Print side | Luk vindue

En eftertanke

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=55305
Udskrevet den: 26-Februar-2025 kl. 06:28

Emne: En eftertanke
Skrevet af: T-teknik
Emne: En eftertanke
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 08:28
En eftertanke:
Flere af de senere års danske tv-serier og film, der troligt er købt af hr. og fru Danmark, som er optaget i HD, er formentlig spildt på DVD. Som en overraskelse står producenterne sikkert klar til at gøre indhug igen i danskernes pengepunge via korrekte udgivelser på Blu-ray.

Svar:
Skrevet af: fumper
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 08:45
Øh.... hvorfor skulle de være spildt på dvd? Så længe hr og fru jensen ikke har en BR afspiller, så ville det da være direkte tåbeligt ikke at udgive på dvd, og præcis hvad er det der ville være spildt?

-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 08:59
Hvilke film er optaget i HD?

Film er generelt optaget på film herhjemme!!

Selv Olsen Banden vil stå flot på Blu-ray.

Hvis film er spildt på DVD, hvad var de så på VHS?

Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 09:04
Nu kan producenterne mig bekendt ikke egenhændigt gøre indhug i folks
pengepunge med mindre folk selv køber de nye udgivelser.

Er Matator ikke snart solgt i flere eksemplarer end der er indbyggere i DK?
Og alligevel er der halvanden mio seere, når serien bliver genudsendt. Det
siger mig, at en del mennesker er jublende glade for at købe det samme
igen og igen. Er det producenternes skyld?

Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 09:13
Der eringen tvivl om at jeg skal have "Eagels" "Hell freeses over" på BluRay hvis den kommer, og jeg vil IKKE føle mig snydt.

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 09:44
Jeg vil nøjes med, at sige foreløbig tak for indlæggene
- argumenter er der heldigvis mange af til mit nævnte indlæg

Men det er DYRT at købe bokssæt
- før jeg meldte mig ind hos recordere.dk, og begyndte at læse om HD på nettet, vidste jeg ikke bedre og troede, at jeg havde købt, hvad jeg troede var cremen af kvalitet til mange år.
F.eks. har jeg Olsenbanden, Krøniken og James Bond ( - desværre i to udgaver på DVD - det seneste kuffertsæt)

Jeg er IKKE modstander af Blu-ray - men økonomien begrænser sig nok ikke bare for mig, men også for andre ved genkøb på nyt format.

Forleden snakkede jeg med nogle om nye danske tv-serier på DVD - de mente bestemt, de havde købt det bedste.
Da samtalen så gik over til, at flere er optaget i HD og formentlig vil gøre sig måske bedre på Blu-ray, så blev samtalen tavs.       

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 10:32
Film og enkelte tv-serier vil kunne gøre sig bedre på Blu-ray, men det er jo ikke ensbetydende med at DVD i dag er dårligere - eller spildt, som du kalder det.

Det er jo helt op til dig selv om du vil genkøbe dine ting. Mange vælger jo bare at købe nye ting på Blu-ray, når de har fået sig en Blu-ray afspiller.

Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

- før jeg meldte mig ind hos recordere.dk, og begyndte at læse om HD på nettet, vidste jeg ikke bedre og troede, at jeg havde købt, hvad jeg troede var cremen af kvalitet til mange år.
F.eks. har jeg Olsenbanden, Krøniken og James Bond ( - desværre i to udgaver på DVD - det seneste kuffertsæt)

Jeg er IKKE modstander af Blu-ray - men økonomien begrænser sig nok ikke bare for mig, men også for andre ved genkøb på nyt format.

Forleden snakkede jeg med nogle om nye danske tv-serier på DVD - de mente bestemt, de havde købt det bedste.
Da samtalen så gik over til, at flere er optaget i HD og formentlig vil gøre sig måske bedre på Blu-ray, så blev samtalen tavs.       

Mener du så at alt udvikling skal gå i stå fordi nogen ikke har råd?

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 10:49
Jeg vil ikke sige, at oplysninger er blevet holdt tilbage om HD - men næppe alle læser med på dette eller andre forums og vil derfor ikke være klar over, at meget af det som er udsendt på DVD vil se bedre ud på Blu-ray. - Derfor kan det jo netop komme som en overraskelse, at de IKKE nødvendigvis har købt den optimale kvalitet.
- Er der ikke noget med, at alt fra 2003 er optaget som HD af især danske film og tv-serier?

Jeg kunne godt forestille mig, at købe "Kongekabale" på Blu-ray, når jeg en gang har anskaffet mig en ny afspiller, hvis den har en mærkbar forskel.

Men som nævnt, det er helt op til mig selv at genkøbe ting - men vi skal passe på, at tro at overflod af nye køb vil gøre film- og tvinteressen bedre for alle.

- Nogle ville måske IKKE havde købt så meget på DVD, hvis de havde vidst bedre om HD for år tilbage        

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Mener du så at alt udvikling skal gå i stå fordi nogen ikke har råd?

Absolut ikke - men hvis du læser mit seneste uddybende indlæg, så ville mange måske havde tænkt sig lidt mere om, hvis de havde vidst noget mere om, at meget er optaget i HD.

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 10:56

Jeg vil ikke sige, at oplysninger er blevet holdt tilbage om HD - men næppe alle læser med på dette eller andre forums og vil derfor ikke være klar over, at meget af det som er
udsendt på DVD vil se bedre ud på Blu-ray. - Derfor kan det jo netop komme som en overraskelse, at de IKKE nødvendigvis har købt den optimale kvalitet.
- Er der ikke noget med, at alt fra 2003 er optaget som HD af især danske film og tv-serier?

Læser du overhovedet andres indlæg?

Danske film er som regel optaget på film - ganske som de er blevet i over 100 år.

Film har højere "opløsning" end Blu-ray, og selv Olsen Banden fra starten af 70'erne vil kunne se bedre ud på Blu-ray end på DVD.

Og hvordan skulle DR, TV 2, Nordisk Film m.m. kunne udgive f.eks. Krøniken i HD, da Blu-ray slet ikke eksisterede dengang?

Som nævnt kan udviklingen jo ikke bare sættes i stå fordi du har købt dit boksset.

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg vil ikke sige, at oplysninger er blevet holdt tilbage om HD - men næppe alle læser med på dette eller andre forums og vil derfor ikke være klar over, at meget af det som er
udsendt på DVD vil se bedre ud på Blu-ray. - Derfor kan det jo netop komme som en overraskelse, at de IKKE nødvendigvis har købt den optimale kvalitet.

Læser du overhovedet andres indlæg?

Danske film er som regel optaget på film - ganske som de er blevet i over 100 år.

Film har højere "opløsning" end Blu-ray, og selv Olsen Banden fra starten af 70'erne vil kunne se bedre ud på Blu-ray end på DVD.

Og hvordan skulle DR, TV 2, Nordisk Film m.m. kunne udgive f.eks. Krøniken i HD, da Blu-ray slet ikke eksisterede dengang?

Som nævnt kan udviklingen jo ikke bare sættes i stå fordi du har købt dit boksset.

DU læser heller ikke, hvad JEG har skrevet
- Har jeg skrevet MIG i ental i denne debat?
Jeg har i ALLE mine indlæg henvist til andre
- også dem JEG kender.

OK - DU har valgt, at sætte mig i bås, som om det KUN er MIG det drejer sig om.
Alment og ensporet forum - vor herre bevares!

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 11:08
Køl dog lige lidt ned. Hvad er det lige jeg skriver, der får dig til at fare sådan op?

Jeez!

Hvis du nu gad slappe af og læse hvad jeg skrev, så kommenterer jeg, at du to gange nu har skrevet at nyere danske film er optaget i HD.

Det er det ikke! De er optaget på film.

Derudover har du og andre købt den optimale udgave af Krøniken indtil videre. Der er tilsyneladende ingen planer om at udgive den på Blu-ray, så dem der har købt serien har jo kunnet se og gense den i årevis før en bedre version måske dukker op.

Så det er jp et spørgsmål om man vil vente i flere år eller have set film og serier i flere år allerede nu.

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 11:17
"Drengene fra Sankt Petri" er vist ifølge coveret optaget i HD.

Men anyway penge har stor betydning for nogle, men ikke for andre - og IGEN det er IKKE KUN MIG der mener det.

Recordere.dk er måske ikke et alment forum, hvor også penge har en medindflydelse på køb af film?

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 11:22
Selvfølgelig har vi allesammen begrænset økonomi. Af samme grund kan
man jo vælge at lade være med at købe en vare, låne den på biblioteket, leje
den i Blockbuster eller hvad nu.

Der er da mange nørder som om, som i de seneste år har skåret dvd-køb
kraftigt ned, fordi man ved meget udkommer på bluray inden for få år. En
masse mennesker har så ikke gjort det, men er det ikke typisk også folk, der
er mere ligeglade med forskellen mellem dvd og bluray?

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 11:23

Køl dog lige lidt ned. Hvad er det lige jeg skriver, der får dig til at fare sådan op?

Jeez!

Hvis du nu gad slappe af og læse hvad jeg skrev, så kommenterer jeg, at du to gange nu har skrevet at nyere danske film er optaget i HD.

Derudover har du og andre købt den optimale udgave af Krøniken indtil videre. Der er tilsyneladende ingen planer om at udgive den på Blu-ray, så dem der har købt serien har jo kunnet se og gense den i årevis før en bedre version måske dukker op.

Så det er jp et spørgsmål om man vil vente i flere år eller have set film og serier i flere år allerede nu.

Det lader til, at du har oplysninger om "Krøniken", som andre ikke ved
- Mon ikke det går stærkt med nye HD udgivelser,
når folk har genset det hele på DR HD?

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Selvfølgelig har vi allesammen begrænset økonomi. Af samme grund kan
man jo vælge at lade være med at købe en vare, låne den på biblioteket, leje
den i Blockbuster eller hvad nu.

Der er da mange nørder som om, som i de seneste år har skåret dvd-køb
kraftigt ned, fordi man ved meget udkommer på bluray inden for få år. En
masse mennesker har så ikke gjort det, men er det ikke typisk også folk, der
er mere ligeglade med forskellen mellem dvd og bluray?

Jo
Men noget vi kan tage ind i debatten er, hvis man venter om netop lige DEN serie eller film, man tænker på, så kommer på Blu-ray?
- eller om den udgår efter DVD?

- Det har vi jo set med VHS.

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 11:36
En serie jeg lurepasser, er "Forbrydelsen"
- Køb nu eller vent?

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 11:52
Det kommer meget an på, hvor længe du vil vente. Mig bekendt har DR
endnu ikke udgivet en eneste bluray, så det er nok et par år ude i fremtiden.

Der er stadig et stykke vej fra at noget er optaget i HD og så til at have en
færdigproduceret bluray, rettere sagt en stor investering, og spørgsmålet er,
om ikke DR først og fremmest prioriterer HD-kanalen.

Men når DRs HD-kanal begynder, vil udbuddet af programmet på den nok
give et vink med et vognstang om, hvilke ting der måske udkommer. Sådan
er det i hvert fald med BBC HD

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 11:52

Under alle omstændigheder ville vores verden som vi kender den, gå i stå hvis der ikke ustandselig blev udviklet nye ting. Så er det jo op til os selv om vi springer på "møllen", eller besinder os.

Selv har jeg købt en BluRay afspiller og oplevet at den afspiller DVD væsentligt bedre end min gamle Panasonic DVD afspiller, også selv om det er almindelig DVD jeg fodrer den med.

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Det kommer meget an på, hvor længe du vil vente. Mig bekendt har DR
endnu ikke udgivet en eneste bluray, så det er nok et par år ude i fremtiden.

Der er stadig et stykke vej fra at noget er optaget i HD og så til at have en
færdigproduceret bluray, rettere sagt en stor investering, og spørgsmålet er,
om ikke DR først og fremmest prioriterer HD-kanalen.

Men når DRs HD-kanal begynder, vil udbuddet af programmet på den nok
give et vink med et vognstang om, hvilke ting der måske udkommer. Sådan
er det i hvert fald med BBC HD

Netop.
Så har jeg det også lidt sådan, at hvis jeg køber Boks 1 med hele den første serie på DVD og det så viser sig, at DR sender den kommende fortsættelse ud på Blu-ray, så er det lidt som at stå med to formater af samme serie
- ikke godt.

Det med BBC HD og andre HD kanaler, lige bortset fra DR HD, som jeg håber, jeg også i min landsdel med en selvstændig antenneforening for at se, så har det lange udsigter med HD i mit område.

For det første, så vil det meste HD nok ligge i den dyre store pakke. - Jeg har af økonomiske og kanalmæssige årsager valgt Mellem pakken.
For det andet, så har min antenneforening en meget mærkelig aftale med YouSee om kanaler, som SLET IKKE er magen til dem som får alt gennem YouSee.    

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Under alle omstændigheder ville vores verden som vi kender den, gå i stå hvis der ikke ustandselig blev udviklet nye ting. Så er det jo op til os selv om vi springer på "møllen", eller besinder os.

Selv har jeg købt en BluRay afspiller og oplevet at den afspiller DVD væsentligt bedre end min gamle Panasonic DVD afspiller, også selv om det er almindelig DVD jeg fodrer den med.

Hvis jeg skal tage den filosofiske hat på, bliver vi så lykkelige, hver gang nye tekniske muligheder viser sig?

Hvis der blev bremset lidt op i udviklingen, så ville vi måske have bedre muligheder for at fordøje det vi har valgt at købe.

- Jeg selv skal ikke belaste tråden med for meget andet end det den handler om, men kort sige at jeg endnu ikke har fundet det rette Blu-ray anlæg til prisen.
(Jeg havde sidste år en længere debat om det )
- Men da mit nuværende DVD surround anlæg har set bedre dage tvinges jeg snart til at tage stilling.

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 12:32

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvis jeg skal tage den filosofiske hat på, bliver vi så lykkelige, hver gang nye tekniske muligheder viser sig?

Hvis der blev bremset lidt op i udviklingen, så ville vi måske have bedre muligheder for at fordøje det vi har valgt at købe.

- Jeg selv skal ikke belaste tråden med for meget andet end det den handler om, men kort sige at jeg endnu ikke har fundet det rette Blu-ray anlæg til prisen.
(Jeg havde sidste år en længere debat om det )
- Men da mit nuværende DVD surround anlæg har set bedre dage tvinges jeg snart til at tage stilling.

Jeg selv bliver ikke lykkeligere af at være først med de nye produkter, og netop derfor venter jeg ofte til toppen af prisen er skåret af, men omvendt så vil jeg nu begynde at købe BluRay i stedet for DVD, og derfor gav jeg mig selv en BlyRay afspiller i efterjulegave  Men her har jeg igen valgt den "gamle" model idet jeg mener den er "næsten" lige så god som den der hedder 71 til efternavn, men hvor jeg sparede et par tudser. Jeg kan ikke se forskel på min og efterfølgeren (71)....

Men valget er frit og prøv at spørge jeg selv om i er LYKKELIGERE når den nye model står der hjemme ? Er der store forbedringer er det jo ok.

-------------

Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 13:22

Men anyway penge har stor betydning for nogle, men ikke for andre - og IGEN det er IKKE KUN MIG der mener det.

Recordere.dk er måske ikke et alment forum, hvor også penge har en medindflydelse på køb af film?

Du har stadig ikke svaret på, hvordan DR skulle eksempelvis Matador på BD istedet for VHS og DVD, når formattet kun har eksisteret i et par år?

Edit: Når nu teknikken bliver så god at du kan gøre en stuevæg om til en skærm, så vil kravet om større opløsning end nuværende BD være til stede. Skal DR eller andre så vente til det sker?

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 13:31

Jeg har heller ikke skrevet at det kun er DIG der mener det.

Du læser ting i mine indlæg jeg ikke mener!

Jeg tvivler i øvrigt stærkt på at en film fra 1991 er optaget på andet end film.

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 13:36

Jeez!

Igen går du uden om det essentielle i mit indlæg: at film er optaget på FILM.

Der er ingen forskel på "Det som ingen ved" og "Olsen Banden i Jylland" på den front.

Krøniken er fra 2004, hvor Blu-ray ikke eksisterede. DVD'en kom vel for at par år siden, så hvis den kommer om et par år på Blu-ray, har man altså haft adskillige år hvor man har kunnet se Krøniken i stedet for at vente på en evt. Blu-ray.

Og nej, jeg har ingen oplysninger om Krøniken på Blu-ray, men så længe den ikke er annonceret, kan jeg ikke tage mig af om den kommer eller ej. Stod jeg i dag og ville have Krøniken i min samling, ville jeg købe den på DVD (eneste mulighed).

Kommer den så på Blu-ray senere, ville jeg vurdere om det kunne betale sig at "opgradere".

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 13:39

Du har stadig ikke svaret på, hvordan DR skulle eksempelvis Matador på BD istedet for VHS og DVD, når formattet kun har eksisteret i et par år?Edit: Når nu teknikken bliver så god at du kan gøre en stuevæg om til en skærm, så vil kravet om større opløsning end nuværende BD være til stede. Skal DR eller andre så vente til det sker?

Blu-ray vist eksisteret i længere tid, end det du nævner.
- DR skal ikke vente - men måske nøjes at udsende noget en gang på DVD - og så ofre noget mere tid på måske Blu-ray og så udsende det igen.
- Og så lader vi den blive dér - ellers handler det jo IKKE om EFTERTANKE mere - der skal ikke tærskets mere halm på det - overnørder er der nok af.

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 13:40

Du har stadig ikke svaret på, hvordan DR skulle eksempelvis Matador på BD istedet
for VHS og DVD, når formattet kun har eksisteret i et par år?Edit: Når nu teknikken bliver så god at du kan gøre en stuevæg om til en skærm, så vil kravet om større opløsning end nuværende BD
være til stede. Skal DR eller andre så vente til det sker?

Blu-ray vist eksisteret i længere tid, end det du nævner.

De første Blu-ray afspillere kom på markedet i juni 2006.

- DR skal ikke vente - men måske nøjes at udsende noget en gang på DVD - og så ofre noget mere tid på måske Blu-ray og så udsende det igen.

Hvad har DR udgivet flere gange på DVD?

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 13:43

Jeg tvivler i øvrigt stærkt på at en film fra 1991 er optaget på andet end film.

Nu er det ikke hæftet på dig, men somme tider vil tolkninger at fylde mere.
- Jeg prøver at være ligeværdig og almen i de her forums, men det er ofte svært uden blive skræmt fra vid og sans.

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 13:47

Jeez!

Igen går du uden om det essentielle i mit indlæg: at film er optaget på FILM.

Der er ingen forskel på "Det som ingen ved" og "Olsen Banden i Jylland" på den front.

Krøniken er fra 2004, hvor Blu-ray ikke eksisterede. DVD'en kom vel for at par år siden, så hvis den kommer om et par år på Blu-ray, har man altså haft adskillige år hvor man har kunnet se Krøniken i stedet for at vente på en evt. Blu-ray.

Og nej, jeg har ingen oplysninger om Krøniken på Blu-ray, men så længe den ikke er annonceret, kan jeg ikke tage mig af om den kommer eller ej. Stod jeg i dag og ville have Krøniken i min samling, ville jeg købe den på DVD (eneste mulighed).

Kommer den så på Blu-ray senere, ville jeg vurdere om det kunne betale sig at "opgradere".

I en anden tråd, har jeg nævnt, at jeg desværre har set at der er en markant forskel på "Det som ingen ved" på Blu-ray (Se traileren i HD på nettet) det fandt jeg ud af efter mit fejlkøb af nævnte film på DVD.

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 13:48

Nu er det ikke hæftet på dig, men somme tider tolkninger til at fylde mere.
- Jeg prøver at være ligeværdig og almen i de her forums, men det er ofte svært uden blive skræmt fra vid og sans.

Måske du skulle skrive mere personlige indlæg i stedet for de almene spørgsmål der tit er meget hypotetiske.

Mange er her ikke for at debattere bare for at debattere, men for at ytre vores holdninger, og derfor an det være svært at debattere med en som "taler på vegne af" hr. og fru Jensen.

Så for at holde os til emnet:

Føler du at du har spildt penge på en Matadorboks, som du har kunnet nyde i årevis og ikke engang ved om nogensinde kommer på Blu-ray?

Nyd det du har, du er ikke tvunget til at købe nye udgaver af samme film og serier.

Og jeg skriver ikke dette for at skræmme dig fra vid og sans - det er vel ment.

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 13:52

I en anden tråd, har jeg nævnt, at jeg desværre har set at der er en markant forskel på "Det som ingen ved" på Blu-ray (Se traileren i HD på nettet) det fandt jeg ud af efter mit fejlkøb af nævnte film på DVD.

I tråden om den film, kom vi vist til konklusionen at noget var sat forkert op hos dig, for andre oplevede filmen korrekt.

Men selvfølgelig kan den se bedre ud på Blu-ray, hvis man har den rette skærm, men filmen er IKKE optaget i HD.

Den er optaget på film, ganske som Olsen Banden i Jylland, og Olsen Banden i Jylland kan også komme til at se bedre ud på Blu-ray end på DVD.

Derfor mener jeg at din tese i første indlæg er forkert, når du omtaler nyere film og serier, for det gælder altså alle film.

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 13:59
Lunddal - jeg synes du skræmmer mig til ikke, at forsøge mig med at debattere på recordere.dk

Mange andre bruger også hr. og fru Jensen (hr. og fru Danmark har samme betydning)
- mit eksempel med, at jeg har snakket med andre om danske film og tv-serier på DVD contra Blu-ray, det må jeg altså IKKE bruge som eksempel.

Det må jeg så forsøge undgå i fremtiden, og lade det blive op til jer andre. - OK så.

Men med hensyn til "Det som ingen ved", så er det måske et spørgsmål om øjet der ser?
At dømme efter HD taileren på nettet, så er Blu-ray-udgaven vist bedre end DVD. - Måske det også kommer til at gælde fremtidige danske film på Blu-ray?    

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 14:09
I øvrigt har jeg aldrig brudt mig om kliker - jeg mener alle er ligeværdig. - Også i forum om teknik - det var derfor jeg skrev en form for eftertanke som er blevet overnørdet i formen i debatten. - Tja ...

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 15:08

Der er da ingen der prøver at skræmme dig væk fra recordere.dk - hvor har du dog fået den tanke fra?

Hvis du føler at folk ikke svarer dig på dine spørgsmål eller at de drejer debatten et andet sted hen  end den er ment, så tror jeg helt ærligt at det skyldes at de ikke aner hvad formålet med denne tråd er - sådan har jeg det ihvertfald. Dermed ikke sagt at der ikke ligger en god debat i det, men jeg forstår simpelthen ikke hvad det er du gerne vil frem til.

Er du utilfreds over at DR ikke har udgivet noget på Blu-ray endnu? Eller er du utilfreds over at de fortsat udgiver noget på DVD, på trods af at Blu-ray er kommet frem? Du skriver at du skriver på vegne af Hr. og Fru. Danmark (hvilket jeg ikke har noget imod overhovedet), men jeg tror netop at de typer som vi normalt refererrer til med den betegnelse er ret ligelgade med om noget udgives på DVD eller Blu-ray - bare de kan få lov at se Krøniken igen, så er de glade. Det er jo (som jeg opfatter definitionen på Hr. og Fru. Danmark) også dem som køber billige DVD-afspillere og Fladskærmstv i Føtex og Bilka og derfor ikke går specielt meget op i billedkvalitet - forskellen på Blu-ray og DVD er stor, men det er ikke noget jeg tror vil gøre en forskel for dem.

Hvis det er nogle andre Hr. og Fru. Danmark som du hentyder til, så beklager jeg at jeg har misforstået dig.

Skrevet af: moho
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 16:37

Det med at skræmme nogen.

Alle film kunne vel overføres som HDTV, om det er en nyere eller gammel film.

Derfor er der vel ikke så mange som står frem og fortæller på hvilke medier DR har optaget/gemt deres forskellige HD optagelser på? Og når DR ikke vil dette, er der vel endda meget meget stort frit spil for at gætte. hvis noget SKAL være hemmeligt, da fred være hermed.

og det er direkte herfra mine ord om, man kan totalt undgå Judder problemet ved speede Filmene mekanisk op til 25 fps, og overføre til et danske (europæsisk) HDTV. Når der er judder er det fordi man gør noget andet OG man ved det godt!

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 17:19

Lunddal - jeg synes du skræmmer mig til ikke, at forsøge mig med at debattere på recordere.dk

Mange andre bruger også hr. og fru Jensen (hr. og fru Danmark har samme betydning)
- mit eksempel med, at jeg har snakket med andre om danske film og tv-serier på DVD contra Blu-ray, det må jeg altså IKKE bruge som eksempel.

Hvorfor må du ikke bruge det som eksempel? Hvad er det nu for noget vrøvl?

Læs nu hvad folk skriver, svar på deres spørgsmål, stil selv spørgsmål osv. osv. osv.

Men med hensyn til "Det som ingen ved", så er det måske et spørgsmål om øjet der ser?
At dømme efter HD taileren på nettet, så er Blu-ray-udgaven vist bedre end DVD. - Måske det også kommer til at gælde fremtidige danske film på Blu-ray?    

Ja, og ældre film der genudgives.

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 17:22

I øvrigt har jeg aldrig brudt mig om kliker - jeg mener alle er ligeværdig. - Også i forum om teknik - det var derfor jeg skrev en form for eftertanke som er blevet overnørdet i formen i debatten. - Tja ...

Jeg fatter hat. Det virker som om du slet ikke ønsker at debattere det emne du selv har startet

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 17:25
Jeg tror at både moho og T-teknik er forvirrelsesfreaks 

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 17:27
Tror bare ikke emnet er konkret nok. Hvad menes der fra trådstarters side????

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 17:35
Det er da godt det går så fantastisk for danmarks økonomi, og vejret er dejligt, og sommeren står for døren så vi kan bruge vores temperement på noget så vigtigt som denne tråd....

-------------

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 17:46
Jeg vil nødig tage forkerte ord brug over for visse personer - så luk tråden.
Tusind tak Skyum fordi du vil ødelægge andre
- tak for det.
- Det har måske været planlagt gennem hele tråden?

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 17:55

Jeg vil nødig tage forkerte ord brug over for visse personer - så luk tråden.
Tusind tak Skyum fordi du vil ødelægge andre
- tak for det.
- Det har måske været planlagt gennem hele tråden?

Jeg synes bare det er lidt sørgeligt at vi med fælles interesse kan få et skænderi igang over noget der i virkeligheden ligner forskellig fortolkning af spørgsmål og svar.

Jeg er på ingen måde ude på at ødelægge denne fantastiske debat,men ville bare ønske der kom en ordentlig tone, lidt humor eller andet der kan få blodtrykket lidt ned, men jeg kan se det har den halt anden effekt.

Jeg trækker mig og undskylder mine utilstædige bemærkninger.

-------------

Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 18:20
Når det flyver lidt rundt med bemærkninger i denne tråd skyldes det vel
også, at vi stadig ikke helt har fattet, hvad det er vi diskuterer?

- diskuterer vi, om gamle film og serier kommer på bluray, eller
diskuterer vi, om det er en god ting?

Jeg synes da kun det kan være en fordel med et større udbud af
kvalitetsudgivelser, dog er jeg personligt ret ligeglad med danske film og
serier, da jeg ikke tror de bliver bedre af at få skarpere billedkvalitetet,
men det er jo en anden snak.

Tror dog, at DRs HD-kanal får ret stor betydning for at udbrede
kendskabet til HD og derved indirekte også interessen for bluray.

Skrevet af: Ole
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 18:23
Efter ønske fra trådstarter lukkes tråden hermed.

...Ole

-------------
Moderator, recordere.dk

Print side | Luk vindue