Print side | Luk vindue

yousee dårligt billed

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=52361
Udskrevet den: 20-Juni-2024 kl. 17:20


Emne: yousee dårligt billed
Skrevet af: qpad
Emne: yousee dårligt billed
Skrevet den: 22-December-2008 kl. 18:59

hej

her efter kanalerne blev ændret den 15 dec. har jeg kørt en install på min thomson scenium igen, og nu er der vertikale flimre streger på tv2 og kun på tv2 ... er der andre der også oplever det.

jeg får signal analogt fra stik i væggen og bruger tuneren i min thomson scenium hdd som er forbundet til mit tv med hdmi.

 




Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-December-2008 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

her efter kanalerne blev ændret den 15 dec. har jeg kørt en install på min thomson scenium igen, og nu er der vertikale flimre streger på tv2 og kun på tv2 ... er der andre der også oplever det.

jeg får signal analogt fra stik i væggen og bruger tuneren i min thomson scenium hdd som er forbundet til mit tv med hdmi.

 En mulig grund kan være, at der er indstråling fra en sender i nærheden, som bruger samme frekvens som den TV2 ligger på i kablet. Har samme problem her hos mig, hvor TV2 Norge bliver totalt væltet af indstråling fra Holsted senderen.(K6).



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 22-December-2008 kl. 19:12
hvad stiller man op med det så ?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-December-2008 kl. 19:26

 

 Jeg tvivler på, at der er noget at gøre, hvis dine kabler m.v, som mine, i øvrigt er i orden. F.eks som jeg skrev, er der problemer hos mig med indstråling fra en sender, men andre steder på samme forsyningsnet, er problemet der ikke fordi, der er man i "læ" fra senderen. 



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 22-December-2008 kl. 19:38
altså tv virkerde uden streger på skærmen inden 15 dec. hvor kanaler blev ændret af yousee, og jeg har ikke ændret på noget som helst med kablerne, yousee siger bare at det er fordi signalet skal uden om min harddisk optagers tuner , siden hvornår må man nu ikke selv vælge sin tuner, men det er det samme lige meget hvilken tuner jeg bruger. det er sikkert bare fordi de vil have mig til at købe deres samsung box ...


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-December-2008 kl. 19:46

 

 Modtager du TV2 på samme frekvens nu, som du gjorde før omlægningen.?



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 22-December-2008 kl. 19:53

det ved jeg ikke , nogle kanaler skiftede pladser så derfor skulle man indstille det hele igen , jeg kørte bare den auto søger der er.

 

 



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-December-2008 kl. 19:58

 

 Så kan jeg ikke komme problemet nærmere, andet end, at den før nævnte mulighed kan være sansynlig. Har du i øvrigt en TV sender i nærheden, hvis, hvor langt væk.?



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 22-December-2008 kl. 21:30
ved ikke om jeg har en tv sender i nærheden , bor i lejlighed og får signalet fra kabel tv.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-December-2008 kl. 21:48

 

 Jeg er klar over, at det er KabelTV du får fra, men du må jo også vide om der er en DR TV sender i nærheden. Hvor bor du.?



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 22-December-2008 kl. 23:35
TV2 burde ihvertfald ikke have skiftet kanalplads ved den seneste omlægning hos YouSee.

-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 23-December-2008 kl. 00:30
jeg aner ikke om der er en dr tv sender i nærheden , hvordan skulle jeg vide det, jeg ved heller ikke hvad min nabo fik at spise igår, det er lidt det samme.


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 23-December-2008 kl. 01:06
Placeringen af tv-senderne kan man finde på nettet. Derimod kan man formentlig ikke finde oplysning om, hvad din nabo får at spise :-)


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: moho
Skrevet den: 23-December-2008 kl. 11:57

Og selvom de fleste Antenneforeninger nok ved hvor nærmeste Tv sender ER. og hvor kraftig. Behøver de heller ikke fortælle dette    Jeg mener nu hvor de som godt som aldrig sker at sammes signaler forsvinder.

Så ingen ved hvordan man skal "fange et Mastesignal".   



-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 23-December-2008 kl. 16:21
jeg aner ikke hvad i taler om, men det ville være rart hvis der ikke var streger på tv2 og tv3 plus


Skrevet af: tobywan
Skrevet den: 23-December-2008 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

altså tv virkerde uden streger på skærmen inden 15 dec. hvor kanaler blev ændret af yousee, og jeg har ikke ændret på noget som helst med kablerne, yousee siger bare at det er fordi signalet skal uden om min harddisk optagers tuner , siden hvornår må man nu ikke selv vælge sin tuner, men det er det samme lige meget hvilken tuner jeg bruger. det er sikkert bare fordi de vil have mig til at købe deres samsung box ...


Har næppe noget med Samsung boksen at gøre..... - du skal altid fjerne så mange mulige fejlkilder, når du tester for fejl. Derfor beder de dig kable direkte fra antennestil til TV - det kunne jo rent faktisk være, at fejlårsagen ligger i dit eget udstyr. Jeg er næsten sikker på, at 90% af alle fejl på analogt tv ligger i kundernes egne underlige kablinger, antenneforstærkere og andet sjov som ikke er tvudbyderens ansvar - så derfor beder de dig om dette. Sådan er det ved alle udbydere, og det kan man lige så godt acceptere, når man fejlmelder sine tv signaler - bare gør det inden du ringer til dem næste gang :)  Prøv at skifte, det kan umuligt tage mere end et par minutter at afvise fejl i dit eget udstyr - herefter har du så en reel fejlmelding af dit signal.

Når det så er sagt, vil du da helt sikkert få en væsentlig forbedring af dit signal ved at skifte til en digitalboks ;)




-------------
Panasonic VT50 - B&W CMs2


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 23-December-2008 kl. 22:34

og du arbejder så hos yousee skulle man tro

jeg har ingen af de mærkelige kablinger du nævner, blot et hdmi kabel fra min tuner til min monitor.

stregerne var der ikke før yousee lavede om på kanal pladserne, og jeg har intet ændret på mit udstyr.

alle andre kanaler er der ingen fejl på, udover tv3 som der hele tiden har været streger på, også før de lavede om på kanalerne.

hvordan skulle tuneren i min thomson scenium hdd pludseligt vise streger på tv2 fordi yousee ændrer kanal pladsen ? er der er teknisk forklaring på dette ? vil disse mystiske streger forsvinde hvis jeg køber en samsung box og udskifter den med min thomson box ... og findes julemanden virkeligt, følg med i næste afsnit ...



Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 23-December-2008 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

jeg har ingen af de mærkelige kablinger du nævner, blot et hdmi kabel fra min tuner til min monitor.

Du har jo nok også et antennekabel fra stikdåse til tuner.

-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 23-December-2008 kl. 23:12

Ja det har alle vel ? ... kan man få nogle bedre kvalitet antenne cabler og stik da ?



Skrevet af: qpad
Skrevet den: 23-December-2008 kl. 23:39

Jeg tror faktisk jeg vil prøve at skifte mit RF kabel til noget bedre, nogen forslag til et godt tilbud ?

 

 



Skrevet af: tobywan
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

og du arbejder så hos yousee skulle man tro

jeg har ingen af de mærkelige kablinger du nævner, blot et hdmi kabel fra min tuner til min monitor.

stregerne var der ikke før yousee lavede om på kanal pladserne, og jeg har intet ændret på mit udstyr.

alle andre kanaler er der ingen fejl på, udover tv3 som der hele tiden har været streger på, også før de lavede om på kanalerne.

hvordan skulle tuneren i min thomson scenium hdd pludseligt vise streger på tv2 fordi yousee ændrer kanal pladsen ? er der er teknisk forklaring på dette ? vil disse mystiske streger forsvinde hvis jeg køber en samsung box og udskifter den med min thomson box ... og findes julemanden virkeligt, følg med i næste afsnit ...



Du lider tydeligvis af "my shit cant break" syndromet   Du kører jo også kun videre i din bil indtil et dæk punkterer, uden at have ændret noget   Det kan måske være svært at forstå, men det er ikke altid udbyderens ting som fejler - det er meget muligt, at det ikke er tilfældet her, men hvad nu hvis?  Så kan du købe nok så mange nye RF kabler uden at det hjælper noget  - kør nu bare udenom og få lavet en fejlmelding.

Og jeg må desværre skuffe dig, jeg arbejder ikke ved YouSee, og du må jo så bare acceptere ikke at kunne komme igennem med en fejlmelding, når du ikke vil koble dit eget udstyr fra - som den tuner jo unægteligt er. Jeg kan ikke rigtigt se hvad du vinder ved ikke at prøve.

God jul herfra



-------------
Panasonic VT50 - B&W CMs2


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 11:04

jeg lider meget af det der med mit lort ikke kan brække.

mit rf kabel er ikke langt nok til at kunne kobles til mit tvs tuner, derfor er det ret besværligt at gøre det, jeg kan slet ikke se hvorfor jeg skulle gøre det for at kunne fejlmelde heller ? Jeg må selv om hvilken tuner jeg bruger.

Men nu vil jeg købe mig nogle dyre guldbelagte RF kabler og så håber jeg det hjælper. Jeg får intet ud af at fejlmelde til yousee desværre.

 

 



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 11:06

 

 Det er ALTID en god ide, at lave en fejlfinding, for at udelukke, at problemet ligger i egne installationer og kabler, det kaldes udelukkelses metoden, er fejlen der stadig, så ved man at den kommer udefra.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: tobywan
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

mit rf kabel er ikke langt nok til at kunne kobles til mit tvs tuner, derfor er det ret besværligt at gøre det, jeg kan slet ikke se hvorfor jeg skulle gøre det for at kunne fejlmelde heller ? Jeg må selv om hvilken tuner jeg bruger.



Så må du jo enten flytte dit tv, teste med et andet tv eller længere kabel som kan nå derhen.

Som Radiomanden skriver skal du gøre det for at udelukke fejl  - bagefter kabler du bare tilbage igen. Du må naturligvis selv vælge hvilken tuner du benytter, men lige i dette tilfælde bliver du nødt til at fjerne alle mulige fejlårsager mellem tv og antennestik. Det er også derfor YouSee beder dig om de samme - for at udelukke fejlkilder. Der er tale om helt almindelig praksis, når man fejlsøger indenfor elektronik.

Hvis fejlen nu rent faktisk er i din tuner, er du jo slet ikke bedre stillet om så du køber det fineste og dyreste guldbelagte RF kabel, der kan støves op.


-------------
Panasonic VT50 - B&W CMs2


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 11:48

det er jo kun en kanal der er lidt streger på , jeg kan slet ikke se hvordan det kan være en fejl i min (shit never breaks) tuner. Alle de andre 41 kanaler står jo knivskarpt.

Jeg har ikke tænkt mig at bruge tuneren i mit tv da den er rigtigt langsom og jeg derved heller ikke kan optage tv mere.

Nu bliver der købt dyre RF guld (shit never breaks kabler) og så har det bare at virke.

Glædelig jul til jer alle.

 



Skrevet af: tobywan
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Glædelig jul til jer alle.

 

Glædelig jul - håber da bestemt du får problemet løst.

Tag eventuelt et kig forbi:

http://www.av-connection.dk/?ML=112

De har gode kabler til forholdsvis billige penge.





-------------
Panasonic VT50 - B&W CMs2


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 11:58

 

 Da det kun er den ene kanal, som der er problemer med, så er det jo nok givet at dyrt guld ikke vil afhjælpe problemet, og så er guld købt for dyrt. Man fejlfinder først, og derefter kan man så udelukke en e.v.t kabelfejl, da det sagtens kan være en ting, som et kabel intet har med at gøre. Det kan være en udefra kommende fejl, og så hjælper "guldkabler" ikke en skid. Bruger dem aldrig, kun ganske almindelige hjemmelavede kabler, dem er der intet i vejen med.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

det er jo kun en kanal der er lidt streger på , jeg kan slet ikke se hvordan det kan være en fejl i min (shit never breaks) tuner. Alle de andre 41 kanaler står jo knivskarpt.

Jeg har ikke tænkt mig at bruge tuneren i mit tv da den er rigtigt langsom og jeg derved heller ikke kan optage tv mere.

Nu bliver der købt dyre RF guld (shit never breaks kabler) og så har det bare at virke.

Glædelig jul til jer alle.

 


Prøv i første omgang og sætte de to kabler sammen du allerede har, for at se om det ændrer noget på den kanal du har forstyrrelser på.

Hvis det forsvinder, så er det inteferens fra antenneloopet i din recorder, som du først ser nu efter en kanal er flyttet til en anden frekvens.

-------------
Mvh Hans


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 14:46

Tak for alle jeres svar, nu har jeg lige rykket lidt i antenne stikket bag på min recorder, så forsvandt stregerne på tv2.

På tv3 plus hvor der hele tiden har været streger der forsvandt det ikke. Det ligner en bølge der løber over skærmen fra venstre bund mod højre top. Jeg har nu forbundet 2 kabler og sat direkte til tv skærmen, bølgerne/stregerne er der stadig men de er mindre tydelige nu.

Tror i ikke det bare er mit RF kabel der skal skiftes ? det er ret gammel og stikkene ser ud til at være ved at falde fra hinanden...

Er det iøvrigt helt normalt at man får stød når man rør ved antenne stikket der kommer ud af væggen ?

Endnu engang glædelig juleaften til jer alle.

 



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Tror i ikke det bare er mit RF kabel der skal skiftes ? det er ret gammel og stikkene ser ud til at være ved at falde fra hinanden...

Er det iøvrigt helt normalt at man får stød når man rør ved antenne stikket der kommer ud af væggen ?

 Så skal de jo bare udskiftes eller repareres, og det kan jo kun give problemer hvis det er sådan, så frem værktøjet.

Det er helt korretkt at få en over fingrene af et antenneudtag, det er jo strømførende.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 14:54

Tak radiomanden , syntes du ikke jeg bør skiftes hele kablet, man kan jo få et fint kabel med stik og det hele på til en hund , og så er det også med guld ender og ferrit kerner og dobbelt skærm og jeg ved ikke hvad.

 



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 15:00

 

 Det skulle ikke være nødvendigt, at gå så langt, køber altid kabler i metermål og løse stik, da jeg for det meste bruger F-Connectorer hvor muligt, men også når standard stik skal anvendes, laves det selv, det er også billigere at gøre det selv.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 15:07

Njaaa men her skal ikke og kan ikke bruges F stik ... desværre.

 

Et kabel som dette er vel ok er det ikke ?

http://www.avconnection.dk/?PNo=TL680113&ML=316 - http://www.avconnection.dk/?PNo=TL680113&ML=316

http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antennekabel/home-cinema-antennekabel-3-meter.asp - http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antennekabel/home-ci nema-antennekabel-3-meter.asp

 

De få kroner ofre jeg da meget gerne, er de kabler iorden ?



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 15:14

 

 Det er de vel, kan bare ikke se meningen med sådanne, når det er nemt og billigt at lave dem selv, og de er lige så gode, derudover kan man jo så lave dem i den længde de skal have, der er jo ingen grund til, at de f.eks er 3M lange, når de kun skal være 1,5M. Kabler i metermål er helt op til den standard der kræves af et sådan.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Ken_T
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 17:12
Qpad, køb dog det kabel du har set på til 109 kr. Det slår dig jo ikke ud økonomisk.  Og det er HF sikret mod indstråling. Så har du da i det mindste fået et godt kabel. Du kan jo ikke lave det selv billigere. Husk den rette længde.

En ting der ikke har været nævnt er overstyring. Det forekommer hvis dit antennesignal er for kraftigt og resulterer netop i de problemer du beskriver. Og det er ikke alle kanaler du kan se det, det passer også godt til dit opståede problem. Fx opstå det hvis man bruger en antenneforstærker der leverer et for kraftigt signal.

Skulle du nu ikke få løst dit problem med dit nye kabel (tvivler noget, skønt du jo nævner en forbedring når du rykker lidt rundt på kablerne) så kunne en løsning være et dæmpeled. Ved ikke hvad det koster, men det kunne du jo se.  Et billigt antennekabel af de tynde hvide på 10 meter har en dæmpning på grund af længden. Det koster vist 35 kr hos HC Hansen, og det er faktisk dobbeltskærmet. Men det er jo så den modsatte vej af den man normalt går.

Jeg skriver som jeg gør fordi dit problem meget ligner et for kraftigt signal der overstyrer. det gver som sagt striber på skærmen.

YouSee kan sende en tekniker ud der skruer ned for styrken hvis du vil  gå den vej.

 




Skrevet af: Ken_T
Skrevet den: 24-December-2008 kl. 17:22
Og så syntes din beskrivelse af dit nuværende antennekabel at give en god grund til noget bedre. Et kabel til YouSee skal være af god kvalitet, som det du vil købe hos AVXperten.

KabelTV er et lukket system, hvor man skal gøre alt for at holde uvedkommende signaler ude og dem er der mange af. Så fra antennestikket til din tuner skal du bruge et dobbeltskærmet antennekabel for bedste resultat. Der skal også være HF sikrede metal stik, da der eller her godt kan forekomme noget indstråling. Særlig vigtig ved digital modtagelse.

Og da du kan købe 3 meter samlet for 109 kr (var vist nok prisen) så køb dog det.     



Skrevet af: qpad
Skrevet den: 27-December-2008 kl. 18:29

Hvad med et nyt HDMI kabel ? de er måske ikke så vigtige når de kun er 1 meter ?

Hvilket antenne kabl skal jeg vælge ? de koster jo fra 100 op til 900 per meter.



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-December-2008 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Hvilket antenne kabl skal jeg vælge ? de koster jo fra 100 op til 900 per meter.

 Gå ned til den lokale pusher og køb i den længde der skal bruges, og et par gode stik, så er alt i orden, de kabler er som før skrevet helt op til standard. f.eks 3M kabel + stik vil ikke koste over Kr.100,-.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 27-December-2008 kl. 18:58
Den lokale har ikke gode stik de har kun de der plastic kappe stik, og så er han også skide sur altid og pisse dyr, så vil jeg hellere betale porto og snakke med mit flinke pakkebud igen.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-December-2008 kl. 19:03

 

 Du styrer jo selv, om du vil bruge mange penge i stedet for få penge. 



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E



Print side | Luk vindue