Print side | Luk vindue

køb i tyskland

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=5243
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 23:02

Emne: køb i tyskland
Skrevet af: pollux
Emne: køb i tyskland
Skrevet den: 31-Maj-2005 kl. 09:49
Er der nogen der har erfaringer (positiv/negativ) med net-køb i tyskland? der kan man da spare penge.. f.eks. panasonic lcd-tv  tx-32lx50 for 11.600dkk inkl. levering eller en jvc lt32c50 for 11.400dkk - prisen her hjemme er omkring 18.000dkk stykket -

Svar:
Skrevet af: Circon
Skrevet den: 31-Maj-2005 kl. 10:20

Hej

Jeg har kun gode erfaringer med køb i tyskland.Jeg har nu bestillt en Pana plasmaskærm og sparer ca.9000 dkr.De fleste giver garanti i dk.

Hilsen

Circon

Skrevet af: bbbkn
Skrevet den: 31-Maj-2005 kl. 10:21

Har købt recorder og anlæg til bil. Vil dog anbefale at man køber, med nachfrage, som er efterkrav. Dvs. du betaler først når du får varen.

Kan anbefale http://www.mediacheckpoint.de - www.mediacheckpoint.de , som er billige og som levere via UPS, og her er det muligt at betale pr. efterkrav.

Overvejer selv at købe 32" faldskærm via dem.

Skrevet af: bmhsk
Skrevet den: 31-Maj-2005 kl. 11:39
http://www.digitalo.de - www.digitalo.de er et andet alternativ - også via efterkrav.

-------------
Heino

Skrevet den: 31-Maj-2005 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af claes claes skrev:

Hej har netop modtaget min SONY 710'er fra http://www.Technikdirekt.dk - www.Technikdirekt.dk  og prisen ved min dør blev 3800. (i DK ca. 5000Kr). Kunne samtidig betale med VISA. (skulle dog lige gennem en godkendelsprocedyre). Handlen gig uden bøvl, og kan man ikke tysk, ja så svarer de gerne på engelsk.

Claes

kunne du betale ved levering?

-------------
pollux

Skrevet den: 31-Maj-2005 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af bmhsk bmhsk skrev:

http://www.digitalo.de - www.digitalo.de er et andet alternativ - også via efterkrav.

jeg har bestillt en lcd-tv hos digitalo d. 7. 5. - fik kundenummer, osv - blev ringet op (på engelsk) at leveringen var ok mandag d. 23.5.05 men jeg har aldrig set varen - på henvendelser per e-mail svarer de ikke -

Skrevet af: karlsen
Skrevet den: 31-Maj-2005 kl. 13:15

Angående betalingen, kan jeg se at langt de fleste foretrækker at betale pr. efterkrav.

Dette fik mig til at tænke på, om det ikke er sikrest at betale via VISA, da man dermed for mulighed for at trække beløbet tilbage via sin bank, såfremt man bliver snydt af sælger?

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 31-Maj-2005 kl. 13:23
Har også handlet et par gange i Tyskland. Om det er pr eftrekrav eller om det er via VISA betyder ikke noget. Sikkerheden er lige stor. VISA er da helt klart det letteste.

Skrevet af: ole post
Skrevet den: 31-Maj-2005 kl. 13:51
hej. kan man virkelig spare 9000 kr. i tyskland på pana 500
hvad pris regner du med i dk.  jeg har set et til 30.000 og der kunne stadig handles med prisen.
og så er der jo lige garantien i dk. ca. 2500 kr. for 6 års garanti
              --------------------
                 mvh ole post

-------------
Ole Hansen

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 31-Maj-2005 kl. 14:15

ved ikke om man kan betale ved levering, men VISA er jo genial ved handel på nettet. Man kan jo stoppe overførsel af pengene, selv om de er trukket på ens konto.

Der er iøvrigt forskelle på kreditkortene.

Jeg kom i klemme med en handel via et Eurocard/Mastercard, og her gik der lige 2½ måned inden pengene var tilbage på kontoen (så stadig noget surt, hvis det er et plasma til 30.000  man savner)

Havde det været VISA, ville min bank have tilbageført pengene straks (per kulance), inden de gik igang med selve undersøgelsen af hvem der har ret.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 31-Maj-2005 kl. 14:30

ved ikke om man kan betale ved levering, men VISA er jo genial ved handel på nettet. Man kan jo stoppe overførsel af pengene, selv om de er trukket på ens konto. Jeg har i dag modtaget min SONY 710'er og pengene er endnu IKKE trukket fra min konto. Så indtil nu  for http://www.technikdirekt.de - www.technikdirekt.de

Claes

jeg prøver technikdirekt.de og betaler med visa
tak for svarene

Skrevet af: OleRas
Skrevet den: 31-Maj-2005 kl. 15:04
Hej

[/QUOTE]

jeg prøver technikdirekt.de og betaler med visa
tak for svarene
[/QUOTE]

Inden du bestiller kunne du også prøve en søgning på disse prisrobotter, svarende til f.eks. "edbpriser" og lign.

http://www3.guenstiger.de/gt/main.asp

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp

-------------
/Ole

Samsung UE55D8005 - Samsung UE75JU7005 - CD HD101-ST - Sony BDV-EF420 Home Cinema
Squeezebox: 1 x Controller, 2 x Receiver, 2 x Radio.

Skrevet af: Moef
Skrevet den: 31-Maj-2005 kl. 16:04

Jeg kender flere som har købt hos - Pixmania - dog ikke DVD HD recorder, men derimod en Pioneer Reciever, samt en Pioneer DVD afspiller. Begge dele blev leveret hurtigt og smertefrit. Og på Recieveren sparede han vidst et meget stort beløb fremfor hvis han skulle have købt den herhjemme.

Selv er jeg dog stadig en smule bange for de følger det kan have, at købe halv dyre ting på nettet. Herhjemme kan man stadig trække en rimelig pris i land, hvor man så samtidig får alt på dansk samtidig med, at der kan være en forretning bag handlen, eventuelt tæt på ens egen bopæl, hvis man er lidt heldig

Typisk er det for mig også et stort plus, hvis man kan få lov til at prøve maskinen inden køb. Jeg kender også flere som har købt dyre ting uden at prøve/kende meget til varen, hvorefter de har måtte sande, at det ikke har været noget for dem. Derefter har man måske så bøvlet med at få solgt det igen til en god brugtpris

Men jo da, der findes en del steder på edbpriser.dk, hvor jeg godt tør og handle. Jeg tror midtdata, shg, pixmania (som jeg kender til), er udemærket forhandlere, hvis man ved hvad man vil ha', og har  tålmodighed hvis uheldet er ude og enheden skal til rep. For nogen gange er det en kamp, at få Internet firmaer til at erkende ens ret som forbruger.

Mvh. Moef

Skrevet den: 31-Maj-2005 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Jeg kender flere som har købt hos - Pixmania - dog ikke DVD HD recorder, men derimod en Pioneer Reciever, samt en Pioneer DVD afspiller. Begge dele blev leveret hurtigt og smertefrit. Og på Recieveren sparede han vidst et meget stort beløb fremfor hvis han skulle have købt den herhjemme.

Selv er jeg dog stadig en smule bange for de følger det kan have, at købe halv dyre ting på nettet. Herhjemme kan man stadig trække en rimelig pris i land, hvor man så samtidig får alt på dansk samtidig med, at der kan være en forretning bag handlen, eventuelt tæt på ens egen bopæl, hvis man er lidt heldig

Typisk er det for mig også et stort plus, hvis man kan få lov til at prøve maskinen inden køb. Jeg kender også flere som har købt dyre ting uden at prøve/kende meget til varen, hvorefter de har måtte sande, at det ikke har været noget for dem. Derefter har man måske så bøvlet med at få solgt det igen til en god brugtpris

Men jo da, der findes en del steder på edbpriser.dk, hvor jeg godt tør og handle. Jeg tror midtdata, shg, pixmania (som jeg kender til), er udemærket forhandlere, hvis man ved hvad man vil ha', og har  tålmodighed hvis uheldet er ude og enheden skal til rep. For nogen gange er det en kamp, at få Internet firmaer til at erkende ens ret som forbruger.

Mvh. Moef

ja - jeg vil da også helst købe min elektronik hos den lokale dealer - f.eks. panasonic i borgergade i kbh -(hvor jeg har set mig varm på en tx-32lx50) men han skal nu en gang ha' 19.000 kr. for  sådan en fætter - på nettet (i tyskland) kan jeg få samme vare for ca. 12.000 kr. - så der er råd til evt. at sende den til reparation -
og er det ikke en af fordelene for os forbrugere ved varenes og tjensteydelsernes fri bevægelighed i EU?
problemet er at finde en  forhandler  man kan stole på 

-------------
pollux

Skrevet af: alfaview
Skrevet den: 31-Maj-2005 kl. 21:45

Jeg kan varmt anbefale at gå uden om Pixmania. Det er 6 uger siden jeg har bestilt en harddisk og har fortsat ikke fået den.
Når jeg skriver til dem, siger de at jeg har fået den.  Lidt bittert når man venter 2-3 døgn på at få et svar. To gange har jeg haft ringet til dem, hvor de har fortalt at den ville komme på lager i næste. Herefter ville den blive sendt. 
Har fortsat ikke set nogen harddisk. Nu har jeg bedt om at få mine penge igen. Det håber jeg så at jeg får.
Herefter prøver jeg i en forretning. 
Men det er ellers fristende at forsøge nethandel. Især Tyskland. Men hvad med moms. Hvis man køber et fjernsyn til 1400 euro og får det sendt hjem. Får man så lige en ekstraregning på 25%

Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 01-Juni-2005 kl. 05:13

Hey

Som jeg har forstået det så betaler man det lands moms som man køber varen i (inden for EU) og ikke modtager landets moms.

Har selv overvejet at købe LCD udenlands, men er lidt for chicken til at gøre det. Indtil nu ihvertfald. Var ikke klar over at man kunne spare 9000 gode danske kroner. Når det er så mange penge vi taler om så er jeg for fattig til ikke at købe i Tyskland :)

Desuden skulle de 2 års reklamationsret (eller hvad det nu hedder) gælde for hele EU. Men om Tyskland også har en forbruger indstands som vi har her i dk (forbrugerrådet) er nok tvivlsomt. Det er jo mere bøvlet at sende varen retur for at få den lavet end det er at hoppe ned til sin lokale hardware pusher og bytte skittet.

Men 9000 kr. hmmm

Forresten nogen der kan anbefale et godt LCD (32") som også har et godt billed med analogt signal??

Skrevet af: Circon
Skrevet den: 01-Juni-2005 kl. 08:53

Hej

Jeg har bestillt en panasonic plasmaskærm.Sparer 9000 dkr.Bestillt hos Technikdirekt.de

Den kommer med dhl.Jeg ringede først til Panasonic i DK og de siger at

de giver et år garanti i DK.Jeg mener ikke at man skal sende det retur hvis det går i stykker.Bara man har regningen.

Hilsen

Circon

Skrevet af: Waxe
Skrevet den: 01-Juni-2005 kl. 09:53

Hej Wuffer

"Som jeg har forstået det så betaler man det lands moms som man køber varen i (inden for EU) og ikke modtager landets moms."

Det er blevet sådan, at hvis et internetfirma sælger for over DKK 280.000 til et land om året, så skal det afregne modtagerlandets moms.

Det er derfor bl.a. Amazon nu også er begyndt at pålægge dansk moms på deres regninger.  

Skrevet af: Waxe
Skrevet den: 01-Juni-2005 kl. 11:24

Hej Alfaview

Hvis der er tysk moms (mehrwertsteuer) inkluderet i prisen, hvilket skal fremgå, så kommer der ikke dansk moms oveni. 

Print side | Luk vindue