Print side | Luk vindue

3+ og NFL

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=53055
Udskrevet den: 21-Maj-2024 kl. 21:42


Emne: 3+ og NFL
Skrevet af: Stampe
Emne: 3+ og NFL
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 22:30
Tja ............. det var jo for meget at håbe på  Nu viser TV3 med års forsinkelse fodbold i 16:9.

BARE IKKE NFL Pudsigt nok er reklameblokkene i 4:3 letterbox. De var vist NFL i 4:3 hele sæsonen så jeg har holdt mig til Zulu + TV2 Sport HD og nydt det. Nu er det så playoff og det sidder 3+ eksklusivt på modsat. Det var selvfølgelig for meget at tro på at de kunne eller ville ændre formater men naiv som jeg er lå der et lille håb og spirede. Det er så kvalt nu.

Er der en der kender en mail man kan brokke sig på? Når der kommer et sms-nummer til spørgsmål kommer der et fra mig - nok ikke et af den slags spørgsmål de forventer.



Svar:
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 23:13
SD i USA er pr. definition 4:3.


Skrevet af: rohde
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 23:25
Viasat Sport HD sender alle Wild Card kampe.

Man kan undre sig over, at de ikke kan låne et nedskaleret signal derfra.


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 03-Januar-2009 kl. 23:33

mailto:nfl@viasat.dk - nfl@viasat.dk

man kunne opfordre dem til at følge rohde's forslag



Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 00:22

Ja jeg trode også at Viasat ville oppe sig her til slutspillet - men nej  LORTE VIASAT.

Lad dog TV2Sport sende kampene hvis i alligevel ikke vil gøre det ordentlig selv



Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 13:52

Jeg missede forklaringen på Tommy's garn. Kom han med en? Lidt inspiration til Tommy/andre:

http://www.ratemymullet.com/show.php?id=69 - http://www.ratemymullet.com/show.php?id=69



Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Jeg missede forklaringen på Tommy's garn. Kom han med en? Lidt inspiration til Tommy/andre:

http://www.ratemymullet.com/show.php - http://www.ratemymullet.com/show.php

 



Det var noget med at han var med i flok som lader skægget stå så længe deres hold lever i slutspillet. Han har dog ikke særlig megen skægvækst, så derfor er det nakkehåret der gror.

ps: jeg har sendt en mail (uden håb om noget brugbart svar)


Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 04-Januar-2009 kl. 14:06
Jeg redigerede lige i linket for det ville være synd synes jeg at gå glip af Frank.


Skrevet af: Mikkel.C
Skrevet den: 06-Januar-2009 kl. 08:56

Heh, jeg skrev også til mailto:nfl@viasat.dk - nfl@viasat.dk i går. Jeg var også en af de naive der troede de ville sende playoffs i 16:9.

Det er selvfølgelig fedt nok at TV2Sport HD sender kampene, men når det ikke er live er der ikke så meget ved det. Jeg kan jo ikke vente flere dage på resultatet

Men hvor kunne det da være fedt at kunne se både linebackers og QB i samme billede i stedet for kun de to linier på hvert spil 



Skrevet af: karkov
Skrevet den: 18-Januar-2009 kl. 21:06
I dag sender 3+ i 16:9, dog 4:3 med letterbox. men det er da stadig et plus. måske de har lyttet til os


Skrevet af: Mikkel.C
Skrevet den: 19-Januar-2009 kl. 13:31

Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

I dag sender 3+ i 16:9, dog 4:3 med letterbox. men det er da stadig et plus. måske de har lyttet til os

Hrmpf... Det bliver det for mit vedkommende ikke meget bedre af, da jeg ikke har noget der kan håndtere 4:3 letterbox ordentligt. Hverken Viasat boxen eller mit Pio 5090 kan få noget fornuftigt ud af det.

Men jeg er da enig i at det er et skridt af en slags - om det er fremad kan jeg ikke helt beslutte mig for



Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 19-Januar-2009 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Mikkel.C Mikkel.C skrev:

Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

I dag sender 3+ i 16:9, dog 4:3 med letterbox. men det er da stadig et plus. måske de har lyttet til os

Hrmpf... Det bliver det for mit vedkommende ikke meget bedre af, da jeg ikke har noget der kan håndtere 4:3 letterbox ordentligt. Hverken Viasat boxen eller mit Pio 5090 kan få noget fornuftigt ud af det.

Men jeg er da enig i at det er et skridt af en slags - om det er fremad kan jeg ikke helt beslutte mig for

1 x zoom på Pio er vel tilstrækkeligt ?

Bestemt fremgang i forhold til 4:3, men med den lave bitrate bliver billedet noget mudret når man zoomer. Håber Superbowl bliver i ren 16:9.

 



Skrevet af: Mikkel.C
Skrevet den: 20-Januar-2009 kl. 09:54

Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

1 x zoom på Pio er vel tilstrækkeligt ?

Ikke rigtigt, den zoomer enten horisontalt eller vertikalt. Ikke begge dele på een gang.

Men krydsede fingre for en SB i 16:9!



Skrevet af: fumper
Skrevet den: 20-Januar-2009 kl. 11:53

Jeg var også glædeligt overrasket over at mesterskabskampene i weekenden var i 16/9(wannabe) jeg har alligevel kun et skodagtigt analogt signal, så jeg får det i alle fald som noget klamp... men at det pludselig kan fylde en hel skærm er ret fantastisk :-)

Mht. Pio, kan du ikke lade din viasat box strække i en af retningerne? finder det helt håbløst hvis ikke pio har lagt en "letterbox" eller en 16/9 zoom ind, det kan alle andre producenter finde ud af... (og nu slår det mig at det garanteret er fordi du har en digitalbox... så kan de ikke altid zoome på samme måde som ved analoge signaler... )

i øvrigt, hvis viasat udsender den digitale 3+ i 4:3 letterbox, så står verden da egentlig ikke længere...



-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 20-Januar-2009 kl. 13:34
Hvis Viasat boksen kan sættes til at outputte 576i burde du kunne bruge den almindelige zoom funktion i tv'et.

Problemet er når man har sat boksen til 16:9 og det er boksen der sætter de sorte kanter i siderne, så zoomer Pioneer kun i højden da den jo modtager et billede i fuld bredde.

Men jo fumper, Viasat udsender i 4:3 letterbox.

Nu er de ved at få TV 2 kanalerne på plads i ægte 16:9, så mon ikke de snart kan finde ud af det med deres egne kanaler.


Skrevet af: Mikkel.C
Skrevet den: 20-Januar-2009 kl. 15:49

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvis Viasat boksen kan sættes til at outputte 576i burde du kunne bruge den almindelige zoom funktion i tv'et.

Aha! Se det var jo et godt trick. Lige nu outputter den i 1080i - det skal straks prøves.



Skrevet af: wilquin
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 00:14

prøv at kikke her man skulle være svensker imorgen

http://www.viasatsport.se/content/view/20389/1/ - http://www.viasatsport.se/content/view/20389/1/

 

 



Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 23:01
DET ER ET MIRAKEL 


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 23:03
ja de sender i ægte 16:9 :P håber også kampen bliver sendt sådan


Skrevet af: hyldig87
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 23:06
Det var sq da noget af en overaskelse :D
de har bare at sende kampen ligesådan!

Lidt ærgeligt med den voldsomme komprimering, men det her er absolut et kæmpe skridt i den rigtige retning :D


Skrevet af: Fabrin
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 23:08
De sender pt. 16:9. Det er jo fantastisk

SuperBowl time!

-------------
Mvh
Michael F. Hjort, Århus C

Panasonic TH-42PZ70EA
MacBook
Playstation 3, Wii
Onkyo TX-SR705
7.1 HarboSound Sat10+Sub10


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af hyldig87 hyldig87 skrev:

Det var sq da noget af en overaskelse :D
de har bare at sende kampen ligesådan!

Lidt ærgeligt med den voldsomme komprimering, men det her er absolut et kæmpe skridt i den rigtige retning :D


Teksterne står da ad ***** til, og ja mit TV står til 16:9. Og hold kæft hvor er billedkvaliteten helt ufattelig ringe


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: broeman
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 23:14
Ja, det ser lidt "upscaled ud" (som TV2 News gør), men i det mindste er det 16:9

Edit: nu har vi ikke set kampen endnu, måske er det bare deres gamle klip som ser forfærdige ud (krydser fingre)

-------------
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 23:18

tror pt det har noget af gøre med at de bruger us teknik, (konvertering fra ntsc til pal) noget med hertz forskel som få det til at se mulet ud, lidt ligesom det langrend der er på eurosport pt som også er derover fra. kampen for de jo hjem i hd, så det burde være bedre. selvom bitraten ikke er helt i top.



Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af broeman broeman skrev:

Ja, det ser lidt "upscaled ud" (som TV2 News gør), men i det mindste er det 16:9


Måske det er pga af tiden , men jeg syntes billedkvaliteten er ringere end det plejer, og det siger dælme ikke så lidt, så ARD får +1 seer fra Danmark .


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

tror pt det har noget af gøre med at de bruger us teknik, noget med hertz forskel som få det til at se mulet ud, lidt ligesom det langrend der er på eurosport pt som også er fra derover fra. kampen for de jo hjem i hd, så det burde være bedre. selvom bitraten ikke er helt i top.


Elendig undskyldning. Da Zulu sendte NFL var kvaliteten noget højere, det er Viasats voldkomprimering der er synderen, men ok Viasat har jo også altid stået for kvantitet over kvalitet, både på tekniken og program kvalitet


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: Bridge
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 23:34
Ja kvaliteten er  ikke god. Jeg ser også kampen på en crt med Selector box, og der ser det også mindre godt ud, især når de 3 kommentatorer står udenfor stadionet  i dagslyset og snakker

-------------
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 23:38
lad så se et live signal før vi for alvor skifter til ARD. tror det bliver en smule bedre Live


Skrevet af: broeman
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 23:39
Da vil jeg nok til forsvar sige at de står i Florida (subtropisk område, hvor lyset spiller meget ind). Jeg håber virkeligt at kampens live-billede lever op til begrundelsen for 16:9.

Men i det mindste ved vi nu at Viasat _har_ 16:9 sendeudstyr, så det er ikke begrundelsen for at holde sig tilbage med det.

Ah, ARD viser det fra 00:10, imens 3+ virkeligt får fyret nogle reklamer af for tiden

-------------
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC


Skrevet af: Bridge
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 23:45

Når først den fede kamp går igang, så er billedkvaliteten mindre vigtig. Det er jo ikke billedet der skal nydes (primært), men kampen.

Lad os så komme igang



-------------
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af Bridge Bridge skrev:

Når først den fede kamp går igang, så er billedkvaliteten mindre vigtig. Det er jo ikke billedet der skal nydes (primært), men kampen.

Lad os så komme igang



Siger en der har brugt en formue på at få god billedkvalitet


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 23:59
Imponerende af TV3+... De har rent faktisk nogle folk
ansat som ved hvad 16:9 er for noget .

Må hellere sætte kampen til at optage så man lige kan få
set hvordan kvaliteten er (SuperBowl i sig selv
interesserer mig minus :P). Lige nu ser det dog ikke for
godt ud, men det skyldes som nævnt jo nok bare
komprimeringen - den er TV3 som altid rigtigt gode
til...


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 23:59

 haha owned

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Bridge Bridge skrev:

Når først den fede kamp går igang, så er billedkvaliteten mindre vigtig. Det er jo ikke billedet der skal nydes (primært), men kampen.

Lad os så komme igang



Siger en der har brugt en formue på at få god billedkvalitet


Skrevet af: broeman
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 00:09
Det ser nu meget godt ud nu, det tyder mere på at det er deres egne kameraer (som i kommentatorboksen) som er elendige

-------------
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af broeman broeman skrev:

Det ser nu meget godt ud nu, det tyder mere på at det er deres egne kameraer (som i kommentatorboksen) som er elendige


WHAT???, kvaliteten er squ da lige til at lukke op og puste grise i.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: broeman
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 00:13
Well, i forhold til at jeg er vant til HD, naturligvis, men jeg synes det ser fint nok ud på mit mellemklasse-tv

Men jeg vil lige vente og sammenligne med ARD.

-------------
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 00:18

ja pixeleringerne ved de store panoreringer er ikke noget at råbe hurar over. og kameraet i boxen har de vist lånt lidt for billigt i us.

man kan sige meget om tv2sport hd, men at de sender kampen 20 timer senere end viasat sport hd i resten af scandinavien er lidt til grin.



Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af broeman broeman skrev:

Well, i forhold til at jeg er vant til HD, naturligvis, men jeg synes det ser fint nok ud på mit mellemklasse-tv

Men jeg vil lige vente og sammenligne med ARD.


Det er jo nær HD kvalitet i forhold til 3+ , så helt klar ARD så slipper jeg også for at høre på mini Bubber.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

ja pixeleringerne ved de store panoreringer er ikke noget at råbe hurar over. og kameraet i boxen har de vist lånt lidt for billigt i us.

man kan sige meget om tv2sport hd, men at de sender kampen 20 timer senere end viasat sport hd i resten af scandinavien er lidt til grin.



Rettigheder, intet andet.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: broeman
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 00:22
mufcdk, har du også zaptor? jeg har præcis det modsatte resultat (elendigt på ARD, udemærket på 3+), så jeg ved ikke om båndbreddefordelingen er anderledes hos Yousee.

-------------
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af broeman broeman skrev:

mufcdk, har du også zaptor? jeg har præcis det modsatte resultat (elendigt på ARD, udemærket på 3+), så jeg ved ikke om båndbreddefordelingen er anderledes hos Yousee.


NOsee


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: hyldig87
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 00:24
hos yousee ser ARD i hvert fald langt bedre ud end 3+

EDIT: Vil egentlig godt trække det i mig igen... Det ser sq næsten ens ud.
Absolut bedre en tidligere kampe på 3+.

Nu vil jeg nyde kampen! :D


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 00:24
Jeg sidder med en selector og billedet fra kommentarboxen er pænt dårligt men fra banen absolut acceptable.


Skrevet af: broeman
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 00:29
Jeg får en del pixeleringer på ARD, imens det ser ok ud på 3+ (banen, ligesom hos Stampe ser kommentatorboksen elendigt ud). Da Hudson sang nationalsangen, zappede jeg frem og tilbage, og NFL-logoet hun stod på var meget bedre på 3+ (hvor zoom på personerne også så fint ud).

Men når der kommer bevægelser i billedet, ser de lige "elendige" ud, men det skal anyways HD til Åbenbart har Stofa valgt at prioritere 3+ mere end ARD.

edit: men skidt, jeg har en kamp at se ... ikke mere herfra

-------------
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 00:35

mit valg bliver også ARD

skal snart på ski ferie så fint at få opfrisket det tyske lidt. så 3+ må nøjes med 15 min of fame kl 2 når ard sender nyheder.



Skrevet af: Bridge
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 00:45
Jeg har youSee samsung box, og kvaliteten er super, kan ikk se forskel på ARD og 3 plus

-------------
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 00:49

fx. når der er zoomet ud ved spil start og de flytter kameraet er der "skygger/små pixeleringer" ved bla. linjerne, hos 3+ det er der ikke på ARD. Ved stillestående billeder og når der er zoomet ind på en spiller kan man ikke se forskel.

og hos ARD afbryder de ikke med reklamer.



Skrevet af: Bridge
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 01:10
De der konstante reklame pauser begynder at blive lidt småbelastende. Især når man ved at ARD ikke gør det, som der blev nævnt før.

-------------
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD


Skrevet af: Fabrin
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 02:14
3+ får HD-signal fra NFL network (kan ses når der vises replay), så at de sender det så dårligt ud til os, er lidt mystisk. De har jo en god kilde.

Synes kvaliteten er ok, men den er elendig og meget grumset når man ser dem i deres studiet.

-------------
Mvh
Michael F. Hjort, Århus C

Panasonic TH-42PZ70EA
MacBook
Playstation 3, Wii
Onkyo TX-SR705
7.1 HarboSound Sat10+Sub10


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 02:26
Bruce stod godt og lød godt og det er det vigtigste 


Skrevet af: Fabrin
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 02:29
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Bruce stod godt og lød godt og det er det vigtigste 


Ja det var godt... God energi.

-------------
Mvh
Michael F. Hjort, Århus C

Panasonic TH-42PZ70EA
MacBook
Playstation 3, Wii
Onkyo TX-SR705
7.1 HarboSound Sat10+Sub10


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 02:38

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Bruce stod godt og lød godt og det er det vigtigste 

han gled da en smule for langt på knæne da han ramte kameramanden



Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 02:52
Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Bruce stod godt og lød godt og det er det vigtigste 

han gled da en smule for langt på knæne da han ramte kameramanden



Det var dømt til at gå galt en dag (det er en tilbagevende gimmick).


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 04:15
Goddamn en kamp 


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 04:21
Super kamp, klart en af de bedste Superbowls nogensinde


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 04:22
Er du da sindssyg!

og FANTASTISK 3+ !! endelig, kampen blev på min analoge antenneforening sendt i ægte 16/9 (dermed mener jeg at 4/3 signalet var et sammenpresset 16/9 signal, og med det rigtige flag, så tv'et skifter selv) SÅDAN!

det var det bedst mulige man kunne få ud af det på den kanal, og så så det oven i købet hammergodt ud!


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 04:34
Værterne var dog ekstra irriterende i dag. Da der stadig var 8:32 tilbage på klokken og Cardinals var bagud med 6 på Steelers 5 Yard linie, begyndte tumpen Bubba satme allerede og snakke om evt. onside kick.

Man skulle ikke tro den mand nogensinde har fulgt med i NFL før. Som det også blev bevist allerede kort tid efter, så skal man ikke bruge mange sekunder på at score i NFL.

Men kampen var fantastisk, og signalet var så godt som man kunne forvente på 3+

Nå... skal i seng nu, men det er nu godt at man har fri fra arbejde i dag




Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 05:21

Oprindeligt skrevet af Speednut Speednut skrev:


Man skulle ikke tro den mand nogensinde har fulgt med i NFL før. Som det også blev bevist allerede kort tid efter, så skal man ikke bruge mange sekunder på at score i NFL.

Super super kamp men jeg havde nu også afskrevet Cardinals da den stod 20-7. De havde ikke lige set ud til et comeback længe.



Skrevet af: broeman
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 10:09
Ja, det var godt nok en super kamp, jeg sad med nerverne helt ude på tøjet de sidste 2-3 spilleminutter Go Steelers!

-------------
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC


Skrevet af: Bridge
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 13:09

Oprindeligt skrevet af Speednut Speednut skrev:

Værterne var dog ekstra irriterende i dag. Da der stadig var 8:32 tilbage på klokken og Cardinals var bagud med 6 på Steelers 5 Yard linie, begyndte tumpen Bubba satme allerede og snakke om evt. onside kick.

Man skulle ikke tro den mand nogensinde har fulgt med i NFL før. Som det også blev bevist allerede kort tid efter, så skal man ikke bruge mange sekunder på at score i NFL.

Men kampen var fantastisk, og signalet var så godt som man kunne forvente på 3+

Nå... skal i seng nu, men det er nu godt at man har fri fra arbejde i dag


Nu skal du lige tænke på at Steelers lige havde haft et langt drive på 7 minutter. Det havde bubba nok "i mente", da han udtalte sig om onside kick.

I øvrigt synes jeg det er noget fis, sådan som folk kritiserer ham. Jeg synes han er udemærket. Og hvis han havde været dårlig så havde tv3 nok udskiftet ham med Tommy eller den anden Jens



-------------
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Bridge Bridge skrev:

Oprindeligt skrevet af Speednut Speednut skrev:

Værterne var dog ekstra irriterende i dag. Da der stadig var 8:32 tilbage på klokken og Cardinals var bagud med 6 på Steelers 5 Yard linie, begyndte tumpen Bubba satme allerede og snakke om evt. onside kick.

Man skulle ikke tro den mand nogensinde har fulgt med i NFL før. Som det også blev bevist allerede kort tid efter, så skal man ikke bruge mange sekunder på at score i NFL.

Men kampen var fantastisk, og signalet var så godt som man kunne forvente på 3+

Nå... skal i seng nu, men det er nu godt at man har fri fra arbejde i dag


Nu skal du lige tænke på at Steelers lige havde haft et langt drive på 7 minutter. Det havde bubba nok "i mente", da han udtalte sig om onside kick.

I øvrigt synes jeg det er noget fis, sådan som folk kritiserer ham. Jeg synes han er udemærket. Og hvis han havde været dårlig så havde tv3 nok udskiftet ham med Tommy eller den anden Jens



Ligesom Viasat lytter til kritikken af deres elendige billedkvalitet?

Lille Bubber er et fjols at høre på, og det er ganske rigtigt at nogen gange skulle man ikke tro at han nogensinde havde set en NFL kamp.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: Bridge
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 13:27
hi hi han hedder nu Bubba, og ikke Bubber

-------------
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Bridge Bridge skrev:

hi hi han hedder nu Bubba, og ikke Bubber


Shock, det vidste jeg ikke


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 18:16
..


Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 18:45

Feeed kamp og mit hold vandt (holdt rigtig hårdt).

Synes Bubba gør det fint - tilgengæld er signalet latterligt. Trist Viasat ikke tager sig sammen på det punkt



Skrevet af: Mikkel.C
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 08:52

Well, jeg vil, trods alt, give Viasat lidt point for for 16:9 forsøget. Selve kampen så på mit udstyr faktisk ganske acceptabel ud og det var lysår bedre end det de normalt præsenterer.

Faktisk synes jeg også det så bedre ud end det TV2 Sport præsenterer - ihvertfald på Viasat satellit. Så props til 3+ og Viasat - de kan jo godt når de gider...

(Ja, indslagende inden kampen og billederne fra kommentatorboksen lignede et billigt webcam men sådan var det altså også i Zulu dagene!)



Skrevet af: Willum
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 09:46

Til jer som kritiserer signalet, har i overvejet at det kan være jeres installation eller jeres udbyder (Yousee, Zaptor osv), som er problemet?

Jeg så den på 3+ gennem Yousee med den digitale hd-boks uden harddisk og her var billedet mere end tilfredsstillende. Det er jo ikke en HD-kanal for pokker.

Minus var bare når man så kommentatorerne, ja så var kvaliteten til grin. Det er viasats skyld, men selve kampen var altså i god kvalitet hvis man har signalet til det.

Jeg brugte for et par måneder siden et par tusind kroner på at få alle kabler, forstærkere osv i huset skiftet ud af en mand fra Yousee. Sidenhen har billedkvaliteten været noget nær perfekt.

Men når nu jeg og efter hvad jeg kan læse et par andre kan se kampen i god kvalitet så er det altså ikke Viasat men jeres installation eller udbyderen (Yousee, Zaptor osv.), som skaber problemet.



Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 10:25

Willum: Kvaliteten af billedet på det digitale signal afhænger ikke særligt meget af installationen. Det er sådan med digitale signaler at enten kommer de igennem eller også gør det ikke. Hvis de kommer igennem, så gør de det med præcist den kvalitet som de er blevet sendt i. Hvis de ikke kommer igennem resulterer det i Pixelleringer.

Dermed ikke sagt at det ikke giver noget at have ordentlige kabler. Du minimerer sandsynligheden for at der opstår problemer med signalet som resulterer i udfald, hvilket jo også er irriterende. Men du får ikke bedre billedekvalitet.

Det er i grunden den samme diskussion som har været her flere gange tidlgiere vedrørende HDMI-kabler - enten er der hul igennem eller også er der ikke. Så hvis kvaliteten er dårlig på et digitalt signal, så skyldes det ikke kable, fordelere, forstærkere eller stik - men enten dårlig kvalitet til at starte med eller dårlig visning på ens udstyr.

Den 3. mulighed (som jo altid er til stede) er jo også at folk har forskellige opfattelser af hvad "godt" og "dårligt" er



Skrevet af: Willum
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Willum: Kvaliteten af billedet på det digitale signal afhænger ikke særligt meget af installationen. Det er sådan med digitale signaler at enten kommer de igennem eller også gør det ikke. Hvis de kommer igennem, så gør de det med præcist den kvalitet som de er blevet sendt i. Hvis de ikke kommer igennem resulterer det i Pixelleringer.

Dermed ikke sagt at det ikke giver noget at have ordentlige kabler. Du minimerer sandsynligheden for at der opstår problemer med signalet som resulterer i udfald, hvilket jo også er irriterende. Men du får ikke bedre billedekvalitet.

Det er i grunden den samme diskussion som har været her flere gange tidlgiere vedrørende HDMI-kabler - enten er der hul igennem eller også er der ikke. Så hvis kvaliteten er dårlig på et digitalt signal, så skyldes det ikke kable, fordelere, forstærkere eller stik - men enten dårlig kvalitet til at starte med eller dårlig visning på ens udstyr.

Den 3. mulighed (som jo altid er til stede) er jo også at folk har forskellige opfattelser af hvad "godt" og "dårligt" er

Hehe, det kan du jo have ret i, men jeg kunne nu se en kæmpe forskel i billedet fra før og til nu. Ham teknikkeren som var ude fortalte så at det var på grund af de dårlige kabler.

Men hvis du køber et HDMI-kabel på 10 meter eller mere til et par hundrede kroner og så køber et til et par tusind, så kan man altså godt se forskel. For der er forskel i hvor meget forstyrrelse der generer kablet. Så det er ikke helt så enkelt som du fremstiller det.



Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 12:06

Oprindeligt skrevet af Willum Willum skrev:

Men hvis du køber et HDMI-kabel på 10 meter eller mere til et par hundrede kroner og så køber et til et par tusind, så kan man altså godt se forskel. For der er forskel i hvor meget forstyrrelse der generer kablet. Så det er ikke helt så enkelt som du fremstiller det.

Jeg er ganske enig i at der er stor forskel på hvor stor forstyrrelse der forekommer, om du køber et godt kabel eller et dårligt kabel. Den forstyrrelse udarter sig bare ikke i anderledes billedekvalitet, men i pixelleringer og udfald i billede/lyd.

Der er delte meninger omkring dette emne, og før der er foretaget nogle reelle tests af det, så fortsætter uenighederne. Og hvis din holdning er som du skriver ovenfor, så bliver vi to aldrig enige for det er jeg lodret uenig i. Men verden ville også være et kedeligt sted hvis alle mente det samme .



Skrevet af: Willum
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg er ganske enig i at der er stor forskel på hvor stor forstyrrelse der forekommer, om du køber et godt kabel eller et dårligt kabel. Den forstyrrelse udarter sig bare ikke i anderledes billedekvalitet, men i pixelleringer og udfald i billede/lyd.

Der er delte meninger omkring dette emne, og før der er foretaget nogle reelle tests af det, så fortsætter uenighederne. Og hvis din holdning er som du skriver ovenfor, så bliver vi to aldrig enige for det er jeg lodret uenig i. Men verden ville også være et kedeligt sted hvis alle mente det samme .

Pixellering & udfald i billede/lyd, er det ikke også lig med dårligere billede da?

Jeg har ikke rigtigt nogen holdning. Jeg har en smule forstand på det men ikke meget, og jeg ved kun hvad jeg hører og læser rundt omkring. Samt min egen erfaring siger mig at der godt kan være forskel. 



Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Willum Willum skrev:

Jeg så den på 3+ gennem Yousee med den digitale hd-boks uden harddisk og her var billedet mere end tilfredsstillende. Det er jo ikke en HD-kanal for pokker.



Det samme her, og kvaliteten var meget bedre end den plejer at være når 3+ sender NFL.


-------------
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 22:40

en ny sæson og nu er tv3+ gået tilbage til 4:3 øv bøv

så den tidlige kamp på tv2sport hd som var super, og er nu tilbage i stenalderen med tv3+, kom nu ind i kampen 3+



Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

en ny sæson og nu er tv3+ gået tilbage til 4:3 øv bøv

så den tidlige kamp på tv2sport hd som var super, og er nu tilbage i stenalderen med tv3+, kom nu ind i kampen 3+



Lad os alle brokke os til

mailto:nfl@viasat.dk - nfl@viasat.dk

Det er sgu' for ringe...



Skrevet af: Ulle
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 23:23

Jeg troede det var mit TV den var gal med. Men så kom jeg til konklusionen at det måtte være en genudsendelse fra 1998, mht. til 4:3 og billedekvaliteten. Men så sagde ham værten noget om 2009, og ja...

Burde ViaSat ikke snart have fået skrabet penge nok sammen til en HD kanal?



Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 07:47

Det er sq da løgn  Jeg har optaget nattens kampe men ikke om jeg gider se dem i 3+ crappy sd kvalitet hvis det også er 4:3. Hvis de ikke har lavet det om inden finalen bliver jeg edderspændt rasende.

 



Skrevet af: Mikkel.C
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 09:25

Ja, det fik da i hvert fald én voksen mand til at græde. Mig. Og jeg havde sådan glædet mig til at se mine 49'ers igen.

Først en super oplevelse kl 19 på TV2Sport HD, hele kampen og studiet i HD, for derefter at skifte over på den 4:3 vittighed på 3+ Det lignede en dårlig Youtube video...

Heldigvis sender TV2Sport HD stadig Monday Night, så jeg får da også set to kampe om ugen denne sæson.



Skrevet af: kvimzon
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:



Lad os alle brokke os til

mailto:nfl@viasat.dk - nfl@viasat.dk

Det er sgu' for ringe...



Hørt! De skal fandme have det at vide. Det er en skandale af rang at man kan sende et så dårligt produkt af noget man ved bliver produceret i 16:9. Henvis evt. til dette forum.
  
4:3 skal være SLUT fra næste uge af, det er jo ikke til at holde ud at se på, og lige til at græde snot over. STRAM OP TV3+!!!


Skrevet af: Fabrin
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af kvimzon kvimzon skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:



Lad os alle brokke os til

mailto:nfl@viasat.dk - nfl@viasat.dk

Det er sgu' for ringe...



Hørt! De skal fandme have det at vide. Det er en skandale af rang at man kan sende et så dårligt produkt af noget man ved bliver produceret i 16:9. Henvis evt. til dette forum.
  
4:3 skal være SLUT fra næste uge af, det er jo ikke til at holde ud at se på, og lige til at græde snot over. STRAM OP TV3+!!!

Så er der sendt en mail til dem.



-------------
Mvh
Michael F. Hjort, Århus C

Panasonic TH-42PZ70EA
MacBook
Playstation 3, Wii
Onkyo TX-SR705
7.1 HarboSound Sat10+Sub10


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 18:25
Nu har jeg lige fået syn for sagen. Det mest latterlige må være at når der skiftes til reklamer er de naturligvis i 16:9. Præcis som TV2, der viste reklamer i 16:9 men Nyhederne i 4:3. Det er så et-eller-andet at jeg ikke kan finde ord til at beskrive det. Gad vide hvad folk på stationen - der interesserer sig bare marginalt for deres professionelle beskæftigelse - tænker. De må da krumme så meget tæer at deres tånegle rammer hælen.

Gudskelov at TV2 Sport HD sender 1 kamp søndag og 1 eller 2 kampe mandag for så får jeg stille min NFL sult der. Og så må jeg se hvad jeg gør med slutspillet - mon ikke det bliver noget d/l-agtigt noget


Skrevet af: Mikkel.C
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 21:00
Aye, jeg fatter virkelig heller ikke, at man køber nogle rettigheder og så ender med sådan et resultat. Der må da være nogen derinde med en sule proffesionel stolthed...

Nå, jeg istemmer klapsalven for TV2 Sport HD :)




Skrevet af: fumper
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 21:16
Jeg kan desværre ikke se tv2 sport hd, men kan dog se tv2 sport, og jeg havde også på mit gamle analoge signal en fantastisk superbowl, med en kvalitet der var nærmest uhørt for min normale oplevelse af 3+

jeg har OGSÅ skrevet til nfl@viasat.dk

og håber mange andre vil gøre det samme !

den eneste måde vi kan overvinde den holdning der er til hvordan vi skal modtage sport. og den leflen der er for at holde den gamle teknologi i live...


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: kvimzon
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 23:07
Skriv endelig tilbage hvis nogen af jer får svar på jeres mail. Kunne enormt godt tænke mig at høre hvad der ligger bag.

Få evt andre NFL interesserede til at skrive til dem også på nfl@viasat.dk . Det har åbenbart ikke virket at skrive det til dem sidste år, men nu er det sgu nok!



Skrevet af: Ulle
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 23:29

Ja, TV2Sport HD, dét var til at kigge på! Jeg gik endda helt hen foran TV'et, og jeg kunne hverken se smudges, mosquito noise, eller nogen som helst form for MPEG artifacts. Og så kom man over på 3+, hvor det mest af alt lignede noget fra Joe Montanas storhedstid.



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 15-September-2009 kl. 00:50
Medmindre diverse amerikanske stationer laver en decideret PAL udgave af signalet i 16:9, skal 3+ have fat i HD rettighederne for at kunne sende i 16:9.

SD i USA er 4:3.


Skrevet af: Ulle
Skrevet den: 15-September-2009 kl. 01:49

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Medmindre diverse amerikanske stationer laver en decideret PAL udgave af signalet i 16:9, skal 3+ have fat i HD rettighederne for at kunne sende i 16:9.

SD i USA er 4:3.

For os som kunder er det jo aldeles irrelevant hvad 3+ skal ha' fat i.

Dét jeg ved - som kunde, er at jeg har betalt for 3+... jeg har på 3. år et plasma TV, en HD boks, osv., og så skal jeg bydes et 4:3 signal - i 2009 - med den pris de tillader sig at ta' for deres genudsendelses kanaler?.

De har i øvrigt haft en hel off-season til at skaffe sig en HD kanal, men når man har så lille en indtjening som Viasat har, ja, så kradser den økonomiske krise nok.



Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 15-September-2009 kl. 09:18
Så har de også fået en mail fra undertegnede...!

-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 15-September-2009 kl. 12:52

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Medmindre diverse amerikanske stationer laver en decideret PAL udgave af signalet i 16:9, skal 3+ have fat i HD rettighederne for at kunne sende i 16:9.

SD i USA er 4:3.

viasat har hd rettighederne og sender også i hd på de nordiske hd sports kanaler, så hvorfor de ikke bruger hd signalet, ned scaleret til sd er en gåde. de gjorde det til superbowl, men her fra den nye sæson er de gået tilbage til 4:3

om ikke andet så må tv3 til at få gang i deres hd kanal.



Skrevet af: kvimzon
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 15:02
Endelig søndag igen. Har stadig ikke fået svar på nogle af mine mails til nfl@viasat.dk. Det er alligevel utroligt, kender flere andre der også har skrevet til dem. Men så længe det ikke er hele familien danmark der brokker sig sker der åbenbart ikke så meget. 70-80% af seerne sidder vel med strakte 4:3 billeder og tror der intet er i vejen. MEN DET ER DER!

Foreslår vi skriver til dem under kampen i dag, såfremt de ikke har skiftet til 16:9. De skal ikke kunne undgå at se vi er (mildest talt) utilfredse med NFL på 3+. Én ting er at ALT de sender bliver voldsomt komprimeret, men sådan er viasat jo åbenbart. Men at vi oven i købet skal sidde og se på et 4:3 billede, der sender tanker tilbage til stenalderen er sgu for meget.

Derfor: smid dem en mail under kampen (nfl@viasat.dk). Især hvis du ikke allerede har gjort dette. Få evt andre NFL-nørder til at skrive til dem også. Jo flere jo bedre. Får vi intet svar/resultat denne uge må vi prøve højere i viasat hierakiet.

NFL i 4:3 format er simpelthen for pinligt. Er egentlig fuldstændig ligeglad hvad det skyldes, det kan bare ikke være rigtigt. Og som skrevet tidligere i tråden KAN de jo åbenbart godt sende i 16:9 som vi så det i SB.

God søndag, go Colts


Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af kvimzon kvimzon skrev:

Endelig søndag igen. Har stadig ikke fået svar på nogle af mine mails til nfl@viasat.dk. Det er alligevel utroligt, kender flere andre der også har skrevet til dem. Men så længe det ikke er hele familien danmark der brokker sig sker der åbenbart ikke så meget. 70-80% af seerne sidder vel med strakte 4:3 billeder og tror der intet er i vejen. MEN DET ER DER!

Foreslår vi skriver til dem under kampen i dag, såfremt de ikke har skiftet til 16:9. De skal ikke kunne undgå at se vi er (mildest talt) utilfredse med NFL på 3+. Én ting er at ALT de sender bliver voldsomt komprimeret, men sådan er viasat jo åbenbart. Men at vi oven i købet skal sidde og se på et 4:3 billede, der sender tanker tilbage til stenalderen er sgu for meget.

Derfor: smid dem en mail under kampen (nfl@viasat.dk). Især hvis du ikke allerede har gjort dette. Få evt andre NFL-nørder til at skrive til dem også. Jo flere jo bedre. Får vi intet svar/resultat denne uge må vi prøve højere i viasat hierakiet.

NFL i 4:3 format er simpelthen for pinligt. Er egentlig fuldstændig ligeglad hvad det skyldes, det kan bare ikke være rigtigt. Og som skrevet tidligere i tråden KAN de jo åbenbart godt sende i 16:9 som vi så det i SB.

God søndag, go Colts


Jeg har heller ikke fået svar fra dem.

Den gang TV3 Puls sendte med ufattelig lav bitrate i formel 1, sendte vi mails til deres pressechef Søren Hedman: Soren.Hedman@tv3.dk

Man kunne også få gang i recordere.dk's redaktion og få dem til at engagere sig i emnet.


Skrevet af: Ulle
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 19:15

Folk har jo betalt, så 3+ er vel ligeglad.

Og nu havde man så glædet sig til at se den ene kamp som rent faktisk er i HD og til at holde ud at glo på... og hvad sker der så? Nu kan TV2Sport heller ikke mere. Nul HD, og over-voldskomprimeret SD-signal på SD-kanalen. Skandalerne vil ingen ende tage.

Nå, hov, nu har de fået gang i HD-signalet. US lyd? Oh well, hellere CBS' lyd og ordentligt billede end dansk lyd og voldskomprimeret l***.



Skrevet af: Ulle
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 19:26

Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

Nå, hov, nu har de fået gang i HD-signalet. US lyd? Oh well, hellere CBS' lyd og ordentligt billede end dansk lyd og voldskomprimeret l***.

Det var vist optimistisk af mig at tro det holdt. Jamen, man får da skrevet en del mails efterhånden. TV2Sport nu, og skal vi ikke vædde på 3+ senere, når det endnu en gang vælter henover skærmen i 4:3.



Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 22:39
Jeg har lige sendt denne:

Kære Viasat.

Vi skriver 2009 og i sidste sæson kunne I finde ud af det. Så hvorfor
f****** sender I så nfl i et forhistorisk format og ikke i 16:9?. I er
sikkert ligeglade men personligt har jeg ikke tænkt mig at se en
eneste af jeres kampe. Jeg kan godt nøjes med dem der sendes i hd og
16:9 på TV2 Sport HD og når slutspillet og superbowl kommer er der nok
andre muligheder. Og jeg vil slet ikke komme ind på kvaliteten af
jeres sd-signal andet end at det ligner en piratkopieret vcd fra Hong
Kong. Sig mig: bruger I alle jeres penge på at købe rettigheder og så
er der intet tilbage til at sikre en bare nogenlunde anstændig teknisk
kvalitet?

mvh fra en nu forhenværende viasat nfl-seer

Og så er det "sjovt" at få disse autoreplies retur:

Kære NFL-seer.
 
Mange tak for din mail. Vi sætter stor pris på alle de mails,
vi modtager med spørgsmål, kommentarer, ris og ros. Hver uge får vi flere
hundrede mails og kan derfor ikke nå at besvare dem alle. Vi beder derfor om
din forståelse, hvis du ikke får svar på denne mail.
 
Venlig hilsen
NFL-redaktionen.


Og:

Tak for din mail. Jeg er ikke på kontoret. Hvis uopsætteligt - ring venligst på mobiltelefon: +45 - 40 57 97 15.

Med venlig hilsen
Søren Hedman
Pressechef, TV3 Danmark

Man får næsten lyst til at sende en sms til Søren.





Skrevet af: wilquin
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 23:02
har også lige skrevet til tv3
er der nogle der læser mails hos dem.
eller ryger vores mail over i spam bunken.
det er høfligt at svarer.
det er det samme som at ikke betale abn. hos dem uden at
meddele det til dem.
henrik


Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 09:44
VIASAT = Vi Ignorerer Alle Som Abonnerer Trofast...


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

VIASAT = Vi Ignorerer Alle Som Abonnerer Trofast...


Good one


-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: Mikkel.C
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 10:54

+1

Jeg er på Stampes hold. Jeg nøjes også med HD kampene søndag og mandag. Jeg kunne dog ikke rigtigt få billede igennem i går på HD? Den amerikanske lyd var der, men intet billede.



Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 12:25
Øv  Jeg har optaget HD-kampen så noget tyder på jeg skal hjem til en blank skærm. Men tak for pippet - nu er jeg forberedt på en skuffelse.


Skrevet af: johnlc
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 13:25

Jeg undrede mig også over det med HD, og i modsætning til 3+ så tog det under 1 time for TV2Sport at svare med nedenstående:

Tak for din henvendelse.

Vi har længe haft et ønske om at sende hele søndagens NFL-dækning på både TV 2 SPORT og TV 2 SPORT HD. Derfor var det med store forventninger, at vi sidste søndag gjorde forsøget. Desværre viste det sig, at der var en række tekniske problemer forbundet med dette, og det gik i sidste ende ud over produktionen på TV 2 SPORT. Vi har derfor valgt at gå tilbage til det oprindelige setup, indtil vi er helt sikre på, at vi har fundet en holdbar løsning. Brandærgerligt, for nu at sige det lige ud, men sådan ligger landet altså.



Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 13:45

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Jeg har lige sendt denne:

Kære Viasat.

Vi skriver 2009 og i sidste sæson kunne I finde ud af det. Så hvorfor
f****** sender I så nfl i et forhistorisk format og ikke i 16:9?. I er
sikkert ligeglade men personligt har jeg ikke tænkt mig at se en
eneste af jeres kampe. Jeg kan godt nøjes med dem der sendes i hd og
16:9 på TV2 Sport HD og når slutspillet og superbowl kommer er der nok
andre muligheder. Og jeg vil slet ikke komme ind på kvaliteten af
jeres sd-signal andet end at det ligner en piratkopieret vcd fra Hong
Kong. Sig mig: bruger I alle jeres penge på at købe rettigheder og så
er der intet tilbage til at sikre en bare nogenlunde anstændig teknisk
kvalitet?

mvh fra en nu forhenværende viasat nfl-seer

Om det er ok service eller ej, så er faktum at især de større firmaer meget sjældent svarer på kritik der ikke er formuleret pænt og konstruktivt. Sidst der var debat omkring Viasat, mht. formel 1 på 3puls, var det netop først da der kom en seriøs, nøgtern henvendelse fra Recordere.dk's side, at der blev svaret serisøt igen. Bandeord, åbenlyst aggressive formuleringer og antagelser om at "I er sikkert ligeglade", hjælper altså ikke med til at få et konstruktivt svar retur. Kritik kan altså godt formuleres pænere end dét, uden at efterlade tvivl om at man er utilfreds. Jeg forstår faktisk godt at de springer den slags henvendelser over. Dit er endda et af de pæne eksempler, nogle af de svinere folk kan finde på at servere når de gemmer sig bag et tastatur er simpelthen utrolige.



-------------
Mvh Otto



Print side | Luk vindue