevet af: Mikkel.C
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 09:35

Jeg fatter ikke at ingen har nævnt den eneste rigtige grund til at vælge PS3 endnu...

WipEout HD

Anti grav. racing i 1080p lækkerhed - det bliver ikke bedre

(Nåja, jeg er også ret glad for BD drevet)



Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 09:40

Jeg vil gerne lige knuppe lidt i såret og spørge om hvorfor det er bedre og spille med xbl end psn?

Jeg har i hvert fald ikke oplevet at det er bedre og det er vel det man betaler de 500kr for?



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 10:59

Fallout 3 er et godt eksempel på at 360 stadig levere varen bedre end Ps3 gør det, i nogle spil, da det på Ps3 er plaget af dårlig framerate og textures.

Og du har spillet det paa begge konsoller - eller bare laest det? Jeg har PS3 versionen, og ja der er smaadaarlig texture og framerate.

Jeg spoerger fordi jeg tit har laest lignende postulater, hvor jeg saa proever paa begge konsoller, uden at se postulatet i virkeligheden, maaske tvaertimod.

F.eks. var Oblivion bedre paa PS3 - og jeg har spillet det paa begge. En vaesentlig ting var ogsaa langt bedre loadetider paa PS3, hvilket sikkert staadig er gaeldende i nye spil.

Til sidst kan det saa siges, at det er udviklerens fejl hvis framerate og texture ikke fungerer.

Jeg er enig i at spillene ser nogenlunde ens ud paa de to konsoller - men jeg er ogsaa overbevist om at udviklerne har mere perspektiv til forbedring i PS3, da man ikke har aabnet op for alle kraefterne endnu. Som flere i udviklerbranchen naevner, saa er det stadig svaerere at udvikle til PS3. Bare taenk paa PS2 og God of War 2 - det spil var der ingen, der kunne droemme om at PS2 kunne traekke da den kom ud.

hvor PS3 modellen har samme design som for XX antal år siden - det er sgu en ommer fra Sony.

Hvorfor skal de opfinde hjulet igen?

De gamle xbox controllere var alt for store og klodsede

Og det er de nye ogsaa - og tunge! Og med farver, som om de er lavet til boern.

@TobiasKM

Du skriver et af de faa gode indlaeg i denne traad. Dog kan dit punkt 3 sagtens laves om - vennerne skal bare se at skifte konsollen ud til den du synes er bedst

 



-------------

BORING!


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 11:06

Jeg vil gerne lige knuppe lidt i såret og spørge om hvorfor det er bedre og spille med xbl end psn?

Jeg har i hvert fald ikke oplevet at det er bedre og det er vel det man betaler de 500kr for?

Det er faktisk ikke noget at grine af, men derimod en god pointe. Det er en af de "gode" argumenter fra Box-tilhaengerne at XBL bare er SAA MEGET bedre. Hvordan? Hvorfor?

Jeg har heller ikke oplevet det - slet ikke mht. at man skal betale for skidtet.



-------------

BORING!


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 11:21

der må jo være en af de andre karle som tidligere har skrevet som lige kan svare på spørgsmålet.



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: Bruce
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 11:28

Wii'en er herlig, fordi gameplayet for mange spil er bedre og sjovere, med de mere intuitive controllere. Det er mig en gåde, at PS3 og Xbox 360, endnu ikke har har udviklet et modspil, når man har set modtagelsen hos folk. Og Wii er ved at udvikle et 3D aspect, så man vil kunne se bagved objekter med specielle briller på, så man ved at bevæge sig ifht. skærmen, ser objekterne i relation hertil.

En anden styrke er de mange familie/børnespil, som virkelig giver Wii en stor del af markedet. Havde PS3'eren haft mange spil a la Little Big Planet, som har det bedste gameplay jeg har prøvet siden C64, så havde PS3'eren også været mere succesfuld i den ende af markedet. En svaghed for Wii, er de få voksne/teen spil, som tiltrækker hardcore gamers.

PS3 og Xbox har uden tvivl langt bedre grafik. PS3'eren er og bliver en fænomenal multimaskine, streaming, konsol, dvd, blu-ray og SACD afspiller, endda særdeles god til det hele og stadig med et stort potentiale for mere. Den er faktisk svinebillig ifht. det den kan.



Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 11:34

Ja det er den, men der er jo mange folk som gerne bare vil have en konsol og spille på og ikke en bluray afspiller, så derfor går valget nok tit på en xbox 360.

Man kan så også få en xbox 360 til en uhørt lav pris inkl. spil, spillene kan man jo altid bare sælge efterfølgende

anyways - der er ingen grund til at trække wii'en ind i den her debat



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: Bruce
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 11:37

Du har ret, sorry. Jeg var lidt for hurtig i mundtøjet med Wii'en. Skal nok læse overskriften bedre næste gang



Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 11:38
men ellers har du ret

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

der må jo være en af de andre karle som tidligere har skrevet som lige kan svare på spørgsmålet.

Det er jo ikke sikkert de har prøvet begge konsoller

Jeg har ikke prøvet ps3's online-del og tror da den virker glimrende.

Synes xboxen online-del virker rigtig godt og jeg har ingen problemer med at give 280kr for 1 år.

Mht controllerne så kan jeg bedst lide xboxens, og dem der synes de er for store og tunge, I må sq da lige grow some muscles.  Det dur da ikke og sidde med noget let plastik i hånden.

Synes bedst om xboxens exclusive titler så som GOW osv, derfor har jeg valgt xboxen fremfor ps3.



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 12:20

Nej jeg havde heller ikke noget imod og give pengene for at spille på nettet men mere argumentet for hvorfor man skal betale?

Og de andre punkter er jo ren smag og behag.

Jeg kan bedst lide min ps3 (har dog haft en xbox 360) så vi ville nok aldrig blive enige lige i den debat



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 14:37

Kan det ikke være lige meget om det er xbox 360 eller Ps3 der er bedst?!

Kig på udvalget af spil og tag den konsol der passer bedst til dig.

Personlig er jeg ligeglad med alle de tal-facts der kommer på bordet. Forskellene er sikkert små alligevel. Artikelen på Gamespot der blev linket til tidligere i tråden giver heller ikke noget endegyldigt bevis. Om den er gammel eller ej er irrelevant Som jeg så det var der spil der var pænere i xbox udgaven, og andre der var pænere i Ps3 udgaven.

For mig er det bedøvende ligegyldigt om det ene spil er marginalt pænere end det andet. Grafikken er kun en lille del af spillene. Hvis jeg skulle vælge mellem 2 spil hvor det ene havde fantastisk gameplay, men halvdårlig grafik og et andet der havde trist gameplay og fantastisk grafik, valgte jeg klart det første.

Jeg har en xbox 360, og det blev den der kom hjem, da den var først på markedet. Jeg havde i forvejen den gamle xbox og en Ps2 (Ps1'eren var blevet smidt ud). Jeg kunne dog godt tænke mig en Ps3, men kun for at få fingre i de eksklusive titler.

Live delen er jeg ligeglad med, da jeg alligevel ikke spille online.

 



Skrevet af: Manic Miner
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 15:13
Om det er gaming der står på programmet, så er måske 360 at foretrække. Den har en hands down, bedre kontroller, gode spill indenfor alle de genre man måtte ønske, også er den billig. Når jeg siger 'måske', så er det fordi at er det spillet man ønsker at spille PS3 eksklusivt så hjælper ingen af de argumentene.

Da jeg stod og skulle vælge for at par måneder siden var det prisen der afgjorde. Merverdien som PS3 har som BD afspiller var for mig lille da jeg først og fremst bare ville spille, og da bægge de titler som jeg var på udkik efter findes på 360, Forza og GTA IV, var valget nemt.

Jeg vil blive overrasket om ikke prisen for PS3 snart går ned, hvrofor forklares godt i den her artikkelen

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3171823 - PS3 is a sinking ship

For mit vedkommende er det nok for sent. Jeg har aldrig købt mer end et konsol af hver generation, det gjelder nok også for langt de fleste, og jo længere Sony venter med at sænke prisen på PS3, jo flere kommer til at vælge Wii og 360, og jo mindre vil muligheden for at PS3 får nogle 3rd party killer aps være. At Tekken kommer til 360 er et signal om at Playstation ikke længere er det som det en gang var.

Personligt er jeg ikke så voldsomt glad for Microsoft, misliker stærkt at Live ikke er gratis, samt at Live nærmest styres som et diktatur, hvor de seneste gik ind og korrumperede data hos de der via et smuthul havde downloaded Resident Evil 5 demoen. Så jeg håber virkelig at Sony kommer tilbage og giver MS konkurranse


Skrevet af: ainG
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 15:32

Oprindeligt skrevet af nuaa nuaa skrev:

ainG: hader IGH, gamespot og eurogamer. såååå
Kan ikke læse hvad IGN siger da det er insider halløj. Men kan læse på eurogamer spillene er ens udover 360 har 2xAA(Det er pågrund unreal engine 3 bare kører bedre på 360(Pågrund af gears serien, ingen tvivl om der deres focus er med den motor)), Og lige gennemført mirror´s egde idag, enest felj jeg så var et smule screen tearing her og nu.♠

Hov, sidst jeg så videoen var der ikke det der insider-gøgl, men bundlinien var, at PS3 var klart bedst... og så flottere ud på trods af AA osv.

Hopefully fortsættes denne stil

 



Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 16:03

Jeg har set side by side billeder af både Mirrors Edge og Fallout 3.. Og forskellene er så små at det udelukkende er af pral værdi for fanboys, og ikke reelt noget man kan bruge som argument for at vælge den ene version over den anden.

Hvad angår Oblivion er det et dårligt eksempel, da denne version udkom noget senere end PC og Xbox360 og derfor har undergået en del mere udviklingstid.

 



Skrevet af: nuaa
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 16:12
Giver tobias ret. Kan ikke se skid forskel på nogen af de spil og meste grafik forskel nu om dags er kun noget der kan gøre fanboys glade.

Langt bedre kigge efter hvilket version der har mindst spil ødelæggene bugs (Bugs varier meget fra konsol til konsol), altså vis man har begge konsoler som mig (og der ikke er en online del. Da der går jeg efter mine venner ><)


-------------
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB


Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 18:08

Hvis man kigger lidt på historien, så kommer både Xbox 720 og Playstation 4 allerede i 2009 og så er det alligevel dem man skal have... .

Jeg ville dog klart vælge Xbox 360, da det er den jeg har og det må derfor være den bedste. 

Glemte link til historien: http://www.thegameconsole.com/videogames01.htm - http://www.thegameconsole.com/videogames01.htm



Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 18:16

Ja, det siger historien, men virkeligheden er en anden..

 

Vi snakker snarere 2011.



Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 18:21
Ja, prøv tænk på hvor lang tid PS2 holdt ud. Jeg holder også på 2011 tidligst. For PS4 i hvert fald...

-------------

BORING!


Skrevet af: Manic Miner
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 18:45
Jeg er helt enig i at de forskellene man kan se i grafikken er så små, at de ikke har nogen praktisk betydning.

Det havde vært noget andet om forskellen var så stor som den feks var mellem Amiga 1200 og 486, hvor at Amigaen ikke kunde lægge platform til Doom eller et spil der lignede. Eller om man går endnu lengere tilbage, ZX Spectrum og C64 hvor at forskellen i både grafik og lyd var meget stor.

Eller mere aktuelt, Wii sælger mere end 360 og PS3 til sammen, men har langt dårligere hardware.

Tror ikke at en eventuel forskel i grafik vil blive stor nok til at det får nogen større betydning for salgstallene


Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

Hvis man kigger lidt på historien, så kommer både Xbox 720 og Playstation 4 allerede i 2009 og så er det alligevel dem man skal have... .

Jeg ville dog klart vælge Xbox 360, da det er den jeg har og det må derfor være den bedste. 

Glemte link til historien: http://www.thegameconsole.com/videogames01.htm - http://www.thegameconsole.com/videogames01.htm

PS4 kommer i 2010 og XBOX 720 i 2011 - 2012



Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 18:53

Ja, det ved man så ikke endnu.

Alt er rent gætværk lige pt. Men tvivler på at Microsoft ville være særligt glade ved at opgive deres forspring.



Skrevet af: Ponduus
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 19:18
Jeg holder på, at der går meget længere tid før der
kommer en udskiftning af konsollerne. Med den adgang til
internettet begge har, er der åbnet op for uendeligt
mange firmwire updateringer osv., som giver udviklerne
nye muligheder.


Skrevet af: Ponduus
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 19:27
Hælder lige lidt benzin på bålet og poster dette link:

http://www.gamesection.dk/nyheder.asp?
nid=5067
- Spikes spilpriser 2008

I bedes ligge mærke til hvilket spil der blev kåret for
den bedste grafik :p

Kunne bare ikke lade være..

EDIT: Kunne ikke linke direkte :S Det er en af de sidste
nyheder derinde.


Skrevet af: nuaa
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 08:09
Det er lige der jeg synes Spike har gjordet forkert. Med både Far Cry 2(PC version!) og Crysis warhead ude i år. I min verden skulle det ikke være mulig for MGS4 eller et andet konsol spil at vinde, da disse spil er så langt foran.
Samme med GTA, det har sgu heller ikke fortjent vinde!

Og gears fortjener heller ikke vinde 360 awards. Dens multiplayer har ALT for mange fejl. Fable 2 skulle have vundet der!!

Nå ja Rock band 2 vandt hvor den skulle, så det vil altid gøre mig glad :p(take that activision!)


-------------
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 11:12

Ja, teknisk burde de to spil nok slå MGS4.

Men der er bare mere til grafikken end den tekniske del - selve stilen har også en stor del at sige. Et spil kan sagtens have fed grafik uden at være teknisk imponerende.. Simpelthen fordi det der er bliver brugt fantastisk.

MGS4 kan have slået Far Cry og Crysis på art style..



Skrevet af: Hbar
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 12:43

Overvejer en Wii (har selv en PS3), da jeg synes spiloplevelsen står OVER grafikken. Var vel også derfor man husker gamle spil fra C64, såsom bubble bobble osv. Det var ikke pga. graffiken, for er sku grim efter dagens standard. Men gameplayet er sku i top. Jeg synes en Wii har lidt det samme og kan godt lide det med at man mere fysisk deltager i spillet fremfor at sidde med en gamepad.

Fandme sjovt at spille tennis turnering med vennerne på en fredag aften. Godt med øl, pizza og wii. Det holder sku.



Skrevet af: nuaa
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 13:32
Faktisk er 2D spil ikke grimme. Grafik var lige så vigtig dengang som den er nu! Gamle spil er retro og ser fede ud, de er ikke grimme!!!
Personlig har jeg lige solgt min wii, faktisk aldrig været så skuffet(skal siges jeg var nintendo fanboy hele vejen til og med Gamecube). Faktisk ender flest wii spil med man laver små bevægelser. Personlig synes jeg Xbox arcade og playstation network spil minder 100% gange mere om de gamle dage end nogen wii spil gør.(Og de er også in 2D nogen af dem! :p)

Heller spille en gang rock band med venner end nogen wii spil(Heldigvis er det jo til Wii nu. Eneste begræsning er lille HDD plads til DLC)


-------------
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB


Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 22:29
Der skrives meget i denne tråd om, hvor overlegen PS3's hardware er ift. Xbox'en, og hvordan den i nær fremtid vil overhæle Xbox'en.

Personligt tror jeg aldrig at PS3's ekstra muskler vil komme til sin ret..

Og grunden? At PS3'en er for svær at udvilke til ift. X360. Ingen tvivl om at spilprogrammørerene pt. ville kunne udvilke spillene således de kunne gøre fuldt brug af kræfterne i PS3. Faktum er desværre bare at der skal bruges mange flere ressorcer at udvilke det samme spil til PS3 ift. X360.
Begrænsningen kommer derfor helt naturligt. Spilfirmaet skal jo tjene penge! De kan jo ikke poste uanede programmørtimer i et spil, bare fordi det er svært at udvilke...

Smertegrænsen for en forbruger på et normalt spil er imo nået for længe siden.  Hvem herinde ville betale 1000,- for et konsolspil (uden trommer/guitar/mikrofoner...whatever) bare fordi maskinen det skal spilles (som også koster boksen) på er svær at udvilke til?

Personligt tror jeg altid at MS vil have fordelen på dette område, og Sony på hardware fronten, ganske simpelt pga. de brancher hvor de to firmaer tjener de fleste af deres penge....MS har som niche at lave frameworks og udviklingsmiljøer som andre end dem selv skal kunne udvilke til - det har Sony ikke. Omvendt har Sony en stor tradition for at lave noget af verdens bedste og mest innovative forbrugerelektronik - det har MS ikke.

X360 = den bedste spillemaskine

PS3 = Den bedste multimediemaskine

Hvilken der er bedst kommer udelukkende an på ens behov.




Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 02:53

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Der skrives meget i denne tråd om, hvor overlegen PS3's hardware er ift. Xbox'en, og hvordan den i nær fremtid vil overhæle Xbox'en.

Personligt tror jeg aldrig at PS3's ekstra muskler vil komme til sin ret..

Og grunden? At PS3'en er for svær at udvilke til ift. X360. Ingen tvivl om at spilprogrammørerene pt. ville kunne udvilke spillene således de kunne gøre fuldt brug af kræfterne i PS3. Faktum er desværre bare at der skal bruges mange flere ressorcer at udvilke det samme spil til PS3 ift. X360.
Begrænsningen kommer derfor helt naturligt. Spilfirmaet skal jo tjene penge! De kan jo ikke poste uanede programmørtimer i et spil, bare fordi det er svært at udvilke...

Smertegrænsen for en forbruger på et normalt spil er imo nået for længe siden.  Hvem herinde ville betale 1000,- for et konsolspil (uden trommer/guitar/mikrofoner...whatever) bare fordi maskinen det skal spilles (som også koster boksen) på er svær at udvilke til?

Personligt tror jeg altid at MS vil have fordelen på dette område, og Sony på hardware fronten, ganske simpelt pga. de brancher hvor de to firmaer tjener de fleste af deres penge....MS har som niche at lave frameworks og udviklingsmiljøer som andre end dem selv skal kunne udvilke til - det har Sony ikke. Omvendt har Sony en stor tradition for at lave noget af verdens bedste og mest innovative forbrugerelektronik - det har MS ikke.

X360 = den bedste spillemaskine

PS3 = Den bedste multimediemaskine

Hvilken der er bedst kommer udelukkende an på ens behov.


Jeg går så også ud fra at det er din holdning?

I bund og grund gør ps3'eren det samme som xbox'en gør + bonus (bluray) alt afhængig af hvilke spil du foretrækker.

Lad os sige at man ike rigtig bryder sig om halo og gears, men i stedet for resistance og killzone (hvis killzone altså bliver godt), har man så ikke både den bedste spille konsol + den bedste multimediemaskine?

men ja, du har helt ret i at det kommer alt sammen an på ens behov.

Jeg tror dog ikke personligt på at ps3'eren vil overhale xbox'en sådan lige i fremtiden, altså hvis vi snakker grafikmæssigt, men der kommer da helt sikkert nogle interessante spil som uncharted 2 og killzone 2 som nok skal give microsoft kamp til stregen - sådan som det ser ud lige pt i hvert fald.

GT5, GoW samt FF13 versus bliver også nogle super interessante titler



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Der skrives meget i denne tråd om, hvor overlegen PS3's hardware er ift. Xbox'en, og hvordan den i nær fremtid vil overhæle Xbox'en.

Personligt tror jeg aldrig at PS3's ekstra muskler vil komme til sin ret..

Og grunden? At PS3'en er for svær at udvilke til ift. X360. Ingen tvivl om at spilprogrammørerene pt. ville kunne udvilke spillene således de kunne gøre fuldt brug af kræfterne i PS3. Faktum er desværre bare at der skal bruges mange flere ressorcer at udvilke det samme spil til PS3 ift. X360.
Begrænsningen kommer derfor helt naturligt. Spilfirmaet skal jo tjene penge! De kan jo ikke poste uanede programmørtimer i et spil, bare fordi det er svært at udvilke...

Smertegrænsen for en forbruger på et normalt spil er imo nået for længe siden.  Hvem herinde ville betale 1000,- for et konsolspil (uden trommer/guitar/mikrofoner...whatever) bare fordi maskinen det skal spilles (som også koster boksen) på er svær at udvilke til?

Personligt tror jeg altid at MS vil have fordelen på dette område, og Sony på hardware fronten, ganske simpelt pga. de brancher hvor de to firmaer tjener de fleste af deres penge....MS har som niche at lave frameworks og udviklingsmiljøer som andre end dem selv skal kunne udvilke til - det har Sony ikke. Omvendt har Sony en stor tradition for at lave noget af verdens bedste og mest innovative forbrugerelektronik - det har MS ikke.

X360 = den bedste spillemaskine

PS3 = Den bedste multimediemaskine

Hvilken der er bedst kommer udelukkende an på ens behov.


Jeg går så også ud fra at det er din holdning?

I bund og grund gør ps3'eren det samme som xbox'en gør + bonus (bluray) alt afhængig af hvilke spil du foretrækker.

Lad os sige at man ike rigtig bryder sig om halo og gears, men i stedet for resistance og killzone (hvis killzone altså bliver godt), har man så ikke både den bedste spille konsol + den bedste multimediemaskine?

men ja, du har helt ret i at det kommer alt sammen an på ens behov.

Jeg tror dog ikke personligt på at ps3'eren vil overhale xbox'en sådan lige i fremtiden, altså hvis vi snakker grafikmæssigt, men der kommer da helt sikkert nogle interessante spil som uncharted 2 og killzone 2 som nok skal give microsoft kamp til stregen - sådan som det ser ud lige pt i hvert fald.

GT5, GoW samt FF13 versus bliver også nogle super interessante titler



I bund og grund kommer det an på ens behov og præferencer, men for mig er det helt klart at styrken ved PS3 ikke ligger i konsoldelen, men at den fungerer så glimrende til både mediecenter, bluerayafspiller og internetbrowser.

På trods af behov vil jeg dog stadig kalde X360 for den bedste spilledåse. Grunden ligger i de mange (og rigtig gode) eksklusivtitler, den, ift PS3, meget mere gennemførte onlinedel, achievements (som unægteligt bidrager stort til spiloplevelsen og spillenes holdbarhed) og den megen downloadable content der udgives til den.

Jeg har selv kun X360, men overvejer at købe en PS3.

Og angående GOW - så vidste jeg ikke at MS ville udgive Gears Of War til PS3?


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 09:01

X360 = den bedste spillemaskine

PS3 = Den bedste multimediemaskine

Eftersom spil er med i "multimedier", saa siger du vel at PS3 klart er den bedste maskine..

meget mere gennemførte onlinedel

Jeg har spurgt om det foer i traaden, uden svar: HVAD ER DET, DER GOER DEN SAA MEGET BEDRE? Saa meget at man gerne vil betale for den? Eller goer man det bare af noed?

Argumenter som: "Der er flere spil", holder ikke. Flere betyder ikke bedre.

hvis killzone altså bliver godt

Hvis? Er der virkelig stadig nogen, der tvivler?



-------------

BORING!


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 09:34

Nogle kan lide Coca Cola - Andre kan lide Pepsi ...

...vi mange der undre os over det med Pepsi, for Play.. ehm Coca Cola smager nu bare bedre.

- jeg var stor xbox fan engang, men det var tilbage da vi kun kørte xbox - ikke noget xbox 360... Har slet ingen interesse i Xbox 360 på nogen måde, og har aldrig haft det. PS3 syntes bare at være overlegen på mange måder. Især da Blu-ray vandt over HD DVD. Der var ingen tvivl tilbage. Xbox 360 er yt - PS3 er "the shit".

Men når alt kommer til alt, så vil der altid være uenighed. Lige meget hvor meget vi skriver om dit og dat. Som skrevet.
- Nogle kan lide Coca Cola, og andre kan lide Pepsi...



-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: pkk888
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 09:53

Jeg tror en stor og meget afgørende faktor i denne konsol krig er prisen. 3000 for en PS3 er mange penge, og "unge" spillere har helt sikkert ikke mulighed for at rejse den slags kapital, der er en xbox jo efterhånden noget billigere.

Som der nævnes tidligere er PS3'eren svær at udvikle til på grund af de massive parallelle muligheder der ligger i den. Som det rigtigt bliver nævnt har man ikke tid/penge til at ligge ekstra kræfter i dette.

Så er det fint nok at der er super "value for money" med blueray, mediecenter og hvad har vi. Som spillemaskine er PS3 for dyr. Wii og xbox salgstal siger jo alt, i hvert fald når man ser på det samlede antal solgte konsoller. DK er PS land, så vi er lidt "off" i forhold til resten af verden. Sony får det heller ikke nemmere i den nuværende økonomiske situation. De skal sænke prisen voldsomt, hvis de skal have noget håb om at komme i nærheden af bare 15 mill. solgte konsoller i hele dens levetid.

Sony har i hvert fald tabt denne generation på gulvet, med en alt for dyr maskine der kan rigtigt mange ting, men som kun et fåtal af forbrugere er villige til at købe. Den store vinder er klart Wii, og har sendt et vink med en vognstang til de næste generationer af konsoller. PRISEN spiller en STOR rolle - det må være læren, af denne runde af konsolkrigen.

Super (dyre) maskiner som PS3, spår jeg til at være fortid. D



-------------
Med venlig hilsen
Jacob Jensen


Skrevet af: nuaa
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

meget mere gennemførte onlinedel

Jeg har spurgt om det foer i traaden, uden svar: HVAD ER DET, DER GOER DEN SAA MEGET BEDRE? Saa meget at man gerne vil betale for den? Eller goer man det bare af noed?

Argumenter som: "Der er flere spil", holder ikke. Flere betyder ikke bedre.

hvis killzone altså bliver godt

Hvis? Er der virkelig stadig nogen, der tvivler?



Selvfølig er der mange der tvivler. Killzone 1 skulle jo være et af dårligest spil der er, Killzone 2 er enlig hypet på ingen grundlag. Da udvikler bag den jo lavet et ret så ringe spil sidste.
Kan sige det ser godt ud. Men jeg tvivler stadig på om det bliver godt. Men ok det gøre jeg så med fleste spil(Så bliver man aldrig skuffet! :p)

Angående live. Først live koster max 250kr for 13 måneder. For mig det der gør live god(NXE sætter standard for mig til online spil). Første så er xbox online del lavet så ALLE spil bruger samme ID(gamercard) til folk. Der ved vis man møder en online kan man hurtig gå ind til hans gamercard og send friend invite, block, eller avoid player(/ melde dem for snyd også videre). Alt det hjælper jo så også med gøre ens friendlist virker i ALT!. Der ved kan man sende game invites, beskeder(lyd og text) og tjekke op på sin venner på kort tid.
Og med NXE kommer der vigtigest for mig i online spil. Nemlig parties, det her er bare så fucking(undskyld) nice. Nu kan man samle sig i 1 party og cross chat over ALLE spil, eller sende invite til alle i chatten også join samme spil hurtig. Samme tid slår den alt chat fra de fucked up 13-14 årig drenge(eller folk der opfører sig som dem) fra.

Så for mig er LIVE bare en bedre udtænkt og de brugte langt mere tid på at lavet et systemer der virker og sætter standard i spil. (Online system må helst ikke være op til udviklers valg. Da de bare vil ende med lavet noget lort eller ikke understøttet en feature. Derfor smide alt dette i dashboard var genialt). Og at mic til 360 næste noget alle har, for også live til virke bedre(Det var godt vælg MS lavet med premuin dengang)

PSN virker bare som en standard PC multiplayer. Altså ingen cross chat, ingen invite fra spil til andet spil. Jo jo PS3 har friendslist også videre, men problemmet er udviker kan bestemme over hvad der skal udnerstøttes og de havde ikke en standard fra dag 1. For mig er PSN bare simpel PC online del. Med samme de smider det hele ind i baggrund af maskinen og spil ikke har noget med det at gøre. Så vil de stå lige.


-------------
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 10:52

man hurtig gå ind til hans gamercard og send friend invite, block, eller avoid player(/ melde dem for snyd også videre). Alt det hjælper jo så også med gøre ens friendlist virker i ALT!. Der ved kan man sende game invites, beskeder(lyd og text) og tjekke op på sin venner på kort tid.

Det kan man jo ogsaa paa PS3, ellers misforstaar jeg. Tak for forklaringen, men jeg er stadig ikke med paa hvorfor det, du naevner, goer det saa meget mere fantastisk, at det kan bruges som et af hovedargumenterne for at vaelge boxen. Jeg maa vist proeve det selv lidt mere end jeg har gjort.

Jeg tror en stor og meget afgørende faktor i denne konsol krig er prisen. 3000 for en PS3 er mange penge, og "unge" spillere har helt sikkert ikke mulighed for at rejse den slags kapital, der er en xbox jo efterhånden noget billigere.

Ja, men du faar jo noget ekstra for prisen. Naturligvis er der nogen, der ikke er interesseret i dette, og saa bliver det dyrt. Men hvis du skal have en XBox, der kan det samme som PS3, saa bliver prisen udlignet.

Hvad koster den Xbox, der har traadloes (ikke BT) og 120GB (?) HDD? 2500DKK?

Som der nævnes tidligere er PS3'eren svær at udvikle til på grund af de massive parallelle muligheder der ligger i den. Som det rigtigt bliver nævnt har man ikke tid/penge til at ligge ekstra kræfter i dette.

Det tror jeg faktisk ikke helt paa. Problemet  har ligget i at udviklerne sent fik developers kit til PS3. Altsaa ikke i god tid foer release, og saa var der ikke tid til at laere den ordentlig at kende. Det er der i hvert fald blevet skrevet om.

Som tiden gaar, laerer de at tweake det bedste ud af maskinen - det er uundgaaeligt, for udviklingen af spil til PS3 lukker ikke i morgen.

For selvfoelgelig har udviklerne lyst til at investere penge i noget, der kan give dem penge igen, forhaabentlig med profit (det er altid "forhaabentligt", med stoerre el. mindre chance for succes).

Pladsen paa BD, er jo ogsaa afgoerende for fremtiden. Bare se paa MGS4. 20GB fylder musikdelen bare (hvilket ogsaa resulterer i et af de bedste soundtracks).



-------------

BORING!


Skrevet af: nuaa
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 11:28
Der ingen der vil være uening pris på HDD og ting som Wifi til 360 har en alt for høj pris. Men man kan fint klar sig med pro udgaven(Nu med 60gb og ikke 20gb). Og til online gaming skulle wifi sgu være ulovligt! :p Har personlig en 20GB, og vil kun have større HDD til rippe spil over.

Også giver dig ret, næsten generation selv MS bliver nød til finde et større medie end normal DVD´er. Personlig tro jeg bare de MS vælger bruge noget andet en BD. Men lige nu synes jeg ikke BD plads været så vigtig. Faktisk har ID været ud at sige de manglede plads på dvd og ændret spillet pågrund af det og så bagefter sige det blev bedre(RAGE) af den ændring. Begrænsinger kan være godt! :p
Kojima, for mig er han bare en mærkelig mand der elsker bruge alt hvad han har. Tro stadig vis der ikke var blu-ray, ville spillet været lige så godt. Og tro ikke engang 5% af gamers kan bruge alt den lossless lyd til meget(Jeg kan ikke. Men skulle ændre sig næste år!). Vidste du mange PS3 spil bruge blu-rays ekstra plads til at længe data  mere end engang? Bare fordi blu-ray er langsom iforhold til dvd drev og det giver dårlig load tider. 2 måder ret det, en er HDD instal og anden er lige samme data flere gang. Begge har deres fordel og ulemper.

Som sagt angående live. Det nok ligesom med spil en smagssag. Personlig er jeg bare vild med Live og bruger til mere end gaming nu. Normalt bruger jeg MSN til snakke med min udenlandske(mest fra england og et par fra sverige) venner. Nu går vi bare på live og bruger det.

Nu til angående om PS3 er hård at udvikle til. Kan kun siges INGEN af os ved det, vi kan kun vælge stole på hvad diverse udvikler siger. Men når en person fra square enix kommer ud siger han håber næste spil han skal hjælpe med er på 360, da den er letter. Så siger det stadig en smule, da vi snakker et japanesk firma som ikke har en PC baggrund som de flest andre der siger 360 let(Da den jo minder om PC hardware og PS3 gør ikke). Personlig er jeg ligeglad, bare mit spil virker og ser fint ud, så er jeg glad.
Når vi snakker om penge for udvikler/udgiver. Så svære lave spil på PS3(vi det passer) samt 360 sælger langt flere spil en af grunden du ser nogen udgiver elsker 360 mere (Kan tage nu CoD som eks. Da solt 2 million, men kun ½ blev solgt på PS3)

Crap, endte med skrive en masse. Vil enlig kun lave en kort besked ><


-------------
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB


Skrevet af: pkk888
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 11:54

Jeg tror du misforstår mig lidt amorbavian.

Jeg er slet ikke i tvivl om at udviklerne sikkert kan tweake ps3'eren, man er ganske simpelt ikke interesseret i det fra udviklernes side.

Hvad er mest interessant. At bruge 1500 mand dage i udvikling på at få noget mere ud af PS3eren som så ikke kan bruges på Xbox 360, eller udvikle noget der virker på begge platforme og dermed ramme langt flere potentieller kunder? Da LANGT størstedelen af spil der kommer i dag er cross platform er det ganske simpelt ikke interessant at udvikle til den højeste fællesnævne

 



-------------
Med venlig hilsen
Jacob Jensen


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 12:18

bare mit spil virker og ser fint ud, så er jeg glad.

Ogsaa mig.

Og til online gaming skulle wifi sgu være ulovligt

Nej, det skulle bare vaere ulovligt at have en daarlig/langsom forbindelse.

 At bruge 1500 mand dage i udvikling på at få noget mere ud af PS3eren

Nu antager vi jo alle rimelig meget i denne diskussion, fordi vi ikke er insidere. Man kan ogsaa vende den om, og sige, at hvis den tid de bruger, faar deres spil til at se ud, som de gerne vil, saa er den godt givet ud. Men vi ved jo ikke hvor "svaert" det er - kun at det er noget svaerere end til boxen, hvilket er naturligt (ud fra hvad de fleste udtaler).

Nuaa naevner Enix, som helst vil udvikle til boxen (fint nok de ikke vil udvikle sig, og gaa efter den nemme loesning), men jeg har paa den anden side set udviklere, der udtaler det modsatte - altsaa at de glaeder sig til at udvikle til PS3, og udnytte dens kraefter. Det er jo ikke en stillestaaende branche.

Som sagt angående live. Det nok ligesom med spil en smagssag. Personlig er jeg bare vild med Live og bruger til mere end gaming nu. Normalt bruger jeg MSN til snakke med min udenlandske(mest fra england og et par fra sverige) venner. Nu går vi bare på live og bruger det.

Igen, ikke noget nyt, er jeg ked af at sige. Det kan du ogsaa paa PS3, saa jeg giver stadig ikke meget for "LIVE-argumentet". Hvis det er saadanne ting, der fremhaeves, saa bliver HOME da bestemt en LIVE-killer.



-------------

BORING!


Skrevet af: nuaa
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 12:29
Grunde til jeg brugte square enix og ikke firma som epic, også videre. Er fordi 360 er ligesom en PC ved udvikling, så når epic laver gears of war spil er det ligesom lavet et PC spil. Så samme som de altid har lavet, hvorimod PS3 er helt forskelling hardware fra en PC.

Hvorimod square enix kendskab til PC er så lille som den kan være. Samme gælder alle de andre gamle japanesk udvikler.

Og eneste jeg set snakke godt om PS3 udvikling er sonys egne udvilker eller folk der kun laver til PS3(Som med MGS). Dette er grunden til hvad de siger er ubruglig for mig. Selv epic er bedre stole på da dig jo prøver sælge Unreal motor til begge platforme.
Vis bungie/ensemble studio(Rest In Peace :'( ) kom ud og sagde 360 er bedre platform end PS3. Så det lige så ubrugligt.

EDIT: Home en killer? Home er sgu det meste skuffene ting jeg oplevet i år. Selv MS avatars er bedre(Og jeg er ikke vild med Avatars).


-------------
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB



Print side | Luk vindue