Print side | Luk vindue

Jugglerq Hjemmebio, nu med PANASONIC 55" HZ1000

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=55708
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 06:02


Emne: Jugglerq Hjemmebio, nu med PANASONIC 55" HZ1000
Skrevet af: jugglerq
Emne: Jugglerq Hjemmebio, nu med PANASONIC 55" HZ1000
Skrevet den: 15-Februar-2009 kl. 11:22

Her er min lille hjemmebio, som den ser ud efter at jeg har fået min nye center

















Svar:
Skrevet af: 'DLG'
Skrevet den: 15-Februar-2009 kl. 12:10

Lækkert lille sæt du har fået dig der.

Kan se du har samme type tv-reol som mig, og at du heller ikk har plads til både en reciever en blu-ray afspiller. Så irriterende at hullet ikk er bredt nok til to maskiner. Så jeg skal lige igang 'med en stor hammer' så det blir bredt nok til både min reciever og min HDD-optager.



-------------
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 21-Juni-2009 kl. 19:20

Jeg kom til at købe en ny Pioneer BDP-320 og så har jeg fået solgt min Pioneer BDP-51FD, den nye er absolut lige så god til cd som den gamle , billedet på dvd og BLU-RAY afspilning, virker det som om at Pioneer-320 står en anelse skarpere , lyden er også bare super i HD lyd. Jeg vil hværken kalde en op el nedgradering, måske bare en finjustering og et design der passer bedre til min stue.

 

 



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Juni-2009 kl. 19:53

320 står en anelse skarpere end 51FD

Er det noget du vil lægge hovedet på blokken for? Har du de samme indstillinger i de to maskiner, jeg tænker på Source Direct



Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 21-Juni-2009 kl. 20:21

Nej Kampus det vil jeg ikke husk på jeg skriver en anelse, det jeg tror det er, er at Pioneer har optimeret indstillingerne, for de 2 afspillere har jo næsten identisk indmad, på nær Audio DACs den består af 4.stk Burr Brown PCM1742KE på Pioneer BDP-320 hvor det er 4.stk Wolfson audio DACs i Pioneer BDP-51FD, jeg syntes at cd afspilling er meget lig på de 2 afspillere ( heldigvis ) fordi jeg købte den på grund at jeg bedre kunne lide designet og håbede at den var lige så god som min BDP-51FD, jeg kan kun sige at jeg er lige så glad for den nye som jeg var for den gamle ind til videre, jeg har kun haft den i 36 timer, jeg skal lige sige at Source Direct på min skærm skæmmer billedet / panoreringer da det ikke kan køre med 24 frames, men indstillingerne er standart som de var på den gamle.

men jeg vil altså ikke af med hovedet, på grund af hvad øjenene ser og ørerne hører



Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 21-Juni-2009 kl. 21:30

jeg har fundet en lille test af af den

http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=da&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2F66.196.80.202%2Fbabelfish%2Ftranslate_url_content%3F.intl%3Dde%26lp%3Del_en%26trurl%3Dhttp%253a%252f%252fwww.fullhd.gr%252f2008-03-14-21-37-34%252flu-ray-players%252f1444-pioneer-bdp-320.html&sl=en&tl=da&history_state0 - http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&h l=da&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2F66.196.80.202%2Fbabelfi sh%2Ftranslate_url_content%3F.intl%3Dde%26lp%3Del_en%26trurl %3Dhttp%253a%252f%252fwww.fullhd.gr%252f2008-03-14-21-37-34% 252flu-ray-players%252f1444-pioneer-bdp-320.html&sl=en&a mp;tl=da&history_state0 =

 



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Juni-2009 kl. 22:47

He he, det var nu heller ikke bogstaveligt ment

Jeg tror nemlig forskellen er lig 0



Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 22-Juni-2009 kl. 09:21
Man bruger ikke Source Direct  på en px70 men den indbygget scaler i pio 320. så man kan ikke sammenlgne de to med mindre det er på samme skærm. en scaler i et panasonic er ikke særlige gode i forhold til en pio.

synes også kampus skrev Pioneer BDP-51FD var bedre til blu-ray end pan bd30. nej det er den ikke, men en pio har kuro indstiling og påvirker jo billedet. Men i rent signal tror jeg ikke man kan se forskel.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Juni-2009 kl. 13:45

Ah, tror jeg sagde at det så bedre ud. Og iøvrigt var det i indstillingen "Pure Direct", som netop _ikke_ piller ved signalet.

 



Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 09:07

skete det jeg kunne ikke lade være med at købe en BDP-LX52 , min BDP-320 er blevet solgt her på Recordere  , nu mangler jeg bare et fjernsyn der understøtter 24P, jeg overvejer et Pioneer 428 el Panasonic S10, men jeg nenner ikke at skille mig af med mit PX70.

 



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 09:23

Jamen så "officielt" et stort tillykke med din nye Pio BD. Havde jo noteret mig, at du havde fået den lille nye.

Jeg så også, at du mente at der var forskelle i lyd og billede. Det har jeg nu ikke konstateret, Jeg har ved min anmeldelse af LX52, haft to ens medier kørende næsten synkront med LX71 og LX52 - jeg kunne ikke helt finde forskelle. Måske lige bortset fra lidt dårligere lyd med analog stereo ved LX52. Men den observation kan nu skyldes flere ting.

Men en lækker sag er den nye LX52 - på alle måder

 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 09:45
Mange tak, Jeg tror at du har ret med hensyn til billede og lyd, jeg har aldrig brugt VIDEO IQ til indstilling, jeg syntes bare at de 2 nye afspillere er lidt skarpere out of the box og hvis jeg stadig havde min FD51 kunne jeg nok have indstillet den til det samme billede på lydsiden kan jeg ikke høre forskel, det er jeg rigtig glad for, for nu føler jeg at jeg har det rigtige Design, lyd & billede , jeg mangler bare et Pioneer Plasma TV, men det må vente til jeg får råd, så det bliver nok et brugt, og så lige måske en ny reciever Pioneer VSX-LX52 ser interessant ud med Multi PQLS.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 09:52

Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Mange tak, Jeg tror at du har ret med hensyn til billede og lyd, jeg har aldrig brugt VIDEO IQ til indstilling, jeg syntes bare at de 2 nye afspillere er lidt skarpere out of the box og hvis jeg stadig havde min FD51 kunne jeg nok have indstillet den til det samme billede på lydsiden kan jeg ikke høre forskel, det er jeg rigtig glad for, for nu føler jeg at jeg har det rigtige Design, lyd & billede , jeg mangler bare et Pioneer Plasma TV, men det må vente til jeg får råd, så det bliver nok et brugt, og så lige måske en ny reciever Pioneer VSX-LX52 ser interessant ud med Multi PQLS.

Se det ville være brilliant med den nye VSX-LX52, for det er i virkeligheden - i mine øjne - den største forskel mellem BDP-320 og BDp-LX52, multi PQSL. Så får du noget for dine penge i den sammenhæng



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 16:15

Pengene var der ikke lige til en VSX-LX52, så jeg har købt en VSX-919 jeg syntes at den er bedre end min Onkyo TX-605 når jeg spiller film, det virker som jeg har fået mere lyd, men jeg tror også at det kan være den måde man sætter Pioneer VSX-919 op på meget nem bare sæt mic. i midten af rummet så klare den sig selv foreløbig rigtig godt tilfreds

 



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 16:31

Mic skal da anbringes på sweet spot = der hvor du sidder.

Ser forøvrigt rigtig godt ud den reciever.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 16:44
Jeg synes bare at det ser rigtigt lækkert ud. Kampus har pricipielt ret med mic - min erfaring er dog, at i mit setup får jeg lidt mere lyd fra surround højtalerne, hvis jeg sætter mic ca. 35 cm foran for siddepladsen. Men smag og behag

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 21:49
Så skete det jeg solgte mit elskede TH-37PX70
og købte en fuld HD skærm, nu skal den køres ind så må vi se om den kan gøre det bedre end min gamle skærm, jeg købte den med 30.mdr fuld garanti i Panasonic Center for 6995.kr ok pris syntes jeg, flot er den & 1080/24P virker bare rigtig godt, man kan måske spørge sig selv om hvorfor lige en S10 og ikke en G10, faktisk har jeg valgt S10 på grund af at der ikke er blæsere / aktiv køling i det.







Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 21:58
Det ser bare rigtigt godt ud. Tillykke med dit skønne set-up

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 22:08
Tak for det Hother, nu mangler jeg """bare """ at få lavet stuen om og hængt skærmen op, det kan jo ikke tage mere end et års tid jeg har tænkt mig at køre lidt break ind på skærmen jeg ved bare ikke om det er nødvendigt mere


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 10-Maj-2010 kl. 17:44
Så skete det, jeg kunne ikke lade være jeg fik solgt mit S10 og købte et TX-P42G20ES
da det nu er uden blæsere jeg syntes bare det er flot, er ved at køre breakin så jeg ved ikke hvor godt det er vi får se. bagefter skal jeg lige finde ud af indstilningerne,Smile
 
 
 
 
 


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 10:06
sådan en lidt utraditionel opstilling med TV'et der blokerer for udsigten, synes jegSmile

-------------
mvh Christian


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 17:45
Jeg må sige at jeg ikke er den store håndværker Embarrassed, men det skal op på væggen når jeg har fået væv på. Smile


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 29-Oktober-2010 kl. 21:33

Så skete det, jeg fik et tilbud jeg ikke kunne afslå hos KT Radio og købte mig en ny  YAMAHA RX-V1067,

det må da siges at være en opgradering.Smile fra min Pioneer VSX-919, det bliver lidt underligt
at se et nyt navn i min HIFI familie.

 
 


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 31-Oktober-2010 kl. 00:56
Tillykke med købet, man må sige at denne Yamaha, virker som et ret godt køb i øjeblikket.
Jeg går også udfra, at du har oplevet et pænt forskel, i forhold til din "gl." Pioneer?


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 31-Oktober-2010 kl. 10:14
uha ja min Pioneer var god i forhold til prisen den fik jo reference stemplet i sin klasse hos AREADVD.de
det ville være synd at sammenligne YAMAHA RX-V1067 med Pioneer VSX-919, Yamahaen har meget mere kraft overskud bedre stereo og surround lyd, mange federe features onscreen menu se billede, jeg havde ikke regnet med at jeg skulle have ny reciever nu da jeg egentlig havde droppet det, men fik solgt Pioneeren til en ok pris og så måtte jeg jo lede efter noget nyt heldigvis.Thumbs Up samtidig har jeg kunnet lære alle knapperne fra yamaha fjbt til min Nad fjbt bare super.Smile
 
 

 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-Oktober-2010 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Så skete det, jeg fik et tilbud jeg ikke kunne afslå hos KT Radio og købte mig en ny  YAMAHA RX-V1067,

det må da siges at være en opgradering.Smile fra min Pioneer VSX-919, det bliver lidt underligt
at se et nyt navn i min HIFI familie.

Jamen du godeste- hvordan kunne du gøre det, skifte til et andet receiver fabrikatLOL Nej, det er sundt at prøve noget andet ind i mellem, og den ser jo lækker og fornuftig ud. Og jeg må så ekende, at netop Yamaha, faktisk er en af mine favoritter udi receivere.
 
Så stort tillykkeTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 31-Oktober-2010 kl. 10:43

Tak for det Hother.Tongue det hænger nu meget godt sammen i design samme ice blue display Yamaha`en er blank sort foroven så den passer sammen med min BLU-RAY afspiller, men jeg må sige at den reciever bare spiller godt, man er altid i tvivl om man har købt det rigtige, det er jeg ikke i tvivl om her.Smile

 
 


Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 12-November-2010 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Så skete det, jeg fik et tilbud jeg ikke kunne afslå hos KT Radio og købte mig en ny  YAMAHA RX-V1067,

det må da siges at være en opgradering.Smile fra min Pioneer VSX-919, det bliver lidt underligt
at se et nyt navn i min HIFI familie.

 
 
Må man spørger hvad du fik den til :)


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 12-November-2010 kl. 15:03
nitrotg du må gerne spørge om prisen, men jeg forbeholder mig retten til at holde prisen for mig selv, mit råd er skriv eller ring til KT og hør om de ikke har et godt tilbud til dig. Wink


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-November-2010 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

nitrotg du må gerne spørge om prisen, men jeg forbeholder mig retten til at holde prisen for mig selv, mit råd er skriv eller ring til KT og hør om de ikke har et godt tilbud til dig. Wink
Meget forståeligt. Man kan nemt komme lidt galt afsted, hvis mn udlevere en forhandler med en pris, som man har "Forhandlet" sig frem til - jeg udlevere heller ikke mine priserEmbarrassed 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 12-November-2010 kl. 15:36
Fair nok du ikke vil ud med det..  Var bare lidt nysgerrig på hvad jeg ville kunne få ham ned på.. Det var ikke fordi jeg ville løbe ned  til sælgeren og slynge beløbet i hovedet på ham.. :)




Skrevet af: MortenKBH
Skrevet den: 12-November-2010 kl. 18:05
Du kan sagtens forhandle dig frem til 20% rabat hos KT , de er sultne nok til at sælge.




-------------
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 19-November-2010 kl. 13:27


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 26-April-2012 kl. 21:10
Så har jeg lavet en opgradering af mit TV, og mit valg faldt igen på Panasonic  denne gang et
Panasonic TX-P42GT50Y jeg har lige sat det op, men et billede har jeg da taget. jeg glæder mig til at teste det, men min Kone syntes at det har bedre billede end mit nu solgte G20.
 
 
 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-April-2012 kl. 21:12
Jamen hvor lækkert stort tillykke, og hvor det glæder mig, at du synes at du har fået et bedre billede. Og det bliver sikkert bedre, når dit TV er "Kørt" lidt til Tongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-April-2012 kl. 21:14
Tillykke! Ser godt ud! Et lille tip er at tage billedet uden blitz, det ser bedre ud Tongue


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 26-April-2012 kl. 21:19
Jamen det er godt nok lækkert, jeg havde ellers bestemt mig til Panasonic TX-P42ST50Y, men der var lige en sælger hos Sommer-as, som havde en anden mening og han mente helt klart at jeg skulle vælge Panasonic TX-P42GT50Y, Super service kan jeg sige som altid. Thumbs Up
 
Kampus Jeg har ikke lys nok her til aften jeg tager et nyt i morgen og skifter det ud.


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 26-April-2012 kl. 22:05
Hej Juggler hvordna kan det være at du ikke tog et 50", 42" er jo småt i din store stueEmbarrassed

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-April-2012 kl. 22:18
Jamen lyset fra TV skærmen skulle være rigeligt til at tage et foto hvis du har et fast underlag til kameraet


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 27-April-2012 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Hej Juggler hvordna kan det være at du ikke tog et 50", 42" er jo småt i din store stueEmbarrassed
 
Jeg syntes stadig at 42" tommer er rigeligt Embarrassed og det siger min kone også at det er Smile
50 " er bare et stort møbel at få ind i stuen,
bare jeg dog kunne finde nogle test / indstillinger på mit nye TV, skal jeg køre break ind osv.


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 27-April-2012 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Hej Juggler hvordna kan det være at du ikke tog et 50", 42" er jo småt i din store stueEmbarrassed
 
Jeg syntes stadig at 42" tommer er rigeligt Embarrassed og det siger min kone også at det er Smile
50 " er bare et stort møbel at få ind i stuen,
bare jeg dog kunne finde nogle test / indstillinger på mit nye TV, skal jeg køre break ind osv.
Det er nok en god ide at køre noget break-in.  http://www.recordere.dk/download/ - http://www.recordere.dk/download/


-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-April-2012 kl. 12:04
Man kan vist sige meget for og i mod "Break-in". Selv har jeg altid praktiseret det, at jeg skruer en smule ned for kontrast og farver. Og skal jeg se en film eller andet med "bjælker", så "Blæser" jeg billedet op til fuldt størrelse. Noget af det slemme er vel faktisk kanallogoer. De kan være svære at komme uden om, men her skifter jeg gerne kanaler ganske ofte. Men sjovt er det ikke de første 150 timerLOL
 
Jeg har den holdning, at hvis TV´et alligevel står tændt, så hvorfor ikke blive brugt til noget brugbart.
 
Og jeg har nu aldrig haft nogen problemer af nogen art, hverken med synlig reintension, og aldrig med burn-in. Og æh... den metode har jeg brugt ved 6 plasmapanelerTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Mikael nielsen
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 08:15
Hej! kan du soge noget om hvordan billede kviliteten er  i forhold til LED tv, og evt hvordan 3D  billedet er? overvejer nemlig selv at købe det....


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 16-Maj-2012 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Mikael nielsen Mikael nielsen skrev:

Hej! kan du soge noget om hvordan billede kviliteten er  i forhold til LED tv, og evt hvordan 3D  billedet er? overvejer nemlig selv at købe det....
 
Jeg syntes at Plasma viser bedre billede i forhold til led endnu, men jeg tror også at det er mit sidste plasma, det næste TV bliver 2 Generation Oled hvis det bliver til at betale. 3D kan jeg ikke afprøve.
mit G50y er bare godt og om 2 mdr bliver det bare super når det er kørt ind.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 12-Oktober-2012 kl. 17:38
Så fik jeg lidt nyt igen, jeg kom til at sælge min Pioneer BDP-LX52 til en bekendt så nu er han super glad,
Jeg har købt en Panasonic BMP-BDT500, som jeg havde sat til salg fordi lige efter jeg købte den fik jeg et godt tilbud på en Yamaha BD-A1020, men efter at have afprøvet den rigtigt blev jeg rigtig positivt overrasket over denne Panasonic, jeg satte Dark Night på og det jeg så i starten troede jeg var løgn, der hvor de glider ned af rebet, der plejer bagrunden at rykke i billedet, ikke nu den gør det bare helt glidende, jeg troede at det var sådan filmen var optaget men åbenbart ikke, Lyden er også rigtig god i Stereo ligesom min BDP-LX52 var, 5.1 lyder bare godt faktisk med mere fylde, samtidig kan man flytte teksten op og ned, jeg har taget et par billeder der illustrerer det.
 
 
 
 
 
 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-Oktober-2012 kl. 17:51
Jamen er der noget bedre, end at blive positivt overrasket Tongue Stort tillykke med grejet - jamen hva så med dine planer om at lytte til CD på den nye OppoTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 12-Oktober-2012 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen er der noget bedre, end at blive positivt overrasket Tongue Stort tillykke med grejet - jamen hva så med dine planer om at lytte til CD på den nye OppoTongue
 
Jamen, sæt nu at den nye Oppo lige er det jeg altid har manglet, jeg må bare være med på en lytter også fordi du jo har en super god cd afspiller at sammenligne med, så jeg er stadig frisk hvis du vil se mig John Beer


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-Oktober-2012 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen er der noget bedre, end at blive positivt overrasket Tongue Stort tillykke med grejet - jamen hva så med dine planer om at lytte til CD på den nye OppoTongue
 
Jamen, sæt nu at den nye Oppo lige er det jeg altid har manglet, jeg må bare være med på en lytter også fordi du jo har en super god cd afspiller at sammenligne med, så jeg er stadig frisk hvis du vil se mig John Beer
Jamen selvfølgelig skal du komme Kim - jeg glæder mig meget til at foeslå jer en en "Mødedato"Tongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 21-Oktober-2012 kl. 19:21
Nå men så røg min nye Panasonic BDT-500, og ind kom Pioneer BDP-LX55 en meget udskældt afspiller, på grund af dårlig Firmware, jeg har fået fat i en til en god pris og fremstillet med den seneste firmware, om de også har fået lavet ændringer i hardware vides ikke, men afspilleren rykker MAX både med hensyn til lyd og billede, drevet siger ikke meget en meget tavs afspiller, jeg har set AVATAR BD, Spiderman DVD, og Dire Straits SACD må sige at SACD er nyt for mig men hold op hvor det lyder godt, det skal ikke være sagt om denne afspiller er den endelige, vi får se til efter jeg har set og hørt Oppo BDP-103EU hos Hother.
 
 
 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Oktober-2012 kl. 21:13
Jeg har jo lige haft en Oppo hjemme i 3 dage, men det er sendt til Aalborg i gårLOL Jeg regner med, at der kommer en Oppo mere medio november, og så kommer du bare - - næsten wheneverTongue 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har jo lige haft en Oppo hjemme i 3 dage, men det er sendt til Aalborg i gårLOL Jeg regner med, at der kommer en Oppo mere medio november, og så kommer du bare - - næsten wheneverTongue 
jamen jeg kommer fluks når du har fået den, jeg vil lige sige at jeg også har afprøvet en Denon BDT-1713, men der larmede drevet med en irreterende lyd, på Panasonic BDT-500 var der også mislyde lidt synd da de begge ellers gjorde det godt. men spændende med din nye Oppo når den kommer, jeg tror at den har samme MARVEL QDEO chipset som min Pioneer BDP-LX55, Smile


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har jo lige haft en Oppo hjemme i 3 dage, men det er sendt til Aalborg i gårLOL Jeg regner med, at der kommer en Oppo mere medio november, og så kommer du bare - - næsten wheneverTongue 
jamen jeg kommer fluks når du har fået den, jeg vil lige sige at jeg også har afprøvet en Denon BDT-1713, men der larmede drevet med en irreterende lyd, på Panasonic BDT-500 var der også mislyde lidt synd da de begge ellers gjorde det godt. men spændende med din nye Oppo når den kommer, jeg tror at den har samme MARVEL QDEO chipset som min Pioneer BDP-LX55, Smile
Jeg sender di en PM når den næste Oppo arrivereLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 28-November-2012 kl. 18:06
så fik jeg min OPPO-103EU hentet har lige testet lidt, ingen problemer bedre analog lyd end jeg havde regnet med, afspiller MKV, FLAC uden problemer,
 
 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-November-2012 kl. 18:56
Stort tilløk Kim Tongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 05-Januar-2016 kl. 08:58
Så er jeg langt om længe ved at være færdig med at renoverer min stue, mine Tannoy front højtalere blev udskiftet med Dali Ikon1 mk2
& min DALI SWA12 blev udskiftet med en Wharfedale Diamond D10,

og så fik jeg købt nogle unnu møbler til en god pris I HIFI klubben, jeg må sige at kombinationen af DALI IKON 1 MK2
& Wharfedale Diamond D10 SUBWOOFER, bare spiller godt,

så mangler jeg bare et større fjernsyn, men det må vente, da mit PANA GT50 bare spiller godt.

TIDAL via min OPPO BDP-103EU fungerer også bare godt det er lige før at jeg ikke behøver mine CDèr også kun lige før





Skrevet af: ldplusse
Skrevet den: 05-Januar-2016 kl. 13:01
Tillykke med det.
Langt pænere møbel end dit tidligere.


-------------
/Lars Kuhlmann

https://forum.recordere.dk/topic159534_post1604228.html" rel="nofollow - Mit Dedikerede bio projekt


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 06-Januar-2016 kl. 09:23
Tak for det,
ja det er et lækkert møbel & så er min Tannoy Center gemt bag ved stoflåge I midten sammen med min NAS.

jeg har godt nok været tæt på at købe et 55 tommer Samsung JU7005, da det var der til 6999.kr I Bilka,
men turde ikke rigtigt med det ry Samsung har, men det kan jo være at det er blevet bedre.


Skrevet af: André S
Skrevet den: 06-Januar-2016 kl. 12:31
Synes det ser meget fornuftigt ud. Thumbs Up

Men kan den plante ikke lige kom på slankekur så du kan få plads til en subwoofer mere?


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 20:47
Så fik jeg købt nyt TV først et Panasonic CX750, men det levede ikke op til forventningerne for meget DSE men ellers en super skærm, nu har jeg købt mig et nyt Panasonic 55CX800 til en god pris, umiddelbart fejlfrit &  bedre lyd & en del bedre billede, jeg har ikke indstillet det ret meget & kun prøvet Yousee TV kanaler.




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 20:56
Jamen der er jo ikke så meget andet end at ønske dig stort tillykke med nyanskaffelsen. Jeg håber at du bliver mere tilfreds med det nye. Smile

Et lille Fif, prøv at gå ind på Youtube og søg på UHD Panasonic eller Sony, så skal du bare hvad dit TV kan. Kræver jo en ret hurtig bredbåndsforbindelse.

Skøn VUF I harTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 21:08
Smile Hej Hother VUFFEN er fantastisk, men lidt af en teenager lige i øjeblikket han er lige blevet et år,

jeg er rimelig sikker på at jeg bliver tilfreds, allerede nu har jeg testet det for DSE OSV, der er ikke noget der falder mig i øjnene, betragtnings vinklen er også til UG (den var lidt bekymret for) men den passer fint til min stue, jeg mangler kun at teste BLU-RAY,
(men konen har overtaget tv'et lige nu) så det må vente.


Skrevet af: Mikael nielsen
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 21:17
Lækkert tv. Har selv gået lidt med tanken om at investere i dette tv..


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 13:20
jeg har en OPPO BDP-103 & en Yamaha RX-v1067, oppoén kan 4K op eskalering, skal jeg sætte HDMI 1 direkte til Panasonic CX800,
og så HDMI 2 til lyd I forstærker eller giver det intet.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

jeg har en OPPO BDP-103 & en Yamaha RX-v1067, oppoén kan 4K op eskalering, skal jeg sætte HDMI 1 direkte til Panasonic CX800,
og så HDMI 2 til lyd I forstærker eller giver det intet.
Jeg ved ikke om din Oppo med ¤K opskalering reelt giver noget - har nemlig aldrig prøvet.

HDMI 1 skal direkte til TV´et, og HDMI 2 til din Yamaha - lyd. Alternativt HDMI 1 via din Yamaha hvis den har 4K gennemgang og derfra videre til dit TV - ellers får du det mest besynderlige billedeBig smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 14:53
Yamaha rx-v1067 HAR IKKE 4k, jeg tror heller ikke det giver noget, jeg har prøvet & jeg kan ikke se forskel, men det kunne jo være at der var nogle indstillinger jeg havde overset,


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Februar-2016 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Yamaha rx-v1067 HAR IKKE 4k, jeg tror heller ikke det giver noget, jeg har prøvet & jeg kan ikke se forskel, men det kunne jo være at der var nogle indstillinger jeg havde overset,

Okay - så er der heller ingen årsag til at jeg prøver med Oppo´enLOL

Husk nu at du via Youtube kan få masser af lækkert 4K materialeTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 04-December-2019 kl. 08:40
Så fik jeg skiftet min Reciever, købte en Yamaha RX-V485 til under 2500.kr på Cyber Monday
fin pris syntes jeg. jeg er ved at finde ud af den, men dejligt at mit ATV4K fungerer perfekt
og så har forstærkeren den nyeste HDMI 2.1 standard, Smile

Den er lidt mindre end min 1067, men spiller fint







Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-December-2019 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Så fik jeg skiftet min Reciever, købte en Yamaha RX-V485 til under 2500.kr på Cyber Monday
fin pris syntes jeg. jeg er ved at finde ud af den, men dejligt at mit ATV4K fungerer perfekt
og så har forstærkeren den nyeste HDMI 2.1 standard, billeder kommer Smile
Stort tillykke med det ny indkøbte. Spændende med billederSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 04-December-2019 kl. 20:01
tak for det John,
 det er en fin lille sag der kan det meste & den kan køre med trådløse højtalere 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-December-2019 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

tak for det John,
 det er en fin lille sag der kan det meste & den kan køre med trådløse højtalere 
Mange tak for billederne - også for jeres dejlige Vuf, han/hun virker meget AV interesseret.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 04-December-2019 kl. 20:45
Er der en grund til, at højre højttaler er vinklet radikalt anderledes end venstre? Har vuffen viftet med halen? :)


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 05-December-2019 kl. 08:33
Jeg tror at det er den måde jeg har taget billedet på Smile


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 09:52
så røg mit 55CX800, pludselig fire  hvide pletter så jeg købte et nyt PANASONIC 55" OLED TX-55HZ1000, på weekend tilbud i POWER til 6999.kr godt nok flot billede & lysere / skarpere end mit CX800

HZ1000


CX800 MED PRIKKER






Skrevet af: Munch
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 11:02
Ja det ligner zonestyringen af baglyset der falder sammen. Godt at Panasonic Oled også er kommet ned i pris.


Skrevet af: Tom-H
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 13:36
Det var billigt, når jeg kigger inde på panasoniccenter koster den 15.000kr
https://www.panasoniccenter.dk/panasonic-55-hz1000-oled-4k-tv-20280/" rel="nofollow - https://www.panasoniccenter.dk/panasonic-55-hz1000-oled-4k-tv-20280/




Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 14:55
Jeg syntes også at det var da en rigtig god pris & i denne uge har Power det samme tv i 65" til 10.000.kr 
hvilket må siges at være meget billigt.


Skrevet af: Tom-H
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Jeg syntes også at det var da en rigtig god pris & i denne uge har Power det samme tv i 65" til 10.000.kr 
hvilket må siges at være meget billigt.


Det kun med 1 tuner ik ? Har selv et panasonic dog ikke oled og ville godt have lidt større, det er 58" den jeg har og med dobbelt tuner, så det skal der være hvis jeg skal have et nyt.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 16:29
Panasonic HZ1000 har dobbelttuner. Oversigt over specifikationer her:  https://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1584606900#TX-55HZ1000" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1584606900#TX-55HZ1000

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

så røg mit 55CX800, pludselig fire  hvide pletter så jeg købte et nyt PANASONIC 55" OLED TX-55HZ1000, på weekend tilbud i POWER til 6999.kr godt nok flot billede & lysere / skarpere end mit CX800

HZ1000


CX800 MED PRIKKER




Tillykke med det.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 04-Maj-2021 kl. 07:29
Hvordan med reflektioner? - er det blevet bedre siden de første OLED tv (tænker specifikt ift. B6)

Venter nemlig spændt (og utålmodigt)  på at mit HZ1000 kommer til Aalborg Tongue

Hvis man er interesseret, koster de stadig "kun" 6999 / 9999 kr i Power

(har intet med Power at gøre, skal jeg lige skynde mig at skrive)


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 04-Maj-2021 kl. 14:38
reflektioner er bedre i forhold til mit CX800, men det kan være fordi at der er mere power I PANELET


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 04-Maj-2021 kl. 15:01
Tak for det John,  men lidt tidligt at CX800 gik i stykker, men en super upgradering Smile


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 04-Maj-2021 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

reflektioner er bedre i forhold til mit CX800, men det kan være fordi at der er mere power I PANELET
Tillykke med opgraderingen. Og ja det med reflektionerne har der jo lige været en længere tråd om, hvor flere mente at det blanke panel gav flere reflektioner end LCD gør. Dejlig at du har konstateret at det ikke gør, netop fordi Oled er så lysstærkt, er der ingen reflektioner.


Skrevet af: Tom-H
Skrevet den: 04-Maj-2021 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Panasonic HZ1000 har dobbelttuner. Oversigt over specifikationer her:  https://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1584606900#TX-55HZ1000" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1584606900#TX-55HZ1000


Tak for link, ikke at jeg har brug for Atmos men studsede over at i skriver:
HZ1000 har ikke Dolby Atmos-lydsystem, men har stadig Dolby Vision IQ og Filmmaker Mode.

Men under specifikationer samt på jeres test side, der står der den har Atmos. Hvilket er korrekt?

Lige en ting mere, den har som du siger dobbelt tuner, dvs. jeg kan se 2 udsendelser samtidigt på skærmen korrekt? Grunden til jeg spørger er fordi jeg mener der er nogen tv med dobbelt tuner hvor de ikke tillader dette men blot tillader at man kan se en kanal mens man optager en anden, så skulle bare lige være sikker.


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 05-Maj-2021 kl. 00:35
Blot så I har lidt at reflektere over, så vil jeg oplyse om, det staves "refleksioner".
Håber det er noget, der sidder fast i fremtiden, så man ikke bliver blændet af alle reflekserne, eller er det "refleksionerne"...  :)


-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Munch
Skrevet den: 05-Maj-2021 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Tom-H Tom-H skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Panasonic HZ1000 har dobbelttuner. Oversigt over specifikationer her:  https://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1584606900#TX-55HZ1000" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1584606900#TX-55HZ1000


Tak for link, ikke at jeg har brug for Atmos men studsede over at i skriver:
HZ1000 har ikke Dolby Atmos-lydsystem, men har stadig Dolby Vision IQ og Filmmaker Mode.

Men under specifikationer samt på jeres test side, der står der den har Atmos. Hvilket er korrekt?

Lige en ting mere, den har som du siger dobbelt tuner, dvs. jeg kan se 2 udsendelser samtidigt på skærmen korrekt? Grunden til jeg spørger er fordi jeg mener der er nogen tv med dobbelt tuner hvor de ikke tillader dette men blot tillader at man kan se en kanal mens man optager en anden, så skulle bare lige være sikker.
Betyder formentlig at HZ1000 kan sende Atmos videre til AVReciever.

På alle de Panasonic top TV jeg har haft med dobbelte tunere, har jeg kunnet se to flow TV kanaler samtidigt sidestillet i 16:9 format. Lyden følger den ene, og der der kan skiftes hurtigt frem og tilbage efter hvilken lyd man vil ha på.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 05-Maj-2021 kl. 10:36
Som Munch nævner, så dækker det over, at HZ1000 kan sende Atmos-lyd videre til en soundbar eller receiver.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Tom-H
Skrevet den: 05-Maj-2021 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Som Munch nævner, så dækker det over, at HZ1000 kan sende Atmos-lyd videre til en soundbar eller receiver.


Okay tak, ved du hvad OS der er på dette TV, er det stadig Mozilla eller er det android ? En anden ting er der noget med at inhouse / tv anywhere  / streaming ikke kan bruges med dette tv? Mit gamle pana TV der kan jeg bruge panasonic remote appen og swipe/share mine TV kanaler fra fjernsynet og over på mobilen. Nu har jeg yousee app hvor jeg kan se mine kanaler så det ik fordi jeg behøver det, synes bare det andet er smart og har brugt det nogen gange da der ikke er så lang forskydning på signalet som på yousee.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 05-Maj-2021 kl. 15:55
Det er Firefox, som Panasonic har omdøbt til My Home Screen efter Mozilla kastede håndklædet i ringen.

Jeg er 100% ikke sikker mht. in-house streaming, men jeg tror, at stadig, at det er der.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Tom-H
Skrevet den: 06-Maj-2021 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er Firefox, som Panasonic har omdøbt til My Home Screen efter Mozilla kastede håndklædet i ringen.

Jeg er 100% ikke sikker mht. in-house streaming, men jeg tror, at stadig, at det er der.


Tror måske dette tv vil være bedre:
https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1585021959" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1585021959

Problemet er bare at den ikke kan vise 2 tv kanaler samtidigt, man kan kun se en kanal mens man optager en anden. Lidt synd de har lavet det sådan, det fede er jo når man kan se 2 kanaler samtidig side om side. Har LG nogen andre som kan det ?


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 06-Maj-2021 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Tom-H Tom-H skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er Firefox, som Panasonic har omdøbt til My Home Screen efter Mozilla kastede håndklædet i ringen.

Jeg er 100% ikke sikker mht. in-house streaming, men jeg tror, at stadig, at det er der.


Tror måske dette tv vil være bedre:
https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1585021959" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1585021959

Problemet er bare at den ikke kan vise 2 tv kanaler samtidigt, man kan kun se en kanal mens man optager en anden. Lidt synd de har lavet det sådan, det fede er jo når man kan se 2 kanaler samtidig side om side. Har LG nogen andre som kan det ?
Den har ikke dobbelt tuner. Så det der kan optages er det du ser.
Og heller ikke nogen af 2021 modellerne der har.
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1610371802" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1610371802

LG er et fantastisk TV til gamere. Panasonic er til os der går op i billedkvalitet.


Skrevet af: Tom-H
Skrevet den: 11-Maj-2021 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Tom-H Tom-H skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er Firefox, som Panasonic har omdøbt til My Home Screen efter Mozilla kastede håndklædet i ringen.

Jeg er 100% ikke sikker mht. in-house streaming, men jeg tror, at stadig, at det er der.


Tror måske dette tv vil være bedre:
https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1585021959" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1585021959

Problemet er bare at den ikke kan vise 2 tv kanaler samtidigt, man kan kun se en kanal mens man optager en anden. Lidt synd de har lavet det sådan, det fede er jo når man kan se 2 kanaler samtidig side om side. Har LG nogen andre som kan det ?
Den har ikke dobbelt tuner. Så det der kan optages er det du ser.
Og heller ikke nogen af 2021 modellerne der har.
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1610371802" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1610371802

LG er et fantastisk TV til gamere. Panasonic er til os der går op i billedkvalitet.



Det var bare efter jeg læste test konklusionen af det panasonic TV inde på flatpanels, de skriver nemlig:

Citér Det kan synes svært, at komme med virkelig gode argumenter for at vælge Panasonic HZ1000 frem for LG CX idet LG’en er foran på stort set alle parametre undtaget billedkvaliteten (som er ca. den samme). Kendere og trofaste kunder af Panasonic vil måske sætte pris på det velkendte interface, men posen skal altså rystes lidt før Panasonic er oppe og konkurrere på både pris og features i dette produktsegment.



Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 11-Maj-2021 kl. 11:30
Til prisen på Panasonic lige nu ved Power - har jeg svært ved at se hvorfor man skulle købe andet tv?

(udover hvis man planlægger gaming)

Henholdsvis 7 & 10k for de 2 OLED skærme (55"/65") - der er i min verden tale om fuld valuta for pengene :-)



Print side | Luk vindue