Tak for jeres input. Jeg har et par kommentar...
"Hvis de ikke har en 4Mbit pakke, så må du jo tage en 2 Mbit pakke eller finde et andet selvskab der har en 4 Mbit pakke i deres sortiment, nu når du har en dårlig forbindelse."
Fordi jeg havde 4Mbit ved TDC. Jeg burde ikke stilles dårligere fordi Telia ikke kan levere hastigheden i nærheden af den de markedsfører.
"Det er jo ikke Telia der har et problem som jeg ser det. Forbindelse mellem centralen og dig er dårlig. Den er eget af TDC, Telia lejer sig jo kun ind på linien."
Jo, som jeg ser det er det Telias problem.
Det er dem som reklamerer med 10Mbit forbindelse til min adresse. Det er dem jeg indgik et kontrakt med og ikke TDC. Det er dem som siger at de "starter med at undersøge, om det er teknisk muligt at levere bredbånd til din adresse i den hastighed, du ønsker". Har de gjort det, kunne de nemt ha set hvor langt fra centralen jeg ligger og så nok regnet ud at der var mulighed for at de ikke kunne levere 10Mbit i en ordentligt kvalitet.
"Så som jeg ser det kan du få en 2 Mbit forbindelse hos Telia. Jeg kan ikke se nogen grund til at de skulle skrue op for forbindelse, men kun opkrave for en langsommer forbindelse."
Det behøve ikke at skrue op for forbindelsen... TDC har sat den til 4Mbit. De skal bare fakturere mig for 2Mbit. Hvorfor skulle de så få lov til at opkræve for en 10Mbit forbindelse når jeg kun få 4Mbit? Jeg kan love dig for at hvis jeg ikke kontakter dem og gør dem opmærksom på problemet (selvom TDC har indberettet det til dem) vil der blive opkrævet for 10Mbit alligevel.
”Mulig hastighed afhænger af flere ting:
1. Jo kortere afstand til central jo bedrr
2. elektrisk støj fra andre kabler
3. kvaliteten af dit kobber... enkelte steder har man faktisk trukket aluminium ”
Målingerne var taget fra tilslutnings punktet uden for vores hus så det har ikke noget med vores installation eller andre støjmæssigt forholdt i vores hus.
Det eneste problem med at få dem til at annullere vores forbindelse (så vi kan flytte tilbage til TDC…eller Full Rate) er at vi købte en Wii med i handlen. Den kom hjem 22/12 og vi pakkede den op og har taget den i brug da vi havde ingen grund til at forvent problemer med forbindelsen (forbindelsen blev skiftet til Telia den 30/12 og TDC var ude hos os den 02/01).
Vi er i hvert tilfælde ikke interesseret i at aflevere Wiién tilbage. Men at vi får lov at beholder vores Wii (mod betaling af den kampagne pris selvfølgelig) burde være det mindste at Telia kan gøre for ulejligheden.
Jeg regner med at min kone skal ringe til dem i dag (hun er lidt mere diplomatisk end jeg er...Jeg=). Så må vi se hvad der sker.
------------- Pioneer 5090H/ SC-LX71 Elac FS-247/CC-241/IW1230 Sony BDP-S370
|