Print side | Luk vindue

Pioneer stopper deres tv production

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=55168
Udskrevet den: 06-Juni-2024 kl. 18:11


Emne: Pioneer stopper deres tv production
Skrevet af: Speednut
Emne: Pioneer stopper deres tv production
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 19:04
Dårlige nyheder

Pioneer stopper med at lave tv tilsyneladende. Jeg havde planlagt at købe et plasma, når deres 10G kom, men nu kommer der altså ingen, ser det ud til 

DOW JONES NEWSWIRES

TOKYO (Nikkei)--Pioneer Corp. (6773.TO) will pull the plug on its loss-ridden television business and shift its DVD player operations to a new venture with Sharp Corp. (6753.TO) in a sweeping overhaul, The Nikkei reported in its Thursday morning edition.

The company had been planning to end in-house production of plasma panels by the end of March and outfit its TVs with Panasonic Corp. (6752.TO) panels instead. Faced with worsening profit margins, however, it has decided to end TV development and production altogether.

Pioneer will idle its lone domestic TV factory in Shizuoka Prefecture sometime this year. Factories in the U.S. and Europe are already slated for closure.

Sales of Pioneer TVs will continue for the time being. The company has not yet decided what to do when inventories run out.

Meanwhile, Pioneer will spin off its DVD player operations, which are equally steeped in losses, to a new company to be set up with Sharp as early as this spring.

The company plans to eliminate several thousand of its roughly 40,000 groupwide jobs in the year ending March 2010. Pioneer is likely to post a consolidated net loss of more than Y100 billion for the year ending this March, wider than the Y78 billion loss it forecast earlier.


Link:

http://www.djnewsplus.com/ge/article/DN-CO-20090206-012275.html?mod=J1&a=T+Wire&h=Pioneer+To+End+TV+Production%2C+Spin+Off+DVD+Development-Nikkei+ -



Svar:
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 19:11

Sørgeligt , det har jo været fremme længe at de fra i år ville købe paneler fra Panasonic , men der er jo så tilsyneladende også droppet...

MVH



-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 19:11
Trist.


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 19:21
hvilke så betyder at panasonic overtager pladsen som bedste plasma på markedet? eller?
man kan bare blive lidt bange for at det vil medvirke at panasonic så lige skruer prisen på deres nye plasma et ekstra hak op :(
men KAN jo være at de har fået nogle af teknikerne/"opfindere" fra pioneer over på panasonics hold. og dem der kommer i fremtiden bliver det bedste fra "to verdener"


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

hvilke så betyder at panasonic overtager pladsen som bedste plasma på markedet? eller?
man kan bare blive lidt bange for at det vil medvirke at panasonic så lige skruer prisen på deres nye plasma et ekstra hak op :(
men KAN jo være at de har fået nogle af teknikerne/"opfindere" fra pioneer over på panasonics hold. og dem der kommer i fremtiden bliver det bedste fra "to verdener"

Eller også fortsætter markedskonjukturen nedad, så det heller ikke bliver rentabelt for Panasonic at fremstille plasma-tv.

Det er lidt uhyggeligt.


-------------
Mvh Hans


Skrevet af: Mr. Pioneer
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 19:25
Det er sørgeligt




Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 19:38

Der står jo også at de , indtil videre , vil fortsætte produktionen og ikke vil sige hvornår de lukker det helt ned....Mon ikke der er mange ´som vil skynde sig ud og investere i et nyt Pioneer tv meget hurtigt, af frygt for at komme for sent...

MVH



-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 19:38

Det er rigtig sørgeligt, den eneste producent som fokusere 100% på billedekvalitet og ikke alt muligt andet. Håber virkelig at Panasonic kommer med nogen tv som sparker røv. Ellers ser det sort ud indtil der kommer nogle ordenlige OLED. Men den kvalitet kender vi jo ikke endnu.



Skrevet af: Mr. Pioneer
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 19:40
nu stiger prisen nok, for det bliver begrænset for mange tv der bliver
produceret.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 19:40

Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

Det er sørgeligt


Sørgeligt ja- meget. Jeg er så meget glad for, at jeg fik et eksemplar af en af deres sidste modeller.

Det er jo snart verdens bedste fladskærm - som et klenodie 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: pmalm
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 19:42

[/QUOTE]
Eller også fortsætter markedskonjukturen nedad, så det heller ikke bliver rentabelt for Panasonic at fremstille plasma-tv.

Det er lidt uhyggeligt.
[/QUOTE]

Det er vel også det som nogle eksperter havde forudsagt, med alle de billige discount skærme som hr og fr danmark køber, så vil ingen give det dobbelte eller mere for en kvalitets skærm. + finanskrisen hjælper vel også lidt.

Syntes det er sørgeligt.

Tager jeg helt fejl her?



-------------
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 19:42

Det er vel bare løgn i sidste ende, det svarer til at at Lambo og den stejlende hingst meldte ud at de stopper produktionen.



-------------
SVP03


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 19:43
Fandme trist at der skal gå B&O i Pioneer! Feinschmecker virksomheder har åbenbart for trange kår i den globale konkurrenceverden. Læste også at bilproducenten Toyota havde kæmpeunderskud. Også et af de populæreste mærker. Der må altså være nogen økonomidirektører med røde øren


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 19:47
Jeg havde tænkt mig at spare op her fra starten af febuar indtil G10 kom frem. Nu aner jeg ikke hvad jeg skal gøre længere. Jeg har ikke pengene til at købe nu. Så enten skal jeg låne pengene i banken til en 60" eller vente og købe en af Panasonic 09 serier senere 


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 19:49

Hvis det er det de har meldt til børsen i Tokio , ja så passer det jo nok , desværre...

Hørte da også på TV2 news i går , at Panasonic havde et underskud sidste år  , mener jeg , var på 25milliarder , og de fyrer nu 15000 personer , så alle de store producenter er lige nu meget hårdt ramt , og her er Pioneer jo kun en lille spiller på markedet...Spændende at høre hvad Panasonic siger til dette her , for Pioneer skulle jo til at bruge deres displays...

MVH



-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Bjarke
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

nu stiger prisen nok, for det bliver begrænset for mange tv der bliver
produceret.
t

Det kan da også bare være et udmelding netop for at få solgt ud af varerlageret.... indtil de så alligevel melder ud af de forsætter og de nye modeller er endnu bedre...


-------------
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive


Skrevet af: Mr. Pioneer
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:


Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

nu stiger prisen nok, for det bliver begrænset for
mange tv der bliver
produceret.
tDet kan da også bare være et udmelding netop for at
få solgt ud af varerlageret.... indtil de så alligevel melder ud af de forsætter
og de nye modeller er endnu bedre...


Tror desværre det er ønsketænkning.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 20:02
har heldigvis tjent penge på aktier siden jul. nogen skal jo tjene
på finanskrisen.

Men jeg havde tænkt mig og købe et pio 500M i næste uge, Men hvad så med reservedele?. Regner jo med og have det i nogle år.
lidt surt hvis et panel står af om 1 eller 2 år og det ikke kan skaffes.


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 20:05

Det er desværre nok virkeligheden for flere producenter.
TV priserne styrtdykker,
Onkyo til ½ pris,

Der er nogen der snart går konkurs.



-------------
SVP03


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 20:07

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

har heldigvis tjent penge på aktier siden jul. nogen skal jo tjene
på finanskrisen.

Men jeg havde tænkt mig og købe et pio 500M i næste uge, Men hvad så med reservedele?. Regner jo med og have det i nogle år.
lidt surt hvis et panel står af om 1 eller 2 år og det ikke kan skaffes.

Go idé med 500M - det må være alle mine billeder

Du skal ikke bekymre dig om manglende reservedele - det tager man normalt højde for.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 20:13
Ja du er en bandit og ligge alle de billede op, Men tror ikke at Panasonic slå den billedekvalitet. havde ellers tænkt mig og vente på deres 2009 model


Skrevet af: michaelw
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 21:16

 

Er dette en and?

 

hvad så med nye blu-ray  kommer der heller ikke nye modeller der.

 

ikke så længe siden jeg læste noget om nye modeller af blu-ray i us. kommer de til dk?



-------------
Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.

drømme:sc-lx81 reciver og bdp-lx71 blueray afspiller


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 22:11

Ak ja trist udvikling på det globale marked for elektronik.

Det skyldes primært den japanske Yen som er steget helt vildt, derfor alle de dårlige japanske regnskaber.

B&O, Pioneer og Panasonic (måske også) - alle bliver ramt.



-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 22:13

Produkterne er ganske enkelt solgt for billigt. 

Hele fladskærmsbranchen bløder jo .

Selv den enorme volumen,som de store LCD producenter har ekspederet har ikke kunnet generere sorte tal .

Desværre dør de bedste tilsyneladende først. Idag Pioneer, - imorgen måske plasmateknologien . . . 



Skrevet af: Tech2010
Skrevet den: 06-Februar-2009 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Speednut Speednut skrev:

Dårlige nyheder

Pioneer stopper med at lave tv tilsyneladende. Jeg havde planlagt at købe et plasma, når deres 10G kom, men nu kommer der altså ingen, ser det ud til 

DOW JONES NEWSWIRES

TOKYO (Nikkei)--Pioneer Corp. (6773.TO) will pull the plug on its loss-ridden television business and shift its DVD player operations to a new venture with Sharp Corp. (6753.TO) in a sweeping overhaul, The Nikkei reported in its Thursday morning edition.

The company had been planning to end in-house production of plasma panels by the end of March and outfit its TVs with Panasonic Corp. (6752.TO) panels instead. Faced with worsening profit margins, however, it has decided to end TV development and production altogether.

Pioneer will idle its lone domestic TV factory in Shizuoka Prefecture sometime this year. Factories in the U.S. and Europe are already slated for closure.

Sales of Pioneer TVs will continue for the time being. The company has not yet decided what to do when inventories run out.

Meanwhile, Pioneer will spin off its DVD player operations, which are equally steeped in losses, to a new company to be set up with Sharp as early as this spring.

The company plans to eliminate several thousand of its roughly 40,000 groupwide jobs in the year ending March 2010. Pioneer is likely to post a consolidated net loss of more than Y100 billion for the year ending this March, wider than the Y78 billion loss it forecast earlier.


Link:

http://www.djnewsplus.com/ge/article/DN-CO-20090206-012275.html?mod=J1&a=T+Wire&h=Pioneer+To+End+TV+Production%2C+Spin+Off+DVD+Development-Nikkei+ -

Så bliver Pioneer KRP-500A min første og sidste Pioneer skærm. Jeg havde ellers glædet mig til, at se hvordan deres fremtidige TV-skærme vil blive.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 00:22

Tja.... der vel ikke andet at sige, end dem der har planlagt køb af et Pioneer TV - få det købt, mens de stadig er til at købe.

Det der kan bekymre mig er jo, at Pioneer næsten altid har været foregangs producent af kvalites plasma paneler. En kvalitet som andre producenter prøvede at opnå. Nu bliver konkurrencen og dermed udviklingen af kvalitets plasma panaler måske sat lidt i "bero"



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 03:54
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2500">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2500 - Sidste nyt: Pioneer lukker TV divisionen
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2500 - Det sidste Pioneer TV på vej til at rulle af samlebåndet.

I følge det japanske finans magasin Nikkei, har Pioneer besluttet at trække stikket ud til TV produktionen.

En æra står til at slutte i år.


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Rob801
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 07:49

Det er noget trist nyheder! Jeg er utrolig glad for mit Kuro TV!

Hvad med fremtid for andre ”LX” produkter? Kan det her også komme til at gå ud over deres receiver osv. 



-------------
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370














Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 08:53
Som kommenteret til nyheden:

Hvordan man kan gøre det mest anmelder roste TV, og formentlig også mest solgte high-end TV overhovedet, til en underskudsforretning undrer mig. Der må ligge andre "ulykker" bag.. Der er vel ikke andet for end at håbe, at de kommer til modet igen når krisen begynder at takke af.

Ligefør jeg fristes til at købe et 5090H mere, nu hvor Pioneers brilliante skærme er en døende race.


Skrevet af: pmalm
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 09:08
sørgeligt sørgeligt, glæder mig sindsygt til jeg får mit i næste uge

-------------
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.


Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 09:50

Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:


Hvordan man kan gøre det mest anmelder roste TV, og formentlig også mest solgte high-end TV overhovedet, til en underskudsforretning undrer mig.

Problemet er sikkert, at de ikke har solgt nok apparater til at dække produktions- og udviklingsomkostningerne. Jeg mener at have læst, at Pioneer allerede havde røde tal på bundlinien for 2-3 år siden.

Så med den igangværende finanskrise er det nødvendigt at skære dér, hvor man taber flest penge, og i stedet koncentrere sig om de områder, hvor der kan tjenes.

Derfor er jeg også sikker på, at Pioneer som en fugl Føniks vil begynde med TV-produktion igen, når krisen engang er ovre.



Skrevet af: buller1
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 09:52
Alle de producenter, der ikke forstår at tilpasse sig markedet, vil dø.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Produkterne er ganske enkelt solgt for billigt. 


Hele fladskærmsbranchen bløder jo .



Hele verden bløder.


Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 10:05

Fuck den finanskrise  RIP pioneer .

Mvh. Torben



Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 10:07

Oprindeligt skrevet af buller1 buller1 skrev:

Alle de producenter, der ikke forstår at tilpasse sig markedet, vil dø.

Det har du jo ret i når folk ikke vil købe kvalitet mere, hvis 98% af alle tv koster under 12 tkr. hænger det jo ikke sammen for high end producenterne.

Se bare b&o og nu lukker Pioneer ned for det mest komplicerede produkt at producere.
Så bliver der kun Sony, Philips, Pana, Samsung og LG tilbage.



-------------
SVP03


Skrevet af: Guld80
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 10:10
Så vidt jeg kan forstå er det kun deres plasma production der forsvinder, de vil stadig pumpe nye LCD modeller ud i samarbejde med Sharp, og deres LCd modeller for de sikkert de fleste af deres features fra plasma modellerne.

Men jeg vil sandsynligvis foretrække et Panasonic plasma, end de kommende Pioneer LCD, også selvom de skulle fikset sort-niveau med LED.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 10:11
Alle de andre har også underskud.

Finanskrisen har meget at sige her, og Pioneer er bare ikke store nok til at kunne ride stormen af.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Guld80 Guld80 skrev:

Så vidt jeg kan forstå er det kun deres plasma production der forsvinder


Der står "television business" i artiklen, så det kan jeg ikke se at du får til kun plasma.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 10:32

Konkurrencen på fladskærmsmarkedet har  været for hård. I flere år har indtjeningen været marginal . OttoAV har flere gange påpeget at de evigt faldende priser var lidt af en dødsspiral, og på et tridspunkt kunne gå hen og blive "ris til egen røv" for forbrugerne .

 Finanskrisen er kun en del af forklaringen . . . 



Skrevet af: lahan
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 10:43
Trist at Pioneer stopper med deres tv, men vi overlever jo nok. Det er jo bare et tv.

Det kommer vel ikke som nogen stor overraskelse at det er Pioneer som må bukke under.

For at få dækket sine omkostninger så bør man have både dyre og billige produkter. De billige koster intet i udvikling, men giver basis/penge til de dyre produkter.
Nokia er jo et godt eksempel på sådan en producent.

Så næste tv bliver nok et lcd led eller oled.


Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 10:52
Trist nyhed 

Jeg havde ellers tænkt at vente til G10 med at opgradere til Fuld HD, men nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre Jeg får nok ikke alverden ud af at opgradere til G9 så det er noget L**T 

Ak ak ak... det er hårde tider for elektronikbranchen...

/Halsted




Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 11:02

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:



Så næste tv bliver nok et lcd led eller oled.

Og så er spørgsmålet om udviklingen af OLED nu også går mere eller mindre i stå. For virksomhederne har måske ikke råd til at have en stor udviklingsafdeling der bruger deres tid på at udvikle på noget der ikke generer et salg i den nærmeste fremtid.



Skrevet af: delinde
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Onkyo til ½ pris,

Hov, stop the press! Hvor, HVOR menneske!? :-)

Mvh delinde



Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:



Så næste tv bliver nok et lcd led eller oled.

Og så er spørgsmålet om udviklingen af OLED nu også går mere eller mindre i stå. For virksomhederne har måske ikke råd til at have en stor udviklingsafdeling der bruger deres tid på at udvikle på noget der ikke generer et salg i den nærmeste fremtid.



Jeg er enig.

Som tingene ser ud nu med finanskrisen, så har OLED ingen plads på markedet. Hvis de endeligt skulle komme ud, så vil prisen blive meget høj (i hvert fald meget i begyndelsen). Det koster jo mange penge at udvikle, og disse penge skal tjenes ind igen. I disse tider, går den bare ikke længere. Folk holder på deres penge bedre, og mange vælger at spare, så meget de kan. Så giver det ingen mening at bringe OLED ud på nuværende tidspunkt. Det er en dødssejler efter min mening desværre. Folk er bange for at miste deres job, så de går nok ikke ud og køber en teknologi, når der allerede findes noget meget billigere, som er acceptabelt billedekvalitet for 90% af den uvidende befolkning.

Selv mange folk, der ved at Pioneer laver de bedste tv, køber Panasonic udelukkende på grund af prisen. Det er ikke nemt at være high end producent for tiden. Jeg håber lidt at Pioneer får Panasonic, til at lave skærme med Pioneer brand, fra bunden af. Eller i det mindste sælger deres hemmeligheder til dem.

Man kan godt frygte lidt, at udviklingen indenfor fladskærme kan gå lidt i stå nu, med hensyn til performance. Alle skærme bliver sammenlignet med Kuro i øjeblikket, så hvis de forsvinder helt fra markedet, så er det ikke sikkert at de andre vil gøre så et ihærdigt forsøg på at nå det niveua længere.


Skrevet af: piloten
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 11:27
Trist ja, men der kommer nye alternativer også af bedre kvalitet. Udviklingen vil fortsætte, måske bare lidt langsommere de næste par år.

-------------
Med venlig hilsen

Piloten

Pio LX5090H(isf), Onkyo TX-NR905, Oppo BDP-83m.chip,Yousee 3126, PS3 250, System Audio 1750, 720AV, 705, Sub175


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 13:55

[QUOTE=lahan]

Det kommer vel ikke som nogen stor overraskelse at det er Pioneer som må bukke under.

For at få dækket sine omkostninger så bør man have både dyre og billige produkter. De billige koster intet i udvikling, men giver basis/penge til de dyre produkter.
QUOTE]

Panasonic og Sony har jo haft et sådant line-up. Men når både de billige og de dyre sælges alt for billigt, resulterer det ubetinget i røde tal . . .



Skrevet af: lahan
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

[QUOTE=lahan]

Det kommer vel ikke som nogen stor overraskelse at det er Pioneer som må bukke under.

For at få dækket sine omkostninger så bør man have både dyre og billige produkter. De billige koster intet i udvikling, men giver basis/penge til de dyre produkter.
QUOTE]

Panasonic og Sony har jo haft et sådant line-up. Men når både de billige og de dyre sælges alt for billigt, resulterer det ubetinget i røde tal . . .

korrekt. Men Pioneer kunne ikke tjene penge da det gik godt, så klart de slet ikke kan når krisen kradser.

Pana og Sony tjente vel godt før krisen.

Egentligt underligt at Loewe faktisk har pænt overskud.


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 14:30
Hold op det var en nedern nyhed at vågne op til.

Jeg havde da altid regnet med at skulle have noget
Pioneer engang i fremtiden, men åbenbart ikke.

Man må håbe at Panasonic får skruet deres performance
endnu mere op så de kan matche så godt som muligt. Det
er vidst det eneste man kan håbe på lige pt.


Skrevet af: Mr. Pioneer
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 14:47
Ifølge Reuters er det endnu ikke bestemt om de helt stopper med at lave tv


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 14:48
Har aldrig forstået hvorfor PIO stoppede med 42 tommer plasma og brugte ressourcer på LCD.

Loewe har været smart kun og kun kig på en teknologi og pakke den i et smart design og til en nogenlunde fornuftig pris. I danmark er de ikke så kendte, vi har jo B&O, men i resten af europa er de kendt som et rigtig godt mærke. havde selv et loewe CRT som var hammer godt.



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 16:07

Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

Ifølge Reuters er det endnu ikke bestemt om de helt stopper med at lave tv

Nej, de overvejer sikkert at sælge rebranded Panasonic TV. Altså fuld Panasonic indmad - med et Pioneer logo på fronten.

Jeg tror desværre det er slut med Pioneers egne TV nu. De har ikke økonomien til at fortsætte underskudsforretningen

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 16:10

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Har aldrig forstået hvorfor PIO stoppede med 42 tommer plasma og brugte ressourcer på LCD.

Konkurrencen var for stor på de 42-44" .. dvs. indtjeningsmulighederne var meget ringe. Det kan man selvfølgelig også sige den var på de øvrige størrelser, men de forsøgte da at skabe en forretning.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Bjarke
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

Ifølge Reuters er det endnu ikke bestemt om de helt stopper med at lave tv

Nej, de overvejer sikkert at sælge rebranded Panasonic TV. Altså fuld Panasonic indmad - med et Pioneer logo på fronten.



Det bliver vel så også med deres egen software, for Panasonic menuer og software er da alt for tynd i det..


-------------
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive


Skrevet af: Bjarke
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Har aldrig forst�et hvorfor PIO stoppede med 42 tommer plasma og brugte ressourcer p� LCD.

Loewe har v�ret smart kun og kun kig p� en teknologi og pakke den i et smart design og til en nogenlunde fornuftig pris. I danmark er de ikke s� kendte, vi har jo B&O, men i resten af europa er de kendt som et rigtig godt m�rke. havde selv et loewe CRT som var hammer godt.



Hifiklubben solgte Loewe på et tidspunkt, kender ikke til andre kæder der sælger Loewe, gør du?


-------------
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive


Skrevet af: Jacob P
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 16:35
Expert-KT Radio i Odense sælger Loewe


Skrevet af: Mr. Pioneer
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 16:37
Pioneer i England, har meldt ud at denne nyhed er ren spekulation, Pioneer
er igang med at finde ud af hvordan de i fremtiden vil agere på tv markedet,
her var en af mulighederne at de ville trække sig ud, men det var kun en ud
af mange muligheder. Så lad os vente til den 12 feb. med at konkludere
noget som helst


Skrevet af: michaelw
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 16:38
kan også købe loewe ved expert i holstebro

-------------
Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.

drømme:sc-lx81 reciver og bdp-lx71 blueray afspiller


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 17:18

Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

Pioneer i England, har meldt ud at denne nyhed er ren spekulation

Ja, for det ved de reelt intet om

Den slags besluttes på hovedkontoret, af bestyrelse og direktion, og først derefter orienteres afdelingerne rundt omkring i verden.

Det er ligesom sidste år, hvor nyheden om lukningen af Pioneers display fabrikker også løb forud for selve offentligørelsen. Og lige indtil meddelelsen kom ud fra hovedkontoret, blev det benægtet af Pioneer afdelinger rundt omkring i Europa, som en and.

Det er ren strategi. Pioneer ønsker ikke at verificere nyheder af denne art, før det fastsatte pressemøde. For det kan influere unødigt på aktie værdier mv. De må vist ikke engang fortælle om det, før børsen er orienteret, så der ligger en slagplan som de følger frem til pressemødet d. 12.

Men tro mig. Nikkei ville ikke hænge det øverst på deres børsnyheder, som breaking news, hvis ikke de ved noget om det. Den type nyhedsmagasiner poster ikke rygter af den art.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 17:40

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

så der ligger en slagplan som de følger frem til pressemødet d. 12.

Nå, d. 12 er fremlæggelsen af det reviderede regnskab. Selve planerne for rekonstruktionen / reorganiseringen kommer vist først sidst på måneden (ingen dato endnu).

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Willer
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 21:51

Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:



Hifiklubben solgte Loewe på et tidspunkt, kender ikke til andre kæder der sælger Loewe, gør du?

Ikke at det har så meget med tråden at gøre, men http://www.scala-hifi.dk - www.scala-hifi.dk  sælger også loewe.



-------------
Kristian


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

[QUOTE=Mr. Pioneer]Pioneer Men tro mig. Nikkei ville ikke hænge det øverst på deres børsnyheder, som breaking news, hvis ikke de ved noget om det. Den type nyhedsmagasiner poster ikke rygter af den art.

  /Lars

Næ, det svarer vel til en meddelelse fra fondsbørsen.



-------------
mvh Christian


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

[QUOTE=Mr. Pioneer]Pioneer Men tro mig. Nikkei ville ikke hænge det øverst på deres børsnyheder, som breaking news, hvis ikke de ved noget om det. Den type nyhedsmagasiner poster ikke rygter af den art.

Næ, det svarer vel til en meddelelse fra fondsbørsen.

Lige knap

Den japanske børs hedder Tokyo Stock Exchange, og Nikkei indekset kan sammenlignes med vores C20. Nikkei indekset udarbejdes dagligt af avisen The Nihon Keizai Shimbun - kaldet Nikkei.

Nyheden her kommer fra Nikkei Net Interactive, der er et Nikkei netmedie som om nogen er "Japan Business News". Men altså ikke selve børsen.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 16:48

Var der nogen der sagde "Et publicity stunt, for at højne salget?"...

Jeg har meget svært ved at tro, at Pioneer stopper helt med at sælge tv. Det ville svare til at Volvo stoppede med at sælge biler, og at ingen andre bilproducenter ønskede at overtage mærket. Pioneer er for stærkt et brand inden for A/V verdenen, til at dø mht. tv og evt. DVD/BD. Men det kan meget vel tænkes at al indmaden i tv'ene (hardware såvel som software) fremover vil blive produceret af andre firmaer, og at Pioneer blot sætter deres logo på. Men i så fald, vil Pioneers geniale ingeniører sikkert overgå til at arbejde for producenterne, og så er tv'ene jo formentlig mindst lige så gode som de er i dag...



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 17:49

Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Jeg har meget svært ved at tro, at Pioneer stopper helt med at sælge tv. Det ville svare til at Volvo stoppede med at sælge biler, og at ingen andre bilproducenter ønskede at overtage mærket. Pioneer er for stærkt et brand inden for A/V verdenen, til at dø mht. tv

Ingen tvivl om deres kvaliteter, men prøv at se det fra et forretningsmæssigt synspunkt.

Det første Pioneer plasma kom på markedet for under 12 år siden (1997).

De kørte sikkert med underskud de første år, indtil markedet var bygget op og fabrikkerne gav overskud, og de har haft underskud på TV-divisionen de seneste 5 år (såvidt jeg husker).

Dvs. de har måske haft 5 gode år - top.

Hvad tror du aktionærene ville vælge på den baggrund. Og dermed også bestyrelse og direktion ?

Men det er da imponerende hvad de har skabt af branding indenfor de få år. Før 1997 var det jo kun en producent af bilradioer  (herhjemme ihverftfald).

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 18:19

Hvis de kommer ud med et underskud på 4.6 mia , så har de et underskud på 115tkr pr ansat , så bliver de jo nok nødt til at skære det fra der ikke giver overskud , for 2009 ser jo nok ikke ud til at blive meget bedre , ift luksus produkter.

Hvis de så bestemmer sig for at købe OEM fra Panasonic , og kun laver få ændringer , hvor meget ekstra vil folk så betale for at der står Pioneer på fronten?...

Hvis de lukker TV delen helt ned , og det slet ikke er muligt at købe et tv hvor der står Pioneer på , hvad vil de mennesker så gøre som VIL have det hele fra samme producent ? de vil jo blive tvunget til at investere i et andet mærke?

Ja der er jo nok af forskellige valgmuligheder og det bliver jo spændende at høre hvad de melder ud med...

MHT Panasonic så kom de ud af 2008 med et underskud på ca 24mia og skal fyre 15000 personer , og de havde jo regnet med at skulle til at levere paneler til Pioneer , hvordan vil de reagere?...

MVH



-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 21:05

 - og det er jo ikke sådan,at Pioneer har lagt inde med en ubetinget trylleformular.

 Deres løft af billedkvalitet på LCD teknologien har ligesom været til at få øje på .

Måske det tiltag i virkeligheden har fremskyndet dødsstødet . .? 



Skrevet af: jfjkd08
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 21:53
Undskyld spørgsmålet, men hva betyder OEM??


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 22:07

Other Equipment Manufacturer , dvs at de køber et helt , eller delvist færdigt produkt hos et andet selskab og så bare sætter deres eget logo på...

MVH



-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 22:25
OEM står nu for Original Equipment Manufacturer,

OEM er det firma et andet firma køber produkterne fra.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 22:48

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

OEM står nu for Original Equipment Manufacturer

  • OEM = Other Equipment Manufacturer
  • OEM = Other Equipment Manufacturing
  • OEM = Original Equipment Manufacturer
  • OEM = Original Equipment Manufacturing

Vælg selv din favorit. De bruges i flæng 

  /Lars

PS. Men "Original Equipment Manufacturer" er vist det originale.



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Men det er da imponerende hvad de har skabt af branding indenfor de få år. Før 1997 var det jo kun en producent af bilradioer  (herhjemme ihverftfald).

  /Lars

Før 97 var Pioneer da førende inden for HiFi stereo, og konkurrerede bl.a. med Luxman og Maranz om 1. pladsen. De lavede foruden forstærkere også tunere, cassettedeck og pladespillere i high-end klassen.



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 23:45

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Før 97 var Pioneer da førende inden for HiFi stereo, og konkurrerede bl.a. med Luxman og Maranz om 1. pladsen. De lavede foruden forstærkere også tunere, cassettedeck og pladespillere i high-end klassen.

Ja, det er rigtigt. Og LaserDisc!

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Tech2010
Skrevet den: 10-Februar-2009 kl. 09:53
Tja, nu er der kun 2 dage til Pioneer offentliggøre, hvad der kommer til at ske. Jeg håber bare ikke, at de lukker deres TV division.


Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 10-Februar-2009 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Før 97 var Pioneer da førende inden for HiFi stereo, og konkurrerede bl.a. med Luxman og Maranz om 1. pladsen. De lavede foruden forstærkere også tunere, cassettedeck og pladespillere i high-end klassen.

Ja, det er rigtigt. Og LaserDisc!

  /Lars

Jeg købte min første Pioneer receiver med 4-kanals Dolby Surround helt tilbage i 1991 - vist nok en af de allerførste surroundprodukter på consumer markedet - og min første Pioneer LaserDisc afspiller købte jeg i 1992.



Skrevet af: Mr. Pioneer
Skrevet den: 10-Februar-2009 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Før 97 var Pioneer da førende inden for
HiFi stereo, og konkurrerede bl.a. med Luxman og Maranz om 1. pladsen.
De lavede foruden forstærkere også tunere, cassettedeck og pladespillere i
high-end klassen.


Ja, det er rigtigt. Og LaserDisc!


  /Lars



De lavede også nogle fremragende bagprojektions tv, de har været på tv
markedet siden 1985 så det vil være en stor beslutning at lukke tv
afdelingen.


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 10-Februar-2009 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Jeg købte min første Pioneer receiver med 4-kanals Dolby Surround helt tilbage i 1991 - vist nok en af de allerførste surroundprodukter på consumer markedet...

Uha bestemt nej... Det var hitech i forhold til http://en.wikipedia.org/wiki/Quadrophony - quadrofoni:




Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Februar-2009 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Før 97 var Pioneer da førende inden for HiFi stereo, og konkurrerede bl.a. med Luxman og Maranz om 1. pladsen. De lavede foruden forstærkere også tunere, cassettedeck og pladespillere i high-end klassen.

Ja, det er rigtigt. Og LaserDisc!

  /Lars

Jeg købte min første Pioneer receiver med 4-kanals Dolby Surround helt tilbage i 1991 - vist nok en af de allerførste surroundprodukter på consumer markedet - og min første Pioneer LaserDisc afspiller købte jeg i 1992.

Min første Pioneer reciever er fra 72 med "trækabinet" på hele 2 x 8 watt 



Skrevet af: jfjkd08
Skrevet den: 10-Februar-2009 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Other Equipment Manufacturer , dvs at de køber et helt , eller delvist færdigt produkt hos et andet selskab og så bare sætter deres eget logo på...

MVH



Så ville man vel bare få en panasonic skærm, med et pioneer logo.. eller hvad? det ville da være trist. Men var der ikke ngt. om at de ville bibeholde deres egne billedkredsløb? hvad er forskellen på et billedkredsløb og panelet? og hvis vi antager at pioneer "overlever" men med panasonic indmad, udover eget billedkredsløb, vil man så stadig få den fx. gode sort de er så kendt for?
Beklager hvis det er banale spørgsmål.. Var gået igang med at spare op til en pio. men det blir tilsyneladende ik til noget nu alligevel.


Skrevet af: jfjkd08
Skrevet den: 10-Februar-2009 kl. 17:40
.....Men var der ikke ngt. om at de ville bibeholde deres egne billedkredsløb.... dette spørgsmål skulle ses i lyset af hvis pio. fortsatte, men "sammen" med panasonic..


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 10-Februar-2009 kl. 17:41
Det overlever i nok, se bare http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2510&zoneid=5 - her .

-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 10-Februar-2009 kl. 18:06

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Det overlever i nok, se bare http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2510&zoneid=5 - her .

 Det kan du bare glemme...

MVH



-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Februar-2009 kl. 19:13
Ja mon ikke! Guld kan også købes _for_ dyrt


Skrevet af: piloten
Skrevet den: 10-Februar-2009 kl. 19:36

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Det overlever i nok, se bare http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2510&zoneid=5 - her .

Var der nogen der hviskede "kejserens nye klæ'r"



-------------
Med venlig hilsen

Piloten

Pio LX5090H(isf), Onkyo TX-NR905, Oppo BDP-83m.chip,Yousee 3126, PS3 250, System Audio 1750, 720AV, 705, Sub175


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 10-Februar-2009 kl. 21:22
Det er da dejligt at se at i ikke helt har mistet modet. Så i fortjener lidt underholdning.
 
ComOFF: Sony lancerer noget elendigt bras
 
Sony er klar med tv-boks, der kan drive hele husstanden til vanvid med en uforståelig omgang teknovrøvl, der er fuldstændig meningsløst for alle andre end selvværdssøgende über-fetishister. Hvis du vil have spoleret dine aftener og blive betragtet som lidt sær, så stryg ud og køb den, anbefaler The Onion.
 
Sony lancerer en ny omgang selvværdsskabende elendigt bras, der muligvis er en lille smule bedre end alt andet bras. I hvert fald efter man har brugt alle sine aftener på at tweake og tune fuldstændig uforståelige funktioner i håb om at opnå noget der gør lyden, billedet eller hvad det nu er lidt bedre end udgangspunktet.
 
Produktet bliver lanceret under sloganet 'just buy the shit' og 'What the fuck is it?'. Det rapporterer tv-stationen The Onion. En repræsentant for Sony fortæller, at himstergimsen er designet, så hele hustanden bliver så frustrerede, at de river hinandens øjne ud.
 
En kunde fortæller, at dimsen udmærker sig ved at have mere hukommelse og flere megapixel end alle andre tilsvarende produkter på markedet. Dermed adskiller det sig ikke en tøddel fra alle andre produkter, man kan læse om i pressemeddelelser.
 
Af Rasmus Karkov. D.10. februar 2009
 
Se tv-indslaget http://www.theonion.com/content/video/sony_releases_new_stupid_piece_of" target=blank>her .


-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 11-Februar-2009 kl. 09:11
Øhhh... Komedie indslag om Sony produkter der ikke eksisterer hører ikke hjemme i denne tråd... Læs lige trådens overskrift igen...


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 12-Februar-2009 kl. 09:57
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2526">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2526 - Pioneer bekræfter: Det er slut med TV
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2526 - De nuværende modeller vil fortsat blive solgt, men fra marts 2010 er det slut med Pioneer TV.

Omfattende omstruktureringer på vej.


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: wads
Skrevet den: 12-Februar-2009 kl. 10:56
Hej

Det undre mig egenligt, at de sådan sætter dato på. Udviklingskronerne er jo betalt, så hvorfor ikke malke koen, til markedet er mættet




Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 12-Februar-2009 kl. 10:59
De vil jo nok gerne have lukket produktionen og spare de penge de kan.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Februar-2009 kl. 13:46
Spørgsmålet er nu om de resterende lagre falder eller stiger i pris. Det sidste kunne godt tænkes når der går "familien danmark skal ha' gær" i den


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-Februar-2009 kl. 13:54

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Spørgsmålet er nu om de resterende lagre falder eller stiger i pris. Det sidste kunne godt tænkes når der går "familien danmark skal ha' gær" i den

Tja...det er jo ikke umuligt, omvendt så kan man jo også forestille sig, at brugtpriserne hæves en anelse



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 12-Februar-2009 kl. 16:45

Ja det er godt nok sørgeligt læsning , det går godt nok hårdt ud over de forskellige producenter i øjeblikket  . Jeg synes også at det er mærkeligt at de allerede melder ud nu , at de stopper produktionen om et år , men det kan jo være at de har nogle indkøbs kontrakter, de ikke kan komme ud af før om lang tid...

MVH



-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 12-Februar-2009 kl. 16:47
De lukker fabrikken i England allerede her i februar og den i USA om et par måneder.

Så er der kun Japan tilbage, så det gælder vel om at få brugt lageret.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 12-Februar-2009 kl. 16:49
Så har de heldigvis mulighed for lave nogle til reservedele. Kan næsten ikke se at et tv skulle kunne blive meget bedre de næste mange år.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 12-Februar-2009 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Så har de heldigvis mulighed for lave nogle til reservedele. Kan næsten ikke se at et tv skulle kunne blive meget bedre de næste mange år.


Selvfølgelig kan tv blive meget bedre end de nuværende Pio. Her tænker jeg på hele tv'et og ikke kun på billedekvaliteten.

Om ½ år er der ikke nogle almindelige mennesker der savner Pioneer, kun deres nuværende fans fra diverse tv forums.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 12-Februar-2009 kl. 17:04
Spørsmålet er om dette ikke er end for Pioneer og det er mere galt fat
men Pioneer ?

Og at det kan give problem med rep. af deres TV på grund af mangel
reserve del.


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 12-Februar-2009 kl. 17:08

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

De lukker fabrikken i England allerede her i februar og den i USA om et par måneder.

Så er der kun Japan tilbage, så det gælder vel om at få brugt lageret.

Hvis det er rigtigt , er det så mon slut med at købe pioneer tv i europa om få måneder? , og er det så kun i østen at man kan købe deres tv et år endnu...

MVH



-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 12-Februar-2009 kl. 17:14
Hvis krise forsætte i lang tid (hvad er er noget det tyder på, da de forskel
krise pakke ikke hjælpe), så er det ikke sikke at stor firma som Sony og
Pioneer overleve, og der er sikke mange andre stor firma der også er på
vej til at lukke


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 12-Februar-2009 kl. 17:18

til Lahan

nogen tænker i gejl lan og helst 20 HDMI indgange og ens tv skal kunne styre ens barskab og andre tænker billedekvalitet.

ja vi er forskellige, men jeg heller ikke savne et sony i min stue.



Skrevet af: lahan
Skrevet den: 12-Februar-2009 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

til Lahan

nogen tænker i gejl lan og helst 20 HDMI indgange og ens tv skal kunne styre ens barskab og andre tænker billedekvalitet.

ja vi er forskellige, men jeg heller ikke savne et sony i min stue.

Nu tænker du på funktioner, der er jo mange andre ting der kan og vil blive forbedret i forhold til nuværende tv.

Hvad med et tv med et væsentligt mindre strømforbrug.
De nye tv er jo kun et par cm tykke.

Jeg havde da også selv regnet med et nyt pioneer indenfor de næste par år, men mon ikke der kommer andre producenter der snart vil kunne matche kuro. Udviklingen står jo ikke i stå fordi en enkelt producent forstår at tjene penge.

Det er trist for alle Pioneer medarbejderne, men for forbrugerne er det da fløjtende ligegyldigt.



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 12-Februar-2009 kl. 17:32

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Hvis krise forsætte i lang tid (hvad er er noget det tyder på, da de forskel krise pakke ikke hjælpe), så er det ikke sikke at stor firma som Sony og Pioneer overleve, og der er sikke mange andre stor firma der også er på vej til at lukke

Pioneer lukker jo ikke. De skærer de dårlige forretningsområder fra, og den slags vil vi se meget mere af.

Pioneer vil stadig have omkring 30.000 ansatte på 20 fabrikker i Japan, der er beskæftiget med at lave produkter som surround receivere, højttalere, Car-FI, diskoteks-grej mv. og deres DVD og blu-ray vil også være på markedet, ligesom de fortsat vil producere OEM produkter for andre fabrikanter.

Men 7 ud af 9 af Japans store elektronikvirksomheder er kommet ud med underskud, og det betyder vi vil se flere afskedigelser, lukning af fabrikker, omstruktureringer og produkter der kommer og går.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Print side | Luk vindue