Hvilket CA modul til Boxer og Smartwi
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=55560
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 09:43
Emne: Hvilket CA modul til Boxer og Smartwi
Skrevet af: fltk
Emne: Hvilket CA modul til Boxer og Smartwi
Skrevet den: 12-Februar-2009 kl. 15:46
Nettosat i Sverige fraråder brug af Smit Viaccess modulet sammen med Smartwi http://www.nettosat.se/viaccess-ca-modul-smit-613.html - http://www.nettosat.se/viaccess-ca-modul-smit-613.html .
Hvilket modul kan i stedet anbefales sammen med Smartwi og Boxer.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Svar:
Skrevet af: Slettegaard
Skrevet den: 12-Februar-2009 kl. 16:39
Indrømmer, jeg har ikke forstand på Smartwi. Men vil det cam du har link til kunne bruges i DK til Boxer? Hvis det er Boxer du går efter så findes der jo et godkendt Boxer cam.
------------- Mvh Lars.
|
Skrevet den: 12-Februar-2009 kl. 17:25
Slettegaard skrev:
Men vil det cam du har link til kunne bruges i DK til Boxer? |
Ja det vil det, men det er ikke Boxer der er problemet, men Smartwi.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet af: Alies_Benjamin
Skrevet den: 18-Februar-2009 kl. 11:22
Denne her skal du ha.
http://www.paraboleksperten.dk/boxer_tv/boxer_godkendt_viacc ess_ca_modul_390_da.html
Mvh Benjamin
|
Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 18-Februar-2009 kl. 11:28
fltk skrev:
Slettegaard skrev:
Flemming
|
Det er jo ikke det samme cam som bruges i Sverige, da vi bruger mpeg4 og HE-AAC her i landet, hvor svenskerne stadigvæk kører mpeg2.
------------- Mvh Hans
|
Skrevet den: 18-Februar-2009 kl. 11:32
fast2night skrev:
fltk skrev:
Slettegaard skrev:
Flemming
|
Det er jo ikke det samme cam som bruges i Sverige, da vi bruger mpeg4 og HE-AAC her i landet, hvor svenskerne stadigvæk kører mpeg2.
|
Det har ingen betydning for valg af cam om det er MPEG4 eller MPEG2. Som nævnt er det Smartwi der er problemet og ikke modtagelsen fra Boxer.
Flemming
|
Skrevet den: 18-Februar-2009 kl. 11:35
Alies_Benjamin skrev:
Denne her skal du ha.
http://www.paraboleksperten.dk/boxer_tv/boxer_godkendt_viacc ess_ca_modul_390_da.html
Mvh Benjamin
|
Virker det med Smartwi? Det er som nævnt ikke modtagelsen fra Boxer der er problemet, men kompatibiliteten med Smartwi?
Flemming
|
Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 18-Februar-2009 kl. 11:44
fltk skrev:
fast2night skrev:
fltk skrev:
Slettegaard skrev:
Flemming
|
|
Det har ingen betydning for valg af cam om det er MPEG4 eller MPEG2. Som nævnt er det Smartwi der er problemet og ikke modtagelsen fra Boxer.
Flemming |
Jo - Den er feset ind, men igen - Det er ikke det samme modul, så derfor kan du ikke vide om det har kompabilitetsproblemer med smartwii.
------------- Mvh Hans
|
Skrevet den: 18-Februar-2009 kl. 11:51
fast2night skrev:
[ |
Jo - Den er feset ind, men igen - Det er ikke det samme modul, så derfor kan du ikke vide om det har kompabilitetsproblemer med smartwii. [/QUOTE]
Jo, det er det samme modul.
Flemming
|
Skrevet af: Alies_Benjamin
Skrevet den: 18-Februar-2009 kl. 15:14
Den jeg har linket er et godkendt CA modul til det danske net, jeg havde før jeg fik dette et ca fra et fransk firma, som hed smartv, og det virkede ikke.
Med Dette modul køre bare, der er også en liste hvor man kan se hvad det har været testet af med, så er det bare og se om ens tv eller ligne er på den liste :)
Jeg vil forslå og købe et hjem det væreste der kan sker er at du skal bestale fragten, i dette tilfælde så sende de gratis hvis du betaler med kredit kort.... men hvis det ikke virker, så koste det ture tilbage. :)
Mvh Benjamin
|
Skrevet den: 18-Februar-2009 kl. 15:16
Alies_Benjamin skrev:
Den jeg har linket er et godkendt CA modul til det danske net, jeg havde før jeg fik dette et ca fra et fransk firma, som hed smartv, og det virkede ikke.
|
Smit modulet kører også fint med Boxer, men det er som nævnt ikke der problemet ligger.
Flemming
|
Skrevet af: vito222
Skrevet den: 13-Marts-2009 kl. 10:31
Hej,
Ved du hvorfor Nettosat i Sverige fraråder brugen af Smit Viaccess modulet sammen med Smartwi?
Er du sikker på at Boxer virker sammen med Smartwi?
For så hvidt jeg kan se så supporter Smartwi kun Viaccess 1 og 2. Og boxer bruger Viaccess 3![](smileys/smiley5.gif)
mvh Jonathan
|
|