Print side | Luk vindue

Proshop - Nej tak!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=53876
Udskrevet den: 04-Maj-2025 kl. 00:07


Emne: Proshop - Nej tak!
Skrevet af: daj72
Emne: Proshop - Nej tak!
Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 16:20

Den 10/12-08 modtager Proshop min Synology207+ til reparation kun 5 måneder gammel.

Nu lidt mere end en måned efter og flere rykkere og lovning fra Proshop på at den var færdig hos Producenten og på vej tilbage til dem ramler korthuset.

Den er åbenbart forsvundet , så nu får jeg pengene retur, da den er steget i pris i forhold til hvornår jeg købte den. Pænt arrogant var han også deres medarbejder. Jeg gjorde ham opmærksom på at jeg ikke ville have pengene retur, jeg ville bare have min Synology 207+. Det kunne slet ikke diskuteres. "Den var jo steget voldsomt i pris." som han sagde.

 Nu skal jeg ud og bruge 500.- på en ny NAS, fordi Proshop fu€%&!  op...  Det er bare ikke OK...

Jeg har handlet meget hos Proshop. Det er slut nu. Også SHG, da det er samme ejer.



-------------
Best Regards
Dan



Svar:
Skrevet af: daj72
Skrevet den: 16-Januar-2009 kl. 19:49

Jeg har nu snakket med Forbrugerstyrelsen, og det forholder sig således, at kan en forhandler erstatte en bortkommet i deres varetægt, skal de erstatte den med en ny. Og det kan Proshop uden problemer. 

Det har jeg forelagt Proshop, som stadig nægter at sende mig en erstatning, men kun vil udbetale mig penge.

Det er slut med at handler hos Proshop. Magen til elendig kundeserivce skal man lede længe efter.



-------------
Best Regards
Dan


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 18-Januar-2009 kl. 17:47
Gør opmærksom på dine rettigheder - det burde få dem til at lette røven

Men ja, SHG, Midt-data og Proshop er gået hen og blevet tam tam firmaer.. ærgerligt, da det var nogle knaldhamrende gode butikker førhen


Skrevet af: daj72
Skrevet den: 19-Januar-2009 kl. 11:37

Ja, det skulle man tro. Jeg har fortalt hvad deres rettigheder er jf. Forbrugerstyrelsen. Men de er bedøvende. De har faktisk lige afsluttet reparationsordren pr. mail. Og sender pengene retur.

Jeg har lige snakket med Forbrugerstyrelsen, for at starte sagen, og en sag tager 6 mdr. at føre, og hvis Proshop ved det, kan jeg godt forstå deres handlemåde.  

Konklusion: ALDRIG MERE PROSHOP.dk

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Gør opmærksom på dine rettigheder - det burde få dem til at lette røven

Men ja, SHG, Midt-data og Proshop er gået hen og blevet tam tam firmaer.. ærgerligt, da det var nogle knaldhamrende gode butikker førhen



-------------
Best Regards
Dan



Print side | Luk vindue