"Resident Evil 5" demo på PSN
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=54976
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 17:07
Emne: "Resident Evil 5" demo på PSN
Skrevet af: Freddy
Emne: "Resident Evil 5" demo på PSN
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 08:42
Hej med jer,
Opdagede lige, at den første demo af - et af de spil jeg har ventet rigtig længe på til PS3'eren - er kommet på demo på Playstation Store, nemlig Resident Evil 5!
Skynd jer ind og hente det og lad os høre hvad de første indtryk er?
Jeg selv skal lige have overstået en arbejdsdag og derefter hjem og prøve .
/F
|
Svar:
Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 10:21
Det ser ud ad lort. Fanme godt at der kom en demo. Lad vaere med at koebe det.
Pjat, RE5 og Killzone 2 er de foerste spil hvor jeg vil afholde mig fra at spille demoen, for ikke at oedelaegge spiloplevelsen. Der er ingen grund til det, naar jeg VED at jeg skal have spillene. De er faktisk bestilt.
Har dog set et par RE5 gameplay videoer og det ser godt ud. Isaer co-op gameplay bliver sjovt tror jeg. Ved dog ikke om man fra starten kan gennemfoere spillet ved at vaere 2 personer.
-------------
BORING!
|
Skrevet af: nuaa
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 11:35
kort sagt RE5 singleplay(altså spiller med computer AI som hjælper) = lorte spil Ren online co-op = genialt sjov
VIS man spiller demo så give det lige mere end 1 forsøg. Tog mig et del minutter at fatte styring. Og man skal spille co-op ellers tro jeg i kommer til at hade spillet meget. SPil selv demoen på 360, men gør jo ingen forskel.
Og killzone 2 demo på torsdag, kan enlig finde ud af om jeg skal have spillet eller ik. ><
------------- Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
|
Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 12:50
Jeg vil helt klart anbefale Killzone 2, efter at have
set dette review: http://www.gametrailers.com/player/45018.html
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet af: HonkyHonk
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 14:15
Jeg skal helt klart have afprøvet den RE5 demo.
Jeg var helt vild med RE4 til Wii og købte også RE UC til Wii, men blev frygtelig skuffet.
Tak for headsup.
------------- Jesper
LG 65UF772, Apple TV 4, Sony STR DN1040, Dali IKON 6 MK2, SMT-3126, Harmony Companion
|
Skrevet af: jimmi80
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 17:14
Har lige spillet en times tid, troede godt nok de havde lavet en anden styrring end den fra firen, den stinker ærlig talt alt for stiv og langsom. En katastrofe at man ikke kan bevæge sig når man sigter og skyder.
En anden ting som stinker er at man skal rende rundt med en cpu styrret person, føles som en klods om benet. Det bliver dog bedre når man er to personer, men stadig skod at man ikke kan spille det alene uden en anden.
grafiken er den eneste positiveting man kan sige om dette spil.
Håber godtnok at det her er det sidste i denne serie
En katastrofe er alt hvad jeg kan sige.
køb resident evil 4 og spil det istedet for til din ps2...
|
Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 20:57
jimmi80 > Kan ikke skrive det bedre selv. Hold da op for en skuffelse. Det føles ikke som et spil fra vores tid da.. Puha hvor det stinker.
nuaa > Du kan da seriøst ikke mene det er svært at styre? Man når jo at blive gammel og grå så langsomt som det går. Ej, det sgu en kæmpe OM'er det der.
Nå men vi var da heldige at få en demo, så vi ikke spilder vores penge på det :)
------------- Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 21:45
Fandt lige denne udtagelse - ret sjovt at læse og kan kun give ham ret.
Dear Resident Evil 5 Demo: You Suck
By Steve West: 2009-02-02 00:35:18
http://www.cinemablend.com/games/Dear-Resident-Evil-5-Demo-You-Suck-14948.html - http://www.cinemablend.com/games/Dear-Resident-Evil-5-Demo-Y ou-Suck-14948.html :)
|
Skrevet den: 03-Februar-2009 kl. 23:47
Jeg sagde ikke det var svære at styre. Derimod sagde jeg tog mig et par minutter at fatte styring.(lige spillet CoD4 inden demoen!)
Personlig synes jeg også folk overdriver helt vildt med at kalde spillet skod eller sige styring af spillet er forkert. Fordi vis man ikke fatter hvorfor styring er som den er, jamen er holde jer væk. Capcom har valgt den styring for en grund(nej jeg kender den ikke, men spillet virket fint med det!).
Personlig glæder jeg mig helt vildt til et par fede co-op timer med min svenske ven!
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
|
Skrevet den: 04-Februar-2009 kl. 08:39
Ja, man kommer ihvertfald til at sidde og blive helt nostalgisk når man spiller det. Jeg kan huske på min gamle Amiga 600 hvor man også spillede spil på den måde. Ja, det var tider da teknologien ikke var til andet.
Og bare roligt - vi skal nok holde os væk
|
Skrevet den: 04-Februar-2009 kl. 09:55
Ja, ked af at skulle melde ind med samme holdning, men jeg har osse haft 1½ time med spillet nu...og er mildest talt meget skuffet. Så skuffet at jeg har afbestilt det igen hos Amazon .
Styringen er for mig ikke det store problem. Korrekt, katastrofalt at man ikke kan bevæge sig og skyde samtidig osv...men dér hvor det går helt galt for mig er især i "skyd & løb" aspektet som man desværre meget ofte kommer ud i. Derudover hersker der en total kaotisk stemning når man overfaldes af 5-6 samtidig og ikke en desperat, men kontrolleret uhygge som i de gamle RE spil.
Total skuffet, men derfor dejligt man har mulighed for at prøve det inden køb.
|
Skrevet den: 04-Februar-2009 kl. 10:16
Personlig glæder jeg mig helt vildt til et par fede co-op timer med min svenske ven!
Hvem er han?
Det med at man ikke kan bevaege sig og skyde samtidigt lyder ikke helt perfekt. Men det er jo heller ikke et Rambo eller Agent XXX spil. I virkeligheden staar man og skyder naar man skal ramme noget praecist. Med henblik paa det, giver det mere mening.
@Freddy
Kaotisk stemning er jo end del af meningen med spillet. Hvis du foerst har fattet det nu, saa har du vaeret for langsom
Angaaende co-op, skal man til at starte med vaelge om man spiller med en ven, eller med AI? Eller kan man skifte efter hver bane? Det kunne vaere fedt, for det er jo ikke altid at man har lyst til at spille samtidigt...
Jeg glaeder mig stadig. RE4 er det eneste i serien, jeg ikke har spillet...
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 04-Februar-2009 kl. 10:22
Ja, jeg er med på at det kaotiske aspekt er en del af RE serien - har spillet samtlige spil, men det har desværre fået et "Hack'n'Slash" effekt som jeg ikke er fan af. Det virker for dumt.
Det kan godt der er andre der er med på den, men jeg er mere begejstret for spil hvor man skal tænke sig lidt om og derefter strategisk gå efter fjenderne end bare "gi' den gas".
|
Skrevet den: 04-Februar-2009 kl. 12:34
Saa skal du proeve Silent Hill Homecoming. Hvis du kan leve med noget ringere grafik...
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 04-Februar-2009 kl. 12:46
amorbavian skrev:
Hvem er han? |
Bare en jeg kender fra world of warcraft(Tilbage før burning crusade hvor jeg var hardcore raider :/). Han er nu blevet til en af de person jeg hovedsaglig spiller med(sammen med 2 englænder.), og eneste der skal have RE. Såå ikke meget valg mulighed. Men viser der findes ok folk i sverige :p(sorry blev nød til at lave lille joke :p)
Endnu en skod dag, hvor er mit orange box ikke kom.(Ved at hade engelsk og dansk post!!)
Ender sgu med købe RE5 fra DK for at være sikker på have dag 1 til co-op.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
|
Skrevet den: 04-Februar-2009 kl. 14:38
Jeg er ogsaa spaendt paa at se om min forudbestilling fra THEHUT kommer til tide. Jeg haaber..
BTW, jeg er ogsaa en af de "ok folk i sverige"
-------------
BORING!
|
Skrevet af: DarkStar
Skrevet den: 04-Februar-2009 kl. 16:30
Det var lidt af en øv bøv at folk ikke er begejstrede for RE5.. har ellers set
frem til det længe. Synes dog heller ikke at RE har været det samme siden
Resident Evil 1 på PSone for mange år siden. Eneste spil der har været tæt på
at være lige så fedt, var 'Code Veronica' på Dreamcast
Nå, men må hellere få hentet den demo i aften og overveje om min pre-
order skal afbestilles.
|
Skrevet den: 04-Februar-2009 kl. 17:41
DarkStar, nu er nuaa jo ret så begejstret for det, så der er da en chance for du også kan lide det :)
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 04-Februar-2009 kl. 17:55
Er heller ikke vildt begejstret for det. Graffikken er helt op top, men styringen er elendig. Men det kræver jo nok lidt tilvænding.
Har heller ikke rigtig Resident Evil stemning over det. Mindes den skumle og dystre spænding med puzzles i de gamle, hvor man måtte snige sig rundt i frygt for om der nu stod en zombie omkring det næste hjørne. Hvor man måtte spare på skudene. Nu kommer der horder af zombie løbende imod en, som dropper penge og ammo.
Skal da have spillet når det kommer, for det virker da til at være et udemærket action spil.
Nu må vi se. Kan være jeg kommer til spise mine ord, når jeg for spillet sat i maskinen
|
Skrevet den: 04-Februar-2009 kl. 19:01
RuneH skrev:
DarkStar, nu er nuaa jo ret så begejstret for det, så der er da en chance for du også kan lide det :) |
Og tilføje ham jeg skal spille co-op med også gælder sig til spillet(Han er RE fan, og elsker survival horror spil). Så skulle da være lille chance for darkstar kan lide det.
Og Capcom er jo action kongen af denne generation (dead rising, Lost planet, devil may cry 4, RE5, bionic commado and dark void). To be honest så skal vi regne med endnu mere action fra dem, Ser ud til der den genre capcom er på vej mod generelt.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
|
Skrevet af: Tech2010
Skrevet den: 04-Februar-2009 kl. 22:33
Resident Evil 5 bliver uden tvivl et af de bedste spil i 2009. PS3 demoen var fin, og man fik hurtig lært styringen.
Derudover har der været en del snak om PS3 demo vs. X360 demo, når det kommer til den grafiske del.
http://www.the-horror.com/index.php?id=features&s=bh5demo - http://www.the-horror.com/index.php?id=features&s=bh5dem o
Umiddelbart er X360 versionen bedre fra den visuelle synsvinkel. Man har betragtet PS3 demoen, som en ældre build, og derfor mangler der nogle småting i demoen. Men når det fulde spil udkommer, så skulle begge versionerne meget gerne være 100% ens, når det kommer til grafik.
Jeg synes bare, det er mærkeligt, at der er forskel på de to demo versioner.
|
Skrevet den: 05-Februar-2009 kl. 08:30
Tech2008 skrev:
Resident Evil 5 bliver uden tvivl et af de bedste spil i 2009. PS3 demoen var fin, og man fik hurtig lært styringen. |
Så bliver det godt nok et fattigt år for spil da
|
Skrevet den: 05-Februar-2009 kl. 10:05
Hvor man måtte spare på skudene. Nu kommer der horder af zombie løbende imod en, som dropper penge og ammo.
Det er klart det overordnede indtryk, men hvad man bliver udsat for er jo svaert at sige ud fra en demo. Det kan vaere at der er sekvenser, der er anderledes.
Hvis nogen er friske paa co-op, saa tilfoej mig og vi kan se paa det. Jeg skal bare IKKE spille med kvinden. Selvom hun er laekker...
Er det egentlig ligesom i de gamle, at hver person har forskellige egenskaber? Saasom hvor meget man kan baere, og om man kan dirke laase, eller skal have noegle?
-------------
BORING!
|
Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 00:32
amorbavian skrev:
Hvem er han?
Det med at man ikke kan bevaege sig og skyde samtidigt lyder ikke helt perfekt. Men det er jo heller ikke et Rambo eller Agent XXX spil. I virkeligheden staar man og skyder naar man skal ramme noget praecist. Med henblik paa det, giver det mere mening.
@Freddy
Kaotisk stemning er jo end del af meningen med spillet. Hvis du foerst har fattet det nu, saa har du vaeret for langsom
Angaaende co-op, skal man til at starte med vaelge om man spiller med en ven, eller med AI? Eller kan man skifte efter hver bane? Det kunne vaere fedt, for det er jo ikke altid at man har lyst til at spille samtidigt...
Jeg glaeder mig stadig. RE4 er det eneste i serien, jeg ikke har spillet...
|
Det er jo netop det folk har klaget over at det nærmest er blevet til. Uhyggen i de gamle spil var bl.a. at du ikke havde så mange kugler (hvilket om du vil det eller ej også er med til at skabe stemning) og at før var spillet et horror/survival spil mens det mere har ændret sig til et action/survival spil hvis ikke bare ganske enkelt et dicideret action spil med en smule "gyser" element over, som vi også kan se i andre spil som Quake 4 og for den sags skyld Bioshock.
Jeg spiller ikke rigtig de spil og har aldrig gjort det, men forskellen fra de gamle spil til R4 er nu godt nok stor, synes jeg, og forskellen er nok blevet endnu større nu. Jeg kan tydeligt huske at R4 ikke var skummelt, på noget plan.
Skal man ha' et rigtigt horror spil er man vel næsten tvunget til Silent Hill, har dog ikke prøvet silent hill siden 2'eren så aner ikke om det også har undergået nogle forandringer
------------- http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">
|
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 11:12
Jeg ku ik lade være med at prøve det i går.
Som de fleste er jeg heller ik glad for styringen. Tilvæningssag? L1 + X for at løbe er idiotisk. Skifte våben i real time er umuligt, jeg fangede ikke om man kan gøre det på piletasterne. Åndsvagt er det også at man skal trykke for at samle tingene op. Det skulle bare foregå automatisk, og så kunne man via en menu give det til partneren, hvis han har brug for det.
Mon ikke man vænner sig til styringen i løbet af de første par baner?
Eftersom jeg er fan af serien, og har bestilt spillet til under 300DKK giver jeg det en chance.
-------------
BORING!
|
Skrevet af: BechmannFrost
Skrevet den: 08-Februar-2009 kl. 23:52
Jeg er helt vild med demoen. Flot grafik, og online co-op er enormt sjovt.
Det virker tilpas svært (på grund af styringen) og at det er blevet mere et
action spil end tidligere er kun positivt i mine øjne.
Styringen gør mig ikke noget. Efter at have prøvet det en 4-5 gange har jeg
vænnet mig til det lidt langsommere tempo, og ærligt talt synes jeg det er
forfriskende med et spil der ikke "run and gun" som alle andre spil
efterhånden.
Capcom har lavet et af mine absolut favorit spil med Dead Rising, så jeg
håber de kan gøre det igen med Resident Evil 5, hvilket jeg er ret sikker på
de kan.
|
Skrevet af: mrtex
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 17:37
Spillet er flot ja, men spillet dør lidt pga A man kan ikke løbe og skyde B ingen "zombies" C ødelægger lidt Resident evil idèn ): sys jeg... D grafikken er blevet sadt ned så Xsux osse kunne spille det... Tror jeg hopper over 5eren og venter på 6eren det samme gælder CoD world at war glem det og gå direkte til CoD Morden warfare 2
------------- Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
|
Skrevet af: mrtex
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 17:43
Tech2008 skrev:
Resident Evil 5 bliver uden tvivl et af de bedste spil i 2009. PS3 demoen var fin, og man fik hurtig lært styringen.
Derudover har der været en del snak om PS3 demo vs. X360 demo, når det kommer til den grafiske del.
http://www.the-horror.com/index.php?id=features&s=bh5demo - http://www.the-horror.com/index.php?id=features&s=bh5dem o
Umiddelbart er X360 versionen bedre fra den visuelle synsvinkel. Man har betragtet PS3 demoen, som en ældre build, og derfor mangler der nogle småting i demoen. Men når det fulde spil udkommer, så skulle begge versionerne meget gerne være 100% ens, når det kommer til grafik.
Jeg synes bare, det er mærkeligt, at der er forskel på de to demo versioner. |
Har du overhovedet kigget på Killzone 2 ............ LoL
------------- Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
|
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 18:17
mrtex skrev:
Tech2008 skrev:
Jeg synes bare, det er mærkeligt, at der er forskel på de to demo versioner.
|
Har du overhovedet kigget på Killzone 2 ............ LoL
|
jeg vil så sige lolx2 eftersom vi kun lige er i februar månede og at der sikkert kommer flere spil end lige KZ2 og RE5, særligt henimod jul.
Også er RE5 også bare blevet hypet alt for galt..
|
Skrevet af: BechmannFrost
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 19:44
SteffenD89 skrev:
mrtex skrev:
Tech2008 skrev:
Resident Evil 5 bliver uden tvivl et af de bedste spil i 2009. PS3 demoen
var fin, og man fik hurtig lært styringen.
Derudover har der været en del snak om PS3 demo vs. X360 demo, når
det kommer til den grafiske del.
http://www.the-horror.com/index.php?
id=features&s=bh5demo - http://www.the-horror.com/index.php?
id=features&s=bh5dem o
Umiddelbart er X360 versionen bedre fra den visuelle synsvinkel. Man
har betragtet PS3 demoen, som en ældre build, og derfor mangler der
nogle småting i demoen. Men når det fulde spil udkommer, så skulle
begge versionerne meget gerne være 100% ens, når det kommer til
grafik.
Jeg synes bare, det er mærkeligt, at der er forskel på de to demo
versioner.
| Har du overhovedet kigget på Killzone 2 ............ LoL
|
jeg vil så sige lolx2 eftersom vi kun lige er i februar månede og at der
sikkert kommer flere spil end lige KZ2 og RE5, særligt henimod jul.
Også er RE5 også bare blevet hypet alt for galt.. |
Årets spil bliver uden tvivl Uncharted 2 for mit vedkommende. Men
Resident Evil skal nok ende i top 5
Off-topic: Hvordan kan det være at jeg ikke kan skrive hele skærmen ud?
Mine beskeder laver automatisk nye afsnit.
|
Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 15-Februar-2009 kl. 14:59
Jeg er pænt skuffet over demoen, må jeg nok indrømme. Det føles slet ikke som RE. Fornyelse er (næsten) altid positivt, men det er bare ikke gjort godt nok efter min mening. De kunne i det mindste opdatere menu/inventory systemet, så det kørte mere flydende. Stemningen er også helt væk, og skræmmende er det heller ikke.
Jeg lejer i hvert fald spillet, inden jeg overvejer at bruge penge på det.
|
Skrevet den: 15-Februar-2009 kl. 15:07
4'eren var da heller ikke skræmmende :)
|
|