Print side | Luk vindue

Vise et stort billede

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=55479
Udskrevet den: 10-Februar-2025 kl. 11:13

Emne: Vise et stort billede
Skrevet af: 01unos
Emne: Vise et stort billede
Skrevet den: 11-Februar-2009 kl. 14:43

Jeg har lavet en plaket/poster til et konkurrence. Den har målene 2meter bred og 1,52 meter høj. Den er lavet i illustrator. Grundet størrelsen kan jeg jo ikkke se den i 1:1 forhold på mit computerskærm så tænkte jeg bare satte den til min projektor og så måtte jeg jo have den i 1:1 format. Men projektoren viser jo bare min skærm blæst op i stor størrelse. Er der noget software eller på nogen anden måde det er muligt at vise et billede med den nævnte størrelse i "naturlig størrelse" så man kan se hvordan det vil se ud inden jeg får printet den hos et trykkeri.

på forhånd mange tak

Niels  

Svar:
Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 11-Februar-2009 kl. 15:18
Æhh, kan du ikke bare vise den i fullscreen og så indstille (med en god gammeldavs tommestok) projectoren så den viser et billede som er 1,52 meter i højden?

-Kent

Skrevet af: 01unos
Skrevet den: 11-Februar-2009 kl. 19:44

Hvis jeg gør som du siger, som jeg selv regnede med man kunne, så får man bare sit fuldskærmsbillede forstørret op i rigtig størrelse men når du kun har zoomet på ca. 8% på din egen skærm så bliver opløsningen på projektoren elendig så man slet ikke kan læse teksten.

Skrevet af: prodic
Skrevet den: 11-Februar-2009 kl. 22:13
Udover mulighederne under View i Illustrator, hvor du nok får mest nytte af Actual Size-muligheden, så er eneste reele mulighed at få den printet.

Derudover så kan du - hvis du er lidt usikker - altid måle dig frem til størrelsen på teksten(højde og lign.) og ud fra de data vurdere hvorvidt størrelsen er passende.

De muligheder - hvilket også inkluderer et 100% zoom - er nok dine bedste muligheder ud over erfaringen.

Jeg ville dog ikke være synderligt bekymret i dit tilfælde, men det er også nemt at sige når man har lavet mange elementer i den størrelse. Man er lidt nervøs første gang men når man arbejder i de dimensioner, så afgører brugen samt størrelsen på dokumentet som hovedregel af man automatisk opnår noget brugbart.

Print side | Luk vindue