Print side | Luk vindue

TV2 FILM / TV2 FILM HD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=52084
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 20:05

Emne: TV2 FILM / TV2 FILM HD
Skrevet af: Anders2400
Emne: TV2 FILM / TV2 FILM HD
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 19:45

Dette står på YouSee's hjemmeside:

Fra begyndelsen af det nye år bliver Favorit og HD-pakken fra YouSee udvidet med endnu en kanal, så det nu også bliver muligt at se TV 2 FILM i knivskarp HD-kvalitet.

TV 2 FILM HD sender fra den 1. januar og sender danske og udenlandske film i alle genrer. Kanalen byder på alt fra romantiske komedier til drama, action og thriller, så der er noget for enhver smag - og ethvert øje.

Du kan se TV 2 FILM HD, hvis du har et HD-ready tv og Digitalt kabel-tv med en HD-pakke fra YouSee.

Skal det forstås sådan at TV 2 FILM kommer i Favoritpakken og TV 2 FILM HD kommer i HD-pakken?

Svar:
Skrevet af: Palmolive
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 21:09

Nej, for der står at Favoritpakken og HD-pakken bliver udvidet med TV2 FILM HD...

Den almindelige TV2 FILM er allerede en del af ihvertfald Fuldpakken.

-------------
Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 21:13

Den er jo også i det normale Digitale fuldpakke udbud.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 17-December-2008 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Den er jo også i det normale Digitale fuldpakke udbud.

Ja, det ved jeg godt. Men mange af kanalerne der tilbydes i Favoritpakken findes jo i forvejen i Fuldpakken.

Grunden til jeg spørger er at jeg overvejer at skifte fra Fuldpakken til Mellempakken, men jeg vil gerne kunne se TV 2 FILM. Hvis kanalen kommer med i Favoritpakken, vil det jo blive muligt for mig at skifte til den mindre pakke og samtidig have TV 2 FILM som en af de 4 kanaler fra Favoritpakken.

Skrevet af: cambridge
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 21:51

Som jeg læser det på Tv2film.dk, så bliver der ikke tale om to film kanaler, men en - prøv og læs følgende

"TV 2 FILM sendes d. 1. januar 2009 i 2 formater (SD og HD). SD er det format, som man kender i dag. HD (High definition) er det nye format, som giver en øget skarphed på billedet og en bedre surround lyd (dolby 5.1).

Så det drejer sig om, at Tv2film sender SD og HD film på samme kanal.....

-------------
Phillips 37" LCD - Denon AVR 2808 - Dali Concept - Kiss DP 600

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 21:57

Det er jo fint nok, men stadig en lidt halvdyr affære.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 17-December-2008 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er jo fint nok, men stadig en lidt halvdyr affære.

Ja, men jeg har forvejen Favoritpakken, så det vil faktisk blive en besparelse for mig i forhold til i dag.

Efter omlægningen af kanalerne er der ikke rigtigt nogle kanaler tilbage i Fuldpakken som jeg ser, altså udover TV 2 FILM. For jeg ser aldrig sportskanalerne og børne-tv.

Skrevet af: seadog
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 21:16

Den er kommet på kanal 16 dog kun med prøvebilled.

Skrevet den: 18-December-2008 kl. 22:11
Ja, jeg har også fundet den nu.

Skrevet af: it johnni
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Anders2400 Anders2400 skrev:

Dette står på YouSee's hjemmeside:

Fra begyndelsen af det nye år bliver Favorit og HD-pakken fra YouSee udvidet med endnu en kanal, så det nu også bliver muligt at se TV 2 FILM i knivskarp HD-kvalitet.

TV 2 FILM HD sender fra den 1. januar og sender danske og udenlandske film i alle genrer. Kanalen byder på alt fra romantiske komedier til drama, action og thriller, så der er noget for enhver smag - og ethvert øje.

Du kan se TV 2 FILM HD, hvis du har et HD-ready tv og Digitalt kabel-tv med en HD-pakke fra YouSee.

Skal det forstås sådan at TV 2 FILM kommer i Favoritpakken og TV 2 FILM HD kommer i HD-pakken?

hej.

nu står det på yousee hjemmeside sådan

Fra 1. januar 2009 bliver HD-pakken fra YouSee udvidet med endnu en kanal, så det nu også bliver muligt at se TV 2 FILM i knivskarp HD-kvalitet.

http://www.yousee.dk - www.yousee.dk

-------------
Samsung BD-P1400 ,Samsung LE-40F8

Skrevet af: jens0804
Skrevet den: 18-December-2008 kl. 23:42
De sender ikke film før 1-1-09 men kanalen er da startet på program 16. Jeg fik den frem ved en ny søgning på kanaler.

-------------
m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8

Skrevet den: 20-December-2008 kl. 12:18

Hvis man søger efter TV 2 FILM HD på YouSee's oversigt over kanaler kommer følgende frem:

TV 2 sender nu film i HD-kvalitet på kanalen TV 2 FILM HD. Kanalen sender de samme film som TV 2 Film, men altså i HDTV, som er meget bedre kvalitet.

Desværre kan du ikke se alle film i HD-kvalitet, men mindst seks ud af ti film fra TV 2 Film bliver vist i den gode opløsning på TV 2 FILM HD.

Du kan se TV 2 FILM HD i Favorit og HD-pakken.

00.00 - 24.00
Mest engelsk
Ja
Nej
Stereo

Hvor svært kan det være at give ensartet information på deres hjemmeside?

Skrevet den: 28-December-2008 kl. 20:45
TV2 Film HD sender lyd i Digital Dolby 5.1 - der er test signal på kanalen...

-------------

Skrevet af: jnvir
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 09:56
Er der en venlig sjæl, der har set på TV 2 Film HD i dag, og som kan forklare mig forskellen mellem denne kanal og den "almindelige" TV2 Film - udover at underteksterne mangler på HD-kanalen...

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 10:12
Ja og så sender de ikke i fuld 16:9 format. Man ska Zoome for at få billedet til at fylde hele skærmen, så det er IKKE HD kvalitet.

Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Ja og så sender de ikke i fuld 16:9 format. Man ska Zoome for at få billedet til at fylde hele skærmen, så det er IKKE HD kvalitet.

Ja - De har da vist misforstået HD konceptet godt og grundigt, eller også er der ingen aspektkontrol på deres scaler, og så er lipsync helt ude i skoven på HD kanalen.

Det starter fint.

-------------
Mvh Hans

Skrevet af: akas
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Er der en venlig sjæl, der har set på TV 2 Film HD i dag, og som kan forklare mig forskellen mellem denne kanal og den "almindelige" TV2 Film - udover at underteksterne mangler på HD-kanalen...
nå der mangler også tekster hos dig det bliver sikkert rettet godt nytår alle sammen

Skrevet af: akas
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af akas akas skrev:

Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

nå der mangler også tekster hos dig det bliver sikkert rettet godt nytår alle sammen
den almindelige tv2 film sender ikke i hd det gør tv2 film hd med de fleste af deres film  ellers er det det samme film der sendes som jeg har forstået

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 10:58
http://omtv2.tv2.dk/index.php?no_cache=1&id=1213 - Her kan I se noget mere om TV2 Film HD og hvornår de forventes at sende film i HD.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 11:23
Øhh - det er vis en ommer med TV2 Film HD, der er ingen Digital Dolby, og undertekserne er ikke eksisterende. TV2 skal lade være med at lave halve løsninger, enten går man helt og fuldt ind for en HD-kanal, eller også venter man til det er muligt. Har læst artiklen på nettet, og TV2 indrømmer jo blankt at de ikke har penge til det. Så vent dog til der er økonomisk baggrund for det, eller drop det.......Jeg vil ikke betale en krone for denne flop -kanal, så når der bliver opkrævet penge for denne biver den droppet her.......Godt Nytår!

-------------

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 11:31

Oprindeligt skrevet af cambridge cambridge skrev:

Øhh - det er vis en ommer med TV2 Film HD, der er ingen Digital Dolby, og undertekserne er ikke eksisterende. TV2 skal lade være med at lave halve løsninger, enten går man helt og fuldt ind for en HD-kanal, eller også venter man til det er muligt. Har læst artiklen på nettet, og TV2 indrømmer jo blankt at de ikke har penge til det. Så vent dog til der er økonomisk baggrund for det, eller drop det.......Jeg vil ikke betale en krone for denne flop -kanal, så når der bliver opkrævet penge for denne biver den droppet her.......Godt Nytår!

Er med i HD-pakken. Du kan se det http://yousee.dk/privat/nyheder/publish.php?id=19564 - her .

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 11:31

Det kommer nok lidt an på hvad det er for film der sendes og hvordan de er indkøbt.

Lige nu sendes i HD og i 16:9 og der er også DD lyd. Der mangler dog undertekster.

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Er med i HD-pakken. Du kan se det http://yousee.dk/privat/nyheder/publish.php?id=19564 - her .

Ja, det er jeg klar over, men bare vent, der vil blive opkrævet ekstra for denne nye flopkanal, og så står jeg af....en gang makværk fra TV2..

4 timer om aftenen er hvad de kan overkomme med HD og Digital Dolby....

Ja, der bliver sendt en film nu med DD, men hvor mange gange er den ikke blevet vist? 100?  Sørgeligt, det er kun gentagelser, intet nyt, jo, en gang om måneden kommmer der een ny film på programmet....

-------------

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 11:55

Det kommer nok lidt an på hvad det er for film der sendes og hvordan de er indkøbt.

Lige nu sendes i HD og i 16:9 og der er også DD lyd. Der mangler dog undertekster.

Det er nu ret tydeligt at det kun er opskaleret SD der sendes. Deres logo ændres ganske givet når der sendes i HD.

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Det er nu ret tydeligt at det kun er opskaleret SD der sendes. Deres logo ændres ganske givet når der sendes i HD.

Delta Kliken sendes til gengæld i HD, hvad logoet også indikerer.

-------------
Mvh Hans

Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 12:04

Så lige denne tråd,
Jeg har undertekster på og DD lyd.
Nu er det jo ligesom alle andre HD kanaler, det er jo ikke alt der er i HD fra start, som skrevet tidligere.
Stadig et fremskridt og samtidig er det med til at presse flere til HD.
Kom så i gang DR.

Ser det via CD på Sagem 101 HD

-------------
SVP03

Skrevet af: jnvir
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 12:11

Delta Kliken sendes til gengæld i HD, hvad logoet også indikerer.

HD-logoet vises også på den almindelige TV2 Film.
Så nu sidder hr. og fru Danmark med den gamle 24" fra Rank Arena og tror, at de ser film i HD.

Hvis blot TV2 brugte lige så mange ressourcer på teknik som på kongehuset...

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Så lige denne tråd,
Nu er det jo ligesom alle andre HD kanaler, det er jo ikke alt der er i HD fra start, som skrevet tidligere.
Kom så i gang DR.

Er underteksterne hardmattede eller bruger de DVB-Subs?

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 12:23

Så lige denne tråd,
Kom så i gang DR.

Det er dvb-s subs. jeg kan fjerne dem eller vælge dansk. Så det må jo være din udbyder der ikke har styr på det.

-------------
SVP03

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 12:39

Så lige denne tråd,
Kom så i gang DR.

Det er dvb-s subs. jeg kan fjerne dem eller vælge dansk. Så det må jo være din udbyder der ikke har styr på det.

Korrekt. Der er slet ingen undertekstspor på kanalen hos YouSee.

Det er forhåbentlig rigtige DVB-Subs de bruger, og ikke den type som bruger tegnsættet fra boksens TTV chip?

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 12:44

Så lige denne tråd,
Kom så i gang DR.

Korrekt. Der er slet ingen undertekstspor på kanalen hos YouSee.

Det er forhåbentlig rigtige DVB-Subs de bruger, og ikke den type som bruger tegnsættet fra boksens TTV chip?
Det kan jeg ikke hjælpe med. I har da nogle problemer med YouSee og deres bokse kan man læse rundt omkring.

-------------
SVP03

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 12:45

Det kan jeg ikke hjælpe med. I har da nogle problemer med YouSee og deres bokse kan man læse rundt omkring.

Ingen af mine modtagere er fra YouSee, men du kan vel se om underteksterne ligner dem på SD kanalen?

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 12:51

Ingen af mine modtagere er fra YouSee, men du kan vel se om underteksterne ligner dem på SD kanalen?
TV2 film med undertekster med sort baggrund.

TV2 film HD med undertekster med filmen bag.

Den alm. tv2 film har tv2 indsat underteksterne, de kan ikke fjernes.

-------------
SVP03

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 12:55

Jeg ved godt at TV2 Film anvender hardmattede undertekster, men er skrifttypen den samme på begge kanaler?

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 13:00

Jeg ved godt at TV2 Film anvender hardmattede undertekster, men er skrifttypen den samme på begge kanaler?
Skrifttypen ser ens ud, men lidt tyndere streger i hvert bogstav, ser det ud til.

-------------
SVP03

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 13:08

Skrifttypen ser ens ud, men lidt tyndere streger i hvert bogstav, ser det ud til.

Fint nok, det var bare det jeg ville vide, for ellers ville der lyde et ramaskrig fra kunder med YouSees modtagere, da fonten fra boksens TTV tegnsæt er noget af det grimmeste jeg nogensinde har set på en modtager.

-------------
Mvh Hans

Skrevet af: nabal
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 13:14
ELENDIGT IGEN Yousee, igen en tv2-kanal UDEN tekst, I er ved at være så meget til grin..... Det I er bedst til, er at kradse penge ind, men produkterne stinker max.. Hvorfor tier pressen, skulle vel aldrig være pga de store reklameindtægter?

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 13:26
Der er forskellige tråde her angående undertekster, en skriver han har undertekster på  TV2-Film HD kanalen via Sagem HD boks, så det er vel spørgsmålet om det er samsung boksen (igen!) der ikke kan levere det?

-------------

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 13:31

Der er forskellige tråde her angående undertekster, en skriver han har undertekster på  TV2-Film HD kanalen via Sagem HD boks, så det er vel spørgsmålet om det er samsung boksen (igen!) der ikke kan levere det?

Vedkommende er sikkert ikke YouSee kunde, da der helt mangler undertekstspor på kanalen. Der er kun et TTV spor udover lydsporet.

-------------
Mvh Hans

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 13:33
Jeg tror ikke, at TV2 har skylden for manglende undertekster og DD5.1. Jeg har haft undertekster og DD5.1 på alle de tre film, jeg hidtil har zappet forbi.

Jeg har dog ikke checket, om der faktisk var lyd i baghøjttalerne, men receiveren viser, at den modtager DD5.1 fra TV'et.

Jeg har Stofa og bruger TV'ets digitaltuner.

Et off-topic spørgsmål:
Hvor gammel skal en film egentlig være, før man overhovedet kan forvente, at den er indspillet i surround? En del af filmene er jo halvgamle, og man remixer vel ikke nødvendigvis lyden til surround, når man genudgiver filmene på TV.

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Jeg tror ikke, at TV2 har skylden for manglende undertekster og DD5.1. Jeg har haft undertekster og DD5.1 på alle de tre film, jeg hidtil har zappet forbi.

Jeg har dog ikke checket, om der faktisk var lyd i baghøjttalerne, men receiveren viser, at den modtager DD5.1 fra TV'et.

Jeg har Stofa og bruger TV'ets digitaltuner.

Det er ganske givet en fejl hos YouSee, og der er jo lukket og slukket på helligdage og i weekender, så vi skal nok ikke forvente at de reagerer før i morgen.

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 13:40

4 timer om aftenen er hvad de kan overkomme med HD og Digital Dolby....

Er du sikker på, at du har læst det godt nok?

De skriver, at minimum 60% over hele døgnet er HD, og at 100% af tiden mellem 19 og 23 er HD.

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 13:45
Er YouSee kunde - har Samsung HDD boksen - havde undertekster på "Deltakliken", som er det eneste jeg har set på TV2 Film HD. 

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Er YouSee kunde - har Samsung HDD boksen - havde undertekster på "Deltakliken", som er det eneste jeg har set på TV2 Film HD. 

Interessant. Hvilket netværksnummer er du på?

Jeg skal jo spørge, men er du sikker på at det var HD kanalen du så, da logoet er ens på begge kanaler.

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 14:07
Lennon, du en heldig mand. Så behøver vi andre jo ikke være bekymrede, for at vi IKKE har på den "gamle" Samsungboks, der har haft fejl på fejl på fejl siden den kom. Og stadig har

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Et off-topic spørgsmål:Hvor gammel skal en film egentlig være, før man overhovedet kan forvente, at den er indspillet i surround? En del af filmene er jo halvgamle, og man remixer vel ikke nødvendigvis lyden
til surround, når man genudgiver filmene på TV.

Den første film i Dolby Surround var så vidt jeg husker Star Wars fra 1977.

Der har dog været ældre film med andre typer surround.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af nabal nabal skrev:

Lennon, du en heldig mand. Så behøver vi andre jo ikke være bekymrede, for at vi IKKE har på den "gamle" Samsungboks, der har haft fejl på fejl på fejl siden den kom. Og stadig har

Sikke et humør du er i i dag.

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 14:25

Vedkommende er sikkert ikke YouSee kunde, da der helt mangler undertekstspor på kanalen. Der er kun et TTV spor udover lydsporet.

Og hvordan får jeg så det TTV spor frem?

-------------

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 14:40

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af nabal nabal skrev:

Sikke et humør du er i i dag.

Nej men nu har alle de fejl huseret siden de udgav boksen, der ikke virkede-

Kan ikke passe man skal være nørd, for at se tv med tekst

Skrevet af: agger
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 14:41
hej
jeg kan se tv2filmhd  fra stofa via min ca modul i sony x4500 tv der har jeg super tekst dvb tekst. slår jeg på tv2film i digital kanal er der stadig dvbtekst, bare med sort bagrund og fast i filmen. super at der på tv2filmhd andvendes dvd tekst så man undgår den der skide sorte baggrund på film. jeg kan også se via parabol fra canal digital der kan der også vælges dvb tekst så teksten er ok.har glemt at tjekke lyden, skal kigge senere på parabol for der kan man vælge de forskellige lyd formater hvis de udsendes.
hilsen agger

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 15:17
Jamen det er helt fint der er nogle der kan se undertekster, men jeg tror den her tråd handler om manglende tekster via samsung boksene, så nu hvor flere og flere har undertekster via andre udbydere er det helt sikkert fejlen er hos Yousee (IGEN -IGEN!

-------------

Skrevet af: Groundhog
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 15:20

Jeg har Yousee på mit Sony KDL-40W4000 med CA-modul. Jeg kan ikke få dansk tekst på TV2 Film HD. Noget tyder på at Yousee ikke sender DVB undertekster ud. Kan det passe?

Skrevet af: kenneth4200
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 15:31

Der er p.t. ikke undertekster på TV2 Film HD. Der arbejdes på, at udbedre fejlen.

2009-01-01 15:19:00
2009-01-01 15:23
Ukendt

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 15:39
Det er da godt nyt at de arbejder på sagen. :-)

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 15:49

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Interessant. Hvilket netværksnummer er du på?

Jeg skal jo spørge, men er du sikker på at det var HD kanalen du så, da logoet er ens på begge kanaler.

UNDSKYLD ! UNDSKYLD!  

Jeg skylder kvaje-bajere til hele tråden ! Det var sgu den ordinære TV2 Film jeg havde zappet ind på ! Gik i fælden pga logoet. Jeg har HELLER ingen undertekster på Havanna . . 

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 15:56

hej alle.

prøv at gendanne fabriksinstillinger ,det plejer at hjælpe.

det vil jeg nu prøve

-------------

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af it johnni it johnni skrev:

hej alle.

prøv at gendanne fabriksinstillinger ,det plejer at hjælpe.

det vil jeg nu prøve

Er prøvet virker ikke - og der arbejdes på sagen mht undertekster se foregående post

-------------

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 16:05
Jeg har lige talt med support på 8080 4050 og medarbejderen fortalte, at det var en større fejl, men at der var sat en vagt på sagen.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 16:10

nu kom der tekst på!!!

og det forsvandt igen....

Der kom en masse artifacts på skærmen, derefter blev billedet normalt og så var der dansk tekst på i ca. 20 sekunder. Derefter en et sekund med artifacts og så røg underteksterne igen.

Opdatering: nu er det sket to gange at teksterne har fungeret kortvarigt for derefter at forsvinde igen.

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 16:54
Her fungerer de ganske stabilt.

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 17:20
Ja den sidste times tid har teksterne på "Awakenings" (Livet længe Leve) virket fint.

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 17:25
Jeg har ikke tekster på TV2 Film HD her i Aalborg.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: klander
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 17:56

Jeg har heller ikke i Odder, men havde heller ikke forventet at YouSee eller TV2 kunne lave noget der virker  fra dag 1

Forsat Godt Nytår

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet af: karkov
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 18:09

Ja det er fanme flot tv2 og yousee

At tv2 ikke har lavet forskellige logoer på de 2 kanaler, så folk der kun kan modtage den almindelige version tror de har fået en HD kanal, det er jo næsten falsk markedsføring. Det kan Kanal 5 da finde ud af

Og yousee har haft hd kanalen på plads med prøvebillede siden omlægningen af kanalerne den 15 December, men lige at bruge de 2 uger på at teste om deres tekst spor virker det er nok for meget at forlange af Yousee.

vi skriver nu 2009. det er sq en om'er

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Jeg har heller ikke i Odder, men havde heller ikke forventet at YouSee eller TV2 kunne lave noget der virker  fra dag 1

Forsat Godt Nytår

Odder er stedet, hvor min familie samles juleaften - godt sted, når bare ikke man skal se TV2 Film HD.
Det, der gør mig gal, er, at fejlen meldes, fejlen udbedres på Sjælland, men igen ikke i Jylland. Det skulle nødig gå sådan, at vi jyder begynder at længes tilbage til JTAS.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 18:44

Det kan godt være mit spørgsmål er lidt dumt, men hvorfor er det lige at jeg kan se TV 2 FILM HD, når jeg ikke abonnerer på HD-pakken fra YouSee? Er det ikke HD-pakken som kræves for at se TV 2 FILM HD.

Er den "gratis" det første stykke tid eller hur?

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 18:46

Det kan godt være mit spørgsmål er lidt dumt, men hvorfor er det lige at jeg kan se TV 2 FILM HD, når jeg ikke abonnerer på HD-pakken fra YouSee? Er det ikke HD-pakken som kræves for at se TV 2 FILM HD.

Ser du den på boksens programplads 16 eller ser du den på 6?

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: nightbird
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 18:47
I snakker alle sammen om manglende undertekster... Er
der ikke andre end mig, der har lagt mærke til
problemerne med Dolby Digital lyden?
Der kommer stort set ingen lyd i centerkanalen. Det
virker som om centerkanalen bliver spredt ud i højre og
venstre kanal. Det er meget forvirrende at høre på.

Jeg skal lige sige at jeg modtager via Samsung med HDD.

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af nightbird nightbird skrev:

I snakker alle sammen om manglende undertekster... Er
der ikke andre end mig, der har lagt mærke til
problemerne med Dolby Digital lyden?
Der kommer stort set ingen lyd i centerkanalen. Det
virker som om centerkanalen bliver spredt ud i højre og
venstre kanal. Det er meget forvirrende at høre på.

Jeg skal lige sige at jeg modtager via Samsung med HDD.
Det er der ihvertfald nu og også tidligere i dag.

-------------
SVP03

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 18:54
Det er korrekt. Centerkanalen er utroligt dårlig defineret.

-------------
Mvh Hans

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 18:57

har prøve set lidt på Film HD

Billedet ser OK ud   ingen hak eller unoder heller ikke i lyd

Syntes dog at jeg havde fin 5,1 lyd   med masser af signal i center.

Skrevet af: karkov
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 19:00

Forsat Godt Nytår

Odder er stedet, hvor min familie samles juleaften - godt sted, når bare ikke man skal se TV2 Film HD.
Det, der gør mig gal, er, at fejlen meldes, fejlen udbedres på Sjælland, men igen ikke i Jylland. Det skulle nødig gå sådan, at vi jyder begynder at længes tilbage til JTAS.

Bor på Sjælland i svogerslev nær roskilde og har heller ikke tekster på kanal 16. så skyd ikke skylden på os.

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

Forsat Godt Nytår

Bor på Sjælland i svogerslev nær roskilde og har heller ikke tekster på kanal 16. så skyd ikke skylden på os.

Jeg skyder ikke på dig/jer, men på YouSee. Så er det tilsyneladende i området omkring hovedstaden, det er lavet, men det er yderst kritisabelt, at YouSee ikke har mere styr på tingene. Det er igen os HD folk, der bliver svigtet af YouSee.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: klander
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 19:31
Ja her i Odder er der heller ikke ordenlig lyd i centerhøjtaler, men det er nu ikke kun på TV2 FilmHD det er galt med det er der også på de andre hd kanaler.

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 20:26
Der ER dårlig lyd på alle DD kanaler i centerhøjttaleren - ingen undertekster på den opreklamerede film HD kanal - mono lyd der hvor der skulle være stereo - hvor meget skal vi kunder egentlig stå model til - hvis der var sammenhold burde vi sende boksen retur og få den igen når fejlene er rettet.....D en OMMER

-------------

Skrevet af: johngdk
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 21:23
Jeg vil lige tilføje, at jeg umiddelbart ikke kan se forskel den store forskel på TV 2, TV 2 Film og TV 2 Film HD. Eller også er forskellen meget meget lille. Jeg tror i hvert fald ikke på at hr/fru Jensen i stuerne kan se forskel.

Som andre, jeg også fejl i lyd og tekster.

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af johngdk johngdk skrev:

Jeg vil lige tilføje, at jeg umiddelbart ikke kan se forskel den store forskel på TV 2, TV 2 Film og TV 2 Film HD. Eller også er forskellen meget meget lille. Jeg tror i hvert fald ikke på at hr/fru Jensen i stuerne kan se forskel.

Jeg prøvede lige og køre National Treasure simultant fra HD kanalen og fra DVD på min Oppo afspiller, og det faldt bestemt ikke ud til fordel for HD kanalen på nogen punkter.

Jeg er meget lidt imponeret over billedkvaliteten på TV2 Film HD, som bliver tørret gulv med når Kanal5 HD viser gode HD film. Der er slet ingen sammenligning.

-------------
Mvh Hans

Skrevet af: johngdk
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 21:37

Jeg prøvede lige og køre National Treasure simultant fra HD kanalen og fra DVD på min Oppo afspiller, og det faldt bestemt ikke ud til fordel for HD kanalen på nogen punkter.

Jeg er meget lidt imponeret over billedkvaliteten på TV2 Film HD, som bliver tørret gulv med når Kanal5 HD viser gode HD film. Der er slet ingen sammenligning.

Ja, præcis! På Harry Potter som lige nu sendes på Kanal 5 / Kanal 5 HD kan man da i det mindste tydeligt bemærke forskellen.

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 21:46

Ja, præcis! På Harry Potter som lige nu sendes på Kanal 5 / Kanal 5 HD kan man da i det mindste tydeligt bemærke forskellen.
Så tag lige og kig igen på detaljerne, de har godt nok valgt 720P som output.

-------------
SVP03

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 21:52
Jeg har meget tydelig detaljeringsforskel mellem den udgave, der kører på TV2 og TV2 Film HD lige nu (ja, de viser den åbenbart på 3 TV2-kanaler). Jeg har ikke lige sammenlignet med den gamle TV2 Film.

Skrevet af: Mr. Pioneer
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:17

Jeg vil lige tilføje, at jeg umiddelbart ikke kan se
forskel den store forskel på TV 2, TV 2 Film og TV 2 Film HD. Eller også er
forskellen meget meget lille. Jeg tror i hvert fald ikke på at hr/fru Jensen i
stuerne kan se forskel.

Det kommer også an på hvor stort et tv man har. jeg kan tydeligt se forskel
og må sige det er dejligt med en film kanal uden tekster. Desuden er der
ingen fejl i billede såvel som lyden så Thumbs up til tv2 herfra

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:23
På mit lærred er der også stor forskel

Men der er stadig for meget tale i fronterne og for lidt i center.

-------------
SVP03

Skrevet af: Tstampe
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:35

Er der andre som får udfald på billedet? Benytter CD's PVR-101 HD-boks...

Lyden er der ikke noget med - dog ikke surround pt.

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:37

På mit lærred er der også stor forskel Men der er stadig
for meget tale i fronterne og for lidt i center.

Det synes jeg er underligt for hos mig ligger dialogen for det meste i center,
generelt synes jeg dd 5.1 på FilmHD har været godt mixet.

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

På mit lærred er der også stor forskel Men der er stadig
for meget tale i fronterne og for lidt i center.

Det synes jeg er underligt for hos mig ligger dialogen for det meste i center,
generelt synes jeg dd 5.1 på FilmHD har været godt mixet.
Når du skriver film hd er det tv2 film hd du mener. Det lyder som om det er over længere periode når du skriver generelt, så det måske var canal+ film hd du mente.

-------------
SVP03

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:45
Der er minus tekst, og lyden er elendig, man kan ikke engang  ændre det til stereo

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:47

På mit lærred er der
også stor forskel Men der er stadig for meget tale i fronterne og for lidt i
center.
Det synes jeg er underligt for hos mig ligger dialogen for
det meste i center, generelt synes jeg dd 5.1 på FilmHD har været godt
mixet.
Når du skriver film hd er det tv2 film hd du mener. Det lyder
som om det er over længere periode når du skriver generelt, så det måske
var canal+ film hd du mente.

Ja det er Tv2 film HD jeg mener og når jeg skriver at lyden generelt er
godt mixet så mener jeg hvad jeg har set idag hvilket har være temmelig
meget, det er god tømmermænds tv

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:47

billedet er flot på tv2 film hd ,så lad være at brokke jer over småting.

undertekster er hellere ikke hos mig.

tror at fejlen legge hos yousee

-------------

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:50
http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?id=42595 - http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?id=42595  feejlen er her

-------------

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:51

På mit lærred er der
også stor forskel Men der er stadig for meget tale i fronterne og for lidt i
center.
Det synes jeg er underligt for hos mig ligger dialogen for
det meste i center, generelt synes jeg dd 5.1 på FilmHD har været godt
mixet.
Når du skriver film hd er det tv2 film hd du mener. Det lyder
som om det er over længere periode når du skriver generelt, så det måske
var canal+ film hd du mente.

Dog har der været en enkelte film idag hvor der ikke var lyd i bagkanalerne

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 23:10
På den film der lige er startet er lyden fin med tale i centerhøjtaleren, så enten er det tv2 der ikke har helt styr på det endnu eller udbyderen.

-------------
SVP03

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 23:12
Jeg vil så anbefale den nye kanal 6 - har lige set Batman Begins, alt var perfekt, billede -surroundlyd OG tekster! Godt gået af SBS net, de kan finde ud af det....

-------------

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 23:15

Jeg vil så anbefale den nye kanal 6 - har lige set Batman Begins, alt var perfekt, billede -surroundlyd OG tekster! Godt gået af SBS net, de kan finde ud af det....
Jeg kører også over CD. Der er kun lige det med detaljen med lyden der mangler.

-------------
SVP03

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 23:15

Jeg vil lige tilføje, at jeg umiddelbart ikke kan se
forskel den store forskel på TV 2, TV 2 Film og TV 2 Film HD. Eller også er
forskellen meget meget lille. Jeg tror i hvert fald ikke på at hr/fru Jensen i
stuerne kan se forskel.

Det kommer også an på hvor stort et tv man har. jeg kan tydeligt se forskel
og må sige det er dejligt med en film kanal uden tekster. Desuden er der
ingen fejl i billede såvel som lyden så Thumbs up til tv2 herfra

Jamen fint du kan lide film uden undertekster - men når nu de er tilgængelige, men ikke vises, så er der altså et problem hos mange seere.... 

-------------

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 23:29

Ser du den på boksens programplads 16 eller ser du den på 6?

Jeg ser den på boksens programplads 16

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 23:35

Jeg vil lige tilføje, at jeg umiddelbart ikke kan se forskel den store
forskel på TV 2, TV 2 Film og TV 2 Film HD. Eller også er forskellen meget
meget lille. Jeg tror i hvert fald ikke på at hr/fru Jensen i stuerne kan se
forskel.

Det kommer også an på hvor stort et tv man har. jeg kan
tydeligt se forskel og må sige det er dejligt med en film kanal uden
tekster. Desuden er der ingen fejl i billede såvel som lyden så Thumbs up
til tv2 herfra

Jamen fint du kan lide film uden undertekster - men når nu de er
tilgængelige, men ikke vises, så er der altså et problem hos mange
seere.... 

helt enig i at de børe være der, er bare glad for at man kan fravælge dem

Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 23:54

Du skriver, at det er godt gået SBS net, fordi både lyd og tekster er OK. Jeg tyder det, som om du mener, at fejlene omkring lyd og tekst er TV2 Film HD's og det er vel ikke tilfældet? Det er helt sikkert, at YouSee har fejlen f. s. v. angår teksten. 

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 00:16

Jeg har ingen problemer med TV2 Film HD og DVB tekster eller 5.1 audio på mit FireDTV - virker perfekt - og jeg er bosat i København og modtager DVB-C fra Yousee.

Tror i ikke snarere det er problemer med selve boksen ?

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: Larjyt
Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 00:19

Ja - De har da vist misforstået HD konceptet godt og grundigt, eller også er der ingen aspektkontrol på deres scaler, og så er lipsync helt ude i skoven på HD kanalen.

Det starter fint.

Jeg ar set den lidt i dag, den mgl. også undertekster...

-------------
Med venlig hilsen

Lars

Skrevet af: Moulder
Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 00:33

Jeg mangler også tekster på TV2 Film HD, og Samsung 3106 Selector.

Jeg vil påstå at det ikke er HD kvalitet de sender ud.. Jeg har lige set National Treasure, og zappet imellem Tv2 Film, Tv2 og Tv2 Film HD. Det var flotte billeder på alle kanaler, men absolut ikke HD kvalitet på Film HD. Der var ikke synlig forskel på nogle af kanalerne på mit B&O 50" plasma.

Det er ikke som når man ser fodbold eller Nascar på TV2 Sport HD, da er man ikke i tvivl om at man ser HD.

Og der var ikke noget at råbe hurra for hvad angår dd5.1 lyden, for den var slet ikke tilstede..

Jeg er ved at være så træt af YouSee.. Hvis der dukker alternativer op, så flytter jeg på stedet, uanset prisen..

-------------
Mvh

Moulder

Print side | Luk vindue