Hvordan virker boxer hos jer?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=55363
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 08:35
Emne: Hvordan virker boxer hos jer?
Skrevet af: xJosh
Emne: Hvordan virker boxer hos jer?
Skrevet den: 10-Februar-2009 kl. 00:28
Syndes der mangler sådan en debat, virker det godt? (pixellering eller lign?)
|
Svar:
Skrevet af: Darknezs
Skrevet den: 10-Februar-2009 kl. 07:15
Efter lidt start problemmer med dårligt signal, kører det fint. (Viborg)
|
Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 10-Februar-2009 kl. 08:54
Hvilket billedformat sender boxer i - er det ægte 16:9 på de kanaler og programmer hvor det er muligt ?
|
Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 10-Februar-2009 kl. 09:02
Ullum skrev:
Hvilket billedformat sender boxer i - er det ægte 16:9 på de kanaler og programmer hvor det er muligt ? |
De sender i 16:9 hvor det er muligt. Det er kun Kanal 4, 5 og 6'eren, samt Discovery og Animal Planet som er i 4:3.
------------- Mvh Hans
|
Skrevet af: vito222
Skrevet den: 14-Marts-2009 kl. 20:04
Det kører fint Jeg synes billede kvaliteten er god, bedre end viasat. Har ingen problemer med pixellering eller lign.
Er jyde så det er så meget ros det kan blive til.
mvh Jonathan
|
Skrevet af: plouger
Skrevet den: 15-Marts-2009 kl. 10:44
Hej på de kanaler du nævner som sender i 4:3, der får jeg et 4:3 billeder på min Widescreen skærm. Det vil sige sote bjælke i siderne :( Hvordan undgår jeg dette, er det mit TV eller Sagem boksen der skal sættes til at strække billedet ud og er der nogen der ved om de evt. snart skifter til at sende i 16:9
fast2night skrev:
Ullum skrev:
Hvilket billedformat sender boxer i - er det ægte 16:9 på de kanaler og programmer hvor det er muligt ? |
De sender i 16:9 hvor det er muligt. Det er kun Kanal 4, 5 og 6'eren, samt Discovery og Animal Planet som er i 4:3.
|
------------- Hilsen
Plouger
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Marts-2009 kl. 11:33
plouger skrev:
Hej på de kanaler du nævner som sender i 4:3, der får jeg et 4:3 billeder på min Widescreen skærm. Det vil sige sote bjælke i siderne :( Hvordan undgår jeg dette, er det mit TV eller Sagem boksen der skal sættes til at strække billedet ud og er der nogen der ved om de evt. snart skifter til at sende i 16:9
|
Når du modtager signalet på den måde, så får du dem nøjagtigt som du skal, nemlig i det AR som det er udsendt, så det skal du ikke klage over. Der skal således ikke vælges andre billedformater, medmindre, at man vil fravæge korrekt AR visning.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: vestjyden
Skrevet den: 15-Marts-2009 kl. 12:37
hej
i lemvig med modtagelse fra videbæk er det fint antenne sidder inde på loftet.
jeg har dog det problem at når nogen i huset sender/modtager sms'er kommer der forstyrelser i form af pixellering, og sommertider helt udfald.
har hørt at det kan være modtageren ( sagem ) som kan være "utæt" altså ikke korekt afskærmet
alt i mit anlæg er skiftet undtaget antennen
nogen som kan fortælle noget ?
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 15-Marts-2009 kl. 12:40
plouger skrev:
Hej på de kanaler du nævner som sender i 4:3, der får jeg et 4:3 billeder på min Widescreen skærm. Det vil sige sote bjælke i siderne :(Hvordan undgår jeg dette, er det mit TV eller Sagem boksen der skal sættes til at strække billedet ud og er der
nogen der ved om de evt. snart skifter til at sende i 16:9 |
Du skal bruge strækfunktionen på dit tv.
|
Skrevet af: smedev
Skrevet den: 07-April-2009 kl. 10:04
Hej. Hvordan ligger det med modtagelsen af Boxer i Odense ?
Nogle gode bud på at modtage de tyske og svenske pub. kanaler på antenne, kabel eller satellit. ?
Jeg overvejer at fornye mine tv modtage forhold, og alt er åbent.
Jeg bygger også gerne mit medie center om.
God påske, hilsen Steen
------------- smedev
|
Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 07-April-2009 kl. 12:33
fast2night skrev:
|
Du skriver "kun". Det er altså 5 ud af de 8 kanaler i intropakken:-)
------------- Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information
|
Skrevet af: bxtc
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 18:53
xJosh skrev:
Syndes der mangler sådan en debat, virker det godt? (pixellering eller lign?) |
Jeg har lige sat digital antenne op da boxer er på i København på test basis. Det virker super godt. Jeg bor på Frederiksberg og det står rigtig godt på min 508XD. Jeg har en http://www.boxertv.dk/?page=1786 - Sagem ITD 84 HD box.
Jeg brugte først sådan en indendørs antenne, men modtagelsen var rigtig dårlig. Så i stedet prøvede jeg med en udendørs DA-5000 som jeg havde ligende - Den satte jeg op foran viduet og har nu 100% signal igennem.
But anyways, det virker perfekt på Frederiksberg, nok også fordi det er så tæt på borups.
|
Skrevet af: vasen
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 14:53
Modtaget min (Sagem 84HD) her i fredags og efter lidt fiflen med antenneretning (endte med gladsaxe senderen) så fungerer det fint. Billedet er klart og "rent" Dog er boxens texttv til at skrotte, 3 siders hukommelse på en god dag Samt kanalskift er ekstremt langsom. Har udendørs antenne på 4 meters stårrør på gavlen af huset.
|
Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 15:01
Hej.
Mit virker perfekt...samme høje kvalitet som jeg havde inden jeg satte mit modul i.
lrev
|
Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 21:48
Er der nogen på forum, som har sagem DTR 94250TA HD? Og fungerer den godt? Billede - kanalskift - teksttv - optagefunktioner - mm ?
Med venlig hilsen
Søren
------------- OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
Skrevet af: zeryus
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 14:38
Lidt Off-topic, men jeg prøver at spørge alligevel :)
Kan jeg modtage boxer kanaler uden problemer hvis jeg på nuværende tidpunkt kan se dr1, dr2, tv2 samt svenske tv4, tv6, svt24, osv... via antennen på taget? Jeg behøver ikke dreje antennen, vel?
Takker.
|
Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 16:05
> zeryus
Vil du modtage Boxer TV fra Gladsaxe-senderen, skal UHF-antennes tværpinde være vandrette, kaldes horisontal polarisation.
Vil man modtage Boxer TV fra Borups Alle-senderen, skal UHF-antennen drejes 90 gr. om sin længdeakse, således at tværpindene er lodrette, vertikal polarisation.
Dit tv eller din digitale boks skal have digital modtager af typen DVB-T med MPEG4, og så skal der jo tegnes et abonnement og indsættes et programkort fra Boxer TV. En digital boks kan fås billigt eller gratis ved at tegne abonnement hos Boxer.
Antennen skal kunne modtage kanal 35. Eventuelt skal filtre og forstærkere fjernes/erstattes
------------- Venlig hilsen, Vilhelm
|
Skrevet af: vasif
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 11:35
Fik Boxer-Tv igår. Bestilte i onsdags, og pakken med mit kort og Ca-Modul kom altså på 2 dage
Købte deres Intro-tilbud.
Signalet kører indtil videre helt fint og uden udfald, men kvaliteten er som forventet ikke særlig godt efter min mening. Overvejer at benytte min 14 dages fortrydelsesret, omend prisen på 184 kr om måneden er Ok fair, HVIS altså kvaliteten så var bedre end tilfældet er.
|
Skrevet af: jeje
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 21:51
vestjyden skrev:
hej
jeg har dog det problem at når nogen i huset sender/modtager sms'er kommer der forstyrelser i form af pixellering, og sommertider helt udfald.
har hørt at det kan være modtageren ( sagem ) som kan være "utæt" altså ikke korekt afskærmet
|
Hvis der er teenagere i huset får du ikke set meget TV kan jeg regne ud
Det kunne tænkes, at forstyrrelserne kommer ind via antennen. Hvis det er en digitalantenne er den ikke så retningsfølsom som en god gammeldags antenne, så den er lettere at forstyrre.
|
Skrevet af: Lindahl
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 22:45
Det med de langsomme kanalskift, er det sådan generelt? Ved Zaptor boksen var det netop mit største ankepunkt, at man ikke længere kunne zappe rundt mellem kanalerne, da det var alt for langsommeligt... Men så på den anden side, så er der jo selvfølgelig også en del færre kanaler, at skulle zappe rundt imellem hos Boxer indtil videre Men er Boxers kanalskif lige så sløve Stofas?
------------- Panasonic TH-42PX80
PS3 320 gb
NAD C162
NAD 214 THX
Dali 109
Panasonic TH-50PV60
Xbox360 60 gb
MSI Wind 320 gb
HTC Magic
|
Skrevet den: 17-Maj-2009 kl. 00:34
jeje skrev:
vestjyden skrev:
hej
| Hvis der er teenagere i huset får du ikke set meget TV kan jeg regne ud Det kunne tænkes, at forstyrrelserne kommer ind via antennen. Hvis det er en digitalantenne er den ikke så retningsfølsom som en god gammeldags antenne, så den er lettere at forstyrre. |
jo der er teenagere i huset, men det er kun hvis vi næsten under antennen der er problemer, der er kommet ny antenne op, men problemet er der stadig også på de andre tv i huset når der ses på betalinges kanalerne, jeg har så lige prøvet at afmonter det kabel som går fra forstærkeren, og ned til tv'et i stuen, som er lige under antennen, og så var der ingen problemer på de andre tv, kan det være kablet, kan ikke se nogle skader på den ?
|
Skrevet den: 17-Maj-2009 kl. 14:34
vestjyden,
Teorien om, at Sagem-boksen er "utæt" kunne nok godt være sand. Men du skal også være sikker på, at stikket på antennekablet skærmer midterlederen hele vejen rundt. Der er nogle stik, som ikke gør.
Hvis problemet ikke findes ved stikket, så foreslår jeg, at du fjerner Sagem-boksen, monterer antennekablet igen og sætter det i TV-et for at få den korrekte afslutning på kablet. Hvis SMS'er ikke længere forstyrrer de andre TV, var det Sagem-boksen, som var problemet.
Hvis det er let at gøre kunne du også prøve at jordforbinde Sagem-boksens kabinet.
|
Skrevet af: Lygtemanden
Skrevet den: 17-Maj-2009 kl. 18:13
Jeg har Boxer og har haft det et par måneder nu. Indtil vidre er jeg meget tilfreds, jeg har en Maximum T-541 VA og den fungere godt og der er en dejlig fjernbetjening med. kvaliteten af signalet kan man da ikke klage over, det er jo digital og står knivskarpt på mit plasma tv, det er virkelig en forbedring fra kabeltv og så til 185 kr om måneden det er jo et røverkøb.
|
Skrevet den: 17-Maj-2009 kl. 20:14
jeje skrev:
vestjyden,
Teorien om, at Sagem-boksen er "utæt" kunne nok godt være sand. Men du skal også være sikker på, at stikket på antennekablet skærmer midterlederen hele vejen rundt. Der er nogle stik, som ikke gør.
Hvis problemet ikke findes ved stikket, så foreslår jeg, at du fjerner Sagem-boksen, monterer antennekablet igen og sætter det i TV-et for at få den korrekte afslutning på kablet. Hvis SMS'er ikke længere forstyrrer de andre TV, var det Sagem-boksen, som var problemet.
Hvis det er let at gøre kunne du også prøve at jordforbinde Sagem-boksens kabinet. |
jeg har flere af de samme bokse i huset, og har prøvet at bytte rundt på dem, men med de samme forstyrelser, så jeg tror jeg har frikendt den, men det med stikket hvad er det jeg skal kigge efter der ?
|
Skrevet af: cannavaro
Skrevet den: 17-Maj-2009 kl. 20:22
Hvordan er det med Tv3 og Boxer i fremtiden?
|
Skrevet af: cannavaro
Skrevet den: 17-Maj-2009 kl. 20:29
Lygtemanden skrev:
Jeg har Boxer og har haft det et par måneder nu. Indtil vidre er jeg meget tilfreds, jeg har en Maximum T-541 VA og den fungere godt og der er en dejlig fjernbetjening med. kvaliteten af signalet kan man da ikke klage over, det er jo digital og står knivskarpt på mit plasma tv, det er virkelig en forbedring fra kabeltv og så til 185 kr om måneden det er jo et røverkøb. |
Det er alment kendt, at Boxer har komprimeret deres
signaler en tand for meget, uden at overdrive, hvilket betyder, at
kvaliteten absolut kunne være bedre. Men fint du er tilfreds:)
Men
synes absolut, at man burde forvente mere i 2009. Hvis alle er
tilfredse med dén kvalitet som Boxer tilbyder lige nu, bliver det
aldrig bedre, og så kan de i al evighed køre i samme boldgade, hvor
flere og flere (ligegyldige) kanaler, er vigtigere, end bedre billed-kvalitet.
Jeg har ikke selv Boxer, simpelthen fordi udbyddet og kvaliteten er for ringe lige PT.
|
Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 17-Maj-2009 kl. 22:02
cannavaro skrev:
Det er alment kendt, at Boxer har komprimeret deres
signaler en tand for meget, uden at overdrive, hvilket betyder, at
kvaliteten absolut kunne være bedre. Men fint du er tilfreds:)
Men
synes absolut, at man burde forvente mere i 2009. Hvis alle er
tilfredse med dén kvalitet som Boxer tilbyder lige nu, bliver det
aldrig bedre, og så kan de i al evighed køre i samme boldgade, hvor
flere og flere (ligegyldige) kanaler, er vigtigere, end bedre billed-kvalitet.
Jeg har ikke selv Boxer, simpelthen fordi udbyddet og kvaliteten er for ringe lige PT.
|
Når du siger at kvaliteten er for dårlig, hvad sammenligner du så med? Er kvaliteten værre end YouSees digital signal eller Viasats?
Jeg vil frygtelig gerne skifte YouSee ud, da deres digitale kvalitet er til at lukke op og s.... i efter min mening, og Viasat er endnu værre. Jeg har overvejet Boxer men har endnu ikke set kvaliteten - eller mangel på samme.
Hvad siger folk? Hvordan er Boxers billedkvalitet (og her skal der IKKE sammenlignes med analoge signaler).
------------- Mvh. Johnny
Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.
|
Skrevet af: vasif
Skrevet den: 17-Maj-2009 kl. 22:11
Jeg må give Cannavaro ret. Jeg kan i mit tilfælde kun sammenligne med Viasat og Canal Digital, og det er efter min mening hverken bedre eller ringere. Nogle kanaler ser dog ud til at være bedre end andre, hvilket nok hænger sammen med kildematerialet.
|
Skrevet den: 17-Maj-2009 kl. 22:27
vestjyden skrev:
jeg har flere af de samme bokse i huset, og har prøvet at bytte rundt på dem, men med de samme forstyrelser, så jeg tror jeg har frikendt den, men det med stikket hvad er det jeg skal kigge efter der ? |
Hvis der er et problem med afskærmning af en Sagem-boks, kan fejlen let være på dem alle. Jeg synes du skal prøve det, jeg foreslog.
http://www.megalithia.com/elect/bellinglee/ - Her er et godt afskærmet TV-stik, hvor midterlederen er omgivet en metalskærm over det hele:
http://stikogkabler.dk/product.asp?product=50 - Denne type stik bruger en plastikkappe, og der er et kort stykke, hvor midterlederen ikke er omsluttet af en metalskærm. Mobiltelefonernes signaler kan ramme midterlederen på det stykke, hvor der kun er plastikkappe.
|
Skrevet af: Lygtemanden
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 19:13
cannavaro skrev:
Lygtemanden skrev:
Jeg har Boxer og har haft det et par måneder nu. Indtil vidre er jeg meget tilfreds, jeg har en Maximum T-541 VA og den fungere godt og der er en dejlig fjernbetjening med. kvaliteten af signalet kan man da ikke klage over, det er jo digital og står knivskarpt på mit plasma tv, det er virkelig en forbedring fra kabeltv og så til 185 kr om måneden det er jo et røverkøb.
|
Det er alment kendt, at Boxer har komprimeret deres signaler en tand for meget, uden at overdrive, hvilket betyder, at kvaliteten absolut kunne være bedre. Men fint du er tilfreds:)
Men synes absolut, at man burde forvente mere i 2009. Hvis alle er tilfredse med dén kvalitet som Boxer tilbyder lige nu, bliver det aldrig bedre, og så kan de i al evighed køre i samme boldgade, hvor flere og flere (ligegyldige) kanaler, er vigtigere, end bedre billed-kvalitet.
|
Mon ikke også kvaliteten bliver bedre nor det analoge signal lukker helt. Jeg tror ikke tv3 kommer med i boxer pakken den er simpelthen for dyr mener den koster 30 kr om måneden bare for den ene kanal puhaaa.
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 14:37
Lygtemanden skrev:
[QUOTE]
Mon ikke også kvaliteten bliver bedre nor det analoge signal lukker helt. Jeg tror ikke tv3 kommer med i boxer pakken den er simpelthen for dyr mener den koster 30 kr om måneden bare for den ene kanal puhaaa.
[QUOTE]
Den dag det analoge signal lukker helt. Det har intet med hinanden at gøre, jeg gentager INTET. TV3 og andre sender Via Satellit og fordeles via Kabler forskellige steder.
Igen har det analoge intet at gøre med ting som sker langsommere eller mere komprimeret via Satellit og Kablerne.
Nu skal man altså ikke prøve bøje Sandheden mere end samme kan bære. Siden hvornår har nogen som helst Tv stationer meldt ud samme gerne ville sende via Masterne? Og har pebet over man ikke måtte få plads før en Digitalisering via masterne.
Ifølge Frands Mortensen, Medieforsker, kan tingene kun løbe rundt når TV sendes via Kablerne, dyre (eller knap så dyre). Mit yndlings hade kanal er DK4!
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
|