Print side | Luk vindue

 Tekstfarve på forum 

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=52887
Udskrevet den: 03-Juni-2024 kl. 23:49


Emne:  Tekstfarve på forum 
Skrevet af: Spaghetti
Emne:  Tekstfarve på forum 
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:00

Vil recordere.dk venligst overveje at fjerne muligheden for at vælge tekstfarve, når man skriver indlæg på forummet?

pft.



-------------
Pioneer 5090H,Popcorn Hour C-200 & A-400



Svar:
Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:03
Det er da meget fint, hvad er problemet ?

-------------
SVP03


Skrevet af: Spaghetti
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:07

Nogen skriver konsekvent i en anden farve - til stor irritation for nogle af os andre brugere....

Dét er problemet.



-------------
Pioneer 5090H,Popcorn Hour C-200 & A-400


Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:08

Personligt finder jeg det også yderst forstyrende for debatten, men hvorvidt denne mulighed skal fjernes bestemmes højre i hierakiet.

 



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: Kække_Pepe
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Spaghetti Spaghetti skrev:

Nogen skriver konsekvent i en anden farve - til stor irritation for nogle af os andre brugere....

Dét er problemet

Det er vist ikke kun farven der irriterer dig nudel...lad nu dampradiomanden....



-------------
Kække_Peppe si´r:
reality.sys corrupted - reboot world? Y/N


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:12
Personligt er jeg ligeglad, glæder mig mere over hjemmesidens gode simple og overskuelige opbygning.

-------------
SVP03


Skrevet af: Kække_Pepe
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:23

HØRT HØRT



-------------
Kække_Peppe si´r:
reality.sys corrupted - reboot world? Y/N


Skrevet af: Spaghetti
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:26

Så Kække_Peppe... Nu skal du også have en advarsel fordi du "kaldte mig navne". Jeg har netop selv modtaget en sådan advarsel, så jeg formoder at alle behandles ens her på boardet?

Men skidt pyt da..

Det her handlede bare om et forslag til forbedring af recordere.dk´s forum. That´s all...

Så må beslutningstageren/tagerne, finde ud af hvad han/de gør.



-------------
Pioneer 5090H,Popcorn Hour C-200 & A-400


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:27
Det er ikke en hemmelighed at det har pisset mig af i rigtig lang tid.

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:35
Også her.. på mig virker det som om man har brug for, at blive set/hørt
mere på fremtoning end på indhold..

Som en irriterende reklamer der springer i hovedet på en hvor man finder
ud af, at indholdet er totalt ligegyldigt.

Jeg siger ikke folk der skriver med andre farver osv. skriver ligegyldige
indlæg, men der er vel ikke nogen herinde der har større behov for, at
blive set end andre? og mere set bliver man med farve osv. Hvis man
har noget nyttigt, at sige så skal man nok blive læst/hørt uanset farven.
Så væk med det :)

Anyways.. jeg er nok bare for gammel og for kedelig


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:39

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Også her.. på mig virker det som om man har brug for, at blive set/hørt
mere på fremtoning end på indhold..

Som en irriterende reklamer der springer i hovedet på en hvor man finder
ud af, at indholdet er totalt ligegyldigt.

Jeg siger ikke folk der skriver med andre farver osv. skriver ligegyldige
indlæg, men der er vel ikke nogen herinde der har større behov for, at
blive set end andre? og mere set bliver man med farve osv. Hvis man
har noget nyttigt, at sige så skal man nok blive læst/hørt uanset farven.
Så væk med det :)

Anyways.. jeg er nok bare for gammel og for kedelig

Det svarer vel til at have link til "min hjemmebio" eller andre ting i  sin "underskrift" 



-------------
SVP03


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:42
Det synes jeg da ikke det gør - kan du forklare hvorfor?


Skrevet af: Kække_Pepe
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af Spaghetti Spaghetti skrev:

Så Kække_Peppe... Nu skal du også have en advarsel fordi du "kaldte mig navne". Jeg har netop selv modtaget en sådan advarsel, så jeg formoder at alle behandles ens her på boardet?

Håber at nudel bliver opfattet i den kontekst den var ment, ligesom dampradio....Humoristisk.....Dit indlæg som svar på radiomandens var personligt hans var bare som altid, arrogant og enormt bedrevidende.. Vil helst ikke være foruden - manden er virkelig ufrivilligt morsom.

 



-------------
Kække_Peppe si´r:
reality.sys corrupted - reboot world? Y/N


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:48

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Det synes jeg da ikke det gør - kan du forklare hvorfor?
Jeg driller bare lidt.
Du skrev at det virkede som om at folk ville blive set / hørt, det er vel alt det folk skriver i "underskrift" vel også så.

Så hvis man vil have stoppet farvevalg, skal det vel også stoppes at underskrift er på mere end 2 linier, det er da også træls at bladre forbi hele tiden.



-------------
SVP03


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Spaghetti Spaghetti skrev:

Vil recordere.dk venligst overveje at fjerne muligheden for at vælge tekstfarve, når man skriver indlæg på forummet?

pft.



Manglede du en "ikke gammel nok" valgmulighed i http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49932&PN=1&TPN=500 - denne tråd?


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:51
Det sidste du skriver kan jeg kun støtte op om - lange signaturer er trælse,
hvorfor 4 linier også er max på usenet.

Jeg synes ikke jeg fremhæver mig selv i min signatur, så jeg forstår det
stadig ikke, drilleri eller ej :) Men hovedet er også lidt tungt i dag så forvent
ikke for meget af mig


Skrevet af: Kække_Pepe
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 22:56

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Det sidste du skriver kan jeg kun støtte op om - lange signaturer er trælse,
hvorfor 4 linier også er max på usenet.

Jeg synes ikke jeg fremhæver mig selv i min signatur, så jeg forstår det
stadig ikke, drilleri eller ej :) Men hovedet er også lidt tungt i dag så forvent
ikke for meget af mig

Tror bare der menes at når du linker til din hjemmebio kand det også tolkes som et behov for at blive "set".

 



-------------
Kække_Peppe si´r:
reality.sys corrupted - reboot world? Y/N


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 23:02
Hvis folk tolker det sådan så er det uden for min rækkevidde :) Det er
endda skrevet så diskret som det kan gøres...

Jeg gør det blot nemt for de interesserede - ligesom der jo er en
"afdeling" direkte hvor man kan vise sin bio frem.

Jeg har ikke noget imod folk viser sig frem.. håber da ikke det blev tolket
sådan. Jeg synes blot det forstyrrer debatten når der pludselig midt i det
hele er et farvet indlæg der skriger på opmærksomhed...

Hvad folk skriver og gør i deres signatur generer ikke debatten med
mindre det er en stor blinkende signatur med grafik og hvad ved jeg...

Hvis jeg i min signatur havde et behov for, at blive set så kan jeg godt
være lidt mere kreativ..


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 23:18

Jeg forstår ikke at man ønsker at begrænse medlemmers lille frihed til selv at vælge farve ved tekst. Der er så få der benytter sig af den mulighed. Det kan umuligt genere nogen.

Dernæst så kan det have sin fordel ind i mellem at fremhæve en del af en tekst med anden farve.

Hvad angår signatur, så nævner jeg mit set-up- ikke for at fortælle den undrende forsamling om mit valg af set-up, men med det simple formål, at medlemmer kan stille mig spørgsmål omkring mit set-up. Og de spørgsmål får jeg en del af.

Det ender da med, at man heller ikke må ryge når man skriver på recordere.dk



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det kan umuligt genere nogen.

Har du læst denne tråd?

Dernæst så kan det have sin fordel ind i mellem at fremhæve en del af en tekst med anden farve.

Ja når man svare som jeg gør her, eller vil fremhæve enkelte ord eller sætninger, men squ ikke ALLE ens indlæg. Det forstyrrer læseren.

Hvad angår signatur, så nævner jeg mit set-up- ikke for at fortælle den undrende forsamling om mit valg af set-up, men med det simple formål, at medlemmer kan stille mig spørgsmål omkring mit set-up. Og de spørgsmål får jeg en del af.

Det ender da med, at man heller ikke må ryge når man skriver på recordere.dk

SUK, men overdrivelse fremmer vel forståelsen.



-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 23:22
Først finanskrise og nu er skostørrelserne blevet for små! Come on folks


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Først finanskrise og nu er skostørrelserne blevet for små! Come on folks


Jamen lad os da bare nedlægge hele dette forum, for der findes næppe mange problemer på dette forum som brugerne gerne vil have svar eller løst, der kan konkurrer med finanskrisen, sult i Afrika eller narkoopgør i Mexico o_0


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 23:54

Synes nu ikke det er noget problem som det er i øjeblikket. Det er da vist kun "Radiomanden" der bruger farve. Den til tider manglende selektion i brugen af "svar m/citat" er da langt værre. Jeg tænker specielt på de tilfælde hvor X skriver noget; Y svarer m/citat; X svarer m/citat etc. etc. og hele historikken kommer med hver gang. Det er ikke brugen af "svar m/citat" der er problematisk men den ukritiske version med hele historikken. Der er vist nogle gode eksempler i denne tråd hvis man ikke er helt med i min pointe.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52412&PN=1&TPN=500 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52412& PN=1&TPN=500



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 01:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hvad angår signatur, så nævner jeg mit set-up- ikke for at fortælle den undrende forsamling om mit valg af set-up, men med det simple formål, at medlemmer kan stille mig spørgsmål omkring mit set-up. Og de spørgsmål får jeg en del af.


Det er altid rart at være opdateret med hvad du har i din stue i denne uge, Hother.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 02:05
Jeg synes personligt, at læsningen af dette forum går hurtigere, når jeg kan springe over alle indlæg, som er skrevet med fed grøn skrift. Jeg ville være ked af, hvis disse indlæg blev ændret til normal skrift.

Men der er to ændringer, jeg kunne tænke mig:
1. Mulighed for at sætte baggrundsfarven til grøn i mine forumindstillinger.

2. En grænse for, hvor mange liniers citat man kan have i et indlæg.


Skrevet af: Helmuth
Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 08:09

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

2. En grænse for, hvor mange liniers citat man kan have i et indlæg.

Dét synes jeg også vil være en god idé.

Mht. signaturer, så synes jeg også de er drøn-træls. De er forstyrrende for den enkelte tråd, når man scroller ned igennem indlæggende. Jeg kigger aldrig efter folks setup.

Og til Hother som negligere det oprindelige indlæg i denne tråd ... Du kan jo selv se responsen i denne tråd.



Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 08:55

Nu er Usenet-reglerne jo også fra dengang, hvor et 600 baud-modem var noget af det ypperste, og hvor man betalte minuttakst, når man var koblet på nettet.

Men i dag hvor "alle" har adgang til en flatrate-ADSL-linie, så kan jeg ikke forstå ramaskriget, hver gang en eller anden har 5 eller 6 linier i sin signatur.

Og farven på indlæggene, helt ærligt, det har fungeret siden Arrilds tid, eller i hvert fald siden Recordere.dk fik sin nuværende form.

Der er et gammelt ordsprog, der begynder med "Kan du ikke lide lugten i bageriet..."



Skrevet af: Helmuth
Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 09:17

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Der er et gammelt ordsprog, der begynder med "Kan du ikke lide lugten i bageriet..."

Ja ja Mester ... lad os da bare køre videre i æld-gammel gænge, uden plads til debat, ændringer og forbedringer  "For sådan har vi jo altid gjort".



Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 10:12

Jeg må sige jeg syntes det er en lidt pudsig diskussion der er ved at opstå her.... men som løsning kunne jeg foreslå følgende til dem som ikke gider at se på farver i deres browsertekst (har ikke selv afprøvet det da jeg lever med andres farverige indlæg  )

Sådan tilsidesættes indstillinger for skrifttyper og farver på websteder

Hvis du ønsker, at de skrifttyper og farver, du angiver i Internet Explorer, skal bruges på alle websteder, uanset hvilke skrifttyper der er indstillet af webstedets designer, kan du benytte nedenstående fremgangsmåde.

  1. Klik på knappen Funktioner i Internet Explorer, og klik derefter på Internetindstillinger.
  2. Klik på Tilgængelighed på fanen Generelt.
  3. Marker afkrydsningsfelterne Tilsidesæt farver, der er angivet på websider, Tilsidesæt skrifttyer, der er angivet på websider og Tilsidesæt skrifttyper, der er angivet på websider, og klik derefter på OK to gange.


-------------
Mvh

René


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hvad angår signatur, så nævner jeg mit set-up- ikke for at fortælle den undrende forsamling om mit valg af set-up, men med det simple formål, at medlemmer kan stille mig spørgsmål omkring mit set-up. Og de spørgsmål får jeg en del af.

Det ender da med, at man heller ikke må ryge når man skriver på recordere.dk


En signatur med udstyr liste giver også bedre indtryk af den person man debatteret med.
Nogle (mange) udtrykker sig ofte om produkter de aldrig har set, eller også går de stærkt ind for netop det de selv har købt.

Hvis man endeligt vil forbedre recorder.dk, så burde man opdatere platformen så den bedre kan understøtte andre platforme end windows, fremfor at indføre små begrænsninger.
Køb og Salg afdelingen kunne også godt trænge til en opdatering. F.x. måske lidt i stil med samme afdeling på hifi4all.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 10:26

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hvad angår signatur, så nævner jeg mit set-up- ikke for at fortælle den undrende forsamling om mit valg af set-up, men med det simple formål, at medlemmer kan stille mig spørgsmål omkring mit set-up. Og de spørgsmål får jeg en del af.


Det er altid rart at være opdateret med hvad du har i din stue i denne uge, Hother.

Præcis Jesper



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

[QUOTE=Allan Olesen]2. En grænse for, hvor mange liniers citat man kan have i et indlæg.

Dét synes jeg også vil være en god idé.

Mht. signaturer, så synes jeg også de er drøn-træls. De er forstyrrende for den enkelte tråd, når man scroller ned igennem indlæggende. Jeg kigger aldrig efter folks setup.

Og til Hother som negligere det oprindelige indlæg i denne tråd ... Du kan jo selv se responsen i denne tråd.

[/QUOTE

Næh jeg neglisere intet - sådan som jeg har forstået teksten.

Nu skal man lige huske på, at trådstarten af denne tråd, havde en kontravers med et  medlem i en anden tråd. En kontravers, der betød at trådstarteren af denne tråd fik en advarsel.

Så jeg ser egentlig denne tråd som noget af en personlig hetz mod et andet medlem - hvilket jeg egentlig synes er meget kedligt både for medlemmet som hetzen går ud over, og for recordere.dk



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Nu er Usenet-reglerne jo også fra dengang,

Hvis du ikke kan forstå hvorfor usenet regler _stadig_ er som de er så forstår jeg godt du ikke forstår det (wow den var kringlet).

Du forstår sikkert heller ikke hvorfor man kun må køre 80 på landevejen. Det er vel fra dengang bilerne ikke havde ABS og alt muligt? Altså herregud lad da folk køre hvad de vil.. 80, 90, 110... fuck da det. Men hvor går grænsen? JA præcis.. den går ved de 80. Ligesom den går ved de 4 linier i signaturen.

Hvis man ikke kan lide lugten i bageriet kan man vel køre med DSB istedet for?

Det du går ind for er jo anarki....

Tænk over _hvorfor_ der er regler til uanset om det er usenet, færdselsloven eller hvor..



Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 13:17

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Du forstår sikkert heller ikke hvorfor man kun må køre 80 på landevejen. Det er vel fra dengang bilerne ikke havde ABS og alt muligt? Altså herregud lad da folk køre hvad de vil.. 80, 90, 110... fuck da det. Men hvor går grænsen? JA præcis.. den går ved de 80. Ligesom den går ved de 4 linier i signaturen.

Hvad er problemet så?

Man kan skrive med farver, hvis man har lyst, for så længe vi har muligheden, er det vel tilladt herinde.

Og please, lad nu være med at blande den virtuelle og den reelle verden sammen med et farteksempel. Det ene lovovertrædelse kan udgøre en potentiel fare for andres liv, den anden kan jo kun ophidse netbetjente.

Edit: På Recordere.dk er der én slags regler, på Usenet er der en anden.



Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 13:23

Problemet er, at vi er nødt til, at holde os inden for nogle regler nogenlunde.

Hvis du laver en signatur på usenet med 5 linier så er jeg sikker på det er meget få der vil sige noget, men hvis den er på 20 linier så er det galt.

Ligesom der nok også er meget få der vil sige noget at du kører 90 på landevejen, men hvis du kører 110 så er den gal.

Problemet er, at du ikke forstår hvorfor der er regler - ellers ville du vel ikke spørge?

Og nej jeg vil ikke please holde den virkelige verden udenfor - sammenligningen er perfekt og hvis du ikke forstår den så understreger det blot min pointe.

Edit til din edit: Ja det er jeg godt klar over - det er blot et eksempel..




Print side | Luk vindue