Print side | Luk vindue

Batterier og elektronik i luften?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=5339
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 07:37

Emne: Batterier og elektronik i luften?
Skrevet af: Thomasref
Emne: Batterier og elektronik i luften?
Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 20:44

Ved nogle af jer om man ødelægger sin MP3-afspiller ved at bruge den i et fly? Jeg hørte nemlig engang noget om at batterier ikke har godt af den trykforskel der opstår når man er ude og flyve og hvis batterier ikke har det må elektronikken næsten have det lige sådan.

Svar:
Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 20:57

Det lyder da vist som en and. Det er ofte forbudt at bruge MP3-afspillere ved start og landinger og det er vist de eneste begrænsninger.

Claus

Skrevet af: JenChr
Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 22:09

Hvis der skulle være noget om snakken må det være hvis man lader afspilleren ligge i sin bagage.

Kabinen holdes jo under tryk under hele flyvningen så der ikke er sker større trykændringer end det man kan mærke i ørerne en gang imellem.

Jeg husker fra en studietur at nogen havde ladet flasker ligge i den normale bagage under en tur til USA - Det kunne de ikke holde til så indholdet var fordelt i hele kufferten da vi nåede frem .

- Om det var bagagehåndteringen, temperaturændringerne eller trykforskellen der tog livet af dem skal jeg dog ikke kunne sige .

-------------
Jens Christian

Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 23:10

Hverken batteri eller elektronik tager skade af mindre trykforskelle. Der skal rigtigt meget til før et batteri revner - der er jo ikke nogen luft beholder inden i det.

Batteriet tåler ikke ekstrem varme, det vil det tage skade af.

Og Claus har ret med hensyn til start og landinger og generelt er mobil telefoni forbudt.
Men spørger man personalet kan man få lov til meget, jeg har fx fotograferet ud af frontruden - stående i cockpittet - under landing i en PrimeAir maskine med kaptajnens tilladelse.  Men det er ikke meget man kan se der!

/Michael

-------------
mvh MichaelS

Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 07-Juni-2005 kl. 23:18

Var det en rød flyver med propel

Claus

Print side | Luk vindue