HJÆLP! Dårligt billed
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=55836
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 19:31
Emne: HJÆLP! Dårligt billed
Skrevet af: qpad
Emne: HJÆLP! Dårligt billed
Skrevet den: 17-Februar-2009 kl. 18:10
HJÆLP !!!
![](smileys/smiley4.gif)
Jeg havde lidt problemer med et gammelt antenne kabel og striber på tv3.
Jeg købte derfor et nyt kabel fra home cinama med guldstik und alles, satte kablet til her til aften og nu er billed næsten uden farve og blinker i takt lidt lyserødt...
Kan kablet have ødelagt min tuner i min dvd optager ? for hvis jeg kører signalet direkte gennem dvd optager og videre til tv'ets egen tuner så er billed fint.
Jeg håber sku godt nok ikke det kabel kan have ødelagt min tuner, hvis det har ødelagt den kan man så få erstatning fra forhandleren af kablet ?
Det totalt øv det her , nu kan jeg ikke se tv som jeg plejer... øv øv ... og måtte enda betale mange for det, samt hente pakken på posthuset.
|
Svar:
Skrevet den: 17-Februar-2009 kl. 18:51
Jeg tog antenne ledning fra dvd optager og tog strømmen fra den i 10 minutter, nu virker det hele perfekt igen og helt uden striber på tv3.
Men hvad var der dog sket ? jeg blev jo helt ulykkelig og troede dit udstyr var ødelagt.
![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 18-Februar-2009 kl. 21:10
Ingen panik mere, jeg kan ikke forklare hvad der var galt, men alt virker perfekt nu, tydeligt meget bedre billed på samtlige kanaler. og slet ikke striber på tv3 mere.
Jeg kan klart anbefale at man bruger bare lidt penge på et antenne kabel.
|
Skrevet af: fhebo
Skrevet den: 25-Februar-2009 kl. 23:19
Jeg har 'sjovt' nok prøvet lidt af det samme.
Fik lyserødt-farvet billede op på det gode gamle tv .... Panik i familien!
Det viste sig at være når jeg kørte DVD-signalet og Yousee-signalet gennem en scart-omformer med to scart-indgange. ![](smileys/smiley7.gif)
Da jeg droppede den smarte boks/omformer kørte billedet fint. ![](smileys/smiley5.gif)
|
Skrevet den: 28-August-2009 kl. 21:12
Nå, ja nu er problemet tilbage, men denne gang kun på tv2, tager jeg kablet ud af harddisk optageren (som jeg bruger som tuner) og sætter det i igen, ja så er der fint billed i 3 minutter så kommer der striber på igen.
|
Skrevet den: 29-August-2009 kl. 22:09
Nogen der aner hvorfor der er striber på tv2 kun ?
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-August-2009 kl. 22:16
Gå over til Digital modtagelse, det vil give langt bedre billede. Har droppet Analogt for lang tid siden, var alt for dårligt.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 29-August-2009 kl. 22:18
Problemet er bare at det koster en ny tuner at gå til digi, jeg har en harddisk optager jeg bruger som tuner nu, og den kan ikke engang erstattes af en med dvb c.
Er der en billig måde at begynde på digital ?
|
Skrevet den: 29-August-2009 kl. 22:24
Der er skam HDD modtagere (PVR) til DVB-C, billigste løsning er Samsung 3126 til Kr 2700.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 29-August-2009 kl. 22:30
er det ikke den yousee sælger for 2200,- ?
|
Skrevet den: 29-August-2009 kl. 23:43
Har lige købet en i dag Kr. 2700 i Expert.
|
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 17:41
jeg syntes nu ikke analog er så ringe, men det irretere mig at der er striber på tv2
|
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 19:37
qpad skrev:
jeg syntes nu ikke analog er så ringe, |
Så har du aldrig set Digitalt, for havde du ville du ikke bruge andet. På Analogt er der heller ikke HD.
|
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 19:48
Jeg har talt med yousee om digitalt tv idag, vi blev enige om at jeg lige venter med at bestille til efter 15 spetember, mere må jeg ikke sige.
|
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 19:56
Indtil det bliver gratis, så kan du se DR kanalerne, TV2 og 6 som det er nu, senere selvfølgelig alle kanaler i den pakke du nu har. Købte selv en 3126 i Lødags, så venter nu kun på det gratis Digitale spejl.
|
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 21:00
Det kommer noget særligt til os yousee kunder snart, mere må jeg ikke sige, det er også derfor jeg venter med at bestille noget.
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 14:42
Radiomanden skrev:
qpad skrev:
jeg syntes nu ikke analog er så ringe, |
Så har du aldrig set Digitalt, for havde du ville du ikke bruge andet. På Analogt er der heller ikke HD.
|
I modsætning til Stofa så sender YouSee nu i "Anamorfisk" på deres Analoge programmer (Skovvangsvej i Aarhus og de som kun har deres gamle 4:3 ). Stofa fortsætter med Letterboks 16:9.
Så ja Qpad har ret i at det YouSee Analoge signal " Det er ikke så ringe endda! " Det er ganske mange som hos Stofa blot modtager analogt selvom man har Fladskærme, billedkvaliteten er et problem ingen bekymrer sig om. Nu tænker jeg på hvor få som anskaffer sig Zaptorer!
De som VIL se tingene i HD skal selvfølgelig have en Zaptor, men rigtig mange kan og vil nok undvære HD økonomisk set.
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 14:54
Et andet fremtidsspørgsmål!
Når DR begynder sende i HD, hvordan kan DR så lave det på den måde at billedet hos de som IKKE har HD muligheder for modtage. At billederne bliver gjordt det ringere end et almindeligt standard SD og digitalt Tv billede viser. Hvilke spidsfindigheder indbygges (Opdateres) rent Softwaremæssigt?
Hvor mange knep gælder for få danskerne til acceptere eller velvillig ofre penge på samme HD?
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 15:11
idag på DVB-C med yousee har man DR1,DR2,DRupdate,TV2 + regionalt + Viasat Explorer + Viasat Nature og Nickelodeon digitalt.
Det er alt uden et kort fra yousee, så en god start for de fleste. og d. 15-9 bliver det jo bedre.
Skal man "bare" have det digitalt og ikke ønsker HD kanalerne endnu, så er der alternativer til små 800kr derude. og en harddisk i disse løsninger (+200kr merpris) og du har en PVR boks.
De understøtter EPG flere dage frem, som yousee boksen, og kan timeshifte osv...
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 16:32
De eneste kanaler der lige nu er Digitalt uden kort til You See er DR kanalerne, TV2 og 6 ern. Jeg kan i hvertfald ikke se andre end dem uden kort.
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 18:39
Radiomanden skrev:
De eneste kanaler der lige nu er Digitalt uden kort til You See er DR kanalerne, TV2 og 6 ern. Jeg kan i hvertfald ikke se andre end dem uden kort.
|
følg denne tråd og se hvilke du får "gratis" uden kort og hvilke frekvenser du bør kikke på "når du ikke ser, hvad jeg ser" det så jeg nemlig igår ![](smileys/smiley2.gif)
http://www.suodenjoki.dk/yousee_dvbc_channels.htm - Yousee frekvenser
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 18:49
Den kan man ikke bruge til noget, boksen kan kun modtage ovennævnte uden kort, indtil krypteringen fjernes.
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 19:02
Radiomanden skrev:
|
Jeg kan også kun tage dem, uden kort og på din gamle selector.![](smileys/smiley1.gif)
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 19:07
Ja, det er de eneste der er Clear for nuværende.
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 20:14
flemming larsen skrev:
Radiomanden skrev:
|
Jeg kan også kun tage dem, uden kort og på din gamle selector.![](smileys/smiley1.gif)
|
nu er det nok sådan at jeres "opfattelse" af denne "kun tage dem ovenover" er med en yousee modtager, og deres jo jeres loss, når i ikke vil forstå at udfra den liste som jeg henviser, forklarer Yousee pænt selv, hvilke kanaler som er BONUS kanaler når man har digital modtager, så det må være en ommer, hvis i ikke kan tage dem.
Problemet ligger i jeres udstyr og ikke i min forklaring som vist er rimlig klokkeren.
Uden kort, på DVB-C og hos Yousee .. modtages DR1,DR2, TV2 Øst (i dette tilfælde) Viasat Explorer, Viasat Nature, Nickelodeon .. Nu kan det jo være at i bor på vestsiden og yousee ikke tilbyder jer det samme som kbh'erne.. så er det jo ensbetydende med at det ikke virker.
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 20:16
Radiomanden skrev:
Ja, det er de eneste der er Clear for nuværende.
|
Når du udtaler dig, så få facts på plads før du vrøvler videre..
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 20:18
pendec skrev:
flemming larsen skrev:
Radiomanden skrev:
|
|
nu er det nok sådan at jeres "opfattelse" af denne "kun tage dem ovenover" er med en yousee modtager, og deres jo jeres loss, når i ikke vil forstå at udfra den liste som jeg henviser, forklarer Yousee pænt selv, hvilke kanaler som er BONUS kanaler når man har digital modtager, så det må være en ommer, hvis i ikke kan tage dem.
Problemet ligger i jeres udstyr og ikke i min forklaring som vist er rimlig klokkeren.
Uden kort, på DVB-C og hos Yousee .. modtages DR1,DR2, TV2 Øst (i dette tilfælde) Viasat Explorer, Viasat Nature, Nickelodeon .. Nu kan det jo være at i bor på vestsiden og yousee ikke tilbyder jer det samme som kbh'erne.. så er det jo ensbetydende med at det ikke virker.
|
Puha, du må ikke kalde mig for jyde.![](smileys/smiley5.gif)
Jeg har dvb-c i mit tv i stuen og selector i soveværelset, og ingen af dem kan tage andet, end de kanaler som radiomanden skriver.
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 20:28
flemming larsen skrev:
Jeg har dvb-c i mit tv i stuen og selector i soveværelset, og ingen af dem kan tage andet, end de kanaler som radiomanden skriver.
|
Frekvens: 626 MHz, Symbolrate: 6875, QAM Size: 64, Kanaler: 12 stks.
Viasat Explorer Nickelodeon
Frekvens: 618 MHz, Symbolrate: 6875, QAM Size: 64, Kanaler: 7 stks.
Viasat Crime/Nature (Via NC?)
Disse er tilgængelige i "region hovedstaden" og kan modtages på amager, har nu bekræftet med anden i Kastrup området.
så kan jeres modtager/tv søge på disse frekvenser, så er de ihvertfald 100% åbne og der kræves ikke kort.
Måske er det et Amager tilbud ![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 21:50
Det var dejligt der kom lidt folk på banen her, jeg har et spørgsmål.
Jeg har lige set at når jeg på min thomsom modtager vælger manuel tuning, så vil den vide om modtagelse er Atenna (ch) eller Cable (ca). Alle mine kanaler er indstillet via auto funktion og står alle til antenna (ch) men jeg kan godt finde kanaler på Cabl (ca), bør jeg lave en ny søgning og på den måde måske finde en bedre kanal til tv2 uden striber ?
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 21:53
Antenna, det er hvis du har din egen antenne, Cable er hvis du har yousee med mere.
Så ja, prøv på cable.
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 22:02
flemming larsen skrev:
Antenna, det er hvis du har din egen antenne, Cable er hvis du har yousee med mere.
Så ja, prøv på cable.
|
Det tror jeg da lige jeg vil gøre så.
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 22:06
Når jeg går i menu under interactive setup, så står der cable antenna, satelite reciever eller cable box, jeg har valgt cable antenna ved sidste setup, jeg har jo ikke en cable box ... så mon ikke det er som det skal være ?
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 22:11
Du behøver ikke en cablebox for at få tv2.
Hvilket tv har du? er der dvb-c i?
Men prøv dig frem. Det er altid bare at prøve igen.
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 22:17
Jeg vil bare ikke kører auto tuner igen får så skal jeg til at sortere kanaler og give dem navne igen, men det jeg mener at at når man vil kører auto setup på den thomson dvd optager jeg bruger (sat til tv med hdmi) så skal man vælge hvordan man modtager signalet.. og der er så de tre nævnte muligheder, så mon ikke det er korrekt indstillet på cable antenna ?
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 22:19
Ok, ja den forstår jeg godt. Det tager sin tid at sortere.
Jeg mener det er cable antenna, du skal søge på.
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 22:25
Der er ingen grund til at experimentere med noget, der er jo kun kort tid til at kodningen fjernes på det Digitale spejl, så det vil man nok overleve. Jeg kan godt vente, har over 100 kanaler i forvejen, hvor nogle af dem også er på KabelTV. Det vigtigste er at kunne modtage kanalerne på MUX 1 og 2.
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 22:27
flemming larsen skrev:
|
Ja, ellers vil der jo ikke søges på S-kanaler.
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 22:37
s kanaler og mux 1/2 jeg er helt lost ![](smileys/smiley1.gif)
Jeg tror bare jeg venter til efter 15/9 så skulle der komme et tilbud til os yousee kunder, så det venter jeg på at se hvad er.
indtil da må jeg bare leve med striber på tv2
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 22:45
S- kanaler anvendes primært på KabelTV til Digitale kanaler. MUX1 og 2 er til Public Service TV (MUX2 starter til November).
|
Skrevet den: 01-Oktober-2009 kl. 22:17
pendec skrev:
flemming larsen skrev:
|
Frekvens: 626 MHz, Symbolrate: 6875, QAM Size: 64, Kanaler: 12 stks.
Viasat Explorer Nickelodeon
Frekvens: 618 MHz, Symbolrate: 6875, QAM Size: 64, Kanaler: 7 stks.
Viasat Crime/Nature (Via NC?)
Disse er tilgængelige i "region hovedstaden" og kan modtages på amager, har nu bekræftet med anden i Kastrup området.
så kan jeres modtager/tv søge på disse frekvenser, så er de ihvertfald 100% åbne og der kræves ikke kort.
Måske er det et Amager tilbud ![](smileys/smiley2.gif)
|
har været hjemme og teste installationen efter yousee har åbnet, og sørme om de kanaler nævnt ovenover ikke stadig fungerer fint. Så kort eller ingen kort.. så er der rigtig mange kanaler som kan tages uden kort.
Ingen behov for plus abbo her, hvis man primært bare skulle have digitalt signal uden at have et tv med DVBC eller kræve HD signaler.
|
Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 02:05
Radiomanden skrev:
flemming larsen skrev:
| Ja, ellers vil der jo ikke søges på S-kanaler.
|
Sludder - Både DVB-C & DVB-T benytter s-kanaler.
Har man et TV tilsluttet antenne på taget er det DVB-T standarden der bruges.
Har man KabelTV bruges primært DVB-C, pånær de anlæg hvor man har besluttet at inføde det rå DVB-T signal sideløbende med analoge prg. i kabelnettet.
YouSee benytter DVB-C til digitalt TV - Digitale Fjernsyn skal søge på Cabel / CA / Kabel...
YouSee henter signal fra DVB-T MUX1 og konvertere til et DVB-C signal forskellige steder i landet af hensyn til TV2 regioner.
------------- * Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 * * Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
|
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 11:03
S- Kanaler anvendes KUN i kabelanlæg, så defor skal man anvende den korrekte søgning når det er KabelTV.
|
Skrevet den: 09-Oktober-2009 kl. 16:16
DVB-T anvender sådan set ikke S-kanaler, sådan i princippet.
DVB-T er jo via Master, igen i princippet, og må derfor ikke sendes Mastebåret som S-kanaler.
DVB-T kan FORDELES I KABLER som S-kanaler men det er en anden historie, det med man godt må flytte rundt på kanalerne i Kabelnet!
|
|