Print side | Luk vindue

1080P DLP, hvilke alternativer?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=54348
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 08:36

Emne: 1080P DLP, hvilke alternativer?
Skrevet af: Mr. Anderson
Emne: 1080P DLP, hvilke alternativer?
Skrevet den: 22-Januar-2009 kl. 23:24

Jeg kigger lidt marked igennem for en god projektor til omkring de 100" som bliver kalibreret efterfølgene.

Jeg har styr på sagerne men ikke på hvor mange forskellige projektor der er på marked lige pt.

Jeg er mest til DLP looket selvom jeg kan se regnbuer. Har dog ikke set så meget på LCD projektor og selt ikke indefor det sidste stykke tid. De har jeg set er Mitsubishi HC modellerne op til 6000 som var fine men ikke inponerende i sort niveau eller lysstyrke, trods deres skarphed.

Jeg kan godt lide looket fra f.eks. Infocus IN82/83 som jo er kickass projektorer. Jeg har set en del på IN82, JVC HD1, JVC HD750 og Sony VW50. Må indrømme at jeg er mere til DLP billedet. Fra Optoma har jeg nærstuderet HD80 som ikke falder i min smag. BenQ har jeg ikke set endnu men har mistro til dem og deres performance imod Infocus.

Jeg er desværre vane danet til det bedre billede så mindre godt er svært for mig på nuværende tidspunkt  Men prisklassen over de 30.000,- er ikke interresant.

Er der nogen som har set BenQ op imod dem jeg nævner eller har andre alternativer af DLP eller LCD der kan kommer nær dem i lysstyrke, farve og sort niveau?

-------------
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos

Svar:
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 22-Januar-2009 kl. 23:49
Tro lige at du føst skal give JVC D-ILA HD350 et kig først, den kan ses hos SCO Arrangement: Demo aften med JVC HD750 + 350, Onsdag d. 28. januar kl. 16.00 – 19.00.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=2421&zoneid=5

Skrevet af: timj
Skrevet den: 23-Januar-2009 kl. 00:28

hey vis den må ligge på de 30k så er der osse sim2 projektor f.eks D60

-------------
Anthem mrx-510
Sony vpl hw-65es, 104" Stewart ST 130
Rega R9, Jamo D6, SVS sb-2000,Oppo bdp-103eu,
Oppo bdp-83, viasat hd-boks
Pioneer Krp-500M (Kalibreret by CSN-Teknik)

Skrevet af: Bellini
Skrevet den: 23-Januar-2009 kl. 06:56
Oprindeligt skrevet af timj timj skrev:

hey vis den må ligge på de 30k så er der osse sim2 projektor f.eks D60

Og det var også den projektor jeg valgte for 1½ mdr siden, da jeg stod i præcis samme situation og med samme udgangspunkt (30k og DLP preference). Her er hvad jeg skrev på H4A omkring mit valg:

"

D60 har jeg set af 2 omgange. Først hos CSO til en personlig demo - her var den ikke kalibreret. Og anden gang var på messen, hvor den var kalibreret af Otto. Lærredet og lysforholdene var forskellige de 2 gange (lærrederne dog sammenlignelige), men jeg synes billedet stod rigtig godt begge gange.

Det jeg egentlig helst vil fremhæve som dens styrke, er at den ikke har nogen rigtige svagheder i mine øjne i forhold til konkurrenterne (til prisen forståes). Alternativerne jeg har kigget på, JVC HD350 og Benq W20000, havde begge svagheder som trådte tydeligere frem. JVC havde overmættede farver og ingen CMS, og Benq'en havde ikke så godt sortniveau som D60. Jeg så ikke disse 2 projektorer modtage et SD-signal, men det gjorde jeg på D60, og jeg synes den opskalerede rigtig godt. Bedre end forventet, og absolut tåleligt til at gense et par af de DVD film jeg har stående.

Jeg har KUN set 1 regnbue, og det var lige da jeg trådte ind i lokalet hos CSO og den kørte på skærmen. Derefter var der ingenting.

"

/Bellini

Skrevet den: 23-Januar-2009 kl. 20:14

De Sim2 projektor er ikke helt dårlige. Hvem handler med dem i DK?

Hvad måtte du slippe for sådan en D60'er?

Er der andre Sim2 projektor i prisklassen?

-------------
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 23-Januar-2009 kl. 21:28
Sim2 forhandles blandt andet af AV Precision. D60'eren er den eneste i den prisklasse.

Skrevet af: timj
Skrevet den: 23-Januar-2009 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

De Sim2 projektor er ikke helt dårlige. Hvem handler med dem i DK?

Hvad måtte du slippe for sådan en D60'er?

Er der andre Sim2 projektor i prisklassen?

Ja AV Precision eller  http://bigture.eu/ - http://bigture.eu/  forhandler sim2, og der er ikke rigtig andre sim2 i den pris klasse, ellers snak med Otto eller Henrik fra bigture.

-------------
Anthem mrx-510
Sony vpl hw-65es, 104" Stewart ST 130
Rega R9, Jamo D6, SVS sb-2000,Oppo bdp-103eu,
Oppo bdp-83, viasat hd-boks
Pioneer Krp-500M (Kalibreret by CSN-Teknik)

Skrevet den: 31-Januar-2009 kl. 00:27

Jeg har været på tur omkring og se lidt nu.

Jeg har snakket med AV-Precision og set Sim2 D60, snakket med AV-Connection og set Pana PTAE3000, Sanyo PLV3000, BenQ W5000. Være i Hifiklubben og set Infocus X10, IN82 og JVC HD750.

Så har været vidst omkring. LCD teknologien er kommet godt med må man sige og nu står vi kun med forskellen i små ting imellem teknologierne. Men det er DLP jeg skal have og syntes faktisk Infocus giver det bedste billede grundet de har mere lys i billedet men lidt ringere grøn farve som jeg fortrækker istedet for 100% præsis billede.

Var ikke imponeret over BenQ W5000, tvært imod. De to LCD'er kom lidt bag på mig. Men billedet er mere livlig og effektfuld med DLP end LCD samt mere til større lærred og mindre belyst stuer.

Sim2 D60 var fed og havde fantastik billede, ISF kalibreret og på Lissau nye True Colour lærred som også er ISF godkendt. Dog kan jeg leve med mindre præsis billede og samme sort med mere lys i en Infocus In81/82/83. 

-------------

Print side | Luk vindue