Print side | Luk vindue

Afbestilling hos Nierle

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=5324
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 18:59

Emne: Afbestilling hos Nierle
Skrevet af: clausewitz
Emne: Afbestilling hos Nierle
Skrevet den: 06-Juni-2005 kl. 21:13

Jeg har lige fået besked om at min ellers afbestilte ordre hos Nierle nu er sendt. Har jeg mulighed for at slippe ud af det ved at nægte at modtage pakken da den indeholder falske varer (Hyundai-skiver solgt som Taiyo Yuden) og derefter få pengene retur via banken? Er der nogen der har erfaringer med at returnere produkter til Nierle eller forslag til håndtering af sagen?

På forhånd tak

Claus

Svar:
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 06-Juni-2005 kl. 21:42

Hvis du har forudbetalt via banken kan du ikke gøre noget (de kan selv nægte hvis du i din netbank kommer til at skrive et forkert kontonummer).

Det er Nierle du skal kontakte.

Skrevet den: 06-Juni-2005 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvis du har forudbetalt via banken kan du ikke gøre noget (de kan selv nægte hvis du i din netbank kommer til at skrive et forkert kontonummer).

Det er Nierle du skal kontakte.

Tak for den hurtige respons. Jeg brugte mit VISA-kort. De skrev at beløbet (varer + fragt) er trukket på mit kreditkort. Hvordan står jeg her (med mulighederne for at få pengene retur)?

Claus

Skrevet den: 06-Juni-2005 kl. 22:24

Tak for det Claes. Jeg har netop tænkt mig at snakke med banken samt rådgivningen hos forbrugerstyrelsen i morgen. Jeg håber at kunne få det fulde beløb retur inkl. de 100 i fragt men måske er det for meget. 

Claus  

Det stod i mailen:

Vi takker for ordren og glæder os til at se dig igen på http://www.nierle.dk - www.nierle.dk !

mon ikke det styrker min position at de henviser til en dansk hjemmeside?

Skrevet af: 2jur
Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 06:17
Du kan ikke få en kvitering af postbudet, hvis du nægter at modtage et brev eller pakke. Posten sætter en markat på bagsiden af forsendelsen med "Modtagelse nægtet", og sender forsendelsen retur. Det er også godt nok.

Skrevet af: Johnny37
Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 09:31

Hej clausewitz

Jeg kan ikke se hvad dit problem er med de skiver??????

Jeg har selv købt mange DVD+/- Hyundai skiver fra Nierle, de har altid virket perfekt :-)

Har også flere venner som bruger dem, som heller ingen problemmer har.

Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 10:30

Hej Johnny37

Når jeg vælger at gemme noget så vil jeg også gerne være rimelig sikker på at det også kan læses år ud i fremtiden. Dette skulle være muligt med kvalitetsmedier som Taiyo Yuden (hvis de ellers opbevares korrekt) hvilket Nierle (på deres hjemmeside) skriver at Hyundai-skiverne er. Jeg kan se at du har været forbi tråden http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5310&PN=1&TPN=100 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5310&P N=1&TPN=100

men har du også læst DrageMester's links?

Yderligere er jeg ikke sikker på at min brænder (BTC 1016UI) vil kunne brænde disse skiver da den ikke æder alt.

Afslutningsvist: Desværre Claes og 2jur den hellige gral er ikke velbevaret når man bruger VISA. Banken har oplyst at de ikke kan stoppe en betaling kun hvis varen slet ikke dukker frem kan de tage affære. Har talt med forbrugerstyrelsen og de kan måske køre sagen. Det er ikke særligt klare svar man får.

Spm. Nierle har en dansk hjemmeside http://www.Nierle.dk - www.Nierle.dk som er identisk med http://www.Nierle.com - www.Nierle.com  (når man vælger dansk) har de også en dansk afdeling? Det ville klart styrke min position!

På forhånd tak.

Claus

Nu forstår jeg ikke fransk men tal har jeg da lidt forstand på. Prøv at se den vurdering skiverne får af flere brugere på fransk ved opstartssiden http://www.Nierle.com - www.Nierle.com . 3 ud 5 brugere giver skiverne mellem 2-2,5 ud af 5 mulige. Det tyder sku ikke godt! 

Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 11:09

Nierle er kun i Tyskland.....

Jeg har selv valgt Hyundai når jeg gemmer film, tror deres kvalitet er perfekt.

Ang. din BTC brænder, som jeg vil kalde en nomane brænder er måske mere problemmet...... men har du prøvet med ny firmware?

Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Johnny37 Johnny37 skrev:

Nierle er kun i Tyskland.....

Jeg har selv valgt Hyundai når jeg gemmer film, tror deres kvalitet er perfekt.

Ang. din BTC brænder, som jeg vil kalde en nomane brænder er måske mere problemmet...... men har du prøvet med ny firmware?

Hej Johnny37

Jeg vil stadig stå med frygten for at skiverne kun har en begrænset levetid - men det er jo nok et spm. om tro jf. ...."tror deres kvalitet er perfekt".

Claus

Skrevet af: Dan1
Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 11:35
Har du overhovedet snakket med Nierle? Det var da værd at prøve om man kunne nå frem til en fredelig løsning om returnering af pakken, eller evt et prisafslag. En "fjendtlig" handling som visa chargeback skal være absolut sidste løsning. Forbrugerstyrelsen vil helt sikkert også kræve at du har prøvet at løse problemet med virksomheden, hvis de overhovedet vil behandle sagen, da det vel egentlig er en tysk virksomhed. I den forbindelse bør du gemme al skriftlig korrespondance med Nierle, så du kan dokumentere de ikke har været samarbejdsvillige.

Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 11:43

Jeg har nok sendt dem 4-5 mails på både dansk og engelsk uden at få svar. Jeg er ikke imponeret over firmaet.

Claus

Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 12:09

Update: En del tyder på at Claes og 2jur alligevel har ret. Talte med en jurist fra forbrugerstyrelsen der kunne tilslutte sig de herres synspunkt. Banken og hvad der viste sig at være jurastuderende hos forbrugerstyrelsen som jeg talte med først har vist taget fejl. En afvisning af modtagelse falder ind under de 14 dages returret hvorefter betalingen skal refunderes af banken som så må klare resten.

Claus

Skrevet af: Dan1
Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 12:36

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Jeg har nok sendt dem 4-5 mails på både dansk og engelsk uden at få svar. Jeg er ikke imponeret over firmaet.

Ok, fremgik ikke helt af dit første indlæg. Det kunne jo være de havde lavet en simpel fejl, og så ska de selvfølgelig have en chance for at godtgøre det.

Held og lykke

Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 12:56

Du kan også få posten til at anmelde pakken, hvis den (Pakken) ikke er afhentet inden 8 dage, bliver den sendt retur. Du kan ikke komme til at betale for noget du ikke har modtaget. Idag er der stregkoder på pakker, så ved man om nogen har eller ikke har modtaget en pakken.

Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 13:03
Jeg har tidligere sendt mail til dem, men det skal være på engelsk og har fået svare begge de gange jeg har skrevet.

Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af 2jur 2jur skrev:

Du kan også få posten til at anmelde pakken, hvis den (Pakken) ikke er afhentet inden 8 dage, bliver den sendt retur. Du kan ikke komme til at betale for noget du ikke har modtaget. Idag er der stregkoder på pakker, så ved man om nogen har eller ikke har modtaget en pakken.

Hej 2jur

"..anmelde pakken". Den forstår jeg ikke lige.

"Du kan ikke komme til at betale for noget du ikke har modtaget". Problemet er at de vist har trukket pengene. Har talt med banken igen de siger at jeg skal skrive til Nierle igen og sige at jeg ikke ønsker at modtage pakken samt give dem 14 dage til at returnere beløbet derefter vil banken tage affære. Det skulle kræve en masse papirarbejde efterfølgende (også for mig) ifølge dem.

Claus

Claus

Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 14:29

Hvorfor køber du ikke bare de skiver????

Du har vil ikke købt 1000 stk.

Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 14:32

Nej men 300 fordi jeg troede det var et fund.

Claus

Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 14:39
Kan ikke forstå du ikke bruger dem, de er i god kvalitet :-) bruger dem i mine NEC/Pioneer dvd brænder og i min JVC 30 HDD/DVD optager

Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 15:02

En anmeldelse er en blanket postbudet udfylder med dit navn og adresse. Det gør han fx hvis du ikke er hjemme, så kan du hente pakken på poshuset, du kan selvfølgelig også bede ham om at gøre det, hvis du fx vil tænke over om du vil have pakken.

Der er ingen tvivl om at du kan få dine penge tilbage, spørgsmålet er måske mere om du gider, det kan blive et langt træk at komme igennem, det vil nok tage nogle måneder. Måske kunne du finde nogen at sælge dem til, sæt dem til salg her i forummet. 

Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 15:42

Oprindeligt skrevet af Johnny37 Johnny37 skrev:

Kan ikke forstå du ikke bruger dem, de er i god kvalitet :-) bruger dem i mine NEC/Pioneer dvd brænder og i min JVC 30 HDD/DVD optager

Ser man på DrageMester's links samt kommentarerne på Nierle's fransksprogede side så er skiverne i bedste fald en lotteriseddel. Hvis usikkerheden gør at man også vælger at gemme på andre skiver så står man jo blot med et yderligere økonomisk-, tidsmæssigt- og opbevaringsproblem. Jeg går også ud fra at du vel har svært ved at udtale dig om holdbarheden (i år) af de brændte skiver. Hvor lang tid har du brugt dine skiver?

Claus

Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 16:04

Jeg har kun brugt Hyundai skiver i ca. ½ år...... Men syntes bare at når folk brokker sig over deres skiver, så er det bruger fejl eller en firmware update.

Men er det ikke kun Fujii og Verbatim som giver garanti på deres holdbarhed? Men deres garanti giver jo kun en ny skive, de dækkker jo ikke det indhold som er på skiven.

Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 16:45

Grunden til at jeg rigtig brokker mig er at jeg synes det er falsk varebetegnelse for ikke at sige direkte svindel at reklamere med at skiverne har mediacode YUDEN000T02 hvilket er et Taiyo Yuden produkt når Nierle nu med stor sandsynlighed godt er klar over at dette ikke er rigtigt.

Jeg ved faktisk ikke om Verbatim og Fuji giver garanti på holdbarheden men hvis de gør så er det sikkert udtryk for at de ikke forventer den skal komme i anvendelse særligt ofte.

Når jeg ser hvad du skrev i nedenstående tråd så synes jeg da det tyder på at skiverne ikke er så fantastiske hvis de ikke kan brændes ved 8x hastighed. Men er du tilfreds med skiverne så er det da godt. Jeg vil blot være sikker på at jeg kan stole på medierne.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5304&PN=1&TPN=100 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5304&P N=1&TPN=100

Claus

Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 16:51

4 x speed er ikke kun med Hyundai, det er også feks Verbatim

Den mediekode du skiver, den står ikke på mine medier :-)

IFPI BD11 står der på mine som er købt hos Nierle

Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 16:55

Prøv at se på Nierle's hjemmeside. Jeg har faktisk taget et print for at have et bevis hvis det skulle komme så langt. Jeg kan faktisk tilføje at min BTC brænder klarer Verbatim og Fuji ved 8x speed uden problemer.

Claus

Skrevet den: 06-September-2005 kl. 19:33

Så kom pengene retur - efter at have rykket lidt i banken.

Tak til DrageMester for links der gjorde mig opmærksom på Hyundai skivernes tvivlsomme kvalitet. Interesserede kan følge Hyundai debatten her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5310&PN=1&TPN=100 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5310&P N=1&TPN=100

Tak til Claes og 2jur for hjælpen.

Claus

Print side | Luk vindue