Print side | Luk vindue

hdmi eller scartstik?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=54149
Udskrevet den: 11-November-2024 kl. 02:26

Emne: hdmi eller scartstik?
Skrevet af: sb1097
Emne: hdmi eller scartstik?
Skrevet den: 19-Januar-2009 kl. 21:10

Hejsa

Jeg er forholdsvis uvidenhed udi teknologiens svære kunst, og har brug for et (måske indlysende) råd.

Jeg har en sony fladskærm (vistnok en 3000S) og har lige købt en sony harddiskoptager (rdh-hxd 780). Jeg har koblet dem op med et hdmi-stik, da jeg har hørt at det er bedst. Men har så læst lidt om scartstik og smartlink. Men hvad er nu bedst?

Er i øvrigt lige gået fra TDC TV til kabel, og vil gerne have kopieret nogle af mine optagelser fra TDC TV-harddisken til min sony harddiskoptager. Har læst (både i manual og her på sitet) hvordan man gør, men mine anstrengelser resulterer blot i en sort skærm - meget irriterende. Mener jeg har forbundet enhederne rigtigt. Er der nogle der har et godt råd?

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-Januar-2009 kl. 21:15

HDMI er bedst fordi det er digital overførsel = bedre billed

Men hvis du vil udnytte alle funktioner, såsom pause live tv, skal du også have scart forbindelse.

TDC boxen har vel scart ud som sættes til scart på recorder. Der vælges indgang på remoten.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Januar-2009 kl. 21:17

HDMI fra Recorder til TV er klart det bedste til afspilning af DVD, til afspilning af en optaget udsendelse, er det ikke så vigtigt hvad der bruges, da det er en analog optagelse.

For at overføre fra HDDen på din STB, skal der et Scartkabel fra den til Recorder, vælg korrekt input, så er der optagelse.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Print side | Luk vindue