Print side | Luk vindue

Problem med login i firefox

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=54259
Udskrevet den: 02-December-2024 kl. 15:26

Emne: Problem med login i firefox
Skrevet af: Bjarke
Emne: Problem med login i firefox
Skrevet den: 21-Januar-2009 kl. 18:31

Hej

jeg har problemer med login i Firefox under XP

Det er sådan at jeg godt kan logge ind, men går jeg ind under "Mine indlæg" og går ind under et emne og vil skrive, er jeg logget UD... Det er ret så konsekvens når jeg gør det, og det er ret irreterende... også i andre tilfælde er jeg pludseligt logget ud.

Nu har jeg så installeret Windows 7, og Firefox 3.05 og her kan jeg slet ikke logge ind.. Jo det siger forummet godtnok.. Men rammen til ventre bliver ikke opdateret...

Nogen der kan hjælpe?

Mvh. Bjarke

-------------
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive

Svar:
Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 21-Januar-2009 kl. 20:54
Hej,

Prøv at slette dine cookies.

-Kent

Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 21-Januar-2009 kl. 20:54
Jeg har prøvet det en gang. Det hjalp at slette cookies. Ellers må du bruge ieTab til Firefox og bruge den til recordere.dk

Venligst
Søren

Edit: Der var jeg lige en tand for langsom på tasterne

Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 21-Januar-2009 kl. 21:33
har samme problem med firefox på to forskellige pc'ere

Skrevet af: Ole
Skrevet den: 21-Januar-2009 kl. 23:13
Jeg har oplevet det flere gange både med IE og Firefox. Jeg tror ikke, at det er et browser relateret problem.

Sletning af cookies virker hver gang for mig..

...Ole

PS: Selvom jeg er en del af "Team recordere.dk" ved jeg altså intet om forum-softwaren, så mit svar skal bare tages som svar fra en tilfældig bruger

-------------
Moderator, recordere.dk

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 21-Januar-2009 kl. 23:14
Har også samme problem med Firefox - stjerneirriterende 

Tror det er noget som opstod efter seneste opdatering af Firefox? Havde ihvertfald ikke problemet tidligere.

Har prøvet alle tricks med at slette cockies, password, etc.. intet hjælper.

Ingen problemer med IE7.

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 21-Januar-2009 kl. 23:28

Hej Alle

Fejlen kan især opstå ved skift imellem IE og Firefox, eller ved opdatering fra en version til en anden.

Browseren får skrevet noget forkert ned i den lokale cookie, og forstår den ikke bagefter, og cookie indeholder data om login.

Løsningerne er:

1. Slet cookie for recordere.dk  (brug evt. http://www.recordere.dk/_web/cookie.aspx - slet cookie )
  2. Virker det ikke så slet midlertidige internet filer

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 22-Januar-2009 kl. 10:23
Jeg har slettet:

• Browserhistorik
  • Cache
  • Cookies
  • Adgangskoder
  • Bekræftede sessions
  • Midlertidige internetfiler

Stadig samme problem

Jeg har ikke problemer på andre forums eller sider som kræver login.

Skrevet af: Ken_T
Skrevet den: 22-Januar-2009 kl. 10:43
Yes, havde samme problem, men løste det.

Jeg mener at flashplayer skal være installeret, lyder fjollet men det ser ud til at være rigtigt. (Måske noget vrøvl alligevel.)

Og så skal man gemme et bogmærke og kun eet. Det starter man fra hver gang. Når man nu logger ind første gang, skal man bede firefox huske password, det valg har man øverst i en bjælke når man lokker ind, i det mindste første gang.

Alt det andet der er anbefalet har jeg ikke anvendt for at løse problemet.

Og jeg har løst det flere gange på samme måde (forskellige computere og ny install af windows)

Skrevet den: 22-Januar-2009 kl. 13:44
Har flashplayer installeret og bruger altid samme bogmærke, som er det eneste jeg har til recordere.

Har også bedt Firefox om at huske password, hvilket gør at bruger og password automatisk er udfyldt, men jeg skal stadig selv logge ind!

Skrevet af: Ken_T
Skrevet den: 22-Januar-2009 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Har flashplayer installeret og bruger altid samme bogm�rke, som er det eneste jeg har til recordere.

Har ogs� bedt Firefox om at huske password, hvilket g�r at bruger og password automatisk er udfyldt, men jeg skal stadig selv logge ind!

Ja, sådan er det også for mig stadig, men jeg troede at problemet var

"Det er sådan at jeg godt kan logge ind, men går jeg ind under "Mine indlæg" og går ind under et emne og vil skrive, er jeg logget UD... Det er ret så konsekvens når jeg gør det, og det er ret irreterende... også i andre tilfælde er jeg pludseligt logget ud.

Nu har jeg så installeret Windows 7, og Firefox 3.05 og her kan jeg slet ikke logge ind.. Jo det siger forummet godtnok.. Men rammen til ventre bliver ikke opdateret...

Nogen der kan hjælpe?"

øverst

Skrevet den: 22-Januar-2009 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

Fejlen kan især opstå ved skift imellem IE og Firefox, eller ved opdatering fra en version til en anden.

Browseren får skrevet noget forkert ned i den lokale cookie, og forstår den ikke bagefter, og cookie indeholder data om login.

Løsningerne er:

1. Slet cookie for recordere.dk  (brug evt. %20http://www.recordere.dk/_web/cookie.aspx - slet cookie )

/Lars

Tak til alle...

Det virkede tilsyneladende med sletning....

...Meen nu da jeg ville skrive dette, var jeg logget ud igen.. men kunne godt godt logge ind igen.. Men kan da vel ikke passe man skal slette cookies hele tiden...

-------------
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive

Skrevet den: 28-Januar-2009 kl. 19:22
Bare lige for at være sikker:

Der er ikke nogen af jer, med problemer, der logger på fra flere forskellige computere?

Man bliver altid "smidt" af på den tidligere computer, når man logger på på en ny..

Jeg bruger selv FF uden problemer.

...Ole

-------------
Moderator, recordere.dk

Skrevet af: centric
Skrevet den: 28-Januar-2009 kl. 19:30
Jeg kan slet ikke logge på fra kærestens computer (IE7) og har ofte problemer med Opera, som dog lykkedes med lidt omveje.

Jeg logger aldrig ud, men har max en computer tændt.

Skrevet den: 05-Februar-2009 kl. 19:29
Ja jeg bliver ved med at have problemer og det er pisse irreterende... og ja bruger det på forskellige computere, men det er problemet at man bliver logget ud, men man skal logge ind hele tiden når man har siden ved den samme pc.... Det er klart der ikke er så mange beskeder fortiden på forummet man giver slet ikke skrive noget pisse irreterende. mærkeligt nok sker det ikke på andre sider... og det kan da ikke være et kage problem, for det kommer også lige efter man har slettet dem...

-------------

Skrevet af: Logifire
Skrevet den: 08-Februar-2009 kl. 22:21

Jeg har sammeproblem med Vista og IE7... Så tyder på det er et generelt problem...

Måske en recorder programmør skulle se på login modulet?

Skrevet den: 08-Februar-2009 kl. 23:13
Har også konstant problemer, men kun med FF og recordere 

Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 14:12

Har ogs� konstant problemer, men kun med FF og recordere 

Ja kan der ikke snart prøves at rette op på fejl mellem Firefox og recordere det er da til at blive sindsyg over.. desuden logger man heller ikke automatisk ind...

Det er altså så galt at man virkelig ikke gider skrive i forummet når man konstant skal logge ind og gå tilbage til indlægget man ville svare på... man kunne da i det mindste gå tilbage til der hvor man kom fra når man logge ind, istedet for bare at blive smidt tilbage i rodet.

-------------

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Ole Ole skrev:

Man bliver altid "smidt" af på den tidligere computer, når man logger på på en ny..

Hvorfor gør man egentlig det?

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 05:55
Jeg har haft same problem i et stykke tid. Ser ud til at det hjalp at rydde ud i cookies her.. 

Skrevet af: cgmand
Skrevet den: 26-April-2009 kl. 14:04
samme problem her på XP, og det er både på IE og Firefox..

Skrevet af: kokkeole
Skrevet den: 26-April-2009 kl. 14:09
Jeg har bogmærket recordere.dk i bogmærkelinjen foroven i FF. Den logger på hver gang.

Hilsen Ole

-------------
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126

Skrevet af: agger
Skrevet den: 26-April-2009 kl. 14:26

hej

jeg er også sikker på det er noget med cookies at gøre , hvis man sletter dem kan man logge på igen uden problemer. der er faktisk tråde om problemet så ved en søg burde der komme noget frem.

hilsen agger

Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 15:48
Sletning af cookies virker kun i meget kort tid. Problemet vender tilbage inden for et døgn 

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 16:53
Jeg har ikke problemet. Så længe jeg bruger samme computer, er jeg altid logget på.

Dog bliver jeg logget af, hvis jeg bruger en anden computer. Hvis jeg i den situation åbner tråde i tabs og først derefter logger på, kan jeg ikke besvare trådene i de åbne tabs uden at logge på igen i hver tab.

Firefox 3.0.10 på Windows XP. Flash er installeret, men jeg bruger Flashblock og ser derfor ikke Flash-reklamerne.

Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 07:04
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Hvis jeg i den situation åbner tråde i tabs og først derefter logger på, kan jeg ikke besvare trådene i de åbne tabs uden at logge på igen i hver tab.

Har præcis samme problem

Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 08:12

Hvis jeg i den situation åbner tråde i tabs og først derefter logger på, kan jeg ikke besvare trådene i de åbne tabs uden at logge på igen i hver tab.

Har præcis samme problem

Det betragter jeg nu ikke som et problem. Snarere en dum forglemmelse fra min side. Jeg synes ikke, at man kan forvente, at det skal fungere uden login i den situation.

Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 22:29
Jeg har fundet ud af, at jeg oftest (kun?) har problemet, hvis jeg går i forummet via recordere.dk/forum.

Hvis jeg derimod kommer ind via direkte link fra e-mail, så er jeg logget ind.

Har lige prøvet det, hvor gik ind via recordere.dk/forum og jeg ikke var logget ind - så lukkede jeg fanebladet, og brugte link og så var jeg logget ind (altså uden at taste brugernavn og pw igen.)

Prøv det, som workaround - og vent ellers tålmodigt på, at programmør-teamet (lyder lidt større end det er) får rettet fejlen.. Den er ikke lige til at finde..

...Ole
-Som IKKE har mere forstand på forum-softwaren end resten af jer

-------------
Moderator, recordere.dk

Skrevet den: 26-Maj-2009 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Ole Ole skrev:

Har lige prøvet det, hvor gik ind via recordere.dk/forum og jeg ikke var logget ind

Det måtte jeg lige prøve, og jeg kan bekræfte din observation.

Jeg er aldrig før stødt på problemet, fordi jeg altid går direkte til en søgeside med de tråde, jeg deltager i.

Skrevet den: 03-Juni-2009 kl. 15:03
Vil gerne prøve at lave lidt analyse på, hvorfor vi har det her problem på recordere.dk

Kan I ikke prøve at skrive:

1. Om I har problemer:
2. Hvilken browser I bruger:
3. Hvilket styresystem I bruger (Vista/XP/Mac/Ubuntu osv):
4. Hvilken antivirus I bruger:

Jeg lover intet, jeg er mest nysgerrig for, om problemet relaterer sig til en bestemt konfiguration.

...Ole

-------------
Moderator, recordere.dk

Skrevet den: 03-Juni-2009 kl. 15:05
--- Og så starter jeg lige selv

1. Om I har problemer:
Kun når jeg logger på direkte via recordere.dk/forum - ikke hvis jeg bruger e-mail links
2. Hvilken browser I bruger:
Firefox 3.0.10
3. Hvilket styresystem I bruger (Vista/XP/Mac/Ubuntu osv):
XP
4. Hvilken antivirus I bruger:
AVG - "Pro"

...Ole

-------------
Moderator, recordere.dk

Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 03-Juni-2009 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

Løsningerne er:

1. Slet cookie for recordere.dk  (brug evt. %20http://www.recordere.dk/_web/cookie.aspx - slet cookie )

/Lars

Var det ikke bedre at fixe det her på siden i stedet? Cookies virker jo alle andre steder lige bortset fra herinde, så det må være her problemet opstår.

HAr slettet alle cookies, alle temp filer og jeg ved ikke hvad, men ligemeget hvad, så er jeg logget ud når jeg kommer tilbage. Surfer jeg lidt rundt på siden, bliver jeg logget ind på et tidspunkt, men det virker aldrig i det jeg kommer ind.

1. Om I har problemer: Ja konstant
2. FireFox 3.0.10
3. Problemer både på Vista og Windows 7
4. Avast!. Men der er ingen forskel om det kører eller ej

Skrevet af: T-Ras
Skrevet den: 03-Juni-2009 kl. 15:34

1. Om I har problemer: Ja, konstant
2. IE 7.0. Opera til iPhone
3. Windows XP Pro på 2 forskellige maskiner. Apple OSX til iPhone.
4. McAfee på den ene, AntiVir på den anden og intet på iPhone.

Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 03-Juni-2009 kl. 15:41
  1. Om I har problemer: Kun et par gange. Det fungerer glimrende nu.
  2. Hvilken browser I bruger: Firefox 3.0.10
  3. Hvilket styresystem I bruger (Vista/XP/Mac/Ubuntu osv): XP SP2
  4. Hvilken antivirus I bruger: McAfee Virusscan Enterprise Workstation 8.5.0.781
Edit: Samme forhold på to adskilte maskiner (med samme IP-adresse ift internettet)

Venligst
Søren

Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 03-Juni-2009 kl. 15:48
  1. Om I har problemer: Nej
  2. Hvilken browser I bruger: IE 7 og 8 samt Firefox 3
  3. Hvilket styresystem I bruger: XP SP3
  4. Hvilken antivirus I bruger: Intet

-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-Juni-2009 kl. 16:30

1.  Om I har problemer: Nej

2.  Hvilken browser I bruger: IE 7

3.  Hvilket styresystem I bruger: XP

4.  Hvilken antivirus I bruger: Bullguard

Har heller aldrig været nødt til at slette coocies. Er kun "smidt af" et par gange på over 2 år

Skrevet den: 03-Juni-2009 kl. 16:48
1. Om I har problemer: Hele tiden, og så igen!
2. Hvilken browser I bruger: Firefox v. 3.0.10
3. Hvilket styresystem I bruger (Vista/XP/Mac/Ubuntu osv): XP SP3 + Vista
4. Hvilken antivirus I bruger: COMODO

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 03-Juni-2009 kl. 16:50
1. Om I har problemer: Nej
2. Hvilken browser I bruger: IE 7
3. Hvilket styresystem I bruger: Vista Home Premium 64-bit SP1
4. Hvilken antivirus I bruger: Norton Internet Security

Skrevet den: 03-Juni-2009 kl. 16:51

1. Om I har problemer: Skal logge ind minimum 2 gange hver gang.
3. Hvilket styresystem I bruger (Vista/XP/Mac/Ubuntu osv): XP SP3
4. Hvilken antivirus I bruger: Eset NOD32

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-Juni-2009 kl. 19:08
1. Nej (kun at man ikke kan være logget ind to steder, men det er åbenbart en feature). Jeg sletter cookies for recordere.dk regelmæssigt.
2. Firefox 3 (en gang i mellem IE 6 eller IE 7)
3. WinXP (SP2 og SP3) og Ubuntu 9.04
4. WinXP: AntiVir & Symantec (to forskellige computere...), Ubuntu: intet

P.S. Jeg tror at det ville hjælpe på i hvert fald nogle af problemerne hvis recordere.dk altid blev HTTP-redirected til www.recordere.dk, da de to sider ikke deler cookies. En gang i mellem kommer jeg til at logge ind på recordere.dk, og så virker links (adgang) ikke da de typisk er til www.recordere.dk..

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 06-Juni-2009 kl. 11:25

1. Om I har problemer: Skal logge ind minimum 2 gange hver gang.
3. Hvilket styresystem I bruger (Vista/XP/Mac/Ubuntu osv): XP SP3
4. Hvilken antivirus I bruger: Eset NOD32

Har nøjagtig samme opsætning, men har ingen problemer overhovedet.

Skrevet den: 06-Juni-2009 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg tror egentlig også, at forskellene mindst lige så meget ligger i måden, hvorpå vi bevæger os rundt på recordere. Derfor får man nogle meget tilfældige besvarelser, når man kun spørger efter folks opsætning uden at spørge, om de kan navigere rundt på nogle bestemte måder.

Jeg selv har ingen problemer overhovedet, sådan som jeg bruger siden. Men hvis jeg går ind via forsiden (hvilket jeg ellers aldrig gør), mister jeg mit login. Det vil sige, at mit svar i undersøgelsen også ville være tilfældigt (og derfor har jeg  valgt ikke at svare).

Skrevet den: 07-Juni-2009 kl. 21:32

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg tror egentlig også, at forskellene mindst lige så meget ligger i måden, hvorpå vi bevæger os rundt på recordere. Derfor får man nogle meget tilfældige besvarelser, når man kun spørger efter folks opsætning uden at spørge, om de kan navigere rundt på nogle bestemte måder.

Jeg selv har ingen problemer overhovedet, sådan som jeg bruger siden. Men hvis jeg går ind via forsiden (hvilket jeg ellers aldrig gør), mister jeg mit login. Det vil sige, at mit svar i undersøgelsen også ville være tilfældigt (og derfor har jeg  valgt ikke at svare).

Der er noget der tyder på, at du har ret i, at det handler om hvordan man logger på, og ikke konfigurationen..
- Men så blev vi da så kloge

Jeg håber, at vi kan få tid til at kigge på det med recordere.dk vs www.recordere.dk

Ellers er der ikke andet at gøre, end at prøve de forskellige work-arounds, der er nævnt her..

...Ole

-------------
Moderator, recordere.dk

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 22-Juni-2009 kl. 13:09
Måske det skulle nævnes, at jeg har autologin - det har altid virket ved mig.

Desuden bruger jeg direkte link til forum - altså, jeg besøger ikke forsiden.

Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 22-Juni-2009 kl. 13:13
Logger altid ind fra forsiden, men har forsøgt fra alle andre sider med samme resultat.
Mit autologin virker overhovedet ikke i FF

Skrevet den: 25-Juni-2009 kl. 13:52
Jeg bliver logget ud, så snart jeg har været på forsiden (hilket jeg er ved hvert besøg, for at se hvad der rør sig).
Jeg bliver ligeledes logget ud, når jeg har trykket på "Mine indlæg", hvilket er mere end almindeligt upraktisk!

Skrevet den: 01-Juli-2009 kl. 17:10

1. Om I har problemer: <span style="font-
weight: bold;">Skal logge ind minimum 2 gange hver
gang.</span> 2. Hvilken browser I bruger: <span
style="font-weight: bold;">Firefox v. 3.0.10</span>3.
Hvilket styresystem I bruger (Vista/XP/Mac/Ubuntu osv):
<span style="font-weight: bold;">XP SP3</span>4. Hvilken
antivirus I bruger: <span style="font-weight: bold;">Eset
NOD32</span>

Har nu skiftet til Google Chrome, og har præcis samme
problem, så vi kan nok frifinde Firefox. Det må være den
måde som Recordere.dk håndterer login på, som det er galt
med.

Print side | Luk vindue