Print side | Luk vindue

26. januar sker der noget stort hos TDC

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=54350
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 09:34


Emne: 26. januar sker der noget stort hos TDC
Skrevet af: Marco
Emne: 26. januar sker der noget stort hos TDC
Skrevet den: 23-Januar-2009 kl. 00:24

Er der nogen der ved hvad TDC har gang i? De skriver selv at det er noget stort, men jeg ved bare at der tidligere har løbet rygter om at de kommer med et helt nyt koncept...

Det må jo så se dagens lys på mandag. Lyder da en smule spændende! Se deres teaser her: http://privat.tdc.dk/element.php?id=9038&dogtag=f5_p_ult - http://privat.tdc.dk/element.php?id=9038&dogtag=f5_p_ult

Mit eget gæt er en samlet pakkepris på internet, ip-tv, fastnet- og mobiltelefoni - hvad tror I?




Svar:
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 23-Januar-2009 kl. 08:06
"En mand - En pakke" - gid det var sådan.... sammensæt selv de programmer du vil se......... jeg drømmer stadig

-------------


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 23-Januar-2009 kl. 08:38
De sætter deres priser ned...
De kommer med en HD boks som virker...
De forstår meningen af ordet 'kundeservice'...
De lader folk bestemme hvilke kanaler de vil betale for...

// ironi off //....




Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 23-Januar-2009 kl. 09:00
De kommer med bundling - køb telefoni, TDC TV og bredbånd og få rabat!



-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-Januar-2009 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

De kommer med en HD boks som virker..


Det er TDC der kommer med noget - ikke YouSee.


Skrevet af: Ole Pihl
Skrevet den: 23-Januar-2009 kl. 16:12

Det vil blive spændende hvilken pris de vil tilbyde denne"pakke"til.

Hvis det går som det plejer med TDC , så vil prisen ligge i så højt et leje at man fravælger "Tilbuddet" med det samme .

Men måske kan det få "Fiberselskaberne" ud af busken og komme med et ordentligt tilbud.



Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 12:21
Så kom TDC's "fantastiske" tilbud....
http://politiken.dk/tjek/digitalt/article636466.ece -
http://politiken.dk/tjek/digitalt/article636466.ece

I mit tilfælde, skal jeg betale 711,- om måneden, plus 2500,- i oprettelse, for at få en løsning der er ringere end det jeg har i dag (lavere internethastighed, og manglende TV3, TV3+)......

Det er ikke engang 100,-/mdr. mindre end det som jeg betaler i dag, for en bedre løsning!

Har de slet ikke fattet hvorfor de mister kunder?




Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 12:25
Hvordan kan du komme op på 711?

Derudover er oprettelsen pt. 349,- (normalt 449).


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvordan kan du komme op på 711?

Derudover er oprettelsen pt. 349,- (normalt 449).


534,-/mdr for TRIO-pakken.
177,-/mdr for 3 ekstra TV
_______________
711,-/mdr TOTALT


349,- i oprettelse for TRIO
2085,- i oprettelse for de 3 ekstra TV.
_________________
2434,- TOTALT i oprettelse.

Hvis jeg derudover vil have TV3 og 3+, som jeg har idag, koster det ekstra 199,-/mdr (287,- efter et år), hvilket vil bringe den månedlige pris op på 998,- efter det første år..........



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 12:56
Nu ved jeg ikke hvad du har, men tag f.eks. FiberBredbånd (EnergiMidt) som de bl.a. skal konkurrere mod:

Engangsudgifter:
Oprettelse:        750,-
Multi-oprettelse:   499,-
-------------------------
I alt    1.249,-


Månedlige udgifter:
Netafgift:   19,-

Telefoni: 119,-

5/5Mbit: 289,-
(mindre ned end TDC men mere op)

Stor TV-pakke multi: 305,-

3 ekstra bokse: 117,-

Krypteringsafgift: 33,-
----------------------------------------
I alt      882,-

Stadigvæk ingen TV 3, og i mange fiberselskaber kræver de separat Viasat abonnement som hos TDC.

Jeg ved ikke om de 499,- i multi-oprettelse er pr. boks eller i alt, og derudover ved jeg heller ikke om krypteringsafgiften er pr. boks. Hvis det er pr. boks er det endnu dyrere.


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 13:04
Jeg har TDC/Yousee i forvejen, og det er derfor jeg finder det helt grotesk at deres "fantastiske" tilbud, ender med at blive dyrere end det jeg har i forvejen (Yousee kabelTV, Bredbånd 20/1MB, Fastnet tlf.).....


Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 13:07
Det er ikke andet end en gang salsgas.

Hvis man sammenligner med priserne for normalt tv, bredbånd og telefoni er det ikke meget, hvis overhovedet noget, man sparer.

Man glemmer lige forskellige slags gebyrer, der ryger oven i.

Når man ser på selve indholdet, mister man endda indhold, som man kan få med normalt digitalt tv. Bl.a. HD Kanaler.

Og når man bliver kunde hos TDC må man regne med at bruge timer i telefonen til deres kundeservice, og når man så endelig kommen igennem, ja så ved de ikke noget som helst om deres egen produkter.

Jeg har prøvet at regne på det, når det gælder min egen situation. Jeg har kabel-tv, digitalt tv, bredbånd og fastnet. jeg vil komme til at betale nøjagtigt det samme, og det selv om jeg mister en masse kanaler og muligheder.

Med tv over bredbånd kan jeg jo heller ikke kører signalet videre til f.eks. min analoge harddiskoptager. Noop, her skal du leje en ekstra boks, og så er du allerede over det, du normalt betaler.

Det er simpelthen til grin, hvordan forskellige medier falder i stime over TDC og deres markedsføringsmaskine. Prøv da for en gangs skyld at være lidt kilde-kritiske. Det ville klæde dem.

Dagens sure opstød



-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 13:09
Nu skal TDC jo netop ikke konkurrere med YouSee,

Men skal du se YouSee digitalt i hele hytten, er det altså heller ikke billigt.

Men ja, det er dyrt, men fiber som alle gik og ventede på er mindst lige så dyrt,

Nu håber alle på Boxer, men mon ikke det også bliver dyrt.


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Nu skal TDC jo netop ikke konkurrere med YouSee,

Men skal du se YouSee digitalt i hele hytten, er det altså heller ikke billigt.

Men ja, det er dyrt, men fiber som alle gik og ventede på er mindst lige så dyrt,

Nu håber alle på Boxer, men mon ikke det også bliver dyrt.


Jeg er sådan set ligeglad med hvem de skal konkurrere med. Jeg sammenligner med hvad jeg har/betaler idag, og hvad deres "fantastiske" tilbud giver mig/koster.

Og ja, jeg er også fuldstændigt overbevist om at Boxer vil blive mindst ligeså dyrt.


Skrevet af: dmcn
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 18:22
Jeg har regnet lidt på det, og umiddelbart lyder Trio som en rigtig god løsning for mig. Jeg har ét TV med kabel-tv fra Næsby Antennelaug, 20/2 Mbit forbindelse fra Fullrate og ingen fastnet-telefon. Kabel-tv koster 303 kr. pr. mnd. for fuldpakken, netforbindelsen koster 359 kr. pr. mnd. inkl. opgradering til 2 Mbit upstream, i alt 662 kr. pr. mnd. Jeg har ingen HD-box eller lignende endnu - på trods af at tv'et er et 40" Samsung LE40F86. Det har ganske enkelt ikke kunnet betale sig for mig endnu.

Kan jeg nøjes med 1 Mbit upstream og uden TV3/3+, ender jeg på 399 kr. pr. mnd. Opgraderer jeg til Viasat-pakken, ender jeg på 598 kr. pr. mnd. For 49 kr. pr. mnd. får jeg 20 Mbit net i stedet for de normale 10 Mbit - eneste tab er altså 2 Mbit upstream, som i stedet bliver 1 Mbit upstream, alt sammen for 647,- kr. pr. mnd. Til gengæld får jeg så en stak Viasat-kanaler. :)

Har jeg misset noget? Hvis ikke, tror jeg sgu jeg shopper. :)

-------------
Der findes 10 slags mennesker - dem, der forstår binær, og dem, der ikke gør.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 18:28
Du mangler de 65,5 i leje for boksen.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 18:37
Jeg har lige bestilt, jeg betaler jo for internet og telefon til tdc i forvejen.
har kun 4 kanaler via dvb_T. Ingen HD kanal. Men vil sikkert købe blueray film alligevel. Så tror det bliver en fin løsning for mig. Der er 6 måneders
måneders opsigelse, så kan man jo skifte til november hvis kvaliteten er for dårlig. Men dem som har fået iptv er jo glade for kvaliteten, så den bliver nok ikke dårligere end boxer.

Men denne her Optag TV (6 mdr. gratis), den forstå jeg ikke helt.
hvis de have penge for at jeg optager, så har jeg det også kun i 6 mdr


Skrevet af: Smurf
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 19:21
Ja de vil have penge for at aktivere optage funktionerne i din boks samt 2 tv strømme som det jo kræves både at opdate 1 kanal og se en anden.

-------------
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
http://www.itrends.dk - Itrends.dk


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 20:21
Man kan jo ikke få sine optagelser ud, men den har jo scart ud. Så kan den jo tilsluttes en reocdere. Men scart ud og hdmi virker vel ikke samtidig. Så skal man slå hdmi fra hvergang man skal optage.



Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 21:16
TDC Trio pakken efter de første 12 måneder:

399 kr./md. for Trio-pakken
287 kr./md. for Viasat Pakken
69 kr./md. for spole, pause, optage
66,50 kr./md. for leje af digital modtager

Samlede udgift 821,50 kr./md. + evt. telefonsamtaler på telefoni.

----------

Hos Stofa kan jeg vælge følgende - med PlusPakke large:
10 mbit flatrate
Flatrate telefoni til fastnet
FlatRate mobilt bredbånd
HD pakken med 4 HD kanaler
Adventure HD - HD video on demand
FilmPakken Film eller Kids
CANAL+ Film med CANAL+ kanaler inkl. HD kanalen, og CANAL+ Select (med film om demand til 0 kr.)

699 kr./md. + 149 kr./md for den analoge pakke: 848 kr./md.

Så for 26 kr./md. får jeg altså HD kanaler og video on demand og analogt tv til alle mine værelser - plus mobilt
bredbånd, flatrate telefoni, HD on demand og en masse ekstra.

Jeg ville endda påstå at man kunne vælge medium pakke pluspakken også får man det sammen som ovenfor - dog minus HD
pakken, Canal+, mobilt bredbånd og 4 mbit langsommere bredbånd. Så den matcher også godt med TDCs tilbud - så koster det
386,50 kr/md. + 149 kr./md. = 535,50 kr./md. - altså 300 kr. mindre om måneden


Det er lidt vigtigt man nok kigger på hvad TDC skal have efter kampagne månederne...

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: 84eren
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 21:41

det er ikke alle der har adgang til stofa ;)

pt sidder jeg med :

yosee kabeltv fuld pakke : 375 kr. pr månede

korafgift årligt                     400

leje af hd boks         &n bsp;          59 kr.pr månede

fullrate 20 mbit  + telefoni       :299

ialt  pr månede : 766 kr

----

Tdc home trio        399

leje af boks         &n bsp;   66,5

ialt :           ;         465,5

jeg spare ca 300 kr..

ved godt min forbindelse bliver lavere.. men kunne også have valgt fullrate 8mbit.. så var dte bare 250 kr jer sparrede..

ønsker ikke at have spole og optage efter 6 måneder så de kommer ikke oven i regne stykket.

men hver sin mand.. hvert sit behov..  mig siger TDC.TV



Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 21:55

Så skal vi bare lige have grønt lys fra skattemyndighederne så Trio kan komme med i kategorien 'medarbejderbredbånd' og så er der pludselig MANGE penge at spare også selvom det ikke er de allerbilligste priser.

 



Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 22:22
Jeg har valgt en trio pakke fordi jeg gider ikke og have en ny parabol og min tagantenne har set bedre tider. Jeg har ikke mulighed for kabel tv hverken fra yousee eller andre. Så en trio løsning er en fin mulighed for mig. Jeg har ikke valgt en Viasat Pakken, er ligeglad med tv3 og tv3+. film skal i HD fra blueray, så kan heller bruge tv1000 til noget.
jeg kunne vælge og vente på boxer, men kan ikke se det skulle blive biligere for de samme kanaler. Boxer levere jo heller noget HD udover den fra DR.

 


Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 08:26

Når man sammenligner med fiber, skal man også lige huske at kigge på internet hastigheden. Ved fiber er man garanteret fuld hastighed, også selvom linien samtidig bruges til at se tv.

TDC vil ikke garantere for mere end 5120/512 bits på en 10/1 mb linie.

Og hvis der samtidig ses TV, er garanteret hastighed kun 512/128 bits.......



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 08:55
TV går ikke ud over din internethastighed.


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 09:11

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

TV går ikke ud over din internethastighed.

Citat fra http://download.tdc.dk/pub/tdc/privat/samlet_vilkaar/privat/pakker/tdc_hometrio_vilkaar_16012009.pdf - Vilkår for TDC HomeTrio :

Ser du TV reduceres hastigheden på din bredbåndsforbindelse – dog aldrig til under 512/128 kbit/s.



-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 09:13
OK, så er det ændret - før havde de en dedikeret båndbredde til tv, men det er selvfølgelig svært, hvis manbåde skal have 20Mbit og 4 tv kørende samtidigt.


Skrevet af: thacaleb
Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 09:23
Jeg synes også at det var en god nyhed, men efterhånden når man begynder at læse tingene igennem så bliver det dyre og dyre.

Fatter ikke hvorfor de må skrive 399 kr/md, når man er tvunget til at "leje" en digitalboks hos tdc til 66 kr ekstra i måneden.

Derefter koster oprettelsen 350 kr og så lige 750 kr ekstra hvis du skal ha sat et TV mere til.

Og så skal man også betale for at kunne optage på en enhed som du i forvejen lejer hos dem?

Alt det her suger så på den 10mbit som du betaler for istedet for at ligge den ved siden af sådan som tdc gav 10mbit + TV båndbredde.

Så efterhånden er jeg ikke sikker på at det tilbud er så godt igen og det er jo hele 3 ting og så TDC. Man er jo næsten sikker på man skal ringe ind og brokke sig hele tiden.


-------------
Panasonic 37' PX80
Popcorn hour a-100
Acer R3610 ion with XBMC linux


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 09:36

En trio løsning er ikke for alle, men for mig som ikke kan få kabel tv.
og ikke gider parabol er det en fin løsning.
Jeg betaler i forvejen til en dårligere internet forbindelse plus telefon.
Hvis jeg skal vente til november, så skal boxer sikkert have 250 kr for den samme pakke og kortafgift. husk de 184 kr idag er jo kun nogle få kanaler. Men jeg skal så stadig betale for internet og telefon.
Men vi kan nok hurtig blive enige om at alle udbyder er nogle gebyr hajer.

alle dem som har iptv fra tdc er glade for løsningen og deres boks virker



Skrevet af: felix29
Skrevet den: 30-Januar-2009 kl. 21:55

Jeg står i stortset samme situation som xcardman..  På nuværende tidspunkt har jeg en 20/2 m/bit forbindelse via Cybercity til 349.- om måneden. For at jeg kan have denne forbindelse skal jeg have en basis/bære linie hos TDC, gider bare ikke betale for noget jeg egentlig ikke får noget ud af. Har i stedet valgt en fastnet telefon linie + vis nr løsning til 174.- pr. md. Skulle jeg så vælge boxer's vestpakke som de kører med pt. til 184.- pr. md... Ville det løbe op i 707.-

Med TDC hometrio får jeg en 20/1 m/bit forbindelse.  Vis nr mm for 15.- leje af stb 67.- se&optage til 69.- I og med at der er bredbåndsabonnement med i, skal jeg IKKE have en basis/bærelinie. Så alt i alt kommer det til at koste mig 599.- om måneden. Jeg har valgt at se det sådan at jeg for bare 76.- mere om måneden (end jeg giver nu) for 27 tv kanaler med mulighed for at optage. Det synes jeg er et godt tilbud. På trods af at jeg ikke er den store TDC fan, har jeg valgt at lade dem komme på en prøve i de 6 måneder.

Og en eller anden løsning skulle jeg finde på, da jeg kun har tagantenne og en parabol rettet mod astra satelitten (gratis tysk tv)

Men jeg kan sagtens følge dem der ikke kan se tilbuddet i tilbuddet. For TDC blæser det op til at være en samlet famillie ting, og det hænger bare ikke sammen med de 399.- For de fleste famillier har mere end et tv, og så tipper læsset.

 



-------------
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 05-Februar-2009 kl. 15:41

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/article1121449.ece - http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/article1121449.ece



Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 05-Februar-2009 kl. 15:56
Jeg har intet hørt endnu fra tdc, må vil nok snart ringe.
når nej det har jeg gjort flere gange uden at komme igennem 

hvis man forventer og se tv og være på nettet samtidig, skal man holde sig væk. Jeg skal kun bruge pakken til et tv, man kan jo stadig se dr1 og dr2 og tv2 via dvb-t.  


Hvad så hvis man gerne vil have boxer, så skal man jo også have 3 modtager og et kort til hver ved 3 tv i huset. TV er bare dyrt i danmark


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 05-Februar-2009 kl. 16:15

http://epn.dk/brancher/markedsforing/article1593633.ece - http://epn.dk/brancher/markedsforing/article1593633.ece

Flemming



-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: rasse78
Skrevet den: 05-Februar-2009 kl. 22:37

Jeg har været forbi butikken og har haft telefonisk kontakt med TDC ang. Home Trio. Det der først slår en, er den tvivl man står tilbage med.

Ved simple spørgsmål om fx. brug at mediecenter, hastighed, kabling og priser, får man forskellige svar. Bl.a. siger en ekspedient, at det kun er når man zapper på TV'et, at internethastigheden påvirkes. Men andre steder kan man læse, at TV'et bruger ca. 4,5 Mbit, når det kører.

Jeg tør næsten ikke bestille! Markedsføringen er jo også kritisabel.

Er der nogen der ligger inde med billeder af boksen. De kalder den en B&O-boks, men her er jeg også i tvivl. Er det ikke en KISS? 

Mvh Rasmus



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 05-Februar-2009 kl. 22:52
Hvad kan man sige snyd for TDC/YouSee siden, men kunne man ikke forvente andet fra deres siden, tænk bare på hvor meget det ville koste i hastighed hvis en hustand har flere Tv som ønsker at se HDTV og gå på nette på samme tid for ikke at tale om prisen.


Skrevet af: rasse78
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 08:38

Måske skulle TDC bare opgradere alle til 20 Mbit gratis. Så var der ikke bøvl med hastighederne.

 



Skrevet af: felix29
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 08:44

Det tror jeg også gerne de ville.

Da jeg bestilte trio pakken, sagde jeg at jeg gerne ville have 20 Mbit, i stedet for de 10.. Sælgeren sagde at de ville teste min forbindelse for at se om det var muligt at levere 20 Mbit.. 

Så jeg tror at TDC med vilje har valgt 10 Mbit løsningen i deres annoncer for at kunne dække flest 'potentielle' kunder.  Og gik de ud og lovede en 20 Mbit forbindelse og der var kunder der senere fik at vide at det ikke kunne lade sig gøre.. Tjaa så var TDC sikkert havnet i Kontant/Basta eller andet ligende.

 



-------------
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.


Skrevet af: rasse78
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 08:49
Jeg synes bare, at de skulle droppe de 49 kr/md for 20 Mbit. Det ville fremtidssikre deres pakke, da de fleste har mere end ét TV i husstanden, der æder båndbredde.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 14-Februar-2009 kl. 11:05

Jeg kunne ikke få deres trio løsning, kun en plus løsning hvor man ikke kan optage og se en anden kanal samtlige. Jeg må sætte nogle nye LNB hoveder på min parabol og en smart pvr med twin tuner, fordelen er så HDTV. Men også en større pris



Skrevet af: felix29
Skrevet den: 16-Februar-2009 kl. 13:36

Var det pga. hastigheden på netforbindelsen, at de ikke kunne levere hometrio til dig ?

Var/er Boxer ikke en mulighed for dig i stedet for sat ? Ved godt at boxer ikke har HD, men de kan vel gøre det lidt billigere eller ?



-------------
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 16-Februar-2009 kl. 16:12
det var netop hastigheden på netforbindelsen, kan godt modtage tv, men kan ikke optage og se en anden kanal og ingen internet mens man ser tv.
Boxer var også en mulighed, men kommer først til november. Med Sat får jeg HD og kvaliteten er nok bedre end boxer, når de skal til og kører 30 kanaler. Har købt en combi box Vantage HD 7100TS og den kan også bruges til boxer med cam modul. Så hvis jeg bliver træt af sat i løbet af 12 måneder, kan jeg vælge at bruge boxer og stadig kunne bruge min box.
har bestilt et abo med den gratis box, som ikke koster leje. Med en 7100TS er der nemlig mulighed for at kunne overfører sine optagelser fra en usb harddisk direkte til min HTPC.   


Skrevet af: felix29
Skrevet den: 16-Februar-2009 kl. 22:50

Hvor lang tid gik der fra du bestilte til de gav dig besked om at du ikke kunne få hometrio ? Jeg spørger fordi jeg bestilte det den 28. januar og har intet hørt fra dem siden.

 



-------------
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 17-Februar-2009 kl. 07:41
Jeg fik besked den 14 februar og bestilte den 26 januar.


Skrevet af: felix29
Skrevet den: 17-Februar-2009 kl. 09:13

Jeg ringede til TDC for 5 min siden. Og fik atvide at grunden til jeg ikke havde hørt noget var at jeg havde bedt om en 20 m/bit forbindelse, og de havde testet min linie og fundet frem til at jeg max har 14-16 m/bit (grundet afstand til central) Deres nye pakke tilbudssystem har nogle børnesygdomme hvilket gør at vi (kunderne) desværre ikke får besked om dette, men selv skal henvende sig til TDC for at høre hvordan det går. Men de arbejder på sagen.

Det er så er noget MEGA øv er at jeg må nøjes med en 10 m/bit forbindelse, fordi de ikke har noget der hedder 15 m/bit. ¨

Det underlige er bare at med min nuværende udbyder kører jeg på en 20 m/bit forbindelse.. At jeg så kun har 14-16 m/bit i virkeligheden.. Er sku bedre end at skal drosles ned på 10 m/bit.

 



-------------
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.


Skrevet af: jeje
Skrevet den: 17-Februar-2009 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af felix29 felix29 skrev:

Jeg ringede til TDC for 5 min siden. Og fik atvide at grunden til jeg ikke havde hørt noget var at jeg havde bedt om en 20 m/bit forbindelse, og de havde testet min linie og fundet frem til at jeg max har 14-16 m/bit (grundet afstand til central) Deres nye pakke tilbudssystem har nogle børnesygdomme hvilket gør at vi (kunderne) desværre ikke får besked om dette, men selv skal henvende sig til TDC for at høre hvordan det går. Men de arbejder på sagen.


Det er så er noget MEGA øv er at jeg må nøjes med en 10 m/bit forbindelse, fordi de ikke har noget der hedder 15 m/bit. ¨




Vil det sige, at du sagde til TDC, at du var villig til at betale for 20 Mbit selvom du ville få en lavere hastighed, men at TDC sagde nej? Det er da den omvendte verden.


Skrevet af: felix29
Skrevet den: 17-Februar-2009 kl. 10:18

Det var slet ikke oppe og vende. Jeg forstod på sælgeren at der kun var disse 2 muligheder. (20 eller 10 M/bit)

TDC vil jo være ærlige og kun love den hastighed de kan garantere. 

Håber så på at de får lavet en af deres minicentraler tættere på min bopæl så jeg kan komme op på de 20 m/bit...

Men nu var Hometrio for vores vedkommende mest et testforsøg for at se om det var noget vi kunne blive glad for.

 



-------------
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.


Skrevet af: jeje
Skrevet den: 17-Februar-2009 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af felix29 felix29 skrev:

Det var slet ikke oppe og vende. Jeg forstod på sælgeren at der kun var disse 2 muligheder. (20 eller 10 M/bit)


TDC vil jo være ærlige og kun love den hastighed de kan garantere. 


 



Det tror jeg, at du har misforstået. Ved almindeligt bredbånd leverer de den bedst opnåelige hastighed, men garanterer, at man ikke er bundet til et abonnement, hvis man ikke opnår mindst halvdelen af abonnementets pålydende hastighed. Jeg synes, at du skal kontakte TDC igen og sig, at du er villig til at betale for 20 Mbit selvom du ved, at du måske kun får 14 Mbit.

EDIT: Med misforståelsen mener jeg ikke, at TDC ikke er ærlige. Men jeg mener, at du har misforstået det, hvis du tror, at TDC ikke er villige til at levere 14 Mbit på et 20 Mbit abonnement.


Skrevet af: felix29
Skrevet den: 17-Februar-2009 kl. 10:51
Kan godt følge dig.. Og jeg vil lige tage fat i dem igen. Tror vist at jeg hellere må se at få min morgenkaffe.. For jeg er da vist ikke helt vågen

-------------
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.


Skrevet af: felix29
Skrevet den: 18-Februar-2009 kl. 04:06

jeje... Du havde ret. De kunne godt levere de 14 Mbit på 20 Mbit abbo.

Men så blev det kryptisk fordi.

Valgte jeg løsningen med de 14 Mbit, ville jeg kun have mulighed for en tv strøm (se eller optage) Hvis jeg valgte en 10 Mbit løsning kunne jeg få 2 tv strømme (se og optage)

Man skulle tro at det ville være omvendt, men af tekniske årsager kunne det ikke lade sig gøre pt.

Da 'se og optag' er en gratis del af abbonementet de første 6 måneder, har jeg valgt at gå ned i hastighed. Jeg kan dog vælge fra dag til dag om jeg ønsker den ekstra båndbredde også skifte.  



-------------
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.


Skrevet af: jeje
Skrevet den: 18-Februar-2009 kl. 11:15
Jeg stoler ikke altid på det, jeg får at vide af TDC's medarbejdere. Men når du kan vælge ny hastighed fra dag til dag kan du jo prøve, om det hele alligevel ikke virker ved 20 Mbit/s.

Jeg har kikket tråden igennem, og forestiller mig, at Telmore 20M/2M ADSL og Boxer Vest måske i virkeligheden passer bedre med dine ønsker. Det koster 349 + 184 = 533 kr/måned. Jeg undrer mig over, at du skal betale for en basislinie til TDC, når du har bredbånd ved Cybercity. Jeg har skiftet fra TDC til Telmore, og basislinien er indregnet i Telmores priser.


Skrevet af: felix29
Skrevet den: 18-Februar-2009 kl. 13:02

Telmore har nok også telefoni med i deres abb (så er der ingen brug for bærelinie). Det har jeg ikke med mit abb. hos Cybercity. Deres bredbåndstelefoni har jeg prøvet og det gør jeg aldrig igen. Og jeg har ofte spurgt dem om jeg kunne droppe bære/basis linien, hvortil svaret altid har været nej.

Har også overvejet at få Boxer vest, men deres boks har ingen HDD indbygget, og de har heller ikke så mange kanaler som vi får ved TDC.

Telmore og Fullrate tilbyder heller ikke email adresser og webside plads i deres abb.

Hos Cybercity har jeg 20/2 Mbit solobredbånd. Op til 5 mail adresser. 10 Gb webside plads + webmail.



-------------
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.


Skrevet af: jeje
Skrevet den: 18-Februar-2009 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af felix29 felix29 skrev:

Telmore har nok også telefoni med i deres abb (så er der ingen brug for bærelinie).


Telmore ADSL er uden telefoni og kræver ikke telefoni hos andre selskaber.


Skrevet af: felix29
Skrevet den: 18-Februar-2009 kl. 14:01

oki..

Nu får TDC chancen.. Så må jeg se om der skal ændres noget efter de 6 måneder... Men tak for info'en



-------------
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.


Skrevet af: Newliving
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af felix29 felix29 skrev:

Hvor lang tid gik der fra du
bestilte til de gav dig besked om at du ikke kunne få
hometrio ? Jeg spørger fordi jeg bestilte det den 28.
januar og har intet hørt fra dem siden.


 



Ved du at du ikke kan få det, eller synes du det er
træls du ikke har hørt fra dem siden d. 28. februar hvor
du bestilte?

Jeg kan fortælle så meget at TDC gi'r den fuld smadder
på HomeTrio. Sådan som det ligger lige pt. har jeg
oplevet kunderne først kan få teknikerbesøg til Maj/Juni
og få det installeret. Ud fra dette vil jeg vove at
påstå at HomeTrio er et rigtig godt produkt ellers vil
kunderne nok ikke strømme til som de gør.

Så kan det godt være løsningen ikke er den bedste for
"den krævende" som absolut SKAL have 2 mbit i upload,
kunne se TV i de første 4 værelser og samtidig se TV,
MENS han spiller pc. Det gør jeg i hvert fald ikke.
Jeg har 1 TV og det hænger på væggen i stuen, færdig
basta. Ikke flere end det ene.

Jeg har selv lige bestilt og glæder mig til det. I mit
tilfælde skal jeg betale totalt 499 pr. md. de første
seks måneder herefter 565 pr. md. og efter det første år
bliver det 752 pr md.
Det er for 43 tv-kanaler (inklusiv 6 REKLAMEFRI kanaler,
TV1000 osv.), 10 mbit bredbånd plus telefoni.
Jeg har kigget nettet igennem og kan simpelthen ikke
finde en billigere løsning end denne. Samtidig med man
kun giver 449 kr. i opr.



-------------
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center


Skrevet af: felix29
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 03:36
Oprindeligt skrevet af Newliving Newliving skrev:

Oprindeligt skrevet af felix29 felix29 skrev:

Hvor lang tid gik der fra du
bestilte til de gav dig besked om at du ikke kunne få
hometrio ? Jeg spørger fordi jeg bestilte det den 28.
januar og har intet hørt fra dem siden.


 



Ved du at du ikke kan få det, eller synes du det er
træls du ikke har hørt fra dem siden d. 28. februar hvor
du bestilte?

Jeg kan fortælle så meget at TDC gi'r den fuld smadder
på HomeTrio. Sådan som det ligger lige pt. har jeg
oplevet kunderne først kan få teknikerbesøg til Maj/Juni
og få det installeret. Ud fra dette vil jeg vove at
påstå at HomeTrio er et rigtig godt produkt ellers vil
kunderne nok ikke strømme til som de gør.

Så kan det godt være løsningen ikke er den bedste for
"den krævende" som absolut SKAL have 2 mbit i upload,
kunne se TV i de første 4 værelser og samtidig se TV,
MENS han spiller pc. Det gør jeg i hvert fald ikke.
Jeg har 1 TV og det hænger på væggen i stuen, færdig
basta. Ikke flere end det ene.

Jeg har selv lige bestilt og glæder mig til det. I mit
tilfælde skal jeg betale totalt 499 pr. md. de første
seks måneder herefter 565 pr. md. og efter det første år
bliver det 752 pr md.
Det er for 43 tv-kanaler (inklusiv 6 REKLAMEFRI kanaler,
TV1000 osv.), 10 mbit bredbånd plus telefoni.
Jeg har kigget nettet igennem og kan simpelthen ikke
finde en billigere løsning end denne. Samtidig med man
kun giver 449 kr. i opr.

Jeg kontaktede dem, og fik en tid til teknikkerbesøg den 23 marts. Så jeg går bare og venter på at det bliver den 23.



-------------
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.


Skrevet af: Newliving
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af felix29 felix29 skrev:

Oprindeligt skrevet af Newliving Newliving skrev:

Oprindeligt skrevet af felix29 felix29 skrev:


Hvor lang tid gik der fra du bestilte til de gav dig
besked om at du ikke kunne få hometrio ? Jeg spørger
fordi jeg bestilte det den 28. januar og har intet hørt
fra dem siden.


 


Ved du at du ikke kan få det, eller synes du
det er træls du ikke har hørt fra dem siden d. 28.
februar hvor du bestilte? Jeg kan fortælle så meget at
TDC gi'r den fuld smadder på HomeTrio. Sådan som det
ligger lige pt. har jeg oplevet kunderne først kan få
teknikerbesøg til Maj/Juni og få det installeret. Ud fra
dette vil jeg vove at påstå at HomeTrio er et rigtig
godt produkt ellers vil kunderne nok ikke strømme til
som de gør. Så kan det godt være løsningen ikke er den
bedste for "den krævende" som absolut SKAL have 2 mbit i
upload, kunne se TV i de første 4 værelser og samtidig
se TV, MENS han spiller pc. Det gør jeg i hvert fald
ikke. Jeg har 1 TV og det hænger på væggen i stuen,
færdig basta. Ikke flere end det ene. Jeg har selv lige
bestilt og glæder mig til det. I mit tilfælde skal jeg
betale totalt 499 pr. md. de første seks måneder
herefter 565 pr. md. og efter det første år bliver det
752 pr md. Det er for 43 tv-kanaler (inklusiv 6
REKLAMEFRI kanaler, TV1000 osv.), 10 mbit bredbånd plus
telefoni. Jeg har kigget nettet igennem og kan
simpelthen ikke finde en billigere løsning end denne.
Samtidig med man kun giver 449 kr. i opr.


Jeg kontaktede dem, og fik en tid til teknikkerbesøg
den 23 marts. Så jeg går bare og venter på at det bliver
den 23.



Du har været meget heldig kan jeg kun sige!
Du har fået en afmelding fra en anden. Jeg stod faktisk
med en igår som kunne få det d. 12. marts!
Så man kan godt være heldig en gang i mellem...

-------------
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center



Print side | Luk vindue