Vantage HD 7100TS
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=54456
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 01:52
Emne: Vantage HD 7100TS
Skrevet af: Tank
Emne: Vantage HD 7100TS
Skrevet den: 25-Januar-2009 kl. 01:14
Jeg overvejer at købe en Vantage HD 7100TS, men jeg er i tvivl om det er er godt køb. Kan den fx tage de kommende mpeg4 kanaler som sendes det det digitale jordnet, eller er det kun fra sattelitter. Findes der et bedre alternativ ? og hvor får jeg den bedste pris ?
Jeg håber, at der er nogen som kan hjælpe med et godt råd.
|
Svar:
Skrevet af: Slettegaard
Skrevet den: 25-Januar-2009 kl. 15:17
Umiddelbart burde den kunne modtage MPEG4.
Audio / Video Dekoder |
Video Format |
4:3 & 16:9 [ Letter Box, Pan & Scan ] |
Video Auflösung |
1080i, 720p, 576p, 576i(SCART) |
Transport Stream |
MPEG ISO 2 / 4 |
Audio Dekoder |
MPEG Audio Layer 1 & 2 |
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet af: Bobben
Skrevet den: 25-Januar-2009 kl. 22:58
Slettegaard skrev:
Umiddelbart burde den kunne modtage MPEG4.
Audio / Video Dekoder |
Video Format |
4:3 & 16:9 [ Letter Box, Pan & Scan ] |
Video Auflösung |
1080i, 720p, 576p, 576i(SCART) |
Transport Stream |
MPEG ISO 2 / 4 |
Audio Dekoder |
MPEG Audio Layer 1 & 2 |
|
Den må også støtte HE-AAC lyd ellers blir det vel ikke noe lyd.
|
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 01:37
Er der nogen som ved, om Vantage HD 7100TS har HE-AAC lyd? Det vil være rart om den ikke bare har billede, men også lyd.
|
Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 16:05
Vantage HD7100TS og HD8000TS understøtter i øjeblikket kun AAC, men og her er et rigtigt stort, fremhævet og understreget men, for jeg tror jeg er blevet klogere i dag.
Da jeg så at det ville være HE-AAC gik jeg i vanlig stil i panik da jeg ikke vidste hvad det ville betyde og kontaktede straks en tekniker, som fortalte at resultatet med HE-AAC lyd og ingen direkte HE-AAC decoder software, ville være et stereo lydspor, altså ville der være lyd på, selv med en AAC decoder, men selvom han er væsentlig klogere end mig, så ville jeg gerne vide hvorfor.
Så jeg undersøgte det lidt og her var det jeg nok blev lidt klogere alligevel.
HE-AAC består af 3 dele, AAC, Spectral Band Replication (SBR) og HE-AACv2 indeholder også Parametric Stereo (PS) og nu er det, det bliver sjovt. AAC er selve lydsporet SBR er fremhævet tale PS pakker et stereolydspor ned i ét lydspor
"Since the SBR data is placed within the AAC auxiliary fields, the enhanced signal will be accepted by both an existing AAC and a new HE AAC decoder. If sent to an AAC decoder, only the low-frequency audio signal will be recognized and decoded. If sent to an HE AACdecoder, the SBR and the AAC will be decoded to recreate the full frequency signal. This technique makes the new Profile forward compatible with AAC. Also, since the HE AAC decoder contains a full-fledged AAC decoder, it is able to decode both the “Plain AAC” and “Highefficiency AAC” MPEG-4 Audio profiles. This combination makes HE AAC backward compatible with AAC." Kilde: http://www.streamguys.com/pressreleases/AAC_Audio_Comp.pdf - Streamguys
"If the player is not capable of using the side information that has
been transmitted alongside the "normal" compressed audio data, it may
still be able to play the "baseband" data as usual, resulting in a dull
(since the high frequencies are missing), but otherwise mostly
acceptable sound. This is for example the case if a mp3PRO is played
back with an mp3 software incapable of utilizing the side information." Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Spectral_band_replication - Wikipedia
iTunes understøtter kun AAC og ikke HE-AAC, hverken version 1 eller version 2. " http://en.wikipedia.org/wiki/ITunes" title="ITunes - iTunes will play HE-AAC files, but ignores the spectral-band replication, and
parametric stereo information, playing them as though they were
standard AAC-LC files." Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/HE-AAC - Wikipedia
Så efter lidt "let" eftermiddagslæsning er jeg kommet frem til, at det betyder at en AAC decoder, som er i Vantage HD7100TS, stadig vil få fat i og afspille AAC delen af HE-AAC, altså stereo lyden, men uden fremhævet tale (SBR).
Vantage oplyser iøvrigt at de muligvis vil implementere HE-AAC på et senere tidspunkt.
Lidt mere nyttig læsning http://codingtechnologies.com/products/aacPlus.htm - Coding technologies om AACPlus (HE-AAC)
|
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 16:52
I forlængelse af Kim Jespersen´s kanonforklaring poster jeg min mailkorrespondance jeg har haft med Vantage i går/i dag:
Hallo und guten Tag,
wir unterstützen das Format AAC ob HE-AAC
kommen wird können wir noch nicht sagen.
DVB-T haben wir MPEG2 und MPEG4
------------------------------------------------------------ Mit freundlichen Grüßen / Best Regards
VANTAGE Digital GmbH Badhausweg 7 76307 Karlsbad-Ittersbach Germany
Office: +49 7248 93566-0 Fax:+49 7248 93566-09
Web: http://www.vantage-digital.com
Diese EMail ist vertraulich und darf weder an Dritte, noch in irgend einer Form zitiert, weitergegeben, kopiert oder veröffentlicht werden.
UstId: DE814128007 HRB 110741 Mannheim Bankverbindung: Konto: 638 870 BLZ: 666 500 85 Sparkasse Pforzheim IBAN: DE31 666 500 850 000 638 870 Swift: PZHSDE66
Original Message |
processed by David InfoCenter |
Subject: |
generalInfo (25-Jan-2009 17:50) |
From: |
|
To: |
|
Lars Rasmussen slettegaard@privat.dk
|
Betreff: |
generalInfo
|
Gerät: |
HD7100TS
|
Anfrage: |
Ich habe eine Frage an Sie. Unterstütz Vantage HD7100TS HE-AAC Audio-Format? Und DVB-T mpeg4? |
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 16:58
Umiddelbart ser jeg ingen problemer i almindelig TV-kiggeri med min Vantage når Boxer går i luften. Og jeg er sikker på at Vantage med tiden understøtter HE-AAC.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 21:21
Det var en flot forklaring fra Kim Jespersen. Jeg er imponeret! Nu har jeg et godt grundlag for at beslutte mig. Tak for hjælpen til alle.
|
Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 18:42
@Tank, velbekomme. Jeg er glad for hvis det har hjulpet
@Slettegaard, Vantage understøtter jo også NorDig nu selvom Danmark, Norge og Sverige ikke er deres primære marked. Det sådan noget, udover billedkvaliteten, der gør at det er svært at forbinde Vantage med discount og som et firma der er ligeglad. Jeg er selv ret lun på HD8000TS og har ingen skrupler med at anskaffe mig den, da jeg er 99% sikker på at HE-AAC dukker op i de 2 HD kombi receivere, det er blot et spørgsmål om tid. Men der er kun et forsøg når Boxer går i luften, der endeligt kan svare på om der er et problem, teoretisk set, ser der i hvert fald ikke ud til at blive et problem
|
Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 19:10
Hej Kim.
Jeg kan kun give dig ret. Deres til tider ret hyppige sw opdateringer beviser at de mener det seriøst.
Det har dog været en lang og sej kamp at få Vantage til at implementere NorDig. Jeg har måttet bombardere dem med mails i godt et halvt års tid, sendt dem stream af DR og TV2, link til NorDig-standarden og kontaktpersoner hos DR. Men det lykkedes til sidst.
Mit næste plan er at få Vantage til at forbedre underteksterne. Det ville være fint hvis man selv kunne vælge mørk eller lys baggrund til teksterne, tekststørrelse samt placering af underteksterne (afstand til underkant billede). Det må kunne lade sig gøre og det ville være herre fedt .
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 21:08
Slettegaard skrev:
Mit næste plan er at få Vantage til at forbedre underteksterne. Det ville være fint hvis man selv kunne vælge mørk eller lys baggrund til teksterne, tekststørrelse samt placering af underteksterne (afstand til underkant billede). Det må kunne lade sig gøre og det ville være herre fedt . |
Det skal du ikke regne med de vil bruge tid på. Nu har de endelig fået DR1's undertekster til at stå uden forvrængning, og bortset fra den lyse kontur man ind imellem kan se på kanten af tekstmasken, er der intet at udsætte på udseenet.
Det er trods alt TV stationerne som bestemmer hvordan deres DVB-Subs skal se ud, og DR1's tekster er nu engang i ren hvid med sort maske, hvor andre kanaler anvender tekster med omrids og en mere eller mindre gennemsigtig maske.
Til gengæld har jeg flere gange gjort dem opmærksom på, at boksens TTX subtitles er placeret alt for højt i billedet, og det er endelig lykkedes mig at trænge igennem. De vil flytte dem ned hvor de skal være, men jeg fik dog bemærkningen at de mente det blot var en lille ting, og ikke en egentlig fejl.
Jeg er dog helt sikker på, at hvis rollerne var byttet rundt, og det var dem som var afhængige af undertekster, så ville de også blive irriteret over at TTX teksten var placeret 1/3-del oppe i billedet, men det er dælme svært at argumentere overfor nogen i et land som ikke bruger undertekster.
------------- Mvh Hans
|
Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 21:14
fast2night skrev:
Det skal du ikke regne med de vil bruge tid på.
| Det har du nok ret i. Men det kunne være fedt.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 21:27
Kim Jespersen skrev:
Da jeg så at det ville være HE-AAC gik jeg i vanlig stil i panik da jeg ikke vidste hvad det ville betyde og kontaktede straks en tekniker, som fortalte at resultatet med HE-AAC lyd og ingen direkte HE-AAC decoder software, ville være et stereo lydspor, altså ville der være lyd på, selv med en AAC decoder, men selvom han er væsentlig klogere end mig, så ville jeg gerne vide hvorfor.
|
Giver det her håb om, at de eksisterende MPEG4 > MPEG2 CA moduler alligevel kan benyttes, men kun give stereolyd?
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 21:28
Slettegaard skrev:
fast2night skrev:
Det skal du ikke regne med de vil bruge tid på.
| Det har du nok ret i. Men det kunne være fedt. |
Det er jeg ikke sikker på. Der er jo stor forskel på hvordan underteksterne ser ud på de kanaler som anvender DVB-Subs, så det vil give nogle sære bieffekter på nogle kanaler hvis der generelt ændres på udseenet.
Jo forresten - En enkelt feature ville være rigtig god, nemlig at kunne nedtone underteksterne, da f.eks. DR1's undertekster godt kan være barske at se på ind imellem, især i en dunkel film, men det er ren ønsketænkning. Det får vi aldrig Vantage til at ændre på.
Jeg vil såmænd være ganske tilfreds hvis de vil flytte boksens TTX subs ned hvor de skal være, for det må da være irriterende at se film på TV1000 og C+ kanalerne, hvor denne tekstform anvendes og have dem hængende så højt oppe i billedet.
------------- Mvh Hans
|
Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 22:56
fltk skrev:
Giver det her håb om, at de eksisterende MPEG4 > MPEG2 CA moduler alligevel kan benyttes, men kun give stereolyd?
Flemming |
Det er et godt spørgsmål, da jeg spurgte om HE-AAC, så var det ud fra den forudsætning af det er en MPEG4 receiver med AAC understøttelse. Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan Neotion virker, men den kommer til at virke som dekoder, så vil jeg gå ud fra at den skal kunne klare både billede og lyd og lave det om til noget brugbart for en MPEG2 receiver. Så hvis CA modulet ikke har AAC, så kan den ikke få fat i kernen og dermed kan den ikke bæres til receiveren.
Som jeg har forstået AAC og HE-AAC, så svarer det lidt til DTS vs. DTS HD master, hvor HD master ikke er et nyt codec, men er bygget på og bærer kernen fra DTS og dermed er DTS HD master kompatibel med ældre DTS dekodere, man vil bare kun få fat i kernen og dermed miste de udvidede muligheder.
Så hvis Neotion kan få fat i AAC kernen og give den videre til MPEG2 dekoderen i en form den kan bruge, så burde det vel virke. Men alt det kræver jo et forsøg, lige nu er det hvad der teoretisk burde virke og hvad andre har skrevet om HE-AAC vs. AAC.
|
Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 23:08
Slettegaard skrev:
Hej Kim.
Jeg kan kun give dig ret. Deres til tider ret hyppige sw opdateringer beviser at de mener det seriøst.
Det har dog været en lang og sej kamp at få Vantage til at implementere NorDig. Jeg har måttet bombardere dem med mails i godt et halvt års tid, sendt dem stream af DR og TV2, link til NorDig-standarden og kontaktpersoner hos DR. Men det lykkedes til sidst.
Mit næste plan er at få Vantage til at forbedre underteksterne. Det ville være fint hvis man selv kunne vælge mørk eller lys baggrund til teksterne, tekststørrelse samt placering af underteksterne (afstand til underkant billede). Det må kunne lade sig gøre og det ville være herre fedt . |
Og vi er nogle der er taknemmelige for de standhaftiges kamp for at få dem til at forbedre produktet Jeg er enig i det med teksterne, valgfrie tekster ville være fedt. Personligt vil jeg hellere have biograftekster, fremfor den halvgennemsigtige sorte filmrulle der altid skal ligge bag teksterne og tage et stykke af billedet.
|
Skrevet af: foreigner
Skrevet den: 28-Januar-2009 kl. 17:05
Slettegaard skrev:
I forlængelse af Kim Jespersen´s kanonforklaring poster jeg min mailkorrespondance jeg har haft med Vantage i går/i dag:
Hallo und guten Tag,
wir unterstützen das Format AAC ob HE-AAC
kommen wird können wir noch nicht sagen.
DVB-T haben wir MPEG2 und MPEG4
------------------------------------------------------------ Mit freundlichen Grüßen / Best Regards
Web: http://www.vantage-digital.com
Diese EMail ist vertraulich und darf weder an Dritte, noch in irgend einer Form zitiert, weitergegeben, kopiert oder veröffentlicht werden.
UstId: DE814128007 HRB 110741 Mannheim Bankverbindung: Konto: 638 870 BLZ: 666 500 85 Sparkasse Pforzheim IBAN: DE31 666 500 850 000 638 870 Swift: PZHSDE66
Original Message |
processed by David InfoCenter |
Subject: |
generalInfo (25-Jan-2009 17:50) |
From: |
|
To: |
|
Lars Rasmussen slettegaard@privat.dk
|
Betreff: |
generalInfo
|
Gerät: |
HD7100TS
|
Anfrage: |
Ich habe eine Frage an Sie. Unterstütz Vantage HD7100TS HE-AAC Audio-Format? Und DVB-T mpeg4? |
|
Som begynder men flittig læser her i forummet vil jeg gerne bidrage med svaret på mit spørgsmål til Vantage-Digital fra i går. Her er oversættelsen:
"Vi har undersøgt det der med licenserne og software igen og vi kan meddele dem, at vi også understøtter HE-AAC."
Nu må man se tiden an for at se eller høre, om Vantages ord holder.
Her originalteksten:
Hallo und guten Tag,
wir haben das noch einmal mit den Lizenzen und der Software geprüft und
wir können Ihnen Mitteilen das wir das HE-AAC auch unterstützen.
Web: http://www.vantage-digital.com/ - http://www.vantage-digital.com
|
Skrevet den: 28-Januar-2009 kl. 18:58
Jamen det lyder jo herligt.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 28-Januar-2009 kl. 20:24
foreigner skrev:
Som begynder men flittig læser her i forummet vil jeg gerne bidrage med svaret på mit spørgsmål til Vantage-Digital fra i går. Her er oversættelsen:
"Vi har undersøgt det der med licenserne og software igen og vi kan meddele dem, at vi også understøtter HE-AAC."
Nu må man se tiden an for at se eller høre, om Vantages ord holder.
Her originalteksten:
Hallo und guten Tag,
wir haben das noch einmal mit den Lizenzen und der Software geprüft und
wir können Ihnen Mitteilen das wir das HE-AAC auch unterstützen.
Web: http://www.vantage-digital.com/ -
|
Skrevet den: 29-Januar-2009 kl. 18:15
Jeg har bestilt et Boxer kort i dag. Det bliver spændende at prøve i min 7100TS. Jeg håber jeg får kortet hurtigt.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 15:32
Tank, jeg vil lige nævne en ting for dig. Hvis du tilslutter ekstern harddisk fungerer 7100TS som en hver anden harddiskoptager. Du kan faktisk samtidigt optage to programmer og se et tredie eller se en tidligere optaget udsendelse uden problemer. Det eneste men er, at det du optager og samtidig vil se skal enten være DVB-T eller DVB-S. Altså du kan på samme tid optage TV2Film, TV2Zulu og se DR2. Og 7100TS har kun en DVB-T tuner og en DVB-S tuner.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 00:20
Slettegaard skrev:
Tank, jeg vil lige nævne en ting for dig. Hvis du tilslutter ekstern harddisk fungerer 7100TS som en hver anden harddiskoptager. Du kan faktisk samtidigt optage to programmer og se et tredie eller se en tidligere optaget udsendelse uden problemer. Det eneste men er, at det du optager og samtidig vil se skal enten være DVB-T eller DVB-S. Altså du kan på samme tid optage TV2Film, TV2Zulu og se DR2. Og 7100TS har kun en DVB-T tuner og en DVB-S tuner. |
Det lyder rigtig godt. Ved du om den også kan køre med kort fra Canal Digital ?
|
Skrevet den: 02-Februar-2009 kl. 06:59
Har ikke selv prøvet, men efter hvad jeg kan læse i andre forum skulle det virke. Læs evt. mere i dette forum: http://www.maxteknik.se/forum/viewforum.php?f=53 - http://www.maxteknik.se/forum/viewforum.php?f=53
De skriver lidt om, at CD vil skifte til nye kort som er knyttet til modtageren. Om problemet kan løses med emu software ved man ikke, men det forventer man. Ellers kan man købe et cam som CD har godkent.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 17:34
Jeg venter stadig på at få mit Boxerkort med posten. Damn hvor er ventetiden lang . Hvor langt er der lige til Sverige?
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 18:29
Hvorfor gik du ikke til nærmeste Boxer forhandler og fik det med det samme.?
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 18:56
Radiomanden skrev:
Hvorfor gik du ikke til nærmeste Boxer forhandler og fik det med det samme.? | Sådan en findes der desværre ikke på fyn. Derfor blev jeg nødt til at bestille på Boxer´s hjemmeside.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 15:24
Så har jeg modtaget mit Boxer kort med posten.
Og nu er det testet i min Vantage HD7100TS. Og desværre virker det ikke .
Modtageren kan godt kende kortet. Den skriver det er Viaccess og jeg se at det er et Boxer kort. Her er ingen problemer. Men der kommer ikke billed på skærmen. Der står at det er en kodet kanal. Æv bæv bussemand, sure noder og buksevand.
Gode idéer til problemløsning efterlyses.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 16:01
Slettegaard skrev:
Så har jeg modtaget mit Boxer kort med posten.
Og nu er det testet i min Vantage HD7100TS. Og desværre virker det ikke .
Modtageren kan godt kende kortet. Den skriver det er Viaccess og jeg se at det er et Boxer kort. Her er ingen problemer. Men der kommer ikke billed på skærmen. Der står at det er en kodet kanal. Æv bæv bussemand, sure noder og buksevand.
Gode idéer til problemløsning efterlyses. |
Har du været inde og se om kortet er blevet opdateret med datoer for denne måned?
Der er lidt mere her om fejlsøgning på programkortet:
http://www.boxer.se/?page=1288 - http://www.boxer.se/?page=1288
Bemærk: Der står 60 minutter under punkt 5, så måske er du blot ikke tålmodig nok.
------------- Mvh Hans
|
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 16:12
Her er lidt billeder:
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 16:18
Det ser ikke ud til at kortet bliver opdateret, men såvidt jeg kan se er din signalstyrke heller ikke for god.
------------- Mvh Hans
|
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 16:19
fast2night skrev:
Har du været inde og se om kortet er blevet opdateret med datoer for denne måned?
Bemærk: Der står 60 minutter under punkt 5, så måske er du blot ikke tålmodig nok.
| Det vil jeg straks prøve. Tak.
Jeg ringede faktisk til Boxer for at høre om der skulle indtastes en kode eller der bare kom billede på med det samme. Svaret var at der ikke skulle bruges kode og når der ikke var billede på straks så var problemet at min modtager ikke kunne bruges.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 16:21
fast2night skrev:
Det ser ikke ud til at kortet bliver opdateret, men såvidt jeg kan se er din signalstyrke heller ikke for god.
| Der har du ret. Men jeg kan se TV2Syd fra Hedensted senderen uden pixelering og her er kvaliteten endnu dårligere. Faktisk er kvaliteten på Boxer-kanalerne bedre end dem fra TV2 og DR.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 16:32
Slettegaard skrev:
fast2night skrev:
| Det vil jeg straks prøve. Tak.
Jeg ringede faktisk til Boxer for at høre om der skulle indtastes en kode eller der bare kom billede på med det samme. Svaret var at der ikke skulle bruges kode og når der ikke var billede på straks så var problemet at min modtager ikke kunne bruges. |
Jeg ville nok prøve med vejledningen fra punkt 2 til 5, og vente de 60 minutter de anbefaler, og se om kortet bliver opdateret undervejs.
Spurgte du dem hvad der gør deres system så specielt, at en standard DVB-T modtager ikke kan anvendes? Jeg mener - Vantage har jo ingen problemer med de andre kabel- og satellitudbydere på det danske marked.
------------- Mvh Hans
|
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 16:36
Hov forresten: Kører du med en standard fw 2.44 på boksen?
------------- Mvh Hans
|
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 16:51
Der er en anden ting jeg lige faldt over:
På det øverste af dine billeder, under betinget adgang, stemmer betegnelserne for CA og CI slottene ikke overens med min modtager.
CI A og B betyder interface for CAM moduler, og CA A og B er de to nederste kortlæsere.
Hvis du har et Viaccess CAM i det øverste slot, så skal der stå Viaccess ud for CI A, da det slet ingen mening giver at der står Viaccess ud for den øverste kortlæser CA A.
------------- Mvh Hans
|
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 17:33
Jeg bruges sw 2.44.01.
Jeg har ikke noget Viaccess cam i modtageren. Jeg anvender det øverste af de indbyggede.
I Sverige bruger de også kort fra Boxer i de indbyggede kortlæsere. De bruger ikke et "løst" Viaccess cam.
Jeg tror at ham jeg talte med hos Boxer nærmest læste op fra en "sådan besvarer du dumme spørgsmål fra kunder"-manual. Jeg fik i hvert fald tudet ørerne fulde af godkendte og ikke godkendte modtagere.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 17:36
Sidebemærkning. Modtageren har stået på TV2Film med kort isat i den tid vi har været ude og købe fredagsslik. Tæt på en time men uden held. Stadig intet billed.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 17:36
Slettegaard skrev:
Jeg bruges sw 2.44.01.
Jeg har ikke noget Viaccess cam i modtageren. Jeg anvender det øverste af de indbyggede.
I Sverige bruger de også kort fra Boxer i de indbyggede kortlæsere. De bruger ikke et "løst" Viaccess cam.
Jeg tror at ham jeg talte med hos Boxer nærmest læste op fra en "sådan besvarer du dumme spørgsmål fra kunder"-manual. Jeg fik i hvert fald tudet ørerne fulde af godkendte og ikke godkendte modtagere. |
Mig bekendt er Boxers kanaler Viaccess kodede, så du slipper altså ikke udenom et CA-Modul, eller også er det den hackede fw som driller dig, hvilket også er en mulighed.
(Rediger)
Jeg vil gerne uddybe: Dit problem er at kortet ikke kan opdateres i kortlæseren, hvilket gør at du skal bruge et standard Viaccess CAM i stedet.
Det kan jo heller ikke lade sig gøre at bruge kortet alene i alle de TV som har indbygget DVB-T tuner, og som er godkendt til Boxer. De har jo ingen indbygget kortlæser, men udelukkende mulighed for et CA-Modul.
Der findes ganske givet en række godkendte modtagere, hvor kortlæseren faktisk kan opdatere kortet, men det er så ikke tilfældet med din Vantage.
Kan du ikke låne dig frem til et Viaccess CAM og prøve?
------------- Mvh Hans
|
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 18:23
Ja, din forklaring giver mening. Modtageren kan læse og bruge kortet men kortet kan iike blive opdateret. Men i Sverige har de åbenbart ikke det problem. Her er et svar til mig fra forummet Maxteknik.se:
slettegaard skrev: |
Boxer er nu på vej i Danmark og det glæder vi os til. Jeg har en Vantage 7100TS. Har i erfaringer med Vantage 7100TS, DVB-T signal og Boxer. Går det bra? Boxer vil anvende Viacess så jeg må mindst købe et Viacess cam. Men er der andre problemer? |
Boxerkortet går alldeles utmärkt i de inbyggda kortläsarna. Jag har också provat i en Viaccess-cam - det går också bra men behövs alltså inte. Jag har själv ett Boxerabonnemang och det har aldrig varit några problem i min Vantage HD7100TS.
Hälsningar / Hans R H
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 18:24
Slettegaard skrev:
Ja, din forklaring giver mening. Modtageren kan læse og bruge kortet men kortet kan iike blive opdateret. Men i Sverige har de åbenbart ikke det problem. Her er et svar til mig fra forummet Maxteknik.se:
slettegaard skrev: |
Boxer er nu på vej i Danmark og det glæder vi os til. Jeg har en Vantage 7100TS. Har i erfaringer med Vantage 7100TS, DVB-T signal og Boxer. Går det bra? Boxer vil anvende Viacess så jeg må mindst købe et Viacess cam. Men er der andre problemer? |
Boxerkortet går alldeles utmärkt i de inbyggda kortläsarna. Jag har också provat i en Viaccess-cam - det går också bra men behövs alltså inte. Jag har själv ett Boxerabonnemang och det har aldrig varit några problem i min Vantage HD7100TS.
Hälsningar / Hans R H
|
Der er også en forskel. I sverige kører de stadigvæk mpeg2.
------------- Mvh Hans
|
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 14:19
Så har jeg brugt penge igen. Jeg har købt et Boxer-godkent Viaccess cam til min Vantage. Og bingo, så var der billed på.
Hans, mine unger kunne ikke vente på forsendelse fra Tysklan. derfor købte jeg cam hos Midtdata. Pris kr. 699,-. Til gengæld er det det sikre valg da det er et Boxergodkent cam. Hvis det så ikke virkede, ja så ville min Vantage nok aldrig komme til det. Her er lidt billeder:
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 14:44
Slettegaard skrev:
Tank, jeg vil lige nævne en ting for dig. Hvis du tilslutter ekstern harddisk fungerer 7100TS som en hver anden harddiskoptager. Du kan faktisk samtidigt optage to programmer og se et tredie eller se en tidligere optaget udsendelse uden problemer. Det eneste men er, at det du optager og samtidig vil se skal enten være DVB-T eller DVB-S. Altså du kan på samme tid optage TV2Film, TV2Zulu og se DR2. Og 7100TS har kun en DVB-T tuner og en DVB-S tuner. | Jeg bemærkede i går da jeg optog TV2 at det kun var muligt at se DR1 eller DR2 samtidig med at jeg optog TV2. Alle de andre kanaler fra Boxer var fadet ud og kunne ikke vælges. Tuneren låser sig derfor til enten mpeg2 eller mpeg4.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 15:18
Slettegaard skrev:
Jeg bemærkede i går da jeg optog TV2 at det kun var muligt at se DR1 eller DR2 samtidig med at jeg optog TV2. Alle de andre kanaler fra Boxer var fadet ud og kunne ikke vælges. Tuneren låser sig derfor til enten mpeg2 eller mpeg4. |
Nej - Det har ikke noget med mpeg2 eller 4 at gøre. Du kan kun optage og se en anden kanal indenfor den samme MUX, forudsat at kanalerne er ukodede.
På de kodede kanaler fra Boxer kan du kun se den kanal du optager. Hvis du skifter væk fra kanalen du optager, vil optagelsen blive kodet på harddisken, og du kan så ikke redigere den på en PC. Jeg er ikke engang sikker på at optagelsen fortsætter hvis du skifter væk fra kanalen, men det kan du jo selv afprøve.
------------- Mvh Hans
|
|
|