Print side | Luk vindue

Planet Earth BluRay på dansk d. 13/1

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=52974
Udskrevet den: 01-Juni-2024 kl. 09:20


Emne: Planet Earth BluRay på dansk d. 13/1
Skrevet af: Poplic
Emne: Planet Earth BluRay på dansk d. 13/1
Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 23:47

Hej Folkens!

Det ser ud til at http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=122838205410535 - BBC's fantastiske serie om moder jord endelig bliver udgivet på Blu Ray med danske tekster.

Den skal jeg da ha fingerene i!



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor



Svar:
Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 23:48
Det gør den ja :) endda til ok billige penge

-------------
322 film and counting


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 23:53

Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Det gør den ja :) endda til ok billige penge

Så skal I jo også ha den på siden, Steffen - Jeg kan ikke finde den...



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 00:02
Vi får den også, har desværre bare ikke fået fixet alle fejl i vores forudbestillings system, så smider den først op lige til weekenden før release.

-------------
322 film and counting


Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 11:08

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Var så heldig at få bestilt den da Deres pris var på 258,95 kr.  Så ser frem til den 13. januar.

Den pris var endda inklusiv porto - selve prisen var kun 229,-

Jeg ser bestemt også frem til at modtage min billige udgave den 13. januar



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 11:18

Tillykke til jer.

det er da mærkeligt at mooviezoo blir' ved med at lave den fejl. Fik The Godfather og MI boxen til den samme pris.



Skrevet af: sickchild
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 11:26
Ja jeg har også bestillingen til 229 hos moviezoo og de har ikke ændret prisen på min ordre så glæder mig bare til at få denne boks. 


Skrevet af: primeradk
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 13:32

Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Vi får den også, har desværre bare ikke fået fixet alle fejl i vores forudbestillings system, så smider den først op lige til weekenden før release.

Hvad bliver jeres pris?

 

\René



-------------
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.



Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Vi får den også, har desværre bare ikke fået fixet alle fejl i vores forudbestillings system, så smider den først op lige til weekenden før release.

Hvad bliver jeres pris?

 

\René

Vil helst ikke love for gode priser da vi stadig forhandler om prisen med leverandøren. Prisen bliver dog MAX 359,95 DKK. Vi regner dog med at kunne rykke prisen lidt da vi køber et relativt stort parti af varen. 



-------------
322 film and counting


Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Var så heldig at få bestilt den da Deres pris var på 258,95 kr.  Så ser frem til den 13. januar.

Den pris var endda inklusiv porto - selve prisen var kun 229,-

Jeg ser bestemt også frem til at modtage min billige udgave den 13. januar



jeg glæder mig os til d. 13. jan af samme grund

Vi er gode til at informere hinnanden om gode tilbud rundt omkring, her på recordere


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 11:49
Jeps det er dejligt. Jeg har lige haft gang i lidt spionarbejde, og kan se, at den seneste listepris fra SF-Film er 331,25 for boksen. Så kan butikkerne forhandle sig til noget rabat, som nok ligger i en 10-20%, så en fair pris for alle parter vil nok ligge på et sted mellem 299,- og 329,-

-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 12:11

Poplic, de priser du nævner kræver næsten at man minimum får 15-20%

Endvidere skal man huske at forhandlere også har udgifter i form af emballage/papirer/løn m.v. som også skal indregnes i avancen.

Man kan også ende med 15% rabat den ene gang og så 10% næste gang. Derfor skal prisen skildre noget som kan holde ved.. At man så laver tilbud i den billigere ende er en anden sag. Men tilbud varer jo ikke ved :)

Så den fair pris du nævner er nok mere fair for forbrugeren end butikken :)

EDIT: det er nu også lidt uskik at nævne listepriser ;)



-------------
322 film and counting


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Poplic, de priser du nævner kræver næsten at man minimum får 15-20%

Endvidere skal man huske at forhandlere også har udgifter i form af emballage/papirer/løn m.v. som også skal indregnes i avancen.

Så den fair pris du nævner er nok mere fair for forbrugeren end butikken :)

EDIT: det er nu også lidt uskik at nævne listepriser ;)

 

Ikke desto mindre er det nok den pris den kommer til at ligge på. Jeg ved, at konkurrencen er hård på filmmarkedet, og at der køres med meget små avancer - det er jo konkurrencens pris.

For de forhandlere som kan minimere udgiften og til at forhandle rabatter er det også nok til at overleve, men ingen tvivl om at er det er vanskeligt. Derfor tager jeg også hatten af for at I tager udfordringen op.

Mht. listepriserne er de jo ikke specielt hemmelige. De står på alt salgsmateriale fra selskaberne og er ens for alle. Rabatsatserne er en helt anden ting. Der er man på kan med regler om forretningshemmeligheder, hvis de bliver offentliggjort.



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 12:29

Og salgsmaterialet kommer ud til kunderne ;) - ikke forbrugerne.

Men det skader mere de virksomheder som regner deres fastpris ud fra listepriserne, frem for os andre som regner ud fra rabatten.

Vi kører netop en pris politik som er fokuseret på meget lav avance.

Men 10-15 kr. avance er alt for lidt til at kunne overleve, da man skal regne ca. 5 kr. fra i udgifter og derefter måske 5 kr. mere til reklame og løn.

Så i sidste ende skal man godt nok lange mange film over disken for at få god indtjening.

Dette er grunden til at der ikke er super konkurrence herhjemme... Der er simpelthen ikke nok forbrugere til at give profitten ved lavpris

 



-------------
322 film and counting


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Så i sidste ende skal man godt nok lange mange film over disken for at få god indtjening.

Eller tjene pengene på bagkataloget, når selskaberne kører kampagner. Så er det muligt at holde forretningen kørende - og leve af det. Men der er vist ingen af de mindre forhandlere, der bliver millionærer...



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Så i sidste ende skal man godt nok lange mange film over disken for at få god indtjening.

Eller tjene pengene på bagkataloget, når selskaberne kører kampagner. Så er det muligt at holde forretningen kørende - og leve af det. Men der er vist ingen af de mindre forhandlere, der bliver millionærer...

Det skal man også, men grundet der f.eks. på Blu-ray ikke findes samme antal releases, er bagkatalog kampagnerne meget begrænset.

Ingen snakker om at tjene millioner, men blot om at få en voksende omsætning hver år, med større profit efter udgifterne er betalt. Dette kræver at priserne giver lidt avance :) Ellers ville alle køre med dumpet priser



-------------
322 film and counting


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Så i sidste ende skal man godt nok lange mange film over disken for at få god indtjening.

Eller tjene pengene på bagkataloget, når selskaberne kører kampagner. Så er det muligt at holde forretningen kørende - og leve af det. Men der er vist ingen af de mindre forhandlere, der bliver millionærer...

Det skal man også, men grundet der f.eks. på Blu-ray ikke findes samme antal releases, er bagkatalog kampagnerne meget begrænset.

Ingen snakker om at tjene millioner, men blot om at få en voksende omsætning hver år, med større profit efter udgifterne er betalt. Dette kræver at priserne giver lidt avance :) Ellers ville alle køre med dumpet priser

Klart, klart Jeg tror dybest set vi er enige Steffen. Som markedet har udviklet sig er det altoverskyggende parameter på BD og DVD markedet vel prisen, og vil man overleve er man nødt til at køre med meget lave avancer. Dem der overlever er dygtige til at holde udgifterne nede og skabe vækst på et spinkelt dækningsbidrag. I er jo selv med til at hælde vand på den mølle med slogannet " http://www.mowee.dk/ - Mowee.dk - Danmarks billigste leverandør af Blu-ray titler fra danske distributører".



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 14:07
Det er rigtigt, vi lever på mængden frem for stor avance pr. titel :) Det hele har nu været at fremhæve det medd 299-329 ville være svært at få rentabelt selv ved store mængder. Hvis jeg skal sælge 100 for at tjene 500 DKK så har vi brugt for meget mere i arbejdstid :)

-------------
322 film and counting


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 14:51

Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Det er rigtigt, vi lever på mængden frem for stor avance pr. titel :) Det hele har nu været at fremhæve det medd 299-329 ville være svært at få rentabelt selv ved store mængder. Hvis jeg skal sælge 100 for at tjene 500 DKK så har vi brugt for meget mere i arbejdstid :)

Det er klart. Men det er så fordi I har valgt kun at handle med Blu-Ray. Dermed er det sværere at hente på gyngerne, hvad man taber på karusellen. Ikke desto mindre er den på http://www.dvdoo.dk/dvd-film/vores-planet--bbc-david-attenborough-blu-ray_26678.php - dvdoo.dk  for 249,95...



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 15:17

Er fordi de har sat en forkert pris ligesom Moviezoo gjorde i starten :)

De har ikke tænkt over at udgivelsen er en udgivelse med flere discs. Derfor har de sat den som samme pris som deres andre SF-Film titler på 249,95 (se evt. http://www.dvdoo.dk/dvd-film/jeg-mig-og-irene-blu-ray_26680.php - http://www.dvdoo.dk/dvd-film/jeg-mig-og-irene-blu-ray_26680. php  som kommer samme dag fra samme selskab)

Så snart folk bestiller den skal den nok blive ændret :)



-------------
322 film and counting


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Er fordi de har sat en forkert pris ligesom Moviezoo gjorde i starten :)

Det kan da sagtens tænkes .

Men noget tyder på, at avancerne er steget på markedet så. For 6 år siden drev jeg selv med salg af musik/film, og der kunne jeg godt holde en fuldtidslønning oppe med en avance på 8 kr. pr. enhed. Indrømmet kunderne kom selv til mig uden at skulle reklamere, og det var kunder, der ofte købte store antal af gangen, men det kunne lade sig gøre. Måske man skulle begynde igen



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 15:55

Det er rigtigt, ved mængde kan klare sig med mindre. Men det kommer jo også an på antallet af medarbejdere m.v. :)

Men er generelt også mængde vi kører på hos mowee. Dette har jo også medført vi kan lave priser som ligger generelt lavere end de fleste steder



-------------
322 film and counting


Skrevet af: Willum
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Det er rigtigt, vi lever på mængden frem for stor avance pr. titel :) Det hele har nu været at fremhæve det medd 299-329 ville være svært at få rentabelt selv ved store mængder. Hvis jeg skal sælge 100 for at tjene 500 DKK så har vi brugt for meget mere i arbejdstid :)

Det er klart. Men det er så fordi I har valgt kun at handle med Blu-Ray. Dermed er det sværere at hente på gyngerne, hvad man taber på karusellen. Ikke desto mindre er den på http://www.dvdoo.dk/dvd-film/vores-planet--bbc-david-attenborough-blu-ray_26678.php - dvdoo.dk  for 249,95...



Tak for tippet. Så blev der lige bestilt en ny film.


Skrevet af: Wolff
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 18:56
Hehe. Nu har jeg også bestilt den hos Dvdoo.. Bliver spændende at se om den går igennem. Hvis ikke, så er det sgu bare ærgelig 


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Er fordi de har sat en forkert pris ligesom Moviezoo gjorde i starten :)

Det kan da sagtens tænkes .

Men noget tyder på, at avancerne er steget på markedet så. For 6 år siden drev jeg selv med salg af musik/film, og der kunne jeg godt holde en fuldtidslønning oppe med en avance på 8 kr. pr. enhed. Indrømmet kunderne kom selv til mig uden at skulle reklamere, og det var kunder, der ofte købte store antal af gangen, men det kunne lade sig gøre. Måske man skulle begynde igen

Man kan jo bare regne. For at de skal kunne sælge den til denne pris skal de have fået mindst 24,54% rabat Dertil kommer den evetuelle profit de nok gerne skulle have.. Jeg hører meget sjældent om så store rabatter :D



-------------
322 film and counting


Skrevet af: mowa
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Er fordi de har sat en forkert pris ligesom Moviezoo gjorde i starten :)

Det kan da sagtens tænkes .

Men noget tyder på, at avancerne er steget på markedet så. For 6 år siden drev jeg selv med salg af musik/film, og der kunne jeg godt holde en fuldtidslønning oppe med en avance på 8 kr. pr. enhed. Indrømmet kunderne kom selv til mig uden at skulle reklamere, og det var kunder, der ofte købte store antal af gangen, men det kunne lade sig gøre. Måske man skulle begynde igen

Man kan jo bare regne. For at de skal kunne sælge den til denne pris skal de have fået mindst 24,54% rabat Dertil kommer den evetuelle profit de nok gerne skulle have.. Jeg hører meget sjældent om så store rabatter :D



Hvis I droppede den vattede holdning og tog jer lidt sammen, kunne det være vi snart kunne få anstændige blu-raypriser i Danmark. Det kan da for fanden ikke være så svært at overbevise distributørerne om at det ikke er rimeligt at I skal betale mere for en skive som forhandler end man betaler for en skive i Sverige som forbruger?


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 21:04

en vattet holdning.. Synes det er lidt hårde ord.. Nu har den svenske krone noget at gøre med at den er så meget billigere derovre. Tro mig vi gør alle ALT hvad vi kan for at få vores varer så billigt som det er muligt, men det er ikke bare så ligetil som det virker. Vi giver allerede en god sænkning i forhold til normalen før på danske udgivelser og vi presser den da så godt vi kan.



-------------
322 film and counting


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 23:09

Jeg må give moweesteffen ret. Husk på, at selskaberne i princippet ikke har nogle konkurrenter. SF-Film har eksempelvis rettigheden til at sælge Planet Earth til salgsmarkedet. Ingen andre kan tilbyde den vare, så hvorfor skulle de - ud fra et forretningssynspunkt - give større rabatter?

Enhver forhandler gør alt hvad de kan for at opnå større rabatter. Hvis ikke for at tilbyde en billigere vare, så for at tjene en procent mere på dem, de sælger. Nej grunden til de alt for høje Blu-Ray priser skal findes i, at selskaberne ved, at vi alligevel betaler prisen endnu...



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: mowa
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

en vattet holdning.. Synes det er lidt hårde ord.. Nu har den svenske krone noget at gøre med at den er så meget billigere derovre. Tro mig vi gør alle ALT hvad vi kan for at få vores varer så billigt som det er muligt, men det er ikke bare så ligetil som det virker. Vi giver allerede en god sænkning i forhold til normalen før på danske udgivelser og vi presser den da så godt vi kan.



Det kan da godt være det er hårde ord - men så fortjener I dem også. ;) At den svenske kroner er faldet sølle 10% over en hel del måneder, forklarer altså ikke at man kan få masser af skiver i Sverige for omkring hundrede danske kr., og fx Kvarns video i Malmö har masser af nye film til omkring 120-130 kr. (og enkelte dyrere, dog stort set ingen over 170 kr.). Danske kroner, forstås.


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 05-Januar-2009 kl. 08:32

Vi fortjener da intet. Jeg kan vælge ikke at indkøbe varer, men så har jeg intet at sælge... Der er ingen grund til at de skal sænke priserne herhjemme da distributørerne som Poplic siger er de eneste som kan udgive de bestemte titler her i Danmark. Nu har nogle af selskaberne sænket listeprisen til det nye år. Dette betyder vi kan få titlerne endnu billigere når vi også får vores rabatter. Men dog aldrig 120-130 DKK.

Skyd hellere skylden på alle distributørerne istedet for at skyde skylden på forhandlerne! - Vi kan intet gøre! Vi kan lade være med at købe deres varer, men dette har ingen effekt medmindre alle gør det og dette vil aldrig ske!



-------------
322 film and counting


Skrevet af: mowa
Skrevet den: 05-Januar-2009 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Vi fortjener da intet. Jeg kan vælge ikke at indkøbe varer, men så har jeg intet at sælge... Der er ingen grund til at de skal sænke priserne herhjemme da distributørerne som Poplic siger er de eneste som kan udgive de bestemte titler her i Danmark. Nu har nogle af selskaberne sænket listeprisen til det nye år. Dette betyder vi kan få titlerne endnu billigere når vi også får vores rabatter. Men dog aldrig 120-130 DKK.

Skyd hellere skylden på alle distributørerne istedet for at skyde skylden på forhandlerne! - Vi kan intet gøre! Vi kan lade være med at købe deres varer, men dette har ingen effekt medmindre alle gør det og dette vil aldrig ske!



Jeg tror jeg gentager mig selv lidt - med den fuldstændigt opgivende holdning, er det ikke underligt vi skal betale alt for meget for skiverne herhjemme.

Forhandlerne må tage sig sammen - tal med hinanden, køb ind i udlandet, gør et eller andet, i stedet for at acceptere engrospriser der er højere end udsalgspriser i vort naboland!


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 05-Januar-2009 kl. 10:55

Svenskerne skal jo også betale en høj pris. Det er jo i højere grad fordi kursen er god for os danskere, at du kan købe rigtigt billigt ind i Sverige i øjeblikket.

Og nej - det er ikke så lige til, bare at købe varen i Sverige. Hvis det danske selskab opdager det, så går der ikke 5 min. før rabatkassen er lukket helt i - og hvad gør en lille butik så?

Jeg mener ligesom moweesteffen, at du skyder på de forkerte. Så længe slutbrugeren kræver varerne over disken skal forhandlerne levere - og det betyder, at selskaberne kan handle så de tjener flest mulige penge.

Hvis du som forbruger holder op med at købe film og råber højt nok med argumentet om at de er for dyre, så skal du nok se selskaberne komme krybende med lavere priser. Ellers så køb dem i Sverige - og skriv gerne en mail til http://www.sf-film.dk/sf/kontakt.asp - SF-film og de andre selskaber og gør opmærksom på at du og andre (gerne mange) henter filmene der, men hellere vil støtte danske forhandlere. Så får de måske øjnene op for det.

Men det er altså forbrugeren og ikke butikkerne, der sætter dagsordnenen.



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 05-Januar-2009 kl. 11:11
Der er allerede dialog om sådanne, men det er ikke noget som knips knips er ændret dagen efter :)

-------------
322 film and counting


Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 05-Januar-2009 kl. 15:07

-



-------------




Skrevet af: Gelardi
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 09:37
tror at prisen bliver det samme som det er nu eller den
kommer til at stige efter d. 13.01?

-------------
SONY KDL-46HX855
SONY STR-DN 1000
ANTHONY GALLO Nucleus Micro 5.1
SONY PS3 500 GB
PANASONIC DMP-BDT310
iPhone 5+5s16+32 GB
iMac 27"
iPad4,32GB3G,white
iPad Air 64GB3G,white


Skrevet af: vassago
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 09:57
Jeg tror jeg gentager mig selv lidt - med den
fuldstændigt opgivende holdning, er det ikke underligt
vi skal betale alt for meget for skiverne herhjemme.
Forhandlerne må tage sig sammen - tal med hinanden, køb
ind i udlandet, gør et eller andet, i stedet for at
acceptere engrospriser der er højere end udsalgspriser i
vort naboland!


Jeg synes at den udtalelse viser, at du faktisk ikke
helt ved hvad du snakker om. Selskaberne har en nærmest
monopol-lignende magt på markedet. Der er godt nok flere
distributører, men der er en hvis enighed om hvad
tingene skal koste. Hvis en distributør sælger en film
billigere, så er det nærmere fordi at de ved den er svær
at sælge, fremfor at være flinke og give en rabat.

Som det blev nævnt tidligere, så går der ikke 5 min. før
rabatkassen bliver smækket i, hvis det bliver opdaget,
at man handler andetsteds. De har jo heller ikke være
tilbageholdende med sagsanlæg - som f.eks Laserdisken.
Der har været talrige eksempler på at store kunder har
presset dem til at handle, hvis de følte at nogen lige
pludselig blev lidt for billige.

Hvis man er en lille virksomhed, så kaster man sig ikke
bare uhæmmet over sådan noget. Det er jo de færreste der
har råd til det. Hvis forhandlerne så forener sig - hvad
har du så ud af det? Det giver da ikke ligefrem et frit
marked, så er det nok ret begrænset hvad du kommer til
at se af priskrige osv.


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 09:58
Jeg tror klart den kommer til at stige i  hvert fald på Dvdoo. Deres pris er langt under indkøbsprisen fra filmselskabet, så der er næsten med garanti tale om en fejl. Jeg har bestilt den på DVDoo.dk i hvert fald...

-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 11:15
Mowee.dk prisen bliver 329 DKK

-------------
322 film and counting


Skrevet af: mowa
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af vassago vassago skrev:

Jeg tror jeg gentager mig selv lidt - med den
fuldstændigt opgivende holdning, er det ikke underligt
vi skal betale alt for meget for skiverne herhjemme.
Forhandlerne må tage sig sammen - tal med hinanden, køb
ind i udlandet, gør et eller andet, i stedet for at
acceptere engrospriser der er højere end udsalgspriser i
vort naboland!


Jeg synes at den udtalelse viser, at du faktisk ikke
helt ved hvad du snakker om. Selskaberne har en nærmest
monopol-lignende magt på markedet. Der er godt nok flere
distributører, men der er en hvis enighed om hvad
tingene skal koste. Hvis en distributør sælger en film
billigere, så er det nærmere fordi at de ved den er svær
at sælge, fremfor at være flinke og give en rabat.

Som det blev nævnt tidligere, så går der ikke 5 min. før
rabatkassen bliver smækket i, hvis det bliver opdaget,
at man handler andetsteds. De har jo heller ikke være
tilbageholdende med sagsanlæg - som f.eks Laserdisken.
Der har været talrige eksempler på at store kunder har
presset dem til at handle, hvis de følte at nogen lige
pludselig blev lidt for billige.

Hvis man er en lille virksomhed, så kaster man sig ikke
bare uhæmmet over sådan noget. Det er jo de færreste der
har råd til det. Hvis forhandlerne så forener sig - hvad
har du så ud af det? Det giver da ikke ligefrem et frit
marked, så er det nok ret begrænset hvad du kommer til
at se af priskrige osv.


...og alligevel kan de finde ud af det i Sverige og alle mulige andre steder - enten har de flinkere distributører, eller dygtigere forhandlere. Når jeg skriver forhandlerne skal forene sig, så drejer det sig jo ikke om at de skal blive enige om hvad de skal tage for produktet - det drejer sig om at de i fællesskab skal fortælle distributørerne at deres groteske priser er fuldstændigt urimelige. Jeg vil skyde på at distributørerne kunne tjene ca. det samme som de gør i dag, ved at sænke priserne drastisk, da langt færre så vil finde det attraktivt at handle i udlandet. En god prissænkning vil også gøre blu-ray mere udbredt, og så kan de tjene endnu mere.


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 12:14
Så har jeg prøvet at bestille fra Dvdoo eller hvad den hedder. Så nu det da spændene om jeg får den til de 250 kr (ex porto). Det kunne jo være fedt.

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: vassago
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 12:23
Det hænger jo sammen med udbud og efterspørgsel - og
ikke mindst hvad tingene nu engang bare koster i andre
lande.

Skal jeg begynde og råbe og skrige over at en Big Mac
menu i Indien koster langt mindre end hvad jeg skal give
for den herhjemme - til trods for at jeg ved at
ingredienserne er det samme og koster næsten det samme?

Dertil kommer at den svenske krone jo i den grad er
blevet presset af finanskrisen, det samme er f.eks pund
og dollars - derfor står vi på det punkt godt herhjemme.

Nu er det jo ikke komplette idioter der arbejder de
steder - de har jo fået alle til at betale deres pris
indtil videre... Det er slet ikke sikkert at en
prissænkning vil udbrede BD, der er flere faktorer der
spiller ind - ikke mindst hr og fru Danmarks købevaner.
Hvis man vælger at sætte en skive ned med f.eks 20kr, så
taber man 20kr per solgt skive, og det skal man hente på
mersalg, og når ordet finanskrise indgår i halvdelen af
alle nyhedsoverskrifter, udsendelser, artikler mm. Så
skal man først lige have overbevist dem om, at de bare
skal ud og investere i en bd-afspiller, min. 720p skærm
og en stak film. Fordi så bliver det billigere på
sigt... måske.

Hvis deres beregninger viser at deres fortjeneste er den
samme om de sætter den 20kr ned, eller beholder den på
deres nuværende leje, så er der jo ingen pointe i at
sætte den ned - og jeg er nu ret sikker på at de har
undersøgt muligheden om det kan svare sig...


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 14:02
Uden at kende den svenske lovgivning, så kunne det også hænge sammen med noget så kedeligt som ophavsrettigheder. Jeg ved, at på udlejningsmarkedet er det meget stramt for film. Der er ét bestemt selskab, der har rettighed til at sælge en given titel til udlejningsmarkedet, så der er det ganske enkelt ikke lovligt at hente varerne i udlandet. Hvordan der forholder sig på salgsmarkedet med parallelimport ved jeg ikke. Men ophavsrettighederne kan altså også spille ind på butikkernes handlefrihed.

-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 14:03

Oprindeligt skrevet af vassago vassago skrev:

Det hænger jo sammen med udbud og efterspørgsel - og
ikke mindst hvad tingene nu engang bare koster i andre
lande.

Skal jeg begynde og råbe og skrige over at en Big Mac
menu i Indien koster langt mindre end hvad jeg skal give
for den herhjemme - til trods for at jeg ved at
ingredienserne er det samme og koster næsten det samme?

Gør de det. Alt koster vel mindre i Indien

Dertil kommer at den svenske krone jo i den grad er
blevet presset af finanskrisen, det samme er f.eks pund
og dollars - derfor står vi på det punkt godt herhjemme.
Nu er det jo ikke komplette idioter der arbejder de
steder

Det må de da være hvis ikke de indser hvordan markedsmekanismerne er skruet sammen. Høj pris = lavt salg, det meste købes i udlandet. Lav pris = højt salg, køb fra udlandet minimeres.

- de har jo fået alle til at betale deres pris
indtil videre... Det er slet ikke sikkert at en
prissænkning vil udbrede BD, der er flere faktorer der
spiller ind - ikke mindst hr og fru Danmarks købevaner.
Hvis man vælger at sætte en skive ned med f.eks 20kr, så
taber man 20kr per solgt skive, og det skal man hente på
mersalg, og når ordet finanskrise indgår i halvdelen af
alle nyhedsoverskrifter, udsendelser, artikler mm.
skal man først lige have overbevist dem om, at de bare
skal ud og investere i en bd-afspiller, min. 720p skærm
og en stak film. Fordi så bliver det billigere på
sigt... måske.

Det er jo det der kaldes det lange seje træk. Hvis prisen sænkes, kommer mersalget. Det muliggør yderligere prissænkning med følgende mersalg etc.

Hvis deres beregninger viser at deres fortjeneste er den
samme om de sætter den 20kr ned, eller beholder den på
deres nuværende leje, så er der jo ingen pointe i at
sætte den ned

Det er jo den gamle sang om glasset er halvt fuldt eller halvt tomt.

- og jeg er nu ret sikker på at de har
undersøgt muligheden om det kan svare sig...

Det er der ikke noget der tyder på.

Kampus



Skrevet af: vassago
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 14:34
Jamen - hvad venter du så på Kampus? Fat musen og køb
KampusDVD.dk :)

Det må de da være hvis ikke de indser hvordan
markedsmekanismerne er skruet sammen. Høj pris = lavt
salg, det meste købes i udlandet. Lav pris = højt salg,
køb fra udlandet minimeres.


samt

Det er jo det der kaldes det lange seje træk. Hvis
prisen sænkes, kommer mersalget. Det muliggør yderligere
prissænkning med følgende mersalg etc.


Det er ikke bare at sætte det ned. Hvorfor skulle man
sætte en specifik vare ned med 20% - hvorfor så bare
ikke sætte alle varer ned med 20%? Alt er jo billigere
de fleste steder i verden. Det er jo bare BigMac indexet
om igen... Vi har flere penge mellem hænderne end de har
i så mange andre lande, derfor kan vi også betale mere
for en vare. Lønninger og udgifter er jo også det højere
- og pt er vores økonomi ikke så presset som så mange
andre steder, derfor virker danske priser måske også
endnu højere.

og kan lige slutte, at jeg da kender et par stykker i
den branche, som er ganske tilfredse med det som det er
nu - og jeg er ret sikker på at de ikke behøver at sætte
prisen ned, eller har lyst for den sags skyld ;)


Skrevet af: vassago
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 14:41
Jeg kan også lige hive Disney ind i det. Det er jo en
bevidst markeds-strategi fra dem, at opretholde de høje
priser, og kontrollere salget ved at trække film ind og
ud af handlen i lange perioder. For derved at skabe en
større efterspørgsel (og dermed få en bedre pris), end
bare at åbne for sluserne. Hvis de havde mere ud af at
bombardere markedet med billige film - så havde de
forlængst gjort det...


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 14:53

Oprindeligt skrevet af vassago vassago skrev:

Jeg kan også lige hive Disney ind i det. Det er jo en
bevidst markeds-strategi fra dem, at opretholde de høje
priser, og kontrollere salget ved at trække film ind og
ud af handlen i lange perioder. For derved at skabe en
større efterspørgsel (og dermed få en bedre pris), end
bare at åbne for sluserne. Hvis de havde mere ud af at
bombardere markedet med billige film - så havde de
forlængst gjort det...

Præcis. Det er ikke så simpelt som lavere pris = mere salg = bedre forretning. BD markedet kører egentlig fint efter skabelonen om markedsmekaniskmerne. I øjeblikket er interessen fro BD - nationalt set - begrænset. Så kan man lige så godt skumme fløden af os fjolser som blindt betaler boksen for at have det nyeste nye. Efterhånden skal priserne nok komme ned.

Og hvis prisen er så lav i udlandet - så køb dem der... længere er den vel ikke



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 15:07
Altså det er nu muligt at få titler til priser som gør at det svarer til dvd priser (179-199 DKK ved os ihvertfald)

-------------
322 film and counting


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 15:14

Oprindeligt skrevet af Moweesteffen Moweesteffen skrev:

Mowee.dk prisen bliver 329 DKK


Hey Steffen, så var forudsigelsen da ikke helt forkert alligevel :

Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Jeps det er dejligt. Jeg har lige haft gang i lidt spionarbejde, og kan se, at den seneste listepris fra SF-Film er 331,25 for boksen. Så kan butikkerne forhandle sig til noget rabat, som nok ligger i en 10-20%, så en fair pris for alle parter vil nok ligge på et sted mellem 299,- og 329,-



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: mowa
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Altså det er nu muligt at få titler til priser som gør at det svarer til dvd priser (179-199 DKK ved os ihvertfald)


Jo, men hvorfor skulle jeg betale 179-199 hvis jeg kan købe til 100-120 i Sverige eller England? Det ville da være umådeligt dumt. Hvis du så havde en anstændig forsendelsespris, kunne det da godt hænde der røg en enkelt skive ned engang imellem - men du vil jo have ca. 30 kr. for at sende en skive, som er 50-100% dyrere end den i England, som englænderne vil sende for 0,- (til England, ca. 8 kr. til Danmark). Eller er det også distributørernes skyld at din porto er så høj? :)


Skrevet af: Per Korshøj
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 15:25
Der er ingen konkurrence på dvd/db markedet i dk.. Priserne er fastsat af WB, SF film, osv osv. Har en bekendt der lejer dvdér ud. og følger vedkomne ikke deres pris på leje, pt 40kr. pr. film, får vedkomne en bøde. Mafia siger jeg bare...

-------------
Per Korshøj






Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:


Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Altså det er nu muligt at få titler til priser som gør at det svarer til dvd priser (179-199 DKK ved os ihvertfald)
Jo, men hvorfor skulle jeg betale 179-199
hvis jeg kan købe til 100-120 i Sverige eller England? Det ville da være umådeligt dumt. Hvis du så havde en anstændig forsendelsespris, kunne det da godt hænde der røg en enkelt skive
ned engang imellem - men du vil jo have ca. 30 kr. for at sende en skive, som er 50-100% dyrere end den i England, som englænderne vil sende for 0,- (til England, ca. 8 kr. til Danmark).
Eller er det også distributørernes skyld at din porto er så høj? :)


Portoen alene for et storbrev på maks. 250g er 17,- Dertil skal så lægges æske, arbejdstid og dækning af tabte forsendelser.


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 15:35

Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

  Eller er det også distributørernes skyld at din porto er så høj? :)

Nix - Det er http://www.postdanmark.dk/index.jsp - postens . At sende en dvd koster minimum 17 kr. Så kommer en kuvert til en 5'er. Og så er brevet ikke forsikret, hvis det skulle forsvinde - og det gør det tit, når der står dvdoo eller mowee el. lign. på. Skal det være forsikret mod forsvinden er prisen 75,-. Så det er vel ok, at butikkerne tager sig betalt for den svind der er på den konto.

Tør øjnene og køb filmen i Sverige, hvis du mener det er det bedste for dig, for så kommer priserne jo helt sikker hurtigt ned i DK. Sikken en gang hykleri. Jeg har ikke hørt nogle forhandlere beklage sig over, at enkelte henter filmene udenlands. Kun at de skal sælge en hel del titler for at skabe sig en løn for deres velfortjente arbejde...



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: mowa
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

  Eller er det også distributørernes skyld at din porto er så høj? :)

Nix - Det er http://www.postdanmark.dk/index.jsp - postens . At sende en dvd koster minimum 17 kr. Så kommer en kuvert til en 5'er. Og så er brevet ikke forsikret, hvis det skulle forsvinde - og det gør det tit, når der står dvdoo eller mowee el. lign. på. Skal det være forsikret mod forsvinden er prisen 75,-. Så det er vel ok, at butikkerne tager sig betalt for den svind der er på den konto.

Tør øjnene og køb filmen i Sverige, hvis du mener det er det bedste for dig, for så kommer priserne jo helt sikker hurtigt ned i DK. Sikken en gang hykleri. Jeg har ikke hørt nogle forhandlere beklage sig over, at enkelte henter filmene udenlands. Kun at de skal sælge en hel del titler for at skabe sig en løn for deres velfortjente arbejde...



Du tror da vel ikke selv på at en erhvervsvirksomhed giver det samme for at sende en skive som en privatperson gør?

Jeg ved ikke hvorfor du begynder at anklage mig for hykleri - du har åbenbart ikke læst hvad jeg har skrevet, eller måske du bare ikke kan forstå det.


Skrevet af: mowa
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af Per Korshøj Per Korshøj skrev:

Der er ingen konkurrence på dvd/db markedet i dk.. Priserne er fastsat af WB, SF film, osv osv. Har en bekendt der lejer dvdér ud. og følger vedkomne ikke deres pris på leje, pt 40kr. pr. film, får vedkomne en bøde. Mafia siger jeg bare...


Ja, det er møgbeskidt - og så længe forhandlerne er nogle vatnisser, sker der intet.


Skrevet af: mowa
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:


Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Altså det er nu muligt at få titler til priser som gør at det svarer til dvd priser (179-199 DKK ved os ihvertfald)
Jo, men hvorfor skulle jeg betale 179-199
hvis jeg kan købe til 100-120 i Sverige eller England? Det ville da være umådeligt dumt. Hvis du så havde en anstændig forsendelsespris, kunne det da godt hænde der røg en enkelt skive
ned engang imellem - men du vil jo have ca. 30 kr. for at sende en skive, som er 50-100% dyrere end den i England, som englænderne vil sende for 0,- (til England, ca. 8 kr. til Danmark).
Eller er det også distributørernes skyld at din porto er så høj? :)


Portoen alene for et storbrev på maks. 250g er 17,- Dertil skal så lægges æske, arbejdstid og dækning af tabte forsendelser.


1: jeg kan love dig for, at en erhvervskunde absolut ikke betaler 17 kr.
2: de engelske forhandlere skal også betale for arbejdstid - slaveriet er ophævet, selv i England.
3: de engelske forhandlere skal også betale for mistede forsendelser.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 15:59

Oprindeligt skrevet af vassago vassago skrev:

Jamen - hvad venter du så på Kampus? Fat musen og køb
KampusDVD.dk :)

Det må de da være hvis ikke de indser hvordan
markedsmekanismerne er skruet sammen. Høj pris = lavt
salg, det meste købes i udlandet. Lav pris = højt salg,
køb fra udlandet minimeres.


samt

Det er jo det der kaldes det lange seje træk. Hvis
prisen sænkes, kommer mersalget. Det muliggør yderligere
prissænkning med følgende mersalg etc.


Det er ikke bare at sætte det ned. Hvorfor skulle man
sætte en specifik vare ned med 20% - hvorfor så bare
ikke sætte alle varer ned med 20%? Alt er jo billigere
de fleste steder i verden. Det er jo bare BigMac indexet
om igen... Vi har flere penge mellem hænderne end de har
i så mange andre lande, derfor kan vi også betale mere
for en vare. Lønninger og udgifter er jo også det højere
- og pt er vores økonomi ikke så presset som så mange
andre steder, derfor virker danske priser måske også
endnu højere.

og kan lige slutte, at jeg da kender et par stykker i
den branche, som er ganske tilfredse med det som det er
nu - og jeg er ret sikker på at de ikke behøver at sætte
prisen ned, eller har lyst for den sags skyld ;)

Jamen hvis ikke viljen er der, er der ingen vej



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 16:00

Oprindeligt skrevet af vassago vassago skrev:

Jeg kan også lige hive Disney ind i det. Det er jo en
bevidst markeds-strategi fra dem, at opretholde de høje
priser, og kontrollere salget ved at trække film ind og
ud af handlen i lange perioder. For derved at skabe en
større efterspørgsel (og dermed få en bedre pris), end
bare at åbne for sluserne. Hvis de havde mere ud af at
bombardere markedet med billige film - så havde de
forlængst gjort det...

Det er jo det samme med oliesheikerne. De lukker også for hanerne, når prisen bliver for lav.



Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

  Eller er det også distributørernes skyld at din porto er så høj? :)

Nix - Det er http://www.postdanmark.dk/index.jsp - postens . At sende en dvd koster minimum 17 kr. Så kommer en kuvert til en 5'er. Og så er brevet ikke forsikret, hvis det skulle forsvinde - og det gør det tit, når der står dvdoo eller mowee el. lign. på. Skal det være forsikret mod forsvinden er prisen 75,-. Så det er vel ok, at butikkerne tager sig betalt for den svind der er på den konto.

Tør øjnene og køb filmen i Sverige, hvis du mener det er det bedste for dig, for så kommer priserne jo helt sikker hurtigt ned i DK. Sikken en gang hykleri. Jeg har ikke hørt nogle forhandlere beklage sig over, at enkelte henter filmene udenlands. Kun at de skal sælge en hel del titler for at skabe sig en løn for deres velfortjente arbejde...



Du tror da vel ikke selv på at en erhvervsvirksomhed giver det samme for at sende en skive som en privatperson gør?

Jeg ved ikke hvorfor du begynder at anklage mig for hykleri - du har åbenbart ikke læst hvad jeg har skrevet, eller måske du bare ikke kan forstå det.

Besparelserne kommer kun hvis man afleverer 1000+ breve på samme tid...  og så går den under kategorien erhvervsbreve.

Eneste sted vi nok får rabat er ved pakkepost. hvor vi betaler 60 DKK istedet for 70 DKK

Ellers skal man indlevere mere end 24999 breve pr. kvartal og så får man vist 1-2% rabat hvilket ikke er det voldsomme

 

Endvidere kommer det at det er MEGET billigere at sende post fra england.

Husk at forretninger på jersey m.v. også kører gode avancer på deres varer da de netop ikke betaler VAT.



-------------
322 film and counting


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Oprindeligt skrevet af Moweesteffen Moweesteffen skrev:

Mowee.dk prisen bliver 329 DKK


Hey Steffen, så var forudsigelsen da ikke helt forkert alligevel :

Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Jeps det er dejligt. Jeg har lige haft gang i lidt spionarbejde, og kan se, at den seneste listepris fra SF-Film er 331,25 for boksen. Så kan butikkerne forhandle sig til noget rabat, som nok ligger i en 10-20%, så en fair pris for alle parter vil nok ligge på et sted mellem 299,- og 329,-

Rigtigt nok, men var nu fordi vi har lavet en god aftale :)



-------------
322 film and counting


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Endvidere kommer det at det er MEGET billigere at sende post fra england.



Ja, en forsendelse der er en pæn sjat større end et storbrev og vejer op til 750g koster £0,78 i porto (knap kr. 6,50) - billigere ved brug af frankeringsmaskine - og så er forsendelsen forsikret op til £36.


Skrevet af: vassago
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 20:08
Kampus:

Det er jo det samme med oliesheikerne. De
lukker også for hanerne, når prisen bliver for lav.



De hiver selvfølgelig mindre op af jorden så der opstår
mangel, men der har været perioder i slutningen af 2008
hvor nogle af OPEC-landende har betalt mere for at hive
det op af jorden, end hvad de fik for olien - inden de
altså fik lidt mere styr på krisen :)


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 20:15

Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:


Jeg ved ikke hvorfor du begynder at anklage mig for hykleri - du har åbenbart ikke læst hvad jeg har skrevet, eller måske du bare ikke kan forstå det.

Jeg vil fastholde at du har en hyklerisk tilgang til dette emne, når du piver over priserne her hjemme er alt for høje i forhold udlandet.
Du argumenterer for at forhandlerne skal tage et tab - om ikke i avancen så i hvert fald på forsendelsen. Men du er jo ikke indstillet på at gøre det samme. Du handler der hvor det er billigst for dig. Det er da hykleri.



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: mowa
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:


Jeg ved ikke hvorfor du begynder at anklage mig for hykleri - du har åbenbart ikke læst hvad jeg har skrevet, eller måske du bare ikke kan forstå det.

Jeg vil fastholde at du har en hyklerisk tilgang til dette emne, når du piver over priserne her hjemme er alt for høje i forhold udlandet.
Du argumenterer for at forhandlerne skal tage et tab - om ikke i avancen så i hvert fald på forsendelsen. Men du er jo ikke indstillet på at gøre det samme. Du handler der hvor det er billigst for dig. Det er da hykleri.



Vrøvl. Forhandlerne ved at vi ikke gider købe blu-ray hos dem, når priserne er så ekstremt meget højere end hos de udenlandske konkurrenter. Det er det der er problemet - jeg taler på ingen måde for at man skal købe hos danske forhandlere, tværtimod, de graver deres egen grav, lad dem endelig falde ned i den. Det har da absolut intet med hykleri at gøre. Prøv at slå ordet op i ordbogen.

Forhandlerne kan naturligvis ikke sælge med tab - det ville da være dumt. Men kan en engelsk virksomhed sælge til 40-50% under DK-pris, inkl. porto (ja, den engelske porto er lavere, og måske der ikke er megen mængderabat hos Post Danmark, men hvorfor skal en dansk forhandler have portoomkostninger+12-13 kr., når en engelsk forhandler klarer sig fint med gratis forsendelse?) , er der noget galt. Det er så op til forhandlerne at få styr på det (i samarbejde med distributørerne) - eller lade være. Jeg støtter dem ikke med de nuværende priser, og køber kun film hvis alternativerne er ringere.

Jeg tror Mowee kunne få en nærmest eksplosiv salgsfremgang hvis han droppede portoen, eller satte den ned til f.eks. en 10'er, så havde han ca. samme portoudgifter som de engelske forhandlere. Bare se hvad der skete da Dvdstrax havde gratis forsendelse på et tidspunkt (var det noget med OL?) - straks var der tråde om det i dette forum, og lur mig om ikke der kom umådeligt meget gang i salget hos dem. På den anden side ville de andre forhandlere måske gøre det samme - og så ville der opstå noget som danske forretninger ikke er meget for - konkurrence.


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 20:54

Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

Vrøvl. Forhandlerne ved at vi ikke gider købe blu-ray hos dem, når priserne er så ekstremt meget højere end hos de udenlandske konkurrenter.
 

Det er meget muligt, men alternativet er, at de ikke ville tjene penge på deres arbejde. De har en bruttoavance på noget der ligner 25-30 kroner pr. film. Det skal dække lønninger, strøm, hjemmeisde, forsikring, husleje og hvad der ellers er. Så skal der sælges en hel del enheder for at holde et overskud hjemme. At sælge med mindre avance vil være ensbetydende med breakeven eller underskud.

Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

Forhandlerne kan naturligvis ikke sælge med tab - det ville da være dumt. Men kan en engelsk virksomhed sælge til 40-50% under DK-pris, inkl. porto  er der noget galt. Det er så op til forhandlerne at få styr på det (i samarbejde med distributørerne) - eller lade være. Jeg støtter dem ikke med de nuværende priser, og køber kun film hvis alternativerne er ringere.

Det er jo selvmodsigelse på selvmodsigelse eller også ved du ikke, hvad du taler om. Først forlanger du, at du skal have mindre avance. Så skal de ikke "det ville da være dumt".
Mht. england, så er deres indkøbsppriser en anden på grund af flere enheder og andre skatteregler. Desuden er forsendelsen væsentlig billigere i England - og der er forsikring med i portoen. Eneste fornuftige i dit synspunkt er vedr. distribrutørerne = selskaberne. Det er her problemet ligger. De kan fuldstændigt enerådigt tage den pris de vil have, for forhandlerne har ikke andre steder at hente varen. Det betyder, at de er MEGET tunge at danse med for at få priserne ned.

Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

Jeg tror Mowee kunne få en nærmest eksplosiv salgsfremgang hvis han droppede portoen, eller satte den ned til f.eks. en 10'er, så havde han ca. samme portoudgifter som de engelske forhandlere.

Også argumentere du igen for at de skal tage et tab ved at sælge deres varer. Selvmodsigelse nr. 3.

Ergo: du forlanger endnu engang at forhandlerne skal drive forretning med underskud - uden selv at være villig til at betale en højere pris. = Hykleri!

http://www.fremmedord.dk/Hyklerisk.html - Fra fremmedord.dk:

Hylkerisk:
En slags dobbeltmoralskhed. Feks. A kritiserer B for at gøre noget A ikke kan stå inde for, men alligevel gør A det også. Det gør A til en hykler.



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 20:59

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Tror I ikke snart at I har fået kørt denne tråd af sporet  Er den billigst i England, så bestil den da for fa..en i England.....!

Tak ChrisJJ - præcis det jeg har forsøgt at sige - bliver bare lidt provokeret af en lidt for magelig holdning. Jeg skal prøve at tælle til 10...



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: mowa
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

Vrøvl. Forhandlerne ved at vi ikke gider købe blu-ray hos dem, når priserne er så ekstremt meget højere end hos de udenlandske konkurrenter.
 

Det er meget muligt, men alternativet er, at de ikke ville tjene penge på deres arbejde. De har en bruttoavance på noget der ligner 25-30 kroner pr. film. Det skal dække lønninger, strøm, hjemmeisde, forsikring, husleje og hvad der ellers er. Så skal der sælges en hel del enheder for at holde et overskud hjemme. At sælge med mindre avance vil være ensbetydende med breakeven eller underskud.

Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

Forhandlerne kan naturligvis ikke sælge med tab - det ville da være dumt. Men kan en engelsk virksomhed sælge til 40-50% under DK-pris, inkl. porto  er der noget galt. Det er så op til forhandlerne at få styr på det (i samarbejde med distributørerne) - eller lade være. Jeg støtter dem ikke med de nuværende priser, og køber kun film hvis alternativerne er ringere.

Det er jo selvmodsigelse på selvmodsigelse eller også ved du ikke, hvad du taler om. Først forlanger du, at du skal have mindre avance. Så skal de ikke "det ville da være dumt".
Mht. england, så er deres indkøbsppriser en anden på grund af flere enheder og andre skatteregler. Desuden er forsendelsen væsentlig billigere i England - og der er forsikring med i portoen. Eneste fornuftige i dit synspunkt er vedr. distribrutørerne = selskaberne. Det er her problemet ligger. De kan fuldstændigt enerådigt tage den pris de vil have, for forhandlerne har ikke andre steder at hente varen. Det betyder, at de er MEGET tunge at danse med for at få priserne ned.

Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

Jeg tror Mowee kunne få en nærmest eksplosiv salgsfremgang hvis han droppede portoen, eller satte den ned til f.eks. en 10'er, så havde han ca. samme portoudgifter som de engelske forhandlere.

Også argumentere du igen for at de skal tage et tab ved at sælge deres varer. Selvmodsigelse nr. 3.

Ergo: du forlanger endnu engang at forhandlerne skal drive forretning med underskud - uden selv at være villig til at betale en højere pris. = Hykleri!

http://www.fremmedord.dk/Hyklerisk.html - Fra fremmedord.dk:

Hylkerisk:
En slags dobbeltmoralskhed. Feks. A kritiserer B for at gøre noget A ikke kan stå inde for, men alligevel gør A det også. Det gør A til en hykler.



Du befinder dig på et niveau hvor jeg finder det formålsløst at bruge mere tid på dig - blot vil jeg anbefale dig at læse hvad jeg faktisk har skrevet, i stedet for at fremføre din egen forkvaklede fortolkning.


Skrevet af: mowa
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Tror I ikke snart at I har fået kørt denne tråd af sporet  Er den billigst i England, så bestil den da for fa..en i England.....!


Sådan er det med tråde i debatfora. :) Selvfølgelig køber man den bare i England - det ville da være umådeligt dumt andet. Det skal dog ikke afholde mig fra at prøve at få danske forhandlere/grossister til at tage sig sammen.


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 08-Januar-2009 kl. 00:13

Forhandlerne kan stadig intet gøre, da varerne koster dette i indkøb.

Starter man med indkøb i udlandet lukker man for muligheden for indkøb i Danmark da de vil lukke for rabatkassen!



-------------
322 film and counting


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 08-Januar-2009 kl. 10:15

Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Tror I ikke snart at I har fået kørt denne tråd af sporet  Er den billigst i England, så bestil den da for fa..en i England.....!


Sådan er det med tråde i debatfora. :) Selvfølgelig køber man den bare i England - det ville da være umådeligt dumt andet. Det skal dog ikke afholde mig fra at prøve at få danske forhandlere/grossister til at tage sig sammen.

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10... Ahhhh



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: AndyK
Skrevet den: 08-Januar-2009 kl. 10:17

Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Tror I ikke snart at I har fået kørt denne tråd af sporet  Er den billigst i England, så bestil den da for fa..en i England.....!


Sådan er det med tråde i debatfora. :) Selvfølgelig køber man den bare i England - det ville da være umådeligt dumt andet. Det skal dog ikke afholde mig fra at prøve at få danske forhandlere/grossister til at tage sig sammen.

Jeg kan simpelthen ikke følge din argumentation:

  1. Hvorfor er det forhandlernes skyld, at portoen er højere i Danmark end i England?
  2. Hvorfor er det forhandlernes skyld, at post danmark ikke forsikrer et storbrev så forhandleren står med problemet hvis forsendelsen forsvinder?

Du skriver, at forhandlerne bare skal lade være med at tage penge for forsendelserne. Men hvordan pokker skal de så tjene penge hvis de skal tage et tab på portoen. Man kan jo ikke "true" Post Danmark til at sætte prisen ned både fordi mange danske forhandlere er små og derfor ikke kan tage en mærkbar del af Post Danmarks omsætning, og fordi der ikke er en reeal konkurrent til Post DK.

Mht. Distributørernes priser, så er det da rigtigt, at forhandlerne i samlet flok muligvis kan presse distributørerne til at sænke priserne. MEN... det kræver, at det er næsten alle der gør det, og det er meget svært at sikre. Desuden skal en boykot vare i et stykke tid, hvilket med stor sandsynlighed vil forårsage døden for mange af forhandlerne: Det er jo for pokker rigtige mennesker, der driver dem, og de SKAL tjene penge for at forsørge dem selv og en evt. familie. Desuden er bankerne i øjeblikket nok ikke særligt tilbøjelige til at give kredit til en lille virksomhed, der er i gang med at lægge arm med en stor distributør.

Forhandlerne kan jo så vælge at parallelimportere, men så er de da helt sikre på, at de aldrig vil kunne bruge de danske distributører igen, da distributørerne straffer disse forhandlere mht. rabat.

Jeg beklager meget, men jeg synes simpelthen, at det du skriver er en "anelse" naivt.



Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 08-Januar-2009 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af AndyK AndyK skrev:

Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Tror I ikke snart at I har fået kørt denne tråd af sporet  Er den billigst i England, så bestil den da for fa..en i England.....!


Sådan er det med tråde i debatfora. :) Selvfølgelig køber man den bare i England - det ville da være umådeligt dumt andet. Det skal dog ikke afholde mig fra at prøve at få danske forhandlere/grossister til at tage sig sammen.

Jeg kan simpelthen ikke følge din argumentation:

  1. Hvorfor er det forhandlernes skyld, at portoen er højere i Danmark end i England?
  2. Hvorfor er det forhandlernes skyld, at post danmark ikke forsikrer et storbrev så forhandleren står med problemet hvis forsendelsen forsvinder?

Du skriver, at forhandlerne bare skal lade være med at tage penge for forsendelserne. Men hvordan pokker skal de så tjene penge hvis de skal tage et tab på portoen. Man kan jo ikke "true" Post Danmark til at sætte prisen ned både fordi mange danske forhandlere er små og derfor ikke kan tage en mærkbar del af Post Danmarks omsætning, og fordi der ikke er en reeal konkurrent til Post DK.

Mht. Distributørernes priser, så er det da rigtigt, at forhandlerne i samlet flok muligvis kan presse distributørerne til at sænke priserne. MEN... det kræver, at det er næsten alle der gør det, og det er meget svært at sikre. Desuden skal en boykot vare i et stykke tid, hvilket med stor sandsynlighed vil forårsage døden for mange af forhandlerne: Det er jo for pokker rigtige mennesker, der driver dem, og de SKAL tjene penge for at forsørge dem selv og en evt. familie. Desuden er bankerne i øjeblikket nok ikke særligt tilbøjelige til at give kredit til en lille virksomhed, der er i gang med at lægge arm med en stor distributør.

Forhandlerne kan jo så vælge at parallelimportere, men så er de da helt sikre på, at de aldrig vil kunne bruge de danske distributører igen, da distributørerne straffer disse forhandlere mht. rabat.

Jeg beklager meget, men jeg synes simpelthen, at det du skriver er en "anelse" naivt.

 ENIG!!!



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 08-Januar-2009 kl. 10:54

-



-------------




Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 08-Januar-2009 kl. 23:45

R2UK kan fås hos Amazon.co.uk til £20.97 (Kr. 174.-)

Den koste Kr. 600.- hos AxelMusic

 

 



Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 09-Januar-2009 kl. 21:29
Vi får den jo til 329 så Axelmusic har vist skruet avancen op :D

-------------
322 film and counting


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 09-Januar-2009 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Forhandlerne kan stadig intet gøre, da varerne koster dette i indkøb.

Starter man med indkøb i udlandet lukker man for muligheden for indkøb i Danmark da de vil lukke for rabatkassen!

Eller også finder de ud af der må gøres noget for at få salget igang i DK, jeg handler meget i UK, hvorfor give 80-100 mere for en film i DK end i UK, endda incl. porto, dem jeg køber er der DK tekst på.

Værre er det med gamle genudgivelser på Blu-raytil ca. 200,- fuldstændig hul i hovedet, der er selskaberne også skyld i prisen, og de klager i forvejen, at der bliver lavet pirat kopier af film, dette vil ikke hjælpe dem i fremtiden, hele problemet er at (film)selskaberne er ALT for grådige.

Ang. porto, så er der også GLS, lidt billigere end PostDK.

DK er desværre et dyrt land at bo i på alle områder, og det har visse omkostninger, bla. at mange danskere søger til udlandet for at spare penge.

Problemet med GLS er at pakkecentrene kan ligge langt væk... Dette kan give kunder dårlige oplevelser



-------------
322 film and counting


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 09-Januar-2009 kl. 21:46

Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Problemet med GLS er at pakkecentrene kan ligge langt væk... Dette kan give kunder dårlige oplevelser

Har du ikke hørt om GLS Pakke Shops ?

Pakkerne kan udleves i alle Blockbuster forretninger (sjov tanke, ikke?), foto forretninger, brugser og hvem der nu er med. Der er over 400 af den type afhentningssteder landet over.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 09-Januar-2009 kl. 22:40
Men hvad så med folk som ikke har sådanne i nærheden?

-------------
322 film and counting


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 10-Januar-2009 kl. 02:12

Jeg syntes det er glimrende at Blockbuster på deres hjemmeside giver valget imellem GLS og Postdanmark. Jeg bor i storkøbenhavn og der er flere GLS pakkeshops i nærheden, så når jeg har valgmuligheden så vælger jeg også GLS - ikke mindst fordi det lokale postkontor's åbningstider er en joke (i hverdagen typisk 12-17, en enkelt dag til 18 og lørdag lukket). Her er GLS pakkeshops ofte åbne til 22 og for en arbejdsnarkoman som mig er det vigtigt.

I det omfang flere gør det vil Postdanmark måske efterhånden komme mere på dupperne og levere en form for service - i dag er der f.eks ikke blevet delt på ud i området og det sker ca. en gang om ugen (altså ud over søndag).

Jeg ville ønske flere forhandlere gav valgmuligheden.



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: vassago
Skrevet den: 10-Januar-2009 kl. 10:51
Jeg er enig i at Post Danmark er en joke - men har også
haft mine irritationsmomenter med GLS. Har haft flere
køb, hvor det ikke har været oplyst hvilket selskab der
benyttes som fragtmand, hvilket har resulteret i, at man
ikke kan vinkle en af de små pakkeshops af. Det
resulterer så i, at man skal køre pænt langt for at
hente den på deres hovedlager, da de ellers så bare
sender den retur.


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 10-Januar-2009 kl. 11:03

Oprindeligt skrevet af vassago vassago skrev:

Jeg er enig i at Post Danmark er en joke - men har også
haft mine irritationsmomenter med GLS.

GLS er bestemt ikke perfekte, men jo flere udbydere der er af en ydelse jo nemmere er det somregel at påvirke dem til forbedringer og ikke konstante service forringelser som PostDanmark pt. lader til at forsøge at patentere. (okay er ikke helt fair. Egentligt syntes jeg de har været godt fremme med 24 timers pakke udleverings maskinerne).

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Januar-2009 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

I det omfang flere gør det vil Postdanmark måske efterhånden komme mere på dupperne og levere en form for service - i dag er der f.eks ikke blevet delt på ud i området og det sker ca. en gang om ugen (altså ud over søndag).

Jeg ville ønske flere forhandlere gav valgmuligheden.

Her i området (Vejle) ser vi normalt kun posten hver anden dag: tirsdag, torsdag og lørdag. Dog har jeg fået filmpakker i de mellemliggende dage.



Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 13-Januar-2009 kl. 10:27

-



-------------




Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 13-Januar-2009 kl. 10:47

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Lige lidt info til folk der har bestilt fra MOVIEZOO. De har ikke fået skiverne endnu. De er igang med at undersøge hvorfor og sender en mail ud senere....... Surt!

Vi fik også kun nogle få, så tror det er noget generelt



-------------
322 film and counting


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 13-Januar-2009 kl. 14:27
Så kom de sidste idag, så mon ikke også de modtager dem idag

-------------
322 film and counting


Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 13-Januar-2009 kl. 14:32
vi modtager vel en mail om de er sendt, når de er sendt ?


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 13-Januar-2009 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

vi modtager vel en mail om de er sendt, når de er sendt ?


Må man går ud fra. Plejer de ihvertfald at gøre. Har da selv bestilt min hos Moviezoo


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 13-Januar-2009 kl. 17:02
er der nogen der har modtaget besked fra dvdoo.dk om at deres Planet Earth er sendt.....


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 13-Januar-2009 kl. 17:10
Jeg har bestilt ved dvdoo. dk, men har intet hørt. Nu skriver de også på hjemmesiden, at leveringstiden er 5-15 dage

-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 13-Januar-2009 kl. 18:43
Der kan nu ikke gå så længe. Den danske distribrutør har den i hvert fald på lager, så det må bare være et spørgsmål om, hvornår de får leverance derfra igen.

-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: Thomas H
Skrevet den: 13-Januar-2009 kl. 19:18
Jah jeg har ikke fået nogen mail endnu, men det kommer vel.. :)

Jeg glæder mig i øvrigt ENORMT meget til at modtage den.

-------------
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 13-Januar-2009 kl. 20:11
dvdoo er fordi de afventer den fra PH som har lavet en prisfejl :D de har den heller ikke på lager så de afventer nok at PH får den på lager. Måske har Moviezoo fået fra samme sted

-------------
322 film and counting


Skrevet af: Thomas H
Skrevet den: 14-Januar-2009 kl. 08:08
Øv.. så kom mailen.. 26/1 er den forsinket til.. :/

-------------
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 14-Januar-2009 kl. 08:30
Har også fået mail fra Moviezoo ang forsinkelse.

" Ny forventet leveringsdato: 26-01-2009.

Vi beklager meget forsinkelsen og håber ikke, at det er til alt for meget ulejlighed. "

Må bare pænt vente på den nu


Skrevet af: Thomas H
Skrevet den: 14-Januar-2009 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

Øv.. så kom mailen.. 26/1 er den forsinket til.. :/

Fra hvem? Hovr har du bestilt den? Jeg har stadig intet hørt fra MovieZOO!

Nåh ja.. men det var moviezoo.. men hvad, til 229,- tror jeg sq at jeg overlever. :p



-------------
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie


Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 14-Januar-2009 kl. 11:04
jeg har os lige modtaget mail fra dem.. der står leveringsdag som den 20-01-2009

og når jeg så tjekker på deres hjemmeside under min ordre. så står der udgivelses dato 20-01-2009 ? 

moweesteffen, i er vel allerede begynd at sende første parti ud ?


man skulle næsten tro de håber at folk annullere deres billige ordre


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 14-Januar-2009 kl. 11:08
Vi har allerede sendt de første ja :) Tror deres forsinkelse skyldes at en grossist har sat en meget lav pris på dem (tror det er en fejl, men holder den stik får vi dem da også langt billigere snart) Derfor afventer de at de sender dem ud.

-------------
322 film and counting


Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 14-Januar-2009 kl. 11:27
det vel det man kalder ris til egen røv 


Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 14-Januar-2009 kl. 11:38

Tja, jeg ville nu hellere have dem i god tid :) Det kunne nemt ses ved den grossist at de ikke kom til release.

Så hellere lave et ordentlig tilbud senere hvis vi får dem til den gode pris =)



-------------
322 film and counting


Skrevet af: mowa
Skrevet den: 14-Januar-2009 kl. 11:55
Ah, så har dvdoo sendt min afsted - 249,95+porto.


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 14-Januar-2009 kl. 11:58
Jep - jeg har også lige fået besked fra dvdoo om at den er på vej...

-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor



Print side | Luk vindue