Print side | Luk vindue

Hvilket format ripper i jeres CD’er i?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=54890
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 13:41

Emne: Hvilket format ripper i jeres CD’er i?
Skrevet af: A_Nielsen
Emne: Hvilket format ripper i jeres CD’er i?
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 20:46
Er meget interesseret i at høre, hvilket format i benytter når CD'erne skal rippes over til PC/HTPC. Er også interesseret i hvilket program i benytter jer af. Både til rip, men også afspilning.

På forhånd tak

-------------

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 20:50

Grabber til MP3 med Audio Grabber, afspiller på en Creative ZEN.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 20:53
Bruger dbPowerAmp til at rippe til FLAC til brug på
PC/Squeezebox.
Batch Converter herefter til MP3 til brug på min iPhone
og kærestens iPod.

Afspilning (som nævnt) via Squeezebox. Lægger MP3'erne
ind i iTunes når de skal synkroniseres til iPhone/iPod.

Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 21:04
Lige nu ripper jeg selv til MP3 320 kpbs i mediaplayer, men har læst flere steder at man bør overveje wav lossless eller FLAC (ved ikke lige om de to er det samme). Anyways, Lossless fylder ca. 5 gange så meget, men er forskellen på lydkvaliten stor? For ellers gider jeg sgu ikke rippe alle mine CD'er om, hvilket vil tage en helveds tid.
Mht. afspilningsprogram mente jeg musikprogrammet i bruger på jeres PC, når i afspiller. Bruger i øjeblikket winamp, da det skulle være bedre end både mediaplayer og itunes.  

-------------

Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 21:08
Der er kæmpe forskel på MP3 og FLAC. Du kan selv lave en lytte test. Det kommer selvfølgelig også an på hvilket lydkort du har i din HTPC. Men det er næsten skamfuldt at rippe til MP3.

Jeg bruger Foobar2000. Kan klart anbefales. Har brugt al verdens programmer, fra WMP, Itunes, Winamp osv. Intet har været bedre end dette.

Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Der er kæmpe forskel på MP3 og FLAC. Du kan selv lave en lytte test. Det kommer selvfølgelig også an på hvilket lydkort du har i din HTPC. Men det er næsten skamfuldt at rippe til MP3.

Jeg bruger Foobar2000. Kan klart anbefales. Har brugt al verdens programmer, fra WMP, Itunes, Winamp osv. Intet har været bedre end dette.

Okay. Har et Auzentech X-plosion 7.1 DTS connect, og det synes jeg er rimelig godt. Hvad har du? Hvilket program bruger til at rippe over til FLAC (og er det lossless ligesom wav?)

-------------

Skrevet af: Potter
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 21:14

Bruger Apple Lossless, men FLAC er også lossless. Det må være det rigtige valg hvis man har sin musiksamling kær, da kvaliten er helt i top. Men det fylder jo noget mere, men da priserne på diske er så lave som aldrig før.

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet af: deepmagic
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 21:25
Jeg bruge Audio Grabber til mp3 320 kpbs

-------------
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem
PS3 40gb
Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB)
Logitech Harmony 895

Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Okay. Har et Auzentech X-plosion 7.1 DTS connect, og det synes jeg er rimelig godt. Hvad har du? Hvilket program bruger til at rippe over til FLAC (og er det lossless ligesom wav?)

Det er ikke fordi jeg har rippet meget FLAC. Der skal du nok have fat i nogle andre. Jeg havde samme lydkort som dig, men pt. bruger jeg blot et standart lydkort, så forskellen kan være svær at tyde i visse sammenhæng.

Skrevet af: broeman
Skrevet den: 01-Februar-2009 kl. 23:03
FLAC 44100Hz, valgmulighed i Rhythmbox (og sikkert mange andre programmer) på Linux, primært på min bærbar, som er Linux Mint, ellers plejer jeg at bruge mencoder (mplayer) på mine Gentoo-boxes.

-------------
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC

Skrevet af: Muele
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 10:00

Mp3 256 kb

Ripper, tagger og hører vha Mediamonkey.

Eller rettere så hører jeg via squeezeboxe, men hvis jeg endelig skal høre noget på pc'en er det i mediamonkey.

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 10:05
Tidligere brugte jeg Music Match Jukebox, men er gået over til Windows Media Player.

Print side | Luk vindue