Viasat HD Boks - Hjæælp
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=54238
Udskrevet den: 22-December-2024 kl. 13:15
Emne: Viasat HD Boks - Hjæælp
Skrevet af: MrEd
Emne: Viasat HD Boks - Hjæælp
Skrevet den: 21-Januar-2009 kl. 12:02
Hej Derude,
Jeg valgte for ca. 3 måneder siden, at opgradere til Viasat HD og blev ejer af én Samsung DSB h670n, som nok er verdens slappeste HD receiver. Har smidt den i kælderen bl.a. pga man ikke kan lave favoritlister samt bruge sin almindelig remote til tekst TV.
Dvs. at jeg pt. har et Viasat HD abonnement jeg ikke kan bruge, da jeg valgte at køre videre på min Thomson boks.
Jeg har ingen antenne og bor på Sjælland, så Boxer er pt. ikke aktuelt.
Spørgsmålet er om jeg kan købe en MPEG 4 HD boks til min Viasat parabol løsning, som også kan bruges til november under Boxer hvis jeg vælger at opsætte antenne ?
|
Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 21-Januar-2009 kl. 12:28
MrEd skrev:
Spørgsmålet er om jeg kan købe en MPEG 4 HD boks til min Viasat parabol løsning, som også kan bruges til november under Boxer hvis jeg vælger at opsætte antenne ?
|
Du kan ikke p.t. købe en sådan boks der både kan bruges til Viasat HD via satelit samt Boxer.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 21-Januar-2009 kl. 12:28
Damn... Havde nu været cool :-)
|
Skrevet af: Willum
Skrevet den: 21-Januar-2009 kl. 23:13
MrEd skrev:
og blev ejer af én Samsung DSB h670n, som nok er verdens slappeste HD receiver. |
Nu kender jeg en som har sådan en boks der, og når jeg ser på den i forhold til hvad Yousee kan levere, så er jeg imponeret. Jeg vil kalde den der boks for klart bedre end hvad YouDontSee leverer.
Du skal være glad for at du har en stabil boks det er trods alt vigtigst.
|
Skrevet af: frankmj
Skrevet den: 22-Januar-2009 kl. 01:23
Willum skrev:
MrEd skrev:
og blev ejer af én Samsung DSB h670n, som nok er verdens slappeste HD receiver. |
Nu kender jeg en som har sådan en boks der, og når jeg ser på den i forhold til hvad Yousee kan levere, så er jeg imponeret. Jeg vil kalde den der boks for klart bedre end hvad YouDontSee leverer.
|
Skal han også resette boksen 3 gange om dagen for at få lyd, billede, undertekster og lip-sync til at fungere? Samt at EPG går en time "skævt" ift. dansk normaltid? Eller bruger han ikke HDMI?
/Frank
|
Skrevet den: 23-Januar-2009 kl. 14:43
frankmj skrev:
Willum skrev:
MrEd skrev:
|
Skal han også resette boksen 3 gange om dagen for at få lyd, billede, undertekster og lip-sync til at fungere? Samt at EPG går en time "skævt" ift. dansk normaltid? Eller bruger han ikke HDMI?
/Frank
|
Nej, det virker hele tiden for ham. Han havde store problemer, men så prøvede han at tvinge den til at opdatere med nyeste software, og siden der har den kørt perfekt. Før opdateringen hakkede billede og lyd mens der ikke var nogen undertekster på blandt andet TV1000, men som sagt så efter en opdatering så virker den fint.
Jo han bruger HDMI. Hvorfor skulle man ellers have HD?
|
Skrevet den: 24-Januar-2009 kl. 10:59
Flere har opgivet at bruge HDMI og dermed HD, fordi der er så mange problemer med l.....
Hvordan tvinger man den til at opdatere?
/Frank
|
Skrevet den: 24-Januar-2009 kl. 11:48
Umiddelbart for at holde tråden...
Hvilken HD boks uden harddisk anbefales til viasat i stedet for Samsung
´en... Ønsker stadigvæk at bruge mit Viasat HD abonnement, men skal have
intet med Slamsung boksen...
Kravene er: mulighed for favotitlister og brug af tekst via tv´et egen
remote.. ??
|
Skrevet af: rohde
Skrevet den: 24-Januar-2009 kl. 12:05
MrEd skrev:
Hvilken HD boks uden harddisk anbefales til viasat i stedet for Samsung
´en... Ønsker stadigvæk at bruge mit Viasat HD abonnement, men skal have
intet med Slamsung boksen...
|
Som det ser ud lige nu er der ikke nogle offentligt kendte måder at se Viasats HD-kanaler uden brug af deres bokse (Samsung eller Pace).
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-Januar-2009 kl. 12:07
Viasat bruger NDS kodning, og det er ikke muligt at få NDS moduler, man kan dog programere et Dragon Cam til brug i andre boxe, men det er ikke så lige til. Så for at svare kort, så er det reelt kun udbyderboxene der kan anvendes.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 24-Januar-2009 kl. 13:15
Ok.. overvejede lige at købe en Pace TDS 850 NV, men der kan man heller
ikke lave favoritlister...
Hvordan kan Viasat vælge at køre med så featuremæssige dårlige
produkter...
|
Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 24-Januar-2009 kl. 13:50
Man kan godt lave favoritliste på Pace HD PVR boksen.
------------- Bo http://digitalt.tv" rel="nofollow - http://digitalt.tv
|
Skrevet den: 24-Januar-2009 kl. 14:00
http://www.viasat.dk/Digitale-TV-boxe/Pace-TDS850-PlusHD/men u-id-
273.html
Jf. Viasat´s hjemmeside kan man ikke... ???
Vides det om man kan bruge tekst tv via tv´et egen remote ?
|
Skrevet af: renenielsen
Skrevet den: 24-Januar-2009 kl. 16:44
MrEd skrev:
http://www.viasat.dk/Digitale-TV-boxe/Pace-TDS850-PlusHD/men u-id-
273.html
Jf. Viasat´s hjemmeside kan man ikke... ???
Vides det om man kan bruge tekst tv via tv´et egen remote ? |
Men det kan man nu, min "viasat tv2" ligger på kanal plads nr. 3 - og er derefter fuldt af de andre tv2 kanaler.. - så det er muligt, bestemt...
M.h.t. Tekst-tv via Viasat, jeg har ikke noget, men bruger HDMI, måske det kan skyldes det.. - får bare at vide, at der ikke er nogen transmission..
------------- LG 55LA860W (DIGI-TV) Sony BDP-S580 Sony STR-DH520 Humax iCord Mini (HD+/Fransat) Apple TV3 (Rental)
|
Skrevet den: 24-Januar-2009 kl. 23:44
frankmj skrev:
Flere har opgivet at bruge HDMI og dermed HD, fordi der er så mange problemer med l.....
Hvordan tvinger man den til at opdatere?
/Frank |
Puh ha, du må næsten ikke spørge. Kan faktisk ikke huske det. Men man skulle slukke for strømmen og så tænde mens man holder nogle knapper inde. Jeg kan dog ikke huske kombinationen. Men ring til deres kundeservice, så kan de hurtigt fortælle hvordan.
|
Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 28-Januar-2009 kl. 18:02
1. Tag strømstikket ud bag på Tv-boxen 2. Sæt strømstikket til igen bag på Tv-boxen 3. Når alle dioder på frontpanelet lyser tryk du på efter hinanden på • standby • pil op • pil ned • standby
------------- Bo http://digitalt.tv" rel="nofollow - http://digitalt.tv
|
Skrevet den: 28-Januar-2009 kl. 18:54
Tak, det virkede på min Samsung DSB-H670N.
Ser i øvrigt ud til at der er kommet ny software med redigerbar FAVORIT-liste via. EPG. Meget flottere grafik, og min signalkvalitet er lige pludselig 100%
Flere muligheder i HD-menu, og lyden kan nu sættes 0 ms. delay.
Undertekster virker også nu på HD-kanaler m. hvid tekst på sort baggrund.
TEXT-tv virker også!
Bravo! De har sgu lyttet efter!
/Frank
|
Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 11-Februar-2009 kl. 22:24
Kan man på Pace 850NV HD se en optagelse fra HDD medens den er i gang med at optage ?
------------- Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
Skrevet den: 11-Februar-2009 kl. 22:27
Det skulle enhver PVR box og for den sags skyld Recorder kunne klare.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 11-Februar-2009 kl. 22:45
Yep. Og det kan min Panasonic EH60 også gøre, men det er jo ikke ensbetydende med at den Viasat sælger kan!
------------- Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
Skrevet den: 11-Februar-2009 kl. 22:49
Så er der jo en ting der kan afgøre det, nemlig at prøve.
|
Skrevet den: 11-Februar-2009 kl. 22:54
Yep, men jeg har ikke bestilt min endnu. Jeg overvejer det stadigvæk. Så derfor er det lidt svært at prøve
------------- Mvh Kurt
|
Skrevet den: 11-Februar-2009 kl. 22:59
Så må det vel fremgå af dens specifikationer om den kan, eller kundeservice kan informere om det. Det ville da være mærkeligt om der ikke er noget om den på deres hjemmeside. På den anden side Viasat er jo til tider dybt underlige.
|
Skrevet den: 11-Februar-2009 kl. 23:05
Der står ikke noget på deres hjemmeside om det. Kun at man kan optage et program medens man ser noget på en anden kanal. Og selv i manualen for optageren står der heller ikke noget om det.
Og deres kundeservices kan som regel kun det man selv kan læse sig til på hjemmesiden.
------------- Mvh Kurt
|
Skrevet den: 11-Februar-2009 kl. 23:10
Kurt Poulsen skrev:
Og deres kundeservices kan som regel kun det man selv kan læse sig til på hjemmesiden.
|
Ja, de er som sælgerne i nogle elektronikvarehuse, de kan kun det som de kan læse i deres instuktioner, rigtig rådgivning og produktviden er fremmedord.
|
Skrevet den: 11-Februar-2009 kl. 23:15
Enig. Det er derfor jeg stiller spørgsmålet her.
------------- Mvh Kurt
|
Skrevet af: cfriis
Skrevet den: 22-Februar-2009 kl. 01:01
frankmj skrev:
Tak, det virkede på min Samsung DSB-H670N.
Ser i øvrigt ud til at der er kommet ny software med redigerbar FAVORIT-liste via. EPG. Meget flottere grafik, og min signalkvalitet er lige pludselig 100%
Flere muligheder i HD-menu, og lyden kan nu sættes 0 ms. delay.
Undertekster virker også nu på HD-kanaler m. hvid tekst på sort baggrund.
TEXT-tv virker også!
Bravo! De har sgu lyttet efter!
/Frank |
Hej Frank og andre
Hvordan har du fået tekst tv til at virke - har du OGSÅ sat scart imellem boksen og TV (udover HDMI), eller hvad?
Og kører du tekst tv via fjernsynets remote eller boksens remote (kan ikke lige se hvorhenne på boksen at der skulle være en tekst tv knap)?
Mvh Friis
|
Skrevet den: 22-Februar-2009 kl. 10:27
Text-tv virker kun via. boksens egen dekoder, den sender ingenting hverken over Scart eller HDMI. Den er herre langsom og har kun en sides hukommelse.
Tryk blot på den RØDE knap hvor der oppe over er et symbol med en TV-skærm med nogle linier på
/Frank
|
Skrevet den: 04-April-2009 kl. 13:39
Hej
Da jeg for en 1 1/2 måned siden fik min Samsung HD boks (uden harddisk) fra Viasat, var der lige kommet mulighed for at lave favoritlister.
Men så pludselig (for ca. 3 uger siden) virkede det ikke mere - favoritliste figurerer godt nok under menuen, men jeg kan ikke få det til at virke.
Nogen der har oplevet det samme, og evt. fundet en løsning på det?
Mvh Friis
|
Skrevet den: 04-April-2009 kl. 17:48
Det er fordi Viasat opdaterede deres kanalliste for ca 3 uger siden. Du skal sætte boksen tilbage til fabriksindstillinger. Herefter begynder den at virke.
------------- Mvh Kurt
|
Skrevet den: 04-April-2009 kl. 18:00
Hej Kurt
Jeg fulgte dit råd, og begyndte forfra med at oprette en favoritliste - og nu ser det ud til at virke.
Tak for hjælpen, Kurt - og god weekend.
Mvh Friis
|
|