Print side | Luk vindue

Forskudt undertekst fra TV2

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=54973
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 13:24

Emne: Forskudt undertekst fra TV2
Skrevet af: Par_US
Emne: Forskudt undertekst fra TV2
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 00:36

Hej.

Jeg har netop købt en digital receiver "Strong SRT 50", men har to problemer med signalet:

1) Der sker temmelig ofte udfald af signalet i kort tid.

2) Undertekster fra TV2 er forskudt.

- Samsung LCD 32'' uden digital tuner

- Antenner placeret på loftet, der tidligere uden problemer har været anvendt til at modtage dansk og svensk analogt tv. Der er sat en signal forstærker til.

- Bopæl på Amager.

Svar:
Skrevet af: Par_US
Skrevet den: 04-Februar-2009 kl. 13:56

Hej.

Det var ikke den store hjælp jeg fik her. Jeg har virkelig prøvet at tæve alle tidligere tråde igennem uden at finde løsning på nogle af mine problemer med den digitale receiver.

Jeg har derfor smidt lortet ud , da jeg ikke kunne finde min købskvittering(den havde koster 700 kr.!) og har nu købt den billigste jeg kunne finde  (150 kr.). Den virker!

Skrevet af: flex195
Skrevet den: 04-Februar-2009 kl. 15:08
Min bror har samme problem med en strong modtager, han har fået hans byttet en gang men den gør det samme med underteksterne

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design

Skrevet af: kallek
Skrevet den: 04-Februar-2009 kl. 15:27

Jeg har en Strong 5101 og den virker da bare helt uden nogen problemer.  

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Skrevet af: Jaguars
Skrevet den: 09-Marts-2009 kl. 13:18

Har netop byttet min Strong 5101.

På trods af en superfin signalkvalitet, frøs Strong 5101 flere gange billedet, ligesom lyden undertiden hakkede.   

Medarbejderen hos firmaet, hvor jeg havde købt Strong 5101, rystede på hovedet og kendte udmærket problemet. Ville ikke engang undersøge Strong 5101 enheden og gav mig straks pengene tilbage - så gå uden om en Strong 5101.

Tankevækkende at den er på tilbud mange steder, men årsagen skal måske findes i den manglende funktionalitet.

Skrevet af: BotNak
Skrevet den: 13-Marts-2009 kl. 08:24
Vi har samme problem med et par billige DVB-T modtagere - løsningen er at indstille undertekster hver gang der tændes.

Print side | Luk vindue