Rep. af preout t/sub NAD T770
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Efterlysninger
Forumbeskrivelse: Efterlysninger, lidt af hvert
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=53847
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 21:40
Emne: Rep. af preout t/sub NAD T770
Skrevet af: tyrfing
Emne: Rep. af preout t/sub NAD T770
Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 11:35
Ja, nogle gange handler man for billigt. Fik at vide af sælger, da jeg købte min NAD T770, at kun hætten på volumenknappen manglede, så de 1.000kr gav jeg gerne. I ren og skær iver glemte jeg at spørge, hvorfor han ikke havde koblet en sub på de to små højttalere, han testede forstærkeren med, heh...
Nå, men spørgsmålet er så, om det kan betale sig at få repareret den pre-out, således mit sorround-setup kan få en bedre bund.
Både center, surround og front virker via pre-outs.
Alternativet er heldigvis kun at mangle sub'en, hvilket kun kan glæde min underbo!
------------- If you didn't f*ck it up yourself, you're not a real man! :)
|
Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 13:05
Kan næsten 100% sikkert ikke betale sig, forstærkerens pris taget i betragtning. Glem det hos et værksted. Du skal kende en elektronikkyndig, som vil gøre det gratis/billigt. Dertil skal du lægge udgiften til en servicemanual/diagrammer og de stumper som skal udskiftes.
Sub'en er svær at undvære, så find evt. en der har mulighed for at forbinde til dine fronthøjttalere (jeg har en til http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53482 - salg ).
|
Skrevet af: tyrfing
Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 14:08
Hehe, men skal jeg en tur over broen her fra Odense, ryger jeg op på rundt regnet 1.000kr, alt inkl. ;)
Har i øvrigt fundet ud af, at sub-udgangen kun er aktiv, når lyden går ind rent digitalt. Altså, når jeg hiver lyden ind via et coaxial-kabel fra DVD-afspilleren, er der fin kontakt.
Jeg var bare af den fejlagtige opfattelse, at sub-udgangen ville være aktiv sammen med de andre. Nu kører sub'en (omend på et meget lavt lydniveau) via et sæt phono-kabler koblet til frontens pre-outs. Det giver omtrent samme effekt som at skrue bass i bund på tone-kontrollen, lol.
Det var ikke lige, hvad jeg havde forventet, må jeg erkende. :(
------------- If you didn't f*ck it up yourself, you're not a real man! :)
|
|