Ekstra kort
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=54647
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 05:39
Emne: Ekstra kort
Skrevet af: LarsGeisler
Emne: Ekstra kort
Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 22:30
Er der nogen der ved hvordan de forskellige kort, der kan fås til nedsat pris kontrolleres.
Hvad forhindrer at et sådant ekstra kort puttes i en anden modtager på en anden adresse?
Mvh Lars
|
Svar:
Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 22:39
LarsGeisler skrev:
Hvad forhindrer at et sådant ekstra kort puttes i en anden modtager på en anden adresse?
Mvh Lars
|
Din egen moral, for det er ikke tilladt. Kortet må kun anvendes på installationsadressen.
------------- Mvh Hans
|
Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 22:52
Okay - det fremgår vel af betingelserne når man 'lejer' det.
Så det vil også være ulovligt at tage kortet med f.eks. i sit sommerhus!?
Hvad sker der såfremt man opsiger et abonnement - bliver kortet deaktiveret eller vil det fortsat virke?
Jeg kunne tænke mig at Stofa, med Zaptor, eller YouSee - hvor der er 2-vejs kunne annulere kortet, men boxer kan vel ikke gøre det?
Hvis der ikke er tekniske løsninger til deaktivering af kortene, så må der vel opstå et størrre 'sort' marked for disse - eller hvad.
Mvh Lars
|
Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 23:03
Der er kun Boxers betingelser og din accept af de betingelser, der gør at de ikke kan puttes i en anden receiver på en anden adresse. Rent fysisk kan det lade sig gøre, men det er ikke anbefalingsværdigt.
"6.2 Programkortet er Boxers ejendom. Kunden må ikke overlade, udleje,
udlåne eller på anden måde afhænde Programkortet, ligesom Kunden ikke
må foretage tekniske indgreb i Programkortet. Kunden har ansvar for, at
Programkort opbevares og anvendes forsvarligt og i overensstemmelse med
disse Generelle Abonnementsvilkår, samt for at Programkortet i øvrigt
ikke misbruges eller anvendes til fremstilling af piratkort. 6.3 Programkortet er udstedt personligt til Kunden til anvendelse i
Kundens husstand, herunder af personer i Kundens husstand. Ved Kundens
husstand forstås Kundens faste bopæl, feriebolig eller anden bolig, der
bebos midlertidigt eller permanent af Kunden indenfor Danmarks grænser.
" Kilde: http://www.boxertv.dk/?page=1781 - Boxers generelle abonnementsvilkår
|
Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 23:12
Kan Boxer leve med det - kortene vil komme til at flyde i forskellige miljøer hvor downloadning af film og musik ikke anses for en kriminel handling.
En del kort vil jo også forsvinde ved dødsfald, indbrud og andre uforudsete handlinger.
Kort fra virksomheder bliver jo også 'hotte'!
Det er måske ikke noget der er blevet debateret? Jeg har ikke hørt om det og det undrer mig at der er så lidt kontrol.
P.S. Nu er det ikke fordi jeg vil opfordre til lovbrud her, men emnet er da interessant
Mvh Lars
|
Skrevet af: Baum
Skrevet den: 28-Januar-2009 kl. 06:49
Kortene kommer til at fungere på samme måde som parabolkort. De bliver opdateret med nye koder gennem tv-signalet, og Boxer kan åbne og lukke for programmer, aktive og deaktivere kortene. Så hvis du opsiger dit abonnement, bliver der lukket for kortet.
|
Skrevet den: 28-Januar-2009 kl. 09:29
Okay - så lidt styr er der på det
Men sålænge der betales vil et ekstra-kort kunne bruges - hmm det er da meget interessant
Mvh Lars
|
|