El-Giganten bruger svindler forsikringsse
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=51931
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 02:58
Emne: El-Giganten bruger svindler forsikringsse
Skrevet af: Datashoppen
Emne: El-Giganten bruger svindler forsikringsse
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 18:36
PAS PÅ !!!! Køb for 30.000.- og få 8.000 i erstatning.
Hvis man køber produkter hos El-giganten skal man IKKE købe deres tillægsforsikringer fra morderna.
Jeg har købt en plasmaskærm til 28.500.- og betalt 3000.- for en totalforsikring, med 0(nul)kroner i afskrivning, nu er mit fjernsyn gået i stykker, værkstedet total skadet det.
Det gamle var et Philips 42" Plasma i alu-look design, med kvalitets Alu fjernbetjening.
Nu får jeg tilbud et billigt LG/Samsung Plasma i sort eller Philips low price LCD i sort plastik med plastik fjernbetjening. Alle i prisklasen 8000.-.
Philips laver stadig sølvfarvet LCD, med kvalitets fjernbetjening i alu, men det koster hele 20.000.-, men nej nej, det kan man ikke få.
Godt det ikke er her man har sin bil forsikring, køb en Mercedes og få en Skoda igen, de er jo begge 2.0l, så det må være godt nok.
Skal man finde sig i det....ikke mig, men det finder de nok ud af.....
Obs! Hvis du stadig ønsker forsikring... så læs her!!!!!
Tips til hvordan du får din forsikring gratis....
http://blog-dyn.tv2.dk/qunoxx/entry119934.html#commentsform - http://blog-dyn.tv2.dk/qunoxx/entry119934.html#commentsform
Se her hvad andre medier skriver om Elgigantens forsikringer....
http://epn.dk/brancher/detail/article1114651.ece - http://epn.dk/brancher/detail/article1114651.ece
http://www.taenk.dk/?cid=8092 - http://www.taenk.dk/?cid=8092
Jesper Boysen råder dog de kunder, der stadig føler sig dårligt behandlet i Elgiganten, til at tage kontakt til den serviceansvarlige eller til varehuschefen i den pågældende Elgigant. Jesper Boysen understreger, at han som direktør står med det endelige ansvar for den gode kundeservice.
Og her er citat fra Elgigantens direktør....
”Skriv en e-mail til mig, så jeg skal sørge for at det bliver fixet,” slutter Jesper Boysen."
Jesper Boysens email er: mailto:jesper.boysen@giganten.dk - jesper.boysen@giganten.dk
Har sendt mail til Jesper boysen, men han fixer ikke problem.
|
Svar:
Skrevet af: Thomas1974
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 20:35
mon ikke du kan klage til forsikringsankenævnet
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 20:43
Datashoppen skrev:
Hvis man køber produkter hos El-giganten skal man IKKE købe deres tillægsforsikringer fra morderna.
Jeg har købt en plasmaskærm til 28.500.- og betalt 3000.- for en totalforsikring, med 0(nul)kroner i afskrivning, nu er mit fjernsyn gået i stykker, værkstedet total skadet det.
Det gamle var et Philips 42" Plasma i alu-look design, med kvalitets Alu fjernbetjening.
Nu får jeg tilbud et billigt LG/Samsung Plasma i sort eller Philips low price LCD i sort plastik med plastik fjernbetjening. Alle i prisklasen 8000.-.
Philips laver stadig sølvfarvet LCD, med kvalitets fjernbetjening i alu, men det koster hele 20.000.-, men nej nej, det kan man ikke få.
Godt det ikke er her man har sin bil forsikring, køb en Mercedes og få en Skoda igen, de er jo begge 2.0l, så det må være godt nok.
Skal man finde sig i det....ikke mig, men det finder de nok ud af.....
|
Hej Datashoppen, og velkommen til recordere.dk
Nej det lyder mystisk. Men med lidt held så ser vores jurist (Sandal) dit indlæg, og han kan måske belyse sagen yderligere.
Alternativt, så send ham en PM, med et link til din tråd
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 20:50
Du må jo læse hvad der står i dine forsikringsbetingelser.
En forsikring dækker i reglen udgiften til et andet tilsvarende apparat. Hvis man ikke længer kan købe et TV magen til, jamen så skal man have et andet TV der opfylder de samme tekniske specifikationer som det skadet. Om det så lige har Alu fjernbetjening er nok ikke det der bliver lagt størst vægt på.
Det er IKKE prisen der er forsikret og med den pris/tekniske udvikling der er, så vil der altid være prisfald. Om det så lige er ned til 8.000, det er svært at sige.
Men igen du må læse hvad der står i dine forsikringsbetingelser.
|
Skrevet af: Maestro
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 21:00
Du havde vel ikke forventet at få et tv til 30.000 igen?
Gældene for de fleste tillægsforsikringer gælder det at du har krav på teknisk tilsvarende vare eller bedre.
I dette tilfælde har man nok vurderet at det fjernsyn du havde svarer til en model til 8.000 kr idag rent tenisk og billedmæssigt.
Vær positivt overrasket over at du får et helt nyt tv, som sandsynligvis er bedre end dit foregående. God fornøjelse.
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 21:03
Problemet er bare, man køber et kvalitets produkt, og tilbyder det billigeste produkt de kan finde. Når man tegner forsikringen skal du betale ca. 10% af nyværdien og de lover 0 (nul) afskrivning dvs. køber du et tv til 30.000.- (3000.-) 15000.- (1500.-), men det er samme produkt du får tilbudt når det bliver total skadet.
Man køber da ikke et sølvfarvet tv for at få sort igen, et helt andet fabrikat og et LCD i stedet for en plasma...... Jeg har fundet et sted de har mit gamle i USA, men det vil være for dyrt at få hjem......
|
Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 21:09
Det er korrekt, at det er produktet og ikke prisen, der er forsikret, men det
betyder jo ikke, at det kun er tekniske specifikationer, der tæller.
Alufjernbetjeningen er bestemt del af produktet.
Hvis jeg havde forsikret et B&O-anlæg kunne de jo heller ikke bare sige: du
får en anden forstærker med 50 watt - det er det samme.
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 21:12
Ah jeg kan godt se din problemstilling.
Har du sagt til Elgiganten at du vil have et sølvfarvet produkt? Rimlig uholdbart hvis de tvinger dig til at vælge et produkt som du på ingen måde bryder dig om.
Ellers tag kontakt til mordana, de er jo ikke en del af Elgiganten, men dem der nok betaler for dit nye tv.
|
Skrevet af: ShelbyPoker
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 21:12
Maestro skrev:
Du havde vel ikke forventet at få et tv til 30.000 igen?
Gældene for de fleste tillægsforsikringer gælder det at du har krav på teknisk tilsvarende vare eller bedre.
I dette tilfælde har man nok vurderet at det fjernsyn du havde svarer til en model til 8.000 kr idag rent tenisk og billedmæssigt.
Vær positivt overrasket over at du får et helt nyt tv, som sandsynligvis er bedre end dit foregående. God fornøjelse.
|
Hej Maestro
Jeg har rent faktisk en forsikring fra Bilka på mit 3 år gamle Panasonic Plasma - her står højt og tydeligt, at jeg får erstattet med NYPRIS hvis TV'et totalskades. Dvs. jeg får de 15.000 som jeg gav for 3 år siden - det sagde sælgeren også (ikke fordi man kan bruge det til meget) men det står også tydeligt i policen
Forsikringen gav jeg forøvrigt kun 495,- for (gælder i 5 år)
Mvh. Brian S Jensen
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 21:28
Der er klaget til moderna, det er moderna der ikke vil gi sig, det var elgiganten der fandt et tilsvarende produkt til mig.....
Men det kan være det her forum virker, elgiganten har lige ringet her kl. 21.15 og sagde de ville finde ud af noget i morgen.
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 21:41
Datashoppen skrev:
Hvis man køber produkter hos El-giganten skal man IKKE købe deres tillægsforsikringer fra morderna. |
Under forudsætning af at nyprisen for et tilsvarende plasma TV er 8000 kroner, er dette helt efter reglerne.
Det gør ingen forskel om det er Moderna eller et andet forsikringsselskab. Spørgsmålet er reguleret som forsikringsaftaleloven
§ 39.
Selskabet
er, selv om andet er aftalt, ikke forpligtet til at udrede større erstatning
end, hvad der kræves til den lidte skades dækning.
Stk. 2.
Indeholder
forsikringsaftalen en bestemmelse, hvorved den forsikrede genstand ansættes
til
en bestemt værdi, eller bestemte vurderingsregler vedtages, er en sådan
aftale
bindende for selskabet, for så vidt det ikke godtgør, at der derved ville
blive
erstattet mere end den lidte skade.
Selv hvis du havde aftalt med forsikringsselskabet at de skulle erstatte dig 30.000 kroner, ville denne aftale ikke være gældende hvis selskabet kan godtgøre at nyprisen (med afskrivning) er lavere.
Logikken er at man ikke må tjene penge på at have en forsikringsdækket skade (hvis der er tale om skadesforsikring).
Der har været sager om dette ved Forsikringsankenævnet, hvor selskabet fik medhold.
Det er muligt at sælgeren i El-Giganten har oplyst noget andet. Jeg antager at købet er sket for mere end to år siden, og derfor er det ikke relevant at overveje om der kan foreligge en mangel ved ydelsen qua den eventuelt misvisende oplysning.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 21:46
JesperLund skrev:
Datashoppen skrev:
Hvis man køber produkter hos El-giganten skal man IKKE købe deres tillægsforsikringer fra morderna. |
Under forudsætning af at nyprisen for et tilsvarende plasma TV er 8000 kroner, er dette helt efter reglerne.
Det gør ingen forskel om det er Moderna eller et andet forsikringsselskab. Spørgsmålet er reguleret som forsikringsaftaleloven
§ 39. Selskabet er, selv om andet er aftalt, ikke forpligtet til at udrede større erstatning end, hvad der kræves til den lidte skades dækning.
Stk. 2. Indeholder forsikringsaftalen en bestemmelse, hvorved den forsikrede genstand ansættes til en bestemt værdi, eller bestemte vurderingsregler vedtages, er en sådan aftale bindende for selskabet, for så vidt det ikke godtgør, at der derved ville blive erstattet mere end den lidte skade.
Selv hvis du havde aftalt med forsikringsselskabet at de skulle erstatte dig 30.000 kroner, ville denne aftale ikke være gældende hvis selskabet kan godtgøre at nyprisen (med afskrivning) er lavere.
Logikken er at man ikke må tjene penge på at have en forsikringsdækket skade (hvis der er tale om skadesforsikring).
Der har været sager om dette ved Forsikringsankenævnet, hvor selskabet fik medhold.
Det er muligt at sælgeren i El-Giganten har oplyst noget andet. Jeg antager at købet er sket for mere end to år siden, og derfor er det ikke relevant at overveje om der kan foreligge en mangel ved ydelsen qua den eventuelt misvisende oplysning.
|
I betingelserne står der...... "Hvis produktet ikke kan repareres, da erstattes vi det gamle produkt med et nyt af samme model og mærke eller med et tilsvarende nyt" Der står intet om det kun er det tekniske. Mit er sølvfarvet og et sort er ikke tilsvarende......
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 21:53
Datashoppen skrev:
I betingelserne står der......
"Hvis produktet ikke kan repareres, da erstattes vi det gamle produkt med et nyt af samme model og mærke eller med et tilsvarende nyt" Der står intet om det kun er det tekniske. Mit er sølvfarvet og et sort er ikke tilsvarende...... |
Det ændrer ikke ved at et 2008 plasma TV til 8000 kroner, for eksempel et Panasonic PX80, er mindst ligeså godt som et 3-4 gammelt Philips plasma TV, som i sin tid kostede 30.000 kr. Jeg tvivler på at "tilsvarende" nødvendigvis skal betyde "i samme farve".
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:05
JesperLund skrev:
Datashoppen skrev:
"Hvis produktet ikke kan repareres, da erstattes vi det gamle produkt med et nyt af samme model og mærke eller med et tilsvarende nyt" Der står intet om det kun er det tekniske. Mit er sølvfarvet og et sort er ikke tilsvarende...... |
Det ændrer ikke ved at et 2008 plasma TV til 8000 kroner, for eksempel et Panasonic PX80, er mindst ligeså godt som et 3-4 gammelt Philips plasma TV, som i sin tid kostede 30.000 kr. Jeg tvivler på at "tilsvarende" nødvendigvis skal betyde "i samme farve".
|
Nu er B&O jo ikke kendt for at være teknisk fremme i skoen, så du mener at et B&O flad til små 100k kan erstattes med et Panasonic Plasma eller Sony LCD?
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)
|
Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:10
mufcdk1974 skrev:
JesperLund skrev:
Datashoppen skrev:
Det ændrer ikke ved at et 2008 plasma TV til 8000 kroner, for eksempel et Panasonic PX80, er mindst ligeså godt som et 3-4 gammelt Philips plasma TV, som i sin tid kostede 30.000 kr.
Jeg tvivler på at "tilsvarende" nødvendigvis skal betyde "i samme farve".
|
Nu er B&O jo ikke kendt for at være teknisk fremme i skoen, så du mener at et B&O flad til små 100k kan erstattes med et Panasonic Plasma eller Sony LCD?
| Det er da tæt på, desværre. Hvis det udelukkende er billedkvalitet vi ser på.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:16
mufcdk1974 skrev:
Nu er B&O jo ikke kendt for at være teknisk fremme i skoen, så du mener at et B&O flad til små 100k kan erstattes med et Panasonic Plasma eller Sony LCD? |
Det er ikke relevant for sagen. Der er ikke noget specielt ved et 3-4 år gammelt Philips plasma TV (hvis man altså mener at der er noget specielt ved et B&O TV; personligt ville jeg betragte et B&O TV til 100k som 90k ud af vinduet...).
|
Skrevet af: StockBroker
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:16
Tilsvarende produkt gælder IKKE kun teknikken.
Tilsvarende er, ligesom kvalitet, subjektivt.
Tilsvarende gælder altså de "præferencer" du havde ved købet.
Købte du tv'et pga. en speciel teknisk kunnen, farve, tykkelse, udformning, fjernbetjening mv., så skal du så vidt muligt have et tilsvarende produkt på de punkter.
------------- Venlig Hilsen
JR
|
Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:26
Nemlig stockbroker, du har som sagt krav på det er philips du har krav på det skal være plasma, du har krav på at fjernbetjeningen skal være af alu, du har ikke krav på det skal være sølvfarvet, da moden ændre sig. kan elgiganten ikke finde et teknisk tilsvarende produkt, skal de udbetale dig de 30.000.
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:28
Definition på tilsvarende jf. Forbrug.dk
"Ombytning skal altid ske med en vare magen til den, du oprindeligt købte, medmindre du og sælger aftaler noget andet. Hvis fx stellet på din blå barnevogn knækker, har du ikke pligt til at tage imod en rød barnevogn, selvom den i øvrigt er magen til den blå. Hvis der oprindeligt er leveret en fabriksny vare, kan sælger ikke ombytte med en brugt vare..."
Citat fra http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/03/1/ - http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/03/1/
Kan måske bruges i denne sammenhæng!
JR
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:29
man må ikke tilbyde dig et andet mærke hvis dine præferencer ligger i philips, og den teknik bag philips ligger ikke i samsung, ergo er det ikke teknisk tilsvarende, igen lcd er heller ikke teknisk tilsvarende af en plasma da det er en anden teknologi der er brugt. Alu fjernbetjening kan blive godtgjort med en med en universal fjernbetjening i alu. så kan elgiganten ikke skaffe en plasma fra philips i samme størrelse, skal de udbetale dig de 30.000.
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:30
JesperLund skrev:
mufcdk1974 skrev:
Nu er B&O jo ikke kendt for at være teknisk fremme i skoen, så du mener at et B&O flad til små 100k kan erstattes med et Panasonic Plasma eller Sony LCD? |
Det er ikke relevant for sagen. Der er ikke noget specielt ved et 3-4 år gammelt Philips plasma TV (hvis man altså mener at der er noget specielt ved et B&O TV; personligt ville jeg betragte et B&O TV til 100k som 90k ud af vinduet...).
|
Selvfølgelig har det relevans.
Trådstarter har købt et ALU look design TV og givet udtryk for at det var en af
grundene til at han valgte netop dette TV, ligesom rigtig mange køber
et B&O grundet deres design.
Jeg ved ikke med dig, men ALU design looket er ikke det jeg ser mest af hos diverse forhandlere o_0
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)
|
Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:31
StockBroker skrev:
Kan måske bruges i denne sammenhæng! |
Det kan det desværre ikke, da ovenstående omhandler ombytning ved reklamation i henhold til købeloven.
------------- "Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:34
Nej men sanddal vi er da enige om at de præference man gjorde ved købet dengang skal blive opfyldt og kan elgiganten ikke dette skal de udbetale købe summen som han gav for tvet dengang. Dvs design, billede,teknologi osv skal være teknisk tilsvarende, dvs. elgiganten skal kunne skaffe et philips plasma, andet er der jo ikke at gøre.
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:39
Sandal skrev:
StockBroker skrev:
Kan måske bruges i denne sammenhæng! |
Det kan det desværre ikke, da ovenstående omhandler ombytning ved reklamation i henhold til købeloven. |
Helt enig, men definitionen på tilsvarende må alt andet lige være den samme!
JR
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:39
Sigida skrev:
Nej men sanddal vi er da enige om at de præference man gjorde ved købet dengang skal blive opfyldt og kan elgiganten ikke dette skal de udbetale købe summen som han gav for tvet dengang. Dvs design, billede,teknologi osv skal være teknisk tilsvarende, dvs. elgiganten skal kunne skaffe et philips plasma, andet er der jo ikke at gøre. |
Det er ikke hvad der står forsikringsaftaleloven...
Hvis vi taler om et 3-4 år gammelt 42" Philips plasma TV, lyder det for mig ganske rimeligt at dette erstattes med 8000 kr som "nypris" uden afskrivning, når man tager højde for prisudviklingen i den nævnte periode.
I øvrigt er det ikke ElGiganten som betaler noget som helst, da ElGiganten ikke er et forsikringsselskab godkendt af Finanstilsynet. ElGiganten er alene formidler af forsikringsaftalen mellem kunden og forsikringsselskabet (givetvis mod en vis provision...).
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:41
Sigida skrev:
...vi er da enige om at de præference man gjorde ved købet dengang skal blive opfyldt og kan elgiganten ikke dette skal de udbetale købe summen som han gav for tvet dengang. |
Det skal jeg ikke umiddelbart kunne sige og har desværre ikke tid til at undersøge det (læser til eksamen), men tvivler på, at du har ret. Vil tro, at forsikringsselskabet i videst mulig omfang skal give et tilsvarende produkt, hvilket typisk vil betyde et produkt fra samme producent, men hvis dette ikke er muligt, må de kunne tilbyde forsikringstageren et andet tilsvarende produkt.
Men har som sagt ikke tid til at undersøge det nærmere, desværre.
------------- "Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:43
JesperLund skrev:
Sigida skrev:
Nej men sanddal vi er da enige om at de præference man gjorde ved købet dengang skal blive opfyldt og kan elgiganten ikke dette skal de udbetale købe summen som han gav for tvet dengang. Dvs design, billede,teknologi osv skal være teknisk tilsvarende, dvs. elgiganten skal kunne skaffe et philips plasma, andet er der jo ikke at gøre. |
Det er ikke hvad der står forsikringsaftaleloven...
Hvis vi taler om et 3-4 år gammelt Philips plasma TV, lyder det for mig ganske rimeligt at dette erstattes med 8000 kr som "nypris" uden afskrivning, når man tager højde for prisudviklingen i den nævnte periode.
|
Godt det ikke er dig, der afgør sådanne sager, som nævnt i denne tråd
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:43
jesperlund som du selv siger dækker man ikke prisen men apparattet så koster et teknisk tilsvarende produkt mere end 8000kr skal det dækkes.
samme hvis jeg køber et pioneer tv som holder prisen rimeligt højt oppe, så ville jeg ikke finde mig i at de ville give mig et ny panasonic, da den kvalitet pioneer levere kan ingen andre levere uanset hvor nyt det er, der snakker vi ikke kun kontrast men også skalering osv.
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:45
JesperLund skrev:
Hvis vi taler om et 3-4 år gammelt 42" Philips plasma TV, lyder det for mig ganske rimeligt at dette erstattes med 8000 kr som "nypris" uden afskrivning, når man tager højde for prisudviklingen i den nævnte periode. |
Helt enig. Det lyder som en rimelig fastsættelse af prisen for et tilsvarende produkt.
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:45
igen specs er ikke alt. pioneer siger jo ikke hvordan de skalere billede osv, alt det fede ved et tv står ikke i specifikationerne, så hvordan kan man vide den billig samsung skærm er teknisk tilsvarende.
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:48
sandal igen fokusere i på prisen, så vil i også mene et gammel b&O fladskærm til 100.000k kun er 20000kr værd da man kan få et philips med alu osv til den pris med bedre billede. nej du det kan man ikke, der bliver man nød til at tage det nyeste b&o til faktisk nogenlunde samme pris.
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:52
http://www.ankeforsikring.dk/layouts/ViewDocument.aspx?Type=1&ID=247470 - Her og http://www.ankeforsikring.dk/layouts/ViewDocument.aspx?Type=1&ID=247349 - her er to kendelser fra Forsikringsankenævnet hvor selskabet fik medhold med henvisning til bl.a. forsikringsaftalelovens §39.
Der er flere kendelser på ankenævnets http://www.ankeforsikring.dk/Find_kendelser.aspx - hjemmeside - find dem under produkttypen "totalforsikring".
Det eneste relevante spørgsmål er om 8000 kroner er en passende nypris for et tilsvarende produkt. Erstatningen bliver aldrig 30.000 kr.
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:53
mufcdk1974 skrev:
Godt det ikke er dig, der afgør sådanne sager, som nævnt i denne tråd |
Nej, men der er ikke bedre udsigter hos Forsikringsankenævnet, se mine links ovenfor.
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:54
Sigida skrev:
...så vil i også mene et gammel B&O fladskærm til 100.000k kun er 20000kr værd da man kan få et philips med alu osv til den pris med bedre billede. |
Det kan meget vel være tilfældet, men ikke ud fra din argumentation. Hvis du har en forsikring på et B&O til 100.000 kan du ikke 3-4 år efter kræve en skærm til den samme værdi, med den begrundelse, at der ikke er nogle B&O skærme der koster mindre end 100.000 kr. Her må forsikringsselskabet tilbyde dig en anden tilsvarende skærm eller udbetale det beløb svarende til skærmens nuværende værdi, hvilket godt kunne være 20% af den oprindelige pris.
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 22:59
sandal der er ikke afskrivninger på, dvs beløbet må ikke blive afskrevet hvis man ikke kan finde en teknisk tilsvarende til under den pris, så skal kunde finde sig i at alt hans link system er gået til spilde. han har købt b&o af flere grunde og en af dem er linksystemet, dette fungere ikke med philips, derfor skal forsikringsselskabet finde et b&o tv og koster det tv stadig det samme så skal give ham det nye.
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 23:04
Sigida skrev:
sandal der er ikke afskrivninger på, dvs beløbet må ikke blive afskrevet hvis man ikke kan finde en teknisk tilsvarende til under den pris, så skal kunde finde sig i at alt hans link system er gået til spilde. han har købt b&o af flere grunde og en af dem er linksystemet, dette fungere ikke med philips, derfor skal forsikringsselskabet finde et b&o tv og koster det tv stadig det samme så skal give ham det nye. |
Afskrivninger på skadesforsikring er ALTID i forhold til nyprisen for genstanden eller for en tilsvarende genstand, hvis en identisk genstand ikke længere kan anskaffes.
Det står sort på hvidt i forsikringsaftaleloven, og man kan ikke gyldigt aftale noget andet. Du må ikke have økonomisk vinding ved en skade jf FAL §39.
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 23:07
du får heller ikke en økonomisk vinding ved at få udbetalt det fulde beløb, da du i tidernes morgen gav det for dit tv, økonomisk vinding vil være at få mere udbetalt end det du gav for det. du sælger jeg en del af de der forsikringer og udbetaler tit fuld erstatning selvom produktet er flere år gammel, hvis det ikke er muligt at finde noget tilsvarende. lad os sige en bærbar computer, lad os sige den computer havde et speciel stik som billigere bærbare ikke har så dækker forsikringen en dyr bærbar som har det selvom den er langt højere specifikationsmæssigt iforhold til sin gamle computer.
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 23:28
JesperLund skrev:
Datashoppen skrev:
Det ændrer ikke ved at et 2008 plasma TV til 8000 kroner, for eksempel et Panasonic PX80, er mindst ligeså godt som et 3-4 gammelt Philips plasma TV, som i sin tid kostede 30.000 kr.
Jeg tvivler på at "tilsvarende" nødvendigvis skal betyde "i samme farve".
|
Jeg har været ude og se på PX80, men et problem der stort set med alle de billige skærme i dag, er at de hakker, når der køre tekst på tværs af skærmen, feks. tv2 news har sådan en tekst kørende med nyheder, det kører fuldstændigt flydende på min gamle skærm.
De billige skærme har også problemer med feks. røde felter som flimre, eller hvis der er en der sidder med stribet skjorte er der også flimmer.
Min gamle skærm kunne også vise tekst med bløde hjørner.
Men jeg vil give ret i at det står meget mere perfekt med en DVD eller HD, det har jeg bare ikke brug for.
I det gamle var så også lige indbygget subwhoofer udtag, og højttaler system med kanon lyd, der har man nok sparet lidt i dag.
|
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 23:43
Sigida skrev:
du får heller ikke en økonomisk vinding ved at få udbetalt det fulde beløb, da du i tidernes morgen gav det for dit tv, økonomisk vinding vil være at få mere udbetalt end det du gav for det. du sælger jeg en del af de der forsikringer og udbetaler tit fuld erstatning selvom produktet er flere år gammel, hvis det ikke er muligt at finde noget tilsvarende. lad os sige en bærbar computer, lad os sige den computer havde et speciel stik som billigere bærbare ikke har så dækker forsikringen en dyr bærbar som har det selvom den er langt højere specifikationsmæssigt iforhold til sin gamle computer. |
Du udbetaler erstatning? Øh, er du ansat i et forsikringsselskab.
|
Skrevet af: Nick_S
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 09:01
Sigida skrev:
du får heller ikke en økonomisk vinding ved at få udbetalt det fulde beløb, da du i tidernes morgen gav det for dit tv, økonomisk vinding vil være at få mere udbetalt end det du gav for det. du sælger jeg en del af de der forsikringer og udbetaler tit fuld erstatning selvom produktet er flere år gammel, hvis det ikke er muligt at finde noget tilsvarende. lad os sige en bærbar computer, lad os sige den computer havde et speciel stik som billigere bærbare ikke har så dækker forsikringen en dyr bærbar som har det selvom den er langt højere specifikationsmæssigt iforhold til sin gamle computer. |
Det er korrekt at hvis en computer har et specielt stik skal den nye computer også have det. Såfremt prisen på den nye computer ikke overstiger den gamle computeres oprindelige købsværdi. Ligeså ville et B&O TV blive ombyttet med et B&O tv idet de har deres helt eget link system. Men hvis du køber et b&o til 100k og 4 år efter får et nye B&O der "kun" koster 70k er der skam intet forkert i det.
Men det giver sig selv at man ikke kan købe en philips plasma for 4 år siden og så forvente at få den ombyttet til en Pioneer 50" idag.
|
Skrevet af: qpad
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 10:36
Datashoppen , du er da noget af en klap hat at lave den overskrift , der er da intet fusk her, du få jo precis det der står i din kontrakt med selskabet.
Det da det vildeste fis at skrive at andre de skal passe på ! og jeg ved ikke hvad.
Tag dig sammen og vær glad for at du i det mindste får et nyt TV, hvis det ikke kan det du gerne vil have det skal kunne så sælg det eller benyt dine 30 dages byttetid og byt det til et px80 eller hvad det nu er du mener der bringer dig ultimativ lykke i dit liv...
tsk tsk ... tænk på de små børn i afrika de ved slet ikke hvad et plasma tv er....
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 10:45
Dette er vel et godt eksempel på hvorfor man ikke skal tegne disse ekstra forsikringer.
Han har betalt 3000kr i forsikring. Han får tilbudt et nyt tv til 8.000 i Elgiganten. Dette tv kunne sandsynligvis købes til 6.000 / 7.000 ved lidt forhandling.
Havde dit Philips Ambilight eller andre features ?
Jeg ville heller ikke være tilfreds hvis jeg fik tilbudt et low-end PX80 eller et andet plastic tv.
|
Skrevet af: Puma
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 11:24
Hej Datashopper
Jeg så ret faktisk at de hos EL-Giaganten i Odense har et Pioneer PDP-428XD stående til salg (demo) det var måske en idé at foreslå det som erstatning dette fjernsyn er udgået af produktion, idet Pioneer nu kun tilbyder plasma i størrelsen i 50" og større....
Men det er fortsat toppen af poppen med hensyn til billedkvalitet og udstyr har bla. også Sub udgang, alu fjernbetjening osv.
|
Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 16:02
Du tager bare og kører sagen igennem Forbrugerklagenævnet, kan tage noget tid, men hvis du får en hel del mere ud af det, end de ca. 8.000,-
Jeg gad ikke og bruge tid på det, lad dem kører sagen for dig, køb evt. et godt tv som du kan bruge bagefter i soveværelset, indtil du har vundet sagen.
-------------
|
Skrevet af: Grazul
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 17:01
Jan.Larsen skrev:
Du tager bare og kører sagen igennem Forbrugerklagenævnet, kan tage noget tid, men hvis du får en hel del mere ud af det, end de ca. 8.000,-
Jeg gad ikke og bruge tid på det, lad dem kører sagen for dig, køb evt. et godt tv som du kan bruge bagefter i soveværelset, indtil du har vundet sagen.
|
Tvivler på at de gider tage sagen op.
For at være helt ærlig så står du dårligt. For det første vil du ALDRIG nogensinde kunne få udbetalt den oprindelige købssum. For det andet bliver du nødt til at indse at du ikke giver 30.000 for et tv af samme kvalitet idag, som det du købte for 4 år siden.
Jeg arbejder selv i en elektronik forretning (heldigvis ikke den omtalte dog) og sælger ligesom elgiganten også forsikringer for et forsikringsfirma. Nu kender jeg ikke det her Moderna men hvis selskabet er til at snakke med, kan man normalt få forhandlet en fin løsning frem, jeg strækker mig gerne for at gøre en kunde tilfreds og så slås jeg gerne lidt med vores forsikringsselskab.
Men hvis du kommer ned i en butik med den der holdning og med dine forkerte opfattelser af hvad du har krav på, så får man nok ikke ligefrem lyst til at strække sig for at hjælpe dig.
I bund og grund skal du forstå hvad det er du har forsikret (varen IKKE prisen) og så snak dog stille og roligt med medarbejderen eller eventuelt en chef dernedefra. Du må også gerne selv komme med forslag som en nævnte tidligere (det var dog en demomodel og du har krav på en ny) men har du valget mellem en 8.000 skærm du ikke er vild med var det måske til at forhandle en federe skærm der har været udstillingsmodel hjem.
og lige for at slå det fast som andre har sagt, så er 8.000.- et meget rimeligt bud på hvad et tilsvarende tv koster idag....
------------- TV: Panasonic 46PZ-85
Fronter: B&W FPM5
Center : B&W FPM6
Baghøhj: B&W FPM4
Reciever: Onkyo 607
BlueRay: Panasonic bd-55
Remote: Logitech Harmony One
Konsol: Wii og PS2
Media: Twix
|
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 19:46
Jan.Larsen skrev:
Du tager bare og kører sagen igennem Forbrugerklagenævnet... |
Forbrugerklagenævnet behandler ikke forsikringssager, det gør derimod ankenævnet for forsikring: http://www.ankeforsikring.dk/
|
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 20:13
Sandal skrev:
Jan.Larsen skrev:
Forbrugerklagenævnet behandler ikke forsikringssager, det gør derimod ankenævnet for forsikring: http://www.ankeforsikring.dk/ - http://www.ankeforsikring.dk/
|
Jeg har talt med ankenævnet, der er ikke tvivl hos dem, er fabrikat eller farve ikke den samme er det ikke et tilsvarende produkt, det tager bare op til 9 mdr. at få et klage sag igennem.
Men for lige at gøre sagen kort, det er en medarbejder fra El-giganten der gør mig opmærksom på at Philips stadig laver en sølvfarvet fladskærm med alu fjenbetjening til, det er bare Moderna der ikke vil betale for det.
Men jeg har kontakt med en Coach Manager fra El-Giganten, som vil snakke med Moderna i morgen.
For som jeg skrev til ham:
”Det tager lang tid at bygge stabil kundekreds op, og kun 10 min at miste dem igen.”
|
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 20:41
Datashoppen skrev:
Sandal skrev:
Jan.Larsen skrev:
Forbrugerklagenævnet behandler ikke forsikringssager, det gør derimod ankenævnet for forsikring: http://www.ankeforsikring.dk/ - http://www.ankeforsikring.dk/
|
Jeg har talt med ankenævnet, der er ikke tvivl hos dem, er fabrikat eller farve ikke den samme er det ikke et tilsvarende produkt, det tager bare op til 9 mdr. at få et klage sag igennem.
|
Andet ville heller ikke give mening.
|
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 20:44
SE SANDAL. så havde jeg jo ret i at det skulle være samme fabrikat, så den nytter ikke noget at købe en bmw og hvis den bliver totalskade og sige du får sku en fiat punto da din bmw er 5år gammel og har mistet sin værdi :p
|
Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 21:02
Sigida skrev:
SE SANDAL. så havde jeg jo ret i at det skulle være samme fabrikat, så den nytter ikke noget at købe en bmw og hvis den bliver totalskade og sige du får sku en fiat punto da din bmw er 5år gammel og har mistet sin værdi :p |
Men det er jo lige præcis sådan det fungerer. Hvis du får totalskadet din 5 år gamle BMW, så får du jo netop IKKE en splinterny. Kaskoforsikringen dækker, hvad en tilsvarende brugt 5 år gammel BMW koster. Og det svarer nok meget godt til prisen på en ny Fiat Punto - derfor er 8000 vel heller ikke en latterlig lav erstatning for et så gammel TV.
------------- Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
|
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 21:06
Yes men der er som sagt også afskrivninger på disse forsikringer, det er der netop ikke på elektronikforsikringer, og disse forsikringer skal erstattes med et nyt produkt og ikke brugt, det var bare et grinern eksempel jeg kom med :p.
|
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 21:13
Men er det ikke også et nyt produkt, manden er blevet tilbudt? Jeg kan virkeligt ikke se problemet - udover at butikkerne stadig har held til at sælge stort set ubrugelige forsikringer.
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
|
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 21:22
jo men der er nogle krav, bla. fabrikat teknologi design som skal tages hensyn med og når der skal erstattes med nyt, skal disse krav opfyldes. kan forretningen ikke dette skal det fulde beløb udbetales, da forsikringen dækker et nyt apparat op til 30.000kr.
|
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 21:30
Sigida skrev:
jo men der er nogle krav, bla. fabrikat teknologi design som skal tages hensyn med og når der skal erstattes med nyt, skal disse krav opfyldes. kan forretningen ikke dette skal det fulde beløb udbetales, da forsikringen dækker et nyt apparat op til 30.000kr. |
Du snakker som en provisionslønnet forsikringssælger...
|
Skrevet af: Erik L
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 21:34
Hej.
Købte et loewe tv da de startede med LCD tv, til ca 40K. Det vidste sig
dog at der kunne komme støv mellem skærm og baglys og det kunne
ses. efter forsøg på rep. m.m gav de op efter 2 år.
Fik ALLE penge tilbage, havde ikke forsikring eller andet. Ikke så meget
bøvl.
Måske ikke helt det samme, men viser at der er forskellige holdninger til
god kunde service. Hvis jeg havde købt for 30K og det var totalt skadet
efter 3 år havde jeg været noget træt af det.
Så køb ved en forhandler der tager dig seriøst og er din leverandør også
når der er problemer. Elgiganten er fuldstændig ligeglad med dig når du
er ude af butikken og har lagt pengene samt købt den forsikring som de
har formidlet (og tjent fint på).
Køber man i de forretninger skal men regne med "købt som beset", blver
der bøvl skal man gemmen hele møllen.
Det er desværre min erfaring, læg dine penge hvor du mener de betyder
noget for forretningen, så betyder du noget for dem og bliver behandlet
ordenligt. Mennesker handler med mennesker.
------------- Mvh Erik
|
Skrevet af: Fonzelius
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 22:08
Erik L skrev:
Hej.
Købte et loewe tv da de startede med LCD tv, til ca 40K. Det vidste sig
dog at der kunne komme støv mellem skærm og baglys og det kunne
ses. efter forsøg på rep. m.m gav de op efter 2 år.
Fik ALLE penge tilbage, havde ikke forsikring eller andet. Ikke så meget
bøvl.
Måske ikke helt det samme, men viser at der er forskellige holdninger til
god kunde service. Hvis jeg havde købt for 30K og det var totalt skadet
efter 3 år havde jeg været noget træt af det.
Så køb ved en forhandler der tager dig seriøst og er din leverandør også
når der er problemer. Elgiganten er fuldstændig ligeglad med dig når du
er ude af butikken og har lagt pengene samt købt den forsikring som de
har formidlet (og tjent fint på).
Køber man i de forretninger skal men regne med "købt som beset", blver
der bøvl skal man gemmen hele møllen.
Det er desværre min erfaring, læg dine penge hvor du mener de betyder
noget for forretningen, så betyder du noget for dem og bliver behandlet
ordenligt. Mennesker handler med mennesker.
|
Har du ikke fået dine penge tilbage fordi det går ind under købeloven? Den gælder jo længere end 2 år, hvis bare du har reklameret over fejlen indenfor de første to år, og inden for rimelig tid. Så gør det ikke forskel at reparationen strækker sig udover købelovens 2 år.
------------- Mvh Fonzelius
Panasonic TH42PX80E - Samsung SMT-H3106 - LG RH188B - Sony PS3 - Yamaha RXV620RDS - Cayin CD252 - Cayin 252B - Dynaudio Audience 52SE
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 22:23
Fonzelius skrev:
Erik L skrev:
Hej.
Købte et loewe tv da de startede med LCD tv, til ca 40K. Det vidste sig dog at der kunne komme støv mellem skærm og baglys og det kunne ses. efter forsøg på rep. m.m gav de op efter 2 år.
Fik ALLE penge tilbage, havde ikke forsikring eller andet. Ikke så meget bøvl.
Måske ikke helt det samme, men viser at der er forskellige holdninger til god kunde service. Hvis jeg havde købt for 30K og det var totalt skadet efter 3 år havde jeg været noget træt af det.
Så køb ved en forhandler der tager dig seriøst og er din leverandør også når der er problemer. Elgiganten er fuldstændig ligeglad med dig når du er ude af butikken og har lagt pengene samt købt den forsikring som de har formidlet (og tjent fint på).
Køber man i de forretninger skal men regne med "købt som beset", blver der bøvl skal man gemmen hele møllen.
Det er desværre min erfaring, læg dine penge hvor du mener de betyder noget for forretningen, så betyder du noget for dem og bliver behandlet ordenligt. Mennesker handler med mennesker.
|
Har du ikke fået dine penge tilbage fordi det går ind under købeloven? Den gælder jo længere end 2 år, hvis bare du har reklameret over fejlen indenfor de første to år, og inden for rimelig tid. Så gør det ikke forskel at reparationen strækker sig udover købelovens 2 år.
|
Det vil jeg også mene. Hvis der er tale om en reklamation i den 2 årige reklametionstid, er det jo ikke forsikringer der træder i kraft.
------------- mvh Christian
|
Skrevet af: Erik L
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 22:27
Jo men det drejer sig også om at det var uden bøvl. De kunne jo have
trukket det ud i det uendelige.
Jeg blev faktisk helt OK behandlet. Forretningen gjorde alt hvad de kunne
for at få sagen klaret hurtigst muligt over for Loewe.
Det var sådan mere holdningen over for kunden jeg ville fokusere på. Det
mangler meget i de store kæder.
------------- Mvh Erik
|
Skrevet af: Fonzelius
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 22:37
Jeg kan godt forstå at du er glad for, at det forløb gnidningsfrit for dig.
Men jeg synes måske lidt generelt at mange stiller for små krav til sine forhandlere. Jeg mener faktisk ikke man skal blive super glad for at ens forhandler håndhæver købeloven som den burde, jeg ser det mere som et minimumskrav. Og hvis de så gør noget UDOVER det, så mener jeg man kan kalde det god kundeservice. Og hvis de ikke overholder købeloven, er det ikke dårlig kundeservice, men jeg betragter det som et lovbrud.
Det er selvfølgelig lidt off topic, men ville bare lige dele min mening med jer andre
------------- Mvh Fonzelius
Panasonic TH42PX80E - Samsung SMT-H3106 - LG RH188B - Sony PS3 - Yamaha RXV620RDS - Cayin CD252 - Cayin 252B - Dynaudio Audience 52SE
|
Skrevet af: 1967Henrik
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 22:39
For et år siden, var jeg så uheldig at jeg tabte mit tv. Jeg havde malet og skulle hænge det op igen og jeg mistede balancen. tv`et var ca. 2 år gammel da skaden skete.
Købt i Elgiganten med forsikring (mener at det var ca. 9000 eller 10000 jeg gav for det)
Tv`et blev erklæret totalskadet og jeg skulle have et nyt. Et tilsvarende, nyt, kostede 8000 - men var sort og mit var sølv. Jeg ringede til forsikringen (tegnet gennem Elgiganten) og snakkede med dem og jeg gav dem en pris på et sølvfarvet tv (samme mærke) som jeg ville være tilfreds med (kostede 12.995) - det fik jeg, da det var det billigeste sølvfarvet tv i samme mærke og med de funktioner jeg havde købt det andet tv for.
mvh
Henrik
|
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 22:57
1967Henrik skrev:
For et år siden, var jeg så uheldig at jeg tabte mit tv. Jeg havde malet og skulle hænge det op igen og jeg mistede balancen. tv`et var ca. 2 år gammel da skaden skete.
Købt i Elgiganten med forsikring (mener at det var ca. 9000 eller 10000 jeg gav for det)
Tv`et blev erklæret totalskadet og jeg skulle have et nyt. Et tilsvarende, nyt, kostede 8000 - men var sort og mit var sølv. Jeg ringede til forsikringen (tegnet gennem Elgiganten) og snakkede med dem og jeg gav dem en pris på et sølvfarvet tv (samme mærke) som jeg ville være tilfreds med (kostede 12.995) - det fik jeg, da det var det billigeste sølvfarvet tv i samme mærke og med de funktioner jeg havde købt det andet tv for.
mvh
Henrik
|
Hej Henrik
Det er da dejligt at høre at de behandler nogle som de bør gøre, det kan godt være jeg vender tilbage til dig for evt. dok., men El-giganten har fået link til denne blok, og mon ikke der sker noget med over 3700 besøg på ca. 1 døgn.
Har lige været inde og kigge på afgjorde sager på ankenævnet, Moderna har tabt begge de sager de har liggenede derinde. Den ene minder om denne.
|
Skrevet af: 1967Henrik
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 23:07
Når det er en forsikring, er det ikke elgiganten der afgør det - tror jeg - men derimod forsikringsselskabet og dens sagsbehandler.
Det er rimeligt at du - som min. - får et tv i samme størrelse, mærke og med de funktioner du har "købt" - at værdien så har ændret sig er en anden sag. Forsikringen er ikke en værdi"sikring", men en forsikring af det pågældende tv.
|
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 23:29
lahan skrev:
Dette er vel et godt eksempel på hvorfor man ikke skal tegne disse ekstra forsikringer.
Han har betalt 3000kr i forsikring. Han får tilbudt et nyt tv til 8.000 i Elgiganten. Dette tv kunne sandsynligvis købes til 6.000 / 7.000 ved lidt forhandling...
|
Hvad er det dog for et rationale?! Det har jo allerede vist sig at være en god idé med en forsikring, da han som minimum har sparet prisen på det nye TV fratrukket forsikringspræmien (8.000 - 3.000 = 5.000 sparet).
Din logik er ikke helt rationel.
JR
|
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 07:05
StockBroker skrev:
lahan skrev:
Han har betalt 3000kr i forsikring. Han får tilbudt et nyt tv til 8.000 i Elgiganten. Dette tv kunne sandsynligvis købes til 6.000 / 7.000 ved lidt forhandling...
|
Hvad er det dog for et rationale?! Det har jo allerede vist sig at være en god idé med en forsikring, da han som minimum har sparet prisen på det nye TV fratrukket forsikringspræmien (8.000 - 3.000 = 5.000 sparet).
Din logik er ikke helt rationel.
|
Gad vide om du også ville være tilfreds, hvis du havde forsikret et hus i mursten og det brændte og derefter fik at vide du kan få et træhus, hvor du ingen gang selv måtte bestemme hvem der var bygherre eller hvordan indretning skulle være.
|
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 08:03
Hold nu op med analogier, der ikke giver mening. Elektronik falder utroligt meget i værdi. Fast ejendom derimod stiger (over tid). De to ting kan overhovedet ikke sammenlignes på nogen som helst tæbkelig måde!
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
|
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 10:05
poplic det passer så ikke, så vidt jeg kan se så falder værdien utrolig meget på fast ejendom pt. så hvad hvis ens hus brændte ned nu og man ingen friværdi har osv.
|
Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 15:42
Det lyder da som en meget trist historie men også ganske rimelig.
Hvis du køber en splinter ny bil til 200000kr og kører i den i 10 år, og kommer så ud for et uheld og total skader bilen, jamen så får du da heller ikke alle pengene tilbage, det samme gælder vel bare med det tv?
men jeg kan da godt følge dig i at du føler dig røvrendt hvis du havde nogle specifike krav til dig tv, også bliver stillet noget som er helt fuldstændigt i den modsatte retning.
elektroniken skrider utroligt hurtigt frem, hvad der var toppen af poppen for 2-3 år siden er desværre forældet for lang tid siden.
------------- http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 16:04
SteffenD89 skrev:
Det lyder da som en meget trist historie men også ganske rimelig.
Hvis du køber en splinter ny bil til 200000kr og kører i den i 10 år, og kommer så ud for et uheld og total skader bilen, jamen så får du da heller ikke alle pengene tilbage, det samme gælder vel bare med det tv? |
Nu er bilforsikringer (og mange andre) ikke afskrivningsfrie, men i den forsikring jeg har på mit tv står der tydeligt, at prisen ikke afskrives i forsikringsperioden, så jeg vil da klart forvente at kunne købe til samme pris igen.
Hvis de vil spise mig af med mindre, har deres markedsføring (Topdanmark i dette tilfælde) været vildledende.
|
Skrevet af: jhauerslev
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 17:02
Datashoppen skrev:
”Det tager lang tid at bygge stabil kundekreds op, og kun 10 min at miste dem igen.”
|
Desværre må jeg skuffe dig - så vidt jeg er orienteret så lever Elgiganten fedt på at sælge en masse varer og så ellers bare skide på kunderne hvis der bliver problemer med dem...
Dumme Elgigant!
|
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 17:24
JesperLund skrev:
http://www.ankeforsikring.dk/layouts/ViewDocument.aspx?Type=1&ID=247470 - Her og http://www.ankeforsikring.dk/layouts/ViewDocument.aspx?Type=1&ID=247349 - her er to kendelser fra Forsikringsankenævnet hvor selskabet fik medhold med henvisning til bl.a. forsikringsaftalelovens §39.
Der er flere kendelser på ankenævnets http://www.ankeforsikring.dk/Find_kendelser.aspx - hjemmeside - find dem under produkttypen "totalforsikring".
Det eneste relevante spørgsmål er om 8000 kroner er en passende nypris for et tilsvarende produkt. Erstatningen bliver aldrig 30.000 kr.
|
ok, I kender jo heller ikke sagen, men Infocare afhenter mit TV 07.10.2008, 1½ måned efter får jeg at vide fra Infocare, at man har skrottet mit gamle tv uden mit samtykke.
Har lige læst mine betingelser igennem igen, så jeg er sikker på hvad der står.
Citat: "Kontanterstatning kan kun finde sted, såfremt forsikringstager ikke inden for rimelig tid kan erstattes med en ny tilsvarende vare. Med en tilsvarende vare menes, at varen har tilnærmelsesvis samme funktionalitet og kvalitet som den forsikrede vare."
Punkt 1: Der er nu allerede gået over 2 måneder. (Det er ikke rimelig tid)
Punkt 2: Alu fjernbetjening kan ikke udskiftes med en plastik. (Det er ikke samme kvalitet.)
Punkt 3: Mit gamle fjernsyn har havde ext. subwhoofer udtag (Det har da noget med specifikationer at gøre.)
Punkt 4: Del gamle var Plasma og havde Alu-look (Sølvfarvet) (Det er design og kvalitet)
Man skulle tro De ikke havde Deres egne betingelser, jeg har tilbudt dem at komme ud og vise dem betingelserne, men har intet hørt fra dem.
|
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 17:31
Husk endelig at du ikke skal acceptere noget som helst, hente noget som helst, eller aftale noget som helst hvis du vil klage over dem - det skader nemlig dig i en eventuel sag!
Held og lykke med erstatningssagen! :)
|
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 18:09
Jeg tror at det i bund og grund handler om at "Datashoppen" har en forventning om at få noget der svarende til hans gamle tv, rent brugsmæssigt, teknisk og kvalitetsmæssigt.
Hvilket er meget forståeligt da det præcis var dette denne forsikring burde sikre ham. Der er ikke snakke om at få et tv til 30.000 eller anden værdibaseret kompentation.
Jeg står uforståelig overfor Happy Cares valg da de i den grad svigter kunden/forbrugeren. Umiddelbart lyder det somom at kommunikationen har været utrolig dårlig, og man kun har kigget på at erstatte tv'et med et der matcher det gamle rent speficikationsmæssigt, hvor i dette tilfælde at "Datashoppen" vægter feks fjernbetjeningen væsentlig højere.
Når det så er sagt er det selvfølgelig ikke meningen at der skal gives et tv til det dobbelte af det først estimerede erstatningsbeløb, men jeg mener helt klart at Elgiganten eller Happy Care i denne sag kunne udvise noget forståelse og søge andre alternativer.
Dog skal der siges at der ikke findes mange fjernbetjeninger der bliver lavet i alu idag, ikke engang topmodellerne fra Philips, dog vil du sagtens kunne få en universal rcu til Philips som er i Alu og vil understøtte alle funktioner.
http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_ language_dk/_productid_SRU7060_10_DK_CONSUMER
Når alt overstående er sagt håber jeg at du har en positiv indgangsvinkel til de løsninger der bliver præsenteret for dig af Elgiganten eller Happy Care, eller selv er villig til at henvise til et produkt du mener opfylder behovet fra den gamle. Og nej, det nytter ikke at prøve at udnytte systemet, får hverken Elgiganten, Happy Care eller dig selv noget godt ud af.
|
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 18:40
Maestro skrev:
Jeg tror at det i bund og grund handler om at "Datashoppen" har en forventning om at få noget der svarende til hans gamle tv, rent brugsmæssigt, teknisk og kvalitetsmæssigt.
Hvilket er meget forståeligt da det præcis var dette denne forsikring burde sikre ham. Der er ikke snakke om at få et tv til 30.000 eller anden værdibaseret kompentation.
Jeg står uforståelig overfor Happy Cares valg da de i den grad svigter kunden/forbrugeren. Umiddelbart lyder det somom at kommunikationen har været utrolig dårlig, og man kun har kigget på at erstatte tv'et med et der matcher det gamle rent speficikationsmæssigt, hvor i dette tilfælde at "Datashoppen" vægter feks fjernbetjeningen væsentlig højere.
Når det så er sagt er det selvfølgelig ikke meningen at der skal gives et tv til det dobbelte af det først estimerede erstatningsbeløb, men jeg mener helt klart at Elgiganten eller Happy Care i denne sag kunne udvise noget forståelse og søge andre alternativer.
Dog skal der siges at der ikke findes mange fjernbetjeninger der bliver lavet i alu idag, ikke engang topmodellerne fra Philips, dog vil du sagtens kunne få en universal rcu til Philips som er i Alu og vil understøtte alle funktioner
http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_ language_dk/_productid_SRU7060_10_DK_CONSUMER
Når alt overstående er sagt håber jeg at du har en positiv indgangsvinkel til de løsninger der bliver præsenteret for dig af Elgiganten eller Happy Care, eller selv er villig til at henvise til et produkt du mener opfylder behovet fra den gamle. Og nej, det nytter ikke at prøve at udnytte systemet, får hverken Elgiganten, Happy Care eller dig selv noget godt ud af.
|
Det er nemlig lige det !!! Jeg ønsker noget der ligner det jeg købte, det skal passe til resten af min stue, og Philips HD optager. Da jeg fortæller en medarbejder hos El-giganten hvilken fladskærm jeg havde før, fortæller han Philips stadig laver en sølvfarvet fladskærm, med sølvfarvet/alu fjerbetjening, Jeg spørger hvorfor jeg ikke er blevet tilbudt det….. er det prisen? 20.000.- (Hvis det havde været prisen for mig, havde jeg nok ikke købt en fladskærm til 30K), det her er mere princippet, de sælger en dyr forsikring, men vil kun give lavpris produkter når noget går i stykker, Jeg har fundet en butik i USA der stadig har helt det samme som det gamle, det vil de ikke tage hjem, det er for dyrt i fragt…… Her er et link til den fladskærm en medarbejder hos El-giganten mente var en rimelig erstatning. og derefter det billige med plastik fjernbetjening og helt anden farve.
http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_categoryid_TELEVISIONS_CA_DK_CONSUMER/#/consumer/da/dk/consumer/cc/_categoryid_9000_SERIES_FLAT_TV_SE_DK_CONSUMER/ - http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_ categoryid_TELEVISIONS_CA_DK_CONSUMER/#/consumer/da/dk/consu mer/cc/_categoryid_9000_SERIES_FLAT_TV_SE_DK_CONSUMER/
Og her er så link til det billige...
http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_language_dk/_productid_42PFL7603D_10_DK_CONSUMER#/consumer/da/dk/consumer/cc/_language_dk/_productid_42PFL7603D_10_DK_CONSUMER - http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_ language_dk/_productid_42PFL7603D_10_DK_CONSUMER#/consumer/d a/dk/consumer/cc/_language_dk/_productid_42PFL7603D_10_DK_CO NSUMER
Obs!! Har lige set den fjernbetjening du henviser til er helt magen til min gamle....den fås så bare lige i 2 udgaver i plastik og aluminium.
|
Skrevet af: * Sander *
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 19:07
Hej Lars, glæder mig til at se hvad resultatet bliver...
Jeg har selv lige haft min 4 år gamle HYUNDAI 42" (dec. 2004 til 13.000,-) + 1600,- i forsikring fra Elgiganten til rep, desværre kunne den ikke reppes.
så en ny LG 42PG3000 blev leveret.... og ja - det syntes jeg var OK - alt taget i betraktning. Men jeg forstår absolut din vrede........
Go jul fra slangerup
* Sander & Co *
PS. skal dog lige sige at jeg selv måtte få transpoteret den hjem.. Elgiganten tager nemlig 495,- kr for transport selv om det er en forsikringssag.
|
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 19:17
* Sander * skrev:
Hej Lars, glæder mig til at se hvad resultatet bliver...
Jeg har selv lige haft min 4 år gamle HYUNDAI 42" (dec. 2004 til 13.000,-) + 1600,- i forsikring fra Elgiganten til rep, desværre kunne den ikke reppes.
så en ny LG 42PG3000 blev leveret.... og ja - det syntes jeg var OK - alt taget i betraktning. Men jeg forstår absolut din vrede........
Go jul fra slangerup
* Sander & Co *
PS. skal dog lige sige at jeg selv måtte få transpoteret den hjem.. Elgiganten tager nemlig 495,- kr for transport selv om det er en forsikringssag.
|
Hey Sander
Længe siden, det er det jeg mener, vi har købt på ca. samme tid, dit til den halve pris , halv forsikringpris og nu bliver vi tilbudt det samme.
Gad vide om de får de der LG 42PG3000 til en billig penge...
|
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 20:37
jhauerslev skrev:
Datashoppen skrev:
|
Desværre må jeg skuffe dig - så vidt jeg er orienteret så lever Elgiganten fedt på at sælge en masse varer og så ellers bare skide på kunderne hvis der bliver problemer med dem...
Dumme Elgigant! |
Jeg tvivler nu meget på at dette er Elgigantens forretningskoncept. Men mon ikke Elgiganten lider meget under medarbejder udskiftningen i detailhandelen, og især provisionslønnede er en anelse mere sultne at de til tider tilgodesætter kundens behov og ønsker kontra deres eget.
|
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 21:10
Har lige checket spec. på min gamle fladskærm.....2 woofers derfor er lyden så god.
Sound
• Sound Power : 2x15 W RMS
• Virtual Dolby Surround
• 2 woofers with wOOx and 2 dome tweeters
• Digital Signal Processing
• TV as Center Speaker Mode
Gad vide om LG overhoved laver woofers i deres, men der er ikke i nogen af dem de har tilbudt der har, men sjovt nok er der woofer i det de ikke vil give mig.
|
Skrevet af: chrille
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 22:35
Der er stor forskel på om man betaler løbende præmie til en forsikring på en bil kontra at man betaler præmie 1 gang som følger produktet!!!!!!
Iøvrigt er det fuldstændig irelivant om tv'et er sort eller gråt, barede at det er teknisk næsten identisk..!
hvis man ikke er tilfreds med et tv til 8000,- så må man bare ligge de ekstra kroner oveni til det tv man så ønsker!!!!!
Uden den forsikring havde du 0 kr!!!!!!
Forsikringer på de bedre produkter er uundværlig!!!!!Om den bliver brugt eller ej så er den virkelig god at ha hvis en reperation skulle opstå!!!
|
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 22:58
chrille skrev:
Iøvrigt er det fuldstændig irelivant om tv'et er sort eller gråt, barede at det er teknisk næsten identisk..! |
Nej hvis den farve ikke er almindelig og ikke har lagt til grund for købet. Et ALU design er dælme specielt indenfor fladskærms tv, og SKAL dermed tages med i betragtning når forsikringsselskabet tilbyder et andet tv.
Har du ønsket udråbstegn i pakkekalender?
|
Skrevet af: chrille
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 23:31
mufcdk1974 skrev:
chrille skrev:
Iøvrigt er det fuldstændig irelivant om tv'et er sort eller gråt, barede at det er teknisk næsten identisk..!
|
Nej hvis den farve ikke er almindelig og ikke har lagt til grund for købet. Et ALU design er dælme specielt indenfor fladskærms tv, og SKAL dermed tages med i betragtning når forsikringsselskabet tilbyder et andet tv.
|
Spar på dine dumme spørgsmål!
Denne sag bliver klart afvist i en evt ankenævnssag....Brug nu bare de 8000 til hjælp til en ordenlig skærm som Pioneer eller hvis den skal ha alulooket evt. til den nye Sharp LED i alu(69.999,-).
|
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 23:38
chrille skrev:
mufcdk1974 skrev:
chrille skrev:
|
|
Denne sag bliver klart afvist i en evt ankenævnssag....Brug nu bare de 8000 til hjælp til en ordenlig skærm som Pioneer eller hvis den skal ha alulooket evt. til den nye Sharp LED i alu(69.999,-).
|
Den nye Sharp LED har været inde i billede, men man kan ikke opgradere...
Men hvis du gerne vil have den kan du få den til 55.000.- det har jeg fået den tilbudt til i 2 forskellige El-giganter.......
Så har vi også lige fået på plads hvor rabat du kan få hos El-giganten....
Og nu når vi er ved den Sharp... Så skal du huske at lave total forsikring, så kan du få en LG om 2½ år når den går i stykker....
Mon chrille er ansat hos el-giganten
|
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 23:45
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 23:48
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 23:48
Datashoppen skrev:
Men hvis du gerne vil have den kan du få den til 55.000.- det har jeg fået den tilbudt til i 2 forskellige El-giganter.......
Og nu når vi er ved den Sharp... Så skal du huske at lave total forsikring, så kan du få en LG og 2½ år når den går i stykker....
Mon chrille er ansat hos el-giganten |
Er forhåbenligt din spøg
Og at jeg kender skærmen gør mig forhåbenlig ikke til en ansat i Elgiganten?, jeg så tilfældigvis dyret ude i Glostrup, og blev enig med mig selv, at det nok ikke var et tv jeg ville smide 70k efter
|
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 23:51
Nej, her er min klage, så kan du måske bedre forstå hvorfor jeg vil have alu-design.
Erstatningsproduktet: LG 42PG6000 Har du hentet erstatningsproduktet?: Nej, jeg har ikke hentet produktet endnu.
Hvilke specifikationer/egenskaber anser du for at være dårligere eller savner du i erstatningsproduktet?: Det skadede tv var et Philips af aluminium, med en aluminium fjernbetjening, havde pixel plus, havde bedre lyd.
Beskriv, hvordan disse egenskaber/specifikationer er vigtige for dig i din anvendelse af produktet: Jeg har en Philips harddisk optager til samme fjernbetjening, mine møbler er grå eller rustfrit stål, jeg har fået lavet special skab med glaslåge med grå firkanter, til at skjule anlæg i, sort plastik TV vil se helt malplaceret ud.
Hvilken model i butikkens sortiment anser du selv for at være mest ligeværdigt i forhold til dit forsikrede produkt?: Philips 42PFL9803H-10
|
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 23:56
Tror aldrig du får en 9803, som er lysår bedre end dit forgående produkt. Hvis de vælger at gøre dette kan jeg garantere dig at jeg skal tegne forsikring på alle mine elektroniske produkter.
Tror det ender med at de vælger at udbetale dig de 8.000kr så du selv kan jagte det tv som du mener passer dig bedst.
Og 8.000kr er heldigvis bedre end 0kr.
|
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 23:57
Maestro skrev:
Datashoppen skrev:
Og nu når vi er ved den Sharp... Så skal du huske at lave total forsikring, så kan du få en LG og 2½ år når den går i stykker....
Mon chrille er ansat hos el-giganten
|
Er forhåbenligt din spøg
Og at jeg kender skærmen gør mig forhåbenlig ikke til en ansat i Elgiganten?, jeg så tilfældigvis dyret ude i Glostrup, og blev enig med mig selv, at det nok ikke var et tv jeg ville smide 70k efter
|
Sorry jeg troede det var chrille der svarede
|
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 23:59
Hehe, helt okey
|
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 00:02
Maestro skrev:
Tror aldrig du får en 9803, som er lysår bedre end dit forgående produkt. Hvis de vælger at gøre dette kan jeg garantere dig at jeg skal tegne forsikring på alle mine elektroniske produkter.
Tror det ender med at de vælger at udbetale dig de 8.000kr så du selv kan jagte det tv som du mener passer dig bedst.
Og 8.000kr er heldigvis bedre end 0kr.
|
Ja, tænk endgang de kunne tjene rigtig mange penge så.....
Men for at få det på det rene, dette er ikke en hetz mod El-giganten, det er tillægsforsikringer fra Moderna jeg advarer imod......
|
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 00:11
Har fundet Elgigantens (Moderna)forsikringsbetingelser fra da jeg købte skærmen på El-gigantens hjemmeside...
Citat:
· Ved tyveri, eller såfremt Moderna vurderer, at reparationen vil overstige prisen for en ny tilsvarende vare, vil forsikringstageren blive erstattet med en ny tilsvarende vare. Kontanterstatning kan kun finde sted, såfremt forsikringstageren ikke inden for rimelig tid kan erstattes med en ny tilsvarende vare. Kontanterstatningen vil i såfald modsvare prisen for en ny tilsvarende vare, og kan ikke overstige varens oprindelige pris. Med tilsvarende vare menes, at varen har tilnærmelsesvis samme funktionalitet og kvalitet som den forsikrede vare.
· Der forekommer ingen afskrivning for værdiforringelse på grund af alder og brug.
http://www.elgiganten.dk/store/binary/2021/file?download=true - http://www.elgiganten.dk/store/binary/2021/file?download=tru e
De har ændret betingelser 9 gange, så forståeligt nok de ikke selv kan finde ud af reglerne
|
Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 00:25
Datashoppen skrev:
Maestro skrev:
Tror aldrig du får en 9803,
som er lysår bedre end dit forgående produkt. Hvis de vælger at gøre
dette kan jeg garantere dig at jeg skal tegne forsikring på alle mine
elektroniske produkter. Tror det ender med at de vælger at udbetale
dig de 8.000kr så du selv kan jagte det tv som du mener passer dig
bedst. Og 8.000kr er heldigvis bedre end 0kr. |
Men for at få det på det rene, dette er ikke
en hetz mod El-giganten, det er tillægsforsikringer fra Moderna jeg
advarer imod......
|
Ehh. Du vil altså ønske du ikke havde tegnet den forsikring kan jeg høre
på dig? Så du vil hellere undvære 8000kr?
El giganten skal give dig et TV som svare til det du mistede. Hvis de ikke
kan. Så får du 8000kr som dit TV har i værdi nu. Hvad er unfair ved det?
Dit TV er jo ikke blevet nedskrevet. Det er jo stadig 8000kr værd i dag
efter hvad jeg kan læse her i tråden? Hvis der var nedskrivning ville der
komme %er af de 8000kr
|
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 06:42
Fnulder skrev:
Datashoppen skrev:
Maestro skrev:
Tror aldrig du får en 9803, som er lysår bedre end dit forgående produkt. Hvis de vælger at gøre dette kan jeg garantere dig at jeg skal tegne forsikring på alle mine elektroniske produkter. Tror det ender med at de vælger at udbetale dig de 8.000kr så du selv kan jagte det tv som du mener passer dig bedst. Og 8.000kr er heldigvis bedre end 0kr. |
Men for at få det på det rene, dette er ikke en hetz mod El-giganten, det er tillægsforsikringer fra Moderna jeg advarer imod......
| Ehh. Du vil altså ønske du ikke havde tegnet den forsikring kan jeg høre på dig? Så du vil hellere undvære 8000kr? El giganten skal give dig et TV som svare til det du mistede. Hvis de ikke kan. Så får du 8000kr som dit TV har i værdi nu. Hvad er unfair ved det? Dit TV er jo ikke blevet nedskrevet. Det er jo stadig 8000kr værd i dag efter hvad jeg kan læse her i tråden? Hvis der var nedskrivning ville der komme %er af de 8000kr |
Nu er det bare sådan, det tilbyder de heller ikke, jeg kan få et TV til 8000.-, de har ikke tilbudt kontanter selv om det står i betingelserne, jeg kan ikke opgraderer, jeg er 3 gange blevet med El-giganten om hvad der var rimeligt jeg fik, når de så ringer til Moderna, kan jeg kun få noget der er billigere. (Det var før jeg fik at vide Philips lavede et sølvfarvet, det fik jeg nemlig at vide slet ikke blev lavet mere.)
Det kan bare undre en at man vurderer en 4 år gamle HYUNDAI 42" til at være det samme værd.
Især når de skriver fra Moderna at de godt ved at mit gamle var en af top modellerne da jeg købte det.....
Når man tegner forsikringerne er prisen på produktet det afgørende for hvad man skal betale i forsikring.
Og ja jeg er bedøvende ligeglad med de 8000.- jeg skal nok overleve, det her er for andre ikke bliver snydt.
|
Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 08:25
Jamen hvis der står i betingelserne at du kan få pengene. Så kan de jo ikke
gøre så meget hvis du vælger at gå videre med det.
Altså forsikringer generelt er jo ikke snyd. Dit skrottet TV har jo en værdi på
8000 kr istedet for 0kr. At du så havde et ret specielt TV gør det så lidt
kompliceret
|
Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 08:36
Man kan vel ikke entydig fastslå at det gamle tv nu kun koster 8.000 kr. - da den jo ikke forhandles længere og prisen derfor er et skøn ?
|
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 11:04
chrille skrev:
mufcdk1974 skrev:
chrille skrev:
|
|
Denne sag bliver klart afvist i en evt ankenævnssag....Brug nu bare de 8000 til hjælp til en ordenlig skærm som Pioneer eller hvis den skal ha alulooket evt. til den nye Sharp LED i alu(69.999,-). |
Har du svært ved at læse?
Jeg er ikke Datashoppen, og lige en bonusoplysning til dig fordi du er sådan en flink fyr, så HAR jeg et Pioneer Plasma tv.
|
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 16:37
Maestro skrev:
jhauerslev skrev:
Datashoppen skrev:
|
Dumme Elgigant! | Jeg tvivler nu meget på at dette er Elgigantens forretningskoncept. Men mon ikke Elgiganten lider meget under medarbejder udskiftningen i detailhandelen, og især provisionslønnede er en anelse mere sultne at de til tider tilgodesætter kundens behov og ønsker kontra deres eget. |
Hvis det ikke er tilfældet, så synes jeg da at det er underligt at der aldrig er problemer mht reklamationer i f.eks. Bilka, hvor sælgerne arbejder under samme overenskomst som de gør i Elgiganten, og de sælger de samme forsikringer til deres produkter... Selv ved onlinekøb magter de ikke noget...
--
Og hvordan går det med sagen, Datashoppen? Ender det med at du klager over forsikringen?
|
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 18:02
jhauerslev skrev:
Maestro skrev:
jhauerslev skrev:
Datashoppen skrev:
For som jeg skrev til ham: ”Det tager lang tid at bygge stabil kundekreds op, og kun 10 min at miste dem igen.”
|
Dumme Elgigant! | Jeg tvivler nu meget på at dette er Elgigantens forretningskoncept. Men mon ikke Elgiganten lider meget under medarbejder udskiftningen i detailhandelen, og især provisionslønnede er en anelse mere sultne at de til tider tilgodesætter kundens behov og ønsker kontra deres eget. |
Hvis det ikke er tilfældet, så synes jeg da at det er underligt at der aldrig er problemer mht reklamationer i f.eks. Bilka, hvor sælgerne arbejder under samme overenskomst som de gør i Elgiganten, og de sælger de samme forsikringer til deres produkter... Selv ved onlinekøb magter de ikke noget...
--
Og hvordan går det med sagen, Datashoppen? Ender det med at du klager over forsikringen? |
Ja, du kan være helt sikker på den kommer til Ankenævnet.
Og i morgen kontakter jeg Lisbeth Langvad fra ekstrabladet, havde desværre ikke tid i dag, da jeg var ude hele dagen for at tjene penge til min nye fladskærm.
Sagen lige pt, er at ham deres Coach Manager fra El-Giganten, har fået mundkurv på eller ogs er han blevet syg, (atså ham der ringede mandag kl. 21.15 og tirsdag 19.00 og udtalte i telefon at det nok lige var i underkanten med en LG pg6000), han har udbedt kopi af mine betingelser, den han fået sendt på mail, han har fået nedenstående mail, som han har undladt at svare på, selvom der feks. er 2 woofers with wOOx til basen i min gamle fladskærm, hvilket man må mene har noget med specifikationer at gøre....(Når de nu mener det kun er de nye fosikringsbetingelser der gælder.)
Han har dog forinden hans tavshed tilbudt en Philips 42PFL7603H-10, per kulance, som han skriver.... Men det er stadig et sort LCD med plastik fjernbetjening, og uden woofers. (Så nu er vi oppe på 8500.-)
For som har skriver til mig...
Dette bliver begrundet med samtale fra vores rådgivere, der mener at det tilbud du har fået på LG42PG3000/LG42PG6000 er mere end tilsvarende dit gamle Philips. Dertil skal det siges at farve og fjernbetjening ikke er en del af tilsvarende nyt, da tilsvarende nyt omhandler tekniske specifikationer. (nye regler, ikke dem jeg købte under...)
Min mail til Coach Manager fra El-Giganten:
Jeg har lige været inde og kikke på spec. på min gamle fladskærm, da jeg havde utrolig god lyd på min 42pf9956_12, men det kan jeg da godt forstå, når jeg nu kigger efter.
Der sidder 2 woofers with wOOx and 2 dome tweeters til lyden, dvs. det er ikke kun ext. woofer udgang der mangler på dem du tilbyder, der er indbygget woofer i mit gamle…….. helt ligesom i Philips 42pfl9803H
Sound
•Sound Power : 2x15 W RMS
• Virtual Dolby Surround
• 2 woofers with wOOx and 2 dome tweeters
• Digital Signal Processing
• TV as Center Speaker Mode
http://www.p4c.philips.com/files/4/42pf9956_12/42pf9956_12_p ss_eng.pdf
Der er også Digital Natural Motion og Full ActiveControl som giver et helt utroligt glidende billede, især ved tekst der bevæger sig.
Digital Natural Motion Philips invented Digital Natural Motion to eliminate juddering effects that are visible with moving picture content. Digital Natural Motion estimates motion in the picture and corrects juddering movements in both broadcast and movie material (DVD). Smooth motion reproduction and excellent sharpness are the result.
Full ActiveControl Active Control automatically analyses, 50 times per second, the incoming signal and adjusts the key picture settings on Sharpness, Digital Noise Reduction, Color and Contrast.The ambient light sensor adjusts the settings according to the viewing conditions in the room. Active Control thus offers the best possible picture settings any time, any source.
Jeg vil gerne demonstrere det for dig på en Philips 42pf9956_12, så kan vi sammenline med feks. Philips 42PFL7603H, så du med dine egne øjne og øre, se og høre forskellen.
Obs! Hvis du ikke svare på denne mail, må det være fordi du ikke tør tage risikoen, for det jeg skriver er rigtigt, og det vil blive brugt til ankenævnet.
|
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 18:13
Datashoppen skrev:
jhauerslev skrev:
Maestro skrev:
jhauerslev skrev:
[QUOTE=Datashoppen]
For som jeg skrev til ham: ”Det tager lang tid at bygge stabil kundekreds op, og kun 10 min at miste dem igen.”
|
--
Og hvordan går det med sagen, Datashoppen? Ender det med at du klager over forsikringen? |
Glemte lige hvad Moderna skrev da jeg sagde at der var bedre lyd på min gamle...
När det gäller skillnaden i ljud så hade du tidigare 2x15w högtalare med separat basåtergivning. Precis som du nämner så finns det en viss skillnad då 42PG6000 har 2x10w högtalare samt ingen separat basåtergivning. Trenden på marknaden idag lutar dock åt allt smalare paneler där tillverkarna väljer att bygga in mindre högtalare eftersom de flesta konsumenter idag ändå tar ut ljudet genom en extern hemmabio anläggning.
Mener han mon at så må jeg bare investere i et surround anlæg?
|
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 20:03
Man får hvad man betaler for.... Hvor er alle de smarte ting henne på en LG PG6000?
Her er lige et link til spec på LG PG6000
http://www.lgenordic.com/images/cached/1204035422.42PG6000-Full-Spec.pdf - http://www.lgenordic.com/images/cached/1204035422.42PG6000-F ull-Spec.pdf
Link til Philips
http://www.p4c.philips.com/files/4/42pf9956_12/42pf9956_12_p ss_eng.pdf - http://www.p4c.philips.com/files/4/42pf9956_12/42pf9956_12_p ss_eng.pdf
|
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 20:54
Står der i dine forretningsbetingelser at du skal erstattes med noget tilsvarende nyt, som også svarer til design (som praktisk talt er umuligt) eller bliver der kun nævnt kvalitet og specifikationer.
Kvalitet er jo et vidt begreb, og PG6000 kan sagtens være af bedre kvalitet end dit forgående tv.
|
|