Print side | Luk vindue

Eksperthjælp søges

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=55625
Udskrevet den: 11-November-2024 kl. 02:18

Emne: Eksperthjælp søges
Skrevet af: LudoDK
Emne: Eksperthjælp søges
Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 16:12
Kære eksperter.

Jeg har brug for lidt hjælp til valg af ny DVD-afspiller efter at have søgt forgæves efter tråde af andre med tilsvarende ønsker.

Mit setup er følgende:

PioneerPDP-428XD
YamahaRX-V1700
SamsungSMT-H3126 (Harddiskoptager fra YouSee)
Subwoofer og højttalere fra Monitor Audio.

TV'et kan kun komme op på 720p, hvilket gør, at jeg er i tvivl, om jeg så får noget ud af at købe en bluray-afspiller..?

Men store ønske er dog, at jeg kan komme til at afspille TV-serier fra computeren på fjernsynet. De er nemlig i hvert sit rum, og det ville blive noget af et ledningehelvede (tror jeg).

Er der en løsning på dette via de DVD-afspillere, der kan tilsluttes en ekstern harddisk?

TV-serierne er i 720p-formatet, så det kræver særlig codec at se dem på computeren. Giver dette problemer mht. DVD-indkøbet?

Jeg håber, at I kan hjælpe mig.

Svar:
Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 16:22

Du vil stadigvæk få rigtigt meget ud af Blu-ray på din skærm. 720P er jo stadig HD opløsning, og i størrelsen 42" er forskellen på HD-ready (som dit tv) og HD-ready 1080P stortset ikke til at se alligevel. Forskellen på DVD og Blu-ray er enorm.

Så vil helt klart anbefale at kigge efter Blu-ray afspillere, hvis du er indstillet på at give de penge som det koster.

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 16:23
Nej Nej køb en bluerayafspiller dit tv kan modtage et 1080p/24 signal fra blu-ray. Dit tv vil elske blueray
Hvilken pris havde du tænkt dig

Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 16:35
Okay, lækkert at høre! :) Tak tak

Jeg har ikke tænkt så meget over prisen. Jeg har mest kigget på løsninger til mit andet problem, tv-serierne fra computeren til TV'et.
Tror jeg vil holde det under 5000 kr.
Hvis jeg får fat i en blu-ray-afspiller, vil det vel ikke løse det andet problem?

Har I nogen forslag til dette?

Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 16:56
Det er heller ikke noget problem, men desværre kan din YamahaRX-V1700 måske ikke modtage pcm via hdmi til de nye HD lydformater. Er dog ikke sikker, men du har mulighed for analog. Der kommer snart en blu-ray afspiller som hedder oppo, den bliver sikkert både god til dvd og blu-ray. Vi har dog ikke set den i funktion, den skulle vist koste 5000 kr. http://www.opposhop.com/en/article/58/oppo_bdp_83_blu_ray_disc_player - http://www.opposhop.com/en/article/58/oppo_bdp_83_blu_ray_di sc_player

ellers en fra panasonic bd55 hvis du kommer til at bruge analog ellers en BD35. Der kommer snart en afløser, som måske er vær og vente på. 

køb en http://www.crunchgear.com/2008/12/14/review-western-digital-wd-tv-hd-media-player/ - http://www.crunchgear.com/2008/12/14/review-western-digital- wd-tv-hd-media-player/

den kan tage rigtig mange formater og med en usb harddisk, så skulle dit problem med 720p filer være løst. Den koster vist 700-800 kr.
Der findes også andre alternativer.

Skrevet af: Puma
Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 18:12

Hej LudoDK

Jeg må lige sige du har et super fedt fjensyn til Blu-ray på trods af det ikke Full HD opløsning. Jeg vil foreslå du kigger lidt på Sony-ray eks. BDP-S550 som kan det hele til en meget fornuftig pris.....som du kan se har jeg selv en BDP-S350 som jeg er meget tilfreds med.

Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 18:45
Hej,

Hvis du vil have en super DVD afspiller syntes jeg bestemt du skal kigge på OPPO DV-983H eller vente til deres Blue-Ray afspiller kommer til marts ca. Jeg har set 983 dvd afspilleren og jeg kan kun sige det er det bedste jeg har set af DVD til dato. Jeg har selv vaalgt at købe den og dernæst en panasonic BD-55.

Mvh. Torben

Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 18:51
Men er der nogen som ved om hans YamahaRX-V1700 kan kører pcm over HDMI. Ellers skal han jo have en afspiller med analog udgang og så dur det ikke med en sony s350. Blueray uden HD lyd, er som dvd i stereo.
Lyden er bare så meget bedre på blueray.

Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 19:13

Hej xcardman

Som jeg skriver skal han vælge BDP-S550 fordi den kan det hele dekode analog 7.1 udgange osv. mens S350 kun kan dekode DTS-HD.....Nej jeg kender ikke hans muligheder på hans Yamaha...

BDP-S550 kan det sammme som Panasonic BD55 blot til en lidt mindre pris..og efter min smag et lidt mere smart design

Oppo har jeg som de fleste ikke hverken set eller hørt endnu, så det er efter min mening lidt svært, at anbefale noget som man ikke ved vil have "Værdi for pengene" eller blot et lille niche produkt i en krise tid, hviket kan være svært at overleve i...når de store drenge i branchen slås så blodet flyder for overlevelse, hvilket desværre også kostet vores kære Pioneer livet på TV området, ingen ansvarlig bestyrelse kan se bort fra underskud i million klassen, desværre for alle os som elsker vore Pioneer plasma

Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 19:18
Jeg synes bare det er synd, når man har blu-ray hvis lyden ikke følger med. Blu-ray er bedre på et 42 tommer, men de 50 procent synes jeg er lyden. En sony s550 koster ikke meget mere og den har så analog 7.1 udgang hvis den ikke kan kører pcm. Selv om det pcm eller analog, skal afspilleren decode alle formater.

Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 19:21

Hej Xcardman

BDP-S550 kan dekode alle HD lyd formater.....incl. PCM altså samme muligheder som Panasonic DB35 + BD55

Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 19:22
Men det kan en s350 ikke
har selv en s350 og en pan BD50

Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 19:29

Hej xcardman

Tag lige og puds brillerne det er jo netop derfor jeg skriver han skal købe en BDP-S550 ...... 

Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 19:31
er gjort

Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 19:32
Er vi enig om hvad s550 kan eller hvad ??

Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 19:35
fuldstændig, men der kommer jo også snart en ny fra panasonic.
men har ikke set den endnu

Skrevet den: 13-Februar-2009 kl. 19:43

Hej xcardman

Og Sony sender en super blu-ray afspiller model på marked til små 5000,- i disse dage...ja vi kan fortsætte denne spiral indtil vi ender på plejehjemmet...

God Weekend

Skrevet den: 14-Februar-2009 kl. 13:22
Hold da op, tak for de mange svar! Jeg er helt overrasket.

@xcardman

Tak for linket til WD HD TV. Den ser ret god ud og virker til at være løsningen på mit problem. Nu har en ven dog påpeget, at jeg kan få fat i en Popcorn Hour i stedet. Kender du forskellen på de to?
Det ser ud til, at Popcorn Hour heller ikke kan køre over det trådløse netværk. :(

@Puma

Så du anbefaler en BDP-S550? Jeg bør ikke vente til Oppo'en kommer?

Det lyder til, at den er ret god.

"Men er der nogen som ved om hans YamahaRX-V1700 kan kører pcm over HDMI."

Jeg ville gerne hjælpe, men jeg forstår simpelthen ikke, hvad dette betyder.

Skrevet af: Henrik_s
Skrevet den: 14-Februar-2009 kl. 14:49
http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=catalog&task=info&item_id=9&main_id=0&category_id - http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoptio n=catalog&task=info&item_id=9&main_id=0&cate gory_id

wireless usb adaptor
Har ikke forstand på popcorn hour, men jeg har set denne dims.

-------------
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........

Skrevet den: 14-Februar-2009 kl. 15:03
En popcorn hour er også god til formålet.
Hvis du har pengene vil jeg vente på en OPPO
De nye lyd formater fra blu-ray skal overføres til forstærker via hdmi eller analog. Man kan ikke bruge optisk eller coax, uden det går ud over kvaliteten. De har ikke nok båndbredde.
da din Yamaha kun har version 1.2 hdmi er det ikke sikkert disse kan bruges til lydoverførelse af HD. Man skal have hdmi fra afspiller til din Yamaha og videre til tv. Da din Yamaha ikke kan decode, er det vigtig at afspiller kan.
Men som sagt ved jeg ikke om din Yamaha kan overføre pcm(digital signal), ellers skal det være analog.

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 14-Februar-2009 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Henrik_s Henrik_s skrev:

http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=catalog&task=info&item_id=9&main_id=0&category_id - http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoptio n=catalog&task=info&item_id=9&main_id=0&cate gory_id

wireless usb adaptor
Har ikke forstand på popcorn hour, men jeg har set denne dims.

Bedre ide: køb en wireless ethernet bridge (visse routere kan konfigureres som en sådan bridge, og ellers er prisen som en trådløs router).

USB og netværk er sjældent en god kombination..

Trådløst netværk til video overførsel bør være absolut sidste udvej, og kun hvis det er helt umuligt at trække et kabel. Midlertidige hastighedstab på trådløst netværk fordi naboen tænder mikrobølgeovnen el.lign. betyder ikke noget når man surfer på nettet, men det er katastrofalt for video streaming...

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 15-Februar-2009 kl. 09:16

Hej LudoDK

Ja jeg vil anbefale dig en Sony BDP-S550 som blu-ray afspiller der er meget for pengene i denne afspiller.....samtidig med at Sony er en klar mester i at lave opdateringer til deres blu-ray afspillere sådan den kan holde trit med udviklingen 

Jeg har svært ved, at udtale mig om Oppo fordi jeg som de fleste ikke har hverken set eller hørt den i live udgave, men den skulle jo være på tapperne såfremt den ikke bliver stoppet af den "store finanskrise" som har gjort det lidt svært at lancerer helt nye produkter i en tid hvor de store drenge i branchen kæmper for livet.

Skrevet den: 17-Februar-2009 kl. 00:20
Tak Puma
Jeg har kigget på Sony BDP-S550 som både DVD og blu-ray afspiller. Er lidt i tvivl om jeg vælger at vente på Oppo'en.
Du bragte i øvrigt en ret dårlig nyhed mht. at Pioneer dropper tv-markedet. Det er jo forfærdeligt, når de laver så gode tv. :(
Har du fået dit 428XD kalibreret, og har du fået noget ud af det? Jeg synes, at det står ret godt fra start af nemlig.

@xcardman

Tak for forklaringen. Nu frygter jeg, at jeg skal have fat i et nyt anlæg også.
Det burde vel stå i brugsanvisningen?

Jeg har lige købt en WD HD TV, da jeg mente, at Popcorn Hour kunne for meget i forhold til mit behov. Ved ikke om det er et forkert valg mht. opdateringer osv. men håber at det går.

Skrevet den: 17-Februar-2009 kl. 07:47
Kender ikke selv en WD HD TV, men det lader til at være en lille fin maskine. Hvis du kan leve med 6 phone kabeler fra afspiller til din anlæg, så ser jeg ingen grund til at skifte den ud.

Print side | Luk vindue