Ønsker at få lidt kommentarer til følgende sag, vedr. overholdelse af reklamationsfrist. Skal jeg bare droppe sagen eller?
Har dd indsendt følgende til e-handel efter at være blevet afvist hos Easyshopping.
Hermed fejlbeskrivelse på tv købt hos Easyshopping: Fejlbeskrivelse: "Under alm fjernsynskig d. 27-12-2008 blir jeg pludselig opmærksom på at der midt på skærmen er en konstant grøn stribe, kun når billedet er sort/mørkt er den ikke grøn. Det går igen på alle indgange-HDMI/Scart osv". Jeg går straks på Easyshoopings hjemmeside og konstatere følgende (direkte taget fra deres oplysninger om købelov): "Meddelelse om reklamation skal foretages i rimelig tid efter manglen blev opdaget, hvilket i praksis betyder, at man som forbruger skal reklamere indenfor 2 måneder efter man har opdaget fejlen, jf. Købelovens § 81". Der står ikke yderligere om indsendelse af reklamation iforhold til reklamationsfrist, og dermed er jeg i god tro da jeg sender den ind d.19/1-09. Problemet er så, at jeg i mellem tiden har overskredet min 2-årige reklamationsfrist, da fjernsynet blev afhentet 13/1-2007, og får derfor afvist min sag. Jeg svarer derefter tilbage og beskriver at jeg på fejlkonstateringsdagen, tjekker deres hjemmeside, og læser at jeg har 2 md, som beskrevet tidligere. Jeg får svar tilbage at jeg ikke har overholdt tidsfrist for reklamation... Jeg er ikke indstillet på at opgive da jeg mener at være blevet fejlinformeret på Easyshoppings hjemmeside. Jeg er godt klar over at jeg ifølge købeloven måske ikke har ret, men på jeres og Easyshoppings side læser jeg "korrekt og etisk adfærd" , og det er her jeg føler mig lidt forbigået... Jeg er selvfølgelig klar til at forklare nærmere, hvis i skal have uddybet sagen. På forhånd tak for hjælpen. Mvh Jesper Sørensen.
|