Anmeldelse af Sony BDP-S550 blu-ray
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Anmeldelser
Forumbeskrivelse: Debat om anmeldelserne på recordere.dk
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=53621
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 15:13
Emne: Anmeldelse af Sony BDP-S550 blu-ray
Skrevet af: Lars
Emne: Anmeldelse af Sony BDP-S550 blu-ray
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 00:04
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2389&z=1"> |
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2389&z=1 - - Sonys seneste bud på en blu-ray profile 2.0 afspiller, med dekodning af HD lyd, anmeldes her. |
Spørgsmål herunder >>>
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Svar:
Skrevet af: thomic
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 00:40
Hvordan klarer maskinen sig sammenlignet med PS3 mht. blu-ray afspilning?
BTW, så hedder menusystemet http://en.wikipedia.org/wiki/XrossMediaBar - XrossMediaBar og benyttes ikke kun på Playstation 3, men også på PSP, Bravia TV, nogle kameraer, VAIO laptops og mobiltelefoner
------------- Sony KDL-40D3000 | Sony RDR-HX910 | Denon DVD-1930 | Denon AVR-2805 | Samsung SMT-H3106 | QNAP TS-209 II | Squeezebox Duet & Boom | PlayStation 3 Slim
|
Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 07:32
Igen en tak til Lars og hans fine anmeldelser. Desværre er resten af udstyret ikke helt nyt og især TVet er ikke full hd, hvilket har betydning da billedet bliver nedskalleret. Dette burde så være ens for alle de bd afspillere der testes, men alligevel. Du må overbevise konen om et nyt TV.
------------- SVP03
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 07:41
thomic skrev:
Hvordan klarer maskinen sig sammenlignet med PS3 mht. blu-ray afspilning?
BTW, så hedder menusystemet http://en.wikipedia.org/wiki/XrossMediaBar - XrossMediaBar og benyttes ikke kun på Playstation 3, men også på PSP, Bravia TV, nogle kameraer, VAIO laptops og mobiltelefoner
|
BD afspilning er der ikke den store forskel
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 07:44
SVP03 skrev:
Igen en tak til Lars og hans fine anmeldelser. Desværre er resten af udstyret ikke helt nyt og især TVet er ikke full hd, hvilket har betydning da billedet bliver nedskalleret. Dette burde så være ens for alle de bd afspillere der testes, men alligevel. Du må overbevise konen om et nyt TV. |
Ihhh...Lars skal da også altid have æren af det hele. Nu er det altså mig der har lavet anmeldelsen
Og jeg har et - hvis alt går vel - et full HD tv på vej. Men efter min bedste overbevisning kan man ikke se forskel på normal siddeafstand, om det er HD eller Full HD.
Hvad er det ellers i mit set-up der er forældet?
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 08:14
Hother skrev:
SVP03 skrev:
Igen en tak til Lars og hans fine anmeldelser. Desværre er resten af udstyret ikke helt nyt og især TVet er ikke full hd, hvilket har betydning da billedet bliver nedskalleret. Dette burde så være ens for alle de bd afspillere der testes, men alligevel. Du må overbevise konen om et nyt TV. |
Ihhh...Lars skal da også altid have æren af det hele. Nu er det altså mig der har lavet anmeldelsen
Og jeg har et - hvis alt går vel - et full HD tv på vej. Men efter min bedste overbevisning kan man ikke se forskel på normal siddeafstand, om det er HD eller Full HD.
| Masn skal jo passe på hvad man skriver.
Men når du får dit nye Pio, kan du jo rykke tættere på og se på detaljer m.m. Det gør Otto jo også når han kalibrerer det, ud over han også flytter ud i se afstand.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 08:23
SVP03 skrev:
Hother skrev:
SVP03 skrev:
Men når du får dit nye Pio, kan du jo rykke tættere på og se på detaljer m.m. Det gør Otto jo også når han kalibrerer det, ud over han også flytter ud i se afstand.
|
Når man er tæt på kan man se en forskel mellem HD og Full HD, men min oplevelse er, med 2 kaliberede Pio Paneler, så kan jeg ikke se forskel.
Men på længere sigt bliver det jo lidt vanskeligt at være anmelder ved recordere.dk, hvis man skal følge dine ønsker om hele tiden at have sprit nyt udstyr. Der nemlig intet af mit udstyr der er over 9 måneder gammelt
|
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 08:44
Hother skrev:
SVP03 skrev:
Hother skrev:
SVP03 skrev:
|
Når man er tæt på kan man se en forskel mellem HD og Full HD, men min oplevelse er, med 2 kaliberede Pio Paneler, så kan jeg ikke se forskel.
Men på længere sigt bliver det jo lidt vanskeligt at være anmelder ved recordere.dk, hvis man skal følge dine ønsker om hele tiden at have sprit nyt udstyr. Der nemlig intet af mit udstyr der er over 9 måneder gammelt | Jeg har jo ikke sagt sprit nyt. Et full hd Pio har du kunnet få i 1½ år, så det er jo økonomien der afgør valget. Men i kan da bare sige til, vi er 3 naboer der tilsammen råder over udstyr der er bedre end gennemsnittet, så det kunne jo være sjovt at anmelde et produkt. Vi har eks. 2 DVDO Edge.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 08:53
SVP03 skrev:
Hother skrev:
SVP03 skrev:
Hother skrev:
SVP03 skrev:
|
Men på længere sigt bliver det jo lidt vanskeligt at være anmelder ved recordere.dk, hvis man skal følge dine ønsker om hele tiden at have sprit nyt udstyr. Der nemlig intet af mit udstyr der er over 9 måneder gammelt
| Jeg har jo ikke sagt sprit nyt. Et full hd Pio har du kunnet få i 1½ år, så det er jo økonomien der afgør valget. Men i kan da bare sige til, vi er 3 naboer der tilsammen råder over udstyr der er bedre end gennemsnittet, så det kunne jo være sjovt at anmelde et produkt. Vi har eks. 2 DVDO Edge. |
Så skal du såmædn bare rette henvendelse til Lars
|
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 09:26
Det kunne3 da være spændende, men da det skal gøres ordentligt, vil jeg høre hvor lang tid du har brugt på den her anmeldelse.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 09:28
SVP03 skrev:
Det kunne3 da være spændende, men da det skal gøres ordentligt, vil jeg høre hvor lang tid du har brugt på den her anmeldelse. |
En måneds tid, altså ikke på en gang, men et tidsforbrug på vel omkring 50 timer
|
Skrevet af: Rod83
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 10:14
tak for en rigtig god anmeldelse
------------- Panasonic TX-P50G20E ( http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79511&title=brugeranmeldelse-af-panasonic-txp50g20e - anmeldelse )|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 10:35
Hother skrev:
SVP03 skrev:
Det kunne3 da være spændende, men da det skal gøres ordentligt, vil jeg høre hvor lang tid du har brugt på den her anmeldelse. |
En måneds tid, altså ikke på en gang, men et tidsforbrug på vel omkring 50 timer | Det rækker min tid desværre nok ikke til, men det kunne stadig være spændende.
------------- SVP03
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 15:47
Har forstået at Pioneer BDP-LX71, er både beder på Blu-ray siden, og især
på DVD og CD siden, end både Onkyo 606 og PS3, er det læst korrekt ?
Og den enste god ting med Sony BDO-S550, er profil 2.0 og prisen, selv
om Sony BDP-S350 nok er et beder køb en S550.
|
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 16:00
Startrek skrev:
Har forsået at Pioneer BDP-LX71, er både beder på Blu-ray siden, og især på DVD og CD siden, end både Onkyo 606 og PS3, er det læst korrekt ?
Og den enste god ting med Sony BDO-S550, er profil 2.0 og prisen, selv om Sony BDP-S350 nok er et beder køb en S550. |
Tja....Pioneer BDP LX 71 og Onkyo DV-BD606 er lige gode som BD og DVD afspillere.
Pio´en er en bitte smule bedre som CD afspiller end Onkyo´en - men det kan muligvis være set-up betinget
Og hvis vi taler analog stereo er LX71 superb pga af sine 4 Wolfson DAC´s
|
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 16:05
Hother skrev:
Startrek skrev:
Har forsået at Pioneer BDP-LX71, er både beder på Blu-ray siden, og især på DVD og CD siden, end både Onkyo 606 og PS3, er det læst korrekt ?
Og den enste god ting med Sony BDO-S550, er profil 2.0 og prisen, selv om Sony BDP-S350 nok er et beder køb en S550. |
Tja....Pioneer BDP LX 71 og Onkyo DV-BD606 er lige gode som BD og DVD afspillere.
Pio´en er en bitte smule bedre som CD afspiller end Onkyo´en - men det kan muligvis være set-up betinget
Og hvis vi taler analog stereo er LX71 superb pga af sine 4 Wolfson DAC´s | Nu bliver det meget teknisk, kan onkyo smide dvd ud i 576i for os andre der har edge ??
------------- SVP03
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 16:06
Ja og BDP-LX91 må jo så værre beder på den analog side, med dens 8
Wolfson DAC´s, og så har den jo Profile 2.0, noget som Pioneer BDP LX
71 og Onkyo DV-BD606 ikke har, men det koste så desværre den lette
sum af 15.000 kr.
Det er hvis kun Pioneer´s Blu-ray afspille der kan smide 576i ud, noget
som Sony og Onkyo ikke kan.
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 16:16
en sony kan godt smide et 576i signal ud, men det skal gøres maunelt. Ikke som Pioneer hvor man har en knap til det.
|
Skrevet af: sims-m
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 16:53
Tak for en fin anmeldelse.
Er der en anmeldelse på vej af Sony BDP-S5000ES? Det kunne være spændende at se hvordan den klarer sig i forhold til de andre omtalte i denne tråd. Især nu hvor den også er mulig at købe i Danmark.
|
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 16:56
xcardman skrev:
en sony kan godt smide et 576i signal ud, men det skal gøres maunelt. Ikke som Pioneer hvor man har en knap til det. | Du mener vel at på Pioneer sætter man det op i menuen og på Sony skal du gøre det hver gang.
------------- SVP03
|
Skrevet af: Miruko
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 17:32
Tak for en god og informativ anmeldelse.
En af forbedringsområderne på BD afspillere er jo load-tiderne og når de kommer ned skifter jeg utvivlsomt min BD30'er.
Vil det være en ide på et tidspunkt at lave en oversigt over load-tiderne for forskellige afspillere. På den måde får vi også skabt en reference som vi kan forholde os til.
Det tager 26 sekunder for Sony'en at starte op, men er det hurtigere eller langsommere end LX71, DB30-55, PS3 osv?
Blot en tanke/ide - lad mig vide hvis en sådan oversigt allerede eksisterer
|
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 17:41
Så skal man blive enige om hvilken film, bd og dvd, da der er forskel, og skal det være efter den er tændt, eller fra man lukker skuffen.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 20:53
Miruko skrev:
Tak for en god og informativ anmeldelse.
En af forbedringsområderne på BD afspillere er jo load-tiderne og når de kommer ned skifter jeg utvivlsomt min BD30'er.
Vil det være en ide på et tidspunkt at lave en oversigt over load-tiderne for forskellige afspillere. På den måde får vi også skabt en reference som vi kan forholde os til.
Det tager 26 sekunder for Sony'en at starte op, men er det hurtigere eller langsommere end LX71, DB30-55, PS3 osv?
Blot en tanke/ide - lad mig vide hvis en sådan oversigt allerede eksisterer
|
Du er sikkert velkommen til at definere fremgangsmåden, og udarbejde en liste
|
Skrevet af: kanvas
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 20:58
Mon ikke det var en ide at lave et fælleskøb på denne afspiller????
|
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 21:12
kanvas skrev:
|
Jeg tror ikke at du skal regne med et fælleskøb på den BD afspiller. Priserne er generelt ret lave på afspilleren, så der vil formentligt være meget lidt at hente på et fælleskøb
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 13-Januar-2009 kl. 01:10
Næh, det er også min vurdering.
Når IT-butikkerne på nettet ( http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=175330 - link) sælger den til ca. 2500 kr nu, så er der intet at hente på et Fælleskøb.
Jo, det kan være vi kan få den til 2450 hvis vi er nok ... men med den besparelse bliver vi aldrig nok, inden en anden forhandler - bare for at drille - sælger den til 2400 kr.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 13-Januar-2009 kl. 09:53
Stemmer meget godt overens med at Ljud & Bild testede score 8/10 på BD afspilning af de 11 blu-ray afspillere de havde til test. At den på lydsiden som jeg husker det var overlegen ift. PS3 men ca. det samme for hvad angår billede, samt at Sony 350 og 550 har hurtig opstartstid.
Flot test Hother
OT: kommer der ikke snart lidt kig på Onkyo 906 og Denon 3800 ---> vil have mere læsning
------------- Sony AF8 65 Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset
|
Skrevet af: kanvas
Skrevet den: 13-Januar-2009 kl. 10:43
Hother skrev:
kanvas skrev:
|
Jeg tror ikke at du skal regne med et fælleskøb på den BD afspiller. Priserne er generelt ret lave på afspilleren, så der vil formentligt være meget lidt at hente på et fælleskøb
|
Måske det var en ide at lave en "pakke" med afspilleren samt en trådløs bridge til internetforbindelse????
|
Skrevet den: 13-Januar-2009 kl. 15:37
Schjelde skrev:
Stemmer meget godt overens med at Ljud & Bild testede score 8/10 på BD afspilning af de 11 blu-ray afspillere de havde til test. At den på lydsiden som jeg husker det var overlegen ift. PS3 men ca. det samme for hvad angår billede, samt at Sony 350 og 550 har hurtig opstartstid.
Flot test Hother
OT: kommer der ikke snart lidt kig på Onkyo 906 og Denon 3800 ---> vil have mere læsning
|
Denon 3800 er på vej, for det ved jeg at Lars Knokler med. Men Onkyo´en har jeg desværre ikke hørt noget om
|
Skrevet af: sims-m
Skrevet den: 13-Januar-2009 kl. 15:54
Prøver lige igen. Hvad med BDP-S5000ES. Er det noget i har overvejet at kigge på?
|
Skrevet den: 13-Januar-2009 kl. 16:03
sims-m skrev:
Prøver lige igen. Hvad med BDP-S5000ES. Er det noget i har overvejet at kigge på? |
Ja for Sørensen, hvis der nogen der tilbyder os til anmeldelse
|
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-Januar-2009 kl. 17:04
SVP03 skrev:
Så skal man blive enige om hvilken film, bd og dvd, da der er forskel, |
Og så er det jo oplagt at bruge en skive der blandt andet er designet til at stresse netop dét: DVE. Så kunne man jo passende også benytte menu-systemet i den til en subjektiv vurdering af hvor hurtig den er til menu-betjening, eller hvor hurtigt der skippes mellem kapitler. Jeg ved godt jeg bruger kapitel-skift lidt mere end de fleste, men der er dramatisk forskel på hvor godt forskellige DVD og især BD afspillere håndterer dét. Nogle afspillere kan groft sagt ikke skippe et kapitel bagud. Der er nogle afspillere hvor ét tryk bagud starter kapitlet forfra, to tryk skipper to kapitler bagud... Andre skifter nogle gange et kapitel frem hver gang man trykker "frem", andre gange reagerer de kun hver anden gang. Dén slags bugs er efter min mening simpelthen ikke i orden, og er noget producenterne burde få meget mere på puklen over end de gør.
Jeg synes med andre ord at DVE bliver brugt alt for lidt til disse ting, den giver netop mulighed for at have en fælles reference som alle kan få fingre i hvis de vil, og den er som sagt netop designet til at stresse afspillerne - hvilket er årsagen til at mange finder menu-systemerne tunge at arbejde med.
------------- Mvh Otto
|
|