Wireless Home Audio af Linksys by Cisco
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=53277
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 03:02
Emne: Wireless Home Audio af Linksys by Cisco
Skrevet af: Lars
Emne: Wireless Home Audio af Linksys by Cisco
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 06:20
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2350"> |
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2350 - Cisco går ind i kampen om trådløs musik |
Trådløs musik til hjemmet. Wireless Home Audio bliver en stor konkurrent til Sonos. |
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Svar:
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 06:24
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2350">
|
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 09:11
Kan godt lide at det er komplet fra starten og at det benytter åbne standarder. De mangler dog lige vækkeuret (Boom)![](smileys/smiley2.gif)
Designet kan man altid diskutere, jeg bryder mig umiddelbart ikke så meget om det, der er lidt billigt microanlæg over det. Men man skal nok se det i virkeligheden for rigtigt at kunne bedømme det.
Betjeningsmæssigt adskiller det sig ved udstrakt brug af touchdisplay på de enkelte anlæg og kombination med alm. infrarød remote
Prisen ser ud til at være i den høje ende sammen med Sonos.
Spændende når de første grundige tests kommer, lyder det ordentligt? kan det håndtere store musiksamlinger? understøttede formater, podcasts, services og fremtidsplaner for disse? og ikke midst hvordan reagerer konkurrenterne?
|
Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 07-Januar-2009 kl. 12:31
Har det nogenlunde som Letten. Designet betyder meget IMO, og dette design er som Letten kommer ind på - meget "microanlæg" plastik agtigt. Syntes Sonos har en stor fordel med designet her. Og når prisen alligevel er Sonos, ja så ville mit valg stadig falde på Sonos.
Men bliver spændene at følge med i, og skal da også helt sikkert tjekkes ud i den virkelige verden.
------------- Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
Skrevet af: Wolff
Skrevet den: 09-Januar-2009 kl. 13:39
Det ser lidt... "Aldi" agtigt ud. Gør det ikke? Men nu ser vi. Kan jo være billederne snyder en del. Syns bare den "Sony Ericson Mobil Klon" til højre ser noget buttet ud ![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet af: Crede
Skrevet den: 28-Januar-2009 kl. 22:30
Kvaliteten er i orden (ser meget bedre ud i virkeligheden), hvis vi lige ser bort fra højttalerne, de spiller ok men man vil nok få mest ud af af finde et par hifi højttalere af andet mærke.
Touch fjernbetjeningen er rigtig lækker og sammen med deres Media HUB som har en smart GUI, så er det et rigtigt smart system Cisco har der.
Mvh.
|
Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 31-Januar-2009 kl. 05:11
det er lidt underligt, hvis man snakker med folk med forstand på det, eks TP Radio, der leverer audio kommunikationsudstyr til boreplatforme, nordpolen etc,. så mener de ikke at teknologien på konsum markedet på nogen måde vil være velegnet til audio overførsel før end om en 5-7 år. det bliver sjovt at høre om de har ret, og at den trådløse overførsel virkelig er et ekstremt kvalitets tab, eller om de bare har været pessimistiske.
------------- Crown - there is no substitute.
|
Skrevet den: 31-Januar-2009 kl. 09:35
Øhhhh, kvalitetestab? fordi det overføres over wifi?
Det er bare etter og nuller, det fungerer da fint!
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 10:50
Letten skrev:
|
Jeg tror heller ikke det er selve det at det overføres trådløst de mener, men derimod, at når der streames (uanset om det er med eller uden tråd), så er musikken oftest komprimeret til formålet, altså set i forhold til, hvis man lægger en CD i afspilleren, som for mange idag er nærmest utænkeligt.
Streaming er en stor fare for kvaliteten og har altid været det.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet den: 10-Februar-2009 kl. 12:49
Hej Alle
For de af jer, som måtte være interesseret i Wireless Home Audio systemet fra Cisco, så er vi ved at arrangere et smugkig for jer ![](smileys/smiley1.gif)
Altså muligheden for at se det demonstreret live, før det kommer på markedet.
Og for de af jer der falder for systemet, og tænker "det må jeg eje", vil der være en ekstra bonus. For i forbindelse med arrangementet, bliver det muligt at forudbestille med rabat.
Forventet lancering herhjemme: Slutningen af marts.
/Lars
|
Skrevet af: kris
Skrevet den: 10-Februar-2009 kl. 13:45
Super initiativ, Lars.
Hvis man er interesseret i demoen, så husk at læse denne tråd fra start til slut inden - det er særdeles interessant. To skod-anmeldelser og en tilfreds. Men det virkelig sjove er som altid Sonos-tilbederne - deres grænseløse forsvar for Sonos og tilsvarende kritik af alle alternativer (her Cisco) er SÅ fascinerende at studere:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1107152&page=1 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1107152& page=1
Mere her - topunderholdende:
http://forums.sonos.com/showthread.php?t=11623 - http://forums.sonos.com/showthread.php?t=11623
/kris
------------- Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
Skrevet af: mstranger
Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 14:08
Hej Lars,
Hvor og hvornår? Det er vel snart, hvis der ellers er officiel release sidst i marts.
Overordnet set ser det da interessant ud men det kræver nok en nærmere undersøgelse af specifikationerne![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 14:14
Læs de to tråde (hvis du har en time i overskud!) - så kommer du RIGTIGT godt rundt i specifikationerne.
/kris
------------- Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 14:25
mstranger skrev:
Hvor og hvornår? Det er vel snart, hvis der ellers er officiel release sidst i marts. |
Ja, det bliver med en kort frist ![](smileys/smiley1.gif)
Jeg har dog ikke fået svar på mine forslag til datoer endnu.
/Lars
|
Skrevet af: mstranger
Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 22:06
Lars skrev:
mstranger skrev:
Hvor og hvornår? Det er vel snart, hvis der ellers er officiel release sidst i marts. |
Ja, det bliver med en kort frist ![](smileys/smiley1.gif)
Jeg har dog ikke fået svar på mine forslag til datoer endnu.
/Lars |
Hvor er vi henne i landet? Det lyder jo interessant.
kris skrev:
Læs de to tråde (hvis du har en time i overskud!) - så kommer du RIGTIGT godt rundt i specifikationerne.
/kris |
Det var planen, når jeg nu finder den time i overskud![](smileys/smiley17.gif)
God weekend.
|
Skrevet den: 14-Februar-2009 kl. 18:35
Kandersen skrev:
Letten skrev:
|
Jeg tror heller ikke det er selve det at det overføres trådløst de mener, men derimod, at når der streames (uanset om det er med eller uden tråd), så er musikken oftest komprimeret til formålet, altså set i forhold til, hvis man lægger en CD i afspilleren, som for mange idag er nærmest utænkeligt.
Streaming er en stor fare for kvaliteten og har altid været det.
|
Personligt bruger jeg lossless format og en squeezebox der har en langt bedre DA-konverter end nogen CD-afspiller jeg før har ejet.
Jeg tror da der er stigende bevidsthed omkring lossless, flere formater, flere steder på nettet hvor man kan købe musik i lossless.
|
Skrevet den: 17-Februar-2009 kl. 18:16
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2556"> |
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2556 - Eksklusiv demo af Wireless Home Audio |
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2556 - En eksklusiv recordere.dk demo aften på det nye Wireless Home Audio fra Linksys by Cisco. |
|
Skrevet af: DarkStar
Skrevet den: 17-Februar-2009 kl. 22:36
Wolff skrev:
Det ser lidt... "Aldi" agtigt ud. Gør det ikke? Men nu ser
vi. Kan jo være billederne snyder en del. Syns bare den "Sony Ericson
Mobil Klon" til højre ser noget buttet ud
|
Det ser billigere ud på billedet end det gør i virkeligheden. Indrømmet -
det har ikke samme kvalitative fornemmelse som f.eks. Sonos, men i
forhold til Squeezebox Duet er den langt mere brugervenlig, ikke mindst
pga. den store trykfølsomme skærm, som også er markant mere brugbar
end den frimærkeskærm man får på Duet'en. En cool ting er den lille
skærm på selve modtagerdelen, som også viser covers mm. Det har
hverken Sonos eller Duet.
Jeg vil ikke sige at det er de kønneste apparater og det var ikke noget jeg
umiddelbart ville være vild med at have stående fremme, men det er
selvfølgelig smag og behag. Jeg bryder mig heller ikke meget om den
grafiske brugerflades design, men det er igen en smagssag. Må
indrømme jeg ikke har fået checket om der er mulighed for skinning af
brugerfladen, men det ville være en kærkommen tilføjelse.
Touchskærmen kan virke en smule træg, men fremtidige software
opdateringer kan løse mange ting. Skift mellem radiostationer og albums
etc. foregår med samme hastighed som på Duet'en, uden de irriterende
lags man kan opleve med den.
Serverside softwaren virker umiddelbart også til at være nemmere at gå
til og få op at køre end Squeezecenter er, da den bl.a. ikke kræver at
have en dedikeret software server kørende. Det er tydeligt at Cisco har
været med indeover og deres erfaringer med netværksløsninger har sat
deres aftryk på produktet.
Det er umiddelbart et spændende produkt, som nok skal tage nogle
markedsandele.
|
Skrevet den: 28-Februar-2009 kl. 12:38
...hører vi fra nogen, der var med til demo'en? How was it?!
/kris
|
Skrevet af: Wheels
Skrevet den: 03-Marts-2009 kl. 16:06
kris skrev:
/kris
|
Jeg har ikke så meget at sammenligne med, men her er mine umiddelbare indtryk:
Stabil performance - setupet demonstrerede to zoner, hvor der blev spillet musik fra både en NAS og internetradio. Det kørte uden problemer, og der fungerede også fint, når zonerne blev sat til at spille det samme. Især synkronisering blev fremhævet som et virkeligt fokuspunkt for udviklerne, og der var da heller ingen hørbare problemer der.
Vi så en smagsprøve uPnP-funktionen, hvor du via controlleren afspillede en film fra en NAS på en medieafspiller tilkoblet en fladskærm. Heller ingen problemer her - videosignalet blev dog overført via kabel fra NAS til medieafspiller.
Personligt synes jeg, at controlleren var eneste svage punkt - den var lidt for klodset. Den er relativ stor og fylder meget på sofabordet. Samtidig var den ikke særlig intuitiv at bruge - det kan dog hænge sammen med, at touchscreenen ikke altid reagerede i første forsøg.
Scrollfunktionen var langsom, og der var ikke mulighed for at ændre den eller springe ned af listen. Især et problem, hvis man var i en oversigt med mange mapper/filer. Dette skulle dog blive forbedret i en kommende firmware-opdatering.
Det var også en ulempe for mig, at den kræver tohåndsbetjening, men det skal dog siges, at den lå forholdsvis godt i hænderne. Pt. var der ingen mulighed for styring via iPhone/iPod touch. Det er i udviklingsovervejelserne, men uden garanti for, at det ville blive implementeret.
Pt. kan controlleren kun oplades via USB, og batteritiden blev opgivet til 7 timer. En dockingstation er på vej, og det ville også være et krav fra mig, hvis jeg skulle investere i systemet. Batteritiden er i underkanten til en fest, hvor det ikke lige er en mulighed at lægge sin controller væk til opladning i en time eller mere.
Jeg har hverken oplevet Squeezebox eller Sonos i praksis, så jeg kan ikke give en sammenligning der. Men alt i alt virkede selve systemet som om, det kørte stabilt og upåklageligt, og hvis ikke det var for controlleren, ville jeg være særdeles fristet.
Der blev også demoet en NAS, som virkede rigtig lovende. Særdeles støjsvag med pænt og umiddelbart brugervenligt interface.
|
Skrevet af: KissmeTiger
Skrevet den: 04-Marts-2009 kl. 20:46
Hvorfor sker der ikke mere i den her tråd ? ![](smileys/smiley4.gif) Er der ikke flere der var med til demoen der har noget at berette?
------------- Panta rei
|
Skrevet af: Guenthpe
Skrevet den: 05-Marts-2009 kl. 15:22
KissmeTiger skrev:
|
Jeg tilslutter mig kris's kommentarer. Jeg synes kvaliteten virkede o.k. i forhold til prisen. Der blev sagt der ville blive arrangeret fælleskøb specielle priser for os gennem shg.dk. Hvornår hører vi mere til dette?
[/QUOTE]
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 14-Marts-2009 kl. 18:28
Guenthpe skrev:
KissmeTiger skrev:
|
Jeg tilslutter mig kris's kommentarer. Jeg synes kvaliteten virkede o.k. i forhold til prisen. Der blev sagt der ville blive arrangeret fælleskøb specielle priser for os gennem shg.dk. Hvornår hører vi mere til dette?
| [/QUOTE]
Jeg ville også gerne vide lidt mere om fælleskøb.
Vi er ca. 6 dage fra lanceringen af Media Hub'en, så det er ved at være oppe over... jeg mangler i forvejen en NAS, så det ville passe mig rigtig godt :)
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 14:59
Nå, jeg kunne ikke vente, så Linksys Media Hub NMH410 er indkøbt.
Den virker sgu lækker nok, men det skal de også til den pris.
Lige nu står den og tygger sig igennem små 70Gbyte materiale som skal kopiere over på den, senere vil jeg teste streaming til min PS3
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet af: KissmeTiger
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 15:55
zulfo skrev:
Nå, jeg kunne ikke vente, så Linksys Media Hub NMH410 er indkøbt.
Den virker sgu lækker nok, men det skal de også til den pris.
Lige nu står den og tygger sig igennem små 70Gbyte materiale som skal kopiere over på den, senere vil jeg teste streaming til min PS3
|
Du er meget velkommen til at holde os løbende orienteret Måske en lille anmeldelse?
------------- Panta rei
|
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 18:15
Jamen, når jeg har leget lidt mere, så vil jeg da gerne lave en lille gennemgang af den, fra ende til anden :)
------------- Lars B
|
Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 14:13
Inden jeg laver en større anmeldelse af Media Hubben, så kan jeg lige komme med mine første indtryk!
Da jeg pakkede den ud tænkte jeg 2 ting.
1. Den er godt nok mindre end jeg havde skudt den til at være. 2. Den ser faktisk okay ud - flot kabinet, næsten for pænt til bare at stå på kontoret :)
Opsætningen var rimelig ligetil - men man skal altså lige gøre som de skriver, og have sat installations CD'en i, inden man booter NAS'en op. Jeg er ikke typen er normalt holder mig til slige advarsels-klistermærker :)
Sætter man bare NAS'en til, og forventer at kunne tilgå en hel masse, så tager man lidt fejl - man skal igennem opsætningen via CD'en, som også installere backup programmer, og import-værktøjer som selv støvsuger enheder på dit lokale net, for mediefiler.
Installationsprogrammet er dog lidt underligt, og temmelig lang tid om at reagere på dine valg - så jeg fangede mig selv i at sidde og tromme lidt meget med fingrene, så lang tid kan den vel HELLER ikke være om at acceptere mine valg?!
Efter installationen kan man tilgå NAS'en, enten via det mappede drev, som den selv spørger om den skal lave, eller via web-interfacet.
Web-interfacet er meget pænt bygget op, og rimelig simpelt at gå til, men for pokker hvor går det ind i mellem sløvt - især at logge ind for at konfigurere, der kan den sagtens stå og hænge længe - og ind i mellem svare den også, at din Media Hub må være offline. Jeg skal dog lige sige at det som oftest er hvis du forsøger at tilgå den, medens den har lidt at se til...
Og lidt at se til, den har den haft - og det er ind til videre mit største ankepunkt.
Nu er dette min første rigtige NAS. Jeg har haft eksterne harddisks via USB 2.0, så jeg blev faktisk overrasket over hvor lang tid den er om at overføre.
Jeg har NAS'en tilkoblet min D-Link DIR-655, med Cat 5e kabler, og boksen melder (med gult lys i Ethernet porten) at den er tilkoblet som Gigabit. Mine PC'ere er også tilkoblet som Gigabit, og melder alle om status på 1.0 Gps, men alligevel kan jeg ikke overføre med mere end ca. 8 Mbyte/sek via Windows Filesharing, det samme med det medfølgende import værktøj. Med FTP kan jeg ramme ca. 16Mbyte/sek.
Jeg havde selvfølgelig forventet mere, og ud over hastighederne, så er overførslerne heller ikke "stabile", det vil sige at der forekommer pauser i overførslerne på nogle sekunder ind i mellem.
Nu vil jeg ikke skyde skylden på NAS'en uden videre, og vil have fat på en Gigabit Switch, som jeg vil sætte enhederne til, så burde de kunne snakke direkte sammen, uden at skulle omkring D-Link'en, og måske det kan ændre noget....
Streaming har jeg ikke fået gjort meget af endnu. Jeg har lige set 1/2 film, og det fungerede okay, der var et par gange hvor billedet ikke kunne følge med, men jeg sad samtidig og smed indhold over på NAS'en, så det er nok ikke generelt, men mere om det, når jeg har fået testet streaming lidt mere :)
------------- Lars B
|
Skrevet den: 23-Marts-2009 kl. 11:01
Nå, så skulle jeg endelig teste streaming til min PS3...
Jeg havde nogle forskellige klip i formater som PS3'en normalt afspiller uden problemer, bl.a. nogle større VOB filer (BluRay konverteret til en enkelt VOB).
De afspilles normalt via PS3 Media Streamer, og helt og aldeles uden fejl - det kan desværre IKKE siges om Media Hub'en :(
Flere af filerne bliver ikke korrekt genkendt af PS3'en, efter at de er lagt på Media Hub'en. Størrelsen på filerne meldes til omkring 70Megabyte, og spilletiden vises som 599 timer!
Om det er PS3'en der er problemet, eller om det er filsystemet på NAS, eller DLNA fra NAS'en, det ved jeg ikke, men det er IKKE optimalt.... det er filer fra omkring 4,2 Gbyte til 8,5Gbyte i størrelse.
Det er lidt noget skrammel...
------------- Lars B
|
Skrevet af: Deck@rd
Skrevet den: 23-Marts-2009 kl. 19:43
Jeg afventer lige at smide min ordre til Cisco indtil dette er afklaret. Venter med spænding på nyt fra dig, Zulfo!
------------- Jesper
Pioneer PDP-435PE
Pioneer DVR-520H
Panasonic TX-32LMD70F
*NU MED PS3*
|
Skrevet den: 23-Marts-2009 kl. 20:45
Der er flere ting du lige skal overveje inden du gør det!
Som skrevet tidligere, så var jeg ikke imponeret over overførselshastighederne til Medua Hub'en - og jeg har testet lidt mere på det også.
Jeg har nu testet med 2 forskellige Gbit switche - og med samme resultater.
Min opsætning er altså:
D-Link DIR-655 Router -> Linksys Gbit Switch | | | PC PC MEDIA HUB
Lige gyldigt hvad jeg gør, så kan jeg på upload kun hive omkring 10Mbyte/sek i gennemsnit fra en PC til Hub'en.
Download kører omkring 17Mbyte/sek fra Hub'en til PC'en.
Det er via FTP, som har vist sig at være langt hurtigst.
Det er altså ikke en ting man køber hvis man konstant hiver store filer frem og tilbage! Jfr. Linksys selv, så har man "begrænset" hastighederne, for ikke at lukke Hub'en helt for streaming, medens der overføres filer. Det er set i lyset af, at den først og fremmest er en enhed til deling af Multi Medie filer, og i 2. række en NAS.
Mit problem med VOB filer ser ud til at være på grund af lige netop VOB. Jeg har prøvet at tage en .MKV som var konverteret til VOB, som ikke kunne fuldt afspilles, og i stedet konverteret den fra .MKV til Mpg - og det gør faktisk at jeg kan afspille uden problemer
Det tyder altså på, at Twonky Medie Server, som Hub'en kører med, ikke kan håndtere mine VOB filer - og jeg kan lige nævne, at det er ALLE VOB filer ![](smileys/smiley19.gif)
Man kunne håbe på en opdatering fra Linksys/Cisco. Jeg har skrevet om problemet på deres tekniske forum, men har selvfølgelig ikke fået svar endnu - jeg vil lige opdatere på forum, med mine testresultater med konvertering til .mpg
--
Hov mangler en PS!
Er der nogen der kender et godt og gratis værktøj, som kan konvertere fra VOB tilbage til .MKV? Eller fra .VOB til .Mpg ?
------------- Lars B
|
Skrevet den: 23-Marts-2009 kl. 22:24
Okay, dette her ender med at drive mig pæææænt skør!!! :)
Jeg sad og rodede med forskellige forsøg på at få Hub'en til at æde .MKV direkte. Iflg. flere links på nettet, skulle Twonky faktisk "understøtte" .MKV hvis bare man ændrede filnavnet til .wmv
I mine forsøg frem og tilbage fandt jeg ud af, at det kunne jeg ikke. Samtidig rodede jeg lidt med at få Media Hub'en til at indexere og opdatere sin database, og pludselig ved et tilfælde kom jeg til at checke filinfo på en .VOB fil på PS3'en, efter database reload, og ny indexering, og kraft helvede, så fyldte .VOB filerne pludselig de rigtige størrelse, og jeg kan sgu også afspille dem forbi de steder hvor de stoppede tidligere på aftenen...
Jeg holder jer lige postet omkring ændringer!
Sjovt nok har alle VOB filerne pludselig fået en dato der hedder d. 1.1.1970 i Linksys mediabrowseren :)
------------- Lars B
|
Skrevet af: Wheels
Skrevet den: 24-Marts-2009 kl. 16:21
også thumps up for din løbende anmeldelse herfra ![](smileys/smiley1.gif)
Hvor meget larmer den? - og har du sat en ekstra disk i? Jeg fisker efter, om den kan stå i dagligstuen uden at være generende.
Til demoen hos Cisco var den nærmest lydløs, men der var også baggrundsstøj i lokalet - og formentlig kørte den kun med en enkelt disk.
|
Skrevet den: 24-Marts-2009 kl. 20:54
Wheels skrev:
også thumps up for din løbende anmeldelse herfra ![](smileys/smiley1.gif)
Hvor meget larmer den? - og har du sat en ekstra disk i? Jeg fisker efter, om den kan stå i dagligstuen uden at være generende.
Til demoen hos Cisco var den nærmest lydløs, men der var også baggrundsstøj i lokalet - og formentlig kørte den kun med en enkelt disk. |
Jamen, selv om den giver mig en smule hovedpine, så er det jo fedt at rode med nyt udstyr, og fortælle om fordele og ulemper!
Jeg har endnu ikke sat en ekstra disk i, men det forventer jeg at gøre omkring d. 1. - iflg. vejledninger osv. skulle det være meget simpelt, det vil så vise sig ![](smileys/smiley1.gif)
Jeg har selv planer om, at den skal flyttes ind i stuen - men så skal jeg lige have smidt et Gbit switch ind i stuen også, men de kan så fåes til omkring en 200 las!
Den siger absolut intet når den først er tændt, og er bootet op. Der er en meget meget svag clicken fra disken, men det tror jeg man skal være enormt pendantisk for at høre - der er jo altid en smule lyd fra et eller andet, om sikkert drukner den.
Hvad jeg ikke helt forstår er, at man åbenbart ikke har anvendt den sidste nye Twonky Media Server, og så savner jeg lidt flere muligheder for at sætte sikkerhed op på den, så man kunne definere nogle brugere, der via netværket har adgang til sine områder, men det lover Linksys at de arbejder på! ![](smileys/smiley32.gif)
------------- Lars B
|
Skrevet den: 28-Marts-2009 kl. 23:52
Hva' så Lars - er der noget nyt om dine Cisco-eksperimenter?
------------- Jesper
Pioneer PDP-435PE
Pioneer DVR-520H
Panasonic TX-32LMD70F
*NU MED PS3*
|
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 00:07
Deck@rd skrev:
Hva' så Lars - er der noget nyt om dine Cisco-eksperimenter? |
Ikke rigtig andet end at jeg er begyndt at benytte den dagligt...
Som skrevet fik jeg løst mit .VOB problem - NAS'en får simpelthen ikke opdateret sin database med de korrekte størrelser.
Det sker stadig ind i mellem - hvis jeg overfører 2-3 filer, kan en af dem efterfølgende have den forkerte størrelse. Det betyder så at man lige må hive fat i Twonky Media Serveren, og manuelt bede den opdatere databasen - og alt efter hvor mange filer man har smidt på den, tager det så en 10 minutters tid (hos mig).
Det "sjove" er at det kun sker med .VOB
Jeg har endnu ikke prøvet at smide en ekstra harddisk i den - det regner jeg med at gøre inden påske, og jeg skal selvfølgelig nok skrive lidt om det her.
Sådan i daglig brug fungerer den ellers ganske som den skal. Jeg har endnu ikke oplevet store problemer ved streaming, hverken til PS3 eller til XBox 360.
Jeg håber stadig at man vil lave understøttelse for .mkv - og så håber jeg på en rettelse af Media Import softwaren som kører på ens pc. Det sørger selv for at holde øje med udvalgte biblioteker for mediefiler, og kommer der nye overfører den dem til NAS'en. "Problemet" er, at den smider det i et import bibliotek på NAS'en - og den sletter det ikke fra pc'en efter import. Hvis man så vælger at flytte filerne fra "Import" til en anden placering, og så selv glemmer at slette filerne fra ens HD, så vil programmet næste gang man starter pc'en, begynde at overføre de samme filer igen... der burde være en mulighed for at angive at man vil slette "kildefilen" efter endt import.
Jeg har idag været ved at tage nogle billeder - jeg ved ikke hvor gode de blev, men når jeg får hevet dem ud af kameraet, smider jeg et par stykker - jeg har flyttet NAS'en ind i stuen....
------------- Lars B
|
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 21:12
Nå, jeg har taget nogle halvdårlige billeder - og ja, jeg har mega ledningsrod, men jeg tester en masse udstyr osv, så kommer aldrig ret langt med oprydning i det :)
![](http://www.zulfo.dk/nas/nas1.jpg)
![](http://www.zulfo.dk/nas/nas2.jpg)
![](http://www.zulfo.dk/nas/nas3.jpg)
![](http://www.zulfo.dk/nas/nas4.jpg)
![](http://www.zulfo.dk/nas/nas5.jpg)
![](http://www.zulfo.dk/nas/nas6.jpg)
![](http://www.zulfo.dk/nas/nas7.jpg)
------------- Lars B
|
Skrevet den: 20-April-2009 kl. 22:11
Er der noget nyt fra dig, Lars. Jeg har endnu ikke bestilt, for jeg venter på den sidste del af "anmeldelsen" ![](smileys/smiley4.gif)
------------- Jesper
Pioneer PDP-435PE
Pioneer DVR-520H
Panasonic TX-32LMD70F
*NU MED PS3*
|
Skrevet den: 21-April-2009 kl. 16:48
Deck@rd skrev:
Er der noget nyt fra dig, Lars. Jeg har endnu ikke bestilt, for jeg venter på den sidste del af "anmeldelsen" ![](smileys/smiley4.gif)
|
Ikke noget nyt som sådan.
Jeg har dog fået smidt en ekstra disk i HUB'en så den nu tæller omkring 2 Terabyte.
Jeg har taget nogle billeder af hvor nemt det er at sætte diske i, men de ligger på arbejde, så dem må du vente med.
I daglig brug fungerer HUB'en fint - dog skal Linksys / Cisco arbejde en del med deres eget software. Import-toolet vil ikke rigtig fange HUB'en, så overførsel af filer gør jeg manuelt via FTP - det er så også hurtigere, men har den ulempe at HUB'ens database så ikke automatisk opdateres - og det betyder igen at man efter at have smidt en masse nye filer på den, er nød til via Twonky at rebuilde databasen. Det tager så ikke forfærdelig lang tid, men det er da "træls" at den ikke selv sørger for det.
Jeg har endnu ikke oplevet problemer med streaming fra den - kun hvis jeg rigtig belaster den med upload samtidig med, men det er vel forventelig?
Jeg er kommet med i Linksys Consumer Advisory Group, som betyder at man deltager i test af ting, så der skal de få så mange indspark at de bliver trætte af mig ![](smileys/smiley2.gif)
------------- Lars B
|
Skrevet af: echardt
Skrevet den: 11-Juni-2009 kl. 03:40
Jeg har selv overvejet, at købe linkys mediahub 405. Kunne godt tænke mig, at sætte den til mit tv. Ville nemlig bl.a gerne køre Itunnes på skærmen. Hvordan skulle det kunne lade sig gøre når der kun er disse stik(?).:
Ports: One Power, One Gigabit Ethernet (10/100/1000), Two USB 2.0
Jeg har efterhånden kigget en del nas-servere igennem og de fleste har ikke engang HDMI???
|
Skrevet den: 11-Juni-2009 kl. 09:25
echardt skrev:
Jeg har efterhånden kigget en del nas-servere igennem og de fleste har ikke engang HDMI??? |
Et NAS er et lager, den centrale enhed der servicerer andre enheder i huset med media.
Så et system består af mindst en NAS, som kunne være Ciscos Mediahub, og så et antal afspillere. Mediahub'en kan ikke afspille video/lyd på et TV, med mindre TV'et selv har indbygget en afspiller, der kan tilgå media fra et NAS.
Hvis du leder efter noget hvor alt er samlet i én enhed. Så afspiller og lager er sin egen, så kig på produkter som http://www.recordere.dk/reklamer/abmc.aspx?b=180&z=43 - TvIX
/Lars
|
Skrevet den: 11-Juni-2009 kl. 12:47
echardt skrev:
Jeg har selv overvejet, at købe linkys mediahub 405. Kunne godt tænke mig, at sætte den til mit tv. Ville nemlig bl.a gerne køre Itunnes på skærmen. Hvordan skulle det kunne lade sig gøre når der kun er disse stik(?).:
Ports: One Power, One Gigabit Ethernet (10/100/1000), Two USB 2.0
Jeg har efterhånden kigget en del nas-servere igennem og de fleste har ikke engang HDMI???
|
Som Lars skriver, så lyder det ikke som om det er en NAS du er på jagt efter?
En NAS er et Nework Attached Storage, altså et diskdrev der kan tilgåes via netværk - nogle af dem har så en eller anden form for streamingserver indbygget, som kan streame mediefiler til netværket.
Det du leder efter er vist mere end medieafspiller?
------------- Lars B
|
Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 10:10
Nogen update ?
Er der kommet bedre firmware ?
Bliver den bedre med tiden (efter man har vendet sig til den) ?
------------- .....
|
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 21:50
Kunne ikke vente så har købt en player og fjernbetjerning.
------------- .....
|
Skrevet den: 06-August-2009 kl. 15:19
Notfast skrev:
Kunne ikke vente så har købt en player og fjernbetjerning. |
Har brugt min afspiller i nogen dage nu, og må sige at det er rigtig nemt at have med at gøre.
Dejligt at have så nem adgang til sin musik ![](smileys/smiley1.gif)
------------- .....
|
Skrevet af: Muele
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 08:16
Så opgav Cisco at komme ind på markedet for trådløs musikstreaming:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3564&zoneid=19 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3564&zoneid=19
Ærgeligt at det aldrig blev godt nok til at konkurrere med de andre spillere på markedet.
|
|